کد خبر: ۷۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
مدیرعامل بانک قوامین گفت: رویکرد نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید یک رویکرد راهبردی آینده پژوهی به معنای آینده سازی است و طبیعتاً این نامگذاری ها بستری خواهد بود برای حرکت فعالانه گروهی و ملی در مسیر مدیریت موانع و مقابله با رویدادهای تحمیل شده.
رویکرد نامگذاری امسال رویکرد راهبردی آینده پژوهی به معنای آینده سازی استدکتر غلامحسن تقی نتاج در دیدار نوروزی با همکاران خود در ادارات مرکزی بانک قوامین ضمن نکوداشت اعیاد رجب و شعبانیه و تبریک آغاز بهار، به رویدادهای طبیعی اخیر وقوع سیل در کشور به ویژه در مناطق آسیب دیده اشاره و به آسیب دیدگان این حادثه تسلیت و تعزیت گفت . وی در توصیف خسارت ها و نتایج زیانبار حوادث طبیعی اخیر کشور که هم زمان با جشن های آغاز سال نو تعداد زیادی از استان های کشور را درگیر کرد ؛ از تلاش ها و کمک های ملی صورت گرفته در سطح کشور و مشارکت های همیشگی مردم برای رفع نیازها و جبران خسارات های وارده ناشی از وقوع سیلاب قدردانی کرد و آن را موهبت و نعمتی که در سراسر دنیا بی نظیر است دانست .
مدیر عامل بانک قوامین بر ضرورت برنامه ریزی متمرکز برای جبران خسارت ها و بازسازی زیر ساخت ها تاکید کرد و افزود: بایستی با حذف تنش ها و جلوگیری از فشارهای مقطعی و با برنامه ریزی متمرکز در راستای رفع زیان ها و آوارگی های آسیب دیدگان تلاش کنیم. وی به برنامه ریزی های درون سازمانی که برای همکاران آسیب دیده در استان های درگیر وقوع سیلاب در بانک قوامین صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: در نظر داریم این برنامه ریزی های درون سازمانی گسترده تر شود و در سطح برون سازمانی هم اجرایی شود که با همکاری و مشارکت مسئولان و سایر همکاران در صدد تحقق آن هستیم.
وی در ادامه ی گفت و گوی نوروزی خود با همکاران این بانک به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید به عنوان سال رونق تولید اشاره و آن را یک محور مشترک برای فعالیت همه ی بخش های مختلف کشور در تمامی صنایع دانست و اذعان کرد: هر کدام از ما در هر جایی که هستیم باید دست به دست هم دهیم تا با رونق تولید و تحقق نتیجه ی مورد انتظار مقام معظم رهبری مدظله العالی ، رضایت ایشان را در این زمینه فراهم آوریم.
دکتر تقی نتاج در ادامه ی سخنان خود رشد و توسعه ی اقتصادی با بهره وری بالا و افزایش درجه ی کارآمدی و بازدهی موثر عوامل تولید را از جمله مفاهیم اخذ شده از مفهوم رونق تولید نام برد و تصریح کرد: بایستی در راستای توسعه و رونق تولید همواره موضوع مهارت و توسعه ی سرمایه ی انسانی و دانش افزایی را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مدنظر قرار دهیم.
نائب رئیس هیئت مدیره بانک قوامین هم چنین در بحث مدیریت منابع خاطرنشان کرد: مقدار ظاهراً ناچیز مثلا یک درصد عقب ماندگی از تحقق اهداف که سالانه در بخش های مختلف ممکن است اتفاق بیفتد در یک دوره ی طولانی  شکاف عمیقی را بین اهداف و نتایج حاصله ایجاد می کند؛ چرا که با تصاعد هندسی اثر منفی می گذارد .
 وی از تولید کالا و خدمات همراه با بهره وری به عنوان یکی از ملزومات تحقق رونق تولید یاد کرد و با اشاره به دوبرابر بودن سرانه ی مصرف انرژی در ایران نسبت به متوسط مصرف انرژی در سطح جهان یادآور شد : مقاومتی که از سوی کشورهای توسعه یافته علیه توسعه و پیشرفت ایران اعمال می شود به دلیل تضمین برتری و سلطه ی نسل های آینده شان بر جهان است .
دکتر تقی نتاج در ادامه ی سخنان خود در تشریح موانع تحقق رونق تولید از جمله روند تدریجی کاهش بهره وری کار ، کاهش بهره وری سرمایه و نظام بانکی و کاهش ظرفیت تولید و اشتغال تأکید کرد : متأسفانه تداوم برون گرایی و درون زایی اقتصادی هم چنان در کشور ما دیده می شود . ما بیش از آن که باید  درون گرا و برون زا باشیم درون زا و برون گرا هستیم.
وی به سخنان مقام معظم رهبری "مدظله العالی " اشاره و به نقل از ایشان مهم ترین اولویت کشور را کماکان اولویت اقتصادی دانست و یادآور شد: راه حل مشکلات معیشتی کشور، رونق تولید است .  
وی افزود: تولید داخلی،  ستون اصلی اقتصاد مقاومتی است و قدرت مقابله با رقیب و احترام به مصرف کننده همراه با رعایت مؤلفه های کیفیت نکته ای است که بایستی در موضوع رونق تولید مورد توجه قرار بگیرد .
مدیرعامل بانک قوامین رویکرد نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید را یک رویکرد راهبردی آینده پژوهی به معنای آینده سازی دانست و گفت: طبیعتاً این نامگذاری ها بستری خواهد بود برای حرکت فعالانه در مسیر مدیریت موانع و مقابله با رویدادهای تحمیل شده.
وی پس از نقد کارکردهای کمونیسم از جمله رواج تنبلی و بی انگیزگی به نقد کارکردهای کاپیتالیسم پرداخت و آن را مغایر با آموزه های دینی و شاخص های تعریف  شده در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از نتایج زیان بار خصوصی سازی صنعت بانکی افزایش افسارگسیخته ی قیمت ها و تورم به دنبال تشدید نرخ ارز در دوره های متناوب است که از هر تهدید خارجی خطرناک تر است.
دکتر تقی نتاج در ادامه ی سخنان خود به تشریح موضوعات قاچاق و واردات مخرب، بوروکراسی های بی رویه و افراطی سازمانی به عنوان دیگر موانع رونق تولید پرداخت و افزود: در راستای حذف این موانع و تقویت میزان تحقق رونق تولید بایستی در حوزه های تولیدی که دارای مزیت رقابتی هستند تاکید کنیم.
وی تغییر ترکیب نقدینگی را یکی از راه های حصول رونق تولید دانست و گفت: با افزایش حجم سپرده ها ی زیر یک سال که خروج آنی منابع را در پی دارد رونق تولید اتفاق نمی افتد لذا بایستی در ترکیب نقدینگی تغییرات مقتضی حاصل شود و سپرده های بلندمدت تر و حتی 10ساله در نظام بانکی طراحی و جاری سازی شود .
وی هم چنین کاهش مالیات تولید کننده ها را راهکاری موثر برای افزایش  میزان تحقق رونق تولید دانست و گفت: این موضوع که در اختیار دولت و مجلس و قابل طرح و بررسی توسط این دو نهاد محترم است می تواند تضمین کننده ی سود مورد انتظار تولید کنندگان و نهایتاً رونق این بخش از اقتصاد را به همراه داشته باشد.
نائب رئیس هیأت مدیره ی بانک قوامین تقویت ساز و کارهای بازار سرمایه، پول، کالا و نظارت مناسب نهادهای نظارتی بر بازارهای سرمایه را در رونق تولید موثر دانست و در پایان با تاکید بر عوامل سیاسی داخلی با رویکرد درون گرایی و بهره گیری از فرصت ها و نیز بهره گیری از عوامل اجتماعی داخلی و بیرونی از جمله مشارکت مردم به عنوان متغیرهای مورد نیازجهت رشد در راستای رونق تولید، بر لزوم طراحی و عملیات یک پارچه و تشکیل یک اتاق اندیشه ورزی در سطح سران سه قوه به منظور تحقق موضوع رونق تولید تأکید و به موفقیت های شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه به عنوان یک تجربه ی موفق اشاره کرد.  
مدیرعامل بانک قوامین که به مناسبت آغاز سال نو در جمع همکاران خود سخن می گفت هم چنین به آغاز مرحله دوم فرایند ادغام بزرگ بانکی کشور یعنی بازخرید سهام سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی اشاره و خاطرنشان کرد: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده و با تلاش شبانه روزی همکاران عزیزمان آمادگی کامل نرم افزاری و نیز هماهنگی های لازم با بورس جهت آغاز به موقع این مرحله در بانک قوامین فراهم شده و ما آماده هستیم ان شاء الله از 18 فروردین برای خرید سهام سهامداران خرد به قیمت هر  سهم 1000 ریال اقدامات لازم انجام پذیرد.
وی ضمن اعلام رضایت مسئولین سازمان بورس از همکاری همه جانبه ی بانک قوامین در پیشبرد قانونی و اهتمام این مجموعه به رعایت حقوق سهامداران محترم ، در مورد آن گروه از سهامدارانی که تمایل به فروش سهام خود ندارند توضیح داد : این گروه از سهامداران محترم می توانند تا چند ماه آینده منتظر تعیین نتیجه ی ارزش یابی شرکت یا بانک های مشمول ادغام باشند. ولی توصیه ی  شخصی بنده این است که اگر سهامداران محترم در همین مرحله به فروش سهام خود اقدام نمایند به نفع این عزیزان خواهد بود ضمن این که در یک تصمیم کلان ملی با محوریت بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار ، مشارکت عملی خود را ثابت خواهند کرد .
 

نام:
ایمیل:
* نظر: