شانس قبولی بیشتر پولدار‌ها در دانشگاه‌های دولتی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شانس قبولی دهک‌های بالاتر جامعه نسبت به اقشار ضعیف‌تر با معدل مساوی بیشتر است.
محمدحسین ساعی گفت: عدالت آموزشی مقوله چند مولفه‌ای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان پذیر نیست.اتفاقی که در کنکور رخ داد شاید کمتر از ۱۰ درصد حل این مسئله باشد.
به گفته او، این مسئله را می‌پذیریم که اگر مصوبه‌ای در کنکور اتفاق بیفتد، سامانه‌های موجود در کشور خود را تطبیق می‌دهند تا بتوانند عدالت آموزشی را از مسیر خودش با امکانات و مولفه‌های قدرت و ثروت خارج کنند.
ساعی گفت: طبق آمار‌های موجود وضعیت عدالت آموزشی هم اکنون در وضعیتی که کنکور مبنای ورود به دانشگاه هاست اصلا مناسب نیست و حتی بحث معدل وضعیت را بدتر می‌کند، یعنی در مناطق محروم ترم در معدل‌های مشابه هم افرادی که مربوط به دهک‌های ثروتمندتر جامعه هستند بیشتر قبول شده اند. به گفته او، مجموع قبولی‌های کنکور از طبقات بالاتر جامعه به نسبت دهک‌های پایین‌تر جامعه با همان معدل بیشتر بوده است و به این موضوع کسی اهمیت نمی‌دهد، در تهران بیشترین قبولی‌های دانشگاه‌ها را داریم و میزان معدل‌های قبولی در میزان با استان‌های محروم مانند سیستان بلوچستان و گلستان بسیار پایین‌تر است.
به گفته ساعی، این موضوع ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر معدل مبنا قرار گیرد، حداقل در کوتاه مدت این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی اتفاق بیفتد.

اتحادیه جهانی کشتی قصد دارد مقررات جدیدی را بر علیه خودداری فرنگی کاران از شیوه تهاجمی در کشتی آزمایش کند. اتحادیه جهانی کشتی مقررات آزمایشی جدید را برای فرنگی کارانی که در مسابقه حالت تدافعی داشته و اجرای فن نمی‌کنند به شرح زیر اعلام کرده است: از آنجایی که بسیاری از کشتی گیران در کشتی فرنگی در تمام رده‌های سنی از شرکت در کشتی تهاجمی خودداری می‌کنند، مانند: حالت سینه به سینه را رعایت نمی‌کنند، قصدی برای اجرای فن ندارند، استفاده از تاکتیک برای بهره مندی از آخرین امتیاز در مسابقات که نتیجه آن به ۱ بر ۱ ختم می‌شود. متاسفانه هواداران شاهد چنین کشتی‌های ضعیفی در مسابقات بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو و مسابقات قهرمانی اروپایی بزرگسالان ۲۰۲۲ بوده اند که در آن هر ۲ کشتی گیر به طور کامل از هرگونه تماس در تایم اول مبارزه خودداری می‌کردند؛ بنابراین اتحادیه جهانی، برای ترویچ مسابقات کشتی تهاجمی و جذاب تصمیم گرفته است، اقدامات زیر را به صورت آزمایشی در ۲ مسابقه جایزه بزرگ اسپانیا و تورنمنت بین المللی لهستان اعمال نماید:
اگر هر ۲ کشتی گیر همانطور که در مثال بالا توضیح داده شد از هرگونه تماس با حریف خودداری کنند، مسابقه بلافاصله قطع خواهد شد و هر ۲ کشتی گیر باید کارت زرد دریافت کنند، در صورت تداوم این رفتار هر ۲ ورزشکار کارت قرمز دریافت خواهند کرد که از مسابقات محروم خواهند، شد. این روش در زمان‌هایی که فقط یک کشتی گیر از تماس امتناع می‌کند نیز، می‌تواند اعمال گردد. پس از پایان این ۲ مسابقه، اتحادیه جهانی نتایج این اقدامات را ارزیابی کرده و بر اساس آن تصمیم نهایی را به همه‌ی فدراسیون‌ها ابلاغ خواهد کرد.

روز چهارشنبه یکم تیر ماه ۱۴۰۱ مراسم افتتاحیه واحد تحقیقات دارویی شرکت کیمیاگران امروز با عنوان "مرکز تحقیقات کیمیا نوین دارو" در سالن نشست‌های این مرکز برگزار شد. در این مراسم سید محمدرضا موسوی اصفهانی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز اظهار داشت: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران، متعهد به آینده است و افتتاح این مرکز تحقیقات نیز در سال «تولید دانش‌بنیان» نشانه‌ای عملی از این تعهد است. به گفته مدیر عامل شرکت کیمیاگران امروز، در این مرکز تحقیقات، راهبرد «توسعه محصول» را دنبال می‌کنیم تا راهی را که در کیمیاگران با بومی¬سازی دانش دارویی و صنعتی¬سازی آن با افتتاح خطوط تولید مترونیدازول، PAP و استامینوفن، به انجام رساندیم، با تولید سایر محصولات دانش‌بنیان تداوم یابد.
مدیر عامل شرکت کیمیاگران امروز در انتها خاطر نشان کرد که شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران در سال‌های اخیر نشان داده است می‌توان منافع سهام-داران عزیز را در کنار منافع ملی تأمین نمود و خیر جمعی را تحقق بخشید. «تولید دانش‌بنیان» راز این هم‌راستایی است و آینده کشور و سهام‌داران را رقم خواهد زد و ما متعهد به این آینده‌ایم. ما در مجموعه کیمیاگران منتظر آینده نخواهیم ماند، ما آینده را خواهیم ساخت.

کره جنوبی با همکاری آژانس توسعه دفاعی رباتی برای اکتشاف تونل به صورت اتوماتیک ساخته است. آژانس کره جنوبی از ساخت رباتی خبر داد که می‌تواند تونل‌های زیرزمینی را بدون اطلاعات توپوگرافی کاوش، خطرات را شناسایی و نقشه‌ای سه بعدی از منطقه اکتشافی ایجاد کند. این آژانس تحقیقات کاربردی خود را در مورد فناوری رباتیک برای اکتشاف تونل‌های خودمختار تکمیل کرده است. آژانس توسعه دفاعی اعلام کرد که تحقیقات برای ربات خودمختار اکتشاف تونل ، طی سه سال گذشته با همکاری مرکز سیستم خودرو‌های زمینی که بخشی از فرماندهی توسعه قابلیت‌های رزمی ارتش آمریکا بوده، انجام شده است. این آژانس گفت: کره جنوبی و آمریکا از سیستم‌ها و نرم افزار‌های مرتبط در این تحقیق برای کمک به ایجاد قابلیت‌های عملیاتی مشترک مبتنی بر ربات استفاده کرده اند. آژانس کره جنوبی از طریق تحقیق و توسعه خود، یک ربات ماژولار را با همکاری Hanwha Defense و یک پیمانکار دفاعی طراحی و تولید کرد که می‌تواند تغییراتی را برای انجام مأموریت‌های مختلف دریافت کرده و به نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص، قضاوت و عملکرد‌های اکتشافی منتقل کند.