منافع برخي‌ها در ناآرامي‌و تنش است
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب تاکيد کرد: برخي به جاي اينکه کمک کنند در نااميدي و ناتواني و مايوس کردن جامعه مي‌دمند! اين نشان مي‌دهد برخي از مسئولان به جاي اينکه نگران کشور باشند، نگران گروه‌هاي سياسي و اهداف بخشي خودشان هستند و اين جاي تاسف دارد.محسن صفايي فراهاني باانتقاد از ناهماهنگي مسئولان، فيلترينگ تلگرام را يکي از مصاديق اين ناهماهنگي مي‌داند و معتقد است در حکومتي که رشد جامعه مدني را امکان‌پذير نمي‌سازد، ارائه همه اطلاعات معمولا به ناآرامي‌منتهي مي‌شود. وي افزود: منافع برخي‌ها در ناآرامي‌ها است و امثال بابک زنجاني که ۲.۶ ميليارد يورو را به جيب زد، کم نيستند. وي نسبت به بحران‌هاي اجتماعي هشدار داد.






توطئه‌هاي روزافزون آمريکا عليه نظام
معاون پارلماني رئيس‌جمهور گفت: ما از تصميم آقاي رئيس‌‌‌جمهور براي ترميم کابينه هيچ خبري نداريم.حسينعلي اميري در گفت‌وگو با ايلنا، در واکنش به طرح استيضاح و عدم کفايت رئيس‌‌‌جمهور از سوي چند تن از نمايندگان مجلس گفت: همه به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که کشور وارد شرايط جديدي شده است. هر روز صهيونيست‌‌‌ها و آمريکايي‌ها توطئه‌هاي بيشتري را عليه نظام جمهوري اسلامي‌ايران طراحي مي‌کنند.وي ادامه داد: در چنين شرايطي همدلي‌ها و همراهي‌‌‌‌‌‌ها در تقويت کليه نهادهاي سياسي کشور يک اصل است. وي گفت: هر روز در مجلس طيف‌ها و فراکسيون‌هاي مختلف سياسي همه به صورت همسو از رئيس‌‌‌‌‌‌جمهور حمايت مي‌کنند و معتقدند دولت بايد تقويت شود.





ترميم ساختار بر تغيير افراد ارجحيت دارد
عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: حل مشکلات اقتصادي کشور علاوه بر ترميم تيم اقتصادي دولت نيازمند ترميم ساختارها و همکاري و همدلي سه قوه است.احمد انارکي محمدي در گفت‌وگو با ايلنا، با تاکيد بر اين که ترميم تيم اقتصادي را لزوما در تغيير وزرا نبايد دنبال کرد، گفت: منظور از ترميم تيم اقتصادي دولت مي‌تواند تغيير در تيم‌هاي مختلف داخل وزارت‌خانه‌ها از وزارت صنعت معدن و تجارت تا وزارت اقتصاد و بانک مرکزي باشد.وي ادامه داد:‌ اينکه مي‌گويند وزير استيضاح يا عوض شود را چاره کار نمي‌دانم بلکه بايد محدوديت‌ها و مشکلات ساختار ديده شود؛ چراکه تمامي‌اتفاقاتي که در اين زمينه به وقوع مي‌پيوندد دست به دست هم مي‌دهد.
استفاده از ديپلماسي براي آزادي ايرانيان
وزير امور خارجه گفت: دستگاه ديپلماسي براي آزادي ايرانيان دربند از همه ظرفيت‌هاي حقوقي و ديپلماتيک استفاده مي‌کند. جمعي از خانواده‌هاي زندانيان ايراني که به بهانه تحريم‌هاي ظالمانه و نامشروع و بنا به درخواست دولت آمريکا در کشورهاي مختلف به طور غيرقانوني بازداشت و زنداني شدند، با وزير امور خارجه ديدار و در خصوص آخرين وضعيت پرونده آنان و پيگيري‌هاي به عمل آمده گفتگو کردند.در اين ديدارها «محمد جواد ظريف » از صبر خانواده‌هاي ايرانيان دربند تمجيد کرد و ضمن بر شمردن تلاش‌ها و اقدامات حقوقي و ديپلماتيک به عمل آمده در خصوص هر يک از پرونده‌ها، بر ادامه تلاش‌هاي دستگاه ديپلماسي تا آزادي اين هموطنان تاکيد کرد.وزير امور خارجه با غير قانوني و سياسي خواندن دستگيري‌هاي انجام شده و تقاضاي بلاوجه استرداد آنها به آمريکا اظهار داشت: وزارت امور خارجه با همه توان و ظرفيت‌هاي خود اين پرونده‌هاي بازداشت که کاملا نامشروع و ظالمانه و نوعي گروگانگيري براي باجگيري است را تا حصول نتيجه پيگيري خواهد کرد.
تمديد رسيدگي به پرونده سپنتا
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در فرودين ماه مهلت سه ماهه رسيدگي به پرونده سپنتا نيکنام تمام شده بود اگر رسيدگي به آن را تمديد نمي‌کرديم نظر شوراي نگهبان‌ قطعي و از دستور کار مجمع خارج مي‌شد. با پيشنهاد اين جانب و موافقت آيت‌الله شاهرودي تمديد رسيدگي که طبق آيين نامه که حداکثر يک سال مي‌تواند باشد انجام شد. به گزارش ايلنا، محسن رضايي افزود: حل اين نوع اختلافات به راي دو سوم مجمع تشخيص مصلحت نظام نياز دارد به همين دليل دو هفته پيش بين دو کميسيون حقوقي و سياسي مجمع جلسه‌اي مشترک گذاشتيم تا نظرات آنها به هم نزديک‌تر شود.رضايي افزود: اين همه فضاي شايعه‌پراکني و غوغاسالاري که فرصت‌طلبان سياسي درمي‌آوردند باعث نگراني‌هايي است . اين افراد با دروغ پردازي ، محيط عقلاني تصميم‌گيري را هدف قرار داده‌اند، برخي از آنها نه به ايران ، نه به مردم و نه به اقليت‌ها رحم نمي‌کنند و با سياسي کاري فقط به دنبال منافع خود هستند.
توقف فروش فناوري موشکي به ايران و سوريه در ازاي دريافت يک ميليارد دلار پول از اسرائيل
يک ديپلمات اسبق کره شمالي در خاطرات خود مدعي شده پيونگ يانگ در سال ۱۹۹۹ پيشنهادي را به اسرائيل داده و گفته در ازاي يک ميليارد دلار پول نقد، صادرات فناوري موشکي به ايران را متوقف خواهد کرد. به گزارش ايلنا از وال استريت ژورنال، «تاي يونگ هو» مدعي شد: پيشنهاد توقف فروش سلاح به ايران از سوي سفير کره شمالي در سوئد به همتاي اسرائيلي او در کافه‌اي در استکهلم مطرح شده است. اسرائيلي‌ها با اين پيشنهاد مخالفت کرده‌ اما چند روز بعد پيشنهاد ارسال کمک‌هاي غذايي به کره شمالي را مطرح کردند.«وال استريت ژورنال» تاکيد کرده قادر به تاييد اين ديدار يا پيشنهاد نيست، چرا که نتوانسته با «گيدوئن بن آمي» سفير وقت اسرائيل يا «سون مو سين» نماينده کره شمالي ارتباطي برقرار کند.بر اساس اين گزارش هفته گذشته «بن آمي» به يک رسانه اسرائيلي گفته بين سال‌هاي ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ مذاکرات محرمانه‌اي با سفير پيونگ يانگ داشته. او به اين رسانه گفته که کره شمالي‌ها روابط را آغاز کرده و انتخاب «ايهود باراک» به نخست‌وزيري اسرائيل را در آن زمان تبريک گفته‌اند
معاون اول رييس جمهور:آنهايي که ملت را غارت کردند ادب مي‌کنيم
شريعتمداري: 84 درصد صنعت فولاد، محصول متخصصان ايراني است
بهره برداري از طرح توسعه فولادسازي و نورد پيوسته سبا از زير مجموعه‌هاي شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري و وزير صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
معاون اول رييس جمهور در اين مراسم گفت: افتتاح اين پروژه در يک مقطع ويژه تاريخي براي جمهوري اسلامي‌اتفاق مي‌افتد از اين جهت که ما به هرحال با آمريکا بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر داشته و داريم. بعضي مواقع گفتگو کرده و توافق نامه‌اي داشتيم که مهمترين آن موضوع هسته‌اي بود و براساس آن تعهداتي از سوي ايران انجام شد، ولي آنها به تعهدات خود به صورت کامل پايبند نبودند. به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري افزود: اتفاق بدتر خروج آمريکا به تنهايي از توافق و اعلام تحريم‌هاي جديد عليه ايران بود. همه مردم کشور بايد در جريان شرايط کشور باشند خصوصا در استان اصفهان؛ نخبگان، صاحب نظران و انديشمندان انتظار داريم کمک کنند و بگويند دولت چه سياست‌هايي پيش بگيرد که بتواند با موفقيت پيش روي کند با اعلام رئيس جمهور آمريکا تحريم‌ها بايد برگردد ما با کشورهاي باقي مانده در برجام مذاکره کرده ايم که اگر منافع ايران تامين شود به برجام ادامه مي‌دهيم.
جهانگيري تاکيد کرد: برداشت ما اين است که آنها مصمم هستند نظرات ايران تامين شود، ولي آنچه در عمل اتفاق مي‌افتد بايد منتظر بمانيم و ببينيم مهمترين هدف آمريکايي‌ها در مقطع فعلي زمين گير کردن اقتصاد ايران و آسيب جدي است تا زندگي را براي مردم سخت و دامنه نارضايتي‌ها توسعه پيدا کرده و به اهداف خود دست پيدا کنند.
وي اظهار کرد: ما به عنوان مسئولان جمهوري اسلامي‌و ملت ايران در مقابل اين راهبرد، راهبردي اتخاذ کرده ايم با مقاومت و برنامه ريزي دقيق و دقت نظر در اجرا برنامه‌هاي طرف مقابل را به شکست بکشانيم و زندگي مردم را از آسيب مصون نگه داريم، ولي هم ما مي‌دانيم و هم مردم که شرايط جديد دشواري پيش رو است.
معاون اول رييس جمهور گفت: اينکه آمريکايي‌ها اعلام جنگ اقتصادي عليه ما کرده‌اند و ما بگوييم هيچ اتفاقي نيفتاده درست نيست. اعلام کرده‌اند صادرات نفت ايران را متوقف مي‌کنند، البته اين حرف بي حسابي است که بايد دنيا ناچيز بودن خودش در برابر آمريکا را بپذيرد که به چنين فشاري تسليم شود.
جهانگيري ادامه داد: برنامه ريزي ما نقطه مقابل آمريکا است که نفت را در حداکثر ممکن صادر کنيم برنامه‌هاي مختلفي تامين شده است بايد اين برنامه‌ها را شفاف به مردم بگوييم موضوع بعدي جلوگيري از صادرات کالاهاي مهم صنعتي ايران است در اين بخش فولاد مبارکه بايد در خط مقدم توليد و صادرات باشد مديران فولاد در مقاطع مختلف از خود شايستگي‌هاي درجه يک نشان داده‌اند امروز شايستگي در صنايع بزرگ اين است که در سالي که آنها اعلام کرده‌اند هم توليد و هم صادرات را افزايش دهيد اين انتظار دولت و ملت از شماست مردم انتظار دارند.
وي با بيان اينکه فرزندان اين سرزمين مي‌توانند توليد و صادرات خود را افزايش دهند، تاکيد کرد: اگر بتوانيم در بحث صادرات موفق شويم، آمريکايي‌ها نظام بانکي دنيا را در فشار قرار خواهند داد و پول صادراتمان را اجازه نمي‌دهند که دريافت کنيم همچنين در مرحله بعد مي‌خواهند تلاش کنند مانع واردات مورد نياز ما شوند. کشتيراني و بنادر ما را تحريم کردند که به هرحال موضوع جدي است و به عزم و اراده جدي نياز دارد.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: بايد در اين جنگ ناخواسته و ظالمانه عليه کشور و ملت ما ايستادگي کنيم، اينها نظام جمهوري اسلامي‌را در هدف گذاري اصلي قرار داده‌اند سعي مي‌کنند اين هدف را اعلام نکنند، ولي ما بايد محکم در اين زمينه بايستيم اين شرايط، سختي‌ها و فرصت‌هايي دارد فرصت‌هايي که وجود دارد را بايد به صورت جدي در نظر بگيريم، نگاهي به ظرفيت‌هاي داخلي و توليدات داخلي کشور داشته و دستورالعمل خودکفايي در کشور را به عنوان راهکار جدي مدنظر قرار دهيم. جهانگيري اضافه کرد: با قيمت و کيفيت خوب مي‌توانيم بسياري از کالاها را در کشور تامين کنيم کالاهايي که نمونه آن در کشور وجود دارد يا ظرفيت توليد آن در کشور وجود دارد وارد نمي‌کنيم. متاسفم که يک عده منتظرند ببينند چطور مي‌توانند ملت را غارت کنند، ولي ما حتما آنها را به موقع ادب خواهيم کرد.
رشد توليد فولاد
در ادامه اين مراسم وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود آنکه متوسط رشد توليد جهاني فولاد در سال 2017 ميلادي 6 درصد تخمين زده مي‌شود ، اين رقم در ايران 22 درصد بوده است.محمد شريعتمداري حجم صادرات فولاد کشور را 9 ميليون تن در سال برآورد کرد و گفت: در بخش داخلي نيزسرانه مصرف فولاد کشور 230 کيلوگرم است که بايد به 400 کيلوگرم برسد.شريعتمداري تاکيد کرد: همچنين با اجراي طرح‌هاي فولاد سازي در کشور پيش‌بيني مي‌شود صادرات فولاد ايران در افق 1404 به 15 ميليون تُن در سال برسد. وزير صنعت ، معدن و تجارت رقم کنوني ظرفيت توليد فولاد در ايران را 34 ميليون تن در سال اعلام کرد و گفت : با طرح‌هاي توسعه در نظر است اين رقم به 55 ميليون تن در افق 1404 برسد.وي تاکيد کرد: براي رسيدن به توليد 55 ميليون تُن فولاد در افق 1404، به هشت ميليارد يورو سرمايه و نيز 6.5 ميليارد يورو سرمايه گذاري در بخش ريلي و چهار ميليارد يورو در بخش برق نياز است. شريعتمداري با بيان اينکه 84 درصد آنچه در صنعت فولاد به کار گرفته مي‌شود محصول متخصصان ايراني است، گفت: صنعت فولاد کشور بيش از 2هزار و 800 واحد صنعتي بزرگ و کوچک تجهيزات و امکانات صنعت فولاد را پشتيباني کرده و فناوري‌هاي روز جهان را در اين بخش بومي‌سازي مي‌کند. وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: فولاد مبارکه درجهت حل مشکل آب منطقه، نقش مهمي‌را به عهده گرفته است به گونه‌اي که ميزان آب دريافتي اين شرکت از ابتدا تاکنون به يک هفتم کاهش يافته و تلاش‌هاي گسترده‌اي در خصوص ايجاد زيرساخت‌هاي آب براي منطقه داشته است. وي اضافه کرد: اين شرکت سه هزار و 800 ميليارد تومان منابع مالي خود را با نرخ 12 درصد در اختيار واحدهاي توليدي همکار با فولاد مبارکه اصفهان قرار مي‌دهد که نقش مهمي‌در افزايش پايداري و پويايي اين شرکت‌ها دارد. به گفته شريعتمداري به رغم مشکلاتي که اقتصاد کشور در مدت اخير با آن مواجه بوده ، بيش از 230 واحد صنعتي در کشور احيا شده است.وي تصريح کرد : هرچند واحدهاي صنعتي با مشکلات اخير ريزشهايي داشته‌اند اما در مجموع صنعت کشور پوياست و با موفقيت از اين مخاطرات عبور خواهد کرد.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: امروز وارد جنگ اقتصادي شده ايم اما چون با مردم به طور شفاف صحبت و برخورد نمي‌کنيم کمي‌نگراني وجود دارد.به گزارش ايرنا، محمد رضا عارف در جلسه شوراي اداري شهرستان شميرانات گفت: در شرايطي هستيم که برخي گمان مي‌کنند هرچقدر انتقادات تندتري داشته باشند، محبوبيت و مقبوليت بيشتري کسب مي‌کنند و اين افراد ديدن نيمه خالي ليوان را يک ارزش مي‌دانند.عارف گفت: امروز با سياه نمايي روبه رو هستيم که بعضا توسط کارگزاران نظام انجام مي‌شود. رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: امروز مشکلات فراواني داريم اما آنچه به آن افتخار مي‌کنيم، عزت و استقلالمان است، استقلالي که هيچکس نمي‌تواند به بزرگان و مسئولان کشور چيزي را ديکته کند.وي بيان کرد: مشکلات با توکل بر خدا، تلاش دولتمردان و همراهي مردم که در 40 سال گذشته نمونه بوده است رفع مي‌شود. عارف با بيان اينکه نگاه مردم به خدمتگزارانشان نسبت به گذشته بدتر نشده، اظهارداشت: به هيچ وجه قبول ندارم که محبوبيت مسئولان کاهش يافته است اما نبايد نتيجه آن، غرور و نگاه قيم مآبانه باشد.نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌افزود: امروز با فضاي مجازي روبه رو هستيم که کوچکترين مساله در اسرع وقت در اختيار همه قرار مي‌گيرد و با تبليغات مسموم از خارج از کشور، نکات مثبت نيز ديده نمي‌شود. عارف با بيان اينکه مشکلات امروز با چهار دهه گذشته متفاوت است گفت: امروز با ديوانه‌اي در آمريکا روبه رو هستيم و گردبادي آمده که بايد با برنامه ريزي آن را رفع کنيم و مي‌توانيم.نماينده تهران با تاکيد بر اينکه شرايط امروز خوب است اما بايد بهتر شود تاکيد کرد: مردم مشکل اقتصادي دارند و ما توقع داريم کارآيي دولت در همه زمينه‌ها به ويژه زمينه اقتصادي بالا برود. عارف با تاکيد بر اينکه برخلاف تصور ساير استان‌ها، همه امکانات در تهران نيست و در استان تهران در خيلي از شاخص‌ها از کشور پايين تر هستيم گفت: استان تهران در شاخص بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و نوسازي بافت فرسوده در سطحي پايين تر از ساير نقاط کشور قرار دارد.عارف خطاب به مديران بيان کرد: بايد در تهران با وجود همه کمبودها صورت خود را با سيلي سرخ نگه داريد و مشکلات را حل کنيد.
وزير دفاع گفت: از آنجا که ايران اسلامي‌داراي يک نظام مردمي‌است، رفاه مردم جزء منافع حياتي و خطوط قرمز ما تلقي مي‌شود و نيروهاي مسلح اين آمادگي را دارند تا در اين راه عاشقانه جانفشاني کنند. به گزارش ايلنا، امير سرتيپ حاتمي‌گفت:‌ امروز ائتلاف پوشالي استکبار،‌ ارتجاع و نفاق به سرکردگي آمريکا در تلاشند تا شرايط نظام جمهوري اسلامي‌ايران را بحراني جلوه داده و با جنگ رواني و القاي نارضايتي در آحاد جامعه، تئوري فاصله بين نظام و مردم را عملي سازند. حاتمي‌گفت: رويدادهاي ۴دهه گذشته نشان داد جمهوري اسلامي‌ايران با عبور از گردنه‌هاي سختي همچون جنگ و نا آرامي‌هاي داخلي، جنگ تحميلي، تحريم و اجماع جهاني و نظام بين الملل عليه خود، توانست در آوردگاهي کاملا نا برابر و با کمبود منابع و امکانات، با سلاح ايمان و توکل به قدرت لايزال الهي بر دشمن فائق آيد و اين درحالي است که امروز ايران اسلامي‌نسبت به ادوار گذشته بسيار منسجم تر، مقتدر و داراي قدرت بازدارندگي فعال است .
وي با بيان اينکه دشمن به دنبال شکست‌هاي متعدد در عرصه تقابل با ملت ايران،‌ تئوري ايجاد گسست اجتماعي و القاء ناکارآمدي را به عنوان تاکتيکي جديد عليه نظام اسلامي‌در دستور کار قرار داده گفت، امروز دشمنان ايران اسلامي‌با ضعيف نشان دادن نقاط قوت نظام و تأکيد و تمرکز بر جنگ اقتصادي به دنبال انباشت نارضايتي در جامعه هستند و اين در حالي است که حرکت رو به رشد نظام اسلامي‌با قدرت ادامه دارد. وي «فشار از بيرون و فروپاشي از درون» را يکي ديگر از تاکتيک‌هاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي‌عنوان کرد و اظهار داشت:‌ برخي عناصر خود فروخته همچون منافقين ، سلطنت طلب‌ها و اپوزسيون داخلي و خارجي با تجهيز مالي برخي دولت‌هاي سرسپرده منطقه و نقشه و برنامه ريزي آمريکا و رژيم صهيونيستي و ساير دولت‌هاي استکباري از هر ابزاري در فضاي واقعي و مجازي براي تخريب باور مردم و اعتماد و اعتقاد آنان نسبت به نظام اسلامي‌با يکديگر هم پيمان شده اند. وزير دفاع گفت: جمهوري اسلامي‌ايران به دليل داشتن ظرفيت‌هاي عظيم انساني و منابع متعدد با تحريم متوقف نمي‌شود و براين اساس آمريکائيها «تاکتيک ايجاد فاصله بين مردم و نظام » را به عنوان روشي مهندسي شده ضربه به نظام اسلامي‌ارائه داده اند.حاتمي‌با اشاره به تدابير مقام معظم رهبري(مدظله العالي) درخصوص جنگ اقتصادي آمريکا عليه ايران تصريح کرد: تحريم و تهديدات مالي براي ما قابل تبديل به يک فرصت است؛ چرا که باعث خود اتکائي، خودکفائي و تکيه بر توان بومي‌مي‌شود و بارور شدن ظرفيت‌هاي عظيم داخلي را به همراه خواهد داشت و اين مي‌تواند به الگويي براي ساير کشورهاي آزاديخواه مبدل شود.
خرازي خواستار تغيير رويکرد سياسي شد؛
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي گفت: موضوع مهم در مقطع کنوني، تبديل اراده سياسي اروپا در حمايت از برجام، به اقدامات عملي در راستاي اجراي برجام است، به‌طوري که منافع ايران از برجام تأمين شود. «سيد کمال خرازي» در ديدار با فيلس آنن، وزير مشاور امور خارجي وزارت خارجه آلمان گفت:هدف آمريکا ايجاد تنش و درگيري در منطقه است و اثرات منفي اين هدف، مي‌تواند به اروپا نيز منتقل شود. رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي تصريح کرد:حمايت اروپا از برجام علاوه بر اينکه از يک توافق مهم بين‌المللي پشتيباني مي‌کند، کمکي به مسئله امنيت منطقه نيز محسوب مي‌شود. خرازي تصريح کرد:اگر اروپا در خصوص برجام در مقابل آمريکا کوتاه بيايد، فشارهاي بيشتري را از سوي آن کشور در ساير مسائل متحمل خواهد شد. وي يادآورشد: آنچه مهم است، تبديل اراده سياسي اروپا در حمايت از برجام، به اقدامات عملي در راستاي اجراي برجام است، به‌طوري که منافع ايران از برجام تأمين شود، در غير اين صورت، چه دليلي وجود دارد که ايران در برجام باقي بماند. وزير خارجه دولت اصلاحات تصريح کرد: ما بر اساس متن برجام اين حق را داريم که در برابر نقض عهد ديگران، به‌خصوص اينک که آمريکا از اين توافق هسته‌اي خارج شده است، به‌طور کامل يا بخشي از اجراي تعهدات خود را متوقف کنيم، ولي به اروپا اين فرصت را داده‌ايم تا ببينيم اروپا چگونه مي‌خواهد اراده خود را به عمل ترجمه کند. طرف آلماني هم در اين ديدار از موضع‌گيري منطقي جمهوري اسلامي‌ايران پس از خروج آمريکا از برجام قدرداني کرد و اظهار داشت: کشورهاي اروپايي مصمم هستند با همه مشکلاتي که وجود دارد، از اين توافق حمايت کنند. فيلس آنن اظهار داشت: يکي فروش نفت ايران و انتقال پول و سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي کوچک و متوسط در ايران، در اولويت کار با ايران قرار گرفته و خوشبختانه پشتوانه اقدامات حمايتي اروپا از برجام، قطعنامه شوراي امنيت است که از نظر حقوقي نيز دست اروپا را باز گذاشته است. وي خاطرنشان کرد: همه کشورها بايد در حمايت از برجام همکاري کنند و همان طور که اروپا به‌طور متحد از اين توافق حمايت مي‌کند، ديگر کشورهاي مؤثر، به‌ويژه کشورهاي خريدار نفت ايران هم بايد به همکاري خود با ايران، ادامه دهند. در اين ملاقات که مديرکل سياسي وزارت امور خارجه نيز حضور داشت، مسائل مختلف منطقه‌اي و روابط دوجانبه از جمله موضوعات مربوط به سوريه و يمن، برجام و حمايت اروپا از اين توافق هسته‌اي، فشارهاي آمريکا به اروپا در مسائل مختلف و همچنين روابط دوجانبه بحث و بررسي شد.