توسط اعضای شورای شهر صورت گرفت؛
گروه اجتماعي: هرچه به موعد برگزاري انتخابات شوراي شهر نزديك‌تر مي‌شويم، حاشيه‌هاي پيرامون شهرداري و شوراي شهر در پايتخت بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. هرچند حاميان محمدباقر قاليباف و مجموعه شهرداري تهران، اين انتقادها را سياسي مي‌دانند اما منتقدان اين روزهاي سردار شهردار تاكنون نشان داده‌اند كه با دست پُر انتقاد مي‌كنند. طي ماه‌هاي گذشته واگذاري‌هاي نجومي‌و بحث‌هاي مربوط به استخدام‌هاي مترو و برخي موارد ديگر حاشيه‌هايي را ايجاد كرده بود. در همين حال روز گذشته نايب رييس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران از پشت پرده تابلوهاي تبليغاتي شهر تهران را افشا کرد.
به گزارش ايسنا، محمدمهدي تندگويان در تذکر پيش از دستور خود با بيان اينکه موضوعي که مي‌خواهم به آن اشاره کنم، از تذکر گذشته و بايد آن را به‌عنوان يکي از مفاسد بزرگ شهرداري، امروز افشا کنيم، گفت: ما به قدر کافي مکاتبه در اين خصوص با شهرداري داشته‌ايم و امروز ببينيد که چگونه مديرعامل سازمان زيباسازي به اعضاي شورا توهين کرده و هيچ کس‌ نيز از اعضا دفاع نمي‌کند. وي با بيان اينکه از سال 92 تاکنون 25 بار مکاتبه با سازمان زيباسازي داشته و دو بار نيز به شهردار تهران درخصوص وضعيت درآمدي تابلوهاي سطح شهر تهران تذکر داده‌ايم که به نظر مي‌رسد اين تعداد مکاتبه کفايت مي‌کند و از پاسخ‌ها نيز قانع نشديم، گفت: جمله مقام معظم رهبري درخصوص تبليغات سطح شهر صراحتا آمده است که تابلوهاي سطح شهر از نظر کيفيت محتوا بايد مورد دقت قرار گيرند و همچنين لزوم نظارت بر مبالغ اجاره تابلوها و ميزان درآمدزايي آنها در سخنان رهبري مورد توجه قرار گرفته است.
نايب رييس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينکه من اصلا به بحث محتواي تابلوهاي تبليغاتي وارد نمي‌شوم چراکه اين موضوع جزو شرح وظايف کميسيون فرهنگي شورا است و قطعا بر روي محتوا نظارت مي‌کند، افزود: هرچند نمونه‌هايي درخصوص محتواي تابلوها داريم که مورد تاييد ما نيست اما من به‌عنوان عضو شوراي شهر درخصوص محتواي اين تابلوها دخالتي نمي‌کنم جالب است بدانيد که در راستاي ميزان درآمدزايي تابلوها 26 بار مکاتبه انجام شده که از مجموع اين مکاتبات تنها 7 پاسخ دريافت کرده‌ايم و از مجموع دو تذکر شهرداري نيز هيچ پاسخ قانع‌کننده‌اي دريافت نکرده‌ايم. تندگويان ادامه داد: پيگيري‌هاي بنده نهايتا سازمان زيباسازي سامانه‌اي را درخصوص درخصوص نحوه واگذاري، فروش، قرارداد، اعداد و ارقام واگذاري، مدت زمان و... ايجاد کرده که بايد دسترسي آن را در اختيار تمام اعضاي شوراي شهر قرار مي‌داد اما حالا 5 ماه از راه‌اندازي اين سامانه گذشته و از آنها بارها خواسته‌ايم که گذرواژه به ما بدهند که به سامانه دسترسي پيدا کنيم. وي خطاب به چمران گفت: شما 15 سال است که رييس شوراي شهر تهران هستيد آيا مي‌دانيد که درآمد تابلوهاي تبليغاتي چقدر است. نايب رييس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينکه چندي پيش عليرضا دبير رييس کميسيون بودجه اعلام کرد که سازمان زيباسازي هنوز درآمدهاي خود را اعلام نکرده و الان مي‌گويد که 150 ميليارد تومان درآمد داشته‌اما فقط 30 ميليارد تومان آن را به خزانه شهرداري واگذار کرده است، گفت: شما باور مي‌کنيد که درآمد سازمان زيباسازي 150 ميليارد تومان باشد؟! باشگاه انقلاب که تابلوهاي بسيار کمتري دارد، 30 ميليارد تومان درآمد از تابلوها داشته و نمايشگاه سئول نيز 50 ميليارد تومان از محل درآمد تابلوهاي تبليغاتي درآمد داشته و چطور ممکن سازمان زيباسازي با اين همه بيلبورد و تابلو تنها 150 ميليارد تومان درآمد داشته باشد که تنها 30 ميليارد تومان آن را به بخش درآمدي شهرداري واريز کرده است. تندگويان با بيان اينکه متاسفانه قراردادهاي نجومي‌با 7، 8 نفر در سازمان زيباسازي بسته مي‌شود و اين پول‌ها تنها به جيب 30 الي 40 شرکت خاص واريز مي‌شود، گفت: مديرعامل زيباسازي اعلام کرده که به دليل امنيت شبکه، نمي‌تواند به اعضاي شوراي شهر تهران دسترسي بدهد. اين در حالي است که ما در قراردادهاي نجومي‌اين سازمان اسامي‌خاصي داريم که اگر مطرح شود، مي‌گوييد که داريم کار سياسي مي‌کنيم. نايب رييس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينکه سه سال است که پيگير تشکيل اين سامانه هستيم و حالا به جايي رسيديم که بايد افشاگري کنيم گفت: بايد دسترسي براي تمام اعضاي شوراي شهر تهران ايجاد شود و مديرعامل اين سازمان نيز بايد تغيير کند. تندگويان با بيان اينکه ما ميزان دارايي‌هاي شهرداري در هيچ کدام از بخش‌ها را نمي‌دانيم و وقتي اطلاعي از اين دارايي‌ها نداشته باشيم آنها بذل و بخشش مي‌شود، گفت: چه در مورد املاک و چه در مورد تابلوها وقتي مي‌خواهيم شفاف‌سازي انجام شود مي‌گويند داريد کار سياسي مي‌کنيد اما اين يک نوع فساد مشخص است که قراردادهاي نجومي‌با افراد خاص منعقد مي‌شود و اگر ادعاي من دروغ است همين فردا به همه اعضاي شورا دسترسي بدهيد تا ببينيم موضوع چيست.
واکنش معاون شهردار به افشاگري تندگويان
معاون برنامه‌ريزي و امور شوراهاي شهرداري تهران به افشاگري تندگويان درخصوص قراردادهاي نجومي‌واکنش نشان داد. ناصر اماني در جلسه روز گذشته شوراي شهر تهران با اشاره به سخنان محمدمهدي تندگويان درخصوص درآمد شهرداري از محل تابلوهاي تبليغاتي گفت: بودجه سازمان زيباسازي در سال 95 براساس مصوبه شوراي شهر 101 ميليارد تومان است که از اين عدد 43.8 درصد آن مربوط به هزينه‌هاي اين سازمان است و 50 ميليارد تومان آن نيز مربوط به درآمد مازاد سازمان زيباسازي است. وي ادامه داد: براساس مصوبه شوراي شهر قرار شد 30 ميليارد از اين بودجه به حساب شهرداري واريز و 28 ميليارد تومان توسط اين سازمان سرمايه‌گذاري شود. اماني با اشاره به حضور عبدالحسين مختاباد عضو کميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران به‌عنوان نماينده شوراي شهر در سازمان زيباسازي گفت: وي مي‌تواند در خصوص عملکرد اين سازمان به شوراي شهر توضيح دهد. معاون برنامه‌ريزي و امور شوراهاي شهرداري تهران با بيان اينکه تمامي‌سازه‌هاي شهر تهران از طريق مزايده واگذار شده است و اگر غير از اين بود افشاگري کنيد اظهار کرد: دارايي‌هاي شهر تهران به سه قسمت اموال منقول شامل پول‌هاي نقد و غيرنقد، اموال غيرمنقول شامل املاک شهرداري تهران و دارايي‌هاي عمومي‌است که در اختيار شهروندان قرار دارد. اماني درباره محرمانه بودن دسترسي اعضاي شوراي شهر به سامانه اطلاعات مربوط به تابلوهاي تبليغاتي گفت: اين نامه به‌امضاي من رسيده است و دراين نامه‌امده است ايجاد دسترسي به اطلاعات آماري و مالي ابزارهاي تبليغاتي قرارداد با شرکت‌هاي کارگزاران به تمامي‌اعضاي شورا به لحاظ امنيت شبکه ميسر نيست اما امکان پاسخگويي به سوالات اعضاي شوراي شهر وجود دارد. وي خاطرنشان کرد: دليل اين موضوع آن است که شرکت‌هاي کارگزاري با يکديگر رقابت دارند و ما نمي‌توانيم اطلاعات مربوط به قرارداد اين شرکت‌ها را در اختيار کسي قرار دهيم. در ادامه تندگويان خطاب به‌اماني گفت: شما سه سال فرصت داشتيد که به اين موضوع پاسخ دهيد و در حال حاضر نيز ما از سخنان شما قانع نشديم.
بي‌انضباطي مالي بر شهرداري حاکم است
روز گذشته همچنين رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران گفت: يک بي‌نظمي‌و بي‌انضباطي مالي بر شهرداري حاکم است. رحمت‌الله حافظي پس از ارائه گزارش نظارتي 9 ماهه پروژه‌هاي تملک دارايي سرمايه اي سال 95 شهرداري تهران اظهار کرد: گزارش تهيه شده توسط کميسيون بودجه شورا گزارش کاملي بود اما انتظار داريم گزارش عملکرد آقايان به صورت خوداظهاري باشد و در اختيار همه کميسيون‌ها قرار گيرد. کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر نظارت و راستي آزمايي کند. ما متولي ارايه گزارش عملکرد شهرداري نيستيم. وي با اشاره به اينکه حقايق اين گزارش نشان از اين است که يک بي نظمي‌و بي انضباطي مالي بر شهرداري حاکم است تاکيد کرد: نمي‌توانيم بپذيريم که 75 درصد از علل تاخير پروژه‌هاي نگهداشت و عمراني شهرداري مربوط به مسايل مالي باشد زيرا پول ندارند، همچنين در پروژه‌هاي غير مستمر نيز 45 درصد از علل تاخير مربوط به‌امور مالي است. حافظي گفت: رئيس شورا بايد جمع‌بندي صورت گرفته را مطالبه کند. در اين گزارش آمده است که عدم مطالعات کافي و برآورد صحيح و دقيق از اعتبارات مورد نياز پروژه‌ها وجود دارد. در اين بخش شهرداري دچار انحراف فاحش است. وي با تاکيد بر انجام عمليات غير مرتبط از محل اعتبار پروژه‌هاي مصوب شورا گفت: آقايان پول را براي پروژه خاص مي‌گيرند و آن را جاي ديگر هزينه مي‌کنند. اين موارد تخلف است.


افزايش نرخ کرايه تاکسي‌ها از 5 تا 10 درصد
رئيس شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: پيشنهاد افزايش نرخ کرايه‌هاي حمل و نقل عمومي‌از 5 تا 10 در صحن شوراي اسلامي‌شهر تهران داده شد. مهدي چمران روز گذشته درباره مصوبات شوراي شهر اظهار داشت: اولين مصوبه جلسه شوراي شهر تهران اصلاحيه لايحه‌ شهرداري درخصوص تقسيط پرداخت عوارض مبني بر 23 درصد تشويقي داده بود که يک فوريت آن مطرح شد، ولي اعضاي شوراي شهر پيشنهاد دو فوريت آن را دادند و اين لايحه به طرح تبديل و به تصويب اعضا رسيد. چمران افزود: طرح دو فوريت ديگري در باره شوراي عالي فني شهرداري تهران که قبلاً زيرنظر معاونت فني و عمراني بود و در حال حاضر به معاونت برنامه‌ريزي واگذار شده مطرح شد که دبيرخانه اين شورا به معاونت برنامه‌ريزي شهرداري تهران منتقل شود. وي گفت: در ادامه در ارتباط با نرخ کرايه تاکسي‌ها نيز مواردي مطرح شد و پيشنهاد افزايش نرخ کرايه‌ها از 5 تا 10 درصد مطرح شد. چمران گفت: ‌بررسي افزايش نرخ کرايه يکشنبه هفته آينده مورد بررسي نهايي قرار خواهد گرفت.



جمع‌آوري معتادين متجاهر به بهزيستي واگذار شد
وزير کشور گفت: مسئوليت جمع‌آوري معتادين متجاهر از امروز کاملا به بهزيستي واگذار شد. به گزارش ايسنا، عبدالرضا رحماني فضلي در ادامه يکي از طرح‌هاي مهم سال‌جاري در عرصه مبارزه با مواد مخدر را «تقويت مقابله» دانست و گفت: تا پايان بهمن ماه سال‌جاري و در 11 ماه گذشته، 655 تن مواد مخدر و روان‌گردان کشف شده است. وزير کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌جاري در جمع‌آوري معتادين متجاهر نيز اقدامات فوق العاده‌اي صورت گرفت که آخرين آن «طرح جمع آوري خرده‌فروشان و معتادان متجاهر 12 استان» است. رحماني فضلي همچنين گفت: امروز طرح ملي مبارزه با مواد مخدر نيز ابلاغ شد. وي در ادامه با اعلام آنکه مسئوليت جمع آوري معتادين متجاهر از امروز کاملا به بهزيستي واگذار شد، گفت: تمام دستگاه‌ها ملزم به کمک به بهزيستي در اجراي اين وظيفه هستند. وزير کشور در خصوص معتادين متجاهر تصريح کرد: معتادين متجاهر معتاديني هستند که در کف خيابان‌ها بوده و مسئوليت اين گروه از معتادان از امروز به بهزيستي واگذار شد.

اعزام کميته حقيقت‌ياب براي بررسي وضعيت کولبرها
عضو کميسيون اجتماعي مجلس از اعزام کميته حقيقت ياب به مناطق مرزي براي بررسي وضعيت کولبرها خبر داد. رسول خضري در گفتگو با خانه ملت، درباره آخرين وضعيت ساماندهي کولبرها، افزود: قرار است امروز (چهارشنبه) کميته حقيقت‌ياب مجلس براي بررسي وضعيت کولبرها به مناطق مرزي سفر کند تا وضعيت کولبرها مورد ارزيابي قرار گيرد. وي ادامه داد: متاسفانه طي روزهاي اخير يک جوان 17 ساله سردشتي جان خود را بر اثر سرما از دست داد که اين موضوع نشان دهده آن است که کولبرها نيازمند توجه و حمايت‌هاي ويژه‌اي هستند. اين نماينده مجلس دهم، تصريح کرد: دکتر لاريجاني طي ماموريتي به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ماموريت داد تا وضعيت کولبرها مورد پيگيري قرار گيرد که بر اين اساس قرار شد کميته حقيقت ياب مجلس متشکل از بنده به همراه آقايان مصطفي کواکبيان، شهروز برزگر، جلال محمودزاده وعبدالکريم حسين زاده به پيرانشهر، سردشت و سلماس سفر کرده تا وضعيت کولبرها ارزيابي شود. وي تاکيد کرد: بعد از پايان سفر مذکور، گزارش آن را به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارايه خواهيم کرد و در صورت نياز آن را در اولين فرصت در صحن علني مجلس قرائت مي‌کنيم.

اختصاص 3 درصد قراردادهاي نفتي به محيط زيست
معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست از اختصاص سه درصد تمام قراردادهاي نفتي به موضوع رفع معضلات محيط زيستي خبر داد و گفت: اين طرح مي‌تواند در مناظق نفت خيز از جمله خوزستان، عسلويه وماهشهر به منظور رفع معضلات زيست محيطي موثر باشد. معصومه ابتكار با اشاره به لايحه هواي پاک اظهار کرد: اين لايحه نيز در دستور کار مجلس قرار دارد که ساز و کار اقتصاد سبز نيز در آن لحاظ شده است. افزود: افزون بر اينها هفته گذشته در بودجه سال 96 گام مهمي‌براي حوزه محيط زيست برداشته شد و آن اين بود که سه درصد تمام قراردادهاي نفتي بايد به موضوع رفع معضلات محيط زيستي اختصاص داده شود. اين موضوع مي‌تواند در مناطق نفت خيز از جمله خوزستان عسلويه و ماهشهر به منظور تامين منابع مالي در جهت رفع معضلات موثر باشد.

دومين کنفرانس بين المللي سيستم‌هاي نوين مخابرات بي سيم (G5) افتتاح شد
دومين کنفرانس بين المللي سيستم‌هاي نوين مخابرات بي‌سيم (G5)، با حضور وزير ارتباطات و حمايت همراه اول ، افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سيار ايران، افتتاحيه اين رويداد با حضور دکتر محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر حميدرضا نيکوفر قائم مقام مديرعامل همراه اول، جمعي از مديران بخش دولتي، خصوصي، اساتيد دانشگاه و متخصصان و کارشناسان ايراني و بين المللي اين حوزه، روز سه شنبه، ۱۷ اسفند ماه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.
دکتر واعظي در اين کنفرانس با اشاره به تحولات سريع در حوزه ICT، گفت: زماني که مجوز ارتقاي نسل ۳ و ۴ به اپراتورها داده شد، قرار بود ظرف ۳ سال اين فعاليت انجام شود، اما در عمل اپراتورها در کمتر از ۶ ماه به هدف خود دست يافتند، در چنين شرايطي بايد تحليلي از وضع موجود انجام دهيم تا همزمان با تحولات تکنولوژي بتوانيم خدمت ارائه دهيم. وزير ارتباطات در ادامه با اشاره به اينکه ICT مي‌تواند پيشران توسعه يک کشور باشد، گفت:‌ همه بخش‌هاي کشور مي‌توانند با توسعه اين حوزه هوشمند شوند، علاوه بر توسعه اقتصاد، ICT به توسعه فرهنگي و اجتماعي و همچنين ايجاد اشتغال کمک مي‌کند. دکتر واعظي با بيان اين موضوع که براي ورود به ۵G و فناوري اينترنت اشيا (IOT) بايد از تجربيات جهاني و تربيت نيروهاي متخصص بهره گرفت، گفت: حتما بايد يک شبکه مطمئن و امن داشته باشيم، امنيت و حريم خصوصي کاربران به‌اندازه سرعت و کيفيت اهميت دارد.  دکتر نيکوفر قائم مقام مديرعامل همراه اول نيز در سخنراني خود با اشاره به اينکه اپراتورها هميشه در اکوسيستم مخابرات فعال‌ترين عضو بودند، گفت: همراه اول در طي برنامه راهبردي ۵ ساله خود بعد از خصوصي سازي، بيش از ۱۱ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري کرده که اين موضوع علاوه بر ايجاد اشتغال، باعث سرعت توسعه بي نظير شبکه موبايل باند پهن شده است، به طوري که تعداد سايت‌هاي نسل ۳ و ۴ و ۴.۵ اين اپراتور به ۲۲ هزار و ۴۵۲ سايت رسيده و از اين نظر بزرگترين رشد ديتا متعلق به همراه اول است. نيکوفر در ادامه ضمن بيان اينکه فناوري ۵G فقط در خصوص ارتباط موبايلي نيست، گفت: با رشد ۵G و اينترنت اشيا همه وسايل الکترونيکي به هم متصل مي‌شود و به همين علت، به همکاري‌هايي خارج از حوزه مخابرات نياز است. قائم مقام مديرعامل همراه اول با بيان اينکه در فناوري ۵G تکنولوژي‌هاي زيادي بايد شکل بگيرد، گفت: سرمايه گذاري بسيار گسترده اي در اين خصوص بايد انجام شود. ما بايد برنامه ريزي کنيم که بعد از ورود ۵G اهدافمان چيست و چگونه مي‌خواهيم به آنها دست پيدا کنيم. وي در پايان با اشاره به چالش‌هاي پيش رو نيز گفت: چالش‌ها هميشه وجود دارد، اما صنعت ICT اين قابليت را دارد که همچنان يک صنعت پيشرو باشد. اين کنفرانس با تمرکز بر روي نسل پنجم ارتباطات همراه (فناوري ۵G)، مي‌کوشد با دعوت از محققان دانشگاهي و متخصصان صنعت که در اين زمينه فعال هستند، زمينه آشنايي جامعه‌ صنعتي و دانشگاهي کشور را با اين فناوري فراهم کند. اين امر به پيوند ميان صنعت و دانشگاه کمک خواهد کرد و مي‌تواند ايران را به جمع کشورهاي درگير در توسعه‌ اين فناوري اضافه کند. همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور تلفن همراه کشور (در هر دو حوزه مکالمه و ديتا) و اولين ارائه دهنده اينترنت نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور، در راستاي مسؤوليت اجتماعي خود، حامي‌اين کنفرانس شده است.  «برنامه‌ ريزي ‌پذيري انتها به انتها در شبکه‌هاي نسل پنجم»، «نقش نسل پنجم در صنايع سنتي انقلابي»، «شبکه‌‌هاي ذخيره ‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌‌ها» و «کنترل سيستم‌‌ها و شبکه‌هاي پيچيده در نسل پنجم» از محورهاي اصلي سخنرانان در اين کنفرانس است.
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل بندر و دريانوردي خرمشهر مدير کل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: بندرخرمشهر 22 اسفند ماه جاري ميزبان پيکر گلگون کفن 160 شهيد دوران دفاع مقدس است.
عادل دريس گفت: پيکر مطهر ۱۶۰ شهيد دوران دفاع مقدس روز يکشنبه 22 اسفند ماه جاري همزمان با سالروز رحلت حضرت ام البنين (س) و روز بزرگداشت شهدا به ميزباني بندرخرمشهر و از طريق آبراه اروند وارد کشور مي‌شود. وي در ادامه افزود: سپس آيين استقبال از اين شهدا با حضور يگان‌ تشريفات گارد و انتظامات اداره کل بندر و دريانوردي خرمشهر، مسئولان کشوري و لشکري، خانواده معظم شهدا و ايثارگران، کاروان‌هاي راهيان نور و مردم شهيد پرور شهرستان خرمشهر برگزار خواهد شد.مدير کل بندر و دريانوردي خرمشهر اضافه کرد: اين شهدا مربوط به عمليات رمضان، خيبر، بدر، کربلاي 4، والفجر 8، والفجر مقدماتي، والفجر يک و محرم و تک‌هاي دشمن در سال 67 هستند.دريس يادآور شد: اسفند ماه سال گذشته مراسم استقبال از پيکر مطهر ۶۸ شهيد براي نخستين بار از طريق مسير دريايي اروند رود در بندرخرمشهر برگزار شد.به گفته وي اين اداره کل از دي ماه سال گذشته ميزبان گروه تفحص شهدا براي شناسايي پيکر مطهر شهداي هشت سال دفاع مقدس است.مدير کل بندر و دريانوردي خرمشهر خاطر نشان کرد: با توجه به استقرار گروه تفحص شهدا مقابل بندرخرمشهر، اين اداره کل امکانات مورد نياز براي استقرار و تردد اين گروه از مسير دريايي اروند رود را تأمين کرده است.بندرخرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه نبردهاي جانانه و جانفشاني رزمندگان اسلام به ويژه در عمليات‌هاي کربلاي 4 و 5 بود.

مديرکل کميته‌امداد امام خميني(ره) گيلان:
گيلان_فرحي؛ مديرکل کميته‌امداد امام خميني گيلان از ايجاد 17 اداره جديد با همکاري خيرين و مسؤولان استاني بدون اضافه کردن نيروي انساني اين کميته در مناطق دورافتاده و محروم استان خبر داد.
عليرضا محمدي با اشاره به اينکه 14 اسفند ماه سالروز تاسيس کميته‌امداد امام (ره) در سال 57 است اظهار کرد: 14 اسفند ماه آغاز هفته احسان و نيکوکاري در کشور نامگذاري شده است.وي به تشکيل کميته‌امداد براساس تفکر و انديشه ديني و فقهي امام(ره) اشاره کرد و افزود: کميته‌امداد امام خميني(ره) با هويت ديني، مردمي، جهادي، عام‌المنفعه و غير انتفاعي تاسيس شد تا پيام‌آور احسان، نيکوکاري و انفاق در جامعه اسلامي‌باشد و عزت نفس و کرامت محرومان حفظ شود.مديرکل کميته‌امداد امام خميني گيلان با بيان اينکه توانمندسازي و شکوفايي استعدادها از اهداف تاسيس اين نهاد است، تصريح کرد: تامين خوداتکايي، تقويت و رشد ايماني و اعتقادي نيازمندان و محرومان با ارائه خدمات حمايتي، فرهنگي و اجتماعي و معيشتي از ديگر اهداف تاسيس کميته‌امداد است.محمدي به تغيير و تحول در اساسنامه کميته‌امداد در سال 94 با تاييد مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: اساسنامه جديد با رويکرد چابک‌سازي و شفاف‌سازي کميته‌امداد، توسعه و تقويت قرض‌الحسنه، هزينه‌کرد هدفمند درآمدهاي اختصاصي و مردمي، توسعه فرهنگ احسان و انفاق و تقويت زيرساخت‌هاي اين نهاد به هيات امنا و رئيس کميته‌امداد ابلاغ شده است.وي با اشاره به اينکه چابک‌سازي از دستاوردهاي کميته‌امداد گيلان در سال جاري است، بيان کرد: امر مذکور در راستاي ارائه خدمت بي‌منت و دسترسي نيازمندان در استان انجام شده است.وي با بيان اينکه مددکاران براي احصاي نيازمندي‌هاي مددجويان به آنها مراجعه مي‌کنند، يادآور شد: امر مذکور در راستاي کاهش مراجعه‌هاي مردمي‌و متقاضيان به منظور کاهش هزينه خانواده‌ها انجام مي‌شود.

مديرکل اوقاف و امور خيريه گيلان :
گيلان_فرحي؛ مديرکل اوقاف و امور خيريه گيلان از اجراي طرح آرامش بهاري در ۲۳۰ بقعه اين استان از ۲۸ اسفند ماه جاري تا ۱۴فروردين سال 96 خبر داد.
 حجت‌الاسلام ولي عادلي در جمع خبرنگاران با تبريک پيشاپيش به مناسبت فرارسيدن سال نو اظهار کرد: طرح آرامش بهاري با حضور ۱۸۰ روحاني برگزار مي‌شود که ۲۶ روحاني از اين تعداد اعزامي‌از شهر قم هستند.وي با اشاره به ضرورت اجراي طرح آرامش بهاري تصريح کرد: اين طرح در راستاي فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود و براي افرادي که در لحظه سال تحويل در بقاع متبرکه حضور پيدا مي‌کنند برنامه‌ريزي‌هايي انجام شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان با بيان اينکه طرح آرامش بهاري در ۲۳۰ بقعه اين استان از ۲۸ اسفند ماه جاري تا ۱۴فروردين سال 96 اجرا مي‌شود، ادامه داد: برپايي خيمه‌هاي معرفت در بقاع متبرکه استان، پاسخگويي به سؤالات در زمينه کودک و نوجوان، ارائه مشاوره درباره پرسش‌هاي شرعي و... از جمله برنامه‌هاي طرح آرامش بهاري در بقاع متبرکه گيلان است.وي با اشاره به برگزاري مراسم دعا در زمان تحويل سال نو در بقاع متبرکه استان يادآور شد: در لحظه سال تحويل مراسم دعاخواني در بقاع استان انجام و فضاي معنوي حاکم مي‌شود.عادلي در ادامه با اشاره به برگزاري کنگره آقاسيد جلال‌الدين اشرف گفت: کنگره آقاسيدجلال‌الدين اشرف در دانشگاه گيلان افتتاح و مراسم اختتاميه آن نيز شب در بقعه متبرکه آقاسيد جلال‌الدين اشرف بعد از نماز مغرب و عشا برگزار مي‌شود.وي به مقالات ارائه شده براي کنگره مذکور اشاره کرد و يادآور شد: ۱۲۸ مقاله از سراسر کشور براي اين کنگره ارسال گرديد که از اين تعداد ۲۷ اثر برگزيده در دانشگاه گيلان ارائه خواهد شد.

مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي طرح ملي آرامش بهاري براي نوروز 96 همزمان با سراسر کشور در استان مرکزي برگزار مي‌شود .
حجت الاسلام سيد محمدباقر حسيني در نشست خبري امروز با بيان اينکه بقاع متبرکه براي خدمات رساني به مسافرين نوروزي اماده سازي شده‌اند، گفت: در نظر گرفتن برنامه‌هاي فرهنگي مناسب و موثر براي خانواده‌ها به ويژه در ايام نوروز بسيار حائز اهميت است و اين مهم بايد در دستور کار مسئولين مرتبط قرار بگيرد. وي با بيان اينکه اعتباري که براي اين طرح تخصيص داده مي‌شود به حجم مسافران و اسکان انها مرتبط است و در پايان طرح مشخص مي‌شود عنوان کرد: مناجات خواني با محور دعاي سال جديد، پخش پيام نوروزي رهبر انقلاب اسلامي‌به صورت زنده در بقاع متبرکه، پخش صلوات خاصه‌امام رضا (ع)، اهدا چادرهاي بسته بندي شده، آماده سازي بقاع متبرکه در راستاي ليله الرغائب در شب اول ماه رجب، حضور بسيج جامعه پزشکي براي سلامت مسافران از جمله بخش‌هاي اين طرح است. مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي ادامه داد: برگزاري نماز پنچگانه به صورت جماعت در 75 بقعه متبرکه، در نظر گرفتن 54 مکان در راستاي برگزاري مسابقات فرهنگي روزانه، اجراي برنامه غبار روبي قبور مطهر شهدا، حضور راهور در راستاي پاسخ گويي به مردم، سخنراني و ادعيه در 88 مکان از جمله برنامه‌هاي استقبال از بهار از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي اين طرح است. حجت الاسلام حسني عنوان کرد: طرح ملي آرامش بهاري از 28 اسفند ماه‌امسال تا 15 فروردين ماه سال 96 در استان اجرا مي‌شود و براي اين طرح 51 مبلغ بومي‌و غير بومي‌همکاري خواهند داشت.

بمناسبت گراميداشت 15 اسفند روز درخت کاري ، با هماهنگي امور HSE ، چند اصله نهال با حضور مديرعامل،اعضاي هيئت مديره، تني چند از روئسا و کارکنان شرکت گازاستان گلستان در محل محوطه اداره مرکزي شرکت کاشته شد .
به گزارش روابط عمومي،مديرعامل گاز گلستان در همين خصوص با تبريک فرارسيدن روز درخت کاري و آغاز هفته منابع طبيعي گفت:همزمان با فرارسيدن 15 اسفند روز درخت کاري کارکنان شرکت در يک حرکت ملي به منظور توسعه سرسبزي ، چندين اصله نهال را در محوطه شرکت غرس نموده و به استقبال بهار رفتند . وي افزود:خوشبختانه بمناسبت روز درختکاري همه ساله با هماهنگي امور HSE در اقدامي‌پسنديده چند اصله نهال در سطح شرکت کاشته مي‌شود که در سال جاري نيز تعداد چند اصله نهال زيتون در محوطه شرکت کاشته شده است . مهندس صفرعلي جمال ليواني خاطرنشان کرد:روزدرختکاري بعنوان يک روز ملي در تقويم کشور ثبت شده و همه ساله در سطح کشور به منظور گراميداشت اين روز ارزشمند و توسعه و ترويج فرهنگ درختکاري نهال‌هاي محتلفي غرس مي‌شود .وي در خاتمه ضمن تشکر از متوليان اين برنامه افزود: لازم است ضمن تشويق و ترغيب کاشت درخت ، با صيانت از جنگلها و عدم برداشتهاي نادرست و کاشت و جايگزيني نهال‌هاي جوان ، اين موهبت طبيعي را براي نسلهاي آينده نيز حفظ نمائيم .

با کاشت نهال در 15اسفند
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان هم زمان با سراسر کشور و روز ملي درختکاري با حضور استاندار ، مسئولين استاني ، انجمن‌هاي مردم نهاد ، دانش آموزان ، دانشگاهيان و مردم طبيعت دوست اهواز و کارون برگـزار شد ابتدا، احمد مطيعي مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري ضـمن خير مقدم به جـمع حاضر گفت: خوزسـتان يکي از اسـتانهاي گرم و خشک کشـور است و با توجه به هم مرز بودن با کشـور عراق و شرايط خاص اقلـيمي‌و نيز خود استان داراي حدودا 15 در صد از کانونـهاي گرد و غـبار داخلي است امـسال دولت محــترم و مسئولين استاني با جديت تمام پيگير مشکلات ريزگردها هستند و اميد است با همت همگاني تا چند سال آينده با تثبيت شنهاي روان و مالچ پاشي و درختکاري بتوان اين مشکل بزرگ را حل کرد در ادامه اسـتاندار خوزسـتان با بيان ايـنکه تلاش دولت بر اين است که‌امـسال بخش قابل توجهي از کانونـهاي گرد و غبار براي نهـالکاري در دست اقدام قرار گيرد .

در قالب عمليات نظارت بر عرضه فرآوردههاي نفتي از تمامي‌مجاري عرضه استان بازديد خواهد شد.
شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي کرمان با هدف ارائه خدمات مطلوب به همشهريان و مسافراني که در ايام نوروز به اين استان و استان‌هاي همجوار سفر مي‌کنند،عمليات نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده‌هاي نفتي را در دستور کار قرار داد.به گزارش روابط عمومي‌منطقه کرمان ،جعفر سالاري نسب ،مدير منطقه، گفت:به منظور ارتقاي کيفيت خدمترساني و ارائه خدمات شايسته به مسافران استان؛گشت‌هاي نظارتي منظم و ميداني از کليه مجاري عرضه استان با حضور نماينده واحد‌هاي عمليات، ايمني بهداشت و محيط زيست و روابط عمومي‌در حال انجام است و همه مجاري عرضه استان در اين طرح بازديد خواهند شد.سالاري نسب همچنين افزود:هم اکنون در حال حاضر۱۷۹باب جايگاه عرضه فرآورده نفتي و ۷۴باب CNG در سطح استان کرمان نسبت به توزيع فرآورده‌هاي نفتي فعاليت دارند.