امضای قرارداد همکاری راهبردی با روسیه در آینده نزدیک

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران و روسیه مسیر همکاری‌های راهبردی را پیش می‌برند و در سفر آتی آقای پزشکیان به روسیه نیز شاهد امضای قرارداد شراکت راهبردی بین ایران و روسیه خواهیم بود.ابوالفضل ظهره‌وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه کشورمان و متهم کردن ایران به فروش موشک به روسیه گفت: یکی از مهارت‌های کشورهای اروپایی به ویژه 3 کشور انگلیس، فرانسه و آلمان ایجاد فضاسازی و فرار از پاسخگویی است.وی افزود: کشورهای اروپایی قصد دارند تا با فشار به افکار عمومی ایران، روند همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه را کند و تخریب کنند و اگر تحریمی را وضع کردند به افکار عمومی در داخل ایران اینطور القا کنند که این تحریم حاصل همکاری‌های راهبردی تهران و مسکو است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران از هیچ کشوری هراسی ندارد و اگر اراده‌ای برای فروش موشک به روسیه داشته باشد، با صراحت آن را اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: اما همانطور که مقامات دستگاه‌ دیپلماسی کشورمان بارها اعلام کردند ایران تاکنون موشکی به روسیه نفروخته است.

 

جامعه نیازمند تحول است

رئیس مجلس با بیان اینکه ورزش یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است، گفت: ما مسئولان و سیاست‌گذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است.
به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی و افتتاح طرح‌های عمرانی فدراسیون کشتی، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در پدیده‌های اجتماعی اگر ما ۲ تا ۳ درصد از هزینه‌ای را که بعداً در آسیب‌های اجتماعی صرف می‌کنیم و جبران خسارت نمی‌شود، در حوزه پیشگیری، اوقات فراغت، حوزه ورزش و ورزش‌های بومی، فرهنگی و سنتی خودمان انجام دهیم، بی شک اثرگذار است.وی اظهار کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید به تحول و تغییر در ابعاد مختلف زندگی مردم است. وقتی امروز حرف از رشد اقتصادی در مدیریت می‌زنیم، منظور رشد بهره وری است. بی شک سرمایه گذاری داخلی و خارجی اولویت ما است، اما امروز تحول در حوزه بهره‌وری مهم‌تر از حوزه سرمایه‌گذاری است و اگر به دنبال رشد ۸ درصدی هستیم، ۳ درصد از آن در حوزه بهره وری است.قالیباف بیان کرد: بهره وری به معنای شایسته سالاری، عرضه داشتن و مدیریت درست است.

 

جوان اهل سنت استاندار کردستان شد
فاطمه مهاجرانی سخنگوی از انتصاب استانداران کردستان و کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت: آقای آرش زره لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و آقای یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.آرش زره لهونی متولد ١٣٥٤ با مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد بین‌الملل در سوابق خود فرمانداری جوانرود، مدیرعاملی هلال احمر استان کرمانشاه، و نمایندگی مجلس در دوره یازدهم از حوزه انتخابیه اورامانات، پاوه و جوانرود را دارد.وی در مجلس یازدهم در هر ۴ سال عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بوده است.یدالله رحمانی متولد ۱۳۴۲ علاوه بر سابقه مدیریتی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان بوشهر، ایلام و چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه‌ریزی سمت داشته است.رحمانی سال‌ها به عنوان معاون سازمان برنامه‌ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس مغول به کار بوده است.وی همچنین سال‌ها به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت شهر‌های جدید ایران فعالیت داشته است.رحمانی در انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدای شهرستان سمیرم بود.

واکنش کاخ سفید به اظهارات پزشکیان درباره مذاکرات هسته‌ای
سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: ما دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل موثر و بلندمدت در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم.«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه تهران مایل به مذاکره درباره برنامه هسته‌ای کشور است و پیش شرط‌هایی نیز برای آن تعیین کرد، گفت: ما همواره گفته‌ایم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل موثر و دائمی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران است.مقام کاخ سفید در ادامه گفت: این چیزی است که ما در سه سال و نیم گذشته در مورد آن کاملاً ثابت بوده‌ایم و ما معتقدیم که داشتن این مکالمات دیپلماتیک وقتی در مورد روابط خود در سراسر جهان صحبت می‌کنیم، بسیار مهم است. با این حال، ما در حال حاضر از چنین چیزی بسیار دور هستیم.

ادعای واشنگتن‌پست درباره تماس آمریکایی‌ها با ایران درباره جنایت تل‌آویو در لبنان
براساس ادعای رسانه آمریکایی، مقامات واشنگتن سه‌شنبه از طریق «کانال‌های ارتباطی غیر رسمی» با ایران در تماس بودند تا اعلام کنند که ایالات متحده هیچ نقشی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان نداشته است.در پی وقوع انفجارهای متعدد مرگبار از طریق پیجرها در لبنان و افشای توطئه رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به حزب‌الله، مقامات دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به سرعت تلاش کردند تا از حمله در لبنان فاصله بگیرند و مدعی شدند که از قبل هیچ اطلاعی به آنها داده نشده بود.به گزارش واشنگتن‌پست، برای رئیس‌جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هیچ زمانی برای اجرای عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان، بدتر از اکنون نبوده است؛ این تشدید وضعیت و خطر یک جنگ گسترده‌تر، کمتر از ۲ ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رخ می‌دهد و ممکن است احتمال توافق آتش‌بس غزه و آزادی اسیران صهیونیست را نابود کند.طبق این گزارش، مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه از طریق یک کانال ارتباطی غیر رسمی با ایران در تماس بودند تا اعلام کنند که ایالات متحده هیچ نقشی در این حمله نداشته است. به گفته آنها، در حال حاضر احساس دولت بایدن این است که حزب‌الله شوکه شده است و واکنش نظامی فوری نشان نخواهد داد.مقامات آمریکایی مدعی هستند که اگر حمله‌ای صورت گیرد، رژیم صهیونیستی می‌تواند خسارات وارده را مهار کند و در صورت لزوم، ایالات متحده به «دفاع» از این رژیم کمک خواهد کرد.این رسانه آمریکایی می‌نویسد، تمایل رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن شدیدتر به حزب‌الله نشان‌دهنده دیدگاه گسترده‌ای در میان صهیونیست‌ها است مبنی بر اینکه تل‌آویو نمی‌تواند از عهده جنگ فرسایشی طولانی‌مدت با اعضای گروه مقاومت لبنان برآید.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان: وضعیت سفیر ایران بسیار خوب است
رایزن فرهنگی ایران در لبنان اعلام کرد وضعیت سفیر ایران در لبنان بسیار خوب است.«کمیل باقر» رایزن فرهنگی سفارت ایران در لبنان گفت: چند دقیقه پیش با مجتبی امانی، سفیر ایران دیدار کردم. شکر خدا وضعیت کلی وی و روحیه‌اش بسیار خوب است. تیم‌های پزشکان متخصص ایرانی که برای معالجه مجروحان لبنانی به این کشور رسیدند در کنار کادرهای پزشکی لبنان در صورت لزوم می‌مانند.

روزنامه عبری: قبل از انتخابات آمریکا، جنگی در جبهه شمال رخ نمی‌دهد
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت به دلیل مخالفت دولت فعلی آمریکا که‌ می‌ترسد با بروز جنگ منطقه‌ای، آرای حامیان مساله فلسطین برای نامزد دموکرات خود را از دست بدهد، پیش از انتخابات ریاست جنهوری آمریکا، رژیم صهیونیستی به فکر جنگ گسترده‌تر علیه حزب‌الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی نخواهد بود.«ران بن یشای» تحلیلگر این روزنامه در تحلیل مفصلی نوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ او روی لزوم بازگشت ساکنان شمال فلسطین اشغالی به منازل خود توافق نظر دارند و گالانت و سرویس امنیتی روی حمله بزرگتر برای توقف جنگ در غزه حساب نمی‌کنند یا ترجیح می‌دهند انعقاد توافق تبادل اسرا موجب توقف درگیری در شمال فلسطین اشغالی شود.

«تجارت» الزمات سفر رئیس جمهور به آمریکا را بررسی می‌کند

گروه سیاسی:یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می رود در سخنرانی رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تمدن چند هزار ساله ملت ایران بروز و ظهور کرده و نقاط امید بخشی در این نشست مطرح شود.ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: روسای جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های گذشته همواره به نیویورک سفر داشته و در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی داشته اند. عمدتا روسای جمهور در این نشست دیدگاه های خود را بیان می کنند؛ بنابراین حضور رئیس جمهور در این مجمع حائز اهمیت است. انتظار می رود بجای سخنرانی تنش زا، دیدگاه ها و نقاط امیدبخش مطرح شود.وی اظهار کرد: رئیس جمهور قبلی که موضوع گفت‌وگوی تمدن ها را مطرح کرد اظهاراتش در رسانه های دنیا در صدر اخبار قرار گرفت. ما ملت متمدنی بوده که سابقه چند هزار ساله داشته و انتظار می رود هم نقش موثر در نظم جهانی داشته و هم در صحبت های رئیس جمهور این مواضع بیان شود.
امیدوار هستیم در حاشیه این نشست رئیس جمهور دیدارهایی با ایرانیان ساکن خارج از کشور و نخبگانی که کشور را ترک کرده اند، داشته باشد. باید این نخبگان را برای بازگشت به کشور امیدوار کرد.نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر سرمایه گذاران مقیم خارج بسیار مهم هستند باید آنان را ترغیب کرد تا به کشور بازگشته و در سرزمین مادری خود سرمایه گذاری کنند. رئیس جمهور با صداقتی که دارد می تواند به خوبی به این موضوع جامه عمل بپوشاند.وی تاکید کرد: تمام سران و روسای جمهور کشورهای مختلف در این نشست حضور دارند.
باید برنامه ریزی لازم برای دیدار با سران کشورهای مختلف در حاشیه این نشست انجام شود. یک دیدار کوچک ۱۰ دقیقه‌ای می تواند یک مشکل از کشور را حل کرده یا یک سرمایه را به کشور باز گرداند. این ها فرصت بسیار خوبی است که در این سفر وجود داشته و نباید آن را از دست داد. امیدوار هستم بعد از بازگشت رئیس جمهور شاهد خروجی این سفر برای مردم باشیم. در غیر این صورت فقط یک هزینه ای بر دوش ملت خواهد بود.
پزشکیان آثار تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را تشریح کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت:‌ از آقای پزشکیان به عنوان رییس قوه مجریه کشور انتظار داریم در سفر خود به نیویورک آثار تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را تشریح کنند و نشان دهند کشورهایی که از انسان دوستی و حقوق بشر سخن می‌گویند، چگونه با تحریم‌ها در دشمنی با انسان‌ها قدم برمی‌دارند.رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و مهمترین موضوعاتی که می تواند در سخنرانی خود در این سفر مطرح کند، اظهار کرد:‌ ملت ایران ملتی صلح طلب است و آقای پزشکیان این موضوع را باید به گوش جهانیان برساند. بر اساس دیدگاه قرآن و پیامبر اسلام (ص)، ملت ایران، ملتی با محبت و اهل تعامل و دیپلماسی است. همچنین با همه کشورهای دنیا به غیر از کشورهایی که با ما خصومت دارند، دنبال برقراری رابطه و تعامل هستیم. ملت ایران به دنبال جنگ و خونریزی در خاورمیانه و جهان نیست.وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر رژیم صهیونسیتی را به رسمیت نمی‌شناسیم اما غیر از آن دنبال تعامل با باقی کشورهای دنیا هستیم. از آقای پزشکیان به عنوان رییس قوه مجریه کشور انتظار داریم در سفر خود به نیویورک آثار تحریم های ظالمانه علیه ایران را تشریح کنند و نشان دهند کشورهایی که از انسان دوستی و حقوق بشر سخن می‌گویند، چگونه با تحریم‌ها در دشمنی با انسان‌ها قدم برمی‌دارند.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد:‌ جنایات غرب در جنگ هشت ساله با ایران و حمله به هواپیمای مسافربری ایران و بمب‌های شیمیایی خردل از جمله اقدامات جنایت آمیز کشورهای استکبار در خاک جمهوری اسلامی ایران است. اینکه تجهیزات مورد نیاز در موضوعات درمان و دارو و دیگر زمینه ها به دلیل تحریم ها به ایران ارسال نمی‌شود خلاف انسانیت است و آقای رییس‌جمهور با این موارد را به روشنی در مقر سازمان ملل بیان کند.نوروزی در پایان با اشاره به اینکه دنیا باید بفهمد که روزهای جنگ جهانی اول و دوم گذشت و دیگر زمان قلدری نیست، گفت: منطق باید جای جنگ را بگیرد. امروز جنایتی که در غزه، یمن و سوریه در حال انجام است، باید متوقف شود. اینکه برای فردی در کشور ما در سال‌های ۸۸ و یا ۱۴۰۱ اتفاقی می‌افتد و رسانه‌های غرب آن را بازتاب می‌دهند و موضوعاتی خلاف واقع مطرح می‌کنند درحالی است که در کشورهای ذکر شده بدترین جنایات درحال وقوع است اما صدای کسی بلند نمی‌شود.

سیاست خارجی دنباله‌رو سیاست داخلی است
همچنین، محمدجواد حق‌شناس فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره لازمه ادامه مسیر وفاق ملی در داخل و گسترش آن در میان کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی گفت: یک اصل پذیرفته شده‌ای در حکمرانی و به ویژه در حوزه سیاست و در رابطه میان سیاست خارجی و سیاست داخلی وجود دارد که سیاست خارجی همیشه دنباله‌رو سیاست داخلی است. به نوعی می‌توان گفت اگر ما در درون کشور از انسجام و رویکرد مبتنی بر مشارکت حداکثری و دولتی توأم با پشتوانه عموم جامعه، نخبگان و حوزه‌های قدرت برخوردار باشیم، طبیعتا دولت هم می‌تواند در عرصه سیاست‌ورزی در راستای تأمین منافع ملی از زبان قدرت خود استفاده کرده و در پیگیری منافع ملی در روابط خارجی دوجانبه و چندجانبه حرف او از استحکام و پشتوانه برخوردار باشد و هم اینکه طرف‌های خارجی وقتی به جایگاه و موقعیت مذاکره‌کننده ارشد سیاست خارجی شامل وزیرخارجه، مشاوران‌، معاونان و سفرا نگاه می‌کنند، حساب کار خودشان را کرده و به راحتی نمی‌توانند خارج از قاعده منافع ملی ایران، سیاستی را پیش ببرند.وی افزود: رویکردی که توسط آقای پزشکیان در پیش گرفته شده و راهبردی که ایشان به عنوان سیاست وفاق دنبال می‌کند که حداقل ما در فضای انتخاباتی به ویژه در مناظره‌ها و سخنرانی‌های دوران انتخابات شاهد بودیم و همچنین تعاملی که با مجلس به عنوان نهاد ناظر برقرار کرده و اینکه توانست بالاترین معدل رأی اعتماد را از مجلس بگیرد، نشان داد که مجموعه ارکان تصمیم‌گیر در نظام سیاسی و به ویژه حوزه اصلی قدرت، بنا را بر این گذاشتند که در این دوره چالش‌های داخلی را مدیریت کرده و دولت بتواند با توجه به فضایی که برای پیگیری مطالبات و مشکلاتی که در عرصه سیاست خارجی داریم بدون نگرانی از پشت‌سرش این موارد را حل و فصل کند.

پزشکیان در جلسه هیات دولت:

گروه سیاسی:رییس جمهور تاکید کرد: استفاده از ابزارهایی که برای رفاه بشر ساخته شده‌اند به عنوان ابزار ترور اوج جنایت‌پیشگی است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به وقایع روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند و تصریح کرد: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.
رئیس جمهور افزود: این رخداد یک بار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند. علاج اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.
پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رأی اعتماد اعضای هیئت دولت به دکتر یدالله رحمانی، به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و دکتر آرش زره‌تن لهونی، به عنوان استاندار جدید کردستان، ضمن آرزوی موفقیت برای آنان اظهار داشت: همزمانی انتخاب آقای زره‌تن به اولین استاندار اهل تسنن کشور با هفته وحدت، فرصت بسیار ارزشمندی برای تقویت وحدت، انسجام و وفاق در کشور است.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ناب منطقه اورامانات و نیز کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در زمینه گردشگری افزود: ظرفیت‌های بعضاً بکر و دست نخورده این بخش از کشور، به خصوص در استان کردستان که با اقلیم کردستان عراق نیز هم‌مرز است، با توجه به اعلام آمادگی و اشتیاق آنها برای گسترش همکاری‌ها با ایران، فرصت بزرگ و بی‌نظیری را پیش‌روی این مناطق قرار داده تا بتوانیم ضمن تقویت وفاق و انسجام، با ایجاد رونق و اشتغال در این استان‌ها معضل بیکاری و کولبری را نیز رفع کنیم.
پزشکیان ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که عملکرد ما بی‌عیب است، اما همه تلاش خود را برای عمل به شعارها و وعده‌ها به کار گرفته‌ایم و در این راستا انتخاب آقای زره‌تن، حضور زنان در مناصب مدیریتی و انتخاب مسئول اهل سنت برای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گواه صدق ادعای دولت برای به کار گرفتن توانمندترین افراد فارغ از وابستگی‌های جناحی و مذهب، جنسیت، قومیت و نژاد است. رئیس جمهور همچنین با اشاره به فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی، یاد استاد شهریار شاعر بزرگ کشور را گرامی داشت و بخش‌هایی از شعر «همای رحمت» را در جلسه قرائت کرد.
در جلسه امروز هیئت دولت همچنین وزیر امور خارجه گزارشی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی ارائه کرد و گفت که صبح امروز گروهی از متخصصین و جراحان و پرستاران ایرانی برای کمک به مجروحان این رخداد به لبنان اعزام شده‌اند.
وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرای دستور رئیس جمهور در راستای بررسی وضعیت دانشگاهیانی که برای ادامه تحصیل یا تدریس دچار مشکل شده بودند و اصلاح آئین‌نامه انضباطی ارائه کردند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گزارشی از آخرین وضعیت نشست زمین در مناطق مختلف کشور و اقدامات ضروری در این ارتباط ارائه کرد.

نیویورک‌تایمز: اسرائیل مواد منفجره را در پیجرها کار گذاشته است

گروه سیاسی:بعد از وقوع انفجارهای متعدد در لبنان از طریق وسایل الکترونیکی، مقامات آمریکایی و دیگر مقامات مطلع گفتند، مقادیر کمی مواد منفجره در پیجرهایی که حزب‌الله لبنان از یک شرکت تایوانی سفارش داده، کار گذاشته شده بود.
به گزارش تجارت، به گفته مقامات آمریکایی و دیگر مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی عملیات تروریستی در لبنان را روز سه‌شنبه با مخفی کردن مواد منفجره در دسته جدیدی از پیجرهای ساخت تایوان که وارد این کشور شده بود، انجام داد.
به گفته برخی از مقامات، پیجرهایی که حزب‌الله به شرکت «گلد آپولو» در تایوان سفارش داده بود، قبل از رسیدن به لبنان دستکاری شده بودند. اکثر این پیجرها مدل AR۹۲۴ این شرکت بودند، گرچه سه مدل گلد آپولوی دیگر هم در این محموله گنجانده شدند.
۲ نفر از مقامات به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که این مواد منفجره، به وزن یک تا دو اونس، در کنار باتری در هر پیجر جاسازی شده بود. یک سوئیچ هم تعبیه شده بود که می‌توانست از راه دور برای منفجر کردن مواد منفجره فعال شود.
به گفته آن‌ها، روز سه‌شنبه ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر، پیجرها پیامی دریافت کردند که به نظر می‌رسید از سوی رهبری حزب‌الله بوده باشد. در عوض، پیام مواد منفجره را فعال کرد. وزیر بهداشت لبنان به رسانه‌های دولتی گفت که دست‌کم ۱۱ نفر جان باخته و بیش از ۴۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند که حال ۴۰۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
به گفته سه نفر از مقامات، این دستگاه‌ها برای چندین ثانیه قبل از انفجار برنامه‌ریزی شده بودند.
حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی را مسوول سازماندهی این حمله دانسته است. رژیم صهیونیستی فعلا درباره این حمله اظهارنظری نکرده است.
کارشناسان مستقل امنیت سایبری که فیلم‌های این حملات را مطالعه کرده‌اند، می‌گویند واضح است که قدرت و سرعت انفجارها ناشی از نوعی مواد منفجره بوده است.
«میکو هیپونن» متخصص تحقیقات در شرکت نرم‌افزار WithSecure و مشاور جرایم سایبری یوروپل، گفت: «این پیجرها احتمالا به نحوی اصلاح شده‌اند تا این نوع انفجارها را ایجاد کنند و اندازه و قدرت انفجار نشان می‌دهد که فقط باتری نبوده است.»
چند نفر از مقامات گفتند که بیش از ۳۰۰۰ پیجر از شرکت گلد آپولو (Gold Apollo) در تایوان سفارش داده شد.
حمله صهیونیست‌ها بر پیجرهایی که روشن شده بودند و پیام دریافت می‌کردند، اثر گذاشت. مشخص نیست که این پیجرها دقیقا چه زمانی سفارش داده شده و چه زمانی به لبنان رسیده‌اند.
از سوی دیگر منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که رژیم صهیونیستی در ۵۰۰۰ پیجر متعلق به حزب‌الله لبنان مواد انفجاری جاساز کرده است.
یک منبع ارشد امنیتی لبنان و یک منبع دیگر به رویترز گفتند که آژانس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی ماه‌ها قبل از انفجارهای روز سه‌شنبه در داخل ۵۰۰۰ پیجر متعلق به حزب‌الله لبنان مواد منفجره کار گذاشته بود.
این منبع امنیتی لبنانی تایید کرد که این پیجرها متعلق به شرکت گلد آپولو مستقر در تایوان هستند، اما این شرکت مدعی است این دستگاه‌ها را تولید نکرده، بلکه توسط یک شرکت اروپایی با حق استفاده از این برند ساخته شده است.
حزب‌الله لبنان تاکید کرده است که این حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تلافی خواهد کرد. چندین منبع به رویترز گفتند که به نظر می‌رسد این توطئه ماه‌ها در حال پردازش بوده است. این منبع امنیتی ارشد لبنان گفت این گروه ۵۰۰۰ دستگاه پیچر از آن شرکت تایوانی سفارش داد که به گفته چندین منبع در اوایل سال جاری میلادی وارد لبنان شد.