شرط بندي بزرگ پژو روي اوپل
شرکت پژو بيش از 2 ميليارد يورو را براي خريداري شرکت اوپل پرداخت خواهد کرد. برخي اين خريد را يک رويکرد بدون سود دانسته‌اند زيرا خود شرکت پژو نيز هنوز از نظر مالي بهبود کامل پيدا نکرده است. گروه خودروسازي پژو سيتروئن رسما شرکت اوپل وابسته به کمپاني جنرال موتورز و واکسهال، شرکت خودروسازي بريتانيايي وابسته به اوپل را به مالکيت خود درآورد.امضاي اين قرارداد به ارزش يک ميليارد و سيصد ميليون يورو، گروه پژو سيتروئن را به دومين کمپاني بزرگ خودروسازي در اروپا تبديل کرد. شرکت واکسهال صاحب دو کارخانه در بريتانيا است. سنديکاها بيم آنرا دارند اين معامله موقعيت شغلي ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نيروي کار واکسهال را به خطر بياندازد. سود خالص گروه پژو سيتروئن در سال ۲۰۱۶ به رقم ۱ ميليارد و ۷۰۰ ميليون يورو رسيده است.پرسش که بازارهاي بزرگ خودرو سازي دارند اين است که خريد‌هاي اخير شرکت ميتسوبيشي توسط رنو و يا خريد اخير شرکت پژو آيا به صنعت خودرو سازي در جهان کمک مي‌کند.

آينده روشن براي بيت کوين
ارزش بيت کوين، يا همان پول ديجيتالي براي اولين بار از تاريخ توليد آن يعني سال ۲۰۰۹ بالاتر از هر اونس طلا رفته است. به گزارش نيويورک تايمز، خريداران مختلف در سطح جهان متقاضي اين پول ديجيتالي شده‌اند.هر بيت کوين در بازار در مقابل يک هزار و ۲۷۵ دلار ارزش گذاري شده است. اين در حالي است که هر اونس طلا به قيمت يک هزار و ۲۳۰ دلار روز جمعه در بازار معامله شده است.ارزش بيت کوين از ابتداي ماه ژانويه سال جاري تا کنون ۳۰ درصد افزايش يافته است.حجم بالاي تقاضا از کشور چين يکي از عوامل مهم بالارفتن ارزش بيت کوين معرفي شده است. بيت کوين  يک نوآوري اينترنتي است. نوآوري بودن بيتکوين به اين معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهي از يک ايده به يک واقعيت اثرگذار بر دنياي اقتصاد و مراکز سياست پژوهي مبدل کنند. 
در ادامه پيشروي نيروهاي عراقي در غرب موصل اين نيروها توانستند ساختمان‌هاي دولتي از جمله ساختمان استانداري نينوا در محله الدواسه موصل را به عنوان اصلي‌ترين ساختمان دولتي آزاد کنند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، عبدالامير محمداوي، سخنگوي نيروهاي واکنش سريع اعلام کرد: نيروهاي ويژه عراقي ديروز تروريست‌هاي داعش را از ساختمان اصلي دولتي موصل که آخرين مقر اصلي آنها در عراق است، بيرون کردند.بازپس‌گيري ساختمان‌هاي دولتي در الدواسه به معناي نهايي شدن ۸۰ درصد از عمليات در غرب موصل است. يارالله، معاون فرماندهي عمليات مشترک و فرمانده عمليات نينوا مي‌آييم ديروز از آزادسازي ساختمان دولتي استانداري نينوا و تسلط بر پل دوم استان خبر داد.يارالله به سومريه نيوز گفت: قهرمانان پليس فدرال و نيروهاي واکنش سريع ساختمان دولتي استانداري نينوا را آزاد کرده و بر پل دوم موصل الحريه (آزادي) مسلط شدند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌هاي آنها به اهتزاز درآوردند.يک منبع امنيتي عراق نيز تصريح کرد: نيروهاي پليس فدرال و واکنش سريع وابسته به وزارت کشور توانستند بر خيابان الدواسه و ساختمان‌هاي مجتمع دادگاه‌ها، اداره پليس، اداره آب و برق در غرب موصل تسلط يابند و بعد از آن به سمت ساختمان استانداري نينوا حرکت کنند.جنگنده‌هاي ارتش عراق هماهنگ با پيشروي‌هاي نيروهاي پليس فدرال ۶۴ عضو داعش را کشته و يک خودروي بمب‌گذاري شده و دو موتورسيکلت را منهدم کردند.
در پايان کنفرانس سران اتحاديه اروپا و ترکيه، اتحاديه اروپا وعده داده است که ميزان کمکهاي مالي خود به ترکيه براي کمک به آوارگان سوري را دو برابر کند.
در مقابل، ترکيه همه پناهجويان غيرقانوني را از يونان خارج و در خاک خود جاي خواهد داد تا اتحاديه اروپا تقاضانامه‌هاي آنها را بررسي کند.احمد داووداوغلو، نخست وزير ترکيه در بدو ورود به محل کنفرانس گفت: "کنفرانس نشان مي‌دهد که تا چه حد ترکيه و اتحاديه اروپا براي يکديگر مهم و ارزشمندند. ما با چالشهاي بسياري روبرو هستيم. تنها راه رويارويي با آن، همبستگي است. مطمئنم با اين چالشها از طريق همکاري روبرو خواهيم شد. ترکيه‌اماده است تا با اتحاديه اروپا همکاري کند. ترکيه‌اماده است تا به عضويت اتحاديه اروپا در بيايد.”در اين ميان، دهها هزار آواره در مرز ميان يونان و مقدونيه در بن بست قرار گرفته‌اند زيرا مقدونيه مرز خود را با يونان بسته است.مارتين شولتز، رئيس پارلمان اروپا در واکنش به انتقادات و اظهار نگراني‌هايي که در مورد اين طرح شده است گفت: "پناهجوياني که توسط قاچاقچيان انسان به يونان آورده مي‌شوند، به ترکيه بازگردانده خواهند شد تا رسما در آن کشور ثبت هويت کرده و سپس به اروپا منتقل شوند تا درخواستهايشان براي اسکان بررسي شود. هدف مبارزه با قاچاقچيان است نه مهاجران.” برغم توافقهايي که صورت گرفته، هنوز مشخص نيست که اين طرح چگونه به مرحله عمل گذاشته خواهد شد.

روسيه و آمريکا در تلاش براي رفع تنش‌ها ميان جناح‌هاي رقيبي که در شمال سوريه با داعش مي‌جنگند، در اطراف شهر منبج نيرو مستقر کرده‌اند.
به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، اين اولين عمليات نزديک دو ابر قدرت در سوريه است و دو طرف نيروهايي را به اطراف شهر منبج در شمال سوريه اعزام کرده‌اند تا از درگيري ميان نيروهاي سوريه دموکراتيک (تحت حمايت آمريکا) و شورشيان سوري تحت حمايت آنکارا و ارتش ترکيه ممانعت کنند.شوراي نظامي‌منبج که گروهي وابسته به نيروهاي سوريه دموکراتيک است، اعلام کرد شهر تحت حفاظت ائتلاف تحت امر آمريکا قرار گرفته است. اين تحولات چند روز پس از درگيري‌ آنها با ارتش آزاد سوريه (تحت حمايت ترکيه) رخ داد. شرفان درويش، سخنگوي شوراي نظامي‌منبج گفت: آنها(آمريکا و روسيه) گشت‌زني‌هايشان را افزايش داده و خودروهاي زرهي آورده‌اند. در روزهاي گذشته چندين خودروي زرهي آمريکا با پرچم اين کشور در منبج و اطراف آن به گشتي‌زني پرداختند و پنتاگون آن را تلاشي براي "مطمئن کردن" متحدان توصيف کرده است. در همين حال شوراي نظامي‌منبج پيشتر از نيروهاي روسيه و سوريه خواسته بود تا بين منبج و نيروهاي ترکيه مستقر در شهر الباب يک منطقه حائل ايجاد کنند. سخنگوي ستاد کل روسيه هم تاييد کرد فرماندهانش در سوريه درباره توافقي با نيروهاي وفادار به دمشق مذاکره کردند تا کنترل بسياري از روستاهاي تحت کنترل کردها را به دست بگيرند.

برخورد واشنگتن با اقدامات تلافي جويانه پیونگ‌یانگ
گروه بين الملل – آزمايشات تازه موشکي کره شمالي بار ديگر باعث ايجاد تنش در منطقه و آمريکا شده است. به دنبال اين آزمايشات دبير کل سازمان ملل آنتونيو گوترش،اين پرتاب‌ها را محکوم کرده و آنها را نقض قعطنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل دانست و بر درخواستش از رهبر کره شمالي مبني بر جلوگيري از اقدامات تحريک آميز بعدي و تبعيت از الزامات بين المللي، تاکيد کرد.
در مقابل آمريکا ، ژاپن و کره جنوبي نيز به زودي اقدام به برگزاري رزمايش مشترک و استقرار سامانه ضدموشکي تاد خواهند کرد امري که باعث نگراني چين نيز شده است. تنش‌ها و رويدادهاي اخير مي‌تواند نشانه اي از ادامه رويکرد تلافي جويانه ميان کره شمالي و آمريکا باشد.
دراين ميان کره‌شمالي هشدار داد، رزمايش‌هاي کره جنوبي و آمريکا شبه جزيره کره و کشورهاي واقع در شمال شرق آسيا را به سمت فاجعه اتمي‌سوق مي‌دهد. جا سونگ نام"، نماينده کره شمالي در سازمان ملل در نامه‌اي به شوراي امنيت اين سازمان نوشت، آمريکا از ناوهاي هواپيمابر هسته‌اي، زيردريايي‌هاي اتمي، بمب افکن‌هاي استراتژيک اتمي‌و جنگنده‌هاي رادارگريز در رزمايش مشترک که روز چهارشنبه آغاز شد، استفاده مي‌کند.
آمريکا، ژاپن و کره‌جنوبي خواستار تشکيل جلسه‌اي براي رايزني درباره آزمايش‌هاي موشکي اخير کره‌شمالي شدند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، نمايندگي آمريکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: سه کشور آمريکا، ژاپن و کره جنوبي خواستار آن شده‌اند که شوراي امنيت هر چه سريع‌تر جلسه‌اي را با هدف بررسي و رايزني درباره آزمايش‌هاي موشک‌هاي بالستيک توسط کره‌شمالي برگزار کند.در حالي که نمايندگي آمريکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که زمان دقيق برگزاري اين جلسه هنوز مشخص نشده است.
 اما شوراي امنيت اعلام کرده چهارشنبه تشکيل جلسه مي‌دهد.کره جنوبي به تازگي اعلام کرد که کره شمالي چهار موشک را آزمايش کرده که سه فروند از آنها در آبهاي منطقه‌اي ژاپن در "درياي ژاپن" فرود آمده است.مقام‌هاي ارتش کره جنوبي مي‌گويند اين موشک‌ها روز دوشنبه به وقت محلي از منطقه تونگ‌چانگ‌ري در نزديکي مرز شمالي چين شليک
 شده‌اند.
در همين حال، وزارت امور خارجه روسيه در واکنش به آزمايش موشکي جديد کره شمالي از جناح‌هاي مختلف خواست خويشتنداري بيشتري از خود نشان داده و به عواقب منفي تشديد مضاعف تنش‌ها فکر کنند.
استقرار موشک تاد
يک روز پس از آزمايش موشکي توسط کرۀ شمالي، وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد سپر ضد موشکي خود به نام «تاد» را در کرۀ جنوبي و در اطراف پايگاههاي نظامي‌خود در اين کشور مستقر مي‌کند.
توافق ميان سئول و واشنگتن براي استقرار اين سپر موشکي سال گذشته به دست آمده بود اما به گفتۀ مقامات کرۀ جنوبي، تکرار آزمايشات موشکي پيونگ يانگ به اجراي اين توافق سرعت بخشيده است.
همزمان، خبرگزاري رسمي‌کرۀ شمالي نيز اعلام کرد پرتاب آزمايشي چهار موشک از سوي حکومت اين کشور به سمت درياي ژاپن نوعي تمرين براي هدف قرار دادن پايگاههاي آمريکايي در ژاپن در مواقع ضروري بوده است.
 به گزارش اين خبرگزاري، کيم جونگ اون، رهبر اين کشور پرتاب اين چهار موشک را که صبح روز ششم مارس صورت گرفته، نظارت کرده است.پرتاب آزمايشي اين موشک‌ها که از نوع بالستيک بوده، با واکنش کرۀ جنوبي، ژاپن و آمريکا مواجه شده است. نخست وزير ژاپن امروز (سه شنبه) به خبرنگاران گفت، در جريان تماس تلفني که با رئيس‌جمهوري آمريکا به منظور صحبت درخصوص پرتاب‌هاي موشکي اخير کره شمالي داشته دونالد ترامپ به وي اعلام کرده که واشنگتن صددرصد در کنار توکيو است.
 به گزارش خبرگزاري رويترز، شينزو آبه، نخست وزير ژاپن گفت: ما به اين توافق رسيده‌ايم که اقدامات اخير کره شمالي نقض آشکار قطعنامه سازمان ملل و چالشي در برابر امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي است.
چين در واکنش به استقرار سامانه دفاع ضدموشک بالستيک آمريکايي در شبه جزيره کره گفت، اقداماتي در مقابله با اين مساله انجام خواهد داد که تبعات آن متوجه سئول و واشنگتن خواهد شد.
بنا به گزارش خبرگزاري «يونهاپ» کره جنوبي، بخش‌هايي از اين سامانه روز دوشنبه به پايگاه هوايي «اوسان» در «پيونگ‌تائيک» واقع در 43 مايلي جنوب سئول انتقال داده شد. تاد يک سامانه موشکي ضد بالستيک است که توسط شرکت لاکهيد مارتين آمريکا ساخته شده‌است. موشک اين سامانه کلاهک حمل نمي‌کند بلکه با انرژي جنبشي خود، موشک دشمن را نابود مي‌کند.
برد رادار سامانه تاد 1000 کيلومتر، برد عملياتي موشک 200 کيلومتر، سقف پرواز آن 150کيلومتر و سرعت آن هزارو 80 کيلومتر بر ساعت است.توافق ميان واشنگتن و سئول در خصوص استقرار تاد در شبه جزيره کره بين اين دو کشور از مدت‌ها پيش مطرح و در ماه ژوئن 2016 به دنبال توسعه برنامه هسته‌اي کره شمالي قطعي شد.
تنش کره شمالي با مالزي
به دنبال جنجال قتل نابرادري رهبر کره شمالي و اخراج سفير اين کشور از مالزي به اتهام دست داشتن در اين امر، مقامات کره شمالي در اقدامي‌همچنين غيرمعمول خروج تمام اتباع مالزي را از کشورشان ممنوع اعلام کردند.
 اين اقدام در واکنش به بزرگترين اختلاف ديپلماتيک ميان دو کشور در پي قتل برادر ناتني رهبر کره شمالي در کوآلالامپور به وجود آمد.به گزارش پايگاه خبري بي‌بي‌سي ورلد، در واکنش به اين اقدام پيونگ يانگ، دولت مالزي هم خروج تمام کارکنان سفارت کره شمالي را ممنوع اعلام کرده و گفته "اين کار لازم بوده است".
فعاليت‌هاي تلافي جويانه پيونگ يانگ در بحبوحه تحقيقات دولت مالزي درباره قتل برادر ناتني رهبر کره شمالي انجام مي‌شود.
 او ماه گذشته در فرودگاه بين‌المللي کوآلالامپور با عامل اعصاب وي ايکس کشته شد.در حالي که مالزي مستقيما دولت کره شمالي مسئول اين حمله ندانسته، ظن بسياري وجود دارد که پيونگ يانگ مسئول آن باشد. کره شمالي قاطعانه هرگونه اتهام را رد مي‌کند و مالزي را به عدم مديريت صحيح تحقيقات و "هم دستي با دشمنانش" متهم کرده است.مالزي و کره شمالي هر دو سفراي يکديگر را اخراج کردند. تصميم ديروز کره شمالي در ممنوع الخروج کردن اتباع مالزي به بهانه "پيشگيري‌هاي امنيتي" صورت گرفته است.
خبرگزاري دولتي کي سي ان اي کره شمالي اعلام کرد: اين ممنوعيت تا زماني که حادثه مذکور که در مالزي رخ داده به درستي حل شود، ادامه خواهد يافت. اتباع مالزي در کشورمان مي‌توانند به زندگي‌شان طبق معمول ادامه دهند.ساعاتي پس از آن نيز معاون نخست وزير مالزي اعلام کرد، کارمندان سفارت کره شمالي و مقامات ديپلماتيک اين کشور اجازه خروج از مالزي را ندارند.
او گفت: ما قصد نداشتيم چنين کاري انجام دهيم اما انجام اين کار لازم بود.هنوز مشخص نيست که چه تعداد از اتباع مالزي درگير اين ممنوعيت شده‌اند.

تاسيس ستاد فرماندهي ارتش اروپا
وزراي دفاع و خارجه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در نشست خود در بروکسل نخستين گام را براي ايجاد يک ارتش واحد اروپايي برداشتند. بر اساس تصميم وزرا يک ستاد فرماندهي در بروکسل ايجاد خواهد شد که هدفش آموزش نيروهاي نظامي‌است.فدريکا موگريني، مسئوليت اداره سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين زمينه گفت: «واقعا دلگرم شدم، چراکه‌امروز تصميمات بسيار مهمي‌گرفتيم. ۵، ۶ ما پيش، گرفتن چنين تصميمي‌بعيد به نظر مي‌رسيد. اين تصميم نشان مي‌دهد که‌امنيت اروپا و شهروندانش براي تصميم گيران مهم است. جهان از اتحاديه اروپا مي‌خواهد که در مسائل دفاعي و امنيتي مسئوليت بيشتري بپذيرد.»اين ستاد فرماندهي وظيفه اش تنها آموزش نيروهاست و در مسائل ديگر به طور مثال در درگيري‌هاي نظامي‌نمي‌تواند دخالت کند. به نظر مي‌رسد پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا درباره ناتو، اروپايي‌ها تصميم گرفتند بيشتر روي توان خود حساب کنند.

حمايت رهبران حوزه يورو از اروپاي چند سرعته
رهبران چهار کشور قدرتمند حوزه يورو از اروپاي چند سرعته حمايت کردند. رويترز، همزمان با نگراني‌هاي اتحاديه اروپا درباره آينده اي منهاي انگلستان، رهبران قدرتمندترين اقتصادهاي حوزه يورو حمايت خود را از اروپاي چندسرعته اعلام کردند.رهبران فرانسه، آلمان، ايتاليا و اسپانيا روز دوشنبه در کاخ ورساي براي انجام هماهنگي‌هاي لازم قبل از برگزاري ملاقات سران اتحاديه اروپا در رم در تاريخ 25 مارس ديدار کردند. اين ديدار به مناسبت شصتمين سال معاهده رم که راه را براي يکپارچگي اروپا هموار کرد صورت خواهد گرفت.اين ديدار تحت تاثير مجموعه اي از اتفاقات غيرمنتظره مانند راي انگلستان به خروج از اتحاديه، فشارهاي اقتصادي و نحوه مواجهه با موج مهاجرت انجام خواهد شد.فرانسه، آلمان و هلند به عنوان کشورهاي بنيانگذار اتحاديه اروپا همگي امسال انتخابات برگزار خواهند کرد. احزاب ضد اتحاديه اروپا و ضد مهاجرت اميدوارند با تمرکز بر مسايل امنيتي در اين انتخابات بتوانند به سياست قاره اروپا شکلي جديد ببخشند.فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه خواستار اتحاد بين تمام بيست و هفت کشور عضو اين اتحاديه شد اما گفت اين به معناي يک شکل بودن نيست.انگلا مرکل صدراعظم آلمان نيز گفت که اگر اتحاديه اروپا نگذارد کشورهاي عضو در سطوح متفاوت و سرعت‌هاي مختلف به مشارکت بپردازندع به مشکل برخورد خواهد کرد.برخي کشورهاي فقير عضو اتحاديه بخصوص آنها که در شرق اين قاره قرار دارند، نگران هستند که طرح چنين ديدگاههايي با افزايش شکافهاي موجود به ضرر آنها تمام شود.پائولو جنتيلوني، نخست وزير ايتاليا از ايده چند سرعته شدن اروپا حمايت کرد و گفت اين کار به اروپا اجازه خواهد داد که در سطوح مختلف در مقابل جاه طلبي‌هاي اعضا خود پاسخگو باشد.

ورود رئيس جمهور پرو در رسوايي مالي برزيل
دادستان‌هاي پرو دستور تحقيقاتي درباره ارتباط احتمالي رئيس جمهور اين کشور با رسوايي مالي بين المللي مربوط به شرکت برزيلي "اودبرچت" را صادر کردند.به گزارش خبرگزاري فرانسه،‌ کاترين آمپوئرو، دادستان ويژه فساد در پرو گفت، دستور به انجام "تحقيقات اوليه درباره يک سري پرداخت‌هاي مشکوک" از جانب شرکت اودبرچت به شرکت سرمايه گذاري آمريکاي لاتين که مرتبط با پدرو پابلو کوچينسکي، رئيس جمهور پرو است را داده است.او خاطر نشان کرد، مقامات دستور داده‌اند تحقيقات مشابهي در مورد آلن گارسيا، رئيس جمهور اسبق پرو نيز به ظن دريافت رشوه براي بستن قرارداد ساخت خط مترو با شرکت اودبرچت، انجام شود.کوچينسکي پيشتر دريافت رشوه از شرکت اودبرچت را رد کرده بود و گارسيا نيز در پيامي‌در توئيتر اتهاماتي که روز دوشنبه عليه او مطرح شده را رد کرده است.دو رئيس جمهور سابق ديگر يعني آلخاندرو تولدو و اولانتو هومالا نيز موضوع تحقيقاتي به اتهام دريافت رشوه قرار گرفته‌اند.شرکت ساخت و ساز اودبرچت در چند کشور آمريکاي لاتين به عنوان عامل فساد اقتصادي هدف تحقيقات قرار گرفته و مهمترين تحقيقات عليه اين شرکت در کشور متبوعش يعني در برزيل در حال انجام است.اين شرکت اذعان کرده که در پرو 29 ميليون دلار رشوه داده تا قراردادهاي دولتي را به دست آورد.


موشک‌هاي با قابليت کلاهک هسته اي تا سنفرانسيکو ، لس آنجلس ، پرتلند يا سياتل در مدت زمان خاصي قابل وقوع است. علاوه برآن سرنوشت توکيو ، سئول ، سيدني و کوالالامپور نيز در خطر است. ترامپ اعلام کرده که چنين اتفاقي نخواهد افتاد، اما در اينباره چه کار بايد کرد؟ يکي از ادعاهاي بزرگ ترامپ درطول کمپين انتخاباتي اش اين بود که خود را يک معامله گر بزرگ خواند که استعدادش در مذاکره باعث موفقيتش در بازارمعاملات ملکي در نيويورک شده است و مي‌تواند از آن در ديپلماسي بين المللي استفاده کند. حال وقت آن است که ترامپ به پيونگ يانگ برود و اين معامله بزرگ را شروع کند. ترامپ مي‌تواند ارتش و تجهيزات کره شمالي را بمباران کند اما خطر به راه‌انداختن جنگي واقعي وجود دارد که باعث ازبين رفتن متحدان آمريکا، مرگ گسترده نيروهاي آمريکايي ، از بين رفتن شکوفايي و صدمه به محيط زيست و اقتصاد جهاني خواهد بود. دونالد ترامپ حداقل نگران برخي از اين موارد هست. ترامپ به جاي اينکار مي‌تواند از هيئت‌هاي روسيه و چين براي حل اين مسئله و رام کردن کيم جونگ اون استفاده کند. اما تجربه نشان داده است که اين امر موفقيت محدود خواهد داشت.
 پس او بايد سفري تاريخي به کره شمالي داشته باشد و پس از ديدار از محل يادبود کيم جونگ ايل و کيم جونگ سونگ با آخرين رهبر استالينيستي جهان برسر سفره سوشي و استيک کوبي بنشيند. چندين استاندارد براي موفقيت وجود دارد . اول اينکه ترامپ نيازمند درک شخصيت خنده دار و حساس کيم جونگ اون است که به دونالد شباهت دارد.
کيم غيرقابل پيش بيني است کيم نگران بقاي قدرتش است که باعث رفتار پارانويد او شده است. کيم تملق را دوست دارد و مي‌خواهد نسبت به بقاي دولتش اطمينان داشته باشد. سفر ترامپ به کره شمالي مي‌تواند شروع خوبي براي اين پروژه باشد. و ترامپ مي‌تواند هديه مناسبي را به کيم بدهد و اين سفر شبيه سفر تاريخي نيکسون به چين باشد.اما ترامپ بايد شخصيت خودشيفته و غيرقابل پيشبيني خود را نيز به کيم جونگ اون نشان دهد. پيام دولت ترامپ واضح است اگر آمريکا کره شمالي را به رسميت بشمارد و تحريم‌ها را درقبال عقب نشيني کره بردارد . کره شمالي نيز قانع مي‌شود تا از سياست‌هاي خصمانه در آينده دوري کند.
ترجمه: فاطمه مهتدي