تامین کولرهای گازی برای مناطق عملیاتی

از سوی مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران نسبت به تامین و خرید 528 دستگاه کولرهای گازی پنجره ای 50 و 60 هرتز و دو تیکه برای استفاده در مناطق عملیاتی استقرار دکل ها و اردوگاه های حفاری در نقاط گرمسیر کشور اقدام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، رامتین طهماسبی پور مدیر تدارکات و امور کالا شرکت روز دوشنبه (13 تیرماه 1401) در توضیح بیشتر در این باره گفت: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی از دکل های حفاری ناوگان شرکت در مناطق نفتخیز جنوب غربی و جنوب کشور و شرایط آب و هوایی در این موقعیت ها در فصول گرم سال، براساس دستور و تاکید مدیرعامل شرکت مبنی بر تامین سامانه های سرمایشی مورد نیاز ، این امر در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: از مجموع 528 دستگاه کولر در چند هفته اخیر 489 دستگاه آن به دکل ها و اردوگاه های حفاری مدیریت های عملیات حفاری خشکی یک، 2 و 3 توزیع و 39 دستگاه دیگر در مراحل انتقال و نصب قرار دارد. مدیرتدارکات و امور کالای شرکت تامین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فصول گرم و سرد سال و خرید ملزومات جدید در جهت تجهیز اردوگاه ها از نظر خدمات رفاهی و امکانات لازم برای اسکان کارکنان را از جمله ضروریات مناطق عملیاتی در جهت ایجاد رفاه و رضایتمندی کارکنان به ویژه همکاران اقماری عنوان کرد که از سوی این مدیریت پیگیری و استمرار خواهد داشت.

 

قطع برق ادارات پرمصرف در استان اردبیل

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ، حسین قدیمی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف برق و نیز تحقق اهداف مورد نظر جزو اولویت‌های اساسی قرار گرفته و با توجه به افزایش مصرف برق ادارات استان اردبیل در مرحله اول تذکر داده شد و در مرحله بعد برق 42 اداره پرمصرف قطع شد و با اخذ تعهد سعی می‌کنیم مصرف برق ادارات را کاهش داده و به کم‌ترین میزان برسانیم . مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: رصد و پایش دقیق مصرف برق در ادارات و کاهش مصرف در این مجموعه‌ها ما را مجاب کرده که شناسایی ادارات پرمصرف نیز انجام یابد و با توجه به این که سقف مصرف برق ادارات کمتر از 5 مگاوات تعریف شده درصدد هستیم در کنار تغییر ساعات ادارات مصرف را تعدیل کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: رصد و پایش روزانه از ادارات پرمصرف از 15 خرداد آغاز شده و در صورتی که به تعهدات داده شده عمل نشو قطعی دائمی اعمال خواهد شد که به همین منظور نصب کنتورهای هوشمند در ادارات مصرف برق آن‌ها رصد می‌شود و درصدد هستیم مصرف برق ادارات استان اردبیل را مد نظر قرار داده و مصرف در حیطه میانگین مصرفی باشد.

منبع آب سیمانی در وسط
بنای تاریخی "تخت خلیل"
تخت خلیل بنای فراموش شده‌ای است که در روستای هدف گردشگری کاج شهرستان رزن قرار دارد و با وجود اهمیت فراوان نه تنها تاکنون در فهرست آثار ملی ایران ثبت نشده بلکه در آستانه تخریب است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های رزن و درگزین، گفت: ما دغدغه حفظ این بنای ارزشمند را داریم اما منبع آب مانع از ثبت ملی و مرمت بنا شده است.
شهروز کهیایی با اشاره به اینکه بارها در جلسات مختلف گفته‌ایم منبع آب مانع بزرگی برای ثبت ملی اثر است، افزود: این منبع نمی‌گذارد میراث فرهنگی کاری انجام دهد و تا زمانی که فرآیند ثبت ایجاد نشود نمی‌توانیم اقدامات دیگری مثل مرمت و احیای بنا را عملی کنیم.
وی با اشاره به هزینه یک میلیاردی جابجایی منبع آب، شرح داد: در شرایط فعلی بحران آب، تأمین آب روستا مشکل است و اگر بخواهیم از درگزین به روستا آبرسانی کنیم به هزینه گزافی نیاز داریم، از طرفی جابجایی منبع به معضل تبدیل شده بنابراین تنها راه این است که منبع آب به قسمت دیگری از روستا هدایت شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های رزن و درگزین در ادامه تخت خلیل را بنایی واجد ارزش معرفی کرد و گفت: اگر این بنا ثبت ملی، مرمت و احیاء شود بدون شک نقش مهمی در رونق گردشگری شهرستان خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه به فرض ثبت بنا در وضعیت فعلی، بار حقوقی برای مالک به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی با اعتبارات ناچیز از پس تمام بناها برنمی‌آید با این وجود بناها را اولویت‌بندی می‌کند و تخت خلیل نیز جزء اولویت است.

اجرای الزامات مخابراتی
برای ارائه سرویس در ساختمان های هوشمند
مهندس نصرآبادی در دیدار با رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بر اجرای الزامات مخابراتی برای ارائه سرویس در ساختمان های هوشمند تآکید کرد و گفت اکثر ساختمان ها در اجرای زیرساختهای مخابراتی مشکل دارند و در حال حاضر عدم اجرای الزامات مخابراتی در ساختمان ها، دریافت و اجرای سرویس های مخابراتی را با مشکل مواجه می کنند. طرح نجما لازمه ایجاد زیرساختهای فناوری ساختمانهای هوشمند و نسل آینده در کشور است و در این راستا این نهضت جهادی و ایجاد زیرساخت مبتنی بر فیبرنوری بطور گسترده در استان قزوین شروع گردیده است.مدیر مخابرات منطقه قزین گفت: با اینکه بیش از 150 هزار مشترک در استان از خدمات اینترنت پرسرعت خانگی استفاده می کنند ولی هیچ نگاه تخصصی نظام مند برای اجرا این فناوری در ساختمان ها در حال حاضر وجود ندارد و می بایست در خصوص نحوه استفاده از سرویس های مخابراتی در ساختمان های هوشمند و ایجاد زیرساختهای لازم الزاماتی توسط سازمان نظام مهندسی طراحی و اجرایی گردد.وی افزود در حال حاضر افرادی که در حوزه ساختمان کار می کنند، دانش کافی در حوزه ارتباطات ندارند و سازمان نظام مهندسی می تواند با همکاری مخابرات نسبت به انتقال این دانش و مهارت به روند روبه رشد این صنعت و استفاده علمی از فناوری در ساختمان کمک نماید..در این دیدار دکتر کلهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ضمن تقدیر ازتلاش های انجام شده از راهکارهای ارائه شده استقبال و درخواست کرد با تشکیل کمیته ای مشترک اجرای الزامات مخابراتی در ساختمان ها عملیاتی گردد وی گفت اعتقاد راسخ داریم که با همکاری با مخابرات هم فرهنگ استفاده از خدمات در مردم بیشتر می شود و هم با اجرای سمینار های آموزشی و اطلاع رسانی ها ی لازم این اتفاق خوب و اقدام ارزشمند در استان اجرایی می گردد.

سیستم مدیریت ایمنی
شركت توزیع نیروی برق قم تایید شد
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، افشین شهباز زاده سرممیز تیم ممیزی شرکت ارزیاب مدیریت همام در مراسم اختتامیه ممیزی سیستم مدیریت HSE شرکت توزیع نیروی برق استان قم در سخنانی، تعهد و حمایت مدیریت ارشد سازمان در استقرار الزامات ایمنی، وجود گزارش آماری جامع و کامل قابل‌تجزیه و تحلیل در واحد ایمنی و استفاده از مولدهای تولید برق خورشیدی به منظور کاهش ریسک خطر را از نقاط قوت شرکت برق قم برشمرد.
وی ضمن توصیه به اجرای نظام آراستگی محیط کار، اجرای این نظام را بستر مناسبی برای استقرار سایر استانداردها دانست و ابراز داشت: اجرای نظام آراستگی محیط کار سال‌ها است از طرف وزارتخانه‌ها در قالب‌های مختلف به زیرمجموعه‌ها ابلاغ‌شده است.

مادران باردار فاقد بیمه
بصورت رایگان بیمه می شوند
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: گفت: مادران باردار فاقد بیمه، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار می گیرند. نورالدین رحیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فرزند آوری و حمایت از خانواده و همچنین اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی، اظهار کرد: جمعیت تمامی مادران فاقد پوشش بیمه طی دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان آنها تا پایان پنج سالگی تحت بیمه درمانی سازمان بیمه سلامت ایران قرار می گیرند.

رئیس مرکز آموزش ایران فریمکو مطرح کرد:

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در نشست خبری با اصحاب رسانه از ثبت نام دوره جدید متقاضیان تحصیل در مقطع کاردانی در رشته های زیر مجموعه خود خبر داد.
رضوانی ، کرج – به گزارش روزنامه تجارت ، دکتر روزبان با بیان اینکه مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در سال 1390 با کسب مجوز از وزارت غلوم فعالیت خود را در سه رشته پودمانی در مقطع کاردانی آغاز کرده است،افزود:هم اکنون این مرکز در 25 رشته کاربردی صنعت ساختمان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی اقدام به جذب و پذیرش دانشجو می نماید که این رشته ها بر اساس نیاز صنایع کشور طراحی و اجرا می شوند.
وی با بیان اینکه رشته های تحصیلی مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو مهارت محور و شغل محور هستند،ادامه داد: برخی رشته های این مرکز مانند کاردانی عمران بتن در هیچ دانشگاه یا مرکز علمی دولتی و غیردولتی تدریس نمی شود و این مرکز توانسته است در این رشته تحصیلی دانشحویان زیادی فارغ التحصیل نموده و به بازار کار معرفی کند.یا رشته مهندسی فناوری نقشه برداری که مقطع کاردانی آن به صورت کارگاهی است و فارغ التحصیلان این رشته در مشاغل مختلف مشغول به کار می شوند.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو از جذب دانشجویان در هلدینگ ایران فریمکو خبر داد و گفت: این مرکز به عنوان یک دانشگاه نسل سوم آینده شغلی دانشحویان خود را تضمین می کند. ضمن اینکه در راستای تشویق دانشحویان و درچارچوب بورس تحصیلی دکتر کیهانی(موسس ایران فریمکو و پدر علم بتن ایران) دانشجویان ودانش آموزان نخبه می توانند بورسیه این مرکز شده و از مزایای آن برخوردار شوند.همچنین دانشجویانی که حین تحصیل موفق به کسب نمره 20 در هر یک از دروس شوند از پرداخت هزینه آن واحد درسی معاف می شوند. روزبان با بیان اینکه دوره های آموزشی تک پودمان را هم در دستور کار داریم ،توضیح داد: در این دوره آموزشی دانشجو می تواند در دوره های کوتاه مدت تک پودمان شرکت نموده و با گذراندن 4 تک پودمان،گواهی مقطع کاردانی ناپیوسته دریافت کند که م.رد تایید وزارت علوم و قابل ترجمه و ارائه به کشورهای دیگر نیز می باشد.لازم به ذکر است این مرکز درصدد است تا دوره های آموزشی ارتقای پایه سازمان نظام مهندسی غرب استان البرز را اجرا کند که رایزنی هایی در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو از برگزاری مداوم استارت آپ دکتر علی کیهانی خبر داد و گفت: کشف استعداد های علمی و استفاده از آن و کمک به توسعه ایده های نو و تبدیل آن به تجاری سازی از اهداف مهم این استارت آپ است .
وی با بیان اینکه استارت آپ ها به صورت های مختلف و به صورت کار گاهی برگزار می شود،ادامه داد: جشنواره استارت آپ دکتر علی اصغر کیهانی اقدامی مهم برای توسعه و نو آوری در حوزه ایده های جدید است .روزبان با اشاره به افتخارات و دریافت بیش از 50تندیس مختلف ،خاطرنشان کرد: کسب این افتخارات به دلیل استفاده از اساتید برتر در رشته های این مرکز آموزشی است که امیدواریم این موفقیت ها تداوم داشته باشد.
پیش از سخنان رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو،دکتر محمد کیهانی از اعضای هیات مدیره ضمن خوشامدگویی و تقدیر از حضور اصحاب رسانه در سخنانی اظهار کرد: ایران فریمکو در سال 1354 در بستر رودخانه کردان به دلایلی همچون؛ وجود ذخایر شن و ماسه ،نزدیکی به کارخانه سیمان آبیک،دسترسی به بازار مصرف غرب تهران و قرار گیری در مسیر شاهراه 13 استان کشور، در محل کنونی تاسیس و شروع به فعالیت نموده است.
وی با بیان اینکه این مجموعه به عنوان لیدر صنعت بتن کشور تمام نیازهای این صنعت را برآورده می سازد از ثبت 100 اختراع در حوزه بتن و کسب بیش از 200 جایزه ملی توسط ایران فریمکو خبر داد و افزود: تلاش می کنیم با آموزش نیروهای مورد نیاز صنایع کشور در مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو رشته های جدید و کاربردی را وارد چرخه آموزشی خود کنیم. ضمن اینکه ما رقیب هیچ دانشگاه و مرکز آموزشی دیگری نیستم و به دنبال نوآوری در صنعت بتن کشور و سنعت ساختمان برای افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعامل، همگرایی و رسیدن به اجماع حداکثری در آرای اعضای شورای اسلامی را مقدم به گزینه‌های مطروحه و اختلاف سلایق می‌دانیم و در اجرای توافقات یا مصوبات نهایی علی‌رغم نظر موافق یا مخالف که ابراز نموده‌ایم، ید واحده بوده و هر ۱۳ نفر در معیت مدیریت شهری و اقدامات اجرایی هستیم.
جواد چپردار در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه رسمی شورای شهر کرج که با حضور اعضای شورا برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات رسمی و در حضور اعضای محترم و نمایندگان رسانه مکرر عرض نموده‌ام ما ۱۳ عضو شورای اسلامی در انجام تکالیف نظارتی و پاسخگویی به مطالبات حقه‌ی مردم ید واحده هستیم و با همه اختلاف سلایق در بررسی لوایح، طرح و مصادیق مدیریتی به آرای اکثریت یا اتفاق اعضای شورا پای بند بوده و در موضوع انتخاب شهردار نیز در جلسات مستمر هم‌اندیشی و رسمی در روند فرایند انتخاب با جدیت در حال بررسی گزینه‌های مطروحه هستیم.
چپردار بیان کردافزود: این مهم را بدون هیچ شائبه، سیاست زدگی، تفرق یا حاشیه‌های غیر موثق با تمرکز بر اهمیت و حساسیت موضوع در دست اقدام داشته و ان شاالله با توافقی که در جلسات با اعضای محترم داشته‌ایم در روز ۲۶ تیرماه مقارن با ایام عید غدیر و در ادامه جلسات در تکمیل فرایند اگر به فضل الهی جمع‌بندی مقرر حاصل شود گزینه نهایی و شهردار منتخب را تعیین و برابر مقررات به وزارت محترم کشور معرفی خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: البته سبقه این شورا نشان داده است که اعتماد به پتانسیل‌های بومی در مدیریت شهری مورد تأکید همه اعضای محترم می‌باشد، به‌شرط آنکه اجماع آری لازم، توانمندی، کارآمدی، تخصص، شرایط احراز و از همه مهم‌تر شایستگی و هوشمندی در بهره از این موهبت و مسئولیت خطیر که از سوی شورا مقدور و تنفیذ می‌گردد را در بررسی گزینه‌ها احصاء و اطمینان نماییم، چراکه، شاید دیگر فرصتی برای تکرار خطا یا جبران کم‌کاری‌ها و پاسخ به مطالبات ممکن، مهیا نشود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بازدید از پایانه مسافربری بوشهر گفت : با توجه به اجرای طرح یکپارچه هوشمند بلیط سفر در پایانه مسافربری بوشهر و هوشمند سازی ساعات حرکت اتوبوس ها ، سفر با اتوبوس در استان با کمترین تاخیر انجام می شود به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس در بازدید از پایانه مسافربری بوشهر گفت : با توجه به اجرای طرح یکپارچه هوشمند بلیت سفر در پایانه مسافربری بوشهر و هوشمند سازی ساعات حرکت اتوبوس ها ، سفر با اتوبوس در استان با کمترین تاخیر انجام می شود .
وی همچنین افزود : برای اطمینان از حرکت بموقع اتوبوسها و رضایتمندی مسافرین طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس‌های مسافربری همزمان با سراسر کشور از تاریخ 12تیرماه در استان بوشهر اجرا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : به موجب این طرح هرگونه تاخیر در حرکت و حین سفر اتوبوس‌های بین شهری استان در پایانه ای مسافربری بوشهر و پایانه‌های عمومی مسافر و بوسیله کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کنترل می شود. وی بیان داشت : این طرح از ۱۲ تا ۲۱ تیرماه در کلیه پایانه‌های عمومی مسافری سطح استان اجرا می‌شود و با استناد به بند ششم منشور حقوق مسافران از تاریخ ۱۲ تیرماه با هر گونه تاخیر ناوگان برخورد قانونی و متخلفین به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می‌شوند. ا خترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فزود : خوشبختانه در استان بدلیل بهره گیری از سامانه هوشمند بلیت سفر ، ساعت حرکت اتوبوس ها به گونه ای تنظیم شده که سفر ناوگان با کمترین تاخیر انجام می شود و چنانچه اتوبوس در ساعت تعیین شده حرکت نکند سامانه بصورت اتوماتیک مسافر را به اتوبوس بعدی آماده سفر انتقال می دهد . وی اظهار داشت : سامانه پیامکی2000141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بصورت شبانه روزی آماده دریافت نظریات مردمی است و انتظار داریم مردم نظریات خود را با این سامانه در میان بگذارند.

مهرداد تولائیان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، با اشاره به افزایش تولید این شرکت در بهار امسال نسبت به سه ماهه ابتدای سال گذشته و همچنین رکوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در بخش های مختلف در ابتدای سال جاری ابراز امیدواری نمود که در سال ۱۴۰۱ دست یابی به سه میلیون تن چدن در این شرکت را شاهد باشیم.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص افزایش تولید این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت در سال گذشته گفت : ذوب آهن با تولید ۷۳۹ هزار و ۱۵۶ تن چدن نسبت به برنامه یک درصد و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز ۷ درصد رشد داشته است .
وی افزود: تولید محصولات نهایی این شرکت در سه ماهه ابتدای سال جاری ۴۰۹ هزار و ۳۰۶ تن بوده که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و تولید فولاد نیز با ۶۶۲ هزار ۲۵۴ تن تولید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است . تولید آگلومره در این مدت ۸۵۵ هزار و ۲۹۴ تن بوده که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می دهد و تولید کک نیز برابر با سه ماهه اول ابتدای سال گذشته بود که با توجه به مشکلات تامین زغال سنگ در ابتدای سال جاری، تولید مناسبی محسوب می شود.
مهندس تولائیان اظهار داشت: این میزان تولید به غیر از تولید چدن که یک درصد از برنامه جلوتر است در سایر موارد نزدیک به برنامه سال جاری است . با وجود مشکلات ابتدای سال جاری در بخش حمل مواد اولیه و سایر محدودیت ها ، این میزان تولید نشان از همت والای تلاشگران ذوب آهن دارد که امید است بتوانیم تا پایان سال تولید سه میلیون تن را به عنوان هدف اصلی شرکت تحقق بخشیم.
شایان ذکر است بر اساس گزارش ذوب آهن اصفهان در سامانه کدال، این شرکت در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان فروش داخلی و بیش از ۴هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان فروش صادراتی داشته که هر دو در مقایسه با ارقام فروش مدت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار هستند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه با شبکه‌های تبلیغی و ظرفیت‌هایی که در این بخش دارد وظیفه خود می‌داند که مردم را به مدیریت مصرف و همراهی با دولت توصیه کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با مهندس اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با تقدیر از خدمات دولت و وزارت نیرو برای تأمین آب و برق در کشور اظهار کرد: شرایط فعلی در حوزه مدیریت صنعت آب و برق نشان‌دهنده مدیریت هوشمندانه اعمال شده در این زمینه است و خوشبختانه دولت تلاش کرده که مشکلی بر مشکلات مردم افزوده نشود.
وی با اشاره به شرایط مصرف آب در کشور تصریح کرد: حوزه با شبکه‌های تبلیغی و ظرفیت‌هایی که در این بخش دارد وظیفه خود می‌داند که مردم را به مدیریت مصرف و همراهی با دولت توصیه کند.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه حوزه هرکاری لازم باشد در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم انجام می‌دهد گفت: تمام ظرفیت‌های مجازی و حقیقی تبلیغی حوزه برای آگاهی بخشی به مردم در حوزه مصرف آب و برق در خدمت هستند. وی در ادامه سخنان خود به وضعیت شبکه فاضلاب استان و میزان پوشش این شبکه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در قم سطح پوشش شبکه فاضلاب نسبت به دیگر استان‌ها پایین است باید در روند تکمیل شبکه فاضلاب تسریع شود و در این زمینه می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد. مهندس اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت مصرف آب در کشور، اظهار کرد: 75 مردم در حوزه مصرف آب جزو مشترکین صرفه‌جو هستند و در حد الگو مصرف می‌کنند اما 20 درصد بیش از الگو و پنج درصد جزو مشترکین پرمصرف هستند که همین گروه مشکل‌ساز می‌شوند. وی با تأکید بر اینکه اگر تمام مردم تنها 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند تمام بحران‌ها در حوزه تأمین آب پشت سر گذاشته می‌شود خاطرنشان کرد: امسال با تدبیری که صورت گرفت تلاش شد تا قطعی آب نداشته باشیم اما همچنان نیازمند همراهی و همکاری مردم در زمینه مدیریت مصرف هستیم. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت استفاده صنایع از پساب گفت: اینکه بخش صنعت سراغ استفاده از پساب نمی‌آید به خاطر این است که آب ارزان در اختیارش قرار می‌گیرد؛ دستورالعملی آماده شده و به زودی ابلاغ می‌شود که حق استفاده از آب توسط بخش صنعت را گرفته و آن‌ها را الزام به انتقال و استفاده از پساب می‌کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این دیدار با اشاره به معافیت مطلق مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه از پرداخت آب‌بها اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور خصوصاً در شهر قم تعداد این مراکز بالا است، عدم تعیین حدود مصرف، مغایر با مدیریت مصرف است و باید سقفی برای این قانون تعیین شود تا بتوان مدیریتی بر مصرف این بخش داشت.