کد خبر: ۹۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
دبیر میز صنایع نوین و پیشرفته سازمان توسعه تجارت ایران، برنامه‌های میز صنایع نوین، دانش‌بنیان و دارو را در پنج بند تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، اکبر گداری، در خصوص برنامه‌های اولویت‌دار این میز اظهار داشت: برگزاری جلسات تخصصی رسوخ فناوری در صنایع صادراتی کشور با هدف ایجاد مزیت رقابتی در حوزه‌های نساجی، مصالح ساختمانی، نفت و گاز و ... ، اجرای برنامه توانمندسازی 30 شرکت دانش‌بنیان با صادرات صفر و ارتقا به صادرات 100 هزار دلار، برگزاری میز توسعه صادرات دارو با هدف بررسی مشکلات صادرات صنایع دارویی(داروهای معمول، داروهای بایو، نانو و داروهای هوشمند)، برگزاری میز بررسی صادرات محصولات و ماشین‌آلات لیزر و فوتونیک، برگزاری جلسات میز بررسی توسعه صادرات محصولات زیست فناوری (بیوتکنولوژی) و انجام طرح‌های مطالعاتی تکنولوژی‌های پیشران (اینترنت اشیا، داده‌کاوی، هوش مصنوعی و بلاک‌چین) از جمله برنامه‌های میز صنایع نوین، دانش بنیان و دارو هستند.
وی افزود: یکی از مدل‌های موفق تجاری‌سازی فناوری و همچنین بهبود عملکرد صنایع بزرگ، همکاری صنایع با فناوران و قرار گرفتن شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره ارزش شرکت‌های صنعتی بزرگ است. لذا این جلسات با هدف ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت‌های بزرگ صنعتی و تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.
دبیر میز صنایع نوین و پیشرفته ادامه داد: به عنوان نمونه جلسه رسوخ فناوری بین یک شرکت دانش‌بنیان دارای فناوری تولید الیاف ضدلک و شرکت‌های نساجی و تولیدکننده فرش می‌تواند منجر به تجاری‌سازی فناوری و تولید فرش ضدلک شود. فرش ضد لک یک محصول با مزیت رقابتی است که می‌‎تواند مشتریان متفاوتی را جذب کند.
گداری در مورد اجرای برنامه توانمندسازی 30 شرکت دانش‌بنیان با صادرات صفر و ارتقا به صادرات 100 هزار دلار گفت: هم اکنون بیش از 4500 شرکت دانش‌بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری در کشور در حال فعالیت هستند که بیش از 200 شرکت موفق به صادرات محصولات خویش شده‌اند. هدف از اجرای برنامه توانمندسازی 30 شرکت دانش‌بنیان، ارتقای پتانسیل‌های تولیدی و صادراتی محصولات شرکت‌های مذکور به نحوی که در سال 1399 به صادرات حداقل 100 هزار دلار برسند. این برنامه قرار است با همکاری این سازمان، کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شود.
وی بیان داشت: در این مسیر پنج گام طراحی شده که شامل شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ظرفیت صادراتی، بررسی شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی و گزینش 30 شرکت برتر، تدوین برنامه کسب و کار صادراتی، اجرای مرحله اول برنامه کسب و کار صادراتی، اجرای مرحله دوم و عملیاتی کسب و کار صادراتی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: