حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان ادامه دارد

گروه سیاسی:منابع رسانه‌ای عصر دیروز (دوشنبه) از آغاز موج سوم حملات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.
به گزارش تجارت، شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی موج سوم حملات خود به جنوب لبنان را آغاز کرده است.
طبق این گزارش، در حملات جدید مناطق «الزهرانی»، «زفتا»، «النمیریه» و «عدلون» در جنوب لبنان هدف قرار گرفته شدند.
صهیونیست‌ها همچنین مناطقی را در شهرک «عیتا الشعب» و شهرک «عنقون» آماج حملات شدید خود قرار دادند.
در همین راستا، «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما در حال آماده شدن برای هدف قرار دادن اهدافی در دره البقاع در عمق لبنان هستیم. ارتش رژیم صهیونیستی طی پیامی، از ساکنان روستاهای منطقه البقاع در شرق لبنان خواست تا دو ساعت دیگر خانه‌های خود خارج شده و یک کیلومتر از مناطق خود دور بمانند.
وزارت بهداشت لبنان نیز عصر دیروز با اعلام اخرین آمار تلفات حملات امروز، گزارش داد که تا بدین لحظه ۱۸۲ لبنانی از جمله کودک، زن و نیروهای امدادی به شهادت رسیده و ۷۲۷ لبنانی نیز زخمی شده‌اند.
نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان خاطرنشان کرد تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، جنگ نسل‌کشی و نقشه‌ای با هدف تخریب روستاها و شهرک‌هاست. براساس گزارش اسکای نیوز، میقاتی در ادامه تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا جنگ جدید اسرائیل را متوقف کنیم و تا حد امکان از رفتن به سمت سرنوشتی نامعلوم جلوگیری کنیم. در همین حال منابع رسانه‌ای ظهر دیروز (دوشنبه) از حمله موشکی و پهپادی شدید حزب‌الله به مناطقی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز حملات تجاوزکارانه خود به جنوب لبنان را تشدید کرده است.
گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که با انجام یک حمله هوایی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی محور «فیلادلفیا» در طول مرز جنوب نوار غزه و مصر هدف قرار داده است.
طبق گزارش خبرگزاری شهاب، گردان‌های القسام در بیانیه دیگری از گرفتار کردن یک تیپ پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در کمینی در شرق شهر رفح خبر داد. نیروهای حماس با انجام این کمین سه بولدوزر نظامی ار نوع «D۹» و ۲ دستگاه تانک «مرکاوا» را در تقاطع «جورج» با راکت‌های «یاسین ۱۰۵» و بمب هدف قرار داده و آنها را منهدم کردند.
در جریان این عملیات همچنین شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند.
اکونومیست می‌نویسد، منابع نظامی می‌گویند که رژیم صهیونیستی همچنین در حال برنامه‌ریزی یک حمله زمینی است که شامل تصرف یک منطقه حائل متشکل از چند مایلی قلمرو شمال مرز اراضی اشغالی و لبنان است.
ارتش رژیم صهیونیستی برای آمادگی در این زمینه، از استقرار لشکر دومی که تا حدود یک ماه پیش در غزه بود، به سمت شمال خبر داده است. اکونومیست گزارش داد، با این حال، در بازدید از نقاط مرزی طی چند روز گذشته، چنین تهاجمی قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسید. یگان‌های رزمی در روز شنبه در پایگاه‌های شمال آموزش می‌دیدند، اما هنوز شروع به تجمع در مناطقی در کنار مرز نکرده بودند. یکی از افسران ذخیره صهیونیست که در تدارکات شرکت داشت، گفت: «طرح‌های تهاجم زمینی آماده است. اما ما هنوز با داشتن نیروهای کافی برای اجرای آنها فاصله داریم.»
زمان‌بندی آخرین گام‌های رژیم صهیونیستی، شکاف‌ها را در رده‌های بالای نظامی و سیاسی آن نشان می‌دهد. برخی خواستار تشدید تنش بسیار سریع‌تر هستند و استدلال می‌کنند که تل‌آویو باید از موقعیت پیش‌آمده برای حزب‌الله در پی انفجارهای اخیر برای نابودی بخش بزرگی از توانایی‌های حزب‌الله و تصرف قلمرو استفاده کند.
اما ژنرال‌های محتاط‌تر، از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ صهیونیست، از استراتژی فعلی و تدریجی‌تر حمایت می‌کنند و امیدوارند به حزب‌الله فضایی برای بازنگری در موضع خود و «عقب‌نشینی» بدهد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده است تا ساکنان صهیونیست شمال را به شهرک‌ها بازگرداند. او در تازه‌ترین لفاظی‌هایش گفت: «هدف ما واضح است، اقدامات ما گویاست.»
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در مصاحبه با «فرید زکریا» خبرنگار سرشناس سی‌ان‌ان در رابطه با انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان گفت: «احتمال تشدید تنش‌های گسترده‌تر و تبدیل لبنان به غزه دیگر وجود دارد و این چیزی است که من را نگران می‌کند و فکر می‌کنم تراژدی بزرگی برای جهان خواهد بود.»
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه موجب سطح گسترده و بی‌سابقه‌ای از کشتار و ویرانگری شده است. آنتونیو گوترش اظهار داشت که مجازات دسته جمعی فلسطینیان باید محکوم شود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال از رویه‌ای که مدیریت این باشگاه برای تقابل با جواد نکونام در پیش گرفته است، انتقاد کرد.
صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به حاشیه‌‌های اخیر استقلال گفت: جواد نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال می‌تواند از خودش دفاع کند و من وکیل مدافع فرد خاصی نیستم، ولی به‌عنوان یک پیشکسوت و یک استقلالی نمی‌توانم اتفاقات اخیر را هضم کنم. هیچ لزومی نداشت که قبل از دربی حساس با پرسپولیس، برای خودشان کنفرانس بگذارند و تیم را به حاشیه ببرند. الان تیم رقیب در آرامش به سر می‌برد، ولی در استقلال جنگ و دعوا راه افتاده است. باز جای شکرش باقی است که آقای شهریاری ورود کرد، ولی نمی‌دانم این کارهای بچگانه تا چه زمانی می‌خواهد ادامه داشته باشد.
سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال در ادامه افزود: یک بی‌تدبیری در مدیریت باشگاه استقلال وجود دارد که اینگونه تنش ایجاد می‌شود، آنهم در باشگاهی که تاریخی بزرگ دارد. واقعاً چه لزومی داشت که این حرف‌ها در یک کنفرانس خبری بی‌موقع، توسط فردی که فقط دو سال در استقلال حضور داشته است زده شود؟! آقایان! شما استقلال را با جایی دیگر اشتباه گرفته‌اید و اصلاً به هواداران فکر نمی‌کنید که با این تیم زندگی می‌کنند و با شکست استقلال ممکن است اتفاقات بدی برای‌شان رخ دهد.
وی در واکنش به اینکه برخی معتقدند هیئت مدیره و مدیرعامل استقلال درصدد برکناری نکونام هستند، یادآور شد: من نمی‌دانم قرار است چه تصمیمی بگیرند، ولی الان زمان مناسبی برای مطرح کردن این مسائل نیست. اگر شما نمی‌توانید با نکونام کار کنید چرا قبل از شروع فصل تصمیم به تغییر کادر فنی نگرفتید تا سرمربی جدید با تفکرات خودش تیم را ببندد؟ این اصلاً در شأن باشگاه نیست که یک نفر برای خودش کنفرانس بگذارد و جو تیم را در آستانه یک بازی مهم به‌هم بریزد.
مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: لطفاً به استقلال و این باشگاه بزرگ شخصیت بدهید و باعث ناراحتی پیشکسوتان و هواداران نشوید. امیدوارم بازیکنان و کادر فنی استقلال در بازی روز چهارشنبه فقط به فکر هواداران باشند و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خبر کمبود لجستیک و سردخانه برای پوشش حادثه طبس صحت ندارد و در این زمینه از ظرفیت استان خراسان جنوبی و یزد در حال استفاده هستیم. حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ۱۶ مصدوم این حادثه، ۶ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند درباره وضعیت تونل‌ها افزود: شب گذشته، کار جستجو روی کانال B به اتمام رسید که چهار پیکر از آن کشف شد. همچنین کانال C دارای دو تونل است که کار تونل اول به پایان رسیده اما غلظت گاز هنوز در تونل دوم زیاد است که این مسئله کار جستجو و نجات را پیچیده‌تر کرده است. سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در حال حاضر اکیپ‌های فنی و تخصصی معادن در حال تخلیه گازهای متان هستند تا عملیات جستجو در تونل بعدی نیز تکمیل شود. ظفری گفت: متاسفانه تعدادی از کارگران هنوز در تونل دوم کانال C محبوس هستند که امیدواریم حالشان خوب باشد اما بر اساس شرایط به نظر می‌رسد احتمال افزایش شمار فوتی‌ها وجود داشته باشد. وی در پاسخ به این سوال که کمبود لجستیک و سردخانه برای نگهداری از اجساد وجود دارد؟ افزود: خیر این مسائل صحت ندارد و از ظرفیت خود استان خراسان جنوبی در حال استفاده هستیم.

ورود اولین رام تراموا به تهران تا آخر مهرماه
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود اولین رام تراموا تا پایان مهرماه خبر داد.
محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت تردد تراموا در تهران گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تراموای چرخ لاستیکی همراه با بار اتوبوس های برقی تا پایان مهرماه جاری به تهران می‌رسد.
وی با بیان اینکه قرار است این تراموا به صورت آزمایشی در مسیر مشخص تردد کند و در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج، قرارداد نهایی امضاء می‌شود، افزود: از آنجایی که تراموا چرخ لاستیکی است، زیرساخت خاصی همچون ریل نمی خواهد و تنها در حال تأمین زیرساخت برق هستیم.
معاون شهردار تهران تأکید کرد: در صورتی که آزمایشات و تست‌های این تراموا در تهران موفقیت آمیز باشد و منتج به قرارداد شود می‌توان زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین کرد.