ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ هم با «دونالد ترامپ» رقابت کرد و شکست خورد، گفت ترامپ «مستبد جاه‌طلبی است که می‌خواهد دشمنان سیاسی خود را به قتل برساند.» «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده در گفت‌وگو با «مارک الیاس» فعال دموکرات تاکید کرد که رای‌دهندگان آمریکایی این مسئله را دست‌کم می‌گیرند که ترامپ تا چه اندازه می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور «خطرناک» باشد. کلینتون که در سال ۲۰۱۶ در برابر ترامپ با شکست مواجه شد، در ادامه این گفت‌وگو که در قالب پادکست منتشر شده است، ادعا کرد: «ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) هم کاری را می‌کند که ترامپ مایل به انجام آن است؛ کشتن مخالفان، زندانی کردن مخالفان، فرستادن روزنامه‌نگاران و دیگر افراد به تبعید و حکمرانی بدون هیچ توازنی. اینها مواردی هستند که واقعا ترامپ می‌خواهد.» البته این عادت قدیمی هیلاری کلینتون است تا «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور وصل کند.

 

جریان‌های مافیایی دنبال فرصت برای ایجاد تنش اقتصادی در کشور هستند

حمیدرضا ترقی، درباره ایجاد عملیات روانی و جنگ هراسی برای تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: برخی جریان‌ها در اقتصاد کشور حضور دارند که به دنبال سوء استفاده از اتفاقات برای گران کردن قیمت اجناس و افزایش قیمت ارز هستند. آنها از هر حادثه‌ یا فرصتی برای دستیابی به اهداف خود و وارد کردن فشار اقتصادی به مردم استفاده می‌کنند. این بخش، نقش مهمی در تنش‌های اقتصادی و ایجاد حباب قیمت‌ها دارد و هر حادثه‌ای را براساس سود و زیان خود محاسبه کرده و آن را کوچک و بزرگ می‌کند. وی افزود: اگر دولت و قوه قضاییه با این جریان‌ها مقابله نکند، با ایجاد هر حادثه‌ای در فضای مجازی یا واقعی باید شاهد ایجاد تنش در حوزه اقتصادی باشیم. دشمن هم دست بردار نیست و انواع جنگ‌ها و توطئه‌ها را علیه کشورمان انجام می‌دهد و این عناصر اصلی منتظر همین توطئه‌ها و اقدامات دشمن هستند تا از این وقایع به نفع خود در کشور سوء استفاده کنند، بنابراین لازم است دولت و قوه قضاییه با این جریان‌ها برخورد قاطع کند.

رییسی امروز به پاکستان می‌رود
رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه و در راس هیئتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، عازم اسلام‌آباد خواهد شد. سید ابراهیم رئیسی در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با "شهباز شریف" دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد. رئیس جمهور در این سفر همچنین با "آصف‌علی زرداری" همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند. رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی "رانیل ویکرمسینگه" رئیس جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از "ابر پروژه چندمنظوره اومااویا" شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.

ترکیه رهگیری موشک‌های
ایرانی را تکذیب کرد
ترکیه ادعاهای مطرح شده مبنی بر رهگیری موشک‌های شلیک شده ایران به سوی سرزمین‌های اشغالی توسط رادارهای این کشور را تکذیب کرد. «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد. این مرکز که وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه است در بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعاها در این خصوص واقعیت ندارد. در این بیانیه آمده است: پیش از این نیز ادعاهای مربوط به پایگاه راداری کوراجیک که در پی دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس مطرح شد، را تکذیب کرده بودیم. این ادعاها صحت ندارد و بار دیگر به‌طور عامدانه مطرح شد. اطلاعات دریافتی از پایگاه راداری کوراجیک تنها در چارچوب قوانین ناتو و با اعضای این ائتلاف به اشتراک گذاشته می‌شود.

سیاست آمریکا بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» استوار است
«بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که ایالات متحده در راس غرب از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد و در حاشیه تشدید هرج و مرج را تماشا می‌کند. وی در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در مناقشه فلسطین و اسرائیل افزود: «وقتی می‌گوییم آمریکا، منظور ما کل غرب است، زیرا غرب کاملاً تحت کنترل ایالات متحده است. آمریکا از هر درگیری سود می‌برد و سپس ‌کنار می‌ایستد و هرج و مرج رو به رشد را تماشا می‌کند و منتظر لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعی را بزند.» رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند. به گفته ‌اسد، سیاست آمریکا بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» استوار است.

تأکید بن زاید و گوترش
بر مهار تنش‌ها در منطقه
رئیس کشور امارات متحده عربی دیروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با دبیر کل سازمان ملل متحد، تحولات منطقه و تلاش برای مهار تنش‌ها را بررسی کرد. «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد تلفنی درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع غزه گفت‌وگو کرد. دو طرف مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات منطقه، ضرورت تلاش برای مهار تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن را بررسی کردند و هر گونه تشدید تنش‌ها را تهدیدی خطرناک برای امنیت منطقه و صلح و ثبات جهانی برشمردند. بن زاید و گوترش همچنین بر خویشتنداری و اتکا به عقل و درایت جهت جلوگیری از کشیده شدن منطقه به مرحله خطرناک درگیری که به ضرر همه و مانع همکاری و توسعه ملت‌هاست، تأکید کردند. آنها همچنین اوضاع نوار غزه و ضرورت تلاش برای توقف فوری جنگ به منظور جلوگیری از وقوع فجایع انسانی بیشتر در این منطقه و نیز تضمین ارسال کمک‌های کافی و بدون مانع به ساکنان آن را مورد تأکید قرار دادند.

حملات موشکی جدید حزب‌الله لبنان به محل استقرار صهیونیست‌ها
حزب‌الله لبنان در ادامه حملات موشکی امروز خود علیه پایگاه‌های صهیونیستی، تجمع نیروهای صهیونیست را در جنوب پایگاه «جل العلام» هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مبارزان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور محل استقرار سربازان دشمن صهیونیستی را در جنوب پایگاه «جل العلام» با موشک‌های برکان هدف قرار دادند. الجزیره به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد حزب الله لبنان ۲ موشک را به شهرک «دوویو» در الجلیل علیا شلیک کرد. پیش از این حزب‌الله لبنان اعلام کرد نیروهایش «تجهیزات جاسوسی» در مجاورت پادگان اسرائیلی Dovev «دوویو» را هدف قرار دادند که منجر به انهدام آن شد. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرده بود مبارزانش ساختمانی را که سربازان اشغالگر در شهرک شومیرا از آن استفاده می‌کردند با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند. از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهداف شهرک «الناقوره» را بمباران کردند.

رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح تاکید کردند:

گروه سیاسی: فرمانده کل قوا ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر، تاکید کردند: نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر، تاکید کردند: به‌لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.
به گزارش «تجارت»، فرمانده کل قوا ضمن تبریک روز ارتش و همچنین سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است، افزودند: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است. رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از لحاظ شدن تدبیر در اقدامات نیروهای مسلح گفتند: حوادث گوناگون با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، نیروهای مسلح را به استمرار تلاش و حرکت برای مواجهه با دشمنی‌ها و دشمن‌ها با تکیه بر نوآوری و ابتکار توصیه و خاطر نشان کردند: یک لحظه هم نباید متوقف شد زیرا توقف به معنای عقب گرد است، بنابراین باید نوآوری در تسلیحات و شیوه‌ها و همچنین شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد. ایشان با تاکید براینکه حیثیت ملت ایران باید در چشم دنیا برجسته باشد، افزودند: ضمن شناسایی استعدادها و نیروهای توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار همچنین تشکر ویژه‌ای از خانواده‌های فرماندهان و رده‌های مختلف ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داشتند و خاطر نشان کردند: بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند. در این دیدار سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات بزرگ سال ۱۴۰۲ و همچنین هفته‌های آغازین سال ۱۴۰۳ از جمله عملیات «طوفان‌الاقصی» و عملیات «وعده صادق» در تنبیه رژیم صهیونیستی گزارش کوتاهی از آخرین آمادگی‌ها و توانایی‌های نیروهای مسلح ارائه کرد.

گزارش «تجارت» از افزایش نگرانی‌ها و تنش‌های آمریکا و اروپا برای تداوم حمایت از کی‌یف:

گروه سیاسی: آمریکا و اروپا بر خلاف ماههای آغازین جنگ اوکراین نه تنها دیگر روسیه را در موضع ضعف نمی‌بینند، بلکه شکست ارتش اوکراین را بیش از هر زمان دیگری محتمل می‌دانند. سران اروپا و آمریکا اکنون با معمای پیچیده‌ای رد بحث اوکراین مواجه هستند. آن‌ها می‌دانند حفظ وضعیت موجود به روال سابق با کمک‌رسانی‌های فعلی ممکن نیست اما افزایش کمک‌ها به اوکراین و مداخله فعال‌تر در جنگ نیز احتمال ورود ناتو و روسیه به یک جنگ بزرگ را به همراه دارد.
به گزارش «تجارت»، اکنون تصویب بودجه جدید در آمریکا برای حمایت زا کی‌یف به یک چالش بزرگ در میان جناح‌های سیاسی آمریکایی تبدیل شده است. در یک سوی ماجرا، دولت آمریکا بر تداوم حمایت گسترده تاکید دارد. برای نمونه اخیرا ژنرال «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون گفت ایالات متحده در حال بررسی اعزام مستشاران نظامی اضافی به سفارت خود در کی‌یف است. در سوی دیگر، ماجرا ائتلاف ناتو به‌رغم هشدارهای روسیه درباره نادیده گرفتن منافع امنیتی خود توسط این ائتلاف‌، به سیاست تحریک‌آمیز گسترش خود ادامه داده و در پی پیوستن سوئد و فنلاند به این ائتلاف حالا تعداد اعضای آن به ۳۲ عضو رسیده است. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ماه گذشته میلادی در پاسخ به این سیاست از تشکیل ۲ ارتش و ۳۰ لشگر جدید در روسیه تا پایان سال جاری میلادی خبر داده است. همین موضوع جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داده است.

معمای منهدم شدن تسلیحات آمریکایی در اوکراین
اخیرا موضوع انهدام سلاح‌های آمریکایی نیز به موضوعی دردسرساز برای آمریکایی‌ها در میانه جنگ اوکراین تبدیل شده است. در این زمینه، نیویورک تایمز نوشت: تانک های ساخت آمریکا در میدان عملیات ویژه نظامی هدف پهپادهای روسی قرار گرفته و منهدم می شوند. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی نوشت که ارتش اوکراین ظرف دو ماه گذشته پنج تانک آبرامز خود را عمدتاً به دلیل حملات پهپادی از دست داده است. نیویورک تایمز در این باره نوشت که نبرد هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین که جنگ مدرن را متحول کرده، تلفات مرگباری را بر یکی از قدرتمندترین نمادهای قدرت نظامی آمریکا – یعنی تانک – تحمیل کرده است. در مطلب روزنامه نیویورک تایمز آمده است که بسته به اندازه و پیچیدگی فناوری پهپادها، این پهپادها می توانند حداقل ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشند که در نوع خود سرمایه گذاری ناچیزی برای منهدم کردن یک تانک آبرامز ۱۰ میلیون دلاری آمریکایی محسوب می شود. این رسانه آمریکایی همچنین در گزارش خود یادآور می شود که اوکراین از آغاز درگیری با روسیه در مجموع ۷۹۶ تانک را از دست داده است. همچنین، «اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت آخرین تجهیزاتی که برای اوکراین با بودجه کنگره آمریکا خریداری می‌شود، تا ماه ژوئیه توسط روسیه منهدم خواهند شد.

تداوم حمایت‌ها همزمان با نگرانی از شکست اوکراین
این روزها غربی‌ها به شدت در یک مضیقه بزرگ قرار گرفته‌اند. آن‌ها می‌دانند باید به اوکراین یاری برسانند. برای نمونه، وزارت دفاع آلمان از طرحی جدید با هدف تقویت سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین خبر داد که قرار است با مشارکت کشورهای دیگر انجام شود. دولت آلمان می‌گوید برای اجرای تعهداتش در زمینه دفاع هوایی اوکراین در حال مذاکره با کشورهای دیگر است چراکه می‌خواهد سیستم‌های موشک پاتریوت خود را نیز تقویت کند. وزرای امور خارجه و دفاع آلمان هفته گذشته طرح اقدام فوری در زمینه دفاع هوایی (IAAD) را راه‌اندازی کردند و در پیامی به کشورهای دیگر خواستار تامین بودجه سیستم دفاع هوایی اوکراین شدند. در سوی دیگر، ماجرا، ران جانسون»، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت ویسکانسین فاش کرد که چرا بسته کمکی جدید برای اوکراین و سایر کشورها برای ایالات متحده بی‌فایده تلقی می‌شود. این سناتور گفت: «ما همچنان به رهن و غارت آینده فرزندان‌مان ادامه می‌دهیم، بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار برای دفاع هزینه کرده ایم، اما هر بار که اقدامات دفاعی انجام می‌شود، مشخص می‌شود که باید اقدامات بیشتری اتخاذ کنیم». وی افزود که اولویت باید تضمین امنیت مرزها قبل از صرف چنین مبالغی باشد. از سوی دیگر، «فلوریان فیلیپو» رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه در حساب کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «این امتناع لجوجانه از مذاکرات و گریز از صلح، باعث بدتر شدن روزانه تلفات انسانی این جنگ می‌شود و در عین حال، فرانسه هر روز فقیرتر می‌شود و این روند ما را با خطر جدی مواجه می‌کند. ارسال تسلیحات و پول به اوکراین را متوقف کنید!» «گابریل اتل» نخست‌وزیر فرانسه اخیرا تاکید کرده بود که تا زمانی که پاریس از اوکراین حمایت می‌کند، این کشور به جنگ ادامه می‌دهد.

آماده شدن روسیه برای جنگ با ناتو
همزمان با سردرگمی آمریکا و اروپا در مواجهه با ادامه جنگ اوکراین، اندیشکده آمریکایی موسوم به «انستیتوی مطالعه جنگ» در گزارشی مدعی شد که روسیه در حال گسترش بخشی از ارتش خود با هدف کسب آمادگی برای یک جنگ در ابعاد بزرگ با ائتلاف ناتو است. ارزیابی این اندیشکده که در واشنگتن دی.سی مستقر است، بعد از آن مطرح می‌شود که روزنامه روسی «ایزوستیا» که نزدیک به کرملین است، گزارشی را درباره برنامه وزارت دفاع روسیه برای گسترش منطقه نظامی جدیدالتاسیس «لنینگراد» منتشر کرد. این برنامه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه دسامبر در پاسخ به پیوستن فنلاند به ائتلاف ناتو اعلام شد. منابع وزارت دفاع روسیه به ایزوستیا گفتند، ارتش این کشور در «جمهوری کارلیا» در شمال روسیه در مرز با فنلاند، یک یگان موشکی مجهز به موشک‌های بالستیک «اسکندر-ام» را تشکیل داده است. طبق این گزارش، روسیه تشکیل یک واحد مجهز به تانک را هم در نظر دارد، اما هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته است. در ادامه گزارش روزنامه ایزوستیا آمده است، روسیه همچنین یک واحد جدید پدافند هوایی و نیروی هوایی را در این منطقه مستقر کرده است؛ واحدی که متشکل از چند هنگ سرباز، بمب‌افکن‌های سامانه‌های پدافند هوایی و سربازان مهندسی رادیویی است. «ولادیمیر والویف» فرمانده سابق ناوگان بالتیک روسیه به روزنامه ایزوستیا گفت این تدارکات در پاسخ به پیوستن هلسینکی به ناتو و تقویت مواضع قوای روسی در جبهه غربی آنها اتخاذ شده‌اند. والویف اظهار کرد: «اگر بدترین سناریو رخ دهد، این یگان موشکی ماموریت‌ برخورد با نیروهای ناتو را که تهدید ایجاد کرده‌اند، عملی خواهد کرد. حالا ما باید چشمانمان را به فنلاندی‌ها بدوزیم.»

وزیر نیروهای مسلح فرانسه: ایران چالش امنیتی برای اسرائیل و اروپاست

گروه سیاسی: وزیر نیروهای مسلح فرانسه در تداوم سیاست‌های خصمانه پاریس علیه تهران، با اشاره به پاسخ تنبیهی کشورمان به مواضع نظامی در سرزمین‌های اشغالی، ادعا کرد که ایران یک چالش امنیتی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل و همچنین اروپا است. سباستین لُکرونو (Sébastien Lecornu) در حالی امروز یکشنبه این سخنان را در مصاحبه تفصیلی با روزنامه لو پاریزین اعلام کرد که پیشتر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به اقدام‌ تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نه تنها واکنشی نشان نداده بود، بلکه تمام قد در حمایت از تل‌آویو گام برداشت. به گزارش «تجارت»، این وزیر فرانسوی که اعلام شده نیروهای تحت امر او در دفاع هوایی علیه اقدام تلافی‌جویانه هفته گذشته تهران علیه مواضع نظامی در سرزمین‌های اشغالی شرکت داشتند، همچنین ادعا کرد که «حضور فرانسه در منطقه [خاورمیانه] بیش از هرچیز امکان کنترل تشدید تنش را در مقابله تمایل تهران به بی‌ثباتی فراهم می‌کند». لکرونو اظهار داشت: «تاکنون تهران به طور غیرمستقیم از طریق نمایندگان خود [علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل] اقدام می‌کرد اما شنبه گذشته گامی دیگر برداشت و به شکل مستقیم از خاک خود به اسرائیل حمله کرد». او بدون در نظر گرفتن موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در زمینه آنچه کشورهای غربی به غلط نیروهای نیابتی تهران در منطقه می‌نامند، مدعی شد: «در پشت جنگ بین [رژیم] اسرائیل و حماس، سایه تهران که دستور کار ناامنی و بی‌ثباتی خود را در منطقه اجرا می‌کند، مشهود است». وزیر نیروهای مسلح فرانسه سپس همسو با دیگر متحدان پاریس که در حوزه سیاست خارجی در زمین تل‌آویو بازی می‎‌کنند، آنچه دستور کار تهران نامیده بود را «نه تنها تهدیدی برای خاورمیانه بلکه برای اروپا» ارزیابی و ذیل آن ادعاهای نخ‌نمایی همچون «خطر تجارت دریایی در دریای سرخ، توسعه برنامه هسته‌ای ایران و حمایت تهران از مسکو در جنگ اوکراین با تامین پهپادهای شاهد» را تکرار کرد. لکرونو که گویی سابقه استعماری کشورش در نقاط مختلف جهان را به فراموشی سپرده، در این مصاحبه طولانی مدعی است که حضور نظامی ارتش فرانسه در منطقه خاورمیانه از جمله در دریای سرخ و مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی، از برای پیشگری و بازدارندگی [از تشدید تنش‌ها] است. وی حضور نظامی فرانسه در خاورمیانه را در راستای سیاست‌های امانوئل مکرون رئیس جمهوری کشور متبوعش مبنی بر «مبارزه با تروریسم، جایی که داعش کماکان یک خطر بزرگ است» توجیه اما تاکید کرد که «ما (فرانسه) در جنگ با ایران نیستیم، اما واضح است که نیروهای مسلح ما در کنترل تشدید تنش‌ مشارکت دارند». لکرونو در این مصاحبه همچنین تلاش داشت برخلاف اسناد افشا شده سایت تحقیقاتی دیسکلوزه (Disclose) و روزنامه پژوهشی مَرسَکتو (Marsactu) که اوایل آوریل (اواسط فروردین) تایید کردند پاریس در اواخر اکتبر ۲۰۲۳ (اواسط آبان) مجوز تحویل دست‌کم یکصد هزار گلوله مسلسل را به اسرائیل صادر کرده است، حمایت نظامی کشورش از رژیم صهیونیستی را توجیه کند.