آخرین آمار و اخبار از حادثه اندوه بار معدن طبس

سیدعباس عراقچی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر گفت‌وگو و تعامل حداکثری با کشورهای جنوبی خلیج فارس تاکید دارد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «عبدالله علی الیحیا» وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد. سیدعباس عراقچی در این دیدار با اشاره به سفر مسعود پزشکیان به نیویورک، تاکید کرد: سیاست حُسن همسایگی یکی از اصول دولت چهاردهم است و در دولت جدید مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه بیش‌از پیش تعمیق خواهد یافت. وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونسیتی، تاکید کرد: این اقدامات تلاش نتانیاهو برای فرار از بن‌بست غزه است. وی افزود: رژیم صهیونیستی به‌زعم خود برای نابودی کامل جنبش حماس به غزه رفت ولی شکست خورد و اکنون در وضعیت استیصال قرار دارد. عراقچی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، تاکید کرد که این امر نمی‌تواند بدون پاسخ بماند. عراقچی، اقدامات رژیم اشغالگر قدس برای صلح و امنیت در منطقه و جهان را بسیار خطرناک دانست.

 

با مقصرین انفجار معدن زغال سنگ برخورد کنید ‌

رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری ‌ خراسان جنوبی ‌دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودین و درمان مصدومین این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.‌
گفتنی است؛دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس از لحظات اولیه پس از وقوع حادثه در محل حاضر و سایر مقامات عالی قضایی استان از سحرگاه یوم جاری به محل مراجعه و اقدامات قضایی انتظامی بدون فوت وقت در حال انجام است.

پیام ویژه پزشکیان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
مسعود پزشکیان صبح دیروز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران خطاب به دانش آموزان، اظهار کرد: باید کاری کنیم شما خوب بدانید، مهارت پیدا کنید، بتوانید و بخواهید بری کشور افراد موثری باشید. اگر ما خوب کار کنیم و بستر برای آموزش شما فراهم شود، فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد. وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم ساختار آموزش و پرورش را به گونه ای درست کنیم تا استاندارد فضا و تجهیزات آموزشی فراهم شود. باید قدردان خانواده دکتر حسن عسکری باشیم تا این مدرسه را درست کردند تا در امکانات خوبی درس بخوانید. رئیس جمهور افزود: باید تلاش کنیم چنین امکاناتی برای همه دانش آموزان شکل بگیرد. روش آموزش را به گونه ای طراحی کنیم تا شما خلاق شوید، با هم همکاری کنید، راه حل پیدا کنید، با هم دوست باشید و به فکر مردم باشید تا فردا را بسازید. پزشکیان ادامه داد: با دعوا و اختلاف مشکل حل نمی شود. شما دانش آموزان دلسوز مردم باشید. سعدی شعری دارد که بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند. ما باید به فکر همه مردم باشیم. تلاش کنیم تا می توانیم اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد. شما با راهی که انتخاب می کنید، می‌توانید یکی از این مشکلات را حل کنید.

سخنرانی دشوار نتانیاهو در سازمان ملل!
سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل در حالی در بحبوحه درگیری‌های این رژیم با حزب‌الله لبنان و ادامه جنگ غزه انجام می‌شود که سخنرانی او احتمالا به خروج بسیاری از شرکت‌کنندگان از سالن منجر خواهد شد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا اواخر هفته جاری در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد. شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد انتظار می‌رود سخنرانی نتانیاهو منجر به خروج بسیاری از شرکت‌کنندگان از سالن برگزاری نشست شود. به گفته «ریچارد گوان» مدیر سازمان ملل در گروه بین‌المللی بحران، نتانیاهو از سازمان ملل متنفر است و بی‌اعتمادی عمیقی نسبت به آن دارد. هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل روز ۱۰ سپتامبر به‌طور رسمی آغاز به کار کرد اما سخنرانی سران کشورها از روز سه‌شنبه هفته جاری در نیویورک آغاز می‌شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا قرار بود روز سه‌شنبه به ایالات متحده سفر کند اما سفر خود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی در مرز لبنان یک روز به تعویق انداخت.

رئیس جمهور برای حضور در نشست سالانه سازمان ملل عازم نیویورک شد

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیروز یک‌شنبه (اول مهر) برای حضور در هفتادونهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عازم نیویورک شد. مسعود پزشکیان در رأس هیئتی عالی‌رتبه با بدرقه حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری انقلاب و محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهوری برای حضور در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.
به گزارش «تجارت»، جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری و برخی نمایندگان مجلس، مسعود پزشکیان را در این سفر همراهی می‌کنند. رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بامداد سه‌شنبه (3 مهر) به وقت تهران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و مواضع ایران درباره مسائل بین‌الملل را تشریح خواهد کرد. پزشکیان همچنین در حاشیه این نشست با برخی مقامات و سران کشورها دیدار می‌کند و سخنران نشست سران «میثاق آینده» خواهد بود. وی نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای هم در آمریکا خواهد داشت تا با تشریح مواضع ایران، به سوالات آنان پاسخ دهد.

تمرکز بر رساندن صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملت ایران
مسعود پزشکیان دیروز یکشنبه در نشست خبری پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: امیدوارم در سفری که در پیش داریم بتوانیم صدای مردم کشور و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را بتوانیم به گوش کسانی که در آنجا حضور می‌یابند، برسانیم. وی افزود: سازمان ملل متحد یکی از سازمان‌های بسیار مهم و دستاورد بزرگ بشریت است. حضور همه روسای جمهور دنیا در آنجا بیشتر برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و حل مشکلات و اختلافات در آن است. رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر این سازمان، وظیفه و رسالت خود را به درستی انجام دهد، نباید دیگر کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بقیه قدرت‌ها و کشورها را بتواند هرچقدر که دلش خواست بمباران کند و بکشد. مردم، زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و خانه‌ها را هدف قرار دهد و هرجا را که هدف قرار داد به‌ عنوان محل تروریست‌ها معرفی کند. پزشکیان ادامه داد: مدرسه و کودکان را هدف قرار دهد و هرکاری که می‌کند برای آن توجیهی فراهم کند و برخی کشورهای مدعی حقوق بشر هم این امر را بپذیرند و بگویند آنان دارند به دنبال تروریست‌ها می‌گردند! وی افزود: واقعیت اما غیر از این است و کاری که آنان می‌کنند روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند، مستقل از اینکه چه دین و باوری دارند، جریحه‌دار می‌کند.

پیام ویژه ایران برای برقراری صلح و امنیت
رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «در سازمان ملل می‌توان این موارد را مطرح کرد»، گفت: می‌توانیم با روسای جمهور کشورهای مختلف جلساتی داشته باشیم و در چارچوب همین موارد و برای ایجاد صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو کنیم. با ایرانیان آنجا تبادل نظر کنیم و جوی که در خارج کشور ما ایجاد کردند خنثی کنیم. واقعیت همان نیست که آنان از پشت تلویزیون و تریبون‌ها و یا در مجامع مطرح می‌کنند. ایران ما بسیار امن‌تر و آزادتر از آنی است که تصویر کرده‌اند. پزشکیان یادآور شد: این حرف به آن معنا نیست که ما مشکلی نداریم. حتماً مشکل داریم و در رفتارها و برخوردهای ما اشکالاتی وجود دارد اما نیت، قصد و اساس کشور ما براساس حق و عدالت و دیدن همه مردم کشور ماست. همان که در انتخابات می‌گفتیم: ایران برای همه ایرانیان، چه آنانی که در ایران هستند و چه آنان که در خارج کشور هستند. رئیس‌جمهور تأکید کرد: این کشور برای همه ماست. همه باید کمک کنیم ایرانی آباد، آزاد، مستقل و سربلند بسازیم. امیدوارم در این فرصت بتوانیم با ایرانیان خارج کشور، رسانه‌ها صحبت کنیم و موضع خود را اعلام کنیم. با روسای جمهور کشورها گفت‌وگو داشته باشیم و درباره اقتصاد، صلح و امنیت، تولید، سرمایه‌گذاری و گردشگری و سایر مواردی که می‌توانیم باهم انجام دهیم، صحبت کنیم. اگر رسالت خود را درست انجام دهیم، دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

استمرار دیپلماسی چندوجهی در نیویورک
علاوه بر اظهارات پزشکیان «سید عباس عراقچی» دیروز یکشنبه در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در نخستین روز حضور در نیویورک با همتایانم از کویت، کوبا و بحرین دیدار و گفت‌وگو کردم؛ علاوه بر بررسی تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بازسازی و کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، و رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، بر ضرورت مقابله با سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی در غرب آسیا به‌عنوان تهدید جدی و فوری امنیت بین‌المللی تاکید کردم. نکته مشترک در همه نشست‌ها، اذعان طرفین به شکست سیاست‌های شرورانه صهیونیست‌ها بود. وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار است. جامعه بین‌الملل و شورای امنیت باید با این وضعیت مقابله کند؛ متاسفانه با سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی، تاکنون شاهد تمسخر جایگاه حقوق‌ بی‌الملل و ارزش‌های مشترک بشری از سوی رژیم صهیونیستی بوده‌ایم. دیپلماسی چندوجهی و رایزنی‌ها برای پیگیری منافع ملی و جلب توجه جامعه جهانی جهت مهار ماشین جنایت و کشتار رژیم‌صهیونیستی در منطقه، با حضور دکتر پزشکیان، رئیس جمهور محترم کشورمان، استمرار پیدا خواهد کرد.»