رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

براساس گزارش فعالیت منتشر شده یک ماهه در سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بیمه ملت موفق شد در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۳ درصد بیشتر حق بیمه تولید کند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ این شرکت حکایت از تولید مبلغ ۲۸۱۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال حق بیمه دارد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۱۰۳ درصدی را به ثبت رسانده است.حق بیمه تولیدی شرکت در فروردین سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۸۷ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال بوده و بدین ترتیب شرکت با مدیریت صحیح و هدف گذاری‌های صورت گرفته، توانسته در فروردین سال‌جاری حدود ۱۴۳۱ میلیارد ریال بیشتر حق بیمه تولید کند.همچنین خسارت پرداختی شرکت در اولین ماه سال‌جاری مبلغ ۸۳۸ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال بوده که این رقم هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش حدودی ۳۶ درصدی مواجه شده که نشان‌دهنده پایین آمدن نسبت خسارت شرکت بیمه ملت در ادامه روند کاهشی این نسبت در سال ۱۴۰۲ و رسیدن نسبت خسارت بیمه ملت در فروردین ماه ۱۴۰۳ به حدود ۲۶ درصد می باشد.بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱۴۶ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد در فروردین امسال مبلغ ۴۰۸ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال کمتر خسارت پرداخت کرده است.

 

بهترین نسبت مطالبات به تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای چندمین سال متوالی موفق شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی خود را در کمترین سطح ممکن نگاه دارد.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، بهترین عملکرد بین اعضای شبکه بانکی کشور در شاخص نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.در حالی که چند سال است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت مطالبات به تسهیلات خود را کمتر از یک درصد نگاه داشته، در سال‌های اخیر این نسبت به کمتر از نیم درصد رسیده است.
نسبت مطالبات به مصارف بانک در سال ۱۴۰۱ عدد ۰.۳۸ (سی و هشت صدم) درصد بود که در سال ۱۴۰۲ با کاهشی مجدد به ۰.۲۹ (بیست و نه صدم) درصد رسید.عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این شاخص هم بهترین عملکرد در بین بانک‌های ایرانی به شمار می‌رود، هم بهتر از متوسط عملکرد بانک‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در حقیقت بیان می‌کند که چه میزان از تسهیلات پرداختی بانک در موعد مقرر بازپرداخت نشده است. هر چه این نسبت پایین‌تر بوده و به صفر نزدیک باشد، یعنی بانک در وصول مطالبات در سررسید خود موفق عمل کرده و مشتریان خوش‌حسابی دارد.

راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت راه‌اندازی این پروژه و راه‌‌اندازی فاز دوم فولاد بافت گفت: فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با سرمایه‌ای به ارزش 120میلیون یورو آماده بهره‌برداری شده که این موضوع مصداق تحقق شعار سال است. این نماینده مجلس در رابطه با سرمایه‌گذاری داخلی برای پیشبرد این پروژه گفت: کشورمان در یک شرایط سخت و تحریمی قرار دارد. تحریم‌ها باعث کاهش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور شده‌، به همین دلیل بسیاری از پروژه‌ها نیازمند حمایت و تامین مالی بخش خصوصی، بانک‌ها و نهادهای دولتی هستند. سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: روش تامین مالی کارخانه احیاء استیل فولاد بافت یکی از بهترین روش‌ها برای این دوران است. هرچه روش‌های تامین مالی گسترده‌تر شود، سرمایه‌گذاران فرصت بیشتری برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده و تولیدکنندگان هم توان توسعه و تولید محصول و پروژه‌های بیشتر را پیدا می‌کنند.

دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل
بانک پارسیان شد
با تصویب هیات مدیره بانک پارسیان دکتر جواد شکرخواه به‌عنوان مدیرعامل این بانک معرفی شد.در جلسه ای که صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد، با توجه به خداحافظی دکتر کورش پرویزیان، هیات مدیره بانک با تکریم خدمات شایسته و ماندگار، حضور ایشان در بانک پارسیان را منشأ اقدامات مفید و سازنده برای بانک دانست و از زحمات و تلاش‌های خالصانه ایشان در یک دهه گذشته قدردانی و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون کرد.گفتنی است؛ جواد شکرخواه دکترای حسابداری و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که ضمن تدریس دروس مختلف حسابداری و مالی از اعضای فعلی هیات مدیره بانک می‌باشد و سابقه سال هاعضویت در هیات مدیره بانک‌های کارآفرین و پارسیان را دارد.

معاون بین‌الملل بانک سامان عنوان کرد:

گروه بانک و بیمه: همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.
به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمدهای حاصله در حوزه های مختلف داشته باشد.معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزارهای تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازوهای اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکارهای متناسب با آنها بپردازد.معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

یکی از مهمترین چالش های ذهنی مشتریان محصولات و خدمات هر سازمان، خدمات پس از فروش است، اما سازمان باید پیشتر به پاسخ این سوال فکر کند که «اگر مشتری با مشکلی مواجه شد، باید چه کند؟»به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون؛ پاسخگویی به سوالات، نیازها، مشکلات و خواسته های مشتریان، از الزامات هر سازمانی است و ساده سازی این فرایند پاسخگویی، باید به هر شکل و روشی در دستور کار باشد.راه اندازی مرکز تماس، از ساده ترین ابزارهای برای تعامل با مشتری است، ولی در عین حال با افزایش تعداد مشتریان، تنوع بخشی به کانال های ارتباطی به منظور افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی به آنها هم الزامی است.شرکت بیمه تعاون با شناخت درست این مساله، ابزارهای متعددی را به منظور پاسخ به سوالات و راهنمایی مشتریان در نظر گرفته است. اطلاعات موجود نیز نشان می دهد این ابزارها نه تنها کانال ارتباطی خوبی با مشتریان ایجاد کرده، بلکه استقبال مشتریان از این کانال های متنوع نیز قابل توجه است.اطلاعات دریافتی نشان می دهد، همان طور که حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تعاون در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافته است، تعداد کل تماس های تلفنی وارد شده به مرکز ارتباط به مشتریان این شرکت نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است. پاسخگویی به ۹۷ درصد از ۱۱۴ هزار تماس وارده در سال گذشته، از تمرکز جدید این مرکز بر لزوم پایایی ارتباط میان شرکت و مشتریان حکایت دارد.