کد خبر: ۷۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
با اینکه هفته گذشته مقدار عرضه‌ نسبت به تقاضا در معاملات بازار سهام افزایش یافته بود، امروز برای دومین روز پیاپی شاهد سنگینی کفه تقاضا نسبت به عرضه هستیم؛ به طوری که بورس تهران میزبان رشد ۲۹۰۰ واحدی شاخص بود.
بازار داغ فروش سهام در بورس

با اینکه هفته گذشته مقدار عرضه‌ نسبت به تقاضا در معاملات بازار سهام افزایش یافته بود، امروز برای دومین روز پیاپی شاهد سنگینی کفه تقاضا نسبت به عرضه هستیم؛ به طوری که بورس تهران میزبان رشد ۲۹۰۰ واحدی شاخص بود.

امروز زمان تسویه اعتباری کارگزاری‌ها به سر رسید و مقدار عرضه‌ها نسبت به تقاضا رشد را شاهد بود. ارزش و حجم معاملات بازار سرمایه ایران رشد را تجربه کرد که ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به اوراق صکوک سایپا بود.

امروز همچون روز گذشته فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل گهر در صدر نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌های بازار قرار داشتند. هر کدام از نمادهای یاد شده به ترتیب ۴۹۵،۲۸۶ و ۱۹۸ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند. ارزش معاملات دو نمادهای فولاد و ملی مس به تنهایی ۷۶ میلیارد تومان شد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۲۹۰۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۷ هزار و ۳۷۱ واحدی بالا رفت. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۱۷ واحد رشد مواجه شد و عدد ۳۱ هزار و ۳۲۲ اوحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور ۳۵۲۴ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۷۸ هزار و ۶۲۶ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۲۳۹۰ و ۴۵۷۸ واحد رشد کردند. امروز بار دیگر نمادهای در گروه فلزات اساسی و معدنی در کنار برخی از گروه‌های پالایشی به رشد شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند.

اما در عین حال امروز گروه خودرویی بیشترین تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند؛ به طوری که ایران خودرو و سایپا هرکدام به ترتیب ۱۷ و ۱۵ واحد شاخص‌های بازار را کاهش دادند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز قیمت بیشترین سهم‌ها روند کاهنده به خود گرفت. در این گروه حجم معاملات به ۲۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات رقم ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی قیمت اکثر سهم‌ها با روند افزایشی روبرو شد و حجم معاملات این گروه به ۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین ارزش داد و ستدها در این گروه به رقم ۳۲ میلیارد تومان دست یافت.

در گروه فلزات اساسی نیز قیمت سهم‌ها عمدتاً افزایشی بود و بسیاری از سهم‌ها بیش از یک درصد رشد قیمت را تجربه کردند. این گروه شاهد ارزش معاملات بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان بود. و حجم معاملات آن به ۳۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم به ۱, ۰۰۵ میلیارد تومان را تجربه کرد و ارزش معاملات به ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

آیفکس هم با ۲۶ واحد رشد روبرو شد و رقم ۲۰۹۶ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار عدد ۱,۳۵۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۹۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار