آب مشتركین بدمصرف قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از صدور 75 اخطار برای مشترکین بدمصرف آب خبر داد و گفت: آب مشترکین بدمصرفی که به اخطارها توجه نمی‌کنند قطع می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری با اشاره به کمبود آب در استان و لزوم حفظ و حراست از منابع در دسترس، از تشکیل پلیس آب از اواسط تیرماه در قم خبر داد و گفت: وظیفه اصلی پلیس آب هشدار به هدر رفت آب در بخش‌های مختلف و تذکر به مشترکین پرمصرف به منظور رعایت الگوی مصرف است. وی با بیان اینکه نیروهایی که در قالب پلیس آب ساماندهی شده‌اند روزانه بازدیدهایی از اماکن بدمصرف خانگی و غیرخانگی دارند، اظهار داشت: در بازدیدهایی مختلفی که تاکنون صورت گرفته است ضمن تذکر به مشترکین پرمصرف، 75 اخطار برای این مشترکین صادر شده است. وی با بیان اینکه قطع آب مشترکین بدمصرفی که به اخطارها توجه نمی‌کنند در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: از هفته جاری اقدام لازم در این خصوص انجام خواهد شد و اولویت نیز با اماکن غیرخانگی و اداری خواهد بود. بختیاری در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی، بر صرفه‌جویی در استفاده از آب و جلوگیری از هدر رفت این مایع حیاتی تأکید کرد و گفت: با همراهی همه مردم و صرفه‌جویی 10 درصدی که از ابتدای فصل تابستان بر آن تأکید شده است، می‌توانیم از تنش آبی که در آن قرار داریم بدون مشکل عبور کنیم.

 

پرداخت مالیات برارزش افزوده پالایش گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از پرداخت 304 میلیارد و 982 میلیون ریال مالیات برارزش افزوده فروش محصولات بابت سال 1400 بصورت مستقیم و غیرمستقیم به حساب امورمالیاتی ایلام خبر داد. روح اله نوریان با بیان اینکه سال مالی ۱۴۰۰ این مبلغ به صورت مستقیم و غیر مستقیم به حساب امور مالیاتی استان ایلام واریز شده است، افزود: پرداخت اینگونه مالیات ها و ارزش افزوده صرف پروژه های عمرانی در سطح استان می شود. وی با بیان اینکه از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال بصورت مستقیم و ۱۸۵ میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم توسط پیمانکاران واریز شده است، اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده فروش محصولات این واحد صنعتی در سال گذشته نزدیک به ۳۰۵ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال آن به صورت مستقیم به حساب امور مالیاتی واریز و مابقی توسط پیمانکاران ارائه کننده خدمات این پالایشگاه پرداخت شده است. مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه پرداخت اینگونه مالیات ها باعث رشد پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط استان می‌شود، تصریح کرد: شرکت پالایش گاز ایلام هر ساله با پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده به رشد و توسعه استان کمک می کند. نوریان از پرداخت ۳۸ میلیارد ریال بابت عوارض آلایندگی این واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سه ماه اول سال جاری نیز ۵ میلیارد ریال بابت عوارض آلایندگی به حساب سازمان امور مالیاتی استان واریز شده است.

اخذ گواهی نامه نهایی ایزو 17025
توسط آبفای غرب استان تهران
علی کیوانی - ملارد ، سرپرست دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای غرب استان تهران از اخذ گواهی نامه نهایی ایزو 17025 توسط این شرکت خبر داد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران ، محبوبه محمد زاده با اعلام این خبر گفت: انجام فرآیند ممیزی نهایی گواهینامه توسط ممیزان ارشد شرکت مهندسی آبفای کشور از امور آزمایشگاههای آبفای غرب استان تهران صورت پذیرفت.او افزود: هدف از این استاندارد احراز صلاحیت و شایستگی عملکرد آزمایشگاههای شرکت با توجه به به روز رسانی آخرین تغییرات لازم در محیط های آزمایشگاهی و پیاده سازی شیوه های نوین کاری می باشد. محمد زاده اظهار داشت: جاری سازی استاندارد ایزو 2017/17025 و تمدید نهایی گواهینامه بیانگر وجود برخورداری از تیم حرفه ای متشکل از کارشناسان مجرب در بخش های آب و فاضلاب با پیاده سازی سیستم مدیریت صحیح به لحاظ فنی و مهارت حرفه ای و توانایی لازم برای تولید، پایش و تحلیل نتایج و داده های کیفی می باشد.
جاری سازی سیستم مدیریت کیفیت خودبازتابی از آخرین به روز رسانی تکنولوژی و روش های نوین فعایت های آزمایشگاهی محسوب می شود.

مصوبات سفر رئیس جمهور پیگیری شود.
نیلوفر احمدی- تجارت؛ رئیس کمیسیون اداری، مالی و بودجه شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود طی هفتاد و پنجمین جلسه از مدیران ملی، استانی و منطقه ای مرتبط پیگیری جدی خلیج گرگان، طرح گردشگری آشوراده، تله کابین در استان و در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری را درخواست کرد.
حمیدرضا آقاملائی ارائه طرح های تشویقی در راستای رونق مسکن و خروج از رکود موجود در این حوزه، آغاز صدور پروانه در بافت های فرسوده، استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی در راه اندازی سازمان عمران و بازآفرینی در شهرداری تاکید کرد.
رئیس کمیسیون اداری و مالی و کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان همچنین توجه به بافت تاریخی، ایجاد درآمدهای پایدار، توجه به امور رفاهی پرسنل، اصلاح نظام موجود در نظارت بر عملکرد پیمانکاران، تسریع در روند اجرایی فاز اول و دوم شهربازی، تسریع در خریداری 40 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، ایجاد جایگاه سی ان جی در سطح شهرو جذب رانندگان پایه یک برای سازمان حمل و نقل و نیروهای آتش نشان را مورد تاکید قرار داد.این عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه از اقدامات مثبت انجام شده طی این مدت در شهرداری از جمله تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، بهبود وضعیت پروژه شهربازی، جذب سرمایه گذاری و تحقق بودجه این ردیف و توجه ویژه به محلات و بافت فرسوده با تشکیل قرارگاه قدردانی کرد.

انتصاب رییس شورای
هماهنگی مدیران وزارت نیرو
با حکم وزیر نیرو؛مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی به سمت رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان منصوب شد.
طی حکمی از سوی "علی اکبر محرابیان "وزیر نیرو" محمود محمودی "مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به عنوان رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان به مدت دو سال منصوب شد.
دراین حکم آمده است: انتظار می رود در راستای هم افزایی و تشریک مساعی و تحقق کامل اهداف مندرج در نظام نامه مذکور در پیشبرد برنامه های ابلاغی با همکاری سایر اعضای شورا و دبیرخانه مرکزی شورای هماهنگی مدیران استانی با رعایت اصول عدالت محوری،روحیه انقلابی و جهادی، مردم داری و ظلم ستیزی در انجام وظایف محوله در راستای تحقق شعار "دولت مردمی و ایران قوی" اهتمام ویژه به عمل آورید. امید است با اتکال به خداوند منان و با استعانت از حضرت ولی عصر ( عج) و سرلوحه قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری در امر خدمت رسانی به مردم شریف ایران قرین توفیق حضرت حق تعالی گردید.

چادر ملو مصمم به تداوم رشد و بالندگی
در نخستین جلسه اعضای جدید هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ( سهامی عام) دکتر محمود صلاحی رئیس هیات مدیره ضمن تقدیر و تشکر از اعضای پیشین هیات مدیره ، مدیران و کارکنان و کارگران چادرملو، به پاس سالها تلاش در جهت اعتلای شرکت و ارزش آفرینی در سرمایه های سهامداران افزود: امیدواریم با یاری خداوند متعالی ما نیز بتوانیم این امانت سپرده شده به هیات مدیره جدید را با سربلندی و تلاش مضاعف به سر منزل مقصود برسانیم و نقش بی بدیل شرکت معظم چادرملو را در توسعه اقتصادی کشور تداوم بخشیم .
یاد آوری می شود هیات‌مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ترکیب جدید خود از هفته گذشته هدایت این مجموعه را بر عهده گرفت .

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در بازدید از شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو)، نقش این شرکت را در تامین مواد اولیه کلیدی دانست.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) بازدید و نقش این مجموعه را در تامین مواد اولیه کلیدی خواند.
ابراهیمی در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف تولید، بهره‌برداری، توسعه و مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت سیمیدکو اظهار داشت: شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) به عنوان یکی از شرکت های تابعه فولاد خوزستان نقش موثری در تامین مواد اولیه ایفا می نماید.
وی افزود: شرکت فولاد خوزستان با تولید ۳/۸ میلیون تن شمش، رتبه دوم فولاد کشور را در اختیار دارد، در سال گذشته با تولید ۳/۳ میلیون تن و صادرات ۶۰ درصدی، ۱/۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشتیم. این دستاورد علیرغم محدودیت های برق و گاز، نشان از همت بلند مدیران و کارکنان گروه فولاد خوزستان دارد.
وی با بیان اینکه جایگاه شرکت سیمیدکو حیاتی و اساسی است، افزود: این اعداد و ارقام، جایگاه شرکت سیمیدکو را در زنجیره ارزش نمایان می سازد؛ نزدیک به ۲۵ درصد نیاز گروه فولاد خوزستان از طریق شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در حوزه تولید کنستانتره و گندله تامین می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به هلدینگ فراگیر در نظام حاکمیتی فولاد خوزستان اظهار داشت: در این مجموعه بحث سیاست‌گذاری و کنترل‌های مالی و استراتژی در حال تدوین است. در این نظام حاکمیتی، شرکت‌های تولیدی مانند سیمیدکو و صنعت فولاد شادگان حضور دارد؛ همچنین در این زنجیره، شرکت‌های مشاور و خدماتی با توجه به نیاز سازمان و هلدینگ فولاد خوزستان، فعالیت مستمر دارند. بنا داریم در آینده با اجرای طرح‌های توسعه به تولید ۱۳/۶ میلیون تن در افق ۱۴۱۰ و سهم ۲۵ درصدی از تولید فولاد کشور برسیم.
وی گفت: نگاه فولاد خوزستان به شرکت های تابعه، به عنوان واحدهای تولیدی، خدماتی و مشاور، یک نگاه نظام مند بوده و این مجموعه ها در کنار دست تولید در فولاد خوزستان قرار گرفته اند و باید متناسب با سیاست‌های فولاد خوزستان حرکت کنند. در واقع استراتژی کلان از سوی فولاد خوزستان برای مجموعه های تابعه تعریف می‌‌ شود و با کمک پتانسیل‌های زیرساختی، نرم افزاری، مغز افزاری، مالی، منابع انسانی و غیره، نیازهایمان را مرتفع خواهیم کرد. مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اتفاقات سال جاری و افزایش هزینه‌ها گفت: در بازارهای جهانی، محصولات از سوی بعضی تولیدکنندگان نظیر روسیه با قیمت‌ نزولی عرضه می شود؛ و با توجه به افزایش هزینه ها در داخل کشور، سود آنچنان برای شرکت های صادرات محور حاصل نخواهد شد.
این روند متاسفانه تمام حلقه‌های زنجیره ارزش فولاد را درگیر خواهند نمود. اولین پیامد آن هم کاهش نقدینگی است. شرکت فولاد خوزستان در همین راستا، یک سیاست شصت – چهل را پیاده سازی کرده است که چهل درصد تمرکز بر روی کاهش هزینه‌ها و شصت درصد افزایش درآمدها را شامل می شود. این سیاست برای برون رفت از وضعیت فعلی است؛ چون محصول فولاد خوزستان تحت تاثیر قیمت‌های جهانی است. انتظاری که از مجموعه سیمیدکو می رود این است که این سیاست را پیاده سازی نماید. مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: شرکت مشاور مهندسین پیشگامان صنعت فولاد جنوب با همه توان در کنار شرکت سیمیدکو با در منطقه سنگان حضور پیدا کرده است. باید از تجربه و دانش کارکنان این مجموعه برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده، استفاده شود.
وی با اشاره به تولید ۲/۵ میلیون تن کنستانتره و گندله در شرکت سیمیدکو، تاکید کرد: باید تلاش کرد که ظرفیت شرکت به پنج میلیون تن برسد؛ پروژه‌ها را بر همین مبنا باید به سرانجام رساند. ابراهیمی در پایان با اشاره به انتظارات در حوزه‌های مختلف مانند منابع بانکی، ساختار مالی و افزایش سرمایه شرکت، جذب نیرو و دستورالعمل و فرآیندها، توصیه‌هایی را بیان نمودند.


گیلان_فرحی؛ در جلسه ای با حضور مدیران شرکت گاز و پارک علم و فناوری گیلان، تفاهم نامه همکاری مابین این دو سازمان به امضا رسید.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، آقای عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در این جلسه با تاکید بر گسترش تعاملات و همکاری های فیمابین گفت: امضای اين تفاهم نامه زمینه استفاده بهينه از امكانات، استعداد و توانایي هاي شرکت‏های تحت پوشش پارک علم و فناوری استان گیلان را فراهم می نماید.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به وجود روحیه رشد، یادگیری و خلاقیت در شرکت گاز گیلان، اظهار داشت: با هدف ارائه خدمات بهینه به ذینفعان سازمان به دنبال به روزرسانی و کارآمد کردن تجهیزات و فرایندهای کاری خود در بخش های مختلف هستیم.
جمال نیکویی انعقاد این تفاهم نامه را فرصتی مناسب برای شرکت گاز و مراکز نوآور در سطح استان دانست و گفت: همکاری های دو سویه می تواند زمینه بر آورده ساختن نیازمندی های این شرکت و نیز فرصت اشتغال و سرمایه گذاری را برای این مراکز به وجود آورد.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به نامگذاری سال 1401 به عنوان سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، ابراز امیدواری کرد تا با به ثمر نشستن این همکاری ها، زمینه تحقق این شعار مهم و پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی فراهم شود.
همچنین در این جلسه آقای علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان با تقدیر از شرکت گاز بجهت نگاه خلاق و نوآور به امور و حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: پارک علم و فناوری علاوه بر کمک به تعامل و پیوند شرکت ها می تواند با برگزاری جلسات مشترک میان شرکت های نوآور و دستگاه های اجرایی نسبت به شناسایی نیازمندی ها اقدام نماید.
در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری 2 ساله مابین شرکت گاز و پارک علم و فناوری استان گیلان به امضا رسید.

شهره حقی - تجارت؛ معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از درخواست خود مالکین استان برای ساخت بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: افرادی که در همه شهرهای سیستان و بلوچستان دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفته اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان بهره مند شوند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود : در این طرح خودمالکان برای دریافت تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌ گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نیست و در صورت درخواست متقاضی پرداخت اقساط پلکانی نیز می‌شود.
مهدیار ادامه داد : افرادی که به صورت حرفه‌ای اقدام به ساخت و سازمی کنند، کسانی که به صورت شخصی می‌سازند، یا کسانی که طرح شان نیمه‌کاره مانده و نیاز به منابع مالی برای تکمیل آن دارند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان استفاده کنند. وی با بیان اینکه بانک عامل تسهیلات این طرح در چهار مرحله و متناسب با پیشرفت طرح به حساب واریز می کند، گفت:پرداخت تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله پی‌کنی ۱۰ درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، در مرحله سفت‌کاری ۲۵ درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز ۲۵ درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاه ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: براثر بارش شدید باران طی چند روز اخیر وبا توجه به حجم زیاد بارش و حجم آبی که به صورت سیلاب در مسیل ها روان شد، بیش از یکهزار میلیارد تومان به راههای استان کرمان در حوزه راهداری خسارت وارد آمد.
علی عبدالهی در جلسه ستاد بحران استان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد گفت؛ : وقوع سیل و جاری شدن سیلاب ها بیش از 60 درصد محورهای روستایی استان کرمان را دچار آسیب جدی کرده است. عبدالهی خاطرنشان کرد: در برآوردهای اولیه ای که از شهرستانها حوزه شمال استان داشته ایم، خسارات در مجموع حوزه راهداری راههای اصلی و روستایی حدود یکهزار میلیارد تومان برآورده شده است. وی بیشترین میزان خسارت را در شهرستان رفسنجان اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان خسارت حدود 266 میلیارد تومان مربوط به شهرستان رفسنجان است.عبدالهی اظهار داشت: علاوه بر مشکلات و آسیب های راههای فرعی استان در بسیاری از مناطق آسفالت و شانه های راه های اصلی تخریب شده اند، همچنین بسیاری از پل ها و آبنماها یا تخریب شده و یا دچار مشکل شده اند که نیازمند تعمیرات اساسی هستند.معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در ادامه افزود: اگر منطقه کویر لوت که تقریبا منطقه خالی از جمعیت می باشد را از استان کرمان کنار بگذاریم حدود 70 درصد وسعت استان کرمان مناطق دارای شرایط کوهستانی هستند که علی رغم گستردگی زیاد به لحاظ ماشین آلات در این مناطق در یک وضعیت نامناسب به سر می بریم.وی یادآورشد: باتوجه به کوهستانی بودن مسیرهای درگیر سیل ، استان ما در بحث ماشین آلات حوزه راهداری از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و برای بازگشایی مسیرها بشدت نیازمند تجهیزات و ماشین آلات جدید است.

در حکمی از سوی از سوی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور؛ حمید شیرازیانی به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان همدان منصوب و از خدمات حسین مرادی قدردانی شد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است گفت: امسال از این اداره کل هزار و ۳۰۰ نفر بازنشسته‌ می شوند که تنها هزار و ۱۰۰ نفر نیروی جایگزین داریم.
محمود نقوی در آیین معارفه مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان همدان افزود: طرح های نیمه تمام عمرانی آموزش و پرورش استان دغدغه و مشکل دیگر این اداره کل است که در شهرستان های همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد با قدمت بالای ۱۰ سال همچنان باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان همدان وظیفه تربیت ۳۲ هزار دانش آموز را در استان به عهده دارد خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس تاکنون کارهای بزرگی انجام داده اما باید تدابیری برای پروژه های نیمه تمام اندیشید.
معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز با بیان اینکه شرایط پروژه های استان متاثر از مسائل مالی است گفت: تنگناهای کشور در سال های اخیر می طلبد که همه کارآفرینانه و خلاقانه کشور را اداره کنیم.
حمیدرضا تقی پور تاکید کرد: طولانی شدن پروژه های عمرانی یک نقصان و ضرر است و باید با ایجاد منابع مالی متنوع تخصیص ها از طولانی شدن طرحها جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه عوارض سه درصدی شهرداری ها منبع درآمدی دیگری است که باید آموزش و پرورش از آن بهره ببرد افزود: این عوارض برای تامین و تکمیل فضاهای آموزش و پرورش است و در بحث انبوه سازان دولتی و خصوصی نیز به ازای هر ۲۰۰ واحد باید یک مدرسه ساخته شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس کشور از مدیران استان همدان خواست با انجام قانون املاک‌مازاد باعث فعال شدن تنوع حوزه منابع شوند.
مدیرکل سابق اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان همدان نیز گفت: اعتبارات این سازمان با افزایش ۴.۵ برابری از ۸۹ میلیارد تومان به ۲۵۳ میلیارد تومان رسیده است.
حسین مرادی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ طرح در قالب ۱۸۸ پروژه ۴۰۰ کلاسه در حال احداث است اظهار داشت: تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که برای تکمیل این طرحها ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در استان همدان ۷۸ پروژه خیرساز، ۹۰۰ خیر مدرسه ساز و ۹ هزار نفر مدرسه یار داریم.