مديرعامل انجمن حمايت از مصرف‌کنندگان در پاسخ به«تجارت»اعلام کرد؛
مديرعامل انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان در پاسخ به اين سوال خبرنگار روزنامه تجارت که راهکار برخورد با تضييع حقوق مصرف کنندگان چيست،‌ گفت: مهمترين راهکار حمايت از حقوق مصرف کنندگان، توجه به ان.جي.او‌هاست. بي شک اينکه انتظار داشته باشيم همه کارها را بخش دولتي انجام دهد، توقعي بيهوده است زيرا بدان اندازه‌امکانات و توانايي ندارند که بر همه چيز نظارت داشته باشند. بنابر اين بايد امور مردم را به خود مردم واگذار کنيم.
کورش شرفشاهي
k.sharafshahi@gmail.com
مسيح انصاري دزفولي در نشست خبري انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان که به مناسبت روز ملي حمايت از مصرف‌کنندگان و دهمين سال فعاليت اين انجمن برگزار شد افزود: هنگامي‌که مردم پيگير مشکلات خودشان باشند، منافع خودشان را نيز مورد توجه قرار مي‌دهند و هرجايي که اشکالي را مشاهده کنند، به سرعت واکنش نشان مي‌دهند. در حالي که بخش دولتي نيازمند طي مراحل اداري است.
وي با اشاره به تجارب جهاني گفت: امروزه تمامي‌جهانيان توجه ويژه اي به بخش خصوصي دارند و همين امر نيز باعث شده تا مشکلاتشان به سرعت کاهش داشته باشد.
مديرعامل انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان با تاکيد بر اينکه تجربه نشان داده که نظارت نهادهاي مردمي‌بر توليدات صنعتي، خدماتي و فرهنگي باعث بهبود کيفيت در همه اين بخشها مي‌شود گفت: توليدکنندگان و فروشندگان همواره بايد سايه نظارت را بر سر خودشان احساس کنند و اين مهم تنها با اعتماد به تشکلهاي مردم نهاد امکان پذير است.
وي نکته ديگر را ناآگاهي مردم به حقوق خودشان دانست و گفت: ابتدا بايد سعي کنيم به اشکال گوناگون مردم را با حقوقشان و راهکارهاي برخورد قانوني با متخلفان آشنا کنند. اين مهم نيازمند آن است که مردم با قانون آشنا شوند و لازم است نهادهايي مردم را با حقوق خودشان آشنا کنند. در اين زمينه انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان آمادگي کامل دارد تا همه کساني که تمايل به فعاليت در اين زمينه دارند اما آگاهي لازم را ندارند، در قالب جلسات تخصصي با حقوق قانوني شان آشنا کند.
انصاري با انتقاد شديد از تضييع حقوق مصرف کنندگان در بخشهاي گوناگون گفت: امروزه به هر بخشي که مراجعه کنيم، با متخلفان رو به رو مي‌شويم و اختصاص به بخشهاي توليد و صنعت ندارد. البته تضييع در اين بخشها نيز به صورت آشکار وجود دارد.
وي با اشاره به مباحثي که در خصوص تضييع حقوق بيماران در مراکز درماني اتفاق مي‌افتد گفت: خدا نکند بيماري در اثر يک اتفاق ناگهاني از بيمارستان يا مراکز درماني سر در بياورد، در اين صورت بايد بيماري اش را فراموش کند و به فرمايشهايي بپردازد که از سوي مراکز درماني بخش خصوصي به وي تحميل مي‌شود.
مديرعامل انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان با تاکيد بر اينکه لازم است مردم قبل از آنکه کارشان به مراکز درماني بکشد، از حقوق قانوني خود باخبر شوند و نيز جايگاه مراکز درماني را بشناسند و رفتاري که براي به دست آوردن پول بيشتر از سوي اين مراکز اتفاق مي‌افتد نيز قابل کنترل باشد.
وي با تاکيد بر اينکه انتظار داريم مردم در قبال هر گونه تضييع حقوقشان سکوت نکنند گفت: هر گاه که فردي در قبال تضييع حقوق خود سکوت مي‌کند، تبعات آن را بايد بپذيرد و در اين بين نه تنها بايد از مال خود هزينه کند،‌بلکه‌امکان دارد از جان خودش نيز هزينه کند.
مديرعامل انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به اهميت شفافيت در قيمت‌گذاري، قيمت درج شده روي برخي کالاهاي موجود در بازار را بيشتر از ۵۰ درصد قيمت واقعي آنها دانست.
وي با بيان اينکه قيمت، کيفيت و تبليغات به محور اساسي در موضوع حقوق مصرف‌کنندگان است، گفت: وظيفه سازمان حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان و نحوه عملکرد آنها تاثير روي بازار از طريق آگاهي‌بخشي به مصرف‌کنندگان نسبت به حقوق خود و ارائه نقطه نظرات مردم به توليدکنندگان و ارائه‌دهنده خدمات و دستگاه‌هاي مسئول است و توان برخورد، مجازات و اقدامات اجرايي در زمينه تخلفات صورت گرفته را ندارد.
انصاري افزود: متاسفانه يکي از مسائلي که به آن کم‌توجهي مي‌شود، توزيع قيمت‌گذاري در برخي موارد تخلفات را واضح مي‌بينيم به طوري که بيش از ۹۰ درصد از واحدهاي درماني درج قيمت ندارند. واحدهايي که شامل مطب‌ها، بيمارستان‌ها، اورژانس‌ها، آزمايشگاه‌ها و ديگر موارد مي‌شوند در حالي که بر اساس نص صريح قانون آن گونه که در ماده ۶۵ قانون حمايت از مصرف‌کنندگان آمده، درج قيمت روي خدمات و کالا اجباري است که مي‌بينيم در اين حوزه کاملا ناديده گرفته مي‌شود.
وي در همين رابطه ادامه داد: حقوق مصرف‌کننده بايد به صورت شفاف به وي ارائه شود که از جمله آن، همان قيمت‌گذاري است. پيش مي‌آيد که بيماري با يک مطب تماس گرفته و از چهار متخصص چهار قيمت متفاوت دريافت کرده و يا اينکه وارد مطب مي‌شود و هيچ قيمتي از خدماتي که مي‌خواهد دريافت کند، وجود ندارد که گاهي اين خدمات فقط در حد نشان دادن آزمايش به پزشک است که قطعا نبايد به‌اندازه يک ويزيت کامل هزينه پرداخت کند و اينها در حالي است که در مطب بايد ليست هزينه‌ها درج شود تا اگر يک مراجعه‌کننده خواست از ميزان هزينه خود باخبر شود و حتي در صورتي که از تمکن مالي مناسبي برخوردار نبود، بتواند خدمات خود را انتخاب کند. مديرعامل انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان در ادامه اين نشست با اينکه در برخي قيمت‌گذاري‌ها روي کالاهاي موجود در بازار ابهام وجود دارد، عنوان کرد: برخي کالاها تا ۵۰ درصد بيش از قيمت واقعي بر روي خود قيمت خورده‌اند. به عنوان مثال در بررسي‌ها و رصدي که انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان از بازار و توليدي‌ها انجام داده است، در مواردي يک جعبه دستمال کاغذي با قيمتي معادل ۸۰۰ تومان تمام مي‌شود در حالي که بر روي آن تا ۲۰۰۰ تومان برچسب قيمت مي‌خورد که اين در کالاهاي ديگر نيز اتفاق مي‌افتد و در خصوص اين اختلاف‌ها ابهامات عميقي ايجاد مي‌کند.
انواع گوشت با ۱۰ هزار تومان اختلاف قيمت
انصاري همچنين با اشاره به وضعيت بازار گوشت عنوان کرد: زماني که در طرح سازماندهي گوشت حضور داشتيم، با مواردي در قيمت‌گذاري‌ها مواجه بوديم که توجيه‌پذير نبود به عنوان مثال در حالي گوشت گوسفند نر و گوسفند ماده در بازار توزيع مي‌شود که قيمت گوشت گوسفند ۳۵ هزار تومان و گوسفند ماده ۲۵ هزار تومان است و هيچ برجستي براي آگاهي مصرف‌کننده از گوشتي که مي‌خرد بر روي محصول وجود ندارد و عموما در اين موارد حق مصرف‌کننده تضييع مي‌شود يا حتي ما مشاهده کرديم که دنبه که قيمتي کيلويي ۱۰ هزار تومان دارد، براي مصرف‌کننده اعلام قيمت نمي‌شود و همراه با گوشت با همان قيمت عرضه مي‌شود. وي افزود: اين موارد در حوزه‌هاي ديگر نيز گسترش دارد به گونه‌اي که بايد اين سوال را پرسيد که چراکه جعبه شيريني در شيريني‌فروشي‌ها با قيمت خود شيريني عرضه مي‌شود مگر توليد يک جعبه مقوايي به صورت کيلويي چقدر قيمت دارد؟
"نوتلا" در ايران نام پالم را درج نمي‌کند
انصاري با بيان اينکه تبليغات اغواکننده يکي از مسائلي است که انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کننده پيگير تخلفات آن است، لزوم از تيزرهاي تلويزيوني و بيلبوردهاي خياباني آغاز نمي‌شود بلکه نقطه شروع تبليغات اغواکننده ليبل‌هاي تبليغاتي است، تصريح کرد: در برخي محصولات مانند شکلات‌ها و سس‌هاي مايونز مشاهده مي‌شود که در قسمت مواد تشکيل‌دهنده يعني جايي که بايد به شکل واضح و شفاف اطلاعات مواد تشکيل‌دهنده را در اختيار مصرف‌کننده قرار دهد، درج اطلاعات غيرشفاف دارد. مثلا روي محصول در کنار روغن کنجد، روغن گياهي به عنوان بخش ديگري از مواد تشکيل‌دهنده درج مي‌شود. وي افزود: اما سوال اين است که منظور از روغن گياهي چه روغن گياهي است؟ روغن کنجد، روغن کانولا و روغن زيتون هم روغن‌هاي گياهي هستند و پالم هم روغن گياهي است ولي چرا توليدکنندگان شفافيت را به خرج نمي‌دهند و نام پالم را از مصرف‌کنندگان مخفي نگه مي‌دارند.
انصاري در ادامه گفت: اين عدم شفافيت در بازار و عدم صداقت با مصرف کننده به محصولات خارجي هم رسيده است به شکلي که شکلات صبحانه نوتلا در تمام کشورهاي اروپايي و توسعه‌يافته نام پالم را در ليبل محصولات توليدي خود به کار مي‌برد اما وقتي محصولش را به ايران وارد مي‌کند، نام پالم را از روي بسته‌ها حذف کرده و به جاي آن از عبارت روغن گياهي استفاده مي‌کند که همه اينها به گونه‌اي تضييع حقوق مصرف‌کننده است. مديرعامل انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان با بيان اينکه اطلاعات غلط بر روي ليبل‌هاي مواد خوراکي و محصولاتي که ارائه مي‌شود، حتي سلامت مصرف‌کننده را هم تهديد مي‌کند، عنوان کرد: در مواردي اطلاعات غلطي به مشتريان داده مي‌شود که مي‌تواند به آنها آسيب بزند. به عنوان مثال يکي از برندهاي نمک بر روي بسته خود آورده است "جلوگيري از افزايش فشار خون" در حالي که کلمه نمک در کنار اين عبارت، واقعا خنده‌دار است چرا که نمک خودش از عوامل افزايش فشار خون است، در حالي که ميزان مصرف نمک در ايران 3 برابر حد مجاز است و بايد مانند پاکت‌هاي سيگار روي آن علامت با احتياط مصرف کنيد، نصب شود که اينها مواردي هستند که بايد مورد توجه قرار بگيرند و توليدکننده آن را با شفافيت مطرح کند و ما اينها را مصداق تبليغات اغواکننده و غيرواقعي مي‌دانيم.
 رونمايي از نشان محصولات غير تراريخته
اين عضو انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به اينکه بايد محصولاتي که در آنها از مواد اوليه تراريخته استفاده شده است، اين ويژگي به صورت شفاف بيان شود گفت: استفاده از محصولات تراريخته در حدود يک درصد اجتناب‌ناپذير است و بايد در کالاها وجود داشته باشد اما بايد اين استفاده به صورت شفاف به مصرف‌کننده گفته شود تا حق انتخاب داشته باشد.
وي افزود: انجمن حمايت از مصرف‌کنندگان به دنبال رونمايي از نشاني است که بر روي برخي کالاها از جمله کالاهايي که در آن از مواد اوليه تراريخته استفاده نشده است و يا محصولات غذايي ارگانيک مانند مرغ‌ و ميوه ارگانيک نصب شود تا مصرف‌کنندگان از ماهيت آنچه استفاده مي‌کنند آگاه باشند و انتخاب درست انجام دهند.
خودروسازها خط توليد را پنهان مي‌کنند
انصاري با بيان اينکه خدمات پس از فروش و خدمات حين فروش از جمله حقوقي است که بايد براي مشتريان تعريف شود، تصريح کرد: در حوزه خمات پس از فروش و کيفيت فروش محصولات يکي از مواردي که مردم به شدت با آن درگير هستند، شرکت‌هاي خودروسازي‌ است؛ به گونه‌اي که پيش مي‌آيد که پنجره يک خودرو آب به داخل نفوذ مي‌کند و براي پيگيري همين يک مشکل بايد مدت‌ها نامه‌نگاري و مراجعه بکند که ممکن است اصلا مورد قبول هم واقع نشود.
وي درباره پيگيري‌هاي انجمن از خودروسازها گفت: از ابتداي امسال سه نامه به ايران‌خودرو و سايپا ارسال شده و هم درخواست بازديد از خطوط توليد و هم ارائه نظرات مصرف‌کنندگان به آنها را در آن مطرح کرديم که هيچ توجهي نداشتند و از بازديد خطوط توليد توسط انجمن حمايت از مصرف‌کنندگان جلوگيري مي‌کند اين در حالي است که شکايت‌هاي بسياري از کيفيت و خدمات پس از فروش خودروسازان به اين انجمن مي‌رسد و ما در کمال تعجب شاهد آن هستيم که در جشنواره‌ها و همايش‌هايي که با بودجه‌هاي دولتي و بدون نظر مصرف‌کنندگان به اسم حمايت از مصرف‌کننده برگزار مي‌شود، برخي شرکت‌هايي که‌امار بالايي از شکايت از خدمات و محصولات را دارند، جوايز و تنديس‌هاي مختلفي دريافت مي‌کنند.
مديرعامل انجمن حمايت از مصرف‌کننده با بيان اينکه قيمت، کيفيت و تبليغات به محور اساسي در موضوع حقوق مصرف‌کنندگان است، گفت: وظيفه سازمان حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان و نحوه عملکرد آنها تاثير روي بازار از طريق آگاهي‌بخشي به مصرف‌کنندگان نسبت به حقوق خود و ارائه نقطه نظرات مردم به توليدکنندگان و ارائه‌دهنده خدمات و دستگاه‌هاي مسئول است و توان برخورد، مجازات و اقدامات اجرايي در زمينه تخلفات صورت گرفته را ندارد.


نگهداري و مصرف گوجه فرنگي
مسيح انصاري دزفولي که دکتراي مهندسي صنايع غذايي دارد، در خصوص نگهداري و مصرف گوجه فرنگي ديدگاههاي خود را بيان کرده است. گوجه فرنگي در سه مرحله ي ، سبز رسيده ، به صورتي و قرمز برداشت مي‌شود ولي براي نگه داري ، بايد گوجه فرنگي قرمز ، صاف ، يك نواخت و داراي بافت نسبتا سفت باشد تا در طي زمان نگه داري بافت (گوشت ) آن آبكي نشود . براي تشخيص رسيده بودن گوجه فرنگي مي‌توان با يك چاقو بافت گوجه فرنگي را برش داد در اين حالت بذرها ژله اي بوده و از روي چاقو ليز مي‌خورند . گوجه فرنگي‌هاي سبز يا زرد رنگ ، بافت نرم و آبكي ، لكه دار ، پلاسيده ، ترك خورده و صدمه ديده ، كپك زده ، بي مزه و آردي نامرغوب هستند.  ياد آور مي‌شود برخي از مصرف كنندگان ، گوجه فرنگي پرآب را دوست دارند . براي نگه داري، پس از انتخاب گوجه فرنگي با مشخصات بالا ، آن‌ها را در كيسه‌هاي پلي اتيلني (نايلكس يا كيسه ي فريزر) قرار داده سپس آن را در قسمت زيرين يخچال جاي دهيد . گوجه فرنگي در شرايط مطلوب تا يك هفته تازه خواهد بود .



سيد محمد عليپور يزدي دبيرکل سنديکاي بيمه گران ايران شد
شوراي عمومي‌سنديکاي بيمه گران تشکيل جلسه داد و درپايان سيدمحمد عليپور يزدي با کسب اکثريت آرا بعنوان دبيرکل جديد برگزيده شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌سنديکاي بيمه گران ، با انجام راي گيري در شوراي عمومي‌سنديکاي بيمه گران ايران ، عليپور به عنوان دبيرکل جديد اين سنديکا انتخاب و جانشين علي اکبر اولياء شد. در راي گيري شوراي عمومي‌سنديکاي بيمه گران سيد محمد عليپور يزدي با کسب اکثريت آرا به عنوان دبيرکل جديد انتخاب شد.  عليپور پيش از اين مديرعامل شرکتهاي سهامي‌بيمه آسيا و ما بود و داراي مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد مهندسي صنايع (گرايش برنامه ريزي و سيستم) و کارشناسي بيمه‌هاي بازرگاني مي‌باشد. قائم مقام معاون وزير بازرگاني، رئيس هيئت مديره شرکت تهيه و توزيع قطعات ايران خودرو(ايساکو)، عضو هيئت مديره شرکت فرش ايران و رئيس هيئت عالي نظارت سازمان اموال تمليکي از سوابق اجرايي وي بوده است.

استقبال راكبان موتورسيكلت از طرح بخشودگي جرائم بيمه شخص ثالث
با اجراي طرح عيدانه بخشودگي جرائم ديركرد بيمه شخص ثالث از سوي صندوق تامين خسارت‌هاي بدني در نيمه اول اسفند ماه، بيش از ۲۰هزار موتورسيكلت فاقد بيمه شخص ثالث تحت پوشش بيمه قرارگرفتند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مركزي، به پيشنهاد رئيس كل بيمه مركزي و موافقت مجمع عمومي‌صندوق تامين خسارت‌هاي بدني، در يك اقدام تشويقي- ترغيبي "۱۰۰ درصد جريمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴ قانون اجباري خسارت وارده به اشخاص ثالث ناشي از حوادث رانندگي براي موتورسيكلت‌هاي فاقد بيمه نامه" مشمول بخشودگي شد كه اين بخشودگي از ابتداي اسفندماه سال جاري اعمال شده است. بنابر گزارش اداره تحليل‌هاي آماري بيمه مركزي، اين طرح از سوي راكبان موتورسيكلت فاقد بيمه نامه شخص ثالث با استقبال مواجه شده است و تعداد موتورسيكلت‌هاي فاقد بيمه نامه كه براي اخذ بيمه نامه به شركت‌هاي بيمه مراجعه كرده بودند از ۱۰ هزار و ۳۲۴ در نيمه دوم بهمن ماه به ۲۰هزار و ۱۵۷ در نيمه اول اسفند ماه افزايش يافته است. بيمه مركزي پيشنهاد كرد، دارندگان موتور سيكلت از فرصت باقيمانده استفاده كنند و با خريد بيمه شخص ثالث از تبعات حوادث رانندگي كه خود و خانواده آنها و زيان ديدگان را تحت تاثير قرار مي‌دهد، بكاهند.

بيمه دانا بيش از14 ميليارد ريال خسارت آتش سوزي پرداخت کرد
شرکت بيمه دانا خسارت آتش سوزي واحد پتروشيمي‌ري تهران را پرداخت کرد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، پس از اعلام حريق در پتروشيمي‌ري، کارشناسان اين شرکت با حضور در محل حادثه و بررسي ميزان خسارات وارده در نهايت با همکاري مديريت‌هاي مختلف شرکت مبلغ 12.617.372.400ريال که حدود 90 درصد از کل خسارت 14.194.543.950ريالي اين پرونده است، توسط شعبه وحدت به بيمه گزار پرداخت شد . گفتني است: سرعت عمل در ارزيابي خسارت، پرداخت به موقع و حسن رفتار بيمه دانا در اين پرونده موجبات رضايتمندي مدير عامل شرکت پتروشيمي‌ري تهران را فراهم آورد که اين رضايتمندي در نهايت منجر به تمديد تمامي‌بيمه نامه‌هاي سال آينده و معرفي چند مجموعه جديد نزد شعبه وحدت براي پوشش بيمه اي شد .

بازديد نماينده مجلس شوراي اسلامي‌از بيمه "ما"
نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي‌و عضو کميسيون اقتصادي مجلس ضمن بازديد از شرکت بيمه "ما" با مديرعامل ديدار و از فعاليت‌هاي اين شرکت در حوزه CSR قدرداني و تشکر نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، طي ديداري با حضور دکتر حسن نژاد نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي‌و عضو کميسيون اقتصادي مجلس و جناب آقاي مهندس صفدري مديرعامل شركت بيمه "ما" مسائل مهم صنعت بيمه و نقش سازمان‌هاي اقتصادي در مسئوليت‌هاي اجتماعي و CSR در گسترش فرهنگ بيمه به بحث و بررسي گذاشته شد.
اين گزارش مي‌افزايد: دکتر حسن نژاد ضمن تقدير از تلاش‌هاي بيمه "ما" در راستاي مشتري مداري و ايجاد امنيت براي فعاليت‌هاي اقتصادي و ورود به حفظ محيط زيست گفت: شرکت‌هاي بيمه نقش بسيار مهمي‌در رشد و توسعه اقتصادي و اجتماعي جامعه دارند و در اين خصوص گسترش فرهنگ بيمه و توجه به نيازهاي بيمه اي جامعه از ضروريات است.
شايان ذکر است در ابتداي اين ديدار مهندس مجيد صفدري مديرعامل شركت بيمه "ما" گزارشي ازروند فعاليت‌هاي اين شركت و اهميت CSR در اقدام و عمل را تشريح نمود و بيمه نامه مسئوليت مدني پلنگ ايراني را که در حفظ اموال روستاييان عزيزمان تاثيرگذار بوده است را نمونه اي از بحث CSR عنوان نمود و برنامه‌هاي آتي را در اين خصوص تشريح کرد.

تمديد بيمه‌نامه شخص ثالث بيمه سينا به صورت اينترنتي
امکان تمديد بيمه‌نامه شخص ثالث به صورت اينترنتي براي مشتريان شرکت بيمه سينا فراهم گرديد. شرکت بيمه سينا در راستاي خدمات رساني به مشتريان اين شرکت، امکان جديدي در وب سايت خود فراهم نموده است که از طريق آن، تمديد بيمه‌نامه شخص ثالث در بستر اينترنت بسادگي صورت پذيرد. از اين پس، مشتريان شرکت بيمه سينا اين امکان را خواهند داشت تا بدون مراجعه حضوري به شعب يا نمايندگي‌هاي شرکت، اقدام به تمديد بيمه‌نامه شخص ثالث نموده و برگه رسيد تمديد بيمه‌نامه خود را با استفاده از چاپگر شخصي، چاپ نمايند. مشتريان اين شرکت با استفاده از اين راهکار، ضمن صرفه‌جوئي در وقت و انرژي خود، امکان اين را خواهند داشت تا در هر زمان و مکان اقدام به تمديد بيمه‌نامه خود نموده و برگه بيمه‌نامه را از شرکت بيمه سينا دريافت نمايند.

برگزاري دوره‌آموزشي مديريت ايمني در پتروشيمي‌سبلان توسط بيمه سرمد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه سرمد، به دنبال عقد قرارداد با پتروشيمي‌ سبلان، شرکت بيمه سرمد دوره‌اموزشي مديريت ايمني و بيمه‌هاي مسئوليت مدني را در منطقه عمليات غيرصنعتي پازارگاد در عسلويه برگزار کرد. در اين دوره‌اموزشي که در روزهاي 10 و 11 اسفند ماه، با حضور مدير بيمه‌هاي مسئوليت بيمه سرمد و با هدف ارتقاء ضريب ايمني و کاهش حوادث کارگاهي برگزار شد، مباحثي چون مديريت ايمني، HSE و مسئوليت مدني مطرح شد. مباني HSE، سازوکار تدوين HSE PLAN، اهميت HSE در پروژه بمنظور کاهش حوادث کارگاهي، از جمله مباحثي بود که در اين دوره‌اموزشي در حضور مديرعامل، معاونان و مديران ارشد پتروشيمي‌سبلان، کارشناسان ايمني و فني پروژه و سرپرستان کارگاه، توسط مدرس جهاد دانشگاهي مطرح شد.
در ادامه، مجيد حسن‌پور، مدير بيمه‌هاي مسئوليت بيمه سرمد نيز توضيحاتي را در خصوص مسئوليت مدني به ويژه مسئوليت کارفرما در قبال کارکنان و تشريح بيمه‌نامه‌هاي مرتبط با پروژه، ارائه کرد. گفتني است پروژه متانول پتروشيمي‌سبلان، شامل احداث و راه‌اندازي يک واحد متانول با ظرفيت 1.6 ميليون تن در زميني به مساحت 7 هکتار است که در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي عسلويه، درحال فعاليت است.

در ايام نوروز بيمه معلم تعطيل نيست
در راستاي پاسخگوي به هموطنان بيمه معلم در ايام نوروز تعطيل نيست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم، در ايام تعطيلات نوروز ۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۳، شعب بيمه معلم در تهران (غرب, شرق، جنوب, تهران بزرگ، اسلامشهر) و سراسر کشور پاسخگوي هموطنان خواهند بود.