عملکرد جناحي صداوسيما آشکاراست
نماينده تهران در مجلس گفت:متاسفانه عملکرد صدا وسيما آشکارا سمت و سوي جناحي دارد و به ويژه پس از اعلام اسامي‌کانديداهاي احتمالي يک طيف خاص، به اين نگراني دامن زده که گويا به رغم ابلاغ اين سياست‌ها قرار نيست تحولي در رويه‌هاي گذشته سازمان ايجاد شود. به گزارش ايسنا، در ادامه نامه محمود صادقي آمده است:به وضوح مشاهده مي‌شود بعضي از نامزدهاي احتمالي از هم اکنون، به بهانه‌هاي مختلف روي آنتن قرار مي‌گيرند و آشکارا سعي در چهره سازي از آنها مي‌شود. همچنين در پوشش اخبار مجلس، خبرها و مصاحبه‌ها به صورت مهندسي شده و عمدتا با تخريب رويکرد مجلس و دولت بازتاب داده مي‌شود.

ايجاد امنيت بايد اعتمادآفرين باشد
وزير دفاع با اشاره به مفهوم بهره‌وري در مقوله دفاع گفت: در بخش دفاع آن چيزي که محصول کار همه عناصر درگير در آن است، بحث ايجاد امنيت و دفاع از منافع ملي است که بايد در سطحي قرار گيرد که باعث اعتمادآفريني شود.به گزارش ايسنا، حسين دهقان افزود: هر سازمان و ملتي با محدوديت منابع مواجه است و بايد منابع محدودش را به گونه‌اي به کارگيرد که بتواند بيشترين خروجي مورد نظرش را از آن دريافت کند.وزير دفاع تاکيد کرد: در نيروهاي مسلح به دليل وجود عنصر فرماندهي، يک اراده به نوعي متمرکز بر نيروها اعمال مي‌شود و انتظار مي‌رود که ما نسبت به بقيه سازمان‌هاي عمومي‌وضعيت متفاوتي را داشته باشيم.

امکانات پاسخگوي انتخابات الکترونيکي نيست
رييس هيات نظارت بر انتخابات شوراها گفت: اخذ راي بصورت الکترونيکي با امکانات موجود پاسخگوي کل کشور نيست انتخابات رياست جمهوري هم به صورت دستي است.به گزارش ايلنا، محمد محمودي‌شاه‌نشين گفت: براي انتخابات شوراها حدودا يک ششم صندوق‌ها تمام الکترونيک است. پيشنهاد اين است که اين انتخابات الکترونيکي در کلان شهر تهران و مشهد يا مراکز استان‌ها باشد که در چند روز آينده در نشست با وزارت کشور تکليف اين موضوع مشخص مي‌شود اما قطعا انتخابات در ۱۰ هزار شعبه تمام الکترونيک است. وي درمورد صلاحيت نامزدهاي شورا گفت: عمده سلب صلاحيت شده‌ها مربوط به شوراهاي روستايي هستند که محل سکونت خود را تغيير دادند.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند؛
رهبر معظم انقلاب اسلامي، اظهار ضعف را موجب تشويق دشمن به حمله دانستند و با تاکيد بر اين که در برابر دشمن اظهار ضعف نکنيد، گفتند: جنگ تحميلي به‌خاطر اين اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ديدار مسئولان، دست‌اندرکاران، راويان، مبلغان و خادمان راهيان نور و جمعي از فرماندهان دوران دفاع مقدس در حسينيه‌امام خميني(ره)، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را يکي از ثروتهاي فرهنگي ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکيد بر اينکه راهيان نور، ابتکاري بسيار بزرگ و مهم و يک فناوري نوين براي استفاده از ثروت و معدن طلاي دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحي‌هاي فرهنگي بدخواهان، توليد فرهنگي و استفاده از ثروت غني و سرچشمه قوي دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌ها است.
رهبر انقلاب اسلامي‌با تشکر از دست اندرکاران راهيان نور، با اشاره به تأکيد خداوند در قرآن کريم مبني بر يادآوري ايام الله و روزهاي بزرگ و تأثيرگذار، دوران دفاع مقدس را از جمله ايام الله و روزهاي تاريخ ساز ملت ايران خواندند و افزودند: به هيچ وجه نبايد گذاشت که دفاع مقدس و درس‌هاي آن به فراموشي سپرده شود. حضرت آيت الله خامنه اي، راهيان نور را عاملي براي جلوگيري از فراموش شدن ارزشها و درس‌هاي دوران دفاع مقدس خواندند و خاطرنشان کردند: براي پيشرفت و اعتلاي هر کاري بايد بطور مستمر از آن مراقبت کرد تا آن اقدام از مسير اصلي منحرف نشود و البته پيشرفت و اعتلا نيز با گفتن و آمار دادن محقق نمي‌شود بلکه بايد محصول و نتيجه کار را بر روي زمين مشاهده کرد. ايشان با اشاره به ثروتهاي طبيعي و انساني ملتها و کشورهاي مختلف گفتند: ملت و کشور ايران داراي ثروتها و نقاط قوت فراوان طبيعي و انساني است اما يکي از مهمترين ثروتها و ارزشهاي فرهنگي، «وجود روحيه اعتقاد به مجاهدت و انگيزه حرکت در راه دين» در ميان اکثريت مردم است. رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: «اعتقاد به ايستادگي در مقابل زورگو» و همچنين اعتقاد به اينکه «اگر ايستادگي کنيم بدون ترديد بر دشمن غلبه خواهيم کرد»، از ديگر ثروتها و ارزشهاي فرهنگي ملت ايران است که اگر زنده نگه داشته و به ميدان آورده شوند، منشأ کارهاي بزرگي خواهند بود همانند آنچه که در پيروزي انقلاب اسلامي‌و در دوران دفاع مقدس، اتفاق افتاد. حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص جنگ تحميلي به يک نکته کليدي و مهم اشاره کردند و گفتند: علت شروع جنگ تحميلي اين بود که دشمن بعثي و حاميانش در ما احساس ضعف کردند و اگر از تصرف چند روزه تهران مطمئن نبودند، قطعاً جنگ را آغاز نمي‌کردند. ايشان تأکيد کردند: اين، يک قاعده کلي است که «احساس ضعف موجب تشويق دشمن به حمله خواهد شد»، بنابراين اگر مي‌خواهيد دشمن را از تهاجم منصرف کنيد، بايد از نشان دادن احساس ضعف بپرهيزيم و نقاط قوت فراواني را که در اختيار داريم، آشکار کنيم. رهبر انقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اينکه اين قاعده کلي در عرصه‌هاي فرهنگي و اقتصادي نيز صادق است، افزودند: اشتباه برخي در چالش بزرگ اقتصادي که کشور اکنون دچار آن است، اين بود که در زمينه اقتصادي اظهار ضعف شد و دشمن ديد که اينجا مي‌توان فشار آورد و فشار را زياد کردند.
ايشان بعد از بيان اين نکته بار ديگر به موضوع دوران دفاع مقدس بازگشتند و با طرح اين سوال که «آيا ايران واقعاً در زمان آغاز جنگ ضعيف بود»، به تبيين شرايط آن روزها پرداختند و خاطرنشان کردند: ايران در روزهاي آغاز جنگ به صورت بالفعل ضعيف بود زيرا نيروي نظامي‌منسجم و منظم و تجهيزات کافي وجود نداشت و برخي ازتجهيزات هم هنوز ناشناخته بودند و مهمتر اينکه، ملت ايران تا آن زمان تجربه جنگ نداشت. رهبر انقلاب اسلامي‌گفتند: نتيجه شرايط آن روز، اين شد که دشمن تا حدود ۱۲ کيلومتري اهواز پيشروي کرد اما با نهيب امام بزرگوار که يکي از معجزات دهر و از آيات بزرگ الهي بود، نيروهاي مسلمان و انقلابي اعم از ارتش، سپاه، و بسيج به ميدان آمدند و ضمن استفاده از امکانات موجود، از نقاط قوت خود از جمله مديريت و سازماندهي و ابتکار عمل، به خوبي بهره گرفتند و با ايمان و شجاعت توانستند صحنه جنگ را دگرگون کنند. ايشان با اشاره به فاصله زماني اندکِ يک‌سال و نيم از شهريور سال ۱۳۵۹ تا فروردين سال ۱۳۶۱، خاطرنشان کردند: نيروهاي مؤمن و انقلابي در اين مدت توانستند پيشروي دشمن تا نزديکي اهواز را به عمليات فتح المبين و اسارت حدود دوازده هزار نفر از نيروهاي دشمن تبديل کنند و اين، يک ثروت بزرگ و ارزشمند براي همه دورانها است. رهبر انقلاب اسلامي‌با انتقاد از افراد و جريانهايي که تلاش دارند دوران دفاع مقدس را در جامعه کمرنگ کنند و يا بر ضد آن سخن مي‌گويند، افزودند: اين افراد همانند کساني هستند که کتابهاي خطي نفيس يک ملت را آتش بزنند و يا ثروت نفت يک ملت را به دريا بريزند. حضرت آيت الله خامنه اي، بي توجهي به دوران دفاع مقدس يا حرکت در جهت مخالف آن را، از بين بردن ثروت ملي تاريخ ساز ملت خواندند و تأکيد کردند: مسئولين بايد در اين خصوص مراقب باشند و نگذارند فيلم يا کتاب يا مطالب ديگر بر ضد ارزشها و گنج عظيم دفاع مقدس، توليد شود. ايشان با اشاره به اينکه برخي‌ها دو مقوله را با يکديگر اشتباه مي‌گيرند، گفتند: در اينکه جنگ خشن و خسارت بار است، شکي نيست اما سؤال مهم اين است که اگر ملتي مورد تهاجم قرار گيرد ولي نيرو و قدرت خود را به ميدان نياورد، چه اتفاقي خواهد افتاد؟ رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: دوران دفاع مقدس در واقع مقوله اي حياتي و همچون نَفَس کشيدن براي ملت ايران بود و اگر اين نَفَس کشيده نمي‌شد، ملت مي‌مُرد. حضرت آيت الله خامنه اي، خاطرات فراوان، پرمغز و گوياي دوران دفاع مقدس را ثروتي عظيم و ملي دانستند و تأکيد کردند: آن رزمنده همداني که در دوران دفاع مقدس بيست سال بيشتر نداشت، در خاطرات خود به ما مي‌آموزد که «اگر مي‌خواهي از سيم خاردار رد شوي ابتدا بايد از سيم خاردار نَفس خود عبور کني» يعني تا هنگامي‌که گرفتار خود هستيم نمي‌توانيم کاري انجام دهيم. ايشان با تأکيد بر اينکه استفاده از هر ثروت و گنجي نيازمند فناوري است، خاطرنشان کردند: راهيان نور در واقع فناوري استفاده از ثروت عظيم و معدن طلاي دوران دفاع مقدس است. حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر لزوم استفاده از محتواي غني دفاع مقدس در کتابهاي درسي و دانشگاهها و همچنين کارهاي هنري، گفتند: مسئولان به‌ويژه مسئولان دولتي و دانشگاهها بايد خود را موظف به اين کار بدانند.
رهبر انقلاب اسلامي‌دست اندرکاران راهيان نور را نيز توصيه کردند به گونه اي برنامه ريزي کنيد که بازديد کنندگان از مناطق عملياتي دفاع مقدس، بعد از بازگشت، پيوندي ناگسستني با اين حادثه مهم و ارزشهاي آن پيدا کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر ترويج کتابها و فرهنگ دفاع مقدس در قالب‌هاي مختلف هنري و همچنين قدرشناسي از يادگاران و سرداران دفاع مقدس گفتند: اگر در زمينه دفاع مقدس، کار فرهنگي و توليد فرهنگي مستمر وجود داشته باشد، کشور در مقابل طراحي‌ها و توطئه‌هاي فرهنگي، قوي خواهد شد.
ايشان لازمه دستيابي به بنيه قوي در اقتصاد و سياست را هم، بنيه قوي فرهنگي دانستند و با تأکيد بر اينکه سرچشمه قوت فرهنگي کشور، دوران دفاع مقدس است، افزودند: فرهنگ نيز همانند اقتصاد است و اگر در عرصه فرهنگي توليد نداشته باشيم، نيازمند واردات خواهيم شد و نتيجه واردات هم «کمر راست نکردن توليد داخلي» خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي‌در همين خصوص به برخي مسائل اقتصادي کشور اشاره کردند و گفتند: امروز يکي از مشکلات کشور، واردات فراوان و تا حدي بي‌حساب و کتاب در مقابل توليد ناقص داخلي است. حضرت آيت الله خامنه اي نتيجه پايين بودن توليدات فرهنگي را، واردات رسمي‌و قاچاق در بخش فرهنگ خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون واردات فرهنگي زياد است و همه اين موارد در چارچوب طراحي دشمنان براي تغيير دادن نسل جوان از نسلي عاشق انقلاب و امام و ارزشها به يک عنصر وابسته به فرهنگ غرب و بي‌خاصيت براي کشور است. ايشان طراحي‌هاي فرهنگي را خطرناک‌تر از توطئه‌هاي امنيتي و حتي تهديد نظامي‌دانستند و افزودند: حرکت نظامي‌دشمن، ملت را مستحکم‌تر و منسجم‌تر مي‌کند اما حمله فرهنگي اراده‌ها را تضعيف مي‌کند و نسل جوان را از کشور مي‌گيرد. رهبر انقلاب اسلامي‌در پايان يک توصيه هم به گزارشگران و راويان راهيان نور داشتند. حضرت آيت الله خامنه‌اي گفتند: گزارشگري براي راهيان نور با گزارشگري براي گردشگران معمولي بسيار متفاوت است زيرا در راهيان نور، محتوا بايد مملو از تبيين و بيان حقايق، معرفت و نقاط برجسته دوران دفاع مقدس باشد. ايشان خاطرنشان کردند: البته اين موضوع به معناي اغراق گويي در مورد دفاع مقدس نيست بلکه بايد دشواري‌ها و برخي ناکامي‌ها در کنار موفقيت‌ها و نقاط قوت فراوان دوران دفاع مقدس بيان شود. رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: بيان حقايق دفاع مقدس موجب مي‌شود که تلألؤ انسانهاي ناب و شهداي دفاع مقدس نمايان شود. حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به استانهاي خوزستان، ايلام، کرمانشاه، کردستان و آذربايجان غربي به عنوان پنج استان مقصد کاروانهاي راهيان نور، خاطرنشان کردند: هريک از اين استانها ارزش و جايگاه خود را دارند که بايد براي بازديد کنندگان بيان شوند ضمن آنکه مردم اين استانها نيز بايد مورد توجه و پشتيباني قرار گيرند زيرا اگر حمايتهاي مردم اين استانها نبود، کار جنگ پيش نمي‌رفت.

محمدرضا عارف:
رييس مجمع نمايندگان استان تهران گفت: نظام جامع مديريت شهري مي‌خواهيم که کليه‌امور شهري با مشارکت مردم انجام شود و طبيعتاً شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا در جايگاه پارلمان محلي قرار گيرند و شورا، شوراي شهر باشد؛ نه شوراي شهرداري!
به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف در دومين کنفرانس مديريت شهري، با اشاره به اصول قانون اساسي درباره جايگاه شوراها گفت: با درآمدهاي جزئي و محدود نفت و بخشي هم درآمدهاي مالياتي مي‌خواهيم مشکلات کشور را دولت حل کند.
او ادامه داد: در برنامه سوم گام‌هايي برداشته شد اما در ادامه موفق نشد. معمولا قوانين طوري است که مي‌توانيم مسئوليت را گردن ديگران بيندازيم.
او با بيان اينکه مديران خيال نکنند با رسيدگي به نامه‌هاي داخل کارتابلشان مشکلات کشور حل مي‌شود، ادامه داد: آنچه من از مديريت يکپارچه شهري مي‌دانم غير از بخش‌هاي سياسي و امنيتي است.
عارف در جمع خبرنگاران ادعاي وعده به برخي فرزندان چهره‌هاي سياسي براي حضور در ليست انتخاباتي را تکذيب کرد. به گزارش ايلنا،‌ محمدرضا عارف در پاسخ به اين که به نقل از شما گفته شده که به برخي کانديداهاي احتمالي شوراي شهر اطمينان خاطر داده‌ايد، که در ليست انتخاباتي اصلاح طلبان جا خواهند گرفت، گفت: تکذيب مي‌کنم. نکته اي هم که هفته قبل در جلسه شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان گفته‌ام اين است که هنوز وارد مصداق نشده‌ايم. وي افزود: آئين نامه و ضوابطي که نياز داشتيم شب گذشته نهايي شده و هفته آينده ابلاغ مي‌شود و براساس اين آئين نامه‌ها و سياست‌ها هم در تهران و هم در ساير شهرها ارزيابي کانديداها انجام مي‌شود. رئيس فراکسيون اميد در مورد زمان بندي اعلام ليست نهايي اصلاح طلبان براي انتخابات شوراها گفت: زودتر نمي‌توانيم اعلام کنيم بايد منتظر بمانيم و ببينيم چه کساني ثبت نام مي‌کنند و در دو سه مرحله ارزيابي‌ها انجام مي‌شود و اعلام کانديداهاي نهايي قبل از ارديبهشت ماه نخواهد بود.رئيس مجمع نمايندگان تهران با ابراز اميدواري از اينکه کانديداي نهايي رياست جمهوري قبل از پايان سال اعلام شود گفت: در مورد انتخابات شوراها هم همان سبکي که براي انتخابات مجلس داشتيم را پيش مي‌رويم. متن ميثاق نامه‌اماده شده و هر کسي بخواهد در ليست ما باشد بايد ميثاق نامه را امضاء کند و تا پايان دوره هم در همان چارچوب‌ها عمل کند.
وي در مورد وضعيت تحقيق و تفحص از شهرداري تهران گفت: اين مساله ربطي به بحث‌هاي انتخاباتي و پايان سال و تعطيلات ندارد و مجلس مي‌خواهد کار کند و تعطيلات و انتخابات هم براي اين که کاري انجام نشود مساله اي نيست. کميسيون عمران نظرش را داده بايد در صحن علني مجلس تصميم گيري شود.
رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد:
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي يعني اتکا به سرمايه و نيروي داخلي، قاچاق کالا را موجب از هم گسيختگي اقتصاد داخلي دانست و گفت: کمک به توليد داخلي مستقيماً به قوه قضاييه مربوط نمي‌شود اما تلاشمان در اين جهت است که به ترويج استفاده از کالاي ملي کمک کنيم و از همه مسئولان نيز مي‌خواهيم که در اين مسير گام‌هاي جدي و اساسي بردارند. بعلاوه دستگاه قضايي با جديت در استرداد معوقات بانکي، کمک بسيار بزرگي به سيستم بانکي کشور و چرخه توليد کرده است.
آيت الله‌املي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، گزارش‌هاي حقوق بشري عليه ايران را مستند به اخبار کذب افراد و جريان‌هاي ضد انقلاب و تروريست‌هاي منافق فراري از کشور عنوان کرد و افزود: ادعاهاي آمريکا در اين زمينه از نگاه جمهوري اسلامي‌ايران هيچ ارزشي ندارد و دولت آمريکا بايد بداند که تکرار اين روش‌هاي نخ نما با استفاده از ابزار منافقين براي حمله به جمهوري اسلامي، بي پاسخ نخواهد ماند.
 وي گفت: در گزارش اخير وزارت خارجه‌امريکا، ادعاهاي بي اساسي درباره انتخابات رياست جمهوري سال 92 در ايران مطرح شده و انتخاب دکتر روحاني به رياست جمهوري را بر اساس انتخابات غير آزاد عنوان کرده‌اند. فارغ از اينکه چه کسي در کشور ما به رياست جمهوري مي‌رسد، چنين ادعاهايي را توهين‌ به دولت و ملت ايران مي‌دانيم و از دولت مي‌خواهيم که علاوه بر موضع گيري‌هاي مرسوم سخنگوي محترم وزارت خارجه، در سطوح بالاتر پاسخي قاطعانه به اين قبيل ادعاهاي توهين آميز بدهند. رئيس قوه قضاييه به صورت اجمالي برخي از مهمترين محورهاي عملکرد دستگاه قضايي در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را برشمرد و اظهار کرد: برخورد با مفاسد اقتصادي يکي از مهمترين مجاري کمک قوه قضاييه به جريان اقتصاد مقاومتي است زيرا در بستري فاسد نمي‌توان انتظار داشت که يک اقتصاد سالم، بالنده و درون زا محقق شود.
آملي لاريجاني، تامين امنيت اقتصادي را رکن اساسي رشد و توسعه اقتصادي در جوامع گوناگون دانست و با بيان اينکه دستگاه قضايي نقش مهمي‌در تامين امنيت اقتصادي دارد، ابراز اميدواري کرد که با حمايت بيشتر دادگستري‌هاي سراسر کشور از سرمايه گذاري سالم، سرمايه‌هاي بيشتري به چرخه توليد و اشتغال وارد شود.
 وي مبارزه با قاچاق کالا را از ديگر اقدامات دستگاه قضايي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي عنوان کرد و گفت: گرچه دستگاه‌هاي ديگر در اين زمينه مسئوليت بيشتري دارند اما قوه قضاييه در حد اختيارات قانوني و امکاناتي که در اختيار دارد به پرونده‌هاي قاچاق کالا رسيدگي عاجل مي‌کند تا از اين طريق وظيفه خود را در جهت سالم سازي فضاي اقتصادي کشور ايفا کند.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: مسئوليت مذاکره در خصوص حج با سازمان حج و زيارت است. وزارت خارجه نقشي در اين باره ايفا نمي‌کند ولي تا آنجا که مي‌دانم مذاکرات مفيدي انجام شده و ساز و کاري براي ارائه خدمات کنسولي در زمان حج در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايلنا، بهرام قاسمي‌در نشست خبري درباره تلاش مسکو براي نزديک شدن مواضع تهران و رياض گفت: هرتلاشي که در مسير صلح و ثبات منطقه به ويژه منطقه حساس خليج فارس سازنده باشد، مورد استقبال ما است. سخنگوي وزارت خارجه در خصوص موضوع سوريه گفت: تحولات آستانه و ژنو در حال طي کردن مسير خود است. تلاش‌هايي براي برگزاري نشست ژنو ۴ تا قبل از سال نو در حال انجام است. درباره حضور نيروهاي آمريکايي در اين نشست خبر موثقي دريافت نکرده‌ام و اظهارنظري نمي‌کنم. سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص ديدار روحاني و اردوغان در اسلام‌آباد گفت: تفاهماتي حاصل شد که البته به معناي حل همه مسائل نيست. هنوز نيازمند رايزني هستيم ولي نفس ديدار قابل توجه است.  او درخصوص ادعاي برخي رسانه‌ها مبني بر توصيه اروپا به‌امريکا در سخت‌گيري در اجراي برجام گفت: مواضع اتحاديه اروپا درباره برجام روشن است و حامي‌برجام هستند و جزو طيفي هستند که در دستيابي برجام حضور داشتند و خبري دريافت نکردم که کسي مخالف برجام در اروپا باشد، بلکه احساس من اين است که آنها حامي‌برجام هستند و مي‌خواهند روابطشان را توسعه و تعميق دهند. سفر مسئولان اروپايي به تهران و انعقاد قراردادهاي تجاري و اقتصادي نشانه اي از همين مساله است. او درباره تلاش براي بهبود روابط تهران و قاهره گفت: در حد دفتر حافظ منافع دفاتري را داريم که نسبتا فعال هستند و تماس‌هاي لازم را انجام مي‌دهند. تغييري در روابط ايجاد نشده است. گهگاهي هم ديدارهايي در سطوح مختلف انجام شده است. سخنگوي وزارت خارجه درباره سخن ظريف مبني بر اينکه ترجيح مي‌دهم در دولت بعدي حضور نداشته باشم، گفت: ايشان موضوع را به آينده احاله کرده بودند. برخي علاقه‌مند هستند با ايجاد انحراف در شيب کلمات موضوع جديدي براي مخاطبان خود پيدا کنند که در حد نه چندان زياد به آن پرداختند ولي آنچه ظريف گفت ارتباطي با آنچه منعکس شد، نداشت و ندارد. آقاي ظريف به عنوان ديپلمات کارکشته مي‌داند چه بگويند و چه مسائلي را مطرح کند. قاسمي‌در پاسخ به اينکه پس از تحريم‌هاي جديد دولت ترامپ عليه ايران، وزارت خارجه اعلام کرد که نهادها و افرادي که نقش بسزايي در سرکوب جنبش‌هاي مردمي‌در منطقه داشته‌اند را تحريم مي‌کند، آيا اين اقدام انجام شده و ليستي از آن افراد و نهادها منتشر مي‌شود، گفت: ما به آنچه گفته‌ايم چه در اين باره و چه در موضوعات ديگر عمل کرده‌ايم و در زمان به هنگام و لازم ليست اقداماتمان را انجام خواهيم داد ولي اکنون بنا به دلايلي از ذکر آن و ليست تحريمي‌مان اجتناب مي‌کنيم. قاسمي‌درباره سفر پادشاه عربستان به شرق آسيا، گفت: عربستان با درآمدهاي ناشي از نفت و مشکلات عديده‌اي که در منطقه دارد، تلاش‌هايي را در برخي کشورها انجام مي‌دهد تا اجماعي را عليه ايران ايجاد کند که‌امر جديدي نيست و ما مدت‌ها شاهد اين اقدامات عبث و ابتر هستيم. در سفر مالزي، عربستان با مالزي که از کشورهاي مسلمان آسياست و ما هم روابط رو به رشدي با آنها داريم، يک بندي را عليه ايران در بيانيه پاياني سفر گنجاند در حالي که ايران معتقد است مالزي بايد به سمت همگرايي جهان اسلام حرکت کند و از تندخويي و بدخويي برخي کشورها دوري کند. از اين اقدامات توسط عربستان صورت مي‌گيرد ولي توصيه مي‌کنم کمتر خرج کنند و خزانه خود را خالي نکنند چون آب در‌هاون کوبيدن است و نتيجه‌اي هم ندارد. او درباره سخنان مقامات امارات درباره جزاير سه‌گانه گفت: ما همواره بر ايراني بودن جزاير سه گانه تاکيد کرده‌ايم و با اين سخنان بيهود و تکرارگويي واقعيت تغيير نمي‌کند. قاسمي‌درباره مناسبات کنوني تهران و مسکو و فروش هواپيماي سوخو به ايران گفت: روابط ما با روسيه در وضعيت بسيار خوبي است و مي‌تواند دوران اخير را از بهترين روابط دوکشور بدانيم.
القاي حس نااميدي به مردم با سياه‌نمايي
وزير کشور گفت: بايد با اميد و نشاط، اعتماد مردم را جلب کنيم. وظيفه ما در قبال رأيي که مردم به ما داده‌اند، اميدبخشي به مردم است و اين در حالي است که متاسفانه بعضي وقت‌ها با طرح مشکلات و سياه‌نمايي، حس نااميدي در مردم القا مي‌شود.به گزارش ايلنا، عبدالرضا رحماني فضلي با مطلوب خواندن شرايط کشور در حوزه‌هاي مختلف گفت: خوشبختانه موفق شديم در حوزه بين‌الملل فشارهاي سياسي و نظامي‌را به فرصت تبديل کنيم و امروز ايران‌هراسي در حداقل ممکن است و شرايط ما با شش يا هشت سال قبل که دائماً به حمله نظامي‌تهديد مي‌شديم، قابل قياس نيست و در شرايط منطقه‌اي هم به‌عنوان يک نيروي موثر در منطقه حضور داريم و با اعتقادات ديني مبتني بر کمک به مستضعفين، براي کمک به مردم کشورهاي منطقه تلاش مي‌کنيم.عضو کابينه تدبير و اميد گفت: در داخل کشور نيز به اعتراف دوست و دشمن بالاترين امنيت را منطقه داريم، آن هم از نوع امنيت پايدار که مبتني بر وحدت مردم است و اين وحدت مردم در منطقه علي‌رغم تنوع قومي‌و جغرافيايي زبانزد است و اين موفقيت را مديون اسلام و هدايت‌هاي رهبري هستيم؛ علاوه بر اين، انتخاباتي که در کشورمان برگزار مي‌شود، انتخابات واقعي است و احزاب فعال در ايران در مناسبات مختلف حضور با نشاط و آزادي دارند که نشانه نشاط سياسي در کشور است.او خاطرنشان کرد: در حوزه سياسي هم علي‌‌رغم تحريم‌ها و فشارهاي سال‌هاي اخير تورم را به حد قابل قبول رسانده‌ايم و با نسخه رهبري يقيناً مشکل بيکاري و تورم حل مي‌شود.

همايش حزب کارگزاران لغو شد
عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران گفت: ما قصد برگزاري «کنگره و همايش ديده‌بان اعتدال» در روزهاي ۱۹ و ۲۰ اسفند را داشتيم که متاسفانه وزارت کشور همکاري‌هاي لازم را نداشتند.حسين مرعشي در گفت‌وگو با ايلنا گفت: وزارت کشور که بايد حامي‌احزاب باشد اجازه برگزاري همايش «ديده‌بان اعتدال» که بيش از ۳ هزار مدعو را داشت، نداد. چون تعداد مهمانان ما زياد بود سالني بهتر از وزارت کشور وجود نداشت به همين دليل قصد برگزاري همايش در اين وزارت‌خانه را داشتيم.اين عضو کارگزاران تاکيد کرد: وزير محترم کشور اجازه برگزاري اين گردهمايي را دادند اما ظاهرا همکاران ايشان موافقت نکردند.مرعشي ادامه داد: در همايش ديده‌بان اعتدال قصد تبين انديشه و افکار آيت‌الله‌هاشمي‌را داشتيم که ظاهرا عده‌اي در وزارت کشور صلاح ندانستند برگزار شود.

ادعاي جديد نتانياهو عليه ايران
نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شد که 80 درصد از نگراني‌هاي امنيتي و تهديدات عليه رژيم متبوعش از طرف ايران است.به گزارش ايسنا به نوشته‌هاآرتص، بنيامين نتانياهو در مراسم يادبود کشته‌هاي انفجار سال 1992 در بوئنوس آيرس، پايتخت آرژانتين، 25 سال پس از وقوع اين حادثه با ادعاي اين‌که ايران در پس آن بوده است، گفت: ما از همان لحظه اول مي‌دانستيم که چه کسي مسئول است. اين تروريسم هنوز هم وجود دارد. ما از ايران نمي‌ترسيم و همراه با ديگران به مبارزه با نقشه‌هاي ايران ادامه مي‌دهيم.وي با تکرار ادعاي حمايت نظامي‌ايران از حزب‌الله، افزود: خطوط قرمز ما مشخص است و در مقابل ارسال سلاح‌هاي پيشرفته به حزب‌الله مي‌ايستيم. در سال 1992 ميلادي 29 صهيونيست در جريان حمله مسلحانه گروهي از افراد ناشناس به ساختمان سفارت رژيم صهيونيستي در آرژانتين کشته شدند.

کانديداتوري بقايي شوخي است
نايب رييس شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با بيان اين‌که تلاش اصولگرايان براي دستيابي به اجماع از طريق نظرخواهي نشان‌دهنده استيلاي فرهنگ سياسي مدنظر اصلاحات در جامعه است، توفيق اصولگرايان در اين راستا را غيرممکن دانست و گفت: احمدي‌نژاد يک مهره سياسي سوخته و کانديداتوري بقايي نيز شوخي است و نبايد آن‌ را جدي گرفت. حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوي لاري در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به حضور کانديداهاي متعدد در اردوگاه اصولگرايان براي رقابت‌هاي انتخاباتي دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري اعلام کرد: به نظر مي‌رسد، جريان موسوم به اصلاح‌طلب موفق به طرح فرهنگ خود در جامعه شده‌اند.وزير کشور دولت اصلاحات گفت: جريان اصولگرايي معمولاً چنين رويکردي نداشتند و عموماً به‌فرموده عمل مي‌کنند اما اکنون به اين نتيجه رسيده‌اند که از پايين به بالا تصميم‌گيري کنند و اين مسئله يک گام به جلو است و نشان مي‌دهد فرهنگي که مدنظر داشتيم، درحال جا افتادن است.موسوي لاري در پاسخ به اين که اصولگرايان به اجماع نهايي دست خواهند يافت، گفت: امکان ندارد که در نهايت به اجماع برسند.

پرونده «وطن‌امروز» به دادگاه رفت
دبير هيات نظارت بر مطبوعات گفت: روزنامه‌هاي ۹۰ و «وطن امروز» به دليل بي توجهي به اصل وحدت اسلامي، عطف به بند ۴ ماده ۶ قانون مطبوعات تذکر دريافت کردند و پرونده «روزنامه وطن امروز» بابت انتشار مطلبي با عنوان «پسابرجام و نعل‌هاي وارونه» مصداق اهانت به روحانيت قلمداد شد و عطف به بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات، به دادگاه ارجاع شد.به گزارش ايلنا، علاالدين ظهوريان با اشاره به جلسه هيات نظارت بر مطبوعات گفت: در اين جلسه ۷۸ رسانه مجوز انتشار دريافت کردند و تقاضاي تغيير وضعيت، تغيير صاحب امتيازي و تغيير مديرمسئولي ۹۶ نشريه مورد رسيدگي قرار گرفت.وي افزود: هيات نظارت تخلف روزنامه «شاخه سبز» را به دليل انتشار مطلب طنزي حاوي عبارات موهن درباره ساکنان يک منطقه در قم، محرز دانست و پرونده اين روزنامه را مستند به بند ۴ ماده ۶ قانون مطبوعات، به دادگاه ارجاع کرد.

خبري از ادبيات سخيف در اين دولت نيست
قائم مقام حزب اعتماد ملي با اشاره به برخي شعارهاي پوپوليستي دولت گذشته در داخل کشور و مطرح کردن شعارهاي تنش زا در حوزه بين الملل گفت: خوشبختانه در دولت فعلي ديگر نه از ادبيات سخيف خبري هست و نه شعارهايي که کشور را با بحران روبرو کند. شعار دولت تدبير و اميد دنياي در صلح و بدون جنگ و همچنين حل مشکلات اقتصادي و بين المللي بوده است. در دولت گذشته با اينکه درآمد زيادي از فروش نفت جذب کشور شد اما مشخص نشد اين درآمد کجاها خرج شد. اتفاقات ناگواري مانند اختلاس‌ها و پروژه‌هاي ناتمامي‌مانند مسکن مهر از ميراث‌هاي دولت قبل بودند و آقاي احمدي نژاد نيز خط قرمز خودش را کابينه دولت مي‌دانست. اينها در حاليست که در دولت تدبير و اميد عليرغم کاهش قيمت نفت شاهد رشد اقتصادي بوديم و دولت نيز مساله حقوق‌هاي نجومي‌را شناسايي و با آنها برخورد کرد.به گزارش ايلنا، حجت الاسلام منتجب‌نيا در دانشگاه آزاد اسلامي‌مشهد با برشمردن رواياتي در باب انتقاد پذيري حاکمان، تحمل بالا را يکي از ويژگي‌هاي مهم حاکم اسلامي‌دانست و تاکيد کرد که حکومت اسلامي‌و ديني داراي ويژگي‌هاي خاصي است که نمي‌توان هر کسي را حاکم ديني دانست. وي با مقايسه دو رئيس جمهور دولت فعلي و دولت قبلي گفت: اعضاي دولت قبل اکثرا عضو شهرداري تهران يا استانداري آذربايجان بودند و اصلاح طلبان و کارگزاران تا پايين‌ترين رده از سمت‌هاي دولتي جارو شدند. شخص احمدي نژاد هم سابقه سياسي خاصي نداشت و داراي تخصص فني از دانشگاه علم و صنعت بود. دو سال استانداري او در آذربايجان و دوسال شهرداري او در تهران با اتهامات مالي روبرو بود. اين درحالي است که آقاي روحاني عليرغم ميانگين سني بالاي دولت که به آن انتقاد داريم از افراد متخصص و با تجربه استفاده کرده است. ايشان تمام تلاش خود را بکار بست تا در انتخاب نيروها فراجناحي و با مشي اعتدالي عمل کند. آقاي روحاني داراي مدرک دکتراي حقوق و با سابقه قوي انقلابي و سياسي هستند. ايشان اولين کسي بودند که نام امام را بر روي امام خميني گذاشتند.