آلمان به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهد

صدراعظم آلمان ابراز اطمینان کرد که کشورش به مدت طولانی با موضوع تحریم‌ها علیه روسیه و مبارزه با دور زدن آن‌ها مقابله خواهد کرد. «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان پس از سفر به قزاقستان وارد ازبکستان شد و در جمع خبرنگاران گفت: «باید بگویم که ما در حال مذاکره با بسیاری از کشورهای جهان درباره تحریم‌ها و نحوه جلوگیری از دور زدن آن توسط روسیه هستیم.» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صدراعظم آلمان ادامه داد: «برای ما این یک اصل است و بارها و بارها درباره آن بحث می‌کنیم تا به عملکرد خوب دست یابیم که مانع از دور زدن تحریم‌ها شود.» وی افزود: «این وظیفه‌ای است که ما در حال پیگیری آن هستیم و برای مدت طولانی با آن مقابله خواهیم کرد. من در این مورد کاملا مطمئن هستم.» شولتس همچنین خاطرنشان کرد آلمان به توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با کشورهای آسیای میانه ادامه می‌دهد و افزود:‌ «این یک سیگنال خوب برای آنها است، زیرا در این صورت کار برای استقلال و حاکمیت این کشورها در منطقه برای آنها آسان‌تر خواهد شد و این امر تنها با شرکای خوب امکان پذیر است. آلمان شریک مهمی است.»

 

غرب مرعوب پوتین نشود

وزیر امور خارجه انگلیس از رئیس جمهور روسیه با لفظ «فاشیست» یاد کرد و مدعی شد غرب باید هشدارهای پوتین درباره وقوع جنگی تمام عیار در صورت مجوز دادن به اوکراین برای حمله به روسیه با موشک‌های دوربرد دریافتی را نادیده بگیرد. «دیوید لمی»، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای ادعا کرد «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه یک «فاشیست» است اما غرب نباید تهدیدهای او به استفاده از تسلیحات هسته‌ای را جدی بگیرد. لمی که کشورش موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» را در اختیار ارتش اوکراین برای استفاده علیه روسیه قرار داده مدعی شد غرب نباید مرعوب تهدید پوتین به جنگ تمام عیار با ناتو در صورت مجوز دادن به اوکراین به منظور استفاده از تسلیحات دوربرد غربی به منظور حمله به داخل خاک روسیه قرار بگیرد. به نوشته روزنامه انگلیسی تلگراف، این اظهارات دیوید لمی بعد از گمان لندن به این که دولت آمریکا فعلا از اجازه دادن به اوکراین برای حمله با موشک‌های دوربرد به خاک روسیه دست نگه داشته و در راستای اعمال فشار بر واشنگتن برای مجوز دادن به این اقدام تشدید کننده جنگ، مطرح می‌شود.

اسرائیل پیشنهاد آمریکا برای ترسیم خطوط مرز با لبنان را رد کرد
در آستانه سفر «آموس هوکشتاین» به اراضی اشغالی، رسانه عبری گزارش داد فرستاده آمریکا در این سفر پیشنهادی برای بازنگری مرزها با لبنان ارائه خواهد کرد. سازمان پخش رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم گزارش داد: فرستاده آمریکا در این سفر پیشنهادی برای بازنگری مرزها با لبنان ارائه خواهد کرد. این پیشنهاد شامل عبور از مرز در محل چادری است که حزب‌الله در داخل اراضی اشغالی برپا کرده است. طبق این گزارش اسرائیل پیشنهاد آمریکا برای تعیین مرزهای زمینی را رد کرده و آن را تحریک آمیز می‌داند. در این گزارش آمده است:‌ مقامات اسرائیلی شانس دستیابی به توافق را کم می‌دانند و انتظار تشدید تنش در شمال را دارند. اخیرا تنش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در ۲ طرف مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی بالا گرفته و همزمان این رژیم با وجود هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، لبنان را به آغاز جنگی زمینی تهدید می‌کند.

وزیر خارجه کره شمالی به روسیه رفت
سفارت روسیه در پیونگ یانگ دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، وزیر خارجه کره شمالی برای شرکت در چهارمین اجلاس زنان اوراسیا و اجلاس زنان کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ به روسیه سفر کرده است. سفارت روسیه در پیونگ یانگ در پستی در شبکه اجتماعی «Vkontakte» نوشت: ‌«الکساندر ایوانوویچ ماتسه‌گورا، سفیر روسیه، چویی سون هویی، وزیر خارجه کره شمالی را در فرودگاه پیونگ یانگ بدرقه کرد.» به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفارتخانه همچنین اعلام کرد، حضور و سخنرانی وزیر خارجه کره شمالی در نشست سن پترزبورگ ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر انجام می‌شود.

آغاز عملیات انتقال نفتکش یونانی آسیب‌دیده در دریای سرخ
سازمان ماموریت نظامی اتحادیه اروپا در دریای سرخ (آسپیدز) از آغاز عملیات یدک‌کشی و انتقال نفتکش آسیب‌دیده یونانی در دریای سرخ خبر داد. سازمان ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ اعلام کرد که عملیات انتقال نفتکش «سونیون» برای جلوگیری از یک فاجعه زیست‌محیطی احتمالی در منطقه ضروری است. طبق گزارش وبسایت «عرب۴۸»، این سازمان در پیامی در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: عملیات نجات MV Sounion و انتقال آن به یک مکان امن یک فرآیند پیچیده و شامل چندین مرحله است.

طرح ترور جدید رئیس‌جمهور سابق آمریکا فاش شد

گروه جهان: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور عصر روز یک‌شنبه به وقت آمریکا، پس از دو ماه بار دیگر هدف سوء قصدی نافرجام قرار گرفت.
به گزارش «تجارت»، این سوءقصد در پی تیراندازی در اطراف باشگاه گلف دونالد ترامپ در فلوریدا صورت گرفت و پلیس فدرال آمریکا می‌گوید رئیس جمهوری سابق ایالات متحده هدف آن بوده است. به گفته مقامات محلی فرد مسلح پیش از تیراندازی و در حالی که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در زمین گلف خود در وست پالم بیچ مشغول بازی بود، در مکانی در فاصله حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ یاردی از این مکان پنهان شده بود. ریک بردشاو، کلانتر شهرستان پالم بیچ می‌گوید که افراد وقتی وارد محوطه درختچه‌های اطراف این مکان می‌شوند «عملاً از دید پنهان هستند.» وی می‌افزاید: اگر ترامپ رئیس‌جمهوری مستقر بود، کل زمین گلف و منطقه اطراف آن توسط پلیس محافظت می‌شد، اما چون او دیگر رئیس‌جمهور نیست، تنها مناطقی که سرویس مخفی ضروری می‌داند، به صورت محدود برخوردار از حفاظت امنیتی است.

عامل سوقصد به جان ترامپ کیست؟
فردی که به ظاهر قصد انجام سوءقصد علیه نامزد ریاست جمهوری آمریکا را داشته رایان وِسلی روث نام دارد. مقامات اجرای قانون در ایالات متحده این اطلاعات را به شرط فاش نشدن هویتشان دراختیار خبرگزاری آسوشیتد‌پرس قرار دادند. سوابق این فرد ۵۸ ساله نشان می‌دهد که وی بیشتر عمر خود را در کارولینای شمالی گذرانده و سپس در سال ۲۰۱۸ به «کاآآوا» در هاوایی نقل مکان کرده است؛ جایی که او و پسرش شرکتی در زمینه ساخت سوله‌ و انباری‌ها را اداره می‌کردند. روث پیش‌تر به طور مکرر مطالبی درباره جنگ اوکراین در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در وب‌سایتی نیز سعی در جمع‌آوری پول و جذب داوطلبان برای رفتن به کی‌یف و پیوستن به مبارزه علیه تهاجم روسیه کرده است. مظنون به تیراندازی در فلوریدا ماه ژوئن ۲۰۲۰، پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده منتشر کرده و از وی خواسته بود تا برای برخورداری از شانس پیروزی مجدد در انتخابات، فرمانی اجرایی به منظور پیگرد قانونی سوء رفتار پلیس توسط وزارت دادگستری صادر کند. رایان وِسلی روث همچنین در همان سال، از کمپین انتخاباتی تولسی گبرد، نماینده دموکرات وقت کنگره از هاوایی حمایت کرد؛ خانم گبرد در آن زمان پس از کنارکشیدن از نامزدی ریاست جمهوری، حزب خود را ترک و از ترامپ حمایت کرده بود. با این حال، پست‌های رایان وِسلی روث در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که وی او از ترامپ خشمگین بوده و حمایت خود را از جو بایدن، رئیس‌جمهوری و کامالا هریس، معاونش اعلام کرده است. سوابق انتخاباتی روث نشان می‌دهد که او سال ۲۰۱۲ در کارولینای شمالی به‌عنوان یک رأی‌دهنده غیرمتعهد به دو حزب سیاسی غالب در ایالات متحده ثبت‌نام کرده و اخیراً در مارس ۲۰۲۴ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات ایالت محل زندگی‌اش شرکت کرده است. سوابق مالی کمپین‌های فدرال نشان می‌دهد که روث از سال ۲۰۱۹، از نشانی خود در هاوایی ۱۹ کمک مالی کوچک به مبلغ ۱۴۰ دلار به یک کمیته اقدام سیاسی مامور به حمایت از نامزد‌های دموکرات انجام داده است. بررسی‌های صورت گرفته همچنین نشان می‌دهد که روث طی دوران اقامت در کارولینای شمالی چندین بار با نیروهای مجری قانون درگیر شده است. بر اساس سوابق آنلاین ثبت شده در کارولینای شمالی، او سال ۲۰۰۲ به جرم در اختیار داشتن یک سلاح کشتار جمعی محکوم شد.

واکنش ترامپ به سوء قصد
دونالد ترامپ پس از تیراندازی عصر یک‌شنبه در ایمیلی خطاب به حامیانش نوشت: «در نزدیکی من تیراندازی شد، اما قبل از اینکه به شایعات بیشتری دامن زده شود، می‌خواستم شما را زودتر مطلع کنم که صحیح و سالم هستم.» جی‌دی ونس، هم‌پیمان و معاون اول معرفی شده از سوی آقای ترامپ و همچنین لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه از کارولینای جنوبی اعلام کردند که پس از حادثه تیراندازی با آقای ترامپ صحبت کرده‌اند؛ هر دو چهره نزدیک به نامزد جمهوری‌خواهان تاکید کردند که او از «روحیه خوبی» برخوردار بود. شان هنیتی، مجری فاکس نیوز که از دوستان نزدیک رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده است نیز در برنامه‌ای زنده گفت که پس از حادثه با ترامپ و هم‌بازی گلفش، استیو ویتکاف، صحبت کرده است. آنها به هنیتی گفتند که حین بازی در نزدیکی حفره پنجم بودند که صدای «تق تق» شلیک گلوله را شنیدند. ویتکاف، هم‌بازی دونالد ترامپ گفت که مأموران سرویس مخفی در عرض چند ثانیه به سرعت خود را به ترامپ رساندند و او را تحت پوشش و محافظت قرار دادند.