در تقویم رسمی و غیر رسمی، مناسبت‌های قابل توجهی به موضوعات مرتبط با محیط زیست اشاره دارد که شاید برخی از آنها کمتر ملموس باشند، اما روزی با عنوان «زمین پاک» برای هر فردی با هر سطح از تحصیلات و دانش قابل درک است. روزی که خودمان نام‌گذاری کردیم تا بهانه‌ای برای توجه به جایی باشد که در آن زندگی می‌کنیم، اما آیا تنها یک روز برای جلب توجه کافیست؟ به گزارش ایسنا، همه ما از نخستین سال‌های ورود به مدرسه این جمله را حفظ کردیم که «زمین سومین و تنها سیاره قابل سکونت منظومه شمسی است.» حتی احتمالا روزی را به یاد بیاوریم که در کتاب علوم، تصویر کره زمین که در فاصله نزدیکی از خورشید قرار دارد را با حیرت به دوستانمان نشان دادیم و تعجب کردیم که چطور در این فاصله کم، نمی‌سوزیم! آموزشی که البته در سال‌های بعد پیشرفته‌تر شد و در قالب کتاب جغرافیا سعی کرد تا موضوعاتی نظیر تغییرات اقلیمی، اقیانوس‌ها، گرمایش زمین و... را به شکل علمی برایمان ترسیم کند. اما آیا هرآنچه که لازم است درباره زمین بدانیم تا بتوانیم امانتدار خوبی باشیم و زمین را با کمترین تغییرات به دست نسل بعدی بسپاریم در این آموزش‌ها خلاصه می‌شود؟ نسلی که مبانی علمی مرتبط با جایی که در آن زیست می‌کند را به شکل نظری یا آموخت یا شبِ امتحان حفظ کرد تا مردود نشود، آیا در عمل هم از نگهداری زمین نمره قابل قبولی می‌گیرد؟ پاسخ به این سوال به سادگی نگاه به پیرامونمان است؛ درست همان زمانی که در دل پیچ و تاب جاده چالوس یا جاده‌ای فرعی در نقاط کویری کشور، نُت‌های موسیقی گوشمان را نوازش می‌کند، چشم‌هایمان رقصِ پرواز پلاستیک‌ها در آسمان یا شکوفه‌های زباله را بر سر شاخه درختان می‌بینید و در همین لحظه می‌توانیم فکر کنیم چقدر امانت‌دار خوبی هستیم؟ هرچند که با آوردن عنوان «زمین» ممکن است بیشتر افراد به سطح سختی که روی آن زندگی می‌کنند، فکر کنند اما عکس‌های هوایی به خوبی نشان می‌دهند که دو سوم سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را اقیانوس‌ها تشکیل داده‌اند که هرچند کمتر، اما این بخش و موجودات آن هم از گزند انسان در امان نبوده‌اند. با این وجود آنچه که این سیاره را قابل سکونت کرده وجود اکسیژن است.

سرمربی سابق پرسپولیس می‌گوید این تیم با هدایت اوسمار ویرا اقتصادی بازی نمی‌کند. حمید استیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس برابر صنعت‌نفت آبادان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: شرایط پرسپولیس بسیار خوب است. این تیم در نحوه بازی هم عملکرد خوبی دارد. به غیر از بازی با ملوان، در بیشتر بازی‌ها شاهد عملکرد خوبی از پرسپولیس هستیم. در آبادان هم پرسپولیس با یک بازی هوشمندانه توانست به برتری برسد تا رقابت خود در صدر جدول با استقلال را ادامه بدهد. از زمانی که اوسمار هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است، پرسپولیس بازی‌های هجومی‌تری را ارائه می‌کند و دو مدافع چپ و راست تیم به خوبی نفوذ می‌کنند تا فرصت گلزنی ایجاد کنند. این شرایط باعث شده هواداران بازی‌های جذابی از پرسپولیس ببینند و نتایج خوبی هم کسب شود. وی افزود: پرسپولیس وقتی به گل می‌رسد، تلاش می‌کند دوباره به گل برسد و اینگونه نیست که اقتصادی بازی کند. این فوتبال باب دل هواداران است. الان هر بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد و نباید اشتباه کند. البته پرسپولیس در جام حذفی هم مدعی است و در این جام هم می‌تواند برای قهرمانی تلاش کند. او همچنین گفت: انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس تصمیم خوب مدیریتی بود که آقای درویش اتخاذ کرد. این تصمیم هم از نظر اقتصادی برای باشگاه خوب بود و هم نشان داده از نظر فنی هم بسیار تصمیم خوبی بوده است. البته فراموش نکنید اضافه شدن بازیکنانی نظیر عبدالکریم حسن، اورونوف و آل‌کثیر بسیار مهم بوده چراکه این بازیکنان بسیار تاثیرگذار کار کرده‌اند. با اینکه پرسپولیس چند بازیکن مصدوم دارد اما توانسته روند خوبی را در لیگ دنبال کند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده و فقط وعده ورود خودروی برقی داده شده و شواهد و گزارشی از عملکرد اجرایی وجود ندارد. به گزارش ایسنا، علی‌اصغر قائمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با قرائت متن تذکرش خطاب به زاکانی شهردار تهران گفت: همانطور که مستحضرید مدیریت شهری در سال گذشته در سه مرحله اقدام به رونمایی از تاکسی‌های برقی کرد. وی با بیان اینکه در آذرماه سال گذشته از ۸۸ خودرو آریزو برقی که رنگ‌های مختلفی داشت در حضور شهردار تهران و وزیر صمت رونمایی شد، افزود: در دی‌ماه سال گذشته نیز در محل سازمان تاکسیرانی از ۱۹۸ خودروی جک برقی که رنگ سیاه داشتند، رونمایی شد و نکته قابل توجه این است که این خودروها یا پلاک نداشتند و یا پلاکشان شخصی بود و پلاک تاکسی نداشتند. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخلاف مصوبه شورای عالی ترافیک که قرار بود رنگ خودروهای برقی آبی فیروزه‌ای باشد شاهد رونمایی از خودروهای رنگی هستیم، گفت: در اسفندماه سال گذشته نیز از تعداد خودروهای برقی وارداتی چین رونمایی شد که رنگش با رنگ مصوب همخوانی نداشت.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد داشته است، گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و افزایش کیفیت خدمات پرستاری اثرگذار باشد. محمدتقی جهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد. البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد. وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.