نتانیاهو در پی توافق با عربستان برای فرار از مسئولیت طوفان الاقصی است

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو به دلیل فرار از مسئولیتش در عملیات طوفان الاقصی به شدت انتقاد کرد. «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب اپوزیسیون «اسرائیل بیتنا» با انتشار پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس از طرح آتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرده برداشت. لیبرمن گفت: همانطور که دقیقا یک ماه پیش در کنست (پارلمان اسرائیل) اعلام کرده، نتانیاهو در آستانه انحلال کابینه بر اساس توافق با سعودی‌ها است. وی تصریح کرد، طرح نتانیاهو شامل «به‌رسمیت شناختن کشور فلسطینی از سوی اسرائیل است. داستان‌های بیشتری نیز توسط نتانیاهو ایجاد خواهد شد؛ مانند کشور فلسطینی که ارتش ندارد و اسرائیل حریم هوایی آن را کنترل می‌کند، مشروعیت بخشی به برنامه هسته‌ای عربستان و کمک به ریاض برای تصویب آن در کنگره آمریکا و ارائه تعهدی مبنی بر اینکه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای در خاک عربستان حمله نخواهد کرد.» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا نتانیاهو الآن این کار را می‌کند؟ زیرا او متوجه شده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین کابینه او را متلاشی خواهد کرد و کنست منحل می‌شود و ما به سمت انتخابات جدیدی می‌رویم.

 

نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد

وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه تنش‌های اخیر منطقه تنها به سود نتانیاهو است، خاطرنشان کرد امان از مدت‌ها پیش هشدار داده بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمایل دارد آمریکا را وارد مقابله با ایران کند. «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی خواستار توقف تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد که تنها «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از گسترش تنش‌ها در منطقه بهره می‌برد. وی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد: نتانیاهو بیشتر از هر طرف دیگری از تنش‌های اخیر در خاورمیانه سود می‌برد. الصفدی افزود: از مدت‌ها پیش هشدار دادیم که نتانیاهو تمایل دارد که آمریکا را وارد مقابله با ایران کند و این امر نباید رخ دهد زیرا برای تمام منطقه ویرانگر خواهد بود. وزیر خارجه اردن تاکید کرد: پیام ما این است؛ این تنش به سود هیچ‌کس نیست و تهدیدی برای یک جنگ منطقه‌ای است. اردن میدانی برای نبرد اسرائیل و ایران نخواهد بود و هیچ یک از آن ها نباید حریم هوایی ما را نقض کند و یا امنیت ما و مردم کشور را به خطر بندازد.

تقدیر امیرعبداللهیان از مواضع
الجزایر درباره غزه
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد. حسین امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از میزبانی گرم الجزایر از رئیس جمهور ایران در خلال سفر به این کشور به‌ منظور شرکت در نشست سران اوپک گازی و دیدارهای دوجانبه، خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد. وی از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی کرد و رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد. رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تاکید داشت.

ایران تلاش‌های «بدخواهانه» انگلیس علیه سپاه پاسداران را محکوم کرد
کاردار ایران در لندن در پیامی در حسابش در شبکه مجازی ایکس با اشاره به نامه ایران درباره برخی فعالیت‌های مخرب گروه‌های فشار خاص در انگلیس برای اجرای طرحی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بخشی جدایی ناپذیر از ساختار نظامی ایران است، گفت: این اقدام با هدف آسیب رساندن به روابط ایران و انگلیس و ایجاد تقابل در منطقه انجام می‌شود. سفارت ایران در لندن هم‌چنین در بیانیه‌ای در رابطه با اجرای طرحی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روزنامه میدل‌ایست آی، تلاش‌های «بدخواهانه» در انگلیس برای ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم می‌کند. سفارت ایران در این بیانیه گفته است که «گروه‌های طرفدار اسرائیل در بریتانیا تلاش می‌کنند با تحریم سازمان‌های نظامی ایران، روابط تهران ـ لندن را از بین ببرند.» در نامه‌ای از طرف گروه پارلمانی «بریتانیا ـ اسرائیل» که به امضای نمایندگان و اعضای مجلس اعیان انگلیس رسیده است از ریشی سوناک، نخست وزیر درخواست شده تا سپاه پاسداران را تحریم و آن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. سفارت ایران در انگلیس به میدل‌ایست آی گفته که درخواست برای منع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی چند فرد و گروه خاصی که قصد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس را دارند، مطرح شده است.

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان
وزارت خارجه عراق نسبت به اقدام تخریبی در اصفهان و خطرات تنش نظامی در منطقه هشدار داد. وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای نسبت به حمله تخریبی اصفهان ابراز نگرانی شدید کرد. در این بیانیه آمده است: ما به‌طور مداوم تنش‌های منطقه را دنبال می‌کنیم و نسبت به خطرات تنش نظامی که اکنون ثبات و امنیت تمام منطقه را تهدید می‌کند، هشدار می دهیم. طبق گزارش المیادین، وزارت خراجه عراق تاکید کرد: این تنش نباید باعث منحرف شدن نگاه‌ها از اتفاقات غزه و ویرانی و کشته شدن مردم بی‌گناه در آن باریکه شود. بغداد همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که به مسؤولیت خود عمل کند و برای حل فوری این رنج‌ها تلاش کند. بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های بین المللی حضور دارند. امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت وگو با ایسنا درباره حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی، اظهار کرد: در حال حاضر دو ناوگروه نیروی دریایی ارتش در حال انجام ماموریت در آب‌های بین‌المللی هستند. وی ادامه داد: یک ناوگروه در خلیج عدن و دیگری در شمال اقیانوس حضور دارد. نیروی دریایی ارتش از سال ۸۸ با هدف تامین امنیت کشتی های تجاری کشورمان در برابر دزدی دریایی در خلیج عدن به ماموریت‌ رفت. نیروی دریایی در دریای عمان، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب‌المندب حضور دائمی دارد و در این سال‌ها بیش از ۹۴ ناوگروه به این ماموریت‌ها اعزام شده‌اند.

واکنش ایران به اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام امریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد. ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط، استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌گردد، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را
مردود دانست.

گزارش «تجارت» از اهداف و دستاوردهای سفر امیرعبداللهیان به نیویورک:

گروه سیاسی: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه هفته گذشته (29 فروردین) برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع خاورمیانه و فلسطین به نیویورک سفر کرده بود، سطحی فشرده از دیدارهای رسانه‌ای و دیپلماتیک را انجام داد تا پیام ایران را به گوش جهانیان برساند. به گزارش «تجارت»، سفر امیرعبداللهیان به نیویورک دقیقا چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه صورت گرفت. همین امر حساسیت و اهمیت ویژه‌ای به مواضع وزیر امور خارجه کشورمان بخشیده بود. با این مقدمات در ادامه اهداف و ابعاد اهمیت این سفر دیپلماتیک مهم مورد شرح قرار می‌گیرد.

شفاف‌سازی پیرامون انجام عملیات وعده صادق و پاسخ به تل‌آویو
وزیر خارجه ایران در همان بدو ورود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در نیویورک، به چندین روز ادعاهای مقامات آمریکا مبنی برعدم مطلع شدن از پاسخ ایران به اسرائیل سخن گفت و تاکید کرد: از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم. پس از عملیات نیز، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه (هفته گذشته) پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. وزیر امور خارجه جمهموری اسلامی ایران در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت ملل متحد در خصوص (وضعیتِ خاورمیانه، شامل مسأله فلسطین) در روز پنجشنبه به وقت محلی ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ نیز با تشریح دلایل حمله ایران گفت:« تأکید می‌کنم، اکنون دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته است. بنابراین، باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی افزونتر علیه منافع ایران دست بردارد. مسلماً، در صورت هرگونه استفاده رژیم اسرائیل از زور و تعرض به منافع ایران، جمهوری اسلامی ایران نیز در استیفای حق ذاتی خود در دادن پاسخ آنی، قاطع و قوی به آن و پشیمان ساختن قطعی و کامل این رژیم لحظه‌ای تردید نخواهد کرد. این تصمیمی تغییر ناپذیر است.»
امیرعبداللهیان گفت: می‌خواهم از نیویورک و با صدای بلند روشن سازم که ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه، در تثبیت صلح و امنیت پایدار و از جمله مبارزه با تروریسم بوده است. ما در تحقق حداکثری امنیت ملی و منافع کشور و امنیت جمعی منطقه حساس غرب آسیا با هیچ طرفی تعارف نخواهیم داشت. شورای امنیت باید رژیم سرکش و یاغی اسراییل را مهار و ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فورا پایان دهد. وزیر خارجه ایران ادامه داد: از شورای امنیت قویا انتظار می‌رود با تصویب یک قطعنامه جامع، قاطع و تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، نسبت به این موارد اقدام کند:
۱- برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح؛ و حتی کرانه باختری
۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛
۳- تبادل انسانی اسرا؛
۴- موظف ساختن رژیم به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیروهای نظامی و ادوات و تجهیزات آنها از غزه و ضرورت بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛
۵- اعمال تحریم جامع و فوری تسلیحاتی علیه رژیم اسرائیل؛
۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل‌کشی، کشتار هدفمند خبرنگاران، کارکنان نهادهای مردمی خدمات رسانی، کاربرد مکرر سلاح های غیرمتعارف از جمله بمب های فسفری و تهدید مکرر مقامات رژیم اسرائیل به استفاده از بمب هسته ای در غزه

صدور هشدار جدی به رژیم صهیونیستی
در سطحی دیگر، امیرعبداللهیان هشدار به رژیم صهیونیستی را یکی دیگر از اهداف حضور خود در نیویورک تعیین کرده بود. در همین راستا، او در نخستین دیدارش در نیویورک، با «یان بورگ» وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را در ماه آوریل بر عهده دارد، با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد. وزیر خارجه ایران در همه دیدارهای دوجانبه و نشست ها و مصاحبه هایش پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح ایران علیه اسرائیل را تشریح و تاکید کرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت. امیرعبداللهیان در دیدار با همتای اردنی خود، ایمن الصفدی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود. وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت بحرانی در فلسطین اشغالی و نوار غزه و تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد. امیرعبداللهیان در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز اسرائیل را در چارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود. همچنین، امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز گفت: وقتی می‌گوییم پاسخ حداکثری، یعنی اگر رژیم اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری در سرزمین های اشغالی خواهیم داد. ما در همین عملیات اخیر هم از پیش به آمریکا اعلام کردیم که پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه را هدف قرار نخواهیم داد، مگر در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد. در این صورت، هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند.

حمایت قاطع ایران از مردم فلسطین در جریان جنگ غزه
امیرعبداللهیان در جریان سفر به نیویورک مواضع شفاف تهران در قبال جنگ غزه را نیز به گوش جهانیان رساند. در همین راستا، وزیر خارجه ایران با قدردانی از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در کمک به مردم فلسطین گفت: ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق، موجب شد تنها گزینه‌ای که در برابر کشورم باقی بماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود. امیرعبداللهیان دردیدار با احمد عطاف وزیر خارجه الجزایر نیز از نقش این کشور راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی نمود و رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه ایران در دیدار با خانم «میریانا اسپولیاریک» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه نیز گفت: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است. (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار گردد.

نشنال اینترست مطرح کرد:

گروه سیاسی: تحلیلگر مرکز «نشنال اینترست» با بیان اینکه خاورمیانه وارد عصری جدیدی شده، معتقد است نخستین هدف از واکنش ایران علیه اسرائیل این بود که به جای تشدید تنش‌ها، اصول بازدارندگی در مقابل رژیم اسرائیل را پایه ریزی کند. «آرمان محمودیان» مدرس روابط بین الملل در دانشگاه فلوریدای جنوبی تحلیلی را برای مرکز پژوهشی «نشنال اینترست» نگاشته و در ارزیابی واکنش موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق آورده است: این اقدام بی‌سابقه، کل منطقه را وارد دوره جدیدی از تحولات کرده است. با توجه به دیدگاه تشکیلات سیاسی ایران نسبت به تداوم بقا و مبتنی بر اصول بنیادین اسلام، تهران ترجیح داد تا با برنامه‌ریزی دقیق دست به چنین اقدام مهمی بزند. بی تردید این برنامه‌ریزی در هر دو بعد نظامی و سیاسی حمله‌ برجسته‌ای بود. از این‌رو قبل از تصمیم گیری برای انجام آن، تحلیل ملاحظات سیاسی و نظامی مهمی صورت گرفت.
وی معتقد است که استراتژی نظامی ایران در این درگیری ساده به نظر می‌رسد و به طور عمده بر جنگ روانی در چند گام تمرکز داشته است. مرحله اول آن تخریب روحیه دشمن است. این پویش با ایجاد فضایی از عدم اطمینان و رعب در میان اسرائیلی‌ها آغاز شد. این شرایط با بهره گیری همه جانبه از جنگ روانی حاصل شد و از طریق سخنرانی‌های رسمی، پیام‌های دیپلماتیک، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به آن پرداخته شد. یک نمونه قابل توجه پیام رهبر ایران در حساب کاربری بود که در آن به اسرائیلی‌ها به زبان عبری در مورد مجازات قریب الوقوع هشدار داد. این استاد دانشگاه معتقد است کارزار گسترده فوق در گام نخست اعتماد به پایگاه سیاسی جمهوری اسلامی برای انجام انتقام را مورد تاکید قرار می‌داد و در مرحله بعد روحیه ارتش و مردم اسرائیل را تخریب می‌کرد.
بنا بر تحلیل این کارشناس روابط بین الملل، مرحله دوم شناسایی قدرتمندانه شرایط بود که پس از عملیات روانی اولیه، در روز ۱۳ آوریل همزمان با موشک باران حزب الله از جنوب لبنان به سمت اسرائیل صورت گرفت. این مرحله با شلیک حدود ۴۰ راکت برای ارزیابی و شناسایی آمادگی ارتش اسرائیل و در عین حال تشدید فشار روانی بر آنها انجام شد تا براساس این حرکت تاکتیکی، پاسخ دشمن و چگونگی راهبردهای بعدی
مشخص شود. از نظر وی گام سوم، حمله گسترده بود که برای نخستین بار در تاریخ با چند صد پهپاد، موشک کروز و بالستیک صورت گرفت. این حجم بالای پرنده‌ها از مواضع مختلفی پرتاب شدند، تا بر لایه‌های دفاع هوایی ایالات متحده در عراق و سوریه، انگلیس در قبرس، اردن و خود اسرائیل فایق بیایند. هدف راهبردی ارسال پهپادها آن بود که موشک‌های بالستیک و کروز بتوانند از پدافندها عبور کرده و به اهداف مورد نظر خود برسند. محمودیان هدف ایران از انجام حمله‌ای با خسارت جانی اندک را نشان دادن توانایی‌های خود با به حداقل رساندن خطر وقوع جنگ عنوان و تصریح کرد: تهران با رویکرد نشان دادن حمله مستقیم از خاک خود پیامی روشن از توانایی خود برای رسیدن به اسرائیل و اجرای یک عملیات پیچیده و گسترده را ارسال کرد. این پیام به ویژه با توجه به گزارش‌های مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران دارای بزرگترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است، اهمیت قابل توجهی دارد.

گروه سیاسی: وزیر دفاع سابق آمریکا با بیان اینکه سکوت کنونی مقامات رژیم صهیونیستی و ایران می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد، آن را «کرکننده» توصیف کرد «مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا سکوت رژیم صهیونیستی و ایران درباره تنش‌های اخیر را «کرکننده» توصیف کرد و آن را نشانه‌ای از این دانست که تنش‌ها فعلاً به پایان رسیده است. اسپر که در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» وزیر دفاع آمریکا بود، گفت: «این سکوت از دو طرف واقعاً کرکننده است؛ اینکه هیچ‌کس درباره آنچه اتفاق افتاده صحبتی نمی‌کند.» به گزارش روزنامه هیل، اسپر ادامه داد: «فکر می‌کنم این در حال حاضر پایان ماجرا باشد. اما باید دید چه خواهد شد.» در روز جمعه ریزپرنده‌هایی در آسمان اصفهان مشاهده شدند که توسط سامانه‌های پدافند هوایی ایران، سرنگون شدند. این حادثه که به رژیم صهیونیستی نسبت داده می‌شود، پس از آن اتفاق افتاد که ایران هفته گذشته در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری تهران در سوریه، مواضع رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی را با ده‌ها موشک و پهپاد هدف قرار داد.