کد خبر: ۷۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت هواپیما و قطار در نوروز ۹۸ افزایش نمی‌یابد. وی نبود سامانه فروش بلیت و نداشتن نقدینگی را از مهمترین علت‌های فروش چارتری بلیت هواپیما دانست و گفت: شرکت‌های هواپیمایی تا اول بهمن فرصت داشتند تا سامانه‌های فروششان را ایجاد کنند.
خط و نشان وزیر راه برای گرانفروشی بلیت هواپیما و قطار
وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت هواپیما و قطار در نوروز 98 افزایش نمی‌یابد.

محمد اسلامی در گفتگوی ویژه خبری افزود: مجوز افزایش 15درصدی برای ظرفیت پروازهای داخلی و خارجی در تعطیلات عید 98 صادر شده است.

وی نبود سامانه فروش بلیت و نداشتن نقدینگی را از مهمترین علت‌های فروش چارتری بلیت هواپیما دانست و گفت: شرکت‌های هواپیمایی تا اول بهمن فرصت داشتند تا سامانه‌های فروششان را ایجاد کنند.

اسلامی همچنین گفت: بر اساس دستور بانک مرکزی، بانک‌های عامل وظیفه تأمین نقدینگی شرکت‌های هواپیمایی برای سرمایه در گردش این شرکت‌ها را به‌عهده دارند.

وی گفت: سقف قیمت‌های مجاز برای بلیت پروازها مشخص و به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است و هیچ شرکتی اجازه فروش بلیت بیشتر از نرخ اعلام‌شده را ندارد.

اسلامی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر برخورد مناسب با شرکت‌های هواپیمایی که تأخیر در پرواز داشته باشند صورت می‌گیرد.

وی گفت: 16 شرکت هواپیمایی کشور برای توسعه ناوگانشان همواره در پی تأمین هواپیماهای جدید هستند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نخستین بار ستاد نوروزی در این وزارتخانه برای مدیریت سفرهای نوروزی تشکیل شده است.

اسلامی گفت: 3 هزار و 300 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور وجود دارد که در 50 درصد آنها حادثه رخ داده و منجر به تلفات شده است.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری برای ایمن‌تر شدن نقاط حادثه‌خیز اقدام به ساخت 800 کیلومتر باند دوم در این راه‌ها شده که 300 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و 300 کیلومتر دیگر تا چند روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسلامی گفت: برای کنترل بیشتر در نقاط حادثه‌خیز امسال 20 هزار تابلوی علایم آشکارسازی در این نقاط نصب شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: به‌منظور ایجاد اصلاحات سیستمی، فرهنگ‌سازی و نظارت بر سفرها نخستین بار نهاد ایمنی ملی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌شود.

اسلامی گفت: 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در نوروز 98 اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند.

وی ابراز کرد: در سال 97 کرمانشاه، ارومیه و رشت به شبکه ریلی کشور ملحق شد.

اسلامی گفت: برای بهبود خدمات ریلی به مردم نیاز به 100 رام قطار جدید داریم.

او با بیان اینکه قیمت بلیت قطار در نوروز 98 افزایش نیافته است افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اقدام به افزایش 15درصدی عرضه صندلی در سفرهای نوروزی کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق امضای سند احداث راه‌آهن شلمچه ــ بصره را از جمله دستاوردهای این سفر دانست و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به ساخت پل به‌روی اروندرود و احداث 32 کیلومتر راه‌آهن در عراق است که امیدواریم در 2 سال و نیم آینده خط آهن شلمچه به بصره به بهره‌برداری برسد.

اسلامی افزود: پایانه جدید مسافری قشم برای سفرهای دریایی یکشنبه افتتاح می‌شود.

وی گفت: 80 فروند شناور مسافران نوروزی را از بندرعباس جابه‌جا می‌کنند و در نوروز امسال از شناورهای جدید استفاده خواهد شد.

اسلامی همچنین گفت: از روز یکشنبه پیش‌بینی‌های سه‌روزه سازمان هواشناسی از وضعیت هوای استان‌ها به‌صورت پیامکی به‌اطلاع مردم خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست دولت افزایش تولید مسکن با ارائه مشوق‌های مختلف از جمله عرضه زمین، اعطای تسهیلات به سازندگان با قابلیت واگذاری به خریداران، تسهیل مجوزها برای ساخت‌وساز و دادن کارت اعتباری مصالح به سازندگان است.

اسلامی اضافه کرد: در تلاشیم تا ساخت و عرضه مسکن را متناسب با توان خریداران افزایش دهیم.

وی گفت: در چند ماه اخیر 75 هزار واحد مسکن مهر در شهرک‌های اطراف تهران تکمیل و به مردم تحویل شد و تا شب عید 15 هزار واحد مسکونی دیگر در قالب این طرح به مردم تحویل داده خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار