ترور شهید هنیه بی‌پاسخ نخواهد بود

«سید عباس عراقچی» که جمعه شب به وقت محلی در صدر هیئتی برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد، در جمع خبرنگاران گفت: نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل در شرایط ملتهب منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود، شرایطی که منطقه با افزایش هر روزه تنش و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و لبنان مواجه است و این شرایط بسیار خطرناکی را در منطقه ایجاد کرده است و احتمال گسترش جنگ رژیم صهیونسیتی را به شدت دنبال می‌کند. وی تاکید کرد : رژیم صهیونیستی سعی می‌کند منطقه را به وضعیت خطرناکی پیش ببرد و این واقعا برای کل جامعه بین‌الملل، یک خطر بزرگی است که تنش در منطقه امکان افزایش به سایر مناطق را هم دارد، این موضوع اصلی رایزنی‌ها خواهد بود در کنار دیگر مباحثی که در این سفر دنبال می‌کنیم. وزیر خارجه ایران تاکید کرد: کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری با این مسائل برخورد کردند. ما با دقت رصد می‌کنیم و با دقت سیاست‌های خودمان را تنظیم می‌کنیم. رژیم اسرائیل قطعا به اهداف خودش برای افزایش تنش و جنگ نخواهد رسید، ولی پاسخ جنایت‌های خود را خواهد گرفت.

 

هیچ تصمیمی نباید خارج از مدار برنامه هفتم توسعه اتخاذ شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت چهاردهم به طور مداوم بر اجرای برنامه هفتم توسعه تاکید دارند، گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم هیچ تصمیمی خارج از مدار برنامه هفتم توسعه گرفته شود، باید این برنامه را میثاق ملی بدانیم زیرا دولت و مجلس آن را با خرد جمعی تدوین و تصویب کرده‌اند و قابل تحقق و اجرا است. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامیدر نشست شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با تبریک هفته وحدت و ۱۷ ربیع‌الاول میلاد حضرت محمد (ص) با اشاره به پیش‌بینی موضوع مولدسازی در برنامه هفتم توسعه و با تأکید بر اینکه مولدسازی می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شما را حل کند، گفت: توجه به این مهم کفایت می‌کند که استان اصفهان بتواند زیرساخت‌های خود را تکمیل کند به شرطی که دستگاه‌های مختلف همراهی لازم را داشته باشند و مدیران قوی و امین متولی این موضوع شوند. رئیس مجلس با بیان اینکه نظارت با ترساندن مدیر متفاوت است گفت: قانون برنامه هفتم به مردم و مدیران اختیار می‌دهد که در چارچوب قانون برای حل مشکلات تلاش کنند و از مسائل مختلف گره‌گشایی می‌کند.

رئیس‌جمهور امروز به نیویورک سفر می‌کند
رئیس جمهور امروز برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک سفر می‌کند. مسعود پزشکیان امروز یکشنبه اول مهر 1403 در رأس هیأتی برای حضور در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد. رئیس‌جمهور پیش از سفر به نیویورک ابتدا برای نواختن زنگ مدرسه‌ای در یافت‌آباد به مناسبت آغاز سال تحصیلی به منطقه ۱۸ تهران می‌رود. تعدادی از وزرا و معاونان رئیس جمهور و برخی نمایندگان مجلس رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. پزشکیان بامداد سه‌شنبه به وقت تهران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی را تشریح خواهد کرد. وی همچنین در حاشیه این نشست، دیدارهایی با برخی مقامات و سران کشورها خواهد داشتو در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد رئیس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا
تخفیف مجازات ۳ هزار محکوم
در آستانه‌ سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام صادق(ع)، رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) خواستار عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات «دو هزار و هشتصد و هشتاد و هفت» نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی شده بود.

ضربه سنگین مرزبانان فراجا به گروهک تروریستی در سیستان
فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اعضای گروهک تروریستی که به منظور اقدامات خرابکارانه شب گذشته قصد ورود به کشور از منطقه مرزی سیرکان را داشتند با هوشیاری مرزبانان سیستان و بلوچستان با ضربه و شکست سنگین مواجه شدند. سردار احمدعلی گودرزی افزود: مرزبانان دلاور سیستان و بلوچستان مستقر در نوار مرزی شهرستان سیرکان، با اشراف و تسلط اطلاعاتی و رصد لحظه ای مرز، متوجه تحرک تعدادی از اعضای گروهک تروریستی برای ورود به مرز و انجام اقدامات خرابکارانه در داخل کشور شدند. وی با بیان اینکه تیم های عملیاتی مرزبانی فراجا با آمادگی عملیاتی و رزمی اعضای گروهک تروریستی را قبل از ورود به داخل کشور غافلگیر کردند، افزود: این تیم تروریستی قصد داشت شب گذشته برای اقدامات خرابکارانه در داخل کشور از منطقه عمومی مرزی وارد کشور شود که با هوشیاری و آتش سنگین غیور مردان مرزبانی طی یک عملیات ضربتی با شکست مواجه و ضربه‌ای سنگین بر پیکره آنان وارد شد.

شمار شهدای نوار غزه
به ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر رسید
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) ۴۱ هزار و ۳۹۱ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه خود آورده است: در ۷۲ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی در ۱۲ مورد جنایت جدید، ۱۱۹ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۲۰۹ نفر دیگر را زخمی کرد. بر اساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۴۱ هزار و ۳۹۱ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۹۵ هزار و ۷۶۰ نفر دیگر هم مجروح شدند. این وزارتخانه اضافه کرد که پیکر شماری از شهدا زیر آوار و در معابر مانده و به دلیل تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به دسترسی و انتقال آنها نیستند.

واکنش دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به عذرخواهی نماینده طالبان
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: عذرخواهی نماینده طالبان نتیجه ممارست رسانه‌ها و پیگیری مسئولان وزارت امور خارجه است. محمد گلزاری، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در شبکه ایکس نوشت: «عذرخواهی نماینده طالبان بابت اقدامش در کنفرانس وحدت اسلامی هنگام پخش سرود ملی کشورمان، نتیجه ممارست رسانه‌ها و پیگیری مسئولان وزارت امور خارجه است. باید قدردان همکاران رسانه‌ای بود که هرجا پای ایران در میان است به وظیفه خود عمل کردند. وفاق یعنی همین کنار هم بودن.»

هریس به دنبال مناظره مجدد با ترامپ
«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ روز جمعه تایید کرد که به دنبال مناظره مجدد با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین و رقیب انتخاباتی خود است. هریس در گردهمایی به طرفداران خود گفت: « من در تلاش برای انجام مناظره‌ای دیگر هستم». ترامپ و هریس در تاریخ ۱۰ سپتامبر در اولین مناظره انتخاباتی خود شرکت کردند. این مناظره توسط شبکه «ای بی سی نیوز» به طور زنده پخش شد. «سی ان ان» در نظرسنجی اعلام کرد که ۶۳% از تماشاگران این مناظره باور داشتند که هریس توانسته در این مناظره عملکرد بهتری از خود نسبت به ترامپ نشان بدهد.

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت تبیین کردند

گروه سیاسی: همزمان با سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام صادق(ع)، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز –شنبه- در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت و همچنین قشرهای مختلف مردم، درس بزرگ نبوی را امت‌سازی برشمردند و با تأکید بر نقش خواص در شکل‌گیری امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام گفتند: با شکل‌گیری امت اسلامی، مسلمانان با قدرت درونی خود می‌توانند غده سرطانی و خبیث رژیم صهیونی را از فلسطین بردارند و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا در منطقه را نیز از بین ببرند.
به گزارش «تجارت»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، میلاد پیغمبر اسلام(ص) را مقدمه ختم نبوت یعنی نسخه نهایی و کامل سعادت بشر خواندند و گفتند: انبیاء الهی کاروان‌سالاران حرکت بشر در طول تاریخ هستند که هم راه را نشان می‌دهند و هم با بیدار کردن فطرت و نیروی اندیشه و خرد، به آحاد انسان‌ها قدرت تشخیص راه می‌دهند. ایشان شیوه دعوت پیامبران در مقاطع مختلف را متفاوت برشمردند و با تأکید بر اینکه سرسلسله و قافله‌سالار اصلی و نهایی کاروان عظیم تاریخ بشر وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) بودند، افزودند: پیغمبر اسلام برای زندگی، درس کامل و جامع و همه جانبه‌ای آورده است که از بزرگ‌ترین درس‌های نبوی برای ما، امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی مبارزات ۱۳ ساله پیامبر اعظم(ص) در مکه و سختی‌ها، دشواری‌ها، گرسنگی‌ها و فداکاری‌های آن دوران و پس از آن در دوره هجرت را زمینه‌ساز پایه‌گذاری امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: امروز کشورهای اسلامی پُر شمار هستند و حدود دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند اما نمی‌توان روی این مجموعه نام «امت» را نهاد زیرا امت مجموعه‌ای است که هماهنگ و با انگیزه به سمت یک هدف حرکت می‌کنند ولی ما مسلمانان امروز متفرّق هستیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نتیجه تفرّق مسلمانان را سلطه دشمنان اسلام و احساس نیاز بعضی از کشورهای اسلامی به حمایت‌های آمریکا خواندند و افزودند: اگر مسلمانان متفرّق نبودند، می‌توانستند با پشتوانه و استفاده از امکانات یکدیگر، مجموعه واحدی را تشکیل دهند که از همه قدرت‌های بزرگ، قدرتمندتر بود و دیگر نیازی به تکیه به آمریکا نداشتند. ایشان در برشمردن عوامل تأثیرگذار بر تشکیل امت اسلامی گفتند: دولت‌های اسلامی در این زمینه می‌توانند اثرگذار باشند اما انگیزه آنها قوی نیست و این وظیفه‌ی خواص جهان اسلام یعنی سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات با نفوذ و صاحب‌فکر، شعرا، نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی است که این انگیزه را در دولتمردان ایجاد کنند. رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: اگر به مدت ۱۰ سال مطبوعات جهان اسلام درباره اتحاد اسلامی مقاله بنویسند، شاعران شعر بگویند، استادان دانشگاه تحلیل، و عالمان دینی حکم صادر کنند، بدون تردید وضع بکلی عوض می‌شود و با بیداری ملتها، دولتها نیز ناچار به حرکت در مسیر خواست آنها می‌شوند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایجاد وحدت و تشکیل امت اسلامی را دارای دشمنانی سرسخت دانستند و از فعال کردن گسل‌های درونی امت اسلامی بخصوص گسل‌های دینی و مذهبی به‌عنوان یکی از مهمترین شگردهای خصمانه برای جلوگیری از تشکیل امت اسلامی یاد کردند و افزودند: علت اینکه امام بزرگوار ما از قبل از پیروزی انقلاب، این‌همه بر روی وحدت شیعه و سنی تأکید می‌کردند این است که قدرت جهان اسلام ناشی از اتحاد است. ایشان درخصوص پیام وحدت به جهان اسلام از ایران، به یک نکته مهم اشاره کردند و گفتند: اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در درون خود متحد عمل، و به سمت اهداف حقیقی حرکت کنیم و اختلاف نظر و سلیقه نباید در همدستی و هم‌بازویی ملت تأثیر بگذارد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایت‌های عیان و بی‌شرمانه صهیونیست‌ها در غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه گفتند: طرف جنایت آنها مردان جنگی نیستند بلکه آحاد مردمند و وقتی در فلسطین نتوانستند به مردان جنگی ضربه‌ای وارد کنند، خشم جاهلانه و خباثت‌آلود خود را بر سر نوزدان و کودکان و بیماران بیمارستان‌ها خالی کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت این وضعیت فاجعه‌بار را ناتوانی جامعه اسلامی در استفاده از قدرت درونی خود خواندند و با تأکید مجدد بر لزوم قطع کامل ارتباطات اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، افزودند: کشورهای اسلامی باید ارتباطات سیاسی با رژیم صهیونی را نیز به‌کلی تضعیف و حملات سیاسی و مطبوعاتی را تقویت کنند و صریحاً نشان دهند که در کنار ملت فلسطین قرار دارند.
در همین نشست مسعود پزشکیان تاکید کرد: ما اگر با هم وحدت داشته و گذشته از اختلاف نظرها در مقابل دشمنان ید واحد شویم هم جامعه و کشور خودمان را می توانیم آباد و آزاد کنیم و هم کشورهای مسلمان می‌توانند در سرزمینی که زندگی می‌کنیم با عزت با یکدیگر رابطه داشته باشند. اقتصاد و فرهنگ‌نشان را حفظ کنند و اجازه ندهند بیگانگان هر کاری که دلشان خواست انجام دهند. وی با اشاره به سیره نبوی در ایجاد اتحاد و اخوت بین مسلمانان، راه جلوگیری از تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برادری و ید واحده شدن مسلمانان دانست و گفت: اگر مسلمانان متحد و ید واحده بودند، رژیم صهیونیستی به خود جرأت جنایات کنونی و کشتار زنان و کودکان را نمی‌داد. رئیس‌جمهور دوران دفاع مقدس را نمونه‌ای بارز از تاثیرگذاری وحدت و انسجام دانست و خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس، ملت ایران با وحدت درونی خود در مقابل دشمن متجاوز بعثی که همه قدرت‌های دنیا از آن حمایت می‌کردند، ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور تصرف شود.

گزارش «تجارت» از حملات نظامی به جنوب لبنان

گروه سیاسی: در شرایطی که تمامی نگاهها به سوی انفجار دستگاه‌های ارتباطی (پیجرها) در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت، متمرکز بود، از روز پنج‌شنبه (29 شهریور) رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را به جنوب لبنان آغاز کرده است. به گزارش «تجارت»، روز سه‌شنبه چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم ۱۲ نفر منجر شد و بیش از ۲۸۰۰ نفر را مجروح کرد. همچنین روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند. در این انفجارها دست کم ۳۷ نفر شهید و حدود ۳۰۰۰ نفر زخمی شدند. با این وجود، رژیم صهیونیستی در ادامه موج حملات تروریستی خود روز جمعه (30 شهریور) به شهرک‌های عیترون، میس الجبل و کفرکلا در جنوب لبنان حمله کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، ۱۶ نفر را به شهادت رسیدند. مرحله جدیدیاز عملیات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌ها و ناظران سیاسی به همراه داشته است. بسیاری از سیاسیون و ناظران بر این باور هستند که اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل، با هدف برافروختن جنگ فراگیر در منطقه بوده و خروج از باتلاق جنگ غزه در دستور کار سران این رژیم است.

شهادت مرد شماره 2 حزب‌الله
در پی حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «الجاموس» در ضاحیه جنوب بیروت ابراهیم عقیل ملقب به «حاج تحسین» از فرماندهان نظامی بارز جنبش حزب‌الله به همراه شماری از رزمندگان این حزب به شهادت رسیدند. از ابراهیم عقیل به‌عنوان مرد شماره دو حزب‌الله یاد می‌شود. او فرمانده نیروی ویژه رضوان و آمریکا برای سرش ۷ میلیون دلار جایزه گذاشته بود. ابراهیم عقیل معاون اول فؤاد شکر، فرمانده جناح نظامی حزب‌الله و لقب وی پیش از شهادت حاج عبدالقادر» بود. از «طلال حمیه» به‌عنوان معاون دوم فؤاد شکر در جناح نظامی حزب‌الله یاد می‌شود. عقیل پیشینه‌ای طولانی در فعالیت‌های مبارزاتی و سازمانی داشت و از او به عنوان یکی از بنیان‌گذاران حزب‌الله یاد می‌شد که در بنای راهبرد‌های مبارزانی آن علیه اسرائیل مشارکت داشت.

واکنش نیروهای مقاومت به عملیات‌ رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی
عملیات‌های جدید و خرابکارانه رژیم صهیونیستی واکنش شدیداللحن نیروهای مقاومت را به همراه داشته است. در مهم‌ترین واکنش، نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در واکنش به بمباران خانه‌ای در ضاحیه جنوبی بیروت توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم هیچ ملاحظه انسانی و قانونی را نمی‌شناسد. جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، این اقدام را یک جنایت جنگی ارزیابی کرد. همچنین این جنبش، شهادت فرمانده برجسته نظامی و رئیس سیستم عملیاتی حزب‌الله، «ابراهیم عقیل» که شامگاه جمعه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان به شهادت رسید، تسلیت گفت.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز جنایت تازه رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت را که چندین شهید و زخمی بر جای گذاشته است، به شدت محکوم کرد. همچنین، گروه‌های مقاومت عراق تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کردند و متعهد به یک پاسخ جدی و قدرتمند شدند. در سطحی دیگر، جنبش النجباء در واکنش به ترور فرمانده گردان‌های حزب‌الله عراق در سوریه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد که پاسخ به این جنایات و ترورها به زودی داده خواهد شد.

تولد گونه جدید تروریسم توسط رژیم صهیونیستی
موج جدید عملیات‌های رژیم صهیونیستی نگاهها را به سمت تولد گونه جدید تروریسم توسط رژیم صهیونیستی معطوف کرده است. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها در لبنان را نوع جدیدی از اقدامات تروریستی دانست و گفت مسکو از تحولات لبنان نگران است. همچنین، رجب طیب اردوغان دیروز شنبه افزود: تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان نشان می دهد که این رژیم به دنبال گسترش جنگ در منطقه است. وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات ارتباطی برای کشتار ملت لبنان نشان داد که این رژیم مانند یک سازمان تروریستی رفتار می کند.

برنامه‌ریزی تل‌آویو برای ایجاد جنگ فراگیر منطقه‌ای
عملیات‌های جدید رژیم صهیونیستی این پرسش جدی را مطرح کرده که تل‌آویو چه اهدافی را از این اقدامات در سر می‌پروراند؟ بسیاری از سیاسیون و ناظران سیاسی بر این باور هستند که سران این رژیم در پی ایجاد یک جنگ منطقه‌ای فراگیر و بزرگ در منطقه هستند. در همین راستا، اخیرا امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که تل‌آویو منطقه را به سمت جنگ می‌برد. مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز با اشاره به تحولات اخیر منطقه و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « رژیم اسراییل پا را فراتر از حد و مرز گذاشته است. نه تنها به طور مکرر از آتش بس در غزه جلوگیری می‌کند، بلکه بازی خطرناکی را در لبنان نیز انجام می‌دهد.» در سطجی دیگر، ناظران سیاسی بر این باور هستند که هدف رژیم اسرائیل از انجام موج جدید اقدامات جنون‌آمیز، ایجاد جنگ فراگیر در منطقه است.

پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح تاکید کرد:

گروه سیاسی: مسعود پزشکیان صبح دیروز شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین هفته دفاع مقدس، این مناسبت را یادآور خون شهدای بزرگی دانست که خون پاکشان را برای بقای انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران و سرافرازی کشور تقدیم کردند و با اشاره به هم‌زمانی هفته دفاع مقدس با هفته وحدت، اظهار داشت:‌ وحدت نیروهای نظامی، مردمی و همه مردم عزیز ایران اسلامی بود که توانست تجاوز ناجوانمردانه‌ای را که توسط کشورهای استعمارگر برای نابودی ایران و انقلاب اسلامی طراحی شده بود، خنثی کرده و به ناامیدی بکشاند.
به گزارش «تجارت»، وی با تجلیل از ۸ سال فداکاری نیروهای مسلح، نیروهای مردمی و همه مردم ایران در سرتاسر کشور که امید دشمن به نابودی انقلاب اسلامی را ناامید کرد، افزود: به فرموده مولای متقیان حضرت علی (ع) نیروهای مسلح باعث عزت و امنیت و نماد وحدت و انسجام کشور هستند؛ در دفاع مقدس همه نیروهای مسلح زمینی، دریایی و هوایی ما و همه کسانی که می‌توانستند از کشور و انقلاب دفاع کنند به میدان آمدند تا برای اولین بار در یک جنگ علیه این سرزمین، اجازه ندهیم حتی یک وجب خاک کشور به دست دشمن بیفتد. وی با بیان این‌که «تمام دنیای استکبار تلاش کرد تا نگذارند انقلاب اسلامی ملت ایران ادامه یابد، اما حضور مردم، رزمندگان، ارتش قهرمان و سپاه مقتدر ما باعث شد که با عزت از این آب و خاک دفاع شود»، تصریح کرد: امروز قدرت دفاعی ایران اسلامی در عرصه توان دفاعی و بازدارندگی به چنان رشد و سطحی رسیده که هیچ اهریمنی حتی جرأت و جسارت اینکه فکر تجاوز به ایران در ذهنش خطور کند را ندارد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: این عزت و بزرگی حاصل از جان گذشتگی رزمندگان و تلاش نخبگان جوانی است که توانسته‌اند ما را به جایگاهی در عرصه دفاعی و قدرت بازدارندگی برسانند که برای تسلیح و تجهیز نیازی به دیگران و دشمنان نداریم. قدردان همه فرماندهان، رزمندگان و نیروهای مسلح کشور در اقصی نقاط میهن اسلامی هستیم که باعث امنیت، سربلندی و عزت کشور هستند. وی با بیان این‌که «اگر این نیروهای مسلح مقتدر و توانمند نبودند، امروز ایران امن نبود و کشور و مردم امنیت و آرامش نداشتند»، گفت: فرماندهان، نظامیان، ارتشیان، سپاهیان، دریاداران و نیروهای هوایی و زمینی که قدرت و اقتدار ما را در زمین و آسمان و دریا با عزت و سربلندی حفظ کرده و ارتقا می‌دهند، مایه افتخار، عزت و زینت ما و ایران اسلامی هستند.