کد خبر: ۷۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
افزایش 100 هزار تومانی قیمت سکه در چند ساعت
ظهر دیروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید برابر با ۴میلیون و ۷۲۵هزار تومان بود که امروز با ۱۰۰هزار تومان افزایش به ۴میلیون ۸۲۵هزار تومان رسید و رکوردی تازه به جا گذاشت.
قیمت سکه بهار آزادی رکورد شکست

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز سبب بالارفتن قیمت سکه و طلا در بازار شد. 

محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: افزایش ۲۰۰تومانی نرخ دلار و داد و ستد این ارز به قیمت ۱۳هزار و ۷۰۰ تومان سبب شد سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار ۴میلیون و ۸۲۵ هزار تومان فروخته شود. 

وی تصریح کرد: افزایش نرخ ارز و بالا رفتن میزان تقاضا سبب شده تا قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قرار گیرد و افزایش یابد. 

وی عنوان کرد: ظهر دیروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید برابر با ۴میلیون و ۷۲۵هزار تومان بود که امروز با ۱۰۰هزار تومان افزایش به ۴میلیون ۸۲۵هزار تومان رسید. 

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: اکنون سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۴میلیون و ۶۲۰هزار تومان، نیم سکه با ۷۰هزار تومان افزایش به ۲میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ربع سکه با ۳۰هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز با ۱۵هزار تومان افزایش به ۹۰۰هزار تومان رسیده است. 

کشتی آرای خاطر نشان کرد: افزایش میزان تقاضا در بازار سبب شده تا حباب سکه امروز به ۵۵۰ هزار تومان برسد. 

وی ادامه داد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها با ۲۰هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان افزایش یافته است. 

وی درباره قیمت طلای ۱۸عیار نیز توضیح داد: هر گرم طلای ۱۸عیار با ۲هزار تومان افزایش به قیمت ۴۳۴هزار تومان داد و ستد می شود. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره علت افزایش میزان تقاضا در بازار گفت: با توجه به فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد این ماه میزان تقاضا برای خرید سکه و طلا بالا می رود زیرا بر اساس تجربه سال های گذشته معمولا در ماه شعبان میزان برگزاری مراسم های ازدواج و جشن ها افزایش می یابد در نتیجه میل به خرید سکه و طلا بالا می رود و مردم ترجیح می دهند پیش از ماه رمضان مراسم های خود را برگزار کنند که این مساله در افزایش تقاضا برای خرید تاثیر گذار است. 

وی تاکید کرد: همان طور که ذکر شد افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و همچنین بالارفتن میزان تقاضا در افزایش قیمت سکه و طلا در بازار موثر بوده زیرا قیمت اونس جهانی نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار