رفع ابهام "وپارس" از تعديل مثبت 292درصدي
بانک پارسيان در خصوص تعديل مثبت 292 درصدي اين شرکت رفع ابهام کرد.به گزارش بازارسرمايه، بانک پارسيان در خصوص تعديل مثبت 292 درصدي اين شرکت و تحقق 38 ريال سود براي هر سهم در 12 ماهه سال شفاف سازي کرد.بر اساس اعلام اين شرکت، کنترل هزينه‌هاي عمومي‌و اداري و وصول مطالبات علت اين تعديل با اهميت بوده است.شفاف سازي اين بانک در شرايطي صورت گرفته است که پيش از اين مهلت زمان صدور اين اطلاعيه براي "وپارس" به پايان رسيده بود. از اين رو ، سازمان بورس و اوراق بهادار در تاريخ 16 تير مهلت رعايت دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار را به مدت هفت روز تمديد کرد.





گزارش زيرساخت‌ها و سلامت بازار
فدراسيون جهاني بورس‌ها اخيرا با همکاري موسسه تحقيقاتي اليور وايمن گزارشي با عنوان "زيرساخت‌ها و سلامت بازار؛ حرکت پس از بحران و دورنماي آينده" منتشر کرده است.
به گزارش بورس تهران، 31 ماه مه 2018، فدراسيون جهاني بورس‌ها همزمان با نشست کميته کاري پانلي اختصاصي براي نمايندگان طرف تقاضا، قانونگذاران و فعالان رسانه‌اي برگزار کرد تا نقش مهم اعضاي WFE در حفظ سلامت بازار براي ذينفعان تبيين شود. در اين گزارش تحولات نقش نظارت بر زيرساخت‌هاي بازار، روندهاي جاري در بازارهاي مالي و تغييرات مرتبط با محيط کسب و کار، دورنماي نقش آتي و قابليت‌هاي زيرساخت‌هاي بازار جهت کسب اطمينان از سلامت بازار بررسي شده است.




عرضه اوليه سهام کشت و دام قيام اصفهان
سهام شرکت کشت و دام قيام اصفهان با نماد معاملاتي "زقيام" براي نخستين بار 25 تير در بازار دوم فرابورس عرضه مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري بازار سرمايه، سي و هفتمين نشست خبري يک ديدار ، يک عرضه که به تشريح ظرفيت‌هاي اين شرکت اختصاص دارد، برگزار مي‌شود . سهام شرکت کشت و دام قيام اصفهان که در تاريخ 18 اسفند 1395 توسط هيات پذيرش اوراق بهادار در فرابورس ايران پذيرش شده بود، 25 تير 97 عرضه اوليه خواهد شد.
تعداد کل سهام قابل عرضه در اين عرضه اوليه 35 ميليون سهم است که به هر سهم حقيقي و حقوقي700 سهم تعلق خواهد گرفت.
نوسانات شاخص طبيعي است
معاون ناشران و اعضاي شرکت بورس مي‌گويد: در ايران ۳۰ شرکت بزرگ ۸۵ درصد بورس را تشکيل مي‌دهد و يکي از عوامل نوسانات شديد شاخص در اين مدت، اخبار تاثيرگذار اين شرکت‌ها است. به گزارش ايسنا، روح ا... حسيني مقدم در پاسخ به اينکه از ديد شما نوسانات شاخص بازار سرمايه در اين روزها به چه علت است اظهار کرد: اين نوسانات در کوتاه مدت مسئله خاصي ايجاد نمي‌کند و مربوط به نوسانات طبيعي بازار است؛ چرا که در کشور ما ۳۰ شرکت بزرگ بورسي ۸۵ درصد بورس را تشکيل مي‌دهد. وي ادامه داد: طبيعي است که وقتي اخبار و اطلاعات مربوط به اين صنايع بزرگ زياد باشد باعث مي‌شود که ما هر روز نوسانات را در بازار داشته باشيم ولي بايد ببينيم در بلند مدت بازار به کدام سمت مي‌رود و آن روند را براي تحليل‌ها در نظر بگيريم. معاون ناشران و اعضاي شرکت بورس تهران در پاسخ به اينکه مذاکرات ايران با اروپايي‌ها چقدر مي‌تواند در نوسانات بورس تاثير بگذارد گفت: مذاکرات ايران و اروپا بر بورس بي تاثير نيست ولي تاثير آن بر بورس تهران بستگي به اين دارد که چقدر فضاي کسب و کار شرکت‌ها را تحت تاثير قرار دهد؛ در نتيجه هر يک از عوامل تاثير گذار در بورس بايد به طور جداگانه بررسي شود.
شفاف‎سازي در معاملات نفتي
با ورود طلاي سياه به بورس
تحليلگر بازار سرمايه؛ شفافيت، پايدارسازي فروش، ايجاد رقابت و جلوگيري از تاثير منفي تحريم‌ها را از مزاياي عرضه نفت خام در بورس دانست.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همايون دارابي تحليلگر بازار سرمايه، در خصوص ورود نفت خام به بورس اظهار کرد: متاسفانه هيچ اراده‌اي در وزارت نفت براي شفاف شدن نحوه خريد و فروش و عرضه نفت در بورس انرژي و ساير بورس‌ها وجود ندارد. با اين حال تصميم دولت مبني بر تحقق اين امر مي‌تواند مثمر باشد.دارابي با بيان اينکه نفت خام کشور در بورس داخلي و حتي بورس‌هاي خارجي عرضه نمي‌شود، افزود: عرضه نفت خام در بورس يکي از روش‌هاي پايدارسازي فروش و جلوگيري از تاثير منفي تحريم‌هاست بنابراين بايد تلاش شود که ساختار‌هاي جديدي در وزارت نفت براي تحقق 100درصدي اين امر شکل گيرد.اين تحليلگر بازار سرمايه بيان کرد: در حال حاضر کشور‌هايي همچون عمان و دبي طي سال‌هاي اخير توانستند نفت خام خود را وارد بورس کنند همين امر سود قابل ملاحظه‌اي را عايد اين دو کشور کرده است، اما کشور‌هايي همچون ايران، عراق، کويت و… به دنبال ايجاد ساختار‌هاي جديد نبودند و متاسفانه درآمد‌هاي زيادي را از دست دادند.
مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادارتاکيد کرد؛
فروش سهام و املاک مازاد دولت موضوع مرتبط به بازار سرمايه است و سازمان بورس و اوراق بهادار براي واگذاري اين اموال با هدف مقابله با آثار تحريم‌ها، برنامه‌هايي را در دست بررسي دارد.
فروش سهام و املاک مازاد دولت موضوع مرتبط به بازار سرمايه است و سازمان بورس و اوراق بهادار براي واگذاري اين اموال با هدف مقابله با آثار تحريم‌ها، برنامه‌هايي را در دست بررسي دارد. شب گذشته رييس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به دستور رييس جمهور به اين نهاد، در نامه‌اي ۱۲ بسته اجرايي برنامه جامع پيشنهادي به منظور مقابله با آثار تحريم‌ها را ارايه کرد.
به گزارش پايگاه خبري بازار سرمايه ، هشتمين بسته پيشنهادي، که محمدباقر نوبخت در خصوص برنامه‌هاي جامع مقابله با آثار تحريم‌ها به نهاد رياست جمهوري پيشنهاد داده، موضوع واگذاري دارايي‌هاي مازاد دولت به مردم در قالب سهام و املاک مازاد است.
فروش سهام و املاک مازاد دولت موضوع مرتبط به بازار سرمايه است و سازمان بورس و اوراق بهادار براي واگذاري اين اموال با هدف مقابله با آثار تحريم‌ها، برنامه‌هايي را در دست بررسي دارد.
در همين زمينه، مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس با تاکيد بر اينکه سازمان بورس برنامه جامعي براي مقابله با آثار تحريم‌ها بر اقتصاد کشور دارد، گفت: در ۱۲ بسته ارسالي رييس سازمان برنامه و بودجه براي رييس جمهور، بازار سرمايه نيز يکي از بسترهايي معرفي شده است که از طريق آن مي‌توان با آثار سوء تحريم‌ها مقابله کرد.
محسن خدابخش در خصوص برنامه ريزي‌هاي اين سازمان در شرايط خاص اقتصادي کشور گفت: با توجه به اينکه پيش از تهيه اين بسته توسط سازمان برنامه و بودجه ، رييس جمهوري نيز به لزوم واگذاري سهام و اموال مازاد دولت در بازار سرمايه اشاره کرده بود، سازمان بورس از همان مقطع تصميم به تدوين برنامه‌اي در اين رابطه گرفت.
وي ادامه داد: با توجه به بررسي‌هاي انجام شده احتمالا اموال و سهام مازاد دولت در قالب واحدهاي چند صندوق سرمايه گذاري به فروش خواهد رسيد.
مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس با تاکيد بر اينکه طرح ياد شده هنوز نهايي نشده و در حال بررسي است، تصريح کرد: اما اصل موضوع تجميع دارايي‌هاي دولت و فروش آنها در قالب واحدهاي صندوق‌هاي سرمايه گذاري در بازار سرمايه است.
خدابخش در پاسخ به سوال خبرنگار، درباره رقم دقيق اموال و سهام مازاد دولت گفت: هنوز رقم مشخصي از اين دارايي‌ها در دست ما نيست و براي دريافت اين اطلاعات بايد با سازمان خصوصي سازي جلساتي را برگزار کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه اين برنامه به سرعت اجرايي خواهد شد، افزود: فعلا در حال برگزاري جلساتي براي بررسي و نهايي کردن اين برنامه‌ها هستيم.
شب گذشته نوبخت در نامه‌اي به رييس جمهور ۱۲ بسته اجرايي را در قالب برنامه جامع پيشنهادي مقابله با آثار تحريم‌ها ارائه کرد.
رييس سازمان برنامه و بودجه در پي دستور رييس جمهور به سازمان برنامه و بودجه براي راه حل‌هاي پيشنهادي مقابله با تحريم‌ها در نامه‌اي به رييس جمهور ۱۲ بسته اجرايي را در قالب برنامه جامع پيشنهادي مقابله با آثار تحريم‌ها ارائه کرد.
محمد باقر نوبخت در اين نامه خطاب به حجت الاسلام دکتر حسن روحاني ، رييس جمهوري اسلامي‌ايران آورده است با هدف اجرايي شدن موضوعات ابلاغي جناب‌عالي در اجلاس مديران کشور، اولين بخش از برنامه جامع مقابله با تحريم مشتمل بر ۱۲ بسته اجرايي با عناوين زير توسط کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور، دستگاه‌هاي ذيربط و همچنين جمعي از صاحب‌نظران دانشگاهي و اقتصادي تهيه و براي طرح در شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سه قوه تقديم مي‌شود.
اين ۱۲ بسته اجرايي با عناوين آثار سناريوهاي مختلف تحريم و تقسيم‌کار دستگاه‌هاي اجرايي براي مقابله با آن، محاسبه آثار تحريم بر بودجه عمومي‌و سناريوهاي جبران آن ، راه‌کارهاي مهار و مديريت رشد نقدينگي، برنامه تأمين انرژي مطمئن در شرايط تحريم، برنامه تأمين کالاهاي اساسي و مورد نياز مردم، برنامه‌هاي ويژه حمل و نقل دريايي، ريلي و هوايي در تحريم، برنامه‌هاي صنعت، معدن و تجارت در شرايط تحريم، نحوه واگذاري دارايي‌هاي مازاد دولت به مردم (سهام و املاک مازاد)، تسهيل در مشارکت عمومي‌و خصوصي براي اجراي طرح‌هاي عمراني، برنامه تامين معيشت فقرا و کاهش فقر مطلق، برنامه‌هاي رونق توليد و اشتغال گسترده و تدوين راه‌کارهاي ويژه مقابله با تحريم در حوزه IT , ICT تهيه و به رييس جمهور ارايه شده است.
همچنين در اين نامه قيد شده است ساير بخش‌هاي برنامه جامع مقابله با تحريم پس از نهايي شدن تقديم خواهد شد.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار از مديريت نقدينگي کشور با ايجاد مشوق‌هاي جديد در بازار سرمايه خبر داد و گفت: اين مشوق‌هاي جديد موجب ورود نقدينگي‌هاي جديد در بورس خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري سنا، شاپور محمديبا بيان اينکه تأمين مالي از طريق بازار سرمايه براي بخش خصوصي و بنگاه‌هاي اقتصادي ارزان‌تر و جذاب‌تر است، افزود: سعي داريم منابعي که در بخش‌هاي غيرمولد اقتصادي فعال هستند را از طريق ابزارهايي نظير اوراق مرابحه، اجاره مالي و ساير ابزارهاي مالي اسلامي‌به سمت توليد و بخش‌هاي مولد اقتصاد هدايت کنيم. وي با بيان اينکه عرضه‌هاي اوليه در بازار سهام را با هدف ايجاد جذابيت تقويت خواهيم کرد، گفت: علاوه ‌بر حضور پررنگ‌تر شرکت‌هاي سودده سعي مي‌کنيم که بنگاه‌هايي در بازار حضور پيدا کنند که به لحاظ بازدهي براي سهامداران جذابيت داشته باشند. محمدي با اعلام اين خبر که با هدف هدايت صحيح نقدينگي درصدد تقويت عرضه‌هاي اوليه هستيم، گفت: دقت در عرضه‌هاي اوليه براي حضور شرکت‌هاي پربازده افزايش مي‌يابد.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه عرضه‌هاي اوليه در بازار سهام را با هدف ايجاد جذابيت تقويت خواهيم کرد، گفت: علاوه ‌بر حضور پررنگ‌تر شرکت‌هاي سودده سعي مي‌کنيم که بنگاه‌هايي در بازار حضور پيدا کنند که به لحاظ بازدهي براي سهامداران جذابيت داشته باشند.
دبير شورايعالي بورس افزود: تسريع و تسهيل در عرضه‌هاي اوليه قطعا نبايد منجر به کاهش دقت در پذيرش شرکت‌ها شود.
محمدي با بيان اينکه تأمين سرمايه‌ها براي حضور جذاب‌تر شرکت‌ها و معرفي صحيح آنان، اقدام مي‌کنند، گفت: شرکت‌هايي که براي اولين‌بار درخواست ورود به بازارسهام دارند، بايد داراي جذابيت و سوددهي بالايي باشند.

مک بوک پرو 2018 رسما رونمايي شد؛
عرضه بهترين مدل با 32 گيگابايت رم
بهبود امنيت واي‌فاي‌با رمزگذاري جديد WPA3
شرکت Wi-Fi Alliance قصد دارد پروتکل WPA3 را به جاي WPA2 براي دستگاه‌هاي بي سيم راه‌اندازي کند که با اين کار، احراز هويت و رمزنگاري براي محافظت از شبکه‌هاي مصرف‌کننده و سازماني افزايش مي‌يابد.
WPA3 باعث ايجاد تغييراتي در پشت صحنه شده و براي کاربران خيلي واضح نيست که چگونه دستگاه‌ها به هم متصل مي‌شوند، بلکه به طور خاص دسترسي به شبکه را براي مهاجمان سخت‌ مي‌کند. حتي اگر کاربران براي شبکه واي فاي خود رمز عبور ساده انتخاب کنند، WPA3 عناصر ديگري براي دسترسي سخت‌تر دارد.
WPA3-شخصي از احزار هويت هم‌زماني برابر (SAE) بهره مي‌برد. نوعي کليد امنيتي که با ايجاد پروتکل، دستگاه‌ را قبل از تلاش براي استفاده از رمز‌ عبور شبکه جهت برقراري جبري با hotspot يا دستگاه ديگر، متوقف مي‌کند. به همين ‌ترتيب حفره امنيتي ايجاد شده در نسخه‌هاي پيشين WPA را که احتمال حمله مهاجم از آن جا را افزايش مي‌دهد، خاموش مي‌کند.
هک کردن آيفون از طريق پورت USB
سيستم چک کردن کلمه عبور سيستم‌عامل آي او اس آيفون داراي آسيب‌پذيري است که دور زدن آن را با استفاده از پورت يو اس بي ممکن مي‌کند.
نسخه به‌روزشده سيستم عامل آي او اس موسوم به ۱۱.۴.۱ داراي سازوکار نرم‌افزاري تازه‌اي است که جلوي سرقت کلمات عبور را با استفاده از برخي ابزار در دسترس نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي امريکا و ديگر کشورها مي‌گيرد. اين قابليت که USB Restricted Mode نام دارد، ابزاري است که دسترسي به آيفون را از طريق نرم‌افزارهاي هک ثالث بعد از قفل شدن نمايشگر گوشي به مدت بيش از يک ساعت مي‌گيرد.
با اين حال محققان شرکت امنيتي الکام سافت متوجه وجود مشکلي در اين ابزار شده‌اند که باعث مي‌شود چرخه يک‌ساعته ابزار يادشده به تناوب تکرار شود و لذا مي‌توان قبل از منقضي شدن مدت‌زمان يادشده با اتصال يک دستگاه يا ابزار هک به پرت Lightning يو اس بي آيفون براي سرقت اطلاعات موردنظر اقدام کرد. اين شرکت با انجام آزمايش‌هاي مختلف به اين نتيجه رسيده‌است که USB Restricted Mode قابل ريست کردن يا بازيابي مکرر است و لذا نمي‌تواند جلوي سوءاستفاده‌هاي احتمالي را بگيرد. هکرها از همين طريق مي‌توانند حتي از کابل آداپتور دوربين گوشي آيفون براي سرقت اطلاعات استفاده کنند. اپل هنوز در اين زمينه واکنشي از خود نشان نداده‌است.
شرکت اپل از نسخه 2018 مک‌بوک‌هاي پرو خود رونمايي کرده است؛ اکنون شاهد ارائه بهترين نسخه از مدل 15 اينچي با 32 گيگابايت رم و حداکثر چهار ترابايت حافظه SSD هستيم. در حالي‌که انتظار مي‌رفت کوپرتينويي‌ها در رويداد WWDC 2018 از مک‌بوک‌هاي پرو جديد خود رونمايي کنند؛ اپل ترجيح داد تا معرفي لپ‌تاپ‌هاي جديد خود را به زمان ديگري موکول نمايد. به‌تازگي نيز شرکت آمريکايي از لپ‌تاپ‌هاي جديدش در دو مدل 13 و 15 اينچي رونمايي کرده است تا لپ‌تاپ‌هاي ديگر بازار را به چالش بکشد. در نگاه کلي، تغييرات شامل بهبود مشخصات سخت‌افزاري هستند و تغييري از لحاظ طراحي در مک‌بوک‌هاي پرو جديد اعمال نشده؛ همين موضوع باعث شده است تا طراحي مک‌بوک‌هاي 2016 در نسل جديد نيز قابل مشاهده باشد. شرکت اپل، مدل 13 و 15 اينچي را با تاچ‌بار (نوار لمسي که در بالاي صفحه‌کليد، جايگزين کليدهاي عملگر (FN) شده) همراه ساخته است و از جديدترين پردازنده‌هاي اينتل در اين مدل‌ها استفاده مي‌کند. همچنين در نهايت، شاهد عرضه مک‌بوک پرو جديد اپل با 32 گيگابايت رم هستيم؛ ويژگي که کاربران حرفه‌اي مدت‌ها به دنبال تجربه آن در لپ‌تاپ‌هاي ساخت اپل بودند اما به دليل تغييرات فني که لازم بود، اين ويژگي تاکنون به تعويق افتاد. کوپرتينويي‌ها همانند آيفون‌هاي جديد، نسل جديد مک‌بوک پرو را نيز به نمايشگر True Tone مجهز کرده‌اند و کمک پردازنده T2 براي پردازش محتواي مربوط به امنيت دستگاه و رمزنگاري اطلاعات، درون لپ‌تاپ‌هاي جديد اپل گنجانده شده است؛ بايد اشاره کرد که در مک‌بوک‌هاي جديد، دستيار صوتي سيري از طريق فرمان صوتي قابل فراخواني است. صفحه‌کليد‌ مک‌هاي جديد اپل نيز که با نام Butterfly شناخته مي‌شوند؛ بهبود يافته است و اپل ادعا مي‌کند که کليدها اکنون صداي کم‌تري توليد مي‌کنند. بايد اشاره کرد که ارزان‌قيمت‌ترين نسخه از مک‌بوک‌هاي 13 اينچي که فاقد تاچ‌بار است، مانند نسخه 12 اينچي مک‌بوک، مک‌بوک اير و رايانه‌هاي روميزي مک بدون تغيير باقي مانده.
قيمت نسخه پايه مک‌بوک 13 اينچي اپل، 1799 دلار است و مدل 15 اينچي نيز با قيمت 2399 دلار عرضه خواهد شد. شرکت آمريکايي، اکنون دو وسيله جانبي نيز براي مک‌هاي خود ارائه مي‌دهد؛ يکي از آن‌ها، واحد پردازش گرافيکي اکسترنال است که توان پردازشي مک‌بوک‌هاي اپل را ارتقا مي‌دهد و ديگري، کيس‌هاي جديد براي مک‌بوک‌ پرو 13 و 15 اينچي است. ذکر اين موضوع خالي از لطف نيست که نسخه 15 اينچي مک‌بوک پرو 2015 اپل از امروز ديگر به فروش نمي‌رسد و عرضه آن به مشتريان متوقف شده است. به همين جهت، اکنون تمامي‌مک‌هاي موجود اپل تنها از پورت USB Type-C بهره مي‌گيرند و براي اتصال لوازم جانبي به آن‌ها بايد از مبدل استفاده کنيد.
نسل هشتم پردازنده‌هاي اينتل
نسخه 15 اينچي مک‌بوک پرو به جاي پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي سري Core i7 اينتل، به پردازنده‌هاي شش هسته‌اي Core i7 و در بهترين نسخه، Core i9 مجهز شده است؛ همچنين نسخه 13 اينچي به جاي پردازنده‌هاي دو هسته‌اي از پردازنده‌هاي نسل هشتمي‌Core i5 و Core i7 با شش هسته پردازشي استفاده مي‌کند.
حافظه رم بيشتر، فضاي داخلي بالاتر و بهبود باتري
16 گيگابايت حافظه رم براي مک‌بوک‌هاي پرو قابل قبول محسوب مي‌شود اما افرادي که به قدرت سخت‌افزاري بالاتري براي انجام کارهاي مختلف خود نيازمند هستند، براي عرضه مک‌بوک پرو جديد اپل با 32 گيگابايت رم لحظه‌شماري مي‌کردند. اکنون، زمان موعود فرا رسيده است و اپل يک نسخه از مک‌بوک پرو جديد خود را با چنين حافظه‌اي ارائه مي‌دهد؛ به همين جهت، اکنون بهترين نسخه‌ از مک‌هاي اپل به 32 گيگابايت حافظه رم مجهز شده است. ضمن اينکه اپل از حافظه‌هاي رم نسل جديد از نوع DDR4 در مک‌هاي 2018 خود استفاده کرده است و خبري از حافظه رم قديمي‌DDR3 مانند مدل‌هاي 2017 نيست! اين تغيير باعث شده تا سرعت پردازش برنامه‌ها افزايش پيدا کند؛ ضمن اينکه مصرف انرژي کاهش پيدا کرده است و مي‌توان اميدوار بود که مک‌بوک‌هاي پرو جديد شارژدهي بهتري داشته باشند.
شرکت اپل همچنين از باتري با ظرفيت بالاتري در لپ‌تاپ‌هاي مک‌بوک پرو استفاده کرده است. ضمن اينکه حداکثر فضاي ذخيره‌سازي از دو ترابايت به چهار ترابايت براي مدل 15 اينچي و از يک ترابايت به دو ترابايت براي مدل 13 اينچي ارتقا پيدا کرده است.
True Tone؛ ويژگي جديدي که از آيفون‌ها و iOS منتقل شده است
اگر نگاهي به آيپدهاي پرو 2017 يا آيفون‌هاي سال گذشته اپل داشته باشيد، قابليت True Tone را در تمامي‌مدل‌ها خواهيد يافت؛ اين ويژگي از سنسورهايي براي تغيير دماي رنگ نمايشگر بهره مي‌گيرد و بسته به محيطي که در آن قرار داريد، رنگ‌هاي خروجي سرد يا گرم‌تر مي‌شوند. البته اين قابليت براي گرافيست‌ها يا افرادي که طراحي مي‌کنند، شايد چندان کاربردي نباشد؛ به همين منظور، مي‌توانيد آن‌را از منوي تنظيمات غيرفعال کنيد.
کمک پردازنده Apple T2
شرکت اپل از پردازنده‌هاي کمکي جديد Apple T2 در مک‌هاي جديد خود استفاده کرده است که براي کنترل برخي از ويژگي‌هاي امنيتي اين مدل‌ها کاربرد دارد؛ در مک‌هاي پرو پيشين، پردازنده Apple T1 پردازش لازم را براي احراز هويت کاربران از طريق Touch ID يا رمزنگاري اطلاعات کاربران برعهده داشت. در نسخه جديد که Apple T2 ناميده مي‌شود و آي‌مک پرو نيز استفاده شده است، قابليت‌هاي بيشتري از جمله ايمن‌سازي پروسه بوت سيستم‌عامل ارائه مي‌شود. البته اگر اميدوار هستيد که مدل‌هاي جديد به سيستم تشخيص چهره يا Face ID مجهز شده باشند؛ مدل‌هاي 2018 شما را نااميد خواهند کرد!
صفحه‌کليد صداي کم‌تري توليد مي‌کند
اگر نسبت به صدا خيلي حساس هستيد و تمايل داريد که با آرامش تايپ کنيد، احتمالا نسل پيشين کيبوردهاي مک‌ شما را نااميد کرده است؛ به همين جهت، کوپرتينويي‌ها تلاش کرده‌اند با معرفي نسل سوم کيبوردهاي خود، آرامش را به کاربران خود هديه دهند! در بررسي‌هاي اوليه، اين صفحع‌کليد آن‌طور که ادعا مي‌شود؛ بي‌سر و صدا نبوده است اما نسبت به نسل قبل عملکرد بهتري دارد.
واحد پردازش گرافيکي اکسترنال؛ مک‌بوک پرو خود را به يک کنسول بازي تبديل کنيد!
شرکت اپل به همراه نسل جديد مک‌هاي پرو خود، واحد پردازش گرافيکي مجزا (eGPU) را ارائه داده است که Blackmagic ناميده مي‌شود؛ برخلاف ديگر نمونه‌هاي مشابه نظير Razer Core، کمک پردازنده گرافيکي جديد Blackmagic طراحي عمودي داشته از کارت گرافيک Radeon pro 580 شرکت AMD بهره مي‌گيرد. اين کمک پردازنده گرافيکي با قيمت 699 دلار عرضه خواهد شد و از طريق پورت USB Type-C به مک‌هاي جديد متصل مي‌شود.
 
 



 
بسته‌هاي اينترنت حجمي‌تلفن همراه اصلاح شد
وزير ارتباطات از اصلاح مدل فروش بسته‌هاي اينترنت حجمي‌توسط اپراتورهاي تلفن همراه خبر داد و گفت: اين موضوع از سوي رگولاتوري در دست پيگيري است.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمدجواد آذري جهرمي‌گفت: برخي از اپراتورهاي تلفن همراه، اينترنت حجمي‌را به مشترکان مي‌فروختند اما بعد از خريد مشخص مي‌شد بخشي از بسته خريداري شده قابليت استفاده روزانه و بخشي ويژگي شبانه دارد.
وي اظهار داشت: اين کار به نوعي فريب مشترکان است و به همين دليل پيگيري اين موضوع در دستور کار سازمان تنظيم مقررات راديويي قرار گرفته و اکنون اين نقص از درگاه‌هاي اصلي خريد اپراتورها، اصلاح شده است.
وزير ارتباطات همچنين در مورد ارتباط رساني به روستاهاي کشور گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباط مکلف به برقراري ارتباط ۹۰ درصد از روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار است؛ به عبارت ديگر بعد از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۶۹ روستا در فاز نخست، قرار است تا پايان سال جاري ۹۰ درصد روستاهاي بالاي بيست خانوار پوشش داشته باشند.
وي درباره نتيجه بررسي‌هاي صورت گرفته از دريافت ارز دولتي از سوي تعدادي از شرکت‌ها گفت: دستگاه قضايي در حال حاضر پيگير مساله تخلفات ارزي است و دادستان تهران نيز مکاتباتي در اين باره با وزارتخانه‌هاي مربوطه داشته و اطلاعاتي در اين باره در اختيار قوه قضاييه قرار گرفته است که انتظار مي‌رود، روال رسيدگي به اين موضوع مشخص شود.
 
 






بيش از سي‌ ميليون نفر، فيلتر تلگرام را دور مي‌زنند
معاون دادستان کل کشور در امور فضاي مجازي در يادداشتي نوشت: تعداد ۳۰ ميليون و ۱۰۰ هزار نفر از طريق فيلترشکن‌هاي‌هاتگرام و تلگرام طلايي، فيلتر تلگرام را دور مي‌زنند. به گزارش ايسنا متن يادداشت عبدالصمد خرم آبادي در اين باره به شرح زير است: بر اساس آماري که مرکز ملي فضاي مجازي در تاريخ نوزدهم تير ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده، تعداد ۳۰ ميليون و ۱۰۰ هزار نفر از طريق فيلترشکن‌هاي‌هاتگرام و تلگرام طلايي، فيلتر تلگرام را دور مي‌زنند و اينترنت بدون فيلتر‌هاتگرام و تلگرام طلايي را وزارت ارتباطات تامين مي‌کند. اين در حالي است که فعاليت فيلترشکن‌هاي داخلي نظير‌هاتگرام و تلگرام طلايي برخلاف اهداف و سياست‌هاي تعيين شده در مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي است. مصوبه مربوط به «سياست‌ها و اقدامات ساماندهي پيام رسان‌هاي اجتماعي» حدود يک سال پيش ( خرداد ۱۳۹۶) به تصويب شوراي عالي فضاي مجازي رسيده و فراگير شدن پيام رسان‌هاي داخلي و جلوگيري از دسترسي بيگانگان به داده‌هاي عظيم کشور صراحتا جزء اهداف و سياست‌هاي مذکور در اين مصوبه هستند. از آنجا که فعاليت‌هاتگرام و تلگرام طلايي هم مانع از فراگير شدن پيام‌رسان‌هاي داخلي و هم موجب دسترسي بيگانگان به داده‌هاي عظيم کشور خواهد شد, لذا فعاليت اين دو نرم افزار برخلاف مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي است. اينکه نهادهاي ذيربط منتظر بمانند تا تلگرام وساير پيام‌رسان‌هاي خارجي بستر ارتباطاتي مردم در فضاي مجازي کشور را فراهم و شرکت‌هاي داخلي را به عمله تلگرام تبديل کنند، نهايت تنبلي است