مديرعامل بانک توسعه صادرات مطرح کرد؛
مديرعامل بانک توسعه صادرات گفت: مهم‌ترين بحث در سال جاري به عنوان زيرساختي براي اصلاح نظام بانکي، تغيير قانون پولي و بانکي است.
مديرعامل بانک توسعه صادرات گفت: مهم‌ترين بحث در سال جاري به عنوان زيرساختي براي اصلاح نظام بانکي، تغيير قانون پولي و بانکي است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا علي صالح آبادي در گفتگويي درباره اصلاح نظام بانکي اظهار داشت: يکي از مهم‌ترين اصلاحاتي که در نظام بانکي ضرورت دارد اصلاح قانون پولي و بانکي است.
وي افزود: قوانين بانکداري مربوط به چندين سال پيش است و تغيير و تحولاتي که در صنعت بانکداري دنيا و کشور اتفاق افتاده ايجاب مي‌کند قوانين نيز متناسب با اين تحولات تغيير کند.
مديرعامل بانک توسعه صادرات با بيان اينکه يکي از ابعاد اصلاحات جدايي حوزه نظارت از سياست گذاري پولي در بانک مرکزي است که بسياري از کشورها اين ساختار را دارند، گفت: در زمينه فرآيندهاي عملياتي در سيستم بانکي و همچنين اصلاح در ساختار به ويژه در زمينه نظارت‌ها و حاکميت شرکتي بايد اقدامات انجام شود.
صالح‌آبادي خاطرنشان کرد: در مجموع مهم‌ترين بحث در سال جاري به عنوان زيرساختي براي اصلاح نظام بانکي، تغيير قانون پولي و بانکي است که بايد صورت گيرد.
قانون بانکداري امروز بر مبناي قانون پولي و بانکي سال ۱۳۵۱ و قانون بانکداري بدون ربا مصوب سال ۱۳۶۲ است که اين موضوع موجب شده قوانين ما با مصوبات بانک‌هاي مرکزي دنيا تطابق نداشته باشد و از لحاظ استاندارد‌هاي نظارتي، شکاف بزرگي با کشورهاي در حال توسعه ايجاد شده است.
بر اين اساس لايحه بانک مرکزي در ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره و لايحه بانکداري در ۱۰ فصل و ۱۷۳ ماده تدوين شده است. تفکيک شوراي پول و اعتبار به «هيات سياست‌گذاري پولي و بانکي» و «هيات نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباري»،» شوراي فقهي به عنوان يک رکن در بانک مرکزي و رئيس‌کل بانک به عنوان رکن ديگر آن و تغييرات عمده‌ در روش‌هاي تجهيز و تخصيص منابع بانکي از ويژگي‌هاي پيش نويس لوايح بانک مرکزي و بانکداري است.
اکنون بخشي از لايحه قانون بانکداري در اختيار مجلس و لايحه بانک مرکزي و بخشي از لايحه بانکداري در دست بررسي در هيئت دولت است.
بهره برداري پتروشيمي‌ايلام با تامين مالي
بانک صنعت و معدن
با استفاده از تسهيلات بانک صنعت و معدن پتروشيمي‌ايلام در استان ايلام به بهره برداري مي‌رسد و موجب اشتغال زايي در اين منطقه از كشورمان خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک صنعت و معدن، طرح مذکور که الفين و پلي اتيلن سنگين توليد خواهد کرد از 220 ميليون يورو تسهيلات ارزي اين بانک استفاده کرده است. بر اساس اين گزارش، با بهره برداري از طرح پتروشيمي‌ايلام براي 867 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد و با 64 درصد پيشرفت فيزيکي مراحل اجرايي خود را پشت سر مي‌گذارد. گفتني است در سال‌هاي اخير طرح‌هاي صنعتي بزرگ، کوچک و متوسط زيادي با بهره مندي از تسهيلات بانک صنعت و معدن در نقاط مختلف کشور به بهره برداري رسيده است.
اعطاي 10.259 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه بانک رفاه
بانک رفاه طي سه ماهه سال جاري، تعداد 10.259 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه پرداخت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، شعب اين بانک از محل سپرده‌هاي قرض الحسنه نزد خود و در سه ماهه نخست سال جاري، تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه به تعداد 10.259 فقره و به مبلغ 1.544.500 ميليون ريال پرداخت کرده است که مديريت‌هاي شعب اين بانک در استان‌هاي خراسان رضوي، خوزستان و آذربايجان شرقي به ترتيب داراي بيشترين پرداختي به مبلغ (188.400)، (104.200) و (99.300) ميليون ريال بوده اند.
اطلاعيه بانک سرمايه در خصوص تعطيلي شعب استان خوزستان
بانک سرمايه در خصوص تعطيلي شعب استان خوزستان اين بانک در روز چهارشنبه مورخ 20 تير ماه اطلاعيه‌اي به شرح زير صادر نمود: به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، بر اساس اعلام مجمع بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي استان خوزستان، به دليل افزايش دما و به منظور صرفه جويي در مصرف برق، شعب استان خوزستان در روز چهارشنبه مورخ 20‏ تير ماه 1397 تعطيل مي‌باشند.
تعطيلي شعب بانک کارآفرين
در شهرهاي اهواز و آبادان
شعب بانک کارآفرين در شهرهاي اهواز و آبادان در روز چهارشنبه تعطيل خواهد بود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، بنا به اعلام استانداري استان خوزستان، شعب بانک کارآفرين در شهرهاي اهواز و آبادان، در روز چهارشنبه 20 تير ماه تعطيل خواهد بود. لازم به ذکر است که هرگونه تغيير در ساعت کاري شعب مذکور در روزهاي آتي، از طريق وب‌سايت بانک کارآفرين اعلام خواهد شد.
انتشار شماره 132 نشريه بانک سامان
يکصدوسي‌ودومين شماره نشريه بانک سامان با عنوان ويژه «سفير برند سامان» منتشر شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، در اين شماره از نشريه سامان علاوه بر بررسي کمپين سفير برند سامان، گزارشي درباره بازي دوستان فوتسال تيم‌هاي کودکان کار سرآسياب و آق‌تپه با حضور کارلوس کي‌روش به چاپ رسيده است. دکتر احمد مجتهد نايب‌رييس هيات‌مديره بانک سامان نيز در اين شماره از نشريه سامان در يادداشتي درباره راهکار عبور از تحريم سخن گفته است. مصاحبه اختصاصي با دکتر داود سوري مديرعامل آکادمي‌سامان با عنوان «دنيا به سمت مهارت مي‌رود نه مدرک!» از ديگر مطالب خواندني اين مجله است.
گزارشي درباره محصولات جديد بانک سامان همچون تسهيلات خريد خودرو و پيوند و موفقيت‌هايي مانند دريافت ايزو 10002 منتشر شده است. گفتني‌است، نشريه سامان به‌عنوان يکي از قديمي‌ترين نشريات بانک‌هاي خصوصي، در طول 14 سال اخير بدون وقفه و با سردبيري دکتر ناصر بزرگمهر منتشر شده است
مديرعامل سازمان قطار شهري تبريز با اشاره به حمايت‌هاي مالي گسترده بانک شهر در توسعه خطوط مترو اين کلان شهر ،گفت: خوشبختانه سرعت توسعه خطوط قطار شهري تبريز با حمايت اين بانک افزايش يافته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر ، مصطفي مولوي فرد با اشاره به توسعه و پيشرفت فيزيکي قطار شهري تبريز، حمايت‌هاي مالي بانک شهر و حضور مستمر در عرصه عمران و آبادي پروژه‌هاي شهري را بسيار مؤثر و اثر‌گذارتوصيف کرد.
به گفته وي، مي‌بايست علاوه بر تقويت سطح همکاري‌هاي موجود، از پتانسيل‌هاي بانک شهر به ويژه در زمينه انتشار اوراق مشارکت حداکثر بهره را برد.
مولوي با اشاره به راه اندازي کارت بليط بانک شهر در ناوگان حمل و نقل درون شهري تبريز به ويژه مترو و اتوبوس، ظرفيت‌هاي الکترونيکي بانک شهر را بسيار مثبت ارزيابي کرد.
بانک کشاورزي بيش از 40 درصد از منابع مالي طرح ملي انتقال آب خليج فارس به صنايع جنوب شرق کشور را تامين مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، فاز نخست خط انتقال آب خليج فارس به بخش صنعت در گل گهر سيرجان و مس سرچشمه از توابع استان کرمان و بخش صنعت چادرملوي استان يزد به طول تقريبي 300 کيلومتر در حال انجام است و بانک کشاورزي با پرداخت بيش از 40 درصد از اعتبار مورد نياز اين طرح، در تامين منابع مالي آن مشارکت مي‌کند. اعتبار اين طرح از محل تسهيلات ارزي صندوق توسعه ملي تامين شده است و بانک کشاورزي در کنار دو بانک ديگر ، تامين مالي اين طرح را ، که تا سال 1398 به بهره برداري مي‌رسد، برعهده دارند. بانک کشاورزي، مشارکت در تامين مالي طرح انتقال آب از منابع پايدار آبي براي بخش‌هاي صنعتي و همچنين آب شرب را مسئوليت سرزميني و تعهد ملي خود در قبال هم وطنان و نسل‌هاي آينده مي‌داند.
بانک ملي ايران در راستاي اجراي سياست‌هاي دولت مبني بر ايجاد اشتغال پايدار، يک هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات طي سه ماه نخست سال جاري در حوزه برنامه اشتغال فراگير پرداخت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين بانک همچنين در جهت ساماندهي و کمک به تکميل و راه اندازي واحدهاي توليدي با اشتغال کمتر از 100 نفر و بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، تعداد 186 فقره تسهيلات به ارزش يک هزار و 922 ميليارد ريال در مدت مذکور تخصيص داده است. بانک ملي ايران در مدت مذکور همچنين تعداد شش فقره تسهيلات ريالي به ارزش 9 هزار و 560 ميليارد ريال در حوزه‌هاي صنايع انتقال آب، احداث راه آهن، کارخانه فولاد، توليد تاير، قوطي فلزي و گردشگري مصوب کرده است. سال گذشته در راستاي کمک به تحقق سياست‌هاي کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، تعداد سه هزار و 982 فقره تسهيلات به واحدهاي توليدي و بنگاه‌هاي کوچک و متوسط پرداخت کرد.
مراسم اختتاميه اولين دوره آموزشي توانمند سازي کارآفرينان سازماني موسسه اعتباري کوثر با حضور حسين کرمي‌معاون اعتبارات و بازاريابي، مصطفي امجديان رييس مرکز مطالعات و نوآوري و مهندس سبحان مدير باشگاه کارآفريني تيوان برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ حسين کرمي‌معاون اعتبارات و بازاريابي موسسه اعتباري کوثر در اين مراسم گفت: در هر سازماني براي ادامه حيات و فعاليت مي‌بايست بدانيم به کجا مي‌خواهيم برويم تا براي مسير و حرکت خود برنامه‌اي هدفمند داشته باشيم.
کرمي‌با اشاره به برنامه‌هاي موسسه در حوزه توانمند سازي کارکنان گفت: هدف از برگزاري دوره‌هاي توانمند سازي بيداري و خودباوري جوانان متخصص و خلاق است.
وي خطاب به فراگيران اولين دوره آموزشي توانمند سازي کارآفرينان سازماني گفت: ما در حال برگزاري آئين اختتاميه يک دوره آموزشي هستيم و اين پايان راه نيست بلکه مسئوليت و وظيفه اصلي شما از امروز آغاز خواهد شد و اينجاست که جمله خواستن توانستن است معنا پيدا مي‌کند.
معاون اعتبارات و بازاريابي موسسه اعتباري کوثر با بيان اينکه شما بايد سفير دانش در تمام سطوح سازمان باشيد، اظهار داشت: اين دانش مي‌بايست در تمام سطوح سازمان جريان پيدا کند. چرا که با به ثمر نشستن ايده‌هاي خلاقانه شما ضمن توجه به خودباوري موجود، آينده سازمان تضمين مي‌گردد.
رييس مرکز مطالعات و نوآوري ضمن تشريح فرآيند اجرايي اولين دوره بورسيه علمي‌کارکنان موسسه اعتباري کوثر گفت: تصميم‌گيري براي برگزاري چنين دوره‌هايي تصميمي‌جسورانه است که توسط مديران عالي سازمان گرفته شده است.
امجديان افزود: ما بايد بپذيريم براي آنکه سازمان خود را به سمت آينده سوق دهيم مي‌بايست چنين ريسک‌هايي را پذيرا باشيم.
وي اظهار داشت: نبايد به دنبال مدينه فاضله باشيم تا تمامي‌امکانات سازمان بعد از اين آموزش‌ها در اختيار اين تيم قرار گيرد، بلکه از امروز بايد به دنبال بهره برداري بود و شما جوانان مي‌بايست با تلاش و پشتکار کارهايي را ارائه دهيد که سازمان از اعتماد به شما بر خود ببالد.
خاطر نشان مي‌سازد؛ اولين دوره آموزشي توانمند سازي کارآفرينان سازماني موسسه اعتباري کوثر با حضور 32 نفر از کارکنان منتخب سراسر کشور با موضوعاتي از قبيل آشنايي با مدل کسب و کارها، آشنايي با مفهوم زنجيره ارزش، محاسبه جريان نقدينگي کسب و کار و غيره در پژوهشکده علوم و فناوري انرژي شريف برگزار گرديد.
ميزان تراکنش‌هاي همراه بانک صادرات ايران در خرداد ماه از ٩٦ هزارميليارد ريال فراتر رفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، روند افزايشي استفاده از همراه بانک در ميان ساير سامانه‌هاي بانکداري الکترونيک در نظام بانکي کشور به دليل افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه هوشمند مرتبا با استقبال بيشتري روبرو است که در اين ميان نسخه‌هاي جديد ٤.٩٤ اندرويدي و ٥.٩٦ iOS همراه بانک صادرات ايران به دليل تنوع خدمات، بستر مناسبي براي تبادلات مالي و تراکنش‌هاي پولي فراهم کرده است. بنابراين گزارش، طي خرداد ماه امسال، بالغ بر ٩٦ هزار ميليارد ريال از طريق سامانه همراه بانک صادرات ايران مبادله شد که نسبت به ماه قبل نيز افزايش قابل توجهي داشته است. در ارديهشت ماه سال جاري نيز شاهد افزايش ٥٣ درصدي ميزان تراکنش‌ها در اين سامانه بوديم.
بنابراين گزارش، «اضافه شدن فيلد شناسه واريز به مرحله دوم سرويس انتقال وجه کارت به کارت»، «اصلاح اطلاعات جغرافيايي شعب»، «امکان به اشتراک گذاري سوابق تراکنش» و «نمايش اطلاعات کامل تر در سرويس تسهيلات درون بانکي» از جمله مهمترين تغييرات انجام شده در نسخه ارتقاء يافته اندرويدي ٤.٩٤ و نسخه ٥.٩٦ iOS است که امکانات به مراتب بيشتري را براي کاربران همراه بانک صادرات ايران به وجود آورده است.
مشترياني که تسهيلات دريافتي خود را بصورت قسطي بازپرداخت مي‌کنند پس از پرداخت هر قسط با دريافت پيامي‌علاوه بر نام صاحب حساب، نوع تسهيلات، شماره تسهيلات، مبلغ هر قسط، مانده بدهي و جريمه احتمالي تاکنون، تاريخ اولين قسط پرداخت نشده، بدهي باقيمانده کل تسهيلات، تعداد کل اقساط، تعداد اقساط پرداخت شده، جمع اقساط و جريمه احتمالي پرداخت شده، تاريخ سررسيد آخرين قسط و تعداد اقساط معوقه با خبر خواهند شد.
علاوه بر اين، مشترياني که تسهيلات مشارکت مدني با قابليت بازپرداخت مرحله‌اي از بانک صادرات ايران دريافت کرده‌اند مي‌توانند، ضمن رويت پيام¬هايي درخصوص ذکر نام و مشخصات صاحب حساب، نوع و شماره تسهيلات از اطلاعات دقيقتري از حساب تسهيلاتي خود همچون؛ تاريخ سررسيد مرحله جاري، تعداد مراحل معوقه، مانده بدهي مرحله جاري، تاريخ سررسيد آخرين مرحله (قسط)، تعداد کل مراحل (اقساط) و تعداد مراحل پرداخت شده آگاهي يابند.
متقاضيان و دارندگان حساب در اين بانک مي‌توانند با مراجعه به نشاني:www.bsi.ir ، آخرين نسخه همراه بانک را بر روي تلفن همراه خود نصب و در سريعترين زمان ممکن خدمات بانکي را انجام دهند.
مجامع عمومي‌عادي ساليانه و عادي به طور فوق العاده بانک قرض الحسنه مهر ايران، راس ساعت ۹:۳۰ روز يکشنبه مورخ ۲۴ تير ماه ۱۳۹۷ با حضور نمايندگان صاحبان سهام در محل قانوني بانک برگزار مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، اين بانک، پس از حسابرسي و گرفتن تاييديه‌هاي لازم، مجوز برگزاري مجمع عمومي‌عادي ساليانه خود را بدون هيچ گونه بند و شرط قانوني از بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران اخذ كرد.
بر اين اساس، بانک قرض الحسنه مهرايران طي درج اطلاعيه‌اي در روزنامه‌هاي کثير الانتشار به منظور حضور در مجامع عمومي‌عادي ساليانه و عادي فوق العاده از تمامي‌سهامداران خود دعوت به عمل آورد. استماع گزارش هيات مديره و ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانوني در مورد صورتهاي مالي سال منتهي به تاريخ ۲۹ اسفند ۹۶، بررسي و تصويب صورتهاي مالي، تصميم‌گيري در زمينه تقسيم سود، انتخاب روزنامه‌هاي کثير الانتشار، انتخاب حسابرس و بازرس قانوني بانک براي سال مالي جاري و تعيين حق الزحمه آنها از جمله محورهايي است که در دستور کار مجمع عمومي‌عادي ساليانه قرار دارد. همچنين مجمع عمومي‌فوق العاده بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز راس ساعت ۱۱:۳۰ تاريخ مزبور در محل قانوني بانک برگزار خواهد شد.
بانک آينده موفق به کسب رتبه نخست بانک‌هاي خصوصي، در اجراي طرح رونق توليد کشور شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده، بر اساس ارزيابي و گزارش منتشر شده از سوي وزارت کشور؛ از ابتداي سال 1396 تا تاريخ 20 فروردين‌ماه سال 1397، بانک آينده، در بين بانک‌هاي خصوصي، از نظر مبلغ و تعداد تسهيلات پرداختي، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
بانک آينده، در راستاي اولويت‌هاي تعيين‌ شده مبني بر حمايت از بخش‌هاي واقعي اقتصاد، افزايش توليد داخلي و توجه به مقوله اشتغال؛ برنامه‌هاي هدف‌مندي در جهت تأمين نيازهاي مالي واحدهاي توليدي، به‌ويژه واحدهاي کوچک و متوسط (SME) را در دستور کار خود، قرار داده است.
بر همين اساس، اين بانک در ارتباط با تأمين منابع مالي و پاسخ‌گويي به نياز فعالان اقتصادي، تاکنون، توانسته است؛ علاوه بر تعامل پويا با وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اين عرصه، خود نيز رأساً و با بازاريابي مستقيم، مشتريان واجد شرايط را شناسايي و پاسخ‌گوي بخشي از نيازهاي آنها باشد.
بر همين اساس، دستآورد حاصل از اين رويکرد در بازه زماني پيش‌گفته، تصويب پرداخت تعداد 218 تسهيلات پرداختي به مبلغ 8,460 (هشت هزار و چهارصد و شصت) ميليارد ريال بوده که از طرف بانک آينده، به بنگاه‌هاي خرد و متوسط مورد هدف، پرداخت شده است