بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به صادرات رسید

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به صادرات رسیددر اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم. به گزارش تجارت به نقل از چابک آنلاین بیشترین افت قیمت سهام بانکی و موسسات اعتباری حاضر در بورس به نماد بانک خاورمیانه با کاهش ۰.۹۱ درصد اختصاص یافت و کمترین افت به نماد بانک پاسارگاد با کاهش ۰‌.۱۱ درصد رسید. بیشترین افت قیمت سهام بانکی و موسسات اعتباری حاضر در فرابورس به نماد بانک دی با کاهش ۳.۸ درصد اختصاص یافت و کمترین افت به نماد موسسه اعتباری ملل با کاهش ۱.۴۱ درصد رسید. بیشترین رشد قیمت سهام بانکی و موسسات اعتباری حاضر در بورس به نماد بانک صادرات ایران با افزایش ۴.۶۸ درصد اختصاص یافت و کمترین رشد به نماد بانک اقتصادنوین با افزایش ۲.۷۹ درصد رسید. بیشترین رشد قیمت سهام بانکی و موسسات اعتباری حاضر در فرابورس به نماد بانک قرض الحسنه رسالت با افزایش ۲.۹۷ درصد اختصاص یافت و کمترین رشد به نماد بانک سامان با افزایش ۰.۱۹ درصد رسید. حجم خرید و فروش بانک کارآفرین در روز جاری برابر بود.

 

ششمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک سینا آغاز شد

ششمین دوره جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک سینا با هدف ترویج سنت پسندیده قرض‌الحسنه آغاز شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا؛ در راستای قدردانی از نیت خیر سپرده‌گذاران و به منظور ایجاد زمینه‌های افزایش مشارکت عمومی در جهت گسترش سنت قرض‌الحسنه، ششمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز این بانک برگزار می شود.در این جشنواره، جوایزی به سپرده‌گذاران دارای حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز در بازه زمانی اول مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ اهدا خواهد شد.جوایز ششمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سینا شامل ۳۷ جایزه کمک هزینه خرید خودرو ایرانی هر یک به ارزش یک میلیارد ریال، ۳۷ کمک هزینه خرید کالای ایرانی هر یک به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، ۱۳۷ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هر یک به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، چهار هزار و ۵۳۷ جایزه ۱۰ میلیون ریالی و ۲۲ هزار و ۶۳۷ جایزه ۵ میلیون ریالی است.حداقل موجودی برای شرکت در جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سینا یک میلیون ریال است و به ازای هر ۵۰۰ هزار ریال در پایان هر روز یک امتیاز برای صاحب حساب منظور می‌شود.

تفاوت قیمت خرید دانه
روغنی کلزا بزودی پرداخت می‌شود
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: تفاوت قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان، بزودی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. به گزارش تجارت به نقل از ایسنا جهانپور معماریان اظهار کرد: دولت با هدف توسعه کشت دانه‌های روغنی و ایجاد انگیزه بیشتر برای کشت این محصول راهبردی در سال زراعی آینده، نرخ تضمینی هر کیلوگرم محصول کلزا در سال زراعی جاری را ۲۳ هزار تومان تعیین و ابلاغ کرد اما در سال جاری بهای پرداختی به کلزاکاران استان بر اساس قیمت مصوب ۱۵هزار تومان بوده است. وی افزود: فرآیند تامین اعتبار پرداخت تفاوت قیمت کلزا در حال انجام است که به زودی و در تیرماه جاری به حساب کشاورزان خوزستانی واریز خواهد شد. مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان اظهار کرد: کشاورزان کلزاکار استان نگران پرداخت تفاوت قیمت این محصول نباشند به دلیل اینکه دولت متعهد به پرداخت آن است.

تقسیم ۲۲۰ ریال سود به ازای هر سهم در مجمع شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن
مــجمع عمومی عادی سـالانه شـرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن رأس ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۴ خردادماه جاری با حضور دارندگان بیش از ۹۰ درصد از سهام شرکت برگزار شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک‌سینا، در این‌ جلسه صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ شرکت مورد تصویب قرار گرفت. شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به ازای هر سهم، مبلغ یک هزار و ۵۷۴ ریال سود شناسایی کرد که با تصمیم مجمع عمومی عادی سالانه، سود نقدی تقسیمی هر سهم ۲۲۰ ریال تعیین شد. همچنین با تصمیم مجمع، موسسه حسابرسی مفید ‌راهبر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ انتخاب شد.

بیمه گران به صورت تخصصی به جذب و پرورش نمایندگان نپرداخته اند
بیمه گران به صورت تخصصی به جذب و پرورش نمایندگان نپرداخته اندرضا رستموندی، کارشناس صنعت بیمه در گفت و گو با چابک آنلاین: شرکت های بیمه ای بلافاصله بعد از اینکه یک بیمه گذار بزرگ به سراغ آنها می آید پیشنهاد ارایه یک شرکت نمایندگی را به آنها می دهند و این یکی از انتقاداتی که به شرکت های بیمه ای وارد است.

مدیرعامل بانک سپه تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک سپه زیست بوم جدید این بانک را مبتنی بر آمادگی برای ورود به عرصه های جدید و انجام مأموریتهای خطیر برای خدمت به مردم، اسلام و انقلاب برشمرد. به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر آیت اله ابراهیمی در سفر به استان فارس در جمع مدیران و کارکنان این استان، گفت: مأموریت های جدیدی که از سوی نظام اسلامی به بانک سپه محول می شود، حاصل اعتماد مسئولان و به علت جهادی بودن کارکنان این بانک است. مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: سربلندی بانک سپه حاصل کار جهادی و شبانه روزی است و سخت ترین و پیچیده ترین کارها توسط کارکنان بانک سپه قابل انجام است. وی با اشاره به عبور بانک سپه از گلوگاههای سخت و پرمخاطره، خاطرنشان کرد: فرایند پیچیده ادغام که در دنیا کم نظیر بود و طرح تحول فناوری اطلاعات و طراحی مفاهیم بانک سپه براساس مفاهیم بانکداری جامع که تقریباً همزمان با ادغام به انجام رسید، حاصل کار جهادی کارکنان و همراهی مسئولان کشور بود. دکتر ابراهیمی با تاکید بر اهمیت برنامه طرح تحول راهبردی و طراحی ساختار سازمانی متناسب با خطوط کسب و کار بانک، افزود: ساختار، پشتیبان استراتژی و چشم انداز انجام مأموریت هاست و این ساختار آماده متناسب سازی با محیط کسب و کار است. بانک سپه باید در زیست بوم جدید برای رقابت با رقبا با برنامه حرکت کند.
مأموریت ها باید متناسب با اختیارات باشد
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به توجه ویژه مبنی بر جذب مشتریان، گفت: در بازاریابی مأموریت ها باید متناسب با اختیارات باشد و نمی توان با دست بسته بازاریابی کرد. دکتر ابراهیمی بر لزوم تفویض اختیار به مدیران استان و مسئولان شعب برای ارائه تسهیلات و جذب منابع تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت های استان در حوزه های مختلف باید به صورت حرفه ای بررسی شوند و بر همین اساس بازاریابی صورت پذیرد.

لزوم مدیریت هوشمندانه منابع و مصارف
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به ضرورت مدیریت هوشمندانه منابع و مصارف بانک، افزود: برنامه بانک سپه برای مدیریت ریسک نقدینگی مشتمل بر تمرکز بر جذب منابع است. وی در ادامه به تمرکز بر فرصت ها خصوصاً در حوزه بین الملل با توجه به سایز بانک سپه و وجود پتانسیل هایی نظیر معاونت بین الملل و سه صرافی بانک تاکید کرد.

تشکیل کمیته های رفع موانع کسب و کار و رفع موانع فناوری اطلاعات
دکتر ابراهیمی در ادامه از تشکیل دو کمیته رفع موانع کسب و کار و رفع موانع فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: تشکیل این کمیته ها به منظور تسهیل امور و حرکت سریع مجموعه برای تحقق اهداف صورت گرفته است. مدیرعامل بانک سپه افزود: بار مسئولیتهای سنگین محوله به بانک سپه بر دوش نیروی انسانی است و کارکنان بانک سپه ارزنده ترین دارایی این بانک هستند. وی به مسئولان بانک توصیه کرد که از هر فرصتی برای بهبود وضعیت معیشت کارکنان و رفع مشکلات آنان استفاده کرده، همچنین امکان استفاده عادلانه از واحدهای رفاهی بانک را برای همه کارکنان فراهم کنند. دکتر ابراهیمی با اشاره به اقدامات، طرح ها و تلاش های صورت گرفته برای بهبود وضعیت معیشتی و اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان اظهار امیدواری کرد که با تشکیل اداره امور مدیران، استعدادهای موجود در بانک شناسایی و با تدوین برنامه برای نیروی انسانی شایسته، بانک سپه در افق 1404 به عنوان بانکی جهادی، مردم پایه و در تراز انقلاب اسلامی همچون گذشته بدرخشد.

گروه بانک و بیمه: با پیاده‌سازی سامانه «محچک»، امکان مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی در راستای اصلاح قانون صدور چک در شبکه بانکی کشور عملیاتی شد. به گزارش تجارت، با ابلاغ بانک مرکزی و پیاده‌سازی سامانه محچک (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) از این پس طرح قانونی مسدود کردن وجوه صادرکننده ‎چک برگشتی در تمامی شعب شبکه بانکی کشور لازم‌الاجراست. سامانه «محچک» این امکان را فراهم ساخته که در صورت کسری موجودی حساب فرد صادرکننده چک نزد بانک، مبلغ موردنظر از سایر حساب‌های شخص در همان بانک ‌به ‌ترتیب ‌اولویت ‌از حساب ‌قرض‌الحسنه‌ پس‌انداز،‌ حساب ‌سرمایه‌گذاری‌ کوتاه‌مدت ‌و حساب‌سرمایه‌گذاری ‌بلندمدت برداشت و به ذینفع چک پرداخت می‌شود.