توقف توليد نفت آمريکا با ورود طوفان "نيت"
طوفان "نيت" باعث توقف 92 درصد از توليد نفت خليج مکزيک در آمريکا و 3 درصد از ظرفيت پالايش آن شد.اين منطقه 6 هفته گذشته هم از طوفان‌هاروي صدمه ديده بود. اين طوفان سبب تخليه بيش از 300 سکوي فراساحلي در خليج مکزيک شد که بسيار بيش از تعداد خسارت ديده توسط تندباد‌هاروي است. اداره اجرائيات امنيتي و محيطي اعلام کرد تاثير تندباد‌هاروي بيشتر مرکز پالايش بود اما اين طوفان "نيت" به مراکز توليد فراساحلي نزديک‌تر است. توليد حدود روزانه 6/1 ميليون بشکه نفت و 48/2 ميليارد فوت مکعب در روز گاز طبيعي تحت تاثير اين طوفان متوقف شده است. کارشناسان هواشناسي هشدار دادند که توفان "نيت" بسيار تهديد کننده است اين درحالي است که اين توفان به خليج مکزيک و لوئيزيانا و آلاباما رسيده است. مرکز ملي توفان آمريکا اعلام کرده که توفان دريايي نيت به منطقه دهانه رودخانه مي‌سي‌سي‌پي واقع در ايالت لوئيزيانا رسيده است. توفان نيت ايالت‌هاي لوئيزيانا، مي‌سي‌سي‌پي، آلاباما و فلوريدا را تهديد مي‌کند. سرعت وزش بادهاي توفان ۱۳۷ کيلومتر در ساعت اعلام شده است.

مجازات ۱.۳۴ ميليون مقام چيني از سال ۲۰۱۳ به دليل فساد
ديدبان مبارزه با فساد چين از مجارات نزديک به 34/1 ميليون تن از مقامات دون‌ پايه اين کشور در راستاي برنامه مبارزه با فساد و اختلاس "شي جينپينگ" از سال ۲۰۱۳ تا کنون خبر داد. به گزارش خبرگزاري رويترز، شي جينپينگ، رييس جمهور چين که براي کنفرانس بزرگ رهبري حزب کمونيست در اواخر ماه جاري آماده مي‌شود، براي مقابله با فساد همه مقامات، از عالي رتبه تا دون پايه که آنان را "ببرها و مگس‌ها" خوانده، يک کمپين مبارزه با اختلاس تشکيل داده است. مبارزه با اختلاس، اولويت اصلي سياست‌هاي شي طي دوره پنج‌ساله رياست جمهوري‌اش بوده است. چين براي نوزدهمين کنگره حزب کمونيست در اواخر ماه جاري آماده مي‌شود. اين کنگره يک رويداد رهبري است که هر پنج سال برگزار شده و پيش‌بيني مي‌شود طي آن، شي جينپينگ قدرت خود را تحکيم کند و جايگاه سياسي‌اش را ارتقا دهد.به گفته کميسيون مرکزي بازرسي انضباطي، آمار اعلام شده از مجازات شدگان بر سر اختلاس از سال ۲۰۱۳ شامل ۶۴۸ هزار تن از مقامات در سطح روستايي است که جرم اکثر آنان مربوط به فسادهاي کوچک بوده است.در حالي که بسياري از برنامه‌هاي مبارزه با اختلاس، مقامات روستايي و شهرستاني چين را هدف قرار داده است، چندين شخصيت عالي‌رتبه اين کشور نيز از سمت خود برکنار شده‌اند.در ماه اوت، رييس هيئت مبارزه با اختلاس وزارت دارايي چين، خود به اتهام اختلاس مورد بازجويي قرار گرفت.همچنين بر اساس گزارش رويترز،‌ در ماه سپتامبر يک افسر ارشد ارتش که در کميسيون نظامي‌مرکزي چين حضور دارد، براي اتهاماتي مرتبط با فساد دستگير و بازجويي شد. کميسيون نظامي‌مرکزي چين، نهادي قدرتمند است که به طور مستقيم تحت نظارت رييس جمهور اين کشور قرار دارد.کميسيون مرکزي بازرسي انضباطي چين اظهار کرد، ۱۵۵ هزار دفتر حزبي در سطح کشوري، از ماه اوت از سيستم اداره مبني بر مبارزه با فساد پيروي مي‌کنند که اين آمار، ۹۴.۸ درصد از کل دفاتر و ادارات چين را تشکيل مي‌دهد.

ورود تيم اطلاعاتي ترکيه به ادلب سوريه
در پي تحرکات اخير ارتش ترکيه در مرزهاي مشترک با سوريه ديروز عمليات شروع شده و خبرهايي از درگيري و تبادل آتش بين هيئت تحرير الشام و ارتش ترکيه منتشر شده است، در حالي که شاهدان عيني به خبرگزاري رويترز گفتند، تجهيزات نظامي‌ترکيه وارد ادلب سوريه شده‌اند.رسانه جنگ سوريه به نقل از بخش هماهنگي‌هاي افراد مسلح سوري از درگيري‌هاي پراکنده بين اعضاي هيئت تحرير الشام و ارتش ترکيه و نيز تبادل آتش بين دو طرف در نزديکي شهرک کفرلوسين در مرزهاي سوريه - ترکيه در حومه شمالي ادلب خبر داد. خبرگزاري رويترز نيز به نقل از شاهدان عيني گزارش داد، تجهيزات نظامي‌ترکيه وارد ادلب سوريه شده‌اند. منابع محلي در استان ادلب نيز به الميادين گفتند، گروه‌ اطلاعاتي ترکيه به همراه کاروان نظامي‌هيئت تحرير الشام از گذرگاه اطمه در شمال ادلب عبور کرده و بعد از نشست رهبران هيئت تحرير الشام با هيئت ترکيه در گذرگاه باب الهوي در شمال ادلب وارد استان ادلب شدند. طي ساعات گذشته در مرزهاي سوريه و ترکيه تبادل آتش ميان هيئت تحرير الشام و ارتش ترکيه صورت گرفت. ارتش ترکيه مقرهاي هيئت تحرير الشام در نزديکي روستاي "اطمه" در حومه شمالي ادلب را هدف قرار داد.در ساعات گذشته تنش‌هايي در مرزهاي ترکيه و سوريه صورت گرفته و هيئت تحرير الشام نيروهاي نظامي‌را به اطراف گذرگاه مرزي باب الهوي فرستاده است. ديده بان حقوق بشر سوريه نيز اعلام کرد که بلدوزرهاي ارتش ترکيه بخش‌هايي از ديوار امنيتي را که ترکيه در مرز با سوريه ساخته بود، منهدم کردند. ديده بان حقوق بشر افزود، عمليات هنوز به شکل رسمي‌آغاز نشده است. خبرگزاري آناتولي نيز اعلام کرد که کماندوها و تجهيزات نظامي‌ترکيه در مرز با سوريه مستقر شده‌اند.

 خرد شدن اميدهاي برگزيت نرم توسط آلمان و فرانسه 
آلمان و فرانسه‌اميد‌هاي "ترزا مي" درباره يک انتقال نرم در برگزيت و خروج انگليس از اتحاديه اروپا را از بين بردند. به گزارش فايننشال تايمز، اين دو کشور تاکيد دارند که جدايي انگليس از اتحاديه اروپا بايد اول حل شود و بعد درباره نحوه خروج بحث کرد. مقامات انگليسي اميدداشتند که مقامات اروپايي در مذاکرات برگزيت نرمش بيشتري نشان دهند اما مقامات آلمان و فرانسه خواستار وضوح بيشتر تعهدات مالي از سوي بريتانيا هستند. مقام‌هاي اتحاديه اروپا در بحبوحه نگراني‌ها درباره سقوط دولت ترزا مي‌پيش از خروج بريتانيا از اين نهاد، مذاکرات محرمانه‌اي با جرمي‌کوربين درباره بريگزيت داشته‌اند. به گفته منابع مطلع، از زمان برگزاري انتخابات پارلماني در ماه ژوئن که حزب محافظه‌کار ترزا مي‌بيش از ده‌ها کرسي خود را در سراسر اين کشور از دست داد، "تغيير چشمگير لحن" به سمت حزب کارگر در بروکسل ديده مي‌شود.
عقب نشيني جمهوريخواهان از کاهش بودجه 
نمايندگان جمهوريخواه‌امريکا از درخواست کاهش بودجه در دولت ترامپ عقب نشيني کردند. با وجودي که ترامپ قابليت اعمال قدرت بر رويکرد کنگره و کاخ سفيد را دارد. به گزارش واشنگتن پست، اما جمهوريخواهان اقدامي‌براي کاهش بودجه در بخش خدمات بهداشت نکردند. اين درحالي است که بدهي آمريکا به 20 تريليون دلار رسيده است. کسري بودجه‌امريکا به مانع بزرگي براي برنامه‌ اصلاح مالياتي ترامپ و جمهوري‌خواهان ارشد کنگره، تبديل مي‌شود و يکي از جنگ‌طلبان ارشد در سنا، يک هفته پس از معرفي اين برنامه، گفته است که هرگونه کسري مالي مي‌تواند باعث قطع حمايت او شود. کسري بودجه از مدت‌ها قبل بسياري از برنامه‌هاي مهم هزينه‌کردهاي فدرال از پيشنهاد بهبود زيرساخت‌ها تا تقويت نظامي‌را، متوقف کرده و حالا پيشنهاد کاهش ماليات ترامپ در معرض خطر قرار گرفته است. برنامه کاهش مالياتي جمهوري‌خواهان که در هفته گذشته معرفي شد در نظر دارد، ۶ تريليون دلار از ماليات را حذف کند که اين به شدت درآمدهاي فدرال را کاهش خواهد داد. 


 همزمان با اينکه ده‌ها هزار نفر از مردم به خيابان‌هاي سراسر اسپانيا آمدند و خواستار مذاکره براي حل بحران استقلال کاتالونيا در کشورشان شدند، نخست‌وزير اسپانيا اعلام کرد، استفاده از قدرت‌هاي قانوني براي ملغي کردن وضعيت خودمختاري کاتالونيا را رد نمي‌کند. به گزارش خبرگزاري رويترز، تاکنون ماريانو راخوي، نخست‌وزير اسپانيا نسبت به اينکه آيا از ماده ۱۵۵ قانون اساسي معروف به "گزينه اتمي" براي حل اين بحران استفاده مي‌کند يا خير، کاملا شفاف و صريح صحبت نکرده است.ماده ۱۵۵ قانون اساسي، راخوي را قادر مي‌سازد تا دولت منطقه‌اي کاتالونيا را اخراج کرده و خواستار برگزاري يک انتخابات محلي تازه شود.راخوي در در پاسخ به اين سوال که آيا براي حل اين بحران متوسل به ماده ۱۵۵ قانون اساسي مي‌شود يا خير، گفت: بدون شک من هيچ يک از موارد ذکر شده در قانون اساسي را رد نمي‌کنم. به طور ايده‌آل لازم نبود تا راه‌حل‌هاي تند و افراطي اجرا شود اما براي جلوگيري از اجراي چنين راه‌حل‌هايي، بايد مسائل تغيير مي‌کرد. نخست وزير اسپانيا هم‌چنين هرگونه اعلام استقلال توسط دولت منطقه‌اي کاتالونيا را بي‌نتيجه توصيف کرده و گزينه لغو خودمختاري اين منطقه را محتمل دانسته است.وي هرگونه ميانجي‌گري براي حل اين بحران را نيز رد کرد. 
 دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا، در شبکه توييتر عليه کره شمالي موضع گيري کرده و نوشته است که در قبال اين کشور "فقط يک چيز موثر واقع خواهد شد."دونالد ترامپ روز شنبه نوشت که ۲۵ سال است دولت‌هاي قبلي آمريکا در مورد برنامه هسته‌اي کره شمالي با اين کشور توافق منعقد و به آن کمک مالي کردند ولي "قبل از آن که جوهر توافق خشک شود" پيونگ يانگ آن را نقض کرد.او افزود: "متاسفانه، فقط يک چيز موثر واقع خواهد شد."رئيس جمهوري آمريکا به صراحت نگفت که منظورش از "يک چيز" چيست اما به نظر مي‌رسد او اشاره‌اي تلويحي به گزينه نظامي‌کرده باشد.دونالد ترامپ در گذشته هشدار داده است که‌امريکا مي‌تواند کره شمالي را به طور کامل نابود کند.ترامپ اخيرا به رکس تيلرسون، وزير امور خارجه‌امريکا، گفته بود که مذاکره با کره شمالي بر سر برنامه هسته‌اي اين کشور اتلاف وقت است.رکس تيلرسون در جريان سفرش به چين خبر داده بود که کانال‌هاي ارتباطي مستقيم بين واشنگتن و پيونگ يانگ باز است اما کره شمالي علاقه زيادي به گفتگو ندارد.آمريکا و کره شمالي در ماه‌هاي اخير وارد يک درگيري پرحرارت لفظي شده‌اند.آمريکا از کره شمالي مي‌خواهد برنامه تسليحاتي خود را که با آزمايش‌هاي مکرر موشکي و آنچه ادعا مي‌شود يک بمب هيدروژني کوچک قابل نصب بر يک موشک دوربرد همراه بوده را متوقف کند.
 نيروهاي ارتش سوريه کنترل مناطق جديدي در شرق رود فرات را در دست گرفته و بعد از آزادي جاده بين ديرالزور و السخنه، تروريست‌هاي داعش در شهر الميادين را به طور کامل محاصره کردند.به گزارش شبکه خبري المنار، منابع نظامي‌سوري اعلام کردند که نيروهاي ارتش سوريه با همکاري نيروهاي هم‌پيمان از چندين محور در شهر ديرالزور و حومه آن پيشروي کردند و کنترل شهرک مراط الفوقا را در شرق رود فرات در دست گرفتند.ارتش سوريه در ادامه پيشروي خود بعد از آزادي مسير بين ديرالزور و السخنه توانست شهر الميادين را به طور کامل محاصره کند. با پيشروي ارتش سوريه تروريست‌هاي داعش از محله‌هاي شهر ديرالزور فرار کردند.نيروهاي ارتش سوريه کنترل قلعه باستاني الرحبه، روستاي حطله، مزارع الشبلي، و صومعه‌هايي در جنوب غرب ديرالزور را در دست گرفتند و تعداد زيادي از تروريست‌ها از جمله ده‌ها عامل انتحاري را از پاي درآورده و سه خودروي بمب‌گذاري شده را منهدم کردند.ارتش سوريه در حال پيشروي به سمت بقيه محله‌هاي شهر الميادين و خنثي سازي مين و بمب‌هاي کار گذاشته شده است.از سوي ديگر، فعالان سوري مخالف اعلام کردند که درگيري‌هاي شديدي بين نيروهاي دموکراتيک سوريه و داعش در محورهاي واقع در شرق رود فرات در حومه شمالي و شرقي ديرالزور رخ داد.


علی رغم رشد درآمدهای کارفرمایان و دولت‌ها رقم خورده است؛
گروه بين الملل – فاطمه مهتدي : با وجود سرعت گرفتن رشد اقتصادي ، افزايش حقوق نيروهاي کار در اقتصادهاي بزرگ جهان همچنان در سطح ثابت و پايين قرار دارد.
به گزارش نيویورک تايمز، حتي در بازارهاي کار اقتصادهاي بزرگ که استخدام نيروي کار بيشتر است نتوانسته افزايش سطح حقوق را به همراه داشته باشد امري که باعث نارضايتي نيروي کار شده است. 
به طور مثال مردم نروژ در سه دهه اخير شاهد رشد اقتصادي کشورش از طريق منافع نفتي بوده‌اند، درحاليکه نرخ بيکاري در نروژ بسيار پايين و زير 5 درصد است و فرصت شغلي و کمبود نيروي کار بالاست اما حقوق کاري همچنان در سطح پايين باقي مانده است.اين نارضايتي فراتر از سواحل درياي شمال رفته است. 
در کشورهايي چون آمريکا، انگليس و ژاپن که بزرگترين اقتصادهاي جهان محسوب مي‌شوند بازارکار بسيار سختگيرانه است درحاليکه نرخ بيکاري نسبت به سالهاي گذشته کاهش زيادي داشته است ، اما کارگران همچنان در انتظار مشاهده اثر سود کارخانجات بر فيش‌هاي حقوقي خود هستند. اما چرا حقوق‌ها با سرعت بالا روبه افزايش نيستند و به معمايي با مرکزيت اقتصادي تبديل شده است. برخي اقتصاددانان معتقدند جهان همچنان درحال بازگشتن برروي پاي خود پس از بحران اقتصادي است. 
وقتي رشد اقتصادي افزايش فوق العاده اي داشته باشد کارفرمايان نيز مجبور به افزايش حقوق‌ها خواهند شد. ولي ديگر اقتصاددانان تاکيد دارند که رشد کم ميزان حقوق شاخصي از يک نظام تازه اقتصادي است که کارمندان را وابسته به بخشش کارفرمايان مي‌کند.
شرکت‌ها به نيروهاي موقت و کارگران پاره وقت تکيه کردند درحاليکه از روبات‌ها و ديگر فرم‌هاي اتوماسيون استفاده مي‌کنند که توليد بدون دخالت انسان و پرداخت حقوق اضافه را تقويت مي‌کند.
جهاني سازي باعث افزايش بازار رقابتي شده است و منجر به اتصال کارخانجات در آسيا و آمريکاي لاتين شده تا براي مشتريان در اروپا و آمريکاي شمالي توليد کنند.اکثر کارگران قدرت کمي‌براي داشتن قرارداد کاري خوب با روئسا دارند و افراد با داشتن يک شغل خوشحال هستند که حداقل يک کار دارند. دلايل عدم افزايش حقوق‌ها در کشورهاي مختلف متفاوت بوده‌اما اين رويه روبه گسترش است. 
ميزان حقوق‌ها در اقتصادهاي برترجهان
در ايالات متحده ، نرخ بيکاري در ماه سپتامبر با کاهش به 4.2 درصد رسيده است. با اين وجود حقوق يک کارگر عادي آمريکايي تنها در سال گذشته 2.9 درصد رشد داشته است.نتايج ماه اخير نسبت به ماههاي گذشته نشانگر بهبود بوده است ولي در يک دهه گذشته زماني که نرخ بيکاري بالا بود حقوق‌ها رشد بهتري داشتند. 
در انگليس نرخ بيکاري در ماه آگوست با کاهش به 3/4 درصد رسيده است که پايين‌ترين سطح از 1975 تاکنون است اما در سال گذشته حقوق‌ها تنها 1/2 درصد رشد داشتند. در ژاپن رشد حقوق‌ها ضعيف بوده است موضوعي که باعث مي‌شود آينده اقتصادي با نگراني از کاهش قدرت خريد و مصرف گرايي همراه شود. در نروژ و آلمان به دليل فعاليت‌هاي اتحاديه‌ها کارگري و همکاري آنها با کارفرمايان حقوق‌ها افزايش نسبي داشته است و هزينه ‌هاي کم باعث شکوفايي اقتصادي شده است.
 اين امر باعث فشار بر ايتاليا، اسپانيا و ديگر کشورهاي اروپايي شده تا سطح حقوق‌ها را پايين نگه دارند تا نظم برهم نخورد. ولي اين رويه همچنين نشانگر هجوم نيروي کار مهاجر به کارخانجات اين کشورهاست که سطح حقوقي بسيار پاييني دارند و قدرت اتحاديه‌ها را زيرسئوال مي‌برند.
اين امر در نروژ نيز رخ داده است کشوري که الگويي براي هماهنگي اجتماعي است.درحاليکه مشاغل تخصصي روبه رشد هستند مشاغل با حقوق کم و تخصص کم نيز رشد مي‌کنند موقعيت بين اين دو با يک تهديد روبروست.
تهديدهاي جهاني 
با وجود سطح پايين حقوق‌ها هيچکس در نروژ نگران نيست اين مدل اقتصادي اروپاي شمالي به نوعي شکل گرفته که استانداردهاي زندگي در جهان را ارائه دهد که از نظر جهاني براي شهروندانش سودمند باشد. کارگران در سال پنج هفته تعطيلي دارند. همه از خدمات پزشکي رايگان دولتي بهره مي‌برند. دانشگاهها رايگان هستند و زماني که خانواده اي داراي فرزند مي‌شود پدر و مادر يکسال مرخصي کاري خواهند داشت. تمام اينها با توافق اجتماعي عميق نانوشته متکي بر نفت است. 
درعين حال درنروژ نيز نيروهاي جهاني بر حقوق کارگران تاثيرگذاشتند و فرم‌هاي تازه از محدوديت حقوقي را ايجاد کردند مهاجران از شرق اروپا وارد بازار کار شدند و مشاغل نيمه وقت افزايش داشته است. 
کارفرمايان مجبور به پرداخت حقوقي يکسان به کارمندان موقت هستند. در واقعيت اين کارخانجات با استخدام مهاجران برشي از بخش صنعت ساخت و ساز را به دست آوردند.سال گذشته شرکت‌هاي ساختمان سازي ايتاليا و اسپانيا قراردادهاي بسياري را براي ساخت و ساز بردند که با حقوق کم از کارگران مهاجر استفاده مي‌کنند. امري که باعث زيرسئوال رفتن اتحاديه‌هاي کارگري شده است.
تاثير ورود مهاجران بر عدم رشد حقوق‌ها امري است که همچنان ادامه خواهد داشت و کشورهاي مختلف را تحت تاثير قرار مي‌دهد. و ساعات کاري کمتر از ميزان استاندارد با درآمد يکسان يا کمتر از کارگران عادي مشکل ساز خواهد شد. 
براساس آمار كارگران در استراليا، انگليس، بلژيک و دانمارک نيز ۳۸ ساعت در هفته كار مي‌كنند. همچنين ساعت كار اجباري در ايرلند ۳۹ ساعت، در هلند ۴۰ ساعت، آلمان ۴۰.۵ ساعت، كانادا ۴۰ ساعت، كره ۴۰ ساعت، ژاپن ۴۰ ساعت و اسپانيا ۴۰ است. ساعت كار اجباري در آمريكا نيز ۴۰ ساعت در هفته است. بنابراين ساعت كار اجباري در بيشتر كشورهاي جهان ۴۰ ساعت است، ‌به جز شماري از كشورهاي جهان سوم كه ساعت كار اجباري در آنها عمدتا ۴۴ يا ۴۸ ساعت است. 
بنا بر گزارش سازمان همكاري اقتصادي و توسعه، دستمزد دريافتي كارگران در استراليا ۹.۵۴، بلژيک ۸.۵۷، ايرلند ۸.۴۶، فرانسه ۸.۲۴، هلند ۸.۲، آلمان ۷.۱۹، كانادا ۷.۱۸، انگليس ۷.۱۶، آمريكا ۶.۲۶، كره ۵.۸۵، ژاپن ۵.۵۲ و اسپانيا ۵.۳۷ دلار در ساعت است.همچنين نرخ دستمزد در كشورهاي بحران‌زده پرتغال و يونان ۴.۴ دلار براي هر ساعت است. درآمد سرانه كشورهاي استراليا، بلژيک، ايرلند، فرانسه، هلند، آلمان، كانادا، انگليس، آمريكا، كره، ژاپن و اسپانيا به ترتيب ۶۱ هزار و ۹۲۵ دلار، ۴۷ هزار و ۳۵۲ دلار، ۵۴ هزار و ۳۷۴ دلار، ۴۲ هزار ۷۳۲ دلار، ۵۲ هزار و ۱۷۲ دلار، ۴۷ هزار و ۸۲۱ دلار، ۵۰ هزار و ۲۳۵ دلار، ۴۶ هزار و ۳۳۲ دلار، ۵۴ هزار و ۶۲۹ دلار، ۲۷ هزار و ۹۷۰ دلار، ۳۶ هزار و ۱۹۴ دلار و ۲۹ هزار و ۷۶۷ دلار اعلام شده است. 
پيشتر بانک جهاني اعلام کرد درآمد مردم در كشورهايي كه درآمد سرانه‌اي پايين‌تر از ۴ هزار و ۱۲۶ دلار دارند، پايين است؛ درآمد مردم در كشورهايي كه درآمد سرانه‌شان بيش از ۴ هزار و ۱۲۶ و كمتر از ۱۲ هزار و ۷۳۵ دلار قرار مي‌گيرد، متوسط است و درآمد مردم در كشورهايي كه درآمد سرانه‌اي بيش از ۱۲ هزار و ۷۳۵ دلار دارند، بالا است.در اين ميان اصلاحات مالياتي و تغيير در قوانين بازار کار در کشورهايي چون فرانسه و آمريکا رخ خواهند داد مي‌تواند بر حقوق کارگران تاثير مستقيم خواهند داشت.

تحريريه فايننشال تايمز
درميان وظايف خبرنگاران بدبيني در رتبه اي از صداقت قرارگرفته است. به خصوص خبرنگاران اقتصادي به پول و قدرت با نوع خاصي مي‌نگرند که از آن به عنوان بدبيني ياد مي‌شود. تعداد کمي‌از خبرنگاران اقتصادي جايزه تشويق کاپيتاليسم را برده‌اند اما به نظر مي‌رسد رويدادي کاملا اشتباه باعث باخت بدبيني شده است. ستون اقتصادي فايننشال تايمز با دستاني لرزان اعلام مي‌کند که بازارهاي بورس درحال غرش است. بازارهاي آمريکا از زمان انتخاب دونالد ترامپ به رياست جمهوري آمريکا تاکنون 20 درصد رشد داشته است.بازارهاي جهاني نيز بهبود نسبتا خوبي داشتند. ديگر اقلام چون بورس کالا و اواراق قرضه نيز با روش روبرو شدند. اين رشد در ابتدا به دليل رشد اقتصادي جهان است. نظرسنجي‌ها در آمريکا، اروپا ، ژاپن و کره جنوبي نشان داده بخش توليد کارخانجات قدرتمند بوده است. کارخانجات بخصوص در آمريکا رويکرد خوبي داشتند. درآمدها در نيمه اول و دوم سال ميلادي رشد داشتند. اگرچه‌امار حقوق و رشد در بخش‌هاي نفت و انرژي پايين بوده است. بخش بزرگي از شرکت‌ها تحليل‌هاي اقتصادي را برهم زدند. اگرچه به دليل طوفان‌هاي ايرما و‌هاروي آمريکا 33 هزار شغل را از دست داده است در ماه‌هاي آينده ميزان اشتغالزايي بيشتر خواهد بود. اصلاحات ماليات ترامپ که بيشتر به نفع ثروتمندان آمريکاست احتمالا رخ نخواهد يافت. دراين ميان احتمال افزايش نرخ‌هاي بهره بانکي نيز با توجه به اين اتفاقات ممکن است بيشتر شود. 
ترجمه: فاطمه مهتدي