کد خبر: ۷۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸
مجلس عوام توافق برکسیت را برای سومین‌بار رد کرد
توافق دولت انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برکسیت، برای سومین‌بار در مجلس عوام این کشور رد شد.
ترزا می در آستانه استعفا از نخست وزیری انگلیس
توافق دولت ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برکسیت، برای سومین‌بار در مجلس عوام این کشور رد شد.

این توافق با ۳۴۴ رأی مخالف در برابر ۲۸۶ رأی موافق رد شد.

در پی رد شدن توافق برکسیت در پارلمان انگلیس برای سومین‌بار پیاپی، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا خواستار برگزاری نشست اضطراری بلندپایه کشورهای عضو این اتحادیه شد.

مقامات اتحادیه اروپا در آستانه پایان مهلت دوساله انگلیس برای ترک این اتحادیه درباره رد شدن احتمالی توافق لندن با بروکسل در پارلمان این کشور هشدار داده بودند.

«ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا، تاکید کرد: اگر پارلمان انگلیس به توافق موجود رأی منفی بدهد، باید بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کند. در صورتی که پارلمان انگلیس خواستار مهلت بیشتری برای اجرای برکسیت باشد، باید تایید ۲۷ عضو دیگر اتحادیه اروپا را کسب کند.

در همین حال روز گذشته نخست وزیر انگلیس اعلام کرد چنانچه طی هفته های آتی توافقنامه برکسیت تصویب و این کشور از اتحادیه اروپا خارج شود، استعفا خواهد کرد.

ترزا می در نشست قانونگذاران حزب محافظه کار اعلام کرد: من آماده هستم تا پیش از زمانی که قصد داشتم استعفا کنم تا کاری را که برای کشور و حزبم مناسب است انجام دهم.

این اظهارات آخرین تلاش نخست وزیر انگلیس برای کسب رضایت مخالفان این توافق است. اما ظاهرا این پیشنهاد کافی نیست و حزب ایرلند شمالی اعلام کرده که از این توافق حمایت نمی کند. ‌

بسیاری از مخالفان این توافقنامه ترزا می را متهم به مذاکره یک توافق بد کرده‌اند که به گفته آنها حتی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور همچنان بسیار به این اتحادیه نزدیک خواهد بود.

اعضای حزب می اظهار داشته اند به شرطی از این توافقنامه حمایت می کنند که شخص دیگری مسئولیت مرحله بعدی مذاکرات را به عهده بگیرد و در آن مرحله روابط انگلیس با اتحادیه اروپا مشخص شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار