سردار حسینی خبر داد؛

رئیس پلیس راهور فراجا از تداوم طرح شماره‌گذاری خودروی جانبازان و معلولان از درب منزل خبر داد.
به گزارش مهر، از سال گذشته، پلیس راهور با هدف ارائه خدمات ویژه به گروه‌های جانبازان، معلولین، سالمندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، طرحی جدید را آغاز کرد. این طرح که به منظور تسهیل فرآیند شماره‌گذاری خودرو برای این افراد اجرا می‌شود، امکان انجام صفر تا صد نقل و انتقال خودرو از درب منازل را فراهم می‌کند.
این خدمت جدید، به‌ویژه برای افرادی که به دلیل شرایط جسمی یا کهنسالی قادر به مراجعه حضوری به مراکز شماره‌گذاری خودرو نیستند، تحولی بزرگ محسوب می‌شود.
برای بهره‌مندی از این خدمت، افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سخا اقدام به دریافت نوبت کنند. با اجرای این طرح، دیگر نیازی به حضور در مراکز شماره‌گذاری خودرو نیست و تمامی مراحل در محل زندگی افراد انجام می‌شود.
سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: ما باید خدمات مناسبی را به گروه‌های هدف از جمله جانبازان، معلولین و سالمندان ارائه دهیم.
وی با تاکید بر اهمیت این موضوع افزود: ارائه خدمات به این گروه از جمله وظایف برجسته و مهم پلیس است.
سردار حسینی ادامه داد: تلاش ما این است که با ارائه خدمات خاص و ویژه به این اقشار، از جمله خدماتی مانند شماره‌گذاری خودرو از درب منازل، شرایط بهتری را برای این عزیزان فراهم کنیم و اطمینان حاصل کنیم که این خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه می‌شود.
سردار حسینی این اقدامات را بخشی از تعهد پلیس به جامعه دانست و بر ادامه و گسترش این خدمات تاکید کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تاکسی‌ها چون از شهرداری و دولت خدمات طرح ترافیک و یارانه سوخت دریافت می‌کنند باید فعالیت آنها در تاکسی‌های اینترنتی با نظارت شهرداری باشد.
محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره راه اندازی سامانه برخط جهت نظارت بر تاکسی‌های تهران اظهار داشت: تاکسی‌ها از شهرداری و دولت برای ورود به طرح ترافیک و استفاده از سهمیه سوخت خدمات می‌گیرند ولی متأسفانه برخی از تاکسی در چرخه حمل و نقل عمومی فعالیت نمی‌کنند. مثلاً یک فردی در بازار فعالیت دارد و فقط جهت تسهیل در رفت و آمد و بهره‌مندی از طرح ترافیک تاکسی خریداری کرده است.
وی افزود: تمهیداتی اتخاذ کرده‌ایم که هم تاکسی‌های دیزلی و هم برقی کاملاً در خدمت شهروندان باشند و با راه اندازی سامانه برخط هم نظارت بر تاکسی‌ها صورت می‌گیرد و هم نرخی که از مسافران دریافت می‌شود، شفاف است.
هرمزی با بیان اینکه با استفاده از سامانه برخط آنلاین فعالیت تاکسی‌ها رصد می‌شود، بیان داشت: ۲۰ درصد تاکسی‌های تهران فعال نیستند و یا در خدمت شهروندان قرار ندارند که با راه اندازی سامانه جدید به دنبال فعال کردن این تاکسی‌ها هستیم.
وی در مورد اینکه آیا تاکسی‌ها امکان فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی را دارند یا خیر؟ گفت: تاکسی‌ها چون از شهرداری و دولت خدمات سوخت و طرح ترافیک می‌گیرند باید هر گونه فعالیت آنها مانند فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی با نظارت شهرداری باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در خصوص جایگاه‌های تأمین برق تاکسی برقی گفت: در حال حاضر بسترهای لازم برای تأمین برق این دستگاه‌ها وجود دارد و مضاف اینکه خودروهای جدید قابلیت شارژ در منازل را هم دارند.
به گفته وی مدت زمان شارژ خودروهای جدید برقی در جایگاه حدود ۳۰ دقیقه و برای شارژ خانگی بازه زمانی ۵ تا ۶ ساعت نیاز است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سکوی کاتب این امکان را برای مردم فراهم کرده که در هر لحظه از شبانه روز بتوانند در سکوی کاتب نسبت به ممنوع الخروجی خود استعلام کنند. به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سید صادق سعادتیان در خصوص نحوه اطلاع رسانی افراد ممنوع الخروج از کشور گفت: مطابق ماده ۱۷ قانون گذرنامه، بستانکاران پرونده‌های اجرایی اعم از بستانکاران قراردادهای داخلی بانک‌ها، مهریه و چک‌های بلامحل و به طور کل اسناد ذمه‌ای که از دوایر اجرای اسناد رسمی اجراییه صادر می‌شود می‌توانند با درخواستشان مدیون را ممنوع الخروج کنند. وی افزود: این اتفاق در پرونده‌های اجرای اسناد رسمی صورت می‌گیرد و بدهکاران یا مدیونین ممنوع الخروج می‌شوند. سعادتیان درباره نحوه اطلاع رسانی، گفت: در جهت حفظ حقوق و شان مردم، سازمان ثبت برای افرادی که ممنوع الخروج می‌شوند به سه طریق اطلاع رسانی می‌کند؛ نخست اینکه اگر مدیون در سامانه شماره موبایل داشته باشد به محض ممنوع الخروج بودن برای وی پیامک ارسال و موضوع پرونده به وی اطلاع رسانی می‌شود. دوم اگر مدیون ثبت نام ثنا داشته باشه بر اساس ثنا اطلاع رسانی می‌شود.
معاون امور اسناد افزود: راه سوم این است که اگر شامل دو مورد فوق الذکر نباشد یعنی مدیون شماره موبایل در سامانه اجرای اسناد رسمی نداشته یا در ثنا ثبت نام نکرده باشد امکان جدیدی اخیرا سازمان ثبت ایجاد کرده و در سکوی کاتب هر فردی که قبل از اینکه به فرودگاه رجوع کند و سفر خارجی انجام دهد می تواند با کد ملی در سامانه کاتب به بخش اجرای اسناد رسمی رجوع و با کدملی استعلام کند که ممنوع الخروج است یا خیر.
وی گفت: سکوی کاتب این امکان را برای مردم فراهم کرده هر لحظه بتوانند در شبانه روز با موبایلشان در سکوی کاتب نسبت به موضوع ممنوع الخروجی خود استعلام کنند و این اطلاع رسانی صرفا با کد ملی صورت می‌گیرد. این ممنوع الخروجی در مورد پرونده‌های اجرایی در سازمان ثبت دوائر اجرای اسناد رسمی پیگیری خواهد شد. سعادتیان افزود: در پیامک‌های ارسالی به مدیونین اعلام خواهد شد که وی در چه پرونده‌ای چه میزان بدهی دارد ولی در استعلام کاتب، صرفا وضعیت ممنوع الخروجی افراد اعلام‌ می شود.
بر اسا این گزارش، منظور از ممنوع الخروجی وضعیت مدیون یا بدهکاری است که به دلیل عدم‌معرفی اموال یا عدم دسترسی به اموال وی به درخواست بستانکار، امکان خروج از کشور از وی سلب شده است.

همه متهمین فساد در فوتبال با وثیقه آزادند

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال گفت: در این پرونده تمامی متهمان با تودیع وثیقه آزاد هستند.
به گزارش ایسنا، در نشست امروز اصغر جهانگیر که به صورت مشترک با حجت الاسلام هادی صادقی رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه پیرامون برپایی دادگاه صلح نهادینه سازی فرهنگ سازش" برگزار شده است، به سوالات خبرنگاران پاسخ داده خواهد شد. اصغر جهانگیر در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نشانگر عرصه های شهادت طلبی توسط رزمندگان غیوری است که با دستان خالی در برابر استکبار جهانی ایستادند و نشان دادند که خون بر شمشیر پیروز است.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: جوانان غیور ایران در ۸ سال دفاع مقدس علی رغم‌ تلاش مذبوحانه دشمن برای دسترسی به خاک عزیزمان، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان به دست دشمن بیفتد و باقی بماند. جهانگیر گفت: اگر چه جنگ ما در ظاهر با دشمن تمام شده اما مبارزه برای آزادی و ارزش‌های نظام ادامه دارد و برای حفظ این ارزش‌ها تلاش می‌کنیم. سخنگوی قوه قضاییه تجاوز صهیونیست‌ها به کشور لبنان را محکوم کرد. جهانگیر ضمت تسلیت حادثه معدن طبس گفت: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه ریاست قوه قضاییه دستورات مهمی را صادر کردند و به دادگستری استان و دادستانی کل و سازمان بازرسی دستور پیگیری موضوع را دادند تا اگر قصور و تقصیری باشد، اقدامات قانونی به عمل آید. سخنگوی قوه قضاییه گفت: جلسه امروز به صورت مشترک با ریاست شورای حل اختلاف تشکیل شده است. می دانید بحث صلح و سازش و میانجی گری در دعاوی تاکیدات موکد اخلاقی و دینی و اخلاقی ماست و هرجا که از این امکانات استفاده کردیم‌ مسیر کاهش پرونده‌ها و برکات آن به ما سرازیر شده است. وی یادآور شد: بعد از تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف که تشکیل دادگاه صلح در آن دیده شده بود، فرصت را مغتنم دانستیم و از رییس مرکز شورای حل اختلاف درخواست کردیم که در خدمت ایشان نشست مشترک داشته باشیم تا موضوع دادگاه‌های صلح را تبیین کنند.‌ جهانگیر گفت: یکی از موضوعاتی که شوراها به‌حق توانستند در عمل انجام دهند افزایش بهره‌وری بود؛ در گذشته شوراهای حل اختلاف را نداشتیم و با ابتکار آیت‌الله هاشمی شاهرودی این شوراها فعالیت خود را شروع و پس از اینکه موفقیت آن‌ها دیده شد به دنبال قانون آن رفته و تبدیل به قانون شد. اگرچه قبل از تشکیل شوراها بحث صلح و سازش در محاکم مطرح بود، اما هدفمند و تخصصی به آن پرداخته نشده بود؛ با تشکیل شوراهای حل اختلاف موضوع بهره‌وری اتفاق افتاد که در چهار سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. تا ۴ سال گذشته حداکثر ۲۹ درصد از دعاوی منجر به صلح و سازش می‌شد که امروز این رقم به ۴۳ درصد رسیده است. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در ۴ سال اخیر ۵ هزار نفر از پرسنل شورای حل اختلاف کاهش یافته است و قبلا ۳۲ هزار نفر بود و الان به ۲۷ هزار نفر رسیده است. سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه شاخص رضایتمندی از شورای حل اختلاف به ۶۹ درصد رسیده است، گفت: اینکه به عشق امام رضا (ع) و امام حسین (ع) مردم ببخشند و از حق خود گذشت کنند، یک فرهنگ است که نهادینه شده است.‌ وی گفت: جذب داور و میانجی گر از طریق آزمون در شوراهای حل اختلاف اتفاق اتفاده است و ۲۴۰۰ پروانه داوری و ۱۸۰۰ پروانه میانجی گری توسط شوراهای حل اختلاف صادر شده است‌.
جهانگیر با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف از ۳۹ روز به ۲۹ روز رسیده است، گفت: علیرغم کاهش پرسنل شورای حل اختلاف، رقم رسیدگی‌ها در سال به ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار فقره پرونده رسیده که در نوع خود کم‌نظیر است. سخنگوی قوه قضاییه همچنین در ابتدای این نشست اظهار کرد: امروز رژیم جنایتکار صهیونیستی با همکاری دولتمردان آمریکا و سایر استکبار جهانی در حال ادامه دادن به پروژه کودک کشی و آدم‌کشی خود بوده و با استفاده از انواع سلاح‌های جدید هوشمند و آزمایش آن‌ها با کودکان و نوجوانان و زنان نشان داده‌اند که خلق ددمنشانه آن‌ها نسبت به انسان‌های بی‌گناه ادامه دارد.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بیانات امام خمینی‌ (ره)، بیان کرد: امیدواریم با تلاشی که دولت‌ها در کنار ملت‌های مظلوم می‌کنند یک‌بار برای همیشه این غده سرطانی ریشه‌کن شود.
جهانگیر ضمن محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها به کشور لبنان، اظهار کرد: در سایه این تجاوزات متاسفانه تعدادی از غیورمردان و قهرمانان عرصه مقاومت در لبنان از فرماندهان عزیز مقاومت به شهادت رسیدند، جا دارد به مردم شریف لبنان و همه ملت‌های آزاده جهان تسلیت عرض کنیم.
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی این اطمینان را به همه آزادی‌خواهان می‌دهد که ما در سراسر دنیا، مدافع مظلومان و آزادیخواهان خواهیم بود و همه گونه حمایت را برای برطرف کردن ظلمی که استکبار علیه این ملت‌ها به‌کار گرفته از تمام توان خود استفاده کرده و تمام توان خود را برای مقابله با این دشمنی‌های ددمنشانه می‌گذاریم. جهانگیر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین معلمان و اساتید که با علم و علم‌آموزی تلاش می‌کنند مسیر پیشرفت و توسعه را بر روی سرمایه‌های آینده جامعه که دانش‌آموزان و دانشجویان هستند باز کنند، گفت: اگر تمام ارکان جامعه در جهت خدمت به علم باشند و کمک کنند دانش‌آموزان، دانشجویان و علم آموزان این مسیر را به درستی پیش روند و شرایط لازم را پیدا کنند قطعا مسیر کشور مسیری خاص می‌شود که در آن توسعه و پیشرفت می‌تواند حرف اول را در زندگی مردم بزند.
سخنگوی دستگاه قضا ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه همه دستگاه‌ها برای کمک به ارکان آموزشی کشور پیش قدم شوند، ادامه داد: دستگاه قضایی نیز این آمادگی را دارد که در مواردی که می‌تواند به علم و علم‌آموزی کمک کند، وارد عمل شود. جهانگیر ضمن محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها به کشور لبنان، اظهار کرد: در سایه این تجاوزات متاسفانه تعدادی از غیورمردان و قهرمانان عرصه مقاومت در لبنان از فرماندهان عزیز مقاومت به شهادت رسیدند، جا دارد به مردم شریف لبنان و همه ملت‌های آزاده جهان تسلیت عرض کنیم.