قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با افزایش عرضه نهاده‌های دامی در بازار نرخ این محصولات به زیر نرخ مصوب خود رسیده است، گفت: با آسودگی خیال تولیدکننده و افزایش تولید، وضعیت عرضه کالاهای اساسی به تولید مازاد رسیده است.
علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: نهاده‌های دامی نقش مهمی در تولید انواع کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم‌مرغ، شیر و گوشت دارد و در گذشته نیز دولت‌ها همواره درگیر آن بودند.
وی افزود: از سال گذشته به‌ویژه از نیمه دوم سال با هماهنگی بانک مرکزی شرایط تأمین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی به‌شکلی تأمین شد که دیگر با بحران مواجه نبودیم.

قیمت نهاده‌ها به زیر نرخ مصوب رسید
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در گذشته دامدار برای تأمین نهاده موردنیاز خود باید پول خود را پیش‌پرداخت می‌کرد تا تعدادی واردکننده خاص نهاده، اقدام به واردات می‌کردند اما اکنون با تأمین کامل نهاده‌ها، تولیدکنندگان نگرانی بابت تولید خود ندارند. وی تصریح کرد: ارز موردنیاز واردات در 3 ماه اول تأمین شده است و دولت در حال برنامه‌ریزی برای تأمین ارز موردنیاز کالاهای اساسی در 3ماهه دوم سال است. پیمان‌پاک گفت: با توجه به تأمین مناسب نهاده‌های دامی در حوزه تولید مرغ و تخم‌مرغ و شیر وضعیت تولید مناسب و تولید مازاد داریم که به تنظیم بازار کمک می‌کند اما با توجه به اینکه دوره تولید دام زمان‌بر است آن نیز به‌زودی به ثبات می‌رسد. کالاهای اساسی , قیمت کالاهای اساسی , پیمان‌پاک اظهار داشت: قیمت مصوب ذرت 11 هزار و 300 تومان است اما با توجه به عرضه مناسب این محصول در بازار زیر نرخ مصوب خود و به‌قیمت 8 هزار تومان به فروش می‌رسد. وی افزود: درحالی که در گذشته نهاده‌های دامی به‌صورت پشت‌فاکتوری (دریافت هزینه اضافی از خریدار) به فروش می‌رسید اکنون قیمت آنها به زیر قیمت مصوب رسیده است و دیگر شاهد بازار سیاه نیستیم.
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در اسفند سال گذشته 150 میلیون قطعه بود که باعث رکورد در تولید و افزایش 30درصدی تولید شد.

مذاکرات باشگاه پرسپولیس با سرمربی برزیلی برای تمدید قرارداد آغاز شده و اوسمار ویرا در گام اول در انتظار دریافت پیشنهاد مالی باشگاه است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اوسمار ویرا پس از کسب نتایج خوب با پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، با پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاه مواجه شده و هفته گذشته نیز جلسه‌ای بین او و رضا درویش مدیرعامل باشگاه برگزار شد.
اوسمار ویرا به باشگاه پرسپولیس گفته که رقم پیشنهادی‌شان برای تمدید قرارداد را به او اعلام کنند و اکنون در انتظار پیشنهاد مالی باشگاه است.
این مربی فصل جاری قرارداد پایه 160 هزار دلاری با پرسپولیس داشت و گفته می‌شود در صورت قهرمانی در فصل جاری، برای فصل آینده رقمی حدود 400 تا 500 دلار مدنظر دارد اما فعلاً پیشنهاد مالی خود را به باشگاه ارائه نداده و در انتظار
دریافت رقم پیشنهادی مدیران پرسپولیس است.
سرمربی پرسپولیس در صورت قهرمانی سرخپوشان در فصل بیست‌و‌سوم علاوه بر مبلغ پایه 160 هزار دلار؛ مبلغ 40 هزار دلار به‌عنوان پاداش قهرمانی، برای هر برد بیرون از خانه هزار دلار و برای هر برد خانگی 500 دلار دریافت می‌کند.
پرسپولیس هم‌اکنون با 52 امتیاز و یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال، در رده دوم جدول لیگ برتر قرار دارد.

در حالی که مسئولان حوزه هنری اقدام به افتتاح ۵ سالن تازه سینما آزادی کردند اما همچنان این سینما‌ها کار خود را آغاز نکردند. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ سال گذشته مسئولان حوزه هنری اعلام کردند که قصد نوسازی سینما آزادی را دارند و قرار است 5 سالن به این سینما اضافه شود، به همین منظور سینما آزادی به‌صورت کلی از چرخه اکران جشنواره فیلم فجر کنار رفت و نتوانست از امکان فروش این ایام بهره‌مند شود. در ادامه محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، هادی اسماعیلی مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز و محمدمهدی روحی عضو هیئت مدیره بهمن سبز از پروژه نوسازی پردیس سینمایی آزادی تهران بازدید کردند. در این بازدید که با حضور مدیران ارشد و معاونان مؤسسه بهمن سبز برگزار شده بود، مدیران حوزه هنری با ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه بر لزوم راه‌اندازی سالن‌های سینمایی جدید این مجموعه تا پایان سال تأکید کردند. پروژه توسعه و تبدیل پردیس سینما آزادی به مجموعه فرهنگی چندمنظوره که شامل ساخت سالن‌های سینمایی جدید، سالن سینمایی کودک، شهربازی کودکان و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی است به‌همت مؤسسه بهمن سبز در سال گذشته آغاز شد.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، از امروز نرخ جدید کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اعمال شد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی را طبق روال هرساله به تصویب رساند و زمان اجرای آن را از اول اردیبهشت ماه سال جاری تعیین کرد، با تأیید مصوبه شورای شهر توسط فرمانداری تهران، نرخ‌های جدید از امروز قابل اجراست. بر اساس این مصوبه نرخ پایه ورودی مسافران در مترو با 16 درصد افزایش همراه شد و بر اساس پیمایش تا 2 کیلومتر با نرخ ورودی و مازاد بر آن تا 30 کیلومتر برای هر کیلومتر 40 درصد افزایش داشته است، مازاد بر 30 کیلومتر نیز شهروندان مبلغ بیشتری را پرداخت نخواهند کرد. 30 درصد افزایش خطوط حومه‌ای نیز به تصویب اعضای شورا رسید و به این ترتیب برای بلیط تک‌سفره که 3300 تومان بود، حداکثر به قیمت 4 هزار و 300 تومان افزایش پیدا می‌کند. برای مبلغ ورودی در اتوبوس تندرو و عادی 22 درصد افزایش پیش‌بینی شده و به‌ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو 20 درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی 40 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به ارائه خدمات گران قیمت سلامت روان به صورت رایگان در مراکز سراج، از فعالیت ۸۳ مرکز سراج در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد مصلحی امروز در یک نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در مراکز سراج، خدمات روانشناسی ارائه می‌شود. امروزه 83 مرکز سراج داریم که خدمات گران‌قیمت سلامت روانی اجتماعی را به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و برنامه داریم این مراکز به 100 مورد برسد. در حال حاضر بیش از 3000 روانشناس در شبکه بهداشت کشور فعال هستند. وی افزود: در سطح اول افراد به مراکز بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه می‌کنند؛ مراجعینی که نیاز به خدمات بیشتر و تخصصی‌تری دارند از مراکز جامع سلامت به سراج ارجاع می‌شوند علاوه بر این در این مراکز، موارد ارجاعی از دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش و بهزیستی را پذیرش می‌کنند. مصلحی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر این که میزان شیوع اختلالات چگونه مورد پایش قرار می‌گیرد و وزارت بهداشت پس از شناسایی شایع‌ترین مشکلات روانی چه اقداماتی انجام خواهد داد: غربالگری سلامت روان با 8 شاخص انجام می‌شود که در طی سال‌های گذشته اختلالات اضطرابی و اختلالات خلقی یعنی افسردگی مورد بررسی قرار می‌گرفته است. آخرین پیمایش وضعیت سلامت روان در جامعه در سال 1402 انجام شده و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.
پیمایش‌ها برای ما مشخص می‌کنند که از بین مشکلات روانی بر کدام اختلال باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و پیمایش‌ها هر 10 سال یکبار انجام می‌شوند؛ نتایج این پیمایش‌ها به زودی اعلام و مشخص می‌شود که تمرکز ما در شبکه بهداشتی باید بر غربالگری‌ها کدام اختلالات روانی باشد.
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس توصیه‌های انجمن‌های بین‌المللی لازم است که میزان استرس پذیری افراد از تنش‌ها از جمله تنش‌های اقتصادی را در جامعه کم کنیم. بر همین اساس نیز در حال تهیه بسته آموزشی تفکیک استرس از واقعیت‌های اقتصادی هستیم.