اجازه سوءاستفاده از مشکلات را به دشمن ندهيم
دادستان کل کشور گفت: چرا ما بايد شاهد باشيم که عده اي به دنبال تضعيف قواي سه گانه باشند. مقام معظم رهبري مکرر فرموده‌اند که از دولت‌هاحمايت کنيم. اگر در درون خودمان مشکلاتي داريم نبايد اجازه دهيم که دشمن سوءاستفاده کند.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري گفت: امروز اقتدار قوه قضاييه را از بين بردن به نفع کي تمام مي‌شود؟ دشمن اين پروژه را از مدت‌ها قبل کليد زده که يکسري دستگاه‌ها و قوايي که مي‌توانند در برابر انحرافات و کج روي‌ها بايستند و اجازه ندهند دشمن ورود پيدا کنند را تضعيف کند. اکنون 38 سال از انقلاب مي‌گذرد، تاريخچه قوه قضاييه را ببينيد.دادستان کل کشور گفت: وقتي که در يک فضاي گسترده با جعل و سندسازي نسبت سئوال برانگيز به رييس قوه قضاييه مي‌دهند، به دنبال چه هستند؟ چه هدفي را دنبال مي‌کنند؟ يکي از بزرگترين رسالت‌هاي قوه قضاييه برخورد با عوامل نفوذ است. اين که ملاحظه مي‌کنيد تهاجم گسترده اي عليه برخي نهادها انجام مي‌شود و از اين فضاي مجازي استفاده مي‌کنند با چه هدفي است؟ آيا جز اين است که مي‌خواهند اقتدار قوه قضاييه را از بين ببرند؟
ترامپ برجام را توافقي وحشتناک دانست
رئيس‌جمهوري آمريکا برجام را يک توافق وحشتناک خواند که هيچ‌گاه نبايد به وقوع مي‌پيوست. به گزارش ايلنا، دونالد ترامپ گفت: زماني که به رياست‌جمهوري رسيدم، وضعيت خاورميانه بسيار متشنج بود که در حال حاضر نسبتا بهبود پيدا کرده است. آمريکا در اين منطقه مشکلاتي دارد که از جمله آن‌ها توافق‌ هسته‌اي با ايران است.وي افزود: اين يک توافق وحشتناک بود که نبايد حاصل مي‌شد.ترامپ مدعي شد: برجام باعث دستيابي ايران به تسليحات هسته‌اي در يک دوره زماني کوتاه خواهد شد و شما شاهد آن در آينده نه چندان دور خواهيد بود.وي درباره اقدام خود در قبال برجام اعلام کرد که در حال حاضر در اين باره اظهار نظر نخواهد کرد ولي به زودي به طور کامل مشخص مي‌شود که دولت آمريکا چه اقدامي‌در قبال برجام انجام خواهد داد.ر

استفاده از رفتار احمقانه ترامپ
فرمانده کل سپاه با تشريح اقدامات خصمانه‌امريکايي‌ها در ماه‌هاي اخير عليه ملت ايران گفت: در صورتي که قانون تحريم‌هاي جديد آمريکا اجرا شود اين کشور بايد پايگاه‌هاي منطقه‌اي خود را تا شعاع ۲ هزار کيلومتري برد موشک‌هاي ايران منتقل کند. به گزارش ايلنا، سرلشگر محمدعلي جعفري، افزود: در صورتي که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمريکا مبني بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروريستي صحيح باشد، سپاه نيز ارتش آمريکا را در سراسر جهان بويژه منطقه خاورميانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.سرلشکر جعفري گفت:جمهوري اسلامي‌ايران در نظر دارد مسائل منطقه را در جايي غير از ميز مذاکره حل کند، نه حرفي براي مذاکره وجود دارد و نه طرفي براي آن.


دبيرکل حزب موتلفه اسلامي‌گفت:استکبار جهاني با شايعه سازي کذب عليه رئيس قوه قضائيه نمي‌تواند جاسوسان آمريکايي را آزاد کند. خائنيني هم که از کشور فرار کردند و در بوق‌هاي استکباري کار مي‌کنند نمي‌توانند فضا را در کشور آلوده کنند و به مقاصد خود برسند. به گزارش ايسنا، محمدنبي حبيبي گفت: البته دفاع از رئيس محترم قوه قضائيه در اين مورد خاص به معناي تائيد بي چون و چراي آنچه در قوه قضائيه مي‌گذرد نيست. امروز اصلاح برخي امور در قوه قضائيه ضروري است و مديريت ويژه رئيس محترم دستگاه قضايي و همکاران طراز اول ايشان و بدنه قوه قضائيه را مي‌طلبد. بيان اشکالات موجود هم به معناي زير سوال بردن همه افراد در قوه قضائيه نيست.
نماينده اصلاح‌طلب بوکان در مجلس با اشاره به پيشگامي‌ايران در مذاکرات احتمالي ميان دولت عراق و مسئولان اقليم کردستان، تلاش اروپايي‌ها براي برگزاري اين مذاکرات را مصداق دخالت آشکار در مسائل منطقه دانست و گفت: تهران بهترين محل مذاکره براي دو طرف است.محمدقسيم عثماني در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: هيچ مذاکره، عهدنامه و توافقي بدون نقش‌آفريني ايران نمي‌تواند ضمانت اجرايي پيدا کند و دوام بياورد.نماينده بوکان در واکنش به زمزمه‌هاي برگزاري مذاکرات در پاريس گفت: کُردهاي عراق باتوجه به همياري هميشگي جمهوري اسلامي‌در طول تاريخ، خود را مديون ايران مي‌دانند و در مورد موضوعات اخير و مسائل مربوط به همه‌پرسي استقلال در اقليم کردستان هم قطعاً بدون مشورت با ايران وارد هيچ مذاکره‌اي نمي‌شوند.
قايم مقام مجمع نيروهاي خط امام گفت:تغيير نظام سياسي از رياستي به پارلماني برنامه اي است که برخي از نمايندگان مجلس تلاش براي اجرايي شدن آن را کليد زده‌اند. هدف نهايي در چنين طرحي حذف انتخاب رييس جمهوري از سوي مردم است .هادي غفاري در گفتگو با ايرنا گفت: من و صدها نفر مثل من ساکت نمي‌نشينيم و مردم را روشن و خطرات اين تغيير را به آنها گوشزد مي‌کنيم.وي افزود: رييس قوه مجريه با راي مستقيم مردم برگزيده مي‌شود. اما در نظام پارلماني انتخاب رييس قوه مجريه بر اساس جريان و باندي قدرت در مجلس است. اگر نظام رياستي تبديل به پارلماني شود همين اندک سويي که از دموکراسي وجود دارد هم خاموش خواهد شد.


اژه‌اي از دريافت تسهيلات 30هزار ميلياردي يک فرد از 14 بانک خبرداد:
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينکه اخيرا يکي از افرادي که فساد بانکي داشته دستگير شده است، گفت: گزارش بانک مرکزي نشان مي‌دهد اين فرد با چهارده بانک مرتبط بوده و تسهيلات گرفته و بيش از ۳۰ هزار ميليارد ريال بدهي دارد که حدود ۱۶ هزار ميليارد ريال آن بدهي معوقه هست اين فقط يک قلم از کار او بوده است.
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در صد و نوزدهمين نشست خبري با بيان اينکه اين فرد بازداشت شده افزود: کسي که اين مقدار بدهي بانکي دارد معلوم است که از رانت استفاده کرده که نه يک و دو بانک بلکه چهارده بانک به او تسهيلات داده‌اند. آنهايي که رانت‌خوارها را مي‌شناسند خوب است ورود کنند تا قوه قضائيه با کمک ضابطين خود وارد نشود اما متاسفانه بانک‌ها اقدام جدي نمي‌کنند.
وي با تاکيد بر اينکه قوه قضائيه به طور جد با هرگونه فساد اعم از فساد امنيتي و نفود بيگانه بدون هيچ ملاحظه و خط قرمزي مبارزه مي‌کند، گفت: يکي از اين موارد، مساله زمين و زمين‌خواري در سال‌هاي اخير است. گزارشي از ۲۳ استان در طول اين شش ماه در سال ۹۶ گرفته شده که ۲۰ هزار و ۳۴۱ هکتار در سال‌هاي مختلف تصرف شده بود که در اين مدت به منابع دولتي برگشت. بيش از ۴۱ هکتار قلع و قمع داشتيم آن هم در جاهايي که نبايد مي‌ساختند.
وي درباره تعاوني‌هاي اعتبار گفت‌: در مورد تعاوني فرشتگان و کاسپين و برخي از اين پرونده‌ها در طول ماه‌هاي اخير سه بار رييس قوه جلسه تشکيل داده و با نايب رئيس مجلس و رييس کميسيون اقتصادي و رييس بانک مرکزي و مسئول نظارت بانک مرکزي جلسه‌اي گذاشتند که بررسي شود چه اقداماتي صورت گيرد که حقوق کردم ضايع نشود.
وي با تاکيد بر اينکه مصمم به برخورد با فساد هستيم، خط قرمزي نمي‌شناسيم و از حق مردم دفاع مي‌کنيم، گفت: طبيعي است در اين مبارزه فراگير مشکلاتي پيش مي‌آيد که آنها را به جان مي‌خريم. از شماتت دشمنان ترس نداريم به هيچ وجه قوه قضاييه در برخورد با مفاسد بحث سياسي ندارد ممکن فرد وابسته به جناحي دستگير شود و رقبايش بهره‌برداري کنند که اين به قوه‌قضاييه ربطي ندارد. توصيه مي‌کنيم ديگران هم استفاده سياسي نکنند.
اژه‌اي گفت: در گذشته موردي از چک برگشتي گفتم که مشکلات بسياري به وجود آورده و هزينه‌هاي زيادي را براي قوه‌قضاييه و افراد بوجود مي‌آورد. موردي بود که در طول ۴ماه بيش از ۲۸۰۰ برگ چک تحويل آقايي شده بود که اين آقا در مدت کوتاهي از بانک‌هاي مختلف ۶۴۰ فقره چک برگشتي داشت آيا نبايد در اين موارد بانک مطلع شوند و ديگر چک صادر نکند. از ۲۸۰۰ چک تعداد زيادي برگشت خورده بود.
وي افزود: در موردي ديگر شخصي بالاي ۴۰۰ مورد چک برگشتي دارد حتي در مورد قبل که ۶۴۰ فقره چک بود اگر پرونده تشکيل شده باشد يعني حدود ۶۴۰ نفر درگير شدند و چه مشکلاتي پيش مي‌آيد. خواهش ما اين است بانک مرکزي و بانک‌ها توجه بيشتري در اين موارد داشته باشند. کنند
معاون اول قوه قضاييه درباره وضعيت پرونده فريدون و اينکه آيا در اين پرونده کسي دستگير شده گفت: اين پرونده هنوز کيفرخواست نخورده و دادگاه نرفته ولي کسي که فراري بوده کماکان فراري است.
معاون اول قوه قضاييه درباره پرونده نمازي‌ها گفت‌: حکم صادر شد و قطعي شد يعني حکم حبس در دادگاه بدوي مورد اعتراض قرار گرفته‌اما در حال تحمل کيفرخواست هستند.
محسني اژه‌اي در خصوص گفته يکي از نمايندگان درباره برخورد قوه با موسسات مالي که دچار اطاله دادرسي شده است، گفت: مطلقا قوه قضائيه پولي بلوکه نکرده چنان چه اين‌ها بخواهند از پول‌هايشان مثل سابق استفاده کنند، يعني عدد خاصي بدهند و به شکات ديگر چيزي نرسد، دادستان ورود مي‌کند. يعني بايد بالنسبه عمل کنند.
وي گفت: درباره ثامن الحجج يک ميليون سپرده‌گذار داشت و قوه قضاييه کار فوق العاده‌اي در جهت حمايت از حق مردم کرد. ۹۹ درصد از کساني که سپرده‌گذاري کرده بودند به حقوق شان نزديک به صد درد صد رسيدند در عين حال که قوه اين مقدار وظيفه ندارد که هر جور شده پول مردم استيفا شود. مع ذالک افرادي هستند که بايد به اتهام‌شان تنها رسيدگي شود اين موضوع نه تنها اطاله نيست بلکه حجم کار به گونه‌اي است که اگر اين نماينده مجلس ببيند براي تعاوني فرشتگان و غيره وجود دارد و مقدار وقتي که قوه گذاشته را ببيند قطعا نظر آنها عوض مي‌شود.
اژه‌اي تاکيد کرد: در پرونده ثامن از لحاظ مالي بيش از ۹۹ درصد کار جلو رفته ولي بخش تسويه نهايي و کيفري مانده و اين شرکت چون حساب‌هايش مشخص نيست و بانک مرکزي و مسئولان ذيربط يا به عمد يا غيرعمد اهتمام جدي ندارند اين پرونده به اين صورت پيش رفته است.
اژه‌اي در پاسخ به اين که آخرين وضعيت پرونده صندوق فرهنگيان چيست، گفت: اگر اشخاصي که در مظان اتهام باشند فرار کنند اقدامات تأميني مناسبي انجام مي‌شود البته بعيد است فرار کنند تا هفته گذشته گزارشي از مجلس نرسيده است. اين پرونده هنوز به دادگاه نرفته است در بخشي از پرونده نياز به کارشناسي است که باعث کندي کار است.
سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به اين که آخرين وضعيت دادگاه حميد بقايي که علني است يا غير علتي و درخواست احمدي‌نژاد مبني بر حضور در دادگاه گفت: علني بودن يا نبودن بر اساس قانون به درخواست قاضي صورت مي‌گيرد اگر دادگاه علني باشد آقاي احمدي‌نژاد مي‌تواند شرکت کند اگر نه نمي‌توانند. 
اژه‌ي در پاسخ به اين که عليه شبکه اجتماعي تلگرام اعلام جرم شده و با توجه به اينکه تلگرام يک شبکه است و خارج از مرزهاي سرزميني ماست چطور مي‌شود عليه يک ابزار اعلام جرم کرد، گفت: اگر ابراز مسئول داشته باشد، چرا نشود عليه آن اعلام جرم کرد. اگر توسط اين ابزار بارها اعلام جرم شود بايد عليه مسئول آن اعلام جرم کرد. 
وي درباره اينکه پرونده مداحان در چه مرحله‌اي است، گفت: در حال حاضر اين افراد با قرار وثيقه آزاد هستند. در اين پرونده چون ارتباط موضوع با شخص روحاني مربوطه کم بوده ، دادسراي ويژه روحانيت پرونده را به دادگاه فرستاد تا بررسي شود اجمالا مي‌توانم بگويم اتهام مداحان امنيتي نيست.
اژه‌اي در پاسخ به اين که آيا دادستان عليه احمدي‌نژاد که ادعايي عليه قوه داشت اعلام جرم کرده است، گفت: دادستان ادعايي نداشته است.
اژه‌اي درباره پرونده دري‌اصفهاني گفت: فردي که دو تابعيتي بود متهم به جاسوسي و ارائه اطلاعات به بيگانگان بود و با دو سرويس در ارتباط بود که محکوم به ۵ سال حبس شد که حکم در تجديدنظر تاييد و قطعي مي‌شود. ايشان پرونده فساد مالي هم دارد که قرار وثيقه صادر شده است.


محمدرضا عارف؛
رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: تاکيدم اين است که مذاکره و تلاش براي تفاهم و تعامل، مشي جريان اصلاحات است و در همين راستا مي‌توانيم در مقاطعي حتي وارد ائتلاف شويم.
محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ايلنا، درباره اينکه آيا تاکنون آسيب‌شناسي دقيقي از عملکرد اصلاح‌طلبان در گذشته شده است، عنوان کرد: يکي از مباحث جدي که بايد در يک زمان مناسب به آن بپردازيم، آسيب‌شناسي دقيق رويکردها و راهبردهاي جريان اصلاحات در گذشته است. ممکن است سوالاتي در اين رابطه مطرح شود، اين‌که چرا پس از ۸ سال دولت اصلاحات، به‌‌سمتي رفتيم که احمدي‌نژاد به رياست‌جموري رسيد. چرا در سال ۸۴ چنين عملکردي داشتيم و چرا در شوراي اول به سمت آن مسائلي که شاهد بوديم، حرکت کرديم. بايد بگوييم در سال‌هاي آخر دهه ۸۰ و ابتداي دهه ۹۰، البته نه‌چندان دقيق اما تا حدودي به اين مباحث پرداخته شد. عارف با بيان اينکه ما به اين راهبرد دست پيدا کرديم که «انسجام دروني درعين حفظ چندصدايي» درون جريان اصلاحات مهمترين مسئله براي تدوام و پيشبرد گفتمان اصلاحات در قالب يک حرکت جبهه‌اي و گفتمان است، گفت: به‌طور طبيعي رويکرد درازمدت در کشور بايد حرکت در مسير تحزب باشد. لازم است چند حزب قدرتمند در صحنه‌ها و عرصه‌هاي مختلف حضور پيدا کرده و ضمن نقش‌آفريني، پاسخگو باشند.
وي ادامه داد: همواره اشاره کرده‌ام که جبهه‌ها تشکيل شده و فعاليت مي‌کنند اما متاسفانه «پاسخگويي» در حرکات جبهه‌اي چندان مورد توجه نيست. افراد بعضاً از طريق جبهه‌ها وارد عرصه رقابت‌هاي سياسي شده و حتي به پشتوانه اين پشتيبابي‌هاي جبهه‌اي و جرياني توفيقاتي هم کسب مي‌کنند اما در ادامه الزامي‌براي پاسخگويي گفتماني حس نمي‌کنند. به بيان ديگر از آن‌جا که حرکات جبهه‌اي در درازمدت قادر به تداوم نيست، بايد به سمت تحزب برويم اما تا زماني که پيش‌فرض‌هاي تحزب ازسوي حاکميت و نظام سياسي از يک‌سو و همچنين از جانب مردم و فرهنگسازي لازم مورد پذيرش قرار نگرفته و درکل جامعه مدني آمادگي فعاليت در چارچوب تحزب را به‌دست نياورده، ناگزير به حرکت جبهه‌اي خواهيم بود.
رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان تاکيد کرد: در نهايت باتوجه به آن‌که دستيابي به اين رويکرد حزبي روندي زمان‌بر است، رويکرد کلي ما در دهه ۹۰ حرکت جبهه‌اي با حفظ انسجام دروني جريان اصلاحات در عين توجه به صداهاي مختلف بود و درواقع به نقشي که گروه‌ها و جريان‌هاي ديگر ايفا مي‌کرده و مي‌کنند، آگاهي داشتيم. البته تلاش اين جريان پاسخگويي به مطالبات مردم هم هست.