سایت Global Football شانس حضور تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ را ۹۷ درصد تخمین زده است. تیم ملی فوتبال ایران هر دو دیدار نخستش را در دور سوم انتخابی جام جهانی با پیروزی مقابل قرقیزستان و امارات به پایان رساند تا همراه ازبکستان ۶ امتیازی باشد.
بنابر اعلام سایت Global Football شانس تیم امیرقلعه‌نویی برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ پس از کسب ۳ امتیاز خارج از خانه برابر امارات به ۹۷ درصد افزایش یافت. هم‌چنین ۳ درصد هم شانس حضور ایران در رده‌های سوم و چهارم است که باعث می‌شود تیم ملی راهی پلی آف شود.
هم‌چنین شانس تیم ازبکستان برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ نیز ۷۵.۹ درصد است.
در گروه A، تیم ملی ایران به عنوان اصلی‌ترین مدعی صعود به جام جهانی معرفی شده است.
ایران در دیدار بعدی باید در تاشکند به مصاف ازبکستان برود که این دیدارا تقابل دو تیم صدرنشین است و در ادامه نیز ملی‌پوشان باید میزبان قطر باشند که خوب ظاهر نشده است و یک امتیاز از دو دیدار به دست آورده است.
برنامه دیدارهای باقی مانده ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶
۱۹ مهر ۱۴۰۳: ازبکستان - ایران
۲۴ مهر ۱۴۰۳: ایران - قطر
۲۴ آبان ۱۴۰۳: کره شمالی - ایران
۲۹ آبان ۱۴۰۳: قرقیزستان - ایران
۳۰ اسفند ۱۴۰۳: ایران - امارات
۵ فروردین ۱۴۰۴: ایران - ازبکستان
۱۵ خرداد ۱۴۰۴: قطر - ایران
۲۰ خرداد ۱۴۰۴: ایران - کره شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها به دلیل وزش باد و گرد و غبار به ویژه در مناطق جنوبی و استان البرز بوده و غلظت آلاینده‌ها رو به کاهش خواهد بود.
به گزارش مهر، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر وزش باد و گرد و غبار به ویژه در مناطق غربی و جنوبی و همچنین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران، متوسط شاخص کیفیت هوای تهران در ساعت ۷ صبح امروز برابر عدد ۲۴۲ بوده است، افزود: این عدد مربوط به آلاینده ذرات با قطر کمتر از ۱۰ میکرون بوده که در شرایط بسیار ناسالم قرار داشته است.
مزینانی همچنین با اشاره به اینکه این پدیده مقطعی بوده و در حال حاضر شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها هستیم و بر اساس پیش بینی هواشناسی از بعد از ظهر با افزایش ناپایداری‌ها از شدت آلودگی هوا نیز کاسته خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین شاخص ۲۴ ساعته روی عدد ۱۳۶ مربوط به آلاینده 2.5 PM است، لذا توصیه می‌شود شهروندان بویژه گروه‌های حساس جامعه شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و زنان باردار از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به آمار وضعیت آلودگی هوا از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در طی این مدت تهران ۵ روز هوای پاک را تجربه کرده و همچنین ۱۱۶ روز هوای قابل قبول، ۵۵ روز شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها را در هوای پایتخت شاهد بوده‌ایم.

در سومین شماره از تکتا (تصویر کتاب ایران) قابلیت‌های سامانه بازار کتاب برای پوشش چالش‌های صنعت نشر ایران روشن شده است. «تکتا» یا همان تصویر کتاب ایران، در سومین شماره خود به سراغ داده‌‌کاوی رفتار مشتریان سامانه بازار کتاب در سال 1402 رفته و نتایج حاصل را ارائه کرده است. سامانه بازار کتاب با ضرورت فراهم آوری دسترسی بـرای عمـوم ایرانیـان حتـی در شهرهای فاقـد کتابفروشی به یارانه کتاب و خرید از کتابفروشی برای حفظ ایـن اجزاء مهـم فرهنگی از کالبد شهرها و روستاها، ایجاد شد. این سامانه که حمایت هدفمند و هم‌زمان از کتابفروشان و خریداران کتاب را انجام می‌دهد، توانسته ویترین کتابفروشی‌ها را به اندازه مرزهای کشور گسترده کند و مردم از سراسر کشور بدون هیچگونه محدودیتی بتوانند از شـبکه رسمی کتابفروشان در کشـور با یارانه کتاب بخرند و با کمترین هزینه دریافت کنند. سـامانه بازار کتاب با استفاده از تجربـه طرح‌های فصلی ایجـاد و یکی از اهـداف آن افزایش گردش ریالی فروش کتاب در کتابفروشی است. ایـن سامانه بـه منزله بازارگاهی است کـه کتابفروشان کتاب‌های خود را در آن بارگذاری می‌کننـد. باتوجه بـه اینکه در پس زمینـه، ایـن سامانه توسط خانه کتاب و ادبیات ایران پشتیبانی می‌شـود، کتاب‌ها از جهت دارا بـودن مجـوز مـورد بررسی قـرار می‌گیرند و آن دسـته از محصولاتی کـه روال قانونی اخذ مجوز را طی کرده باشند توسط سامانه پذیرفته می‌شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در تهران هر روز اقدامات ایمن‌سازی در حال انجام است و پایتخت هر روز ایمن‌تر می‌شود. علی نصیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره انجام برنامه‌های ایمن سازی در پایتخت گفت: تهران امسال، به پایگاه بزرگی از ایمن سازی تبدیل شده است و این امر با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه محقق شد. وی افزود: ما پروژه‌های بسیاری در شهر تهران داشتیم که ناتمام مانده بود. به عنوان مثال، ایستگاه‌های مترو افتتاح شده بودند اما هنوز کارگاه‌های آن جمع نشده بود.این کارگاه‌ها بسیار خطرناک هستند و هر لحظه امکان شکستن و فروفریختن آنها وجود داشت که ما در حال پیگیری جمع آوری آن‌ها هستیم.
نصیری گفت که علاوه بر این، در تهران حدود ۲۵۰ گود پرخطر داریم که رها شده بودند و هر لحظه امکان ریزش آن‌ها وجود داشت که تعداد ۵۰ گود تاکنون همانند گودهای برج میلاد و فرهنگ ایمن‌سازی شدند. وی افزود: علاوه بر بازدیدهای سازمان آتش نشانی از نظر حریق، کارشناسان مدیریت بحران نیز از ساختمان‌های بلند و مهم بازدید سازه‌ای به عمل می‌آوردند و تاکنون ۳۰۰۰ ساختمان تعیین تکلیف شده‌اند. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره ایمنی پل‌ها نیز گفت:‌ در گذشته سالی یک پل در شهر تهران ایمن‌سازی یا ساخته می‌شد اما در همین یک سال اخیر، ما ۱۱ پل را ایمن‌سازی کردیم.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توضیحاتی را پیرامون گشت‌های نظارت بر اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ارائه کرد.
صفدر کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا درباره تشکیل گشت‌های نظارت بر اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»، گفت: با توجه به اینکه اسنادی که از زمان لازم الاجرا شدن این قانون به بعد صادر می شود، در صورتی که مالک آن بخواهد نقل و انتقالی به روی آنها انجام دهد باید به صورت رسمی باشد، در این رابطه قانونگذار سه روش را برای تنظیم اسناد رسمی برای مردم فراهم کرده است.
وی افزود: روش اول، ماده دو قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول است. طبق این ماده مردم می‌توانند مستقیما به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند تا بتوانند قراردادهای خصوصی خود را از قبیل تعهد به بیع و قولنامه در دفاتر تنظیم کنند که این شرایط از اوایل اجرای قانون مذکور در دفترخانه ها ایجاد و نسخه گذاری شد و همه دفاتر سراسر کشور از همان ابتدا این شرایط برایشان فراهم شد و می‌توانند قراردادهای خصوصی اشخاص را تنظیم کنند. معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: راه دوم ماده ۳ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول است . طبق این ماده در جایی که مردم به مشاورین املاک مراجعه می‌ کنند، مشاورین املاک پس از ایجاد تفاهم بین خریدار و فروشنده، قرارداد عادی تنظیم نمی‌ کنند بلکه پیش نویس قرارداد تفاهم شده بین خریدار وفروشنده را وارد سامانه ثبت الکترونیک اسناد می‌ نمایند و اشخاص را برای تنظیم سند به دفاتر اسناد رسمی راهنمایی می‌ کنند. در این ارتباط ۱۸۵ هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب در کشور وجود دارد که سازمان ثبت تا ۱۵ شهریورماه این شرایط را در همه کشور به وجود آورده است تا ۱۸۵ هزار مشاور املاک بتوانند از طریق سکوی کاتب به سامانه ثبت الکترونیک اسناد متصل شوند. وی با بیان اینکه با بررسی انجام گرفته از مجموع ۱۸۵ هزار مشاور املاک تاکنون ۱۰ هزار مشاور املاک به سامانه متصل شدند و از سامانه ثبت الکترونیک اسناد استفاده می‌کنند، گفت: این نگرانی وجود داشت که اگر همه مشاورین املاک متصل نشوند. ممکن است امکان تنظیم سند رسمی برای متقاضیانی که اسنادشان بعد از لازم الاجراشدن سند فراهم شده، مهیا نباشد؛ بنابراین تاکید می شود مشاورین املاک با توجه به زیرساختی که ایجاد شده به سامانه ثبت الکترونیک اسناد از طریق سکوی کاتب متصل شوند.