ایجاد بیش از 2 هزار شغل با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران

رئیس اداره کل صادرات خدمات فنی و مهندسی و طرح‌های سرمایه گذاری بانک توسعه صادرات ایران گفت: بیش از دو هزار شغل مستقیم در نتیجه مشارکت بانک توسعه صادرات ایران در طرح های صنعتی طی دو سال اخیر ایجاد شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مجید تفته اظهار داشت: طرح های یادشده عمدتا در حوزه های صنعت و معدن و پتروشیمی بوده و از محل منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانک وهمچنین فاینانس تامین مالی شده اند. وی بیان داشت: شرکت هایی چون فولاد کاوه جنوب کیش، مجتمع فولاد اردکان، سولیکو کاله، دستکش گیلان، زرین چوب آرتاویل، پتروشیمی بوشهر و کیمیا پارس خاورمیانه از تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران بهره مند شده اند. وی، میزان پیشرفت فیزیکی احداث کارخانه تولید اتیلن پتروشیمی گچساران را تا پایان فروردین 1401 معادل 91 درصد؛ ایجاد واحد تولید آهن اسفنجی فولاد اردکان را صد درصد؛ تولید اسلب عریض فولادی در فولاد جهان آرا را 97 درصد؛ احداث واحد تولید شمش فولاد آلیاژی ایران را 77 درصد؛ سه خط بسته‌بندی و پرکنی محصولات سولیکو کاله را 100 درصد و طرح توسعه تولیدات بلوکات گازی صنایع خاک چینی را هم 94 درصد اعلام کرد.

 

راه و رسم "ما" معتبر است؛ سطح یک توانگری مالی برای یازدهمین سال متوالی

طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه "ما" برای یازدهمین سال پیاپی، رتبه یک توانگری مالی را کسب کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه "ما"؛ نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال 1401 معادل 168 درصد و در سطح یک توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا تایید شده است. بر اساس این گزارش، استقرار بیمه "ما" در بالاترین سطح توانگری مالی در بین شرکت های بیمه علاوه بر تحکیم توان شرکت در ایفای تعهدات و افزایش اطمینان ذینفعان به جایگاه شرکت، موجب دستیابی بیشتر بیمه "ما" به بازارهای جدید و درنتیجه رشد و سودآوری منتج به توسعه برای آن خواهد بود. در متن نامه بیمه مرکزی ج.ا.ا آمده است: «در اجرای ماده 6 آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام‌شده، بر اساس آخرین صورت‌های مالی سال 1400 و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات صورت‌گرفته، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال 1401، معادل 168 درصد(سطح 1) مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.» گفتنی است شرکت بیمه "ما" از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تا کنون، با مدیریت صحیح منابع، کنترل ریسک و افزایش سرمایه؛ موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه بوده است.

 

آماده‌باش بیمه سرمد در استان‌های سیل زده
بیمه سرمد اعلام کرد، کارشناسان خسارت این شرکت آماده رسیدگی به خسارت‌های احتمالی در مناطق سیل زده کشور هستند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، ضمن تسلیت به خانواده هم‌وطنان داغدار و همدردی با مردم سیل‌زده، این شرکت به کارشناسان خود در تمامی استان‌های سیل زده کشور اعلام کرد، آماده بررسی و پرداخت خسارت‌های احتمالی در کمترین زمان ممکن در این مناطق باشند.
بر اساس اعلام این شرکت، کارشناسان ارزیاب خسارت در شعب استان‌های تهران، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، البرز، قم، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، مرکزی، هرمزگان، سمنان، قزوین و خراسان شمالی، آماده پاسخگویی به بیمه‌گذاران و ارزیابی خسارت‌های احتمالی در این مناطق در کمترین زمان ممکن هستند، تا این شرکت بتواند قدم کوچکی در جهت رفع دغدغه‌های هم‌وطنان سیل‌زده بردارد.
هم‌چنین در برخی استان‌هایی که خسارات سیل، بیش از نقاط دیگر بوده است، کارشناسان بیمه سرمد برای ارزیابی خسارت به این مناطق اعزام خواهند شد.

شروع همکاری‌های دو جانبه با امداد خودرو ایران و اعطای انواع تسهیلات بانکی
بانک آینده و شرکت ‌امداد خودرو ایران بر توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه کسب‌وکار و بانکداری نوین، تأکید کردند.
ارائه انواع خدمات در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی، بیمه‌ای، تجاری، گردشگری، تفریحی، عملیات بانکداری الکترونیکی و صدور انواع ضمانت‌نامه بانکی از سوی بانک آینده به شرکت امداد خودرو ایران و شرکت‌های پیمان‌کاری آن از جمله خدمات قابل‌ارائه در این تفاهم‌نامه‌ است.
به گزارش روزنامه تجارت، هم‌چنین اعطای انواع تسهیلات در قالب طرح‌های «آینده‌داران»، «طراوت»، «کارا» و «کارگشا»، اعطای وام‌ قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری، صدور کارت اعتباری برای کارکنان این شرکت و شرکت‌های هم‌گروه از دیگر موضوعات مطرح در این تفاهم‌نامه بود. تمرکز بخشی از عملیات بانکی شرکت امداد خودرو ایران و شرکت‌های طرف قرارداد و پیمان‌کاران آن، از طریق افتتاح حساب و تمرکز حساب‌ها نزد بانک، اخذ ضمانت‌نامه‌ها، تمرکز حساب‌های واریز حقوق کارکنان این شرکت و شرکت‌های پیمان‌کار نزد بانک آینده، از جمله دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

گروه بانک و بیمه: شرکت بیمه تعاون در راستای توسعه فرهنگ بیمه و لزوم آگاهی خانواده ها و فرزندان آنها، فعالیت هایی را انجام داده که در این مطلب به آن پرداخته می شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، شرکت بیمه تعاون در راستای توسعه فرهنگ بیمه و لزوم آگاهی خانواده ها و فرزندان آنها، فعالیت هایی را انجام داده است که بنا داریم در این مطلب آن را تشریح کنیم.
انتشار کتابهای آموزشی ویژه کودکان
این شرکت 14 سری کتاب کودک با نام «سرزمین نخودی ها» منتشر کرد که ضمن آموزش انواع بیمه ها به شکل داستانی و مصور برای کودکان، خانواده ها را نیز با تمامی خدمات بیمه ای به تفصیل آشنا می کند. این اقدام شرکت بیمه تعاون منطبق بر سند چشم انداز صنعت بیمه و در مسیر توسعه فرهنگ بیمه در میان جامعه بوده و نکته این اقدام فرهنگی، مورد تایید واقع شدن این کتابها و اخذ رتبه مناسب به لحاظ محتوایی و موضوعی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و درج در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب برای عرضه در مراکز آموزشی کودکان در مقطع ابتدایی است.
حامی جشنواره فرهنگی‌هنری کودکان
بیمه تعاون همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی و ایجاد انگیزه فعالیت‌ در دوران خانه‌نشینی کودکان و نوجوانان، حامی جشنواره فرهنگی‌هنری «فرفره؛ کودکان و دوران کرونایی» شد. این جشنواره با هدف برداشتن قدمی موثر برای بهبود سبک زندگی، ایجاد انگیزه فعالیت‌ در دوران خانه‌نشینی و قرنطینه و جلوگیری از افسردگی و انزوا طلبی اعضای جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان و نیز اثرگذاری در فرایند رشد، هویت‌پذیری و اجتماعی شدن کودکان و نوجوانان در چهار رشته عکاسی، نقاشی، شعر و داستان کوتاه برگزار شد.
اهداء دفتر مدرسه به دانش‌آموزان مناطق محروم
این شرکت، با همکاری رسانه همدان پیام و کانون فرهنگی مردمی ملایر، نسبت به اهداء دفتر مدرسه به دانش‌آموزان محروم استان سیستان و بلوچستان برای آغاز سال تحصیلی 1400 اقدام کرد.
نواختن «زنگ بیمه» در مدارس
با توجه به آنکه آینده روشن کودکان در گرو سرمایه گذاری والدین در عرصه بیمه است و باید با استفاده از تمامی امکانات و رسانه ها برای تعمیم فرهنگ بیمه و معرفی ظرفیت های این صنعت استفاده شود، شرکت بیمه تعاون نیز به منظور فرهنگ‌سازی بیمه در جامعه و انجام رسالت اجتماعی، نسبت به برگزاری مراسم «زنگ بیمه» در مدارس شهر تبریز اقدام کرد. شایان ذکر است که «زنگ بیمه» در صدد است تا با ساده سازی مفاهیم بیمه ای برای دانش آموزان، ضمن تداوم برنامه های آموزشی و فرهنگی، ضریب نفوذ بیمه را نیز در کشور افزایش داده و موجبات گسترش فرهنگ بیمه در بین خانواده ها شود، بر این اساس، شرکت بیمه تعاون هر ساله در این رویداد فرهنگ مدار حضور فعالانه ایفا می کند.

بانک سینا به منظور هدایت بهینه منابع مالی موجود و حمایت از واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، از ابتدای سال جاری بیش از هفت هزار و 433 میلیارد ریال به این بنگاه‌ها پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، این بانک در راستای شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، حمایت از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط را به منظور کمک به بهبود وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی کشور، بیشتر از گذشته و با جدیت سرلوحه فعالیت‌های اعتباری خود قرار داده است.
در همین راستا و با تأکید بر تداوم تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و همچنین هدایت بهینه منابع مالی، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بالغ بر 740 بنگاه تولیدی کوچک و متوسط بیش از هفت هزار و 433 میلیارد ریال تسهیلات از بانک سینا دریافت کرده‌اند. پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط از اولویت‌های مهم اعطای تسهیلات بانک سینا در سال جاری قرار دارد.