واکسن ایرانی جهان را شگفت‌زده کرد

رئیس قوه قضاییه گفت: تولید واکسن ایرانی کرونا و نجات جان انسان‌ها از طریق تولید این دارو بسیاری از جهانیان را نیز به شگفتی واداشت.آیت الله والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا صبح روز چهارشنبه ۱۵ تیر با حضور در مجموعه گروه دارویی برکت در استان البرز، از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.رئیس قوه قضاییه همچنین گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در فروردین امسال از خط تولید واکسن کوو ایران برکت بازدید کردند و در گزارش خود به تجهیزات بی‌نظیر این خط تولید و ارزش علمی بالای این مجموعه تولیدات اذعان کردند. پس از این بازدید، با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان مجموعه گروه دارویی برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، خط تولید واکسن محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد افتتاح شد. رئیس قوه قضاییه پس از افتتاح این خط تولید، موضوع طب، دارو و داروسازی را مقوله‌ای دارای اهمیت بالا دانست که بشر از ابتدای خلقت خود بدان نیاز داشته و این نیاز همچنان ادامه دارد.وی با افزود: دانش و علم تولید دارو دانشی نیست که در یک مقطع زمانی کاربرد داشته باشد و در زمان دیگر به آن احتیاجی نباشد.محسنی اژه‌ای ادامه داد: تولید واکسن ایرانی کرونا با توجه به فشارهای ظالمانه تحریم ها علاوه بر آنکه تراز کشور ما را در دنیا بالا برد، بسیاری از جهانیان را نیز به شگفتی واداشت.

 

دستاوردهای نظامی ایران خاری در چشمان دشمنان

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تجهیز یگان‌های این نیرو به تسلیحات نقطه زن، دورزن و هوشمند، گفت: دستاوردهای نظامی، دفاعی و تسلیحاتی نیروی زمینی ارتش، همچون خاری در چشم دشمنان است. امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از وضعیت آمادگی دفاعی و توان رزمی عملیاتی تیپ ۳۲۸ متحرک هجومی مریوان، با اشاره به تجهیز یگان‌های نیروی زمینی ارتش به تسلیحات نقطه‌زن، دورزن و هوشمند گفت: امروز دستاوردهای نظامی، دفاعی و تسلیحاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون خاری در چشمان دشمنان قسم خورده این مرز و بوم است. وی با تأکید بر اینکه یگان‌های نیروی زمینی ارتش همیشه پویا، بالنده و بازدارنده هستند، اظهار کرد: آمادگی بی‌نظیر نیروهای مسلح، حکایت از روحیه و انگیزه مضاعف کارکنان آن در دفاع از خاک این مرز و بوم دارد، به گونه‌ای که شبانه روز و با تمام وجود برای امنیت این سرزمین تلاش می‌کنند. فرمانده نیروی زمینی ارتش در این بازدید ضمن دیدار چهره به چهره با کارکنان پایور این تیپ عنوان کرد: در امتثال اوامر مطاع فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ارتقاء منزلت اجتماعی و رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان نیروی زمینی، احداث منازل سازمانی به صورت انبوه در دستور کار این نیرو قرار گرفت. امیر حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش افتخار دارد منازل سازمانی خود را با بهترین نقشه و تجهیزات تهیه و به کارکنان تحویل دهد.

شمخانی به ایروان می‌رود
دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در چارچوب سفرهای برنامه ریزی شده به کشورهای منطقه قفقاز ، امروز پنجشنبه به دعوت رسمی آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان به جمهوری ارمنستان می رود. شمخانی در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتای ارمنستانی خود با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد بود. دریابان شمخانی پس از ارمنستان به برخی کشورهای دیگری در منطقه قفقاز نیز سفر خواهد کرد.

فاش شدن اطلاعات هزار جاسوس‌ اوکراینی در کشورهای مختلف
گروه هکری «RaHDit» اعلام کرد داده‌ها و اطلاعات مربوط به هزار کارمند اداره اطلاعات مرکزی (GUR) بخش نظامی وامنیتی اوکراین را منتشر کرده است. بنا بر آنچه این گروه هکری اعلام کرده این عملیات موفق سایبری به علت نقص و ضعف در حفاظت از شبکه‌های اداره مرکزی در جزیره «ریابالسکی» در نزدیکی پایتخت اوکراین و همچنین شیوه‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ براساس الگوهای مشخص رفتار کاربران انجام شده است. در میان اطلاعات افشاشده درباره جاسوس‌های دولت اوکراین در مناطق مختلف جهان، نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک این کشور در در روسیه، هند، ویتنام، آفریقای جنوبی، ایتالیا، ترکیه و ایران هم حضور دارند. اطلاعات شخصی مربوط به مسئولان اطلاعات نظامی اوکراین در لهستان، مجارستان، بلغارستان، اسلواکی هم فاش شده است. این گروه هکری همچنین دستورالعمل‌های دولت اوکراین برای خرابکاری (در کشورهای دیگر) و نمایندگان نیروهای ویژه اطلاعات و داده‌های مخفی را منتشر کرده است. این گروه هکری تأکید کرده این نخستین مجموعه از اطلاعات هک‌شده است و به مرور اطلاعات دیگر را هم منتشر خواهد کرد.

لغو فعالیت آژانس یهود در روسیه
سردبیر روزنامه رای الیوم معتقد است کاسه صبر رئیس جمهور روسیه در برابر سیاست دوگانه اسرائیل در بحران اوکراین لبریز شده است. سیاست دوگانه و دورویی رژیم صهیونیستی و ادعای بی طرفی آن در بحران اوکراین دیگر فایده‌ای ندارد و صبر رئیس جمهور روسیه از اقدامات این رژیم در جنگ اوکراین و حمله سخت به فرودگاه بین المللی دمشق لبریز شده است. ازین رو، وی دستور داد فعالیت آژانس یهودی در روسیه به حالت تعلیق درآید و چه بسا اختلافات مسکو و تل آویو در آینده شدت گیرد. عبدالباری عطوان در سرمقاله جدید خود در روزنامه رای الیوم نوشت: افزایش شدت تنش‌ها در روابط اسرائیل و روسیه و بازتاب این تنش‌ها در جلوگیری دولت روسیه از ادامه فعالیت‌های آژانس یهودی در سراسر این کشور برای نخستین بار از سی سال پیش، اتفاقی بود که پیش بینی می‌شد. این اتفاق بدان معناست که کاسه صبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در برابر سیاست دوگانه اسرائیل در بحران اوکراین لبریز شده است.

گالوپ: مردم آمریکا
حکومت آمریکا را قبول ندارند
مراکز نظرسنجی به تازگی آمارهایی از کاهش بی‌سابقه اعتماد عمومی به نهادهای حاکمیتی آمریکا منتشر کرده‌اند. نتایج نظرسنجی‌هایی که به تازگی از سوی موسسه‌های معتبر افکارسنجی منتشر می‌شوند به صورت کاملاً همسو و منسجم از افول هژمونی آمریکا و کاهش میزان اعتماد عمومی به نهادهای این کشور حکایت دارند.نتایج یک نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد تنها 27 درصد از آمریکایی‌ها به طور متوسط اعتماد بالایی به 14 نهاد اصلی آمریکا دارند. این رقم نسبت به سال 2021 کاهش 5 درصدی نشان می‌دهد و پایین‌ترین رکورد را در اعتماد عمومی به سه قوه حکومت آمریکا از سال 1979 ثبت کرده است. طبق نتایج این نظرسنجی اعتماد به نهاد ریاست‌جمهوری از 38 درصد در سال 2021، پانزده درصد کاهش یافته و به رقم بی‌سابقه 23 درصد رسیده است. اعتماد به دیوان عالی نیز به پایین‌تر حد در سال‌های گذشته یعنی 25 درصد رسیده است.

عزم سازمان بازرسی برای
خشکاندن ریشه‌های فساد جزم است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: عزم سازمان بازرسی در دوره تحول و تعالی برای خشکاندن ریشه‌های فساد و مسدودسازی بسترهای فسادزا جزم است. نشست شورای معاونین سازمان بازرسی کل کشور به ریاست خدائیان و با محوریت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر رئیس، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه برگزار و در این جلسه چهار ساعته اجرای سریع و دقیق دستورات معظم‌له در این سازمان، مورد تاکید قرار گرفت. خدائیان در این نشست با تاکید بر اهمیت مفاد فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: رهنمودهای معظم‌له به عنوان چراغ راه قوه قضاییه در راه رسیدن به اهداف کلان خود، باید بدون اتلاف زمان و به صورت دقیق، جامع و کارشناسی در سازمان بازرسی کشور مطمح نظر همه قرار گیرد. وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور در هماهنگی با سایر بخش‌های قوه قضاییه، از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب استفاده می‌کند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در مقوله مبارزه با فساد، کار اصلی مقابله با ساختارهای فسادزا و در هم شکستن آنهاست.»، بیان کرد: عزم سازمان بازرسی در دوره تحول و تعالی برای خشکاندن ریشه‌های فساد و مسدودسازی بسترهای فسادزا جزم است و تلاش می‌کنیم با تمرکز بر مسائل مهم و کلان نگری، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شکستن ساختارهای فسادزا گام‌های عملی و موثری برداریم.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیرخارجه قطر اعلام کرد:

گروه سیاسی: وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ایران در جریان مذاکرات احیای برجام برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، مصمم است، تصریح کرد: برخلاف برخی از ادعاهای رسانه‌ای طرف آمریکایی، ما هیچ گونه مطالبه زیاده‌خواهانه و فرابرجامی مورد ادعای آمریکا نداریم و مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق سال ۲۰۱۵ است. حسین امیرعبداللهیان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که برای دیدار و رایزنی با مقامات ایران راهی تهران شده است، افزود: در دیدار امروز گفت‌وگوهای سازنده‌ای با یکدیگر در مورد برخی از موضوعات دوجانبه داشتیم و در اینجا لازم می‌دانم که قدردانی خود را از وزیر خارجه قطر به خاطر هماهنگی خوبی که بین مقامات ورزشی کشورمان با مقامات برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر ایجاد کرده،‌ اعلام کنم.
وی با بیان اینکه ما توانستیم در زمان دیدار روسای دو کشور کارگروه‌هایی را در این زمینه فعال کنیم و برخی از هماهنگی‌های ضروری را برای تسهیل حضور ورزشکاران، فوتبالیست‌ها و حضور شهروندان ایرانی برای تماشای مسابقات جام جهانی انجام دهیم، افزود: تا شب سه شنبه پیگیری‌ها در این زمینه انجام شد و به تصمیمات رضایت‌بخشی در سایه همکاری‌های موجود بین مقامات فنی دو کشور در این حوزه رسیدیم.
وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برخی از تجار ما مشکل داشتن اقامت طولانی مدت در دوحه را داشتند که این موضوع در سفر روسای دو کشور و دیدارهای آن‌ها با یکدیگر در دستور کار قرار گرفت، افزود: در گفت‌وگوهای امروز در تهران از زبان وزیر خارجه قطر شنیدیم که از این به بعد مشکلی برای اقامت طولانی مدت تجار ایرانی در کشور دوست قطر نخواهد بود. امیرعبداللهیان با بیان اینکه همچنین در جریان رایزنی‌های انجام شده در زمینه تسهیل حمل و نقل و حل مشکلاتی که برای تردد لنج‌های ایرانی به خاطر شیوع کرونا به وجود آمده بود گفت‌وگو کردیم، تصریح کرد:‌امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکلات که نگرانی‌هایی را در مورد افزایش حجم روابط تجاری دو کشور ایجاد کرده، باشیم.
وی همچنین با بیان اینکه در این دیدار در مورد لزوم تقویت سازوکارهای منطقه‌ای و همکاری‌های درون منطقه‌ای گفت‌وگوهای مثبتی داشتیم،‌افزود: قطر همواره در گفت‌وگوهای منطقه‌ای و تقویت این گفت‌وگوها نقش مثبتی داشته و گام‌های سازنده‌ای برداشته است. وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: در اینجا بار دیگر از حسن استقبال و میزبانی دولت قطر برای انجام گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها تشکر می‌کنیم. هماهنگی خوب و نقش سازنده‌ای امیر قطر و وزیر خارجه قطر در این ارتباط انجام دادند و کمک کردند که گفت‌وگوها پیشرفت داشته باشد و همه طرف‌ها و در این مسیر همواره تلاش دوستان‌مان در قطر را برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات خود را شاهد بوده‌ایم.
وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت: در همین جا مایل هستم که بار دیگر تأکید کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم و برخلاف برخی از ادعاهای رسانه‌ای طرف آمریکایی ما هیچ گونه مطالبه زیاده‌خواهانه و هیچ گونه مطالبه فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم. مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق سال ۲۰۱۵ است و اگر در حوزه‌ای طرف آمریکایی احساس می‌کند موضوع فرابرجامی است ما در درون گفت‌وگوها به طرف آمریکایی تأکید کرده‌ایم براساس آنچه که در ماه‌های گذشته در مذاکرات رخ داد و بارها طرف‌های غربی اعلام کردند که هر آنچه که مانع نفع اقتصادی ایران از برجام می‌شود را برمی‌دارد. ما در گفت‌وگوهای اخیر بر یک موضوع اساسی تمرکز کردیم و آن بحث تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه‌های هر آن چیزی است که بخواهد نفع اقتصادی ایران از برجام را تحت تأثیر قرار دهد و مطالبه و خواسته ما زیاده‌خواهانه نیست.
این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد:‌در مسیر اخذ تضمین‌ها آمریکا باید متعهد شود که ایران از مزایای کامل توافق ۲۰۱۵ برخوردار خواهد بود و این چیزی است که تاکنون طرف آمریکایی توانسته نسبت به تحقق آن ما را مطمئن کند. وی افزود: بار دیگر تأکید می‌کنم که ما حسن نیت داریم. اهل مذاکره منطقی هستیم و در این مسیر جدی هستیم.
همچنین در این نشست وزیر خارجه قطر نیز تاکید کرد: مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و منطقه‌ای داشته باشند. محمدبن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه گفت: خیلی خوشحال هستم که در ایران مهمان شما هستم. طبیعتا سفر ما در فضای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد. مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و منطقه‌ای داشته باشند. ما در قطر همیشه تلاش می‌کنیم از این گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف ها را از بین ببرد، استقبال کردیم. مستمرا از گفت‌وگوهای منطقه‌ای حمایت کنیم.
وزیر امور خارجه قطر گفت: از ایران به خاطر اعتمادی که به قطر برای میزبانی دور اخیر گفت‌وگوها در دوحه داشت، تشکر می‌کنیم. تأکید می‌کنیم ما در قطر همیشه تلاش می‌کنیم که از این گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف‌ها را از بین ببرد و زمینه بازگشت همه طرف‌ها را به تعهداتشان فراهم کند، حمایت می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما مستمرا از گفت‌وگوهای منطقه‌ای حمایت می‌کنیم. گفت‌وگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه برگزار شود. در این چارچوب، این گفت‌وگوها می‌تواند نتایج مثبتی برای ملت‌های ما داشته باشد. با وزیر خارجه ایران درباره این موضوع گفت‌وگو کردم و مثل همیشه ایشان را دارای یک نگاه مثبت در خصوص ورود به چنین گفت‌وگوی منطقه‌ای یافتم. محمدبن عبدالرحمن آل ثانی گفت: با وزیر خارجه ایران در خصوص روابط دوجانبه صحبت کردیم. این روابط بخش مهمی از گفت‌وگوهای امروز ما را به خود اختصاص داد. بر اهمیت این روابط و اهتمام رهبران دو کشور برای توسعه روابط بین دو طرف و از میان برداشتن موانعی که در راستای توسعه روابط مشکل ایجاد می‌کند، تأکید می‌کنیم. وی افزود: در قطر امیدواریم و مستمرا تلاش می‌کنیم با همکاری طرف ایرانی برای این‌که راه‌های تازه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو طرف ایجاد کنیم. در قطر می‌خواهیم روابط‌مان با کشورهای همسایه مستمرا رو به توسعه باشد. این روابط شکوفا بین کشورهای منطقه و همسایگان می‌تواند به نفع ملت‌هایمان باشد.

آیت الله رئیسی در جلسه هیات دولت خبر داد:

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان جریان پیشران اقتصاد کشور فعال شده‌اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود. آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های ایجاد شده برای تقویت مبادلات تجاری با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان، به دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر در ترکمنستان اشاره و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی است که می‌تواند با توجه به زمینه و ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در کشورهای همسایه، در زمینه مبادلات اینگونه محصولات فعال‌تر شود. وی همچنین به فرصت استفاده از خط اعتباری و نیز سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد سرمایه‌گذاری در کشور، توسعه صنعت و اجرای طرح‌های مشترک با دیگر کشورها، از جمله پیگیری و اجرای کریدور رشت- آستارا و ادامه آن از طریق جمهوری آذربایجان اشاره کرد و بر تسریع در پیگیری توافق‌های انجام شده بین ایران و دیگر کشورها از سوی وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.
رئیسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ۷ میلیارد دلاری توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان، این اقدام را یکی از شاخص‌های مهم اتکا به توان داخلی و استفاده از سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور و هدایت آن به مسیر رونق تولید خواند و گفت: اگر نقدینگی در امر رونق تولید به کار گرفته شود، رشد آن باعث نگرانی نخواهد بود. این نقدینگی سرگردان است که باعث تورم و نابسامانی‌های اقتصادی در کشور می‌شود. رئیس جمهور افزود: با امضای این تفاهم‌نامه که گامی مهم در مسیر تلاش‌های دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در امر رونق تولید است، شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان جریان پیشران اقتصاد کشور، فعال شده‌اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود.
رئیسی مشارکت بانک‌ها در اجرای اینگونه طرح‌ها را عامل تحرک و اعتماد بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در کشور خواند. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور، گفت: واردات هر نوع کالا به کشور باید مستند و تابع مقررات و دارای اسناد قانونی لازم باشد. پیش از آنکه کالایی به گمرکات وارد و در آنجا دپو و به دلایل مختلف معطل شود، باید همه ابعاد قانونی واردات آن در مبدأ مورد رسیدگی قرار گیرد تا از انتقال به گمرک و سپس توقف آن به دلایل مختلف، جلوگیری شود.
رئیسی در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) به نقش آن بزرگوار در توسعه علوم و معارف الهی اشاره و تاکید کرد: معرفت الهی یکی از شروط مهم موفقیت برای انسان‌های سالک است و جامعه امروز به ویژه مؤمنان نباید از کسب معارف الهی و رشد معنوی غافل بمانند. هر فردی حتی در بالاترین مسئولیت اجرایی می‌تواند با بهره‌گیری از معارف الهی، پیشرفت در کار و زندگی خود را تکمیل و تسریع کند. وی همچنین با گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و ایام یوم الترویه، بر لزوم توجه خاص به این ایام و بهره‌برداری معنوی برای قرب‌الهی تاکید کرد.

بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد

گروه سیاسی: سخنگوی دولت آخرین مصوبات و تصمیمات جلسه روز چهارشنبه هیات دولت را تشریح کرد . علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز خبر خوش تسهیل و تسریع اعطای وام ازدواج را پس از دستور رئیس جمهوری در انتهای هفته گذشته داشتیم. ظرف ۴۸ ساعت بخشنامه‌ مربوطه صادر شد و طبق بخشنامه بانک مرکزی همه بانک‌ها مکلفند نهایتاً ده روز بعد از تکمیل مدارک لازم از سوی زوجین تازه ازدواج کرده، وام ازدواج را پرداخت کرده باشند. هرگونه تاخیر در این زمان تخلف است و مراجع ثبت شکایت هم از سوی بانک مرکزی اعلام شده‌اند و البته ان‌شاءالله سقف زمانی از سوی شعب رعایت شود تا کار به شکایت و نظارت بانک مرکزی نرسد.وی افزود: خبرهای خوشی در زمینه برخی افتتاح‌ها در زمینه مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم، از جمله در برخی استان‌های محروم که البته این اخبار خوش افتتاح هنوز تمام نشده و در این ایام عید و شادکامی و دو سه هفته آتی خبرهای خوش افتتاح پروژه‌های دیگری از جمله پروژه‌های بیمارستانی را خواهیم داشت.
بهادری جهرمی یادآور شد: خبر خوشی که وزارت ارتباطات منتشر کرد در حوزه تخصیص سهمیه اینترنت به دهک‌های پایین جامعه است که این بزرگواران با مراجعه به سامانه وزارت ارتباطات در این زمینه می‌توانند از آن استفاده کنند. واقعه خوبی که دیروز رخ داد انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت با شیوه جدید دولت با مشارکت بانک‌ها و مجموعه‌های اقتصادی است که کمک می‌کند به هدایت نقدینگی موجود در کشور و هم به تحقق رشد اقتصادی کمک می‌کند.سخنگوی دولت همچنین یادآور شد: این دومین پروژه کلان از مدل جدید سرمایه‌گذاری دولت بود، قبلاً هم یک سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری حدود سه ساله با مشارکت بخشی از فعالان حوزه صنعت و معدن انجام شده بود و روز گذشته هم در حوزه نفت مشابه همان، در حدود ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که یعنی بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که با هدایت و حمایت و مدیریت دولت به منظور ساماندهی فعالیت اقتصادی پیشرانان اقتصادی و هدایت آنان به حوزه‌های مولد است.
بهادری جهرمی همچنین تاکید کرد: در هفته جاری اولین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال ابلاغ شد که به منظور حمایت از کسب و کارهای حوزه فضای مجازی است تا بتواند مسیر را برای شاغلان این حوزه هموار کند. ان‌شاءالله کمک جدی به اشتغال‌آفرینی به ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال خواهد بود. وی با اشاره به مصوبات هیات دولت تاکید کرد: لایحه اصلاح موادی از قانون بودجه سال جاری امروز در دولت به تصویب رسید و اصلاحات اندکی بنا شد در کارگروهی انجام شود تا برای مجلس ارسال شود. برخی از مواد قانون بودجه آثار تورمی دارند که احساس می‌شد باید تدابیری برای آن اندیشید که دولت در این لایحه برای برخی از مفاد قانون بودجه که آثار تورمی دارد، درخواست اصلاح به مجلس ارسال خواهد کرد.
بهادری جهرمی افزود: همچنین در حوزه نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت نیز پیش از این دولت افزایش پلکانی حقوق و مزایای کارکنان دولت به نفع کسانی که دریافتی کمتری دارند و با افزایش ۳۰ درصدی پیشنهاد کرده بود تا به تدریج برای کسانی که حقوق بالاتری می‌گیرند این درصد کاهش پیدا کند، اما مجلس این پیشنهاد دولت را نپذیرفته بود. سخنگوی دولت تصریح کرد: طبیعتاً با وضعیت فعلی قانون بودجه از مسیری که دولت داشت به سمت اصلاح نظام پرداخت حقوق و مزایا به شکلی که عادلانه‌تر پرداخت انجام شود، محقق نشده بود و یکی از بندهای اصلاحی در لایحه ارسالی این اجازه را به شورای حقوق و دستمزد و هیات وزیران اعطا می‌کند که آن مجموعه‌ها کارمندانی که حقوق پایین‌تری نسبت به سایر بخش‌ها دارند، دولت امکان افزایش حقوق آن بخشها را داشته باشد و امیدواریم این موارد اصلاحی دولت با موافقت مجلس همراه شود.
بهادری جهرمی افزود: همچنین اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه بود که یکی از نقاط ضروری برای اصلاح ساختار بودجه کشور است که سال‌ها از سوی مراکز نظارتی و حقوقدانان پیگیری می‌شد؛ چرا که هم به تحقق شفافیت مالی و بودجه‌ای کمک می‌کند و هم افزایش انضباط مالی را به همراه دارد که هم آیین‌نامه و هم نمونه قراردادی که وزارت نفت به نمایندگی از دولت با شرکت ملی نفت منعقد می‌کند امروز هر دو متن به تصویب هیات وزیران رسید.