پاسخ ایران به حمله اسرائیل بسیار مهم خواهد بود

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور اسرائیل از خط قرمز این کشور توصیف و تاکید کرد که ماهیت واکنش ایران به این حمله بسیار مهم خواهد بود. بولتون روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی با شبکه نیوز نِیشن (NewsNation)، در پاسخ به این سوال که اگر ایران به شکل مستقیم به اسرائیل حمله کند، ایالات متحده چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: به نظر من اگر حمله مستقیمی از سوی ایران به (رژیم) اسرائیل صورت گرفت، ایالات متحده به طور قطع برای کمک به حفاظت از (رژیم) اسرائیل وارد عمل خواهد شد. وی همچنین ادعا کرد که حمله نیابتی توسط سوریه یا حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل یکی دیگر از احتمالات در این رابطه خواهد بود. شبکه نیوز نیشن در وبسایت خبری خود نوشت: پاسخ این که ایران در پی حمله (رژیم) اسرائیل به محوطه سفارت این کشور در سوریه چه خواهد کرد همان چیزی است که (رژیم) اسرائیل، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان منتظرند تا بدانند.

 

عملیات انتقام با حداکثر ضربه به رژیم صهیونیستی است

فرمانده کل نیروهای مسلح گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی اگرچه اقدامی از سر استیصال است، اما بدون پاسخ نخواهد بود. دشمن را پشیمان می‌کنیم اما از سردار سلیمانی و سردار زاهدی یاد گرفته‌ایم که تدبیر، نوع و محل عملیات را ما مشخص کنیم و ابتکار عمل در دست ما باشد، بنابراین عملیات انتقام با حداکثر ضربه به رژیم صهیونیستی است و این انتقام در زمان مناسب انجام خواهد شد. سرلشکر علی باقری، صبح دیروز شنبه، ۱۸ فروردین در مراسم تشییع سردار شهید محمدرضا زاهدی در اصفهان، اظهار کرد: مرور دوران ننگین ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی نشان‌ دهنده دو دوره مشخص است؛ دوره اول فراز و اوج‌گیری و دوره دوم زوال و افول است. این رژیم با کمک آمریکا و اروپا قدرت گرفت. اگر انقلاب اسلامی نبود، توطئه استکبار برای تغییر جهان اسلام شکل می‌گرفت، اما افول این رژیم با انقلاب اسلامی آغاز شد، امام راحل روز قدس را برای بیان احساسات خالصانه ملل مسلمان قرار دادند و فرمودند کافی است هر یک از مسلمانان با سطل آبی بیایند و این رژیم را به مدیترانه بریزند و از همان روز سرنوشت خاورمیانه تغییر کرد.

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب
نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزار می‌شود. همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و حلول ماه شوال نماز عید سعید فطر امسال نیز همچون سنوات گذشته به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزار می‌شود.همچنین دیدار رمضانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با دانشجویان و فعالان دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف امروز برگزار می‌شود. این دیدار هرساله در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌پردازند. حسین قنواتی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و محمد مهدی احمدی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و پوریا عصار به نمایندگی بسیج دانشجویی جزو سخنرانان این دیدار خواهند بود.

دستگیری عضو ارشد داعش
در ماهدشت کرج
سخنگوی پلیس از اجرای عملیات گسترده واحد ضد تروریسم سازمان اطلاعات فراجا و دستگیری چندین عضو گروهک تروریستی داعش خبر داد. سردار سعید منتظرالمهدی از دستگیری محمد ذاکر مشهور به رامش عضوِ ارشد و سرتیمِ عملیاتِ تروریستیِ داعش در ماهدشت کرج توسط سازمان اطلاعات فرماندهیِ انتظامیِ استان البرز خبر داد. سخنگوی پلیس در تشریح جزئیات این عملیات بیان کرد: در پِی اشرافِ اطلاعاتی و گسترده سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان البرز و همراهی و همکاری در شناساییِ تروریست‌ها توسط شهروند مسئولیت‌پذیر طی تماسِ به موقع با پلیس ۱۱۰ موفق به دستگیری عضو ارشدِ داعش با هویت محمد ذاکر مشهور به رامش و دو نفر دیگر از واحدهای تروریستی این گروهک شدند. این مقامِ ارشدِ انتظامی افزود: این افراد قصد عملیات انتحاری در عید فطر را داشتند. همچنین هشت نفر از همراهان تروریست‌ها نیز دستگیر که خبرهای تکمیلی در خصوص نحوه اقدامات و ارتباطاتِ این تیم تروریستی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نامه ایران به شورای امنیت در پی حمله تروریستی اخیر در سیستان
سفیر ایران در سازمان ملل در پی حمله تروریستی موسوم به جیش العدل (جیش‌الظلم) در سیستان و بلوچستان ایران با محکوم کردن این «اقدام منفور و وحشیانه ترویستی» از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدامات شنیع را به شدت محکوم و تدابیر مناسب در راستای تعهدات خود در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند. امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل، نوشت: مکاتبه حاضر متعاقب حمله تروریستی مذموم و بزدلانه اخیر در خاک جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. این حمله هولناک تنها دو روز پس از حمله تروریستی مذموم و نفرت انگیز رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پایتخت جمهوری عربی سوریه رخ داد. سفیر ایران در سازمان ملل، تصریح کرد: گروهک تروریستی جیش العدل که تحت حمایت بیگانگان است، در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۳ آوریل ۲۰۲۴، مجموعه‌ای از حملات تروریستی هماهنگ را در شهرهای چابهار و راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان انجام داد.

اوکراینی‌ها از جنگ خسته شده‌اند
رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گفت مردم این کشور شاید بگویند که از جنگ خسته شده‌اند اما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با روسیه مصالحه می‌کنند، می‌گویند «خیر.» با کم‌رنگ شدن کمک‌های غربی به اوکراین و بن‌بست کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف، اوضاع میدان نبرد در اوکراین وخیم‌تر شده است و این کشور هر روز با کمبود بیشتری از نیرو و تجهیزات مواجه می‌شود. هم‌چنین هنوز هیچ چشم‌اندازی برای برگزاری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین وجود ندارد. «آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی»
رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با نشریه پالتیکو عنوان کرد: «ما می‌دانیم که مردم سست و خسته شده‌اند و این را از فرمانداران منطقه‌ای و از خود مردم می‌شنویم. البته این طبیعی است که مردم خسته باشند. ۲ سال زمان زیادی است اما مردم همچنان به پیروزی ما ایمان دارند.»
او در ادامه اگرچه از حامیان اوکراین و کشورهایی که به کی‌یف تسلیحات ارسال کرده‌اند، تشکر کرد اما همانند زلنسکی و دیگر وزرا خواستار ارسال بیشتر تسلیحات از جمله گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری، پهپادها، سیستم‌های جنگ الکترونیک و سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت شد.

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۱۳۷ نفر رسید
وزارت بهداشت فلسطین ظهر دیروز (شنبه) اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۶۵ نفر دیگر را زخمی کرد.
به گزارش این وزارتخانه، با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۳ هزار و ۱۳۷ نفر و شمار زخمی ها به ۷۵ هزار و ۸۱۵ نفر رسیده است. این خبر در حالی منتشر می شود که یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین امروز به شبکه المیادین اعلام کرد که مذاکرات درباره برقراری آتش بس در غزه در قاهره از سرگرفته خواهد شد.
این منبع بیان کرد: هیاتی از جنبش حماس به زودی برای از سرگیری مذاکرات مربوط به برقراری آتش بس، راهی قاهره می‌شود.

هیات مذاکره‌کننده حماس برای مذاکره بر سر آتش‌بس راهی قاهره می‌شود

گروه سیاسی: 6 ماه پس از آغاز جنگ فرسایشی غزه، به نظر می‌رسد دو طرف دعوا در آستانه تنش‌زدایی یا به روایت دیگر صلح اجباری قرار دارند. تمامی قراین از تلاش بازیگران فرامنطقه‌ای برای از سرگیری مذاکرات صلح قاهره حکایت دارد. فراتر از این موضوع به نظر می‌رسد بازیگران داخلی منازعه یعنی رژیم صهیونیستی و طرف‌ اصلی فلسطینی نیز نسبت به بازگشت به میز مذاکره پاسخ مثبت نشان داده‌اند.
به گزارش «تجارت»، تغییر در وضعیت جاری در شرایطی است که هیات‌های حماس و رژیم صهیونیستی اواسط اسفند گذشته مذاکره درباره برقراری آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران در قاهره پایتخت مصر آغاز کردند. این مذاکرات ۱۷ اسفندماه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید. اما در وضعیت جدید روز جمعه (17 فرودین) منابع مصری آگاه به تحرکات قاهره در رابطه با وضعیت نوار غزه آنچه را «فشار» از سوی دولت آمریکا برای دستیابی به یک آتش‌بس بشردوستانه فوری در نوار غزه در روزهای عید فطر خواندند، فاش کردند. این منابع با اشاره به اینکه از زمانی که ارتش اسرائیل هفته گذشته امدادگران خارجی را کشت، آنچه را می‌توان به عنوان یک «تغییر پارادایماتیک» در موضع دولت بایدن توصیف کرد، به وجود آمده است. بنابر اعلام، العربی الجدید گفت: «ویلیام برنز، مدیر کل سیا در ساعات آینده وارد قاهره خواهد شد تا با حضور سرلشکر عباس کامل، رئیس اطلاعات کل مصر، دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد)، رونن بار رئیس سرویس امنیتی شین بت و با حضور محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در سایه فشار زیاد آمریکا بر دولت اسرائیل، در پی حادثه هدف قرار دادن تیم امداد خارجی، به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه که به آزادی اسرای اسرائیلی کمک می‌کند، جلسه‌ای برگزار کند.

احتمال از سرگیری مذاکرات صلح در آینده نزدیک
تمامی شواهد و قراین از احتمال از سرگیری مذاکرات صلح حکایت دارد. در همین ارتباط، یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد هیأتی از این جنبش امروز (یکشنبه) برای بررسی تحولات توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود. این منبع در مصاحبه با الجزیره گفت: تماس‌های فشرده‌ای میان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و میانجی‌ها طی ساعات اخیر برای ازسرگیری مذاکرات در قاهره برقرار شد. هنیه به میانجی‌ها تأکید کرد هرگونه مذاکراتی باید از اصل آتش‌بس دائم شروع شود. جنبش حماس تأکید کرد هیأت این جنبش فردا به ریاست خلیل الحیه به قاهره می‌رود و این جنبش به مواضع خود درباره پایان جنگ غزه پایبند است و از آن کوتاه نمی‌آید. جنبش حماس تأکید کرد خواسته‌های این جنبش شامل توقف دائم جنگ، عقب نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان و امدادرسانی به آن‌ها و معامله تبادل اسرا است.
این در حالی است که آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پیام‌هایی به سران مصر و قطر از آنها خواست تا بر حماس برای انعقاد قرارداد تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی فشار بیاورند. همچنین روز جمعه منابع مصری آگاه فشار دولت آمریکا برای دستیابی به یک آتش‌بس بشردوستانه فوری در نوار غزه در روزهای عید فطر را فاش کردند. همچنین، منبع ارشد مقاومت فلسطین گفت: هیئت حماس به زودی برای ازسرگیری مذاکرات عازم قاهره خواهد شد.این منبع به شبکه المیادین تاکید کرد: واشنگتن بر میانجیگران مصر و قطر و اشغالگران برای دستیابی به توافق آتش‌بس فشار آورد. به گفته منبع برجسته مقاومت، در سایه ادامه شکاف‌ها بین حماس و اشغالگران، مذاکرات در قاهره از سر گرفته می‌شود.

پالس مثبت صلح؛ سفر مقامات رام‌الله به واشنگتن
علاوه بر موضع حماس،یک منبع از احتمال سفر نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به آمریکا جهت ارائه طرحی درباره لغو واریز حقوق خانواده‌های شهدا در مقابل پرداخت پول‌های بلوکه شده فلسطین به کابینه جدید پس از اواسط ماه جاری میلادی خبر داد. یک منبع نزدیک به «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» فاش کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، پس از اواسط ماه جاری میلادی، «محمد مصطفی» و «حسن الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین را به واشنگتن دعوت خواهد کرد. این منبع اظهار کرد: نخست‌وزیر در سفر به واشنگتن، طرح دقیق خود برای لغو واریز حقوق خانواده‌های شهدا و زخمی‌ها و حقوق اسرای آزادشده و محبوس در ازای راه‌اندازی موسسه جدیدی برای پرداخت کمک‌های مالی به این گروه‌ها را به وزیر خارجه آمریکا ارائه خواهد کرد و این پرداخت‌ها مشروط بر اینکه به صورت حقوق دوره‌ای (مشابه سیستم بهره‌مندان امور اجتماعی) نباشند در مقابل اینکه اسرائیل به دلیل نیاز به حمایت از کابینه جدید در عمل به وظایفش، پول‌های بلوکه شده آنها را پرداخت کند، انجام می‌شوند. به گفته منبع نزدیک به محمد مصطفی، با فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی ۱۲ تصمیم مهم در دست اجرا است. این سفر هم در نوع پالشی مهم برای ورود به فاز تنش‌زدایی است.

پاسخ مثبت تل‌آویو به از سرگیری مذاکرات
در سوی مقابل نیروهای فلسطینی، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد کابینه این رژیم اعزام هیأتی به ریاست دیوید بارنی، رئیس موساد به قاهره را مشروط به پاسخ مثبت جنبش حماس کرده است. رادیو این رژیم ماهیت پاسخ «مثبتی» را که تل‌آویو از حماس انتظار دارد، روشن نکرد اما رژیم صهیونیستی پیشتر طی مذاکرات دوحه و قاهره خواسته‌های حماس درباره بازگشت غیرمشروط آوارگان به شمال غزه، عقب‌نشینی کامل از غزه و توقف دائم جنگ را رد کرده بود. رادیو رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد کابینه این رژیم هنوز تصمیم نگرفته هیأتی را به مذاکرات قاهره که فردا ازسرگرفته می‌شود، اعزام کند و اگر تصمیم به اعزام هیأتی بگیرد احتمالا تیم مذکور روز دوشنبه به قاهره خواهند رفت.

تاکید حماس بر آتش‌بس دائم
در سوی دیگر ماجرا نیز یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سفر امروز یکشنبه هیات مذاکره کننده این جنبش به ریاست «خلیل الحیه» به مصر برای مذاکره درباره برقراری آتش بس در نوار غزه خبر داد و گفت: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرده است که هرگونه مذاکره ای باید شامل برقراری آتش بس دائم و عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه باشد. این عضو ارشد حماس در گفت و گو با شبکه الجزیره افزود: در چند ساعت گذشته، تماس های گسترده ای میان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و میانجی ها برای ازسرگیری مذاکرات در قاهره انجام شد. این عضو ارشد حماس که شبکه الجزیره به نامش اشاره ای نکرد، تصریح کرد: هنیه به میانجی ها تاکید کرد که هر گونه مذاکره ای باید شامل برقراری آتش بس دائم، عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه و بازگشت بدون قید و شرط آوارگان به مناطق خود باشد.

رئیسی در نشست رمضانی با نمایندگان جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی مطرح کرد:

گروه سیاسی: رئیس جمهور برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی موثر و مغتنم جهت بهره‌گیری از ایده‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و حتی نقدهای منصفانه دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد.
سید ابراهیم رئیسی در ادامه دیدارهای رمضانی خود شامگاه جمعه میزبان جمعی از نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالین دانشجویی بود و در فضای صمیمانه پای صحبت‌ها و بیان دغدغه‌های آنها نشست و در ادامه درباره برخی مسائل مطرح شده توضیحاتی داد. در این دیدار وزرای علوم و تحقیقات، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند و ناظر به حوزه مسئولیت خود به سوالات دانشجویان پاسخ دادند. رئیس جمهور در این دیدار ابتدا با قدردانی از حضور حماسه‌ساز و بی‌نظیر مردم به‌ویژه جوانان در راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط کشور به تشریح مواضع قاطعانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف پرداخت و گفت: مسئله فلسطین آنچنان‌که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مسائل اصلی نظام مقدس ما بوده است امروز نیز در دولت منطق قوی راهبرد حمایت‌ از آرمانها و حقوق مردم مظلوم فلسطین به ویژه مظلومین غزه با قوت پیگیری شده است.

راهکار ایران برای مساله فلسطین منطقی است
رئیسی گفت: موضع روشن و قاطع جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین راهکار کاملا منطقی و دموکراتیک مراجعه به آرای عمومی همه فلسطینیان و هر فلسطینی یک رای است که در همه محافل و نشست‌های بین‌المللی نیز بر آن تاکید شده است. رئیس جمهور در ادامه برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی موثر و مغتنم جهت بهره‌گیری از ایده‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و حتی نقدهای منصفانه دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد.

از طرفیت‌های دانشگاه بهره می‌گیریم
رئیسی با استقبال از اعلام آمادگی گروه‌های مختلف دانشجویی برای کمک به دولت، افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاهها و محافل دانشجویی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور در دستور کار دولت است و همانطور که اقدامات دولت در همه بخش‌ها مستند به اسناد علمی و پژوهشی است، دولت نهاد دانشگاه را اتاق فکر و پشتوانه علمی و پژوهشی خود می‌داند. رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر تلاش و اهتمام ویژه دولت به حفظ و ارتقای روزافزون جایگاه مردمی خود، تصریح کرد: آنچنان‌که رهبری معظم انقلاب اسلامی بر مردمی بودن این دولت تاکید داشته اند و این فضیلت برای دولت در باور مردم نیز شکل گرفته است. دولت به دنبال تقویت نقش و مشارکت مردم در امور اجرایی کشور در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی است.
دولت بر کاهش تورم متمرکز است
«تاکید بر نگاه ویژه دولت به تولید علم»، «تشریح اقدامات کم‌سابقه دولت در افزایش تولید انرژی»، «مدیریت مصرف و جبران ناترازی‌ها در این زمینه»، «برنامه‌ریزی برای متناسب‌سازی حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان»، «تلاش برای استمرار روند کاهشی تورم و افزایش تولید»، «کاهش شدید واردات بی‌رویه و غیرضروری در دولت مردمی»، «افزایش چشمگیر جذب نخبگان در دولت از نگاه آمارها» و «شفاف‌سازی وضعیت شرکت‌های دولت و ابربدهکاران بانکی» از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور ناظر بر صحبت‌های برخی نمایندگان تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی به آنها اشاره کرد.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه دولت مردمی هیچ‌گاه رشد و پیشرفت کشور را به بهانه تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها متوقف نکرده است، تصریح کرد: امروز با توجه به تلاش دشمن برای ناامیدسازی مردم به ویژه نسل جوان ملاک و معیار وطن دوستی و انقلابی بودن، امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی است
و ما یقین داریم با اتکا به مردم و جوانان باانگیزه، بااراده و حاضر در صحنه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم.

ارتباط گرفتن آمریکا با ایران تایید شد:

گروه سیاسی: یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تبادل پیام میان تهران و واشنگتن را در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق تائید کرد. شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تائید کرد که واشنگتن یک پیام مکتوب از تهران در رابطه با حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در پایتخت سوریه دریافت کرده است.
این سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به سی‌بی‌اس گفت که واشنگتن نیز در پاسخ، پیامی مکتوب به تهران فرستاده و به ایران تاکید کرده است که از حملات اسرائیل به‌عنوان دلیلی برای حمله به پرسنل یا مواضع آمریکا در منطقه استفاده نکند. پیش از این، «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ایران طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از ارسال پیام هشدارآمیز مکتوب ایران به آمریکا خبر داد. وی در این پیام نوشت: «جمهوری اسلامی ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد که در دام نتانیاهو نیفتد: کنار بکش تا ضربه نخوری. در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند.» شبکه سی‌بی‌اس همچنین گزارش داد: با این حال، مقامات آمریکایی می‌گویند که اسرائیل و آمریکا متقاعد شده‌اند تهران در حال آماده شدن برای یک اقدام تلافی‌جویانه است. مقامات آمریکایی پیشتر به دلیل هراس از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه ایران مدعی شدند که هیچ اطلاعی از قصد رژیم صهیونیستی برای انجام این حمله نداشته‌اند. «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون سه‌شنبه گذشته در توضیح حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت که اسرائیل حمله به دمشق را به ایالات متحده اطلاع نداده بود. روز دوشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت‌خانه و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت. افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی در این حمله به شهادت رسیدند.