افزایش ۵ برابری جریمه ها در تعزیرات حکومتی

رشت- مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به پنج برابر شدن جریمه های این سازمان، گفت: در سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ پرونده مربوط به قاچاق چوب در گیلان رسیدگی شده است.مرتضی امینی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش قاچاق چوب در استان‌های شمالی، اظهار کرد: با توجه به افزایش دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص قاچاق چوب، نظارت‌ها در این حوزه را افزایش داده و از حدود ۴ هزار پرونده‌ای که سال گذشته بررسی شده حدود دو هزار و ۷۰۰ پرونده مربوط به قاچاق چوب است.مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه این سازمان مرجع رسیدگی به تخلفات است، افزود: طبق قانون صرفاً مرجع رسیدگی هستیم و در تعزیرات چیزی به نام بازرس نداریم. وی ادامه داد: خود را کنترل گر بازار می‌دانیم و مجموعه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به عنوان کمک به دستگاه‌های نظارتی و ضابطان و کاشفان است.امینی با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در سال گذشته قاچاقچیان چوب تنها جریمه نقدی می‌شدند که بازدارنده نبود و با اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جز جریمه نقدی از مجازات تکمیلی مانند تعلیق گواهی‌نامه فرد متخلف و ضبط خودروی وی نیز استفاده می‌کنیم.وی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های تعزیرات حکومتی سرعت در رسیدگی‌ها است و این سرعت عمل در رسیدگی‌ها را در هیچ مرجعی نمی‌بینید.

 

بنادر غرب هرمزگان پر تردد ترین بنادر کشور

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از پهلوگیری بیش از 5 هزار فروند شناور و ارتقای ایمنی تردد شناورها و نجات جان 6 نفر در آب های حوزه ی استحفاظی غرب هرمزگان در 2 ماهه سال 1401 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، "قاسم عسکری نسب" تعداد تردد شناورها در بنادر غرب هرمزگان را 5 هزار و 52 فروند با رشد 26 درصدی اعلام کرد و گفت: از این میزان تردد در 2 ماهه سال جاری، ظرفیت بارگیری 294 فروند شناور با رشد 32 درصدی، بالای هزار تن و ظرفیت بارگیری 4 هزار و 758 فروند شناور با رشد 27 درصدی، زیر هزار تن بوده است.
عسکری نسب افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بنادر غرب هرمزگان در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی دریانوردی، در 2 ماهه سال جاری با 2 پیام اولیه و 14 عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان 2 نفر در آب های حوزه ی استحفاظی خود شده است. وی افزود: استاندارد سازی بنادر غرب استان به تجهیزات استراتژیک مخابراتی، ارتقاء توان عملیاتی بندر، ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت، ارتقاء سطح امنیت بندر و ارتقاء مدیریت و نظارت بر سواحل غرب هرمزگان سبب جهش چشمگیر تردد شناور در بنادر غرب هرمزگان و کسب جایگاه نخست در بین بنادر کشور می باشد.

 

احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر
در استان قزوین
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با وجود زیرساختها و موقعیت جغرافیایی مناسب و حمایت های تشویقی دولت، احداث نیروگاههای تجدیدپذیر در قزوین توجیه اقتصادی دارد.
درنشست تخصصی در شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین که با حضور لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و تیم سرمایه گذار از گروه هلدینگ «توسعه نوران انرژی بستر خاور میانه» به مدیر عاملی بهرامسیری برگزار شد راههای همکاری دراحداث نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی بررسی شد.
مسعود خواجه وند در این نشست اظهارداشت: با توجه به ضرورت حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر از چند ماه گذشته با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط برای شناسایی ظرفیت های انرژی بادی و خورشیدی در استان اقدامات مستمری صورت گرفت و مکانهای مستعد نیز شناسایی شد.
وی اضافه کرد: با شناسایی 14 ساختگاه در مناطق مختلف استان که شرایط و زیرساختهای لازم را برای اجرای طرح های نیروگاهی داشتند این مناطق در یک بسته پیشنهادی به سرمایه گذاران معرفی شده است تا پس از بررسی لازم برای اجرا اقدام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در استان قزوین با وجود تونل بادی در تاکستان و نیز تابش مستقیم خورشید در 280 روز سال و میزان تابش 1750 کیلووات ساعت در متر مربع و دمای میانگین ۱۵.۷ درجه که شرایط بسیار خوبی دارد این استان را مستعد اجرای طرح های نیروگاهی کرده است.
خواجه وند گفت: در حوزه انرژی خورشیدی در استان در مجموع امسال آمادگی داریم حداقل 700 مگاوات طرح نیروگاهی با کمک بخش خصوصی ایجاد شود.
این مسئول بیان کرد: خوشبختانه از سوی شورای اقتصاد، مجوز اجرای 4 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور صادر شده که در فاز اول امکان اجرای 700 مگاوات در استان پیش بینی شده که تاکنون برای 407 مگاوات آن توافقنامه امضا شده است.

ارتقاء درمانگاه عمومی
شهدای خرمدره به درمانگاه تخصصی
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت:در پاسخ به مطالبات به حق بیمه شدگان معززو بازنشستگان شهرستان خرمدره،درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان به سطح تخصصی ارتقاء یافت و در رشته های تخصصی اطفال، داخلی و زنان ارایه خدمات تخصصی به مردم شریف این شهرستان صورت خواهد گرفت.
دکتر مهدی نیک سیرت افزود: در حال حاضر متخصص اطفال برای خدمت رسانی به بیمه شدگان اعلام آمادگی کرده و خدمات ویزیت اطفال نیزاز هفته آینده در این درمانگاه ارایه خواهد شد که در حال رایزنی برای جذب سایر متخصصین هستیم. وی اضافه کرد: بر این اساس از متخصصین خدوم شهرستان خرمدره برای همکاری با این مرکز دعوت بعمل آورده ، در ضمن امکان ارایه خدمات بستری در بیمارستان امیددر صورت صلاحدید متخصصین همکار مهیا شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان در پایان اظهار امیدواری کرد که با ارتقاء کمی وکیفی خدمات ارایه شده در این درمانگاه شاهد رضایتمندی حداگثری ۴۰ هزار و 700 یمه شده عزیز این شهرستان باشیم.

۷۶۱ پرونده تعزیراتی در ایلام تشکل شد
ایلام_رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام از تشکیل ۷۶۱ پرونده تعزیراتی در استان خبر داد.
آذرنوش عموزاده اظهار داشت: تعداد بازرسی های انجام شده در کل استان از اول سال تا کنون ( بجز نانوایی ها ) ۸۵۴۹ مورد که تعداد ۲۳۶۱ بازرسی آن متعلق به میوه و تره بار می باشد.
وی افزود: تعداد کل تیم های تشکیل شده در کل استان ۳۸۴۸ تیم بازرسی که ۹۳۸ اکیپ مخصوص میوه و تره بار بوده است.
رییس سازمان جهادکشورزی ایلام گفت: در سال جاری تعداد ۵۴۰ پرونده تعزیراتی تشکیل شده که ۲۸۶ پرونده (۱۹۷ پرونده گرانفروشی، ۶۶ پرونده عدم درج قیمت و ۲۳ پرونده کم فروشی و فاقد پروانه کسب) متعلق به میوه و تره بار به ارزش تقریبی ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال می باشد.
وی عنوان کرد: همچنین در این مدت توسط ۱۳۴۰ اکیپ بازرسی تعداد ۴۹۵۰ نانوایی بازرسی شده که از این تعداد ۲۲۱ پرونده تعزیراتی تشکیل و همچنین ۳۶۶ نانوایی بعلت تخلف کسر سهمیه و ۹ واحد نانوایی پلمپ شده اند.

خلع ید ۵۵ هزار متر مربع
از اراضی ملی روستایی
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه از خلع ید ۵۵ هزار متر مربع از اراضی ملی روستای سیاه‌کمر کرمانشاه خبر داد.
شهاب شیرزادی اظهار کرد: در راستای اجرای دستور مقام قضائی مبنی بر رفع تصرف و برگشت به وضع سابق میزان ۵۵ هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در پلاک سیاه کمر بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه با حضور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه، جانشین یگان حفاظت، پاسگاه نیروی انتظامی سراب نیلوفر، مأمورین پاسگاه ویژه شهرستان کرمانشاه و اداره کل منابع طبیعی عرصه مذکور از ید متخلفین خارج و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد:

مدیرکل استاندارد همدان گفت: بسیاری از خط‌های تولیدی که در شرکت غذایی عصرانه وجود دارد با شرکت‌های غذایی پیشرفته جهان برابری می‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد همدان ، محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان در بازدید از شرکت غذایی عصرانه با بیان اینکه استاندارد‌سازی حرف اول را در کیفیت بخشی محصولات تولیدی و جلب رضایت مصرف کنندگان دارد، مطرح کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران اجرای استاندارد را در بالاترین ضریب، اصل و اساس فرایند تولید قرار دهند تا بتوانند با محصولات دیگر در بازارهای ملی و بین‌المللی رقابت کنند.
وی اظهار کرد: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و متخلفان طبق قانون مجازات می‌شوند.
محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم سازمان استاندارد‌سازی توجه به ایمنی و کیفی واحد‌های تولیدی است، عنوان کرد: لازم است تمام شرکت‌های تولیدی،خدماتی و غیره همیشه به این نکات توجه کنند و نسبت به تحقق این اهداف اهتمام ورزند.
این مقام مسئول با بیان اینکه اتخاد یک تصمیم و سیاست مزایا و تبعاتی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: در همین راستا ممکن است سیاست اصلاح ارز ترجیحی بر قیمت مواد اولیه، حمل و نقل، حقوق کارگران و در نهایت میزان تقاضای مردم و تولید تاثیر بگذارد.
محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه در تمام جوامع صنایع غذایی یکی از مهم ترین و ارزش ترین سرمایه و صنعت کشور محسوب می‌شوند،اذعان کرد: در این راستا صنایع پروتئینی یکی از پیچده ترین بخش‌های صنایع غذایی محسوب می‌شوند که در دنیا یک جایگاه مشخص و با ارزش دارد.
وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر موفقیت‌های
بسیار خوبی و بزرگی در صنعت غذایی به ویژه بخش پروتینی آن به دست آمده است، ابراز کرد: بسیاری از خط‌های تولیدی که در شرکت غذایی عصرانه وجود دارد با شرکت‌های غذایی پیشرفته جهان برابری می‌کند.
مدیر کل استاندارد همدان گفت: خوشبختانه
تمام موازین و قواعد استاندارد در این شرکت مواد غذایی رعایت می‌شود ودستگاه‌های مورد استفاده این شرکت بر اساس کیفیت و استاندارهای جهانی به کارگیری شده است.
مددی با بیان اینکه نوسانات قیمت مواد اولیه
بر میزان تولید تاثیر می‌گذارد، عنوان کرد: در این راستا متاسفانه بخشی از واحد‌های تولیدی شرکت مواد غذایی عصرانه تعطیل شده است.
محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه مباحث استاندارد‌سازی، ایمنی و بهداشت در همه زمان‌ها باید رعایت شود و این مولفه‌ها تحت تاثیر هیچ عامل اقتصادی و سیاسی قرار نمی گیرد، اذعان کرد: در صنایع آرد غلات به دلیل اهمیت و جایگاهی دارند با سخت گیری بیشتری نسبت به اصول استاندارد آنها توجه و دقت می‌کنیم.
این مقام مسئول ضمن اشاره به اهمیت موضوع لیبرینگ، اذعان کرد: استاندارد و قوانین لیبرینک هیچ تغییر و کاهشی نسبت به سال‌های گذشته نداشته است و واحد‌های تولید معظف هستند که آن را به طور کامل و شفاف رعایت کنند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، صبح چهارشنبه 25 خرداد ماه 1401، نشست بررسی و رفع مشکلات خدمات بیمه تکمیلی کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد. در این جلسه که مدیران منابع انسانی، امور مالی، ریاست HSE و کارشناسان شرکت نفت و گاز اروندان با نمایندگان بیمه دانا برگزار کردند مشکلات مطرح شده کارکنان در دریافت خدمات بیمه تکمیلی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و راهکارهای مختلف تسهیل و رفع مشکلات مصوب شد. در ابتدای این نشست گزارش جامعی توسط مدیریت منابع انسانی در خصوص نحوه قرارداد بیمه دانا جهت ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان، تعداد شرکت های پیمانکاری معرفی شده به بیمه و تعداد افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفته ارائه شد. و در ادامه سه موضوع نحوه پرداخت حق عضویت بیمه سهم کارفرما و کارگر به بیمه گر، نحوه و زمان بازپرداخت هزینه های درمانی و بررسی مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه و کیفیت خدمات آنها مورد یحث و گفتگو قرار گرفت. عبدالامیر بابائی مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه با مصوب کردن راهکاری در تسهیل نحوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پیمانکار بیان داشت: با رصد دقیق خدمات و دریافت نظرات پرسنل، تلاش باید کرد مشکلات ادوار گذشته در خصوص خدمات شرکت های بیمه تکرار نشود. در ادامه اهم مشکلات پیش روی کارکنان در حوزه خدمات بیمه تکمیلی درمان از جمله؛ بازپرداخت طولانی مدت هزینه های درمانی، عدم ارائه خدمات مطلوب توسط مراکز طرف قرارداد با بیمه، شفاف نبودن فرآیند بازپرداخت هزینه های درمانی و همچنین راهکاری جهت تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتن کارکنان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در انتها نمایندگان بیمه دانا که به عنوان بیمه گر خدمات بیمه تکمیلی کارکنان شرکت ملی نفت در سال 1401 انتخاب شده اند با پاسخگویی به مسائل و ابهامات مطرح شده، تاکید به پرداخت هزینه های درمانی نهایتا تا 20 روز کاری کرده و قول هایی همچون شفافیت و تسریع در بازپرداخت ها با ارائه سامانه برخط جهت بارگزاری اسناد درمانی و مشاهده فرآیند پرداخت آنها و همچنین افزایش مراکز درمانی تحت پوشش این بیمه در شهرهای خرمشهر و آبادان از اول تیرماه دادند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، علی محمد چوپانی گفت: قوانین و مقررات بهره‌مندی از خط ریلی و استفاده از آن در استان برای سرمایه گذاران سخت تر از مناطق دیگر است و به یقین رفع مشکل راه آهن مطالبه اصلی تجار گلستانی است.
علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان در نشست تخصصی با مدیرکل آمار و پشتیبانی سازمان توسعه تجارت ایران با فعالان حوزه تجارت و حمل و نقل استان در سالن اتاق بازرگانی افزود: بیش از هشت سال بسیاری از مشکلات حوزه صادرات و واردات به دلیل چالش راه آهن نتوانستیم رفع کنیم و امیدواریم در دولت عدالت محور سیزدهم این موانع اصلی سرمایه گذاری حل شود.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: سرمایه گذاران قوانین و مقررات راه آهن را صد برابر سخت تر از قوانین و مقررات کشور عمان می بینند و به همین دلیل گرایشی به سرمایه گذاری در این منطقه ندارند و این نگرش سرمایه گذاری راه آهن منسوخ شده است.وی بیان کرد: ۲۰ گروه از کشورهای مختلف از جمله بنگلادش، چین و پاکستان برای سرمایه گذاری وارد گلستان شدند ولی به دلیل نبود زیرساخت های لازم مایل به سرمایه گذاری نشدند.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌ ، معادن و کشاورزی گلستان گفت: این تفکر هشت ساله حاکم در استان به یقین معلوم نبوده عمدی است یا عوامل نفوذی در آن دخیل بود ،امنیت سرمایه گذاری در کشورها و مناطق دیگر بی شک بالاتر از استان گلستان برای سرمایه گذاران است.چوپانی اظهارداشت: منطقه آزاد گلستان با کمبود امکانات خدماتی مواجه است سرمایه گذار با چه امیدی باید در این مکان سرمایه گذاری کند.وی افزود: در کشوری هستیم که تورم وجود دارد و دچار اضمحلال سرمایه می‌شوند و اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم باید به سرمایه گذاران کمک کنیم.وی بیان کرد: متاسفانه هزینه های راه آهن در استان گلستان از امیرآباد بیشتر است و توجیه درستی ندارد.چوپانی متذکر شد: باید خط عریض را به منطقه آزاد ببریم و به سرمایه گذار بگوییم این منطقه می‌خواهد باراندازی برای واردات غلات به کشور در این منطقه تبدیل شود.

ایلام – سید محمد وروبندی - مدیرکل بازرسی استان ایلام از تکمیل
مراحل پایانی پروژه راهسازی جاده ایلام - مهران خبر داد و گفت: چند قطعه باقیمانده این بزرگراه تا قبل از ایام اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.
مهدی اصلانی در بازدید از پروژه راهسازی جاده ایلام - مهران اظهار
داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام احداث و تکمیل بزرگراه ایلام به مهران را در دست اجرا دارد که از ایلام به سمت مهران تونل کیلومتر ۵ به طول ۸۴۰ متر در دست احداث است که حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و ترانشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.
وی افزود: طبق برنامه ریزی کارفرما قرار است مسیر بعد از تونل کیلومتر ۵ تا تونل دوم راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر تا اربعین به صورت چهار خطه آماده شود و پیمانکار در تونل دوم راه کربلا نیز مشغول عملیات لاینینگ است، این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده خواهند کرد.
مدیرکل بازرسی استان ایلام در ادامه بازدید از پروژه راهسازی منطقه ماربره بیان کرد: حسب مطالعات و برنامه‌ریزی ریزی های کارفرما در این مسیر برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده که طول آن ۲ کیلومتر است، یه تازگی قرارداد منعقد شده و باید برای اربعین امسال تمهیداتی اتخاذ تا احداث این قطعه مانعی برای ترافیک عبوری زائران اربعین ایجاد نکند.
اصلانی گفت: با توجه به اهتمام و پیگیری‌های مجموعه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی و عوامل مشاور و پیمانکار، ۶ کیلومتر باقیمانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و با نظارت مستمر
کارفرما و جدیت پیمانکار تا اربعین به صورت بزرگراه تکمیل شود و زیر بار ترافیک برود.
وی در خصوص تقاطع غیر همسطح صالح آباد گفت: این تقاطع در زمان بازدید در حال تکمیل بوده و باید مسیر زیرگذر آن تا اربعین آماده شود ولی مسیر روگذر آن تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
بازرس کل ایلام افزود: در ادامه بازدید از مسیر ۲۰ کیلومتر بعدی ملاحظه شد لایه دوم آسفالت در دست اجرا می‌باشد و حسب مطالعات و اهداف پروژه با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ نقاط پرحادثه و پیچ‌های خطرناک منطقه کنجانچم حذف می شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه از تولید روزانه 1500 تن زباله در استان خبر داد و گفت: علیرغم صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات در مرکز حلقه دره بخش قابل توجهی از زباله ها بدون تفکیک مناسب دفن می شود.
مجید درگی با بیان اینکه زیرساخت هایی چند ده میلیاردی در این سالها برای پردازش زباله در مرکز حلقه دره ایجاد شده اما بلا استفاده مانده است که جای تاسف دارد،افزود:این امر سبب هدر رفت ارزش اقتصادی پسماندهای تولید شده و متعاقبا مشکلات زیست محیطی در استان شده است .
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه روزانه 1500 تن زباله در البرز تولید می شود گفت: بیش از 70 درصد پسماند قابلیت تبدیل به کمپوست،بازیافت و سوخت را دارد و می تواند ارزش افزوده بالایی را در کنار حفظ محیط زیست ایجاد کند.
درگی با اشاره به استاندارد نبودن پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد تصریح کرد: برخی شهرک های صنعتی ما تصفیه خانه ندارند و خروجی پساب شهرک صنعتی اشتهارد هم کاملا غیر استاندارد و آلوده است. هرچندمحیط زیست اخطارهای لازم را به شهرک صنعتی داده و خواهشی که از دستگاه قضا داریم، حمایت دو چندان از ماست.
مدیر کل محیط زیست البرز ادامه داد: در چند سال گذشته ایجاد زهکش در منطقه، ترکیب تالاب صالحیه را برهم زده است چرا که این زهکش مانعی شده تا سیلاب های شمال استان به تالاب نرسند. از طرفی چرای بی رویه شتر که به صورت گله‌های چند هزار تایی و به صورت غیرمجاز در این بیابان‌ها در حال چرا هستند پوشش گیاهی را از بین برده است، این درحالی است که حتی حکم تیر و ذبح این شترها گرفته شده اما به دلیل تبعات اجتماعی اقدامی صورت نگرفته است.
مدیر کل محیط زیست با اشاره به آلوده تر شدن هوا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال های گذشته گفت: در سه ماه اول سال ۹۹، ۲۳ روز پاک و ۱۵ روز قابل قبول داشتیم. در این مدت اصلا روز ناسالم نداشتیم. در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، روز پاک نداشتیم، ۵۸ روز قابل قبول و ۳۴ روز ناسالم برای گروه های سنی حساس داشتیم. در سال ۱۴۰۱ تا به امروز روز پاک نداشتیم، ۵۴ روز قابل قبول و ۳۷ روز ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و دو روز هم بسیار ناسالم بود. این آمار نشان می‌دهد از سال گذشته که خشکسالی آغاز شده آلودگی هوا بیشتر شده و به دلیل عامل طبیعی، به راحتی قابل کنترل نیست.
وی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگسازی عمومی در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: امکان ندارد دستگاه‌های اجرایی بتوانند مسئله محیط زیست را به تنهایی حل کنند بلکه حفظ محیط زیست وظیفه‌ای عمومی است.