شناسايي شبکه‌هاي مشکل‌دار در حوزه اقتصادي و اخلاقي
فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به افزايش 43 درصدي جرائم در فضاي مجازي، گفت: شناسايي باندها و شبکه‌هاي مشکل‌دار در حوزه اقتصادي و اخلاقي به شيوه مطلوبي دنبال شده است. به گزارش ايسنا، سردار حسين اشتري در ديدار با آيت الله ناصرمکارم شيرازي از مراجع عظام تقليد، افزود: پليس سايبري هر ساله نسبت به سال گذشته فعاليت‌هاي گسترده‌تري را دنبال مي‌کند. وي ادامه داد: نيروي انتظامي‌در حوزه نظم و امنيت گام‌هاي مطلوبي را برداشته است و در حوزه مبارزه با ورود مواد مخدر و برخورد با باندها و قاچاقچيان اقدامات مطلوبي انجام شده است. فرمانده ناجا، همچنين از افزايش ريالي و 31 درصدي کشفيات کالاي قاچاق خبر داد و گفت: اين نهاد از ظرفيت‌هاي مختلف خود در راستاي مقابله با قاچاق کالا استفاده مي‌کند.

اعلام وصول سوال نمايندگان درباره بررسي پرونده واگذاري املاک نجومي
سوال ۱۶ نفر از نمايندگان از وزير کشور در خصوص علت تعلل در بررسي وضعيت پرونده واگذاري املاک در شهرداري تهران در جلسه‌امروز مجلس اعلام وصول شد. به گزارش ايسنا، در جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي‌علاوه بر اعلام وصول سوال از وزير کشور، سوال منطقه‌اي احمدي لاشکي نماينده نوشهر از وزير راه در خصوص علت عدم وجود اراده براي حل مشکل مالکين اراضي اطراف فرودگاه نوشهر اعلام وصول شد.

ضرورت ارزيابي روانشناختي افراد قبل از صدور گواهينامه
دبير اجرايي نخستين کنگره ملي روانشناسي ترافيک با اشاره به ضرورت ارزيابي روانشناختي افراد قبل از صدور گواهينامه براي آنها گفت: بررسي صلاحت افراد از نظر روانشناختي قبل اعطاي گواهينامه در کاهش تصادفات و مرگ و مير ناشي از آن مؤثر است . زهره‌هاشمي‌نسب در آستانه برگزاري نخستين کنگره ملي روانشناسي اظهارداشت: اين کنگره با هدف کاهش تصادفات و مرگ و مير ناشي از آن ۲۱ و ۲۲ اذرماه در مرکز همايش‌هاي بين المللي شهيد بهشتي برگزار مي‌شود. وي افزود:عوامل مرتبط با رفتارهاي حادثه ساز، ارزيابي صلاحيت و توانمندسازي روانشناختي منابع انساني حوزه ترافيک، شيوه و مدل‌هاي آموزشي براي تغيير نگرش رفتارهاي پرخطر، درمان آسيب و اختلالات روانشناختي مرتبط با ترافيک از جمله محورهاي مورد بحث و گفت‌وگو در نخستين کنگره ملي روانشناسي است. دبير اجرايي نخستين کنگره ملي روانشناسي ترافيک ادامه داد: نقش متغيرهاي روانشناختي در طراحي و مهندسي صنعت حمل و نقل، روانشناسي ترافيک در ايران و جهان و آسيب شناسي قانون گريزي همچنين روانشناسي ترافيک و اقتصاد مقاومتي از ديگر محورهاي مورد بحث و گفت‌وگو در نخستين کنگره ملي روانشناسي است. هاشمي‌نسب با اشاره به ياد و خاطره دکتر مهدي خانباني، استاد روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: اين استاد بزرگوار به دليل تصادف رانندگي ۲ ماه مصدوم و سپس جان خود را از دست داد و فعاليت‌هاي زيادي در حوزه روانشناسي ترافيک انجام داده بود و بر همين اساس تلاش کرديم در کنگره ملي روانشناسي ترافيک ياد و خاطره‌اي از ايشان داشته باشيم. وي با بيان اينکه طي چند سال گذشته‌امار تصادفات رانندگي کاهش ولي ثابت شده و به کمتر از ۱۶ هزار فوتي در سال نرسيده است، گفت: در صورت توجه به بعد روانشناسي ترافيک مي‌توان اين آمار را تقليل داد همچنين ارزيابي روانشناختي افراد قبل از صدور گواهينامه در اين راستا بسيار حائز اهميت است. دبير اجرايي نخستين کنگره ملي روانشناسي ترافيک خاطرنشان کرد:بررسي صلاحت افراد از نظر روانشناختي قبل اعطاي گواهينامه در کاهش تصادفات و مرگ و مير ناشي از آن مؤثر است و توجه مسئولان به اين حوزه مي‌تواند گامي‌مهم در امر کاهش تصادفات باشد.

بررسي نقش مهم در موفقيت دوره‌هاي آموزشي
محتوا و سازمان برگزار کننده يک همايش، آموزش دهنده و اموزش گيرنده، همگي نقش مهمي‌در موفقيت يک دوره‌اموزشي دارند.  به گزارش روابط عمومي‌همايش آينده بازاريابي، دکتر احمد روستا عضو رسمي‌هيات علمي‌دانشگاه شهيد بهشتي، موسس و مديرعامل شرکت رسمي‌تحقيقات و مشاوره بازاريابي در ايران، با اشاره به برگزاري همايش بزرگ آينده بازاريابي گفت: ما در اين همايش به شما خواهيم آموخت که چگونه مشتريان کليدي را حفظ کرده و چطور به آنها خدماتي را بدهيم که براي ما ماندگار شوند. اين سخنران برجسته همايش بزرگ آينده بازاريابي ادامه داد: در همايش بزرگ بازاريابي تکنيک‌هاي کاربردي و عملياتي در کنار آموزه‌هاي علمي‌نوين در حوزه بازاريابي ارائه خواهد شد و در حقيقت اين فرصت بي نظير براي شرکت کنندگان فراهم مي‌شود تا بازاريابي و فروش همانند بالهاي يک پرنده شما را در تحقق روياهايتان کمک کند. وي با اشاره به اينکه همايش آينده بازاريابي در حقيقت همايشي است که در دل خود داستان‌هاي زيادي براي گفتن دارد، تصريح کرد: شرکت کنندگان در اين همايش کساني هستند که به ساختن روياهاي خود در فتح بازارها مي‌انديشند.  روستا افزود: در همايش بزرگ آينده بازاريابي براي شرکت‌کنندگان داستان‌هايي کاربردي و آکادميک از بازاريابي نوين و فوق تخصصي در بازار ايران ارائه خواهم کرد تا بدانيم چگونه مي‌توان آينده بازاريابي ايران را تخصصي‌تر رقم بزنيم. براساس اين گزارش، در همايش آينده بازاريابي علاوه بر دکتر احمد روستا، کارشناسان برجسته‌اي چون مايکل لي اندررئيس آکادمي‌بازاريابي تعاملي و مستقيم اتحاديه اروپا و برنده جايزه بهترين سخنران در حوزه مارکتينگ، دکتر يحيي علوي و دکتر حميدرضا اسماعيل خو به ارائه ديدگاه‌هاي خود در مورد آينده بازاريابي در ايران و جهان خواهند پرداخت. حضور در کنار انديشمند بازاريابي ايران و استفاده از انديشه‌هاي آن‌ها به قطع يقين بر رشد و توسعه فردي مخاطب خواهد افزود و فعالان بازاريابي ديجيتال به همت شرکت شتاب‌دهنده کسب‌وکار پويش در همايش بزرگ آينده بازاريابي براي رقم زدن تحول بنيادين در کسب‌وکار خود گرد هم مي‌آ‌يند  گفتني است، علاقه‌مندان به حضور در اين رويداد 21مهرماه 1396 در سالن همايش خليج فارس پژوهشکده نيرو برگزار مي‌شود، مي‌توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://conf.pooyeshacc.com براي ثبت‌نام و کسب اطلاعات بيشتر اقدام و يا با شماره 02122028650 تماس حاصل کنند.

وزير تعاون،کار و رفاه اجتماعي از بازنگري در دستورالعمل بيماران خاص، صعب العلاج و سرطاني در نشست شوراي عالي بيمه خبر داد. علي ربيعي اظهار کرد: به منظور بهره‌مندي بهتر بيماران خاص، صعب العلاج و سرطاني به خدمات تشخيصي و درماني مورد نياز، دستورالعمل بسته خدمتي اين بيماران بازنگري و مصوب شد. وي گفت: دبيرخانه شوراي عالي بيمه بسته حمايتي بيماران خاص شامل دياليز، تالاسمي، هموفيلي، ام اس، پيوند کليه و بيماران سرطاني که نياز به شيمي‌درماني و پرتو درماني دارند را مصوب کرد. ربيعي گفت: راديوتراپي در مراکز دولتي براي بيماران سرطاني صددرصد رايگان مي‌شود و بيمار هزينه اي پرداخت نخواهد کرد.


وزير آموزش و پرورش با اشاره به طراحي و استقرار نظام کنترل کيفيت در مدارس به‌عنوان يکي از برنامه‌هاي اصلي پيش‌رو گفت: مدارس بايد از اين منظر رتبه‌بندي شوند تا دريابيم مدرسه در کدام زمينه‌ها رو به پيشرفت مي‌رود و در کدام زمينه‌ها به کندي حرکت مي‌کند. محمد بطحايي با اشاره به نظريه‌هاي مديريت آموزشي مبني بر اينکه مدرسه بايد به‌عنوان کانون اصلي تربيت و توانايي تصميم‌گيري در زمينه‌هاي مختلف را داشته باشد، گفت: متاسفانه تلاش‌هاي انجام شده موفقيت قابل توجهي در اين زمينه نداشته‌ايم. وي افزود: مدرسه در عموم موارد صرفا مجري دستورات واحدها و سازمان‌هاي بالاتر است و با اهداف ذکر شده فاصله دارد.


يک جامعه‌شناس با بيان اينکه مصرف سيگار در دختران نسبت به 5 سال گذشته سه برابر شده، گفت: آنچه که جاي نگراني دارد اين است که سيگار کشيدن دختران به يک الگوي رفتاري تبديل شود که در نهايت خود يک بحران اجتماعي است. نيره توکلي با اشاره به افزايش مصرف سيگار از سوي دختران اظهار داشت: در حال حاضر آنچه براساس آمار اعلام مي‌کنند، حدود 5 درصد زنان در کشور سيگار مي‌کشند و آمار دقيقي از تعداد دختران سيگاري وجود ندارد اما ترديدي در افزايش آمار دختران سيگاري طي سال‌هاي اخير وجود ندارد. وي گفت: مصرف سيگار در دختران نسبت به 5 سال گذشته سه برابر شده است.


تفاهم‌نامه همکاري سازمان محيط زيست و شهرداري برای احیای پارک پردیسان امضا شد
گروه اجتماعي: با امضاي تفاهم‌نامه احياء و بهسازي پارک طبيعت پرديسان، دور جديدي از همکاري ميان شهرداري پايتخت و سازمان حفاظت از محيط زيست کشور آغاز شد. سال‌هاست که بحث‌هاي مربوط به آلودگي هوا و محيط زيست تبديل به يکي از چالش‌هاي مهم پيش روي تهران شده. هرچند طي سال‌هاي گذشته اقدامات متفاوتي براي بهبود بخشيدن شرايط محيط زيستي پايتخت انجام شده، اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد که کارهاي صورت گرفته هنوز نتوانسته که تاثير قابل لمسي در تهران ايجاد کند. با اين همه پس از آغاز به کار دور پنجم شوراي شهر تهران و انتخاب محمدعلي نجفي به‌عنوان شهردار جديد پايتخت اميدواري‌ها براي بهبود وضعيت و هموار شدن مسير همکاري ميان مجموعه مديريت شهري تهران و سازمان حفاظت از محيط زيست بيشتر شد. اتفاقي که روز گذشته و با امضاي تفاهم‌نامه احياء و بهسازي پارک طبيعت پرديسان، اولين گام عملي خود را برداشت. کارشناسان معتقدند که طي چهارسال گذشته و در دولت اول حسن روحاني، برخي نگاه‌هاي سياسي موجب ناهماهنگي ميان شهرداري تهران و سازمان محيط زيست شده بود. اين صحبت روز گذشته در حرف‌هاي محمدعلي نجفي، شهردار تهران هم نمود داشت تا جايي که او گفت: تعصبات دستگاهي مانع همکاري شهرداري با سازمان محيط زيست بود.
بودجه محيط زيست يک سوم بودجه شهرداري تهران
روز گذشته عيسي کلانتي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه بودجه کل محيط زيست کشور يک سوم بودجه شهرداري تهران است، از سپردن بهسازي پارک طبيعت پرديسان به شهرداري پايتخت خبر داد. عيسي کلانتري در مراسم امضاي تفاهم‌نامه بهسازي پارک طبيعت پرديسان بين سازمان حفاظت محيط زيست و شهرداري تهران اظهار کرد: از شهردار تهران تشکر مي‌کنم که دستور اکيد صادر کرد تا در مورد بهسازي پارک طبيعت پرديسان به توافق برسيم. وي با اشاره به اينکه شهروندان تهراني از پارک پرديسان استفاده مي‌کنند، گفت: سازمان حفاظت محيط زيست از لحاظ بودجه سازماني فقير و مستضعف است و شرايط مالي مناسبي براي بهسازي پارک پرديسان ندارد، براي همين طي توافقي با شهرداري تهران، بهسازي پارک پرديسان صورت خواهد گرفت. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه بودجه کل محيط زيست کشور کمتر از بودجه يک ناحيه از منطقه شهرداري تهران است، گفت: کل بودجه سازمان محيط زيست کمتر از سه درصد بودجه شهرداري تهران است. ۵۲۰ ميليارد تومان بودجه کل اين سازمان است. کلانتري با تاکيد بر اينکه پارک پرديسان ريه تهران محسوب مي‌شود، گفت: در شرايط حاضر پرديسان وضعيت مناسبي ندارد و سازمان محيط زيست به دليل فقر از عهده بهسازي آن بر نمي‌آيد. وي در ادامه با اشاره به اينکه سابقه پارک پرديسان به سال ۶۷ بر مي‌گردد، گفت: در آن مقطع اين پارک از اختيار سازمان اوقاف خارج شد. پارک پرديسان قبل از انقلاب طرحي داشت که در اين دوره قابل اجرا نيست. بنابراين طي توافق با مختاري - رئيس سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهري شهرداري تهران- قرار شد طرح مصوب دهه ۷۰ با تغييراتي براي پارک پرديسان اجرا شود. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينکه طرح بهسازي پارک پرديسان يک برنامه ۱۵ ساله است، گفت: حدود ۱۲ هکتار از اين پارک در اختيار وزارت نيرو براي ساخت موزه آب بود که قرار شد اين محدوده را نيز از وزارت نيرو پس بگيريم و در اختيار سازمان فضاي سبز شهر تهران قرار دهيم. کلانتري تاکيد کرد: اميدواريم با حمايت شهرداري تهران و شوراي شهر، پرديسان تبديل به يک پارک بي بديل در سطح شهر تهران شود. مساحت پارک پرديسان حدود ۱۸۰ هکتار است که بزرگتر از پارک ولايت است و بزرگترين پارک تهران محسوب مي‌شود. وي با بيان اينکه پارک پرديسان در شرايط کنوني امکانات مناسبي ندارد، گفت: شب‌ها به دليل نبود نور کافي در پارک پرديسان ممکن است اتفاقات بدي بيفتد. از شهرداري و شوراي شهر تشکر مي‌کنيم که سعي دارند با نگاه محيط زيستي پارک طبيعت پرديسان را به پارک قابل استفاده تبديل کنند.
بهسازي پارک پرديسان در اولويت شهرداري
در ادامه مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه همکاري محمدعلي نجفي، شهردار تهران از آغاز بهسازي پارک طبيعت پرديسان طي تفاهم‌نامه‌امضاء شده بين سازمان حفاظت محيط زيست و شهرداري تهران خبر داد. وي اظهار کرد: شهرداري تهران تصميم درستي براي حفظ و حراست از گنجينه‌هاي ارزشمند محيط زيست دارد. اين تصميم يکي از برکات همکاري بين شهرداري و دولت است. وي افزود: با تشکيل دولت جديد موارد متعددي از همکاري‌هاي بين بخشي ميان شهرداري و دستگاه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته است و خوشحال هستيم که اولين توافقنامه با سازمان حفاظت محيط زيست امضاء مي‌شود تا يک کار زيست محيطي براي تهران انجام شود. شهردار تهران تصريح کرد: هدف از توافقنامه با سازمان حفاظت محيط زيست، بهسازي، سازماندهي و استفاده بهينه و مطلوب از پارک طبيعت پرديسان است. بهسازي اين پارک هم مسائل زيست محيطي و هم مسائل اجتماعي و فرهنگي را در بر مي‌گيرد. نجفي با اشاره به اينکه پارک طبيعت پرديسان ظرفيت‌هاي بالايي دارد، گفت: اين پارک مي‌تواند هم براي نشاط اجتماعي و هم براي آموزش دانش آموزان و دانشجويان و هم براي کارهاي پژوهشي در مورد گونه‌هاي گياهي و جانوري مفيد و موثر باشد. سعي داريم با کمک و نگاه علمي‌سازمان حفاظت محيط زيست بتوانيم وضعيت مطلوبي براي پارک طبيعت رقم بزنيم تا شهروندان تهراني حداکثر بهره برداري را از اين پارک داشته باشند. شهردار تهران افزود: تاکنون اختلاف نظرها و تعصبات دستگاهي مانع از اين شده بود که مديريت پارک پرديسان به نتيجه برسد. تا اينکه با دخالت مستقيم دکتر کلانتري توانستيم در اين زمينه به توافق برسيم. نجفي در پايان با اشاره به اينکه سازمان فضاي سبز شهرداري تهران و شهرداري منطقه اين موضوع را بايد مورد تاکيد قرار دهند،گفت: طرح جامع پارک پرديسان بايد با اولويت انجام شود تا در کوتاه‌ترين بازه زماني به نتيجه مطلوب برسيم و شاهد تحول در پارک طبيعت پرديسان باشيم.


تجارت-استان مازندران:جلسه کميته مديريت بحران و پدافند غير عامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران با حضور اعضاء برگزار و دستور العمل‌هاي امور‌هاي معين و جانشين ارائه شد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق مازندران مهندس قاسم شهابي مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران در اين جلسه بيان داشت: با توجه به گستردگي شبکه‌هاي توزيع نيروي برق و افزايش تهديدات مورد توجه آن ،به منظور افزايش آمادگي و ارتقاي پايداري شبکه‌ها و مديريت بهينه در مراحل سه گانه (قبل ،حين و بعد از بحران) اين جلسه برگزار شد. وي افزود:از طرف اعضاي کميته مديريت بحران شرکت اين موضوع مورد بحث و بررسي و همچنين دستورالعمل هماهنگي هفته پدافند غير عامل که در 6 الي 12 آبان ماه که با شعار(پدافند غير عامل حصول اطمينان از مصونيت و آمادگي کشور) مي‌باشد مورد بررسي قرار گرفت. مهندس شهابي بيان کرد: لزوم شناخت مديران و مسئولين در امورها ي 16 گانه بمنظور ايجاد هماهنگي طبق دستورالعمل امورهاي معين و جانشين تاکيد داشت . وي بر تعريف سناريو‌هاي مختلف پدافندي و مديريت بحران تاکيد داشت و افزود:لزوم مديريت لوازم و تجهيزات و بخصوص مديريت هزينه‌ها و استفاده از تجربيات در بحران‌ها و حوادث گذشته را مهم دانست. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران بر تفکيک وظائف مديريتي و عملياتي در ساعات اوليه بحران تاکيد داشت و گفت: با توجه به حساسيت مقوله پدافند غير عامل، صنعت برق همواره در اجراي دقيق و بهنگام پدافند غيرعامل در کشور پيشرو و با آمادگي کامل بوده است.


تجارت-استان خوزستان: کارگزاري خط انتقال آب شرب از طرح غدير شهرستان بستان تا مرز چزابه با 50 درصد پيشرفت فيزيکي در دست اجراست و تا قبل از مراسم اربعين حسيني(ع) به بهره برداري خواهد رسيد.مسؤول ستاد خدمات‌رساني به زوار اربعين حسيني (ع) در صنعت آب خوزستان با اشاره به‌امادگي ستاد عتبات عاليات براي آبرساني به زوار در ايام اربعين حسيني (ع) گفت: با دستور استاندار خوزستان پروژه انتقال آب شرب به مرز چزابه از طرح غدير مصوب و عملياتي شده است.درويشعلي کريمي‌ادامه داد: در اين پروژه، لوله‌هاي خط انتقال توسط سازمان آب و برق خوزستان و لوله‌هاي انشعابات فرعي توسط شرکت آبفاروستايي استان خوزستان تامين شده است.وي با اشاره به پايداري آب شرب در مرز چزابه گفت: با کارگزاري 27 کيلومتر خط انتقال آب شرب و اتصال به طرح آبرساني غدير در شهر بستان، مرز چزابه نيز از آب پايدار بهره مند شده است.کريمي‌همچنين از تامين و کارگزاري 15 کيلومتر انشعابات فرعي توسط آبفاروستايي استان خوزستان در اين پروژه نيز خبر داد.مسوول ستاد خدمات رساني به زوار اربعيني حسيني (ع) در صنعت آب خوزستان يادآور شد: با بهره برداري از خط انتقال آب شرب به مرز چزابه 2 روستاي فاقد شرب اين مسير نيز از نعمت آب شرب پايدار و بهداشتي بهره مند مي‌شوند.کريمي‌ادامه داد: سال گذشته با بهره گيري از 25 دستگاه تانکر سيار آبرساني به مواکب انجام مي‌شد که بطور ميانگين در هر 2 مرز روزانه بين 700 تا 750 متر مکعب آب شرب و شستشو توزيع شد.وي با اشاره به اينکه با اقدامات انجام شده آب شرب و شستشو در ايام اربعين حسيني (ع) سالجاري بلحاظ کيفي و کمي‌شرايط بهتري پيدا خواهد کرد، گفت: با پايداري آب شرب در مرزهاي چزابه و شلمچه آبرساني به زوار در سالجاري نيز مطابق با سال گذشته و با کميت و کيفيت بهتر انجام خواهد شد.کريمي‌افزود: 12 اکيپ آزمايشگاه سيار نيز به مانند سال گذشته در 2 مرز شلمچه و چذابه وضعيت کيفي آب شرب توزيع شده را بررسي خواهند کرد.مسؤول ستاد خدمات‌رساني به زوار اربعين حسيني (ع) در صنعت آب خوزستان اظهار کرد: آبرساني به زوار و مواکب از مسيرهاي اهواز تا شلمچه و از اهواز تا چزابه بصورت منظم انجام خواهد شد و مشکلي در تامين آب شرب مواکب و زوار وجود نخواهد داشت.کريمي‌يادآور شد: با هماهنگي‌هاي انجام شده آبرساني به زوار تا منطقه شيب کشور عراق ادامه خواهد داشت.


تجارت-استان كرمان:طي نيمه نخست شهريور ماه،2400 متر شبکه فاضلاب در شهر کرمان اجرا شد.خبرنگار آبفا کرمان- محمدعلي سياهکوهي مجري پروژه فاضلاب شهر کرمان گفت: با توجه به شروع فصل بازگشايي مدارس، اجراي شبکه فاضلاب درشهر کرمان طي شهريور ماه فقط در نيمه نخست ماه در 15 روز اجرا شد.وي افزود: در اين مدت 2400 متر شبکه فاضلاب در خيابان مديريت، حجت،بلوار پاراديس و بلوار آزادگان اجرا شد.وي افزود: همچنين در اين ماه141 فقر انشعاب فاضلاب در نقاط مختلف شهر ب متقاضيان واگذار شد.


تجارت-استان ايلام :مجتبي ملکي دارنده مدال طلاي رقابت‌هاي قهرماني پاورليفتينگ جهان در فرودگاه ايلام مورد استقبال قرار گرفت.مراسم استقبال از اين قهرمان ارزنده کشور روز سه شنبه با حضور تعدادي از چهره‌هاي ورزشي استان و مردم ،مسئولان سپاه استان، مديرکل ورزش و جوانان ايلام، رييس هيات پرورش اندام استان و در فرودگاه شهداي ايلام برگزار شد و با اهدا دسته گل از اين ورزشکار تقدير شد. 
رقابت‌هاي قهرماني پاورليفتينگ و پرس سينه جهان در روزهاي 30 و 31 شهريورماه با حضور رئيس فدراسيون جهاني (AWPC) و نمايندگان وادا (WADA) و ورزشکاران سراسر جهان در کشور چک برگزار شد که مجتبي ملکي عنوان قهرماني اين رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. قهرمان شايسته و نام آشناي ايلامي‌در اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: مدال طلاي خود را به شهيدان مدافع حرم تقديم مي‌کند شهيدان غيرتمند مدافع حرم قهرمانان واقعي هستند که با نثار جان خود در راه مبارزه با تکفير گام بر مي‌دارند. مجتبي ملکي ياد اوري کرد: اين رقابت‌ها با حضور 42 کشور و 926 ورزشکار از کشورهاي مختلف چون امريکا، روسيه، اوکراين و کشورهاي حوزه اسکانديناوي در کشور جمهوري چک برگزار شد. وي ادامه داد: رقابت‌هاي جهاني هميشه از سطح بسيار بالايي برخوردار است و همه ورزشکاران داراي عنوان حضور دارند که اين موضوع کار را براي رسيدن به کسب مدال سخت تر مي‌کند. وي افزود: 'براي رسيدن به اين قهرماني تلاش بسياري کردم و از خيلي چيزها گذشتم اکنون خوشحالم که حاصل ماه‌ها تلاشم قهرماني در جهان و کسب فرصتي براي قدرداني از شهداي مدافع حرم بوده است'. 


تجارت-علي کيواني-شهريار؛نشست خبري فرمانده نيروي انتظامي‌غرب استان تهران با اصحاب رسانه در حالي برگزار شد که با حضور معاونين ايشان و رئيس عقيدتي سياسي غرب استان تهران برگزار گرديد , که سردار خانچلري به ارائه گزارشي از اقدامات و عملکرد پليس در يکسال گذشته پرداخت و از آمار بسيار موثر نيروي انتظامي‌در افزايش احساس امنيت عمومي‌ بيان نمود  .سردار خانچلري ضمن تسليت ايام سوگواري شهادت سيد و سالار شهدا امام حسين (ع) و ياد شهدا مدافع حرم و جنگ تحميلي و نيروي انتظامي‌و گراميداشت هفته نيروي انتظامي‌با بيان اهميت امنيت عمومي‌براي مردم گفت : مردم عزيز بايد بدانند که چه اقداماتي براي آنها انجام گرفته است.خانچلري وجود هرگونه توفيق در موفقيت نيروي انتظامي‌را همکاري و همياري مردم به نيروي انتظامي‌بيان نمود ، وي همچنين از خيرين امنيت ساز خبر داد و گفت : مقام معظم رهبري بيان کرد که از همکاري مردم براي امنيت استفاده کنيد و اين خيرين امنيت ساز در دستور کار قرار گرفته و به وزارت کشور و استانداريها ابلاغ شده است.فرمانده نيروي انتظامي‌غرب استان تهران افزود : خيلي از زمينهايي که در اختيار نيروي انتظامي‌قرار داده‌اند همين خيرين بوده‌اند که نياز است تا رسانه‌ها اين مهم را براي همياري بيشتر مردم اطلاع رساني نمايند .وي با اشاره به برنامه‌هاي هفته نيروي انتظامي‌بيان کرد : برخي از اين برنامه‌ها تکليفي است و برخي ديگر به صورت برنامه ريزي انجام مي‌گيرد و در کل برنامه‌هاي مختلفي براي اين هفته در نظر گرفته شده است و بيش از ۹۰ برنامه در نظر گرفته شده است که اولين برنامه آن سخنراني در نماز جمعه تمام مناطق غرب استان تهران بود .وي با اشاره به افزايش رضايت مندي در پليس ۱۱۰ گفت : با توجه به رضايت مندي مردم به فکر توسعه و افزايش خدمات در پليس ۱۱۰ شديم که ارتباط خوبي با مردم ايجاد کرد.در سال گذشته يک ميليون و ۱۹ هزار تماس به پليس ۱۱۰ شد که در مجموع نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزايش تماس داشته‌ايم که نشانگر اعتماد پليس به مردم است و نشان از بستر سازيهاي مناسب براي اعتماد عمومي‌و مردم به پليس بوده که تعداد تماسهاي ماموريتي ۵۱۶ هزار ماموريت براي پرسنل زحمتکش نيروي انتظامي‌انجام گرفته است ، لذا سعي شده است تا با امکانات و بسترسازيهايي که در اين خصوص انجام گرفته است و در حال حاضر با ۲۰ خط شهروندان عزيز مي‌توانند به راحتي با پليس ۱۱۰ تماس بکيرند و همکارانم در اسرع وقت نسبت به درخواست آنان اقدام نمايند .سردار خانچلري در ا دامه با اشاره به عملکرد يکساله نيروي انتظامي‌غرب استان نسبت به سال گذشته در حوزه تصادفات گفت : خوشبختانه در اين حوزه با کاهش روبرو بوده‌ايم که در مجموع ۱۱۶۰۰ فقره تصادفات اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ فقره کاهش داشته‌ايم همچنين در حوزه دستگيري افاغنه ۷۰۰ نفر ، ۱۴۷ نفر دستگيري اراذل و اوباش ، کشف و ضبط ۱۸ تن و ۸۰۰ کيلوگرم مواد مخدر در غرب استان در مدت يکسال که بيشترين آنها ترياک بوده ، دستگيري ۱۱۵۲۹ نفر در ارتباط با خرده فروشهاي مواد مخدر ،بيش از ۷۰۰ نفر دستگيري معتادين و تحويل کمپ‌ها شده ، انهدام ۶۵ باند مواد مخدر داشته‌ايم .دو درصد افزايش دزدي و ۱۵ درصد افزايش دستيگري افرادي متخلف در حوزه دزدي ، در بحث سايبري ۱۶ درصد کاهش، دستگيري ۱۳۳۵ نفر در رابطه با کالاي قاچاق و کشف کالاهاي قاچاق به ارزش ۸۵۰ ميليارد ريال ،تعويض و نصب پلاک ۶۹ هزار انواع وسيله نقيله وبازديد ۷۴ هزار صنف ازمجموع ۱۳۰ هزار صنف موجود در غرب استان تهران توسط همکاران ، ارجاع ۴۴۸۰۰ فقره پرونده‌هاي مختلف به اجراي احکام با ۱۸ درصد افزايش ، در بحث قتل ۳۸ درصد کاهش ، سرقت مسلحانه ۵۸ درصد کاهش و …. از ديگر اقدامات نيروي انتظامي‌غرب استان تهران بوده است .وي در ادامه به ادامه اجراي طرحهاي ارتقا امنيت عمومي‌خبر داد و افزود : اين طرح‌ها هر روز تقويت مي‌شود و در حوزه استاني شهرستاني و شهري به قوت و منظم انجام مي‌گيرد که ۱۱۶ طرح مختلف براي ارتقا امنيت عمومي‌در طول يکسال انجام گرفت .وي در پايان افزود : الحمدلله وضعيت خوبي در غرب استان تهران داريم و اميدواريم با افزايش تعداد گشت‌ها و موتور سوراها در شهرها و اتومبيل‌ها در جاده ، شاهد افزايش بيشتر امنيت در غرب استان تهران باشيم .