با وجود تخصيص ارز صورت مي‌گيرد؛
خوراک دام و طيور همواره جزو کالاهاي اساسي و استراتژيک مدنظر دولت براي تامين نهاده‌هاي توليد مرغداران و دامداران بوده و هميشه از پايين‌ترين نرخ ارز براي واردات آنها استفاده شده است. اخيرا که بانک مرکزي فهرستي از دريافت‌کنندگان ارز با نرخ دولتي منتشر کرد مشخص شد ۶۲۲ ميليون و ۱۱۵ هزار و ۲۳ يورو به نرخ دولتي به بيش از ۱۱۰ شرکت واردکننده پرداخت شده تا خوراک دام و طيور وارد کنند و قيمت تمام شده گوشت و مرغ بالا نرود اما اين طور نشد. مرغداران همچنان نسبت به بالا بودن قيمت خوراک طيور و پايين نيامدن قيمت آن اعتراض دارند و مي‌گويند دولت بايد پيگيرتر و فعال‌تر در اين بازار عمل کند.
در اين رابطه رييس انجمن صنفي مرغداران مرغ گوشتي گفت: همه آنچه در بازار نهاده‌هاي توليد مورد نياز مرغداران عرضه مي‌شود پيش از تعيين نرخ ۳۸۰۰ توماني، ثبت سفارش شده و در واقع نرخ آنها پايين‌تر از اين قيمت بوده و اگر از اين به بعد نيز واردکنندگان بخواهند نسبت به واردات اين کالاي اساسي اقدام کنند، مي‌توانند از پايين‌ترين نرخ يعني ارز ۳۸۰۰ توماني استفاده کنند، اما مشخص نيست چرا قيمت خوراک دام و طيور کاهش پيدا نمي‌کند!؟
محمد يوسفي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اين‌که دستگاه‌هاي نظارتي موظف به پيگيري، بررسي و نظارت بر بازار همه محصولات به ويژه کالاهاي اساسي مانند خوراک دام و طيور هستند، گفت: با وجود افزايش نسبي قيمت گوشت مرغ در اوايل هفته گذشته، قيمت اين محصول پروتئيني طي روزهاي گذشته با کاهش نسبي مواجه بود و امروز در ميدان بهمن به کيلويي ۷۰۰۰ تومان و در سطح شهر به کيلويي ۷۳۰۰ تومان تا ۷۴۰۰ تومان رسيد و اين در حالي است که قيمت نهاده‌هاي توليد و خوراک دام و طيور حدود ۷۰ درصد نسبت به روز گذشته افزايش قيمت داشته‌اند. رييس اين انجمن گفت: قيمت هر کيلوگرم ذرت (تحويل در بنادر) ۷۵۰ تومان و هر کيلوگرم کنجاله نيز کيلويي ۱۳۵۰ تومان بود. در حالي که به ترتيب به کيلويي ۱۲۵۰ و ۲۶۰۰ تومان رسيده‌اند.يوسفي تصريح کرد: نهاده‌هايي که هم‌اکنون در بازار توزيع مي‌شود قبلا ثبت سفارش‌هاي آن انجام شده و با نرخ ارزي کمتر از ۳۸۰۰ تومان وارد کشور شدند و هم‌اکنون نيز اگر واردکنندگان بخواهند به آنها ارز ۳۸۰۰ توماني داده مي‌شود، اما مشخص نيست چرا قيمت اين کالاي اساسي با وجود کاهش نرخ جهاني‌شان، ارزان نشده و دائما در حال افزايش قيمت است.
رييس انجمن صنفي مرغداران مرغ گوشتي افزود: دستگاه‌هاي نظارتي متولي بازار بايد پيگير اين مساله باشند و هرچه سريع‌تر با متخلفان برخورد کنند. اما پرونده واردکنندگان هنوز در حال بررسي است و به نظر مي‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت بيشتر حامي‌وارد کنندگان است تا توليدکنندگان.وي گفت: وزارت جهاد کشاورزي يک عضو از ستاد تنظيم بازار است و تنها يک راي دارد، اما مرغداران همه در حال ورشکستگي هستند و بدهي آنها در بانک‌ها معوق شده و وثيقه‌هاي آنها در حال ضبط و حراج شدن است.
تخلف در اختصاص يارانه
در همين رابطه يک عضو هيات مديره انجمن توليدکنندگان کودهاي کشاورزي گفت:علاوه بر اختصاص ارز ۴۲۰۰ توماني به واردات کود، وزارت جهاد دوباره يارانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ توماني به کودهاي ازوته و فسفاته اختصاص مي‌دهد که اين امر تخلف محسوب مي‌شود. محسن سيروس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از اختصاص ارز يارانه‌اي به واردات کودهاي آماده افزود: با توجه به آنکه تمامي‌نيازهاي کشور به کودهاي پايه، ترکيبي و نوترکيب در کشور قابل توليد و تامين است؛ بنابراين نيازي به اختصاص ارز يارانه‌اي به واردات کود نداريم.به گفته وي اختصاص ارز يارانه‌اي به واردات کود موجب شده است که قيمت محصولات وارداتي پايين تر از توليد داخل در بازار عرضه شود .
سيروس تصريح کرد:علي رغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ توماني به واردات کود از سوي معاون اول رييس جمهور،وزارت جهاد کشاورزي نيز تخلف کرده وبه ازاي واردات کودهاي ازوته و فسفاته، ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان يارانه مي‌دهد که با اين وجود واردکنندگان با ارز ۳۷۰۰ تومان اقدام به واردات مي‌کنند که اين امر به ضرر توليد داخل تمام مي‌شود. اين مقام مسئول ادامه داد: با وجود آنکه کودهاي فسفاته در قالب سوپر فسفات ساده و کودهاي ازوته توسط پتروشيمي‌ها توليد و تامين مي‌شود؛بنابراين اختصاص ارز يارانه‌اي به واردات کود بيانگر دامپينگ جنس خارجي با توليد داخل و ضربه مهلک به توليدکنندگان داخلي است.
وي گفت: از دولت تقاضا داريم که هر چه سريع تر يارانه کودهاي وارداتي را قطع کند و در موارد معدود، يارانه ارزي به مواد اوليه اختصاص دهد. سيروس تصريح کرد: تا زماني که يارانه به کودهاي وارداتي اختصاص داده شود، فساد در بحث کود فراگير خواهد بود و صنعت کود نمي‌تواند قد علم کند در حاليکه با قطع يارانه صنعت کود، به سهولت نياز کشور قابل تامين خواهد بود.
 ثبات قيمت مرغ در بازار
رئيس اتحاديه پرنده و ماهي همخواني عرضه و تقاضا در روزهاي اخير را دليل اصلي ثبات قيمت مرغ در بازار اعلام کرد.مهدي يوسف خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از ثبات نرخ مرغ طي روزهاي اخير در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري 5 هزار و 500، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 500، توزيع درب واحد‌هاي صنفي 7 هزار و 650 و خرده فروشي 8 هزار و 350 تومان است.به گفته وي نرخ هر کيلو ران مرغ با کمر 7 هزار و 350 و ران مرغ بدون کمر برابر با قيمت مرغ 8 هزار و 350 تومان است.يوسف خاني با اشاره به نرخ ساير مشتقات افزود: همچنين نرخ هر کيلو سينه با کتف 13 هزار و 500، سينه بدون کتف 14 هزار و 500 و فيله مرغ 16 هزار و 500 تومان است.رييس اتحاديه پرنده و ماهي همخواني عرضه و تقاضا در روزهاي اخير را دليل اصلي ثبات قيمت مرغ در بازار اعلام کرد.
کشاورزي سنتي دستش به خون تنوع زيستي
آغشته است
عضو هيات علمي‌موسسه چغندرقند وزارت جهاد کشاورزي، با بيان اينکه تنوع زيستي اساس زيست فناوري و توسعه پايدار است، افزود: در حال حاضر تنها ۴۵ درصد کالري مورد نياز کشور از طريق توليد داخلي تامين مي‌شود. چالش‌هاي عمده بخش کشاورزي را واردات محصولات اساسي، بروز انوع تنش‌ها و تغيير اقليم و خشکسالي عنوان مي‌کنند که لازم است در اين خصوص چاره‌اي انديشيده شود.پيمان نوروزي افزود: پيش‌بيني شده است که در سال ۲۰۳۰ زيست فناوري مي‌تواند در توليد ۵۰ درصد محصولات کشاورزي، ۸۰ درصد محصولات دارويي و ۳۵ درصد محصولات صنعتي مشارکت داشته باشد. انتظار مي‌رود در توليد بيش از ۳۵ درصد محصولات شيميايي از فرايندهاي زيست فناورانه استفاده شود. وي در پاسخ به اين که آيا گياهان تراريخته به محيط زيست آسيب مي‌رسانند،گفت: تراريخته بودن يک گياه نمي‌تواند دليل بر آسيب رساندن آن به محيط زيست باشد. گياهان تراريخته با کاهش تسطيح جنگل‌ها و مراتع، کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي به علت تردد کمتر ماشين‌هاي کشاورزي در مزرعه، کاهش مرگ و مير حشرات و ساير جانداران بر اثر کاهش مصرف سموم شيميايي خطرناک و کاهش ميزان آلودگي محيط زيست، آب‌هاي روان و منابع آبي زيرزميني به سموم شيميايي مي‌توانند باعث بهبود محيط زيست شوند.
تراز گردشگري ايران منفي شد
عضو شوراي بناهاي تاريخي گفت: تراز دلاري صنعت گردشگري ايران درسال 96 منفي است و ايران تا اين لحظه 45 درصد از سند چشم انداز عقب مانده است.اردشير اروجي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: گردشگري نسبت به صنايع ديگر اشتغال زايي بيشتري دارد چرا که با سرمايه گذاري کمتر، اشتغال زايي بيشتري ايجاد مي‌کند علاوه بر اين به دليل ارز آوري، درآمدزاست و موجب صادرات نامرئي مي‌شود به اين معنا که در ازاي صادرات کالا به گردشگران خدمات ارائه مي‌شود و از اين طريق درآمد ارزي کسب مي‌شود.وي گردشگري را به سه دسته، داخلي، خارجي و ورودي تقسيم کرد و تشريح کرد: طبق گزارش مرکز آمار ايران حدود 65 تا 70 درصد گردشگري داخلي، فاميلي است و تنها حدود 4 تا 5 درصد افراد در هتل اقامت مي‌کنند که اين امر مانع چرخه هتلداري مي‌شود علاوه بر اين تنها 55 تا 65 درصد سفر گردشگران داخلي با وسيله نقليه شخصي است بنابراين آنان پول‌هاي خود را در بنگاه‌هاي مرتبط با اين صنعت خرج نمي‌کنند و اين امر گردشگري داخلي ايران را از چرخه صنعت گردشگري خارج مي‌کند.
سخنگوي انجمن صنفي صنعت تاير ايران در خصوص اينکه افزايش قيمت 9 درصدي تايرهاي راديال سواري در حال حاضر به نفع توليد کنندگان است يا خير، اظهار داشت : با توجه به تغييرات نرخ ارز و افزايش تعرفه‌ها ، در حال حاضر بازار از نظر عرضه و تقاضا متعادل شده است لذا افزايش قيمت مشکلي در بازار اين نوع از تايرها به وجود نخواهد آورد.
مصطفي تنها در گفتگو با خبرخودرو اظهار داشت : با توجه به اينکه طي چند سال گذشته يعني از سال 93 تا کنون قيمت تاير در کشور افزايش نيافته و با توجه به افزايش نرخ ارز و قيمت مواد اوليه اين افزايش قيمت کاملا منطقي است. وي در خصوص کمبود تايرهاي راديال باري و اتوبوسي در بازار افزود : کماکان مانند گذشته توليد اين تايرها در کشور ادامه دارد و مشکلي در روند توليد به وجود نيامده است.
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص آخرين وضعيت خودروهاي وارداتي در بازار اظهار داشت : طي هفته گذشته به علت عدم عرضه و عدم وجود خريدار شاهد کاهش قيمت 50 تا 60 ميليون توماني خودروهاي وارداتي بوديم و احتمال کاهش بيشتر قيمت در آينده نيز وجود دارد. سعيد موتمني در گفتگو با خبرخودرو در خصوص پيش فروش خودروهاي وارداتي تصريح کرد : برخي از شرکت‌هايي که داراي مجوز رسمي‌هستند هنوز تعهدات مربوط به پيش فروش‌هاي سال 95 خود را عملي نکرده‌اند و بسياري از اين شرکت‌ها در حال برگرداندن سرمايه مشتريان خود هستند. وي تصريح کرد : در شرايط کنوني که واردات خودرو ممنوع است برخي سود جويان با استفاده از تبليغات اغوا کننده و با ارائه قيمت‌هاي وسوسه انگيز مردم را تشويق به پيش خريد خودرو مي‌کنند در حاليکه حتي شرکت‌هاي رسمي‌که از قبل پيش فروش کرده‌اند.
زائران حج تمتع تحت پوشش بيمه ايران
زائران حج تمتع امسال تحت پوشش بيمه ايران قرار دارند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، تمامي‌زائران و عوامل سازمان حج وزيارت که به مناسک حج اعزام مي‌شوند از 48 ساعت قبل از اعزام تا 72 ساعت پس از مراجعت، تحت پوشش بيمه درمان، عمر، حادثه و مسئوليت شرکت سهامي‌بيمه ايران قرار گرفته اند.
بر اساس اين گزارش، ميزان تعهدات بيمه ايران براي هريک از بيمه شدگان اين قرارداد شامل : غرامت فوت به هر علت مبلغ 200,000,000 ريال ، غرامت فوت در اثر حادثه مبلغ 2.500,000,000 ريال ، غرامت نقص عضو يا از کار افتادگي دائم کلي وجزئي ناشي از حادثه حداکثر تا مبلغ 2.500,000,000 ريال و جبران هزينه‌ها در صورت بستري شدن بيمه شده در مراکز درماني ايران به علل بيماري يا حادثه يا نقل وانتقال بيمار يا مصدوم از عربستان به شهر محل اعزام ، در زمان پوشش بيمه‌اي تا سقف 200،000،000ريال است.
علاوه بر اين ، پرداخت هزينه‌هاي درمان سرپايي و پاراکلينيکي به علت بيماري يا حادثه همانند انجام نوار قلب، راديولوژي، آزمايش‌هاي اورژانس، گچ گيري و نظاير آن تا سقف 20.000.000 ريال ،پرداخت هزينه انتقال بيماران حادثه ديده از ناحيه شکستگي ستون فقرات در هنگام عمليات حج، پس از ترخيص از بيمارستان جهت انتقال به مکه، مدينه يا جده، حداکثر تا سقف 400 ريال سعودي بر عهده بيمه ايران خواهد بود.
اين گزارش مي‌افزايد :بيمه مسئوليت (بار) هر يک از زائران در زمان رفت تا مبلغ 10,000,000 ريال و در زمان برگشت تا مبلغ 20,000,000 ريال نيز تحت پوشش اين قرارداد بيمه‌اي خواهد بود.
برگزاري مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه‌آسيا
مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه آسيا ساعت 9روز چهارشنبه مورخ 27/4/1397 در سالن اجتماعات ساختمان شماره يک بيمه‌آسيا برگزار مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، استماع گزارش هيات مديره شرکت در مورد عملکرد سال مالي منتهي به 29/12/1396،استماع گزارش حسابرس و بازرس قانوني شرکت در مورد عملکرد سال مالي منتهي به 29/12/1396،بررسي و تصويب صورت‌هاي سال مالي منتهي به 29/12/1396،اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود سال مالي 1396،انتخاب حسابرس و بازرس قانوني شرکت و تعيين حق‌الزحمه،تعيين حق حضور و پاداش اعضاي هيات مديره،انتخاب روزنامه کثيرالانتشاروساير موارد قابل طرح که در صلاحيت مجمع عمومي‌عادي باشد، دستور جلسه مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه آسيا مي‌باشد. بنابر اين گزارش، سهامداران يا نمايندگان قانوني آنان مي‌توانند براي دريافت کارت ورود به جلسه مجمع با در دست داشتن مدارک مالکيت سهام و ارايه کارت ملي، وکالتنامه رسمي‌براي اشخاص حقيقي و معرفي‌نامه معتبر براي نمايندگان اشخاص حقوقي از ساعت 8 تا 9 مورخ 27/4/1397 به محل برگزاري مجمع واقع در خيابان سپهبد قرني، تقاطع خيابان آيت‌ا... طالقاني، ضلع شمال غربي تقاطع، شماره 94 مراجعه کنند.
افتتاح شعبه اهواز بيمه تجارت نو
جديدترين شعبه بيمه تجارت نو افتتاح گرديد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تجارت نو جديدترين شعبه اين بيمه در استان خوزستان و در شهر اهواز با حضور مدير امور شعب و مدير بيمه‌هاي اتومبيل بصورت رسمي‌افتتاح گرديد. بر اساس اين گزارش بيمه تجارت نو مراسم افتتاح شعبه خوزستان با سخنراني جناب آقاي قمري مدير امور شعب و نمايندگان و جناب آقاي آقا براري مدير بيمه‌هاي اتومبيل بمنظور تبين و توسعه بازار استان خوزستان با حضور پرسنل و نمايندگان شعبه اهواز برگزار گرديد.
مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه آرمان برگزار مي‌شود
مجمع عمومي‌عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت بيمه آرمان روز يکشنبه 31 تيرماه سالجاري برگزار مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، در جلسه اين مجمع گزارش هيات‌ مديره، حسابرس و بازرس قانوني براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 1396 ارائه و همچنين صورت‌هاي مالي سال مالي منتهي به 29 اسفند ۱۳۹۶ بررسي خواهد شد.
انتخاب بازرس قانوني و حسابرس مستقل(اصلي و علي البدل) و تعيين حق الزحمه آنها؛ تعيين روزنامه
کثير الانتشار براي درج آگهي¬هاي شرکت و تعيين حق حضور اعضاي غير موظف هيأت مديره در جلسات و کميته‌ها از ديگر موارد دستور جلسه اين مجمع است.
در آگهي برگزاري مجمع اين شرکت از کليه سهامداران دعوت شده تا در اين جلسه که رأس ساعت 10 صبح روز يکشنبه 31 تيرماه سالجاري در سالن اجتماعات دفتر مرکزي بيمه آرمان واقع در تهران، بلوار ميرداماد، خيابان شمس تبريزي جنوبي، پلاک 4 تشکيل مي‌شود، حضور به هم رسانند.
ضمناً صاحبان سهام و يا نمايندگان قانوني آنها لازم است با در دست داشتن اصل برگه سهام و اصل مدارک هويتي(شناسنامه، کارت ملي وحسب مورد وکالت نامه و يا ورقه نمايندگي) از ساعت 9 تا 15 روز شنبه 30 تيرماه براي اخذ برگ ورود به جلسه به نشاني فوق الذکر مراجعه نمايند.
پرداخت خسارت جاني ناشي
از حمله يک قلاده پلنگ توسط بيمه "ما"
خسارت جاني 1 ميليارد و 682 ميليون ريالي ناشي از حمله يک قلاده پلنگ از سوي بيمه "ما" پرداخت شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، در پي حمله يک قلاده پلنگ به آقاي خرم منش در منطقه جعفرآباد از توابع شهرستان گرگان و اعلام آن از سوي بيمه گذار ، بيمه "ما" کارشناسان متخصص خود را به محل وقوع حادثه اعزام کرد تا ضمن دلجويي از فرد آسيب ديده، ابعاد حادثه را بررسي کنند. بر اساس اين گزارش، پس از بررسي کارشناسان و اعلام راي نهايي پزشکي قانوني، چک خسارت به مبلغ 168 ميليون تومان به آقاي جواد خرم منش تقديم شد.
گفتني است بيمه نامه جامع پلنگ ايراني در تاريخ 26 اسفند ماه 1394 بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ميان سازمان حفاظت محيط زيست، شرکت بيمه "ما" و صندوق ملي محيط زيست در راستاي برنامه ملي عملياتي حفاظت و مديريت پلنگ ايراني منعقد و به مدت دو سال نيز ادامه داشت.
دعوت به مجمع عمومي‌فوق العاده صاحبان سهام بيمه سرمد
از کليه صاحبان سهام شرکت بيمه سرمد(سهامي‌عام) دعوت گرديد، تا در جلسه مجمع عمومي‌فوق العاده اين شرکت که در روز يکشنبه 31/04/1397 ساعت 11:00 صبح در آدرس تهران، خيابان شيخ بهايي جنوبي، شهرک والفجر ، خيابان ايرانشناسي، خيابان 9، پلاک 6 سالن پويش برگزار خواهد شد، حضور به هم رسانند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه سرمد، از سهامداران و يا نمايندگان قانوني آنان درخواست مي‌شود جهت دريافت برگه ورود به جلسه مجمع ، با در دست داشتن کارت ملي و شناسنامه (و در مورد نمايندگان قانوني با ارايه وکالتنامه رسمي) در 31 تير ماه 1397 از ساعت 10 به آدرس فوق مراجعه فرمايند. برگه ورود به جلسه فقط در زمان تعيين شده صادر مي‌شود، بديهي است حضور در مجمع تنها با ارايه برگه به همراه کارت شناسايي معتبر امکان پذير است.
دستور جلسه:
1- تطابق اساسنامه شرکت با نمونه سازمان بورس و اوراق بهادار.
2- ساير مواردي که در صلاحيت مجمع عمومي‌فوق العاده مي‌باشد.
هيات مديره شرکت بيمه سرمد(سهامي‌عام)