افشاردوست: بازی با آمریکا پتانسیل والیبال ما بود

رسانه اروپایی در گزارشی به درخشش تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها پرداخت. تیم ملی والیبال ایران پنج‌شنبه شب توانست تیم ملی والیبال والیبال آمریکا را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد. رسانه اروپایی Worldofvolley در گزارشی به برد ایران پرداخت و نوشت: ایران آمریکایی ها را در صوفیه مات و مبهوت کرد. تیم ملی ایران به عنوان تیمی آسیایی در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ با شکست آمریکا به پیروزی ارزشمند و مهمی در راه رسیدن به جمع ۸ تیم برتر دست یافت. در عین حال، برد ایران اولین ناکامی آمریکایی ها در این رقابت ها پس از پنج پیروزی بود که با این باخت نتوانستند دوباره صدرنشینی این رقابتها را به دست آورند و به رده سوم سقوط کردند. امین اسماعیل نژاد با ۲۰ امتیاز بهترین بازیکن ایران بود.
همچنین کارشناس والیبال عملکرد ایران مقابل آمریکا در هفته دوم لیگ ملت‌ها را پتانسیل واقعی والیبال ایران دانست و گفت: باید به این تیم فرصت بدهیم تا ظرفیت واقعی خود را به نمایش بگذارد. محمود افشاردوست به عملکرد تیم ملی اشاره و بیان کرد: برد ارزشمند تیم ملی را تبریک می‌گویم. وقتی تیمی در همه آیتم‌های والیبال خوب کار کند، برنده می‌شود. شب گذشته تیم ملی ما هم در همه بخش‌ها خیلی منسجم و تیمی کار کرد. دست پاسور باز بود و با توجه به ساعدهای خوبی که به وادی می‌رسید، به راحتی توانست بازیکنان را تغذیه کند.
او افزود: از چند امتیاز اول مشخص بود که برنامه و دستور کار، راه انداختن سرعتی‌ها است. در ادامه هم اسفندیار سرویس‌های خوبی زد و خوشبختانه فاصله ایجاد شده تا پایان حفظ شد. بازی در ست دوم و سوم تقریباً پایاپای بود و آمریکایی‌ها هم خوب کار کردند اما بازیکنان ما عالی بودند، اشتباهات فردی کمی داشتند و برتری روحی و روانی تیم ما به واسطه پیروزی در سطح اول باعث شد تا حتی در مواقعی که بازی نزدیک بود، برنده شوند.
افشاردوست در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایج هفته اول و بازی با بلغارستان انتظار می‌رفت تیم ملی مقابل آمریکا چنین عملکردی داشته باشد؟ بیان کرد: بارها گفته‌ام باید به این تیم فرصت بدهیم تا پتانسیل واقعی خود را به نمایش بگذارد. بازی‌های هفته اول مقابل هلند و ژاپن و همچنین دیدار با بلغارستان پتانسیل واقعی تیم ما نبود بلکه بازی دیشب نشان دهنده توانایی و پتانسیل تیم ما است.