پس از سال‌ها کشمکش و اعتراض سپرده‌گذاران؛
مبالغ قابل انتقال و قابل پرداخت حساب‌هاي تعاوني اعتبار ثامن الحجج ( در حال تصفيه) به همه سپرده گذاران تعلق مي‌گيرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايلنا، تعاوني اعتبار غير مجاز ثامن الحجج از بزرگترين موسسات فعال در بازار غير متشکل پولي بود که به علت مديريت ناکارآمد در سال 1394 در گرداب بحران مالي فرو رفت.
بحران پيش گفته و ناتواني آن تعاوني در بازپرداخت سپرده‌هاي مردم، منجر به ورود حوزه‌هاي حاکميتي به منظور تدبير و مديريت اين اتفاق شد.
به اين منظور و براي نخستين بار در کشور، قوه قضائيه، بانک مرکزي و نهادهاي امنيتي با مشارکت و همکاري کم نظير، يکي از بزرگترين معضلات موجود در بازار غيرمتشکل پولي را مديريت و با حفظ دارايي‌ها و منابع نقدي اندک موجود و با استفاده از منابع عمومي‌به برنامه ريزي اجرايي ساماندهي تعاوني ورود کردند. آنچه در پي مي‌آيد گزارشي مختصر، از تلاش 15 ماهه براي حل مشکل ايجاد شده و برنامه‌هاي آتي طرح ساماندهي است. تعاوني اعتبار ثامن الحجج دانش آموختگان سبزوار در سال 1380 پيش از قانون تنظيم بازار غير متشکل پولي و بدون مجوز بانک مرکزي به ثبت رسيد و از سال 1386 با عنوان خود خوانده تعاوني اعتبار آزاد، به گسترش شعب و جذب سپرده‌هاي مردم اقدام کرد.تعاوني موصوف در سال 1389 در طرح ساماندهي بازارغير متشکل پولي قرار گرفت ليکن تنها به پيش ثبت نام و واريز مبلغ مشخصي در بانک مرکزي از منشاء سپرده‌هاي مردم بسنده کرد و علي رغم اخطاريه هاي متعدد، ساير مراحل لازم براي تطبيق فعاليت هاي خود را با ضوابط و مقررات به منظور دريافت مجوز فعاليت طي نکرد و از ارائه اطلاعات مورد نياز بازرسان بانک مرکزي و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز خودداري مي کرد.
سپرده گيري از آحاد مردم بدون مجوز بانک مرکزي به مقدار بيش از دو برابر حد تعيين شده در قانون اخلال کلان در نظام اقتصادي کشور، عدم رعايت نسبت‌هاي سلامت و ثبات مالي نظير پرداخت تسهيلات کلان به افراد خاص بدون توجيه اقتصادي و در نظر گرفتن شاخص‌هاي مديريت ريسک، مالکيت و مديريت فردي و خانوادگي، استخدام نيروهاي انساني سفارشي و غير متخصص، گسترش بي ضابطه شعب، تبليغات فراوان در رسانه ‌هاي گوناگون با هزينه‌هاي گزاف و تيم داري ورزشي گسترده از محل سپرده‌هاي مردم، يکپارچه نبودن سيستم مالي تعاوني و عدم ارائه اطلاعات صحيح و کافي به مراجع قانوني، تنها بخشي از اشکالات و تخلفات تعاوني ياد شده بوده است.
در اين راستا تعاوني مذکور از طريق پرداخت سودهاي با نرخ فراتر از شبکه مجاز بانکي و تبليغات گسترده با سوء استفاده از ناآگاهي برخي سپرده گذاران و فريب افراد سودجو به افزايش ميزان و تعداد سپرده‌ها مبادرت کرد و همچنين با ارائه‌امار و ارقام نادرست، حساب سازي، بزرگ نمايي  و ارزيابي غير واقعي دارايي‌ها و تعداد سپرده گذاران،سعي در موجه و سودآور نشان دادن فعاليت هاي غيرقانوني و همچنين هزينه زا بودن هرگونه برخورد سلبي با خود را داشت.
از اين قبيل اقدامات مي توان به اختلاف حساب 2 هزار ميليارد ريالي در سرفصل مطالبات ادعايي تعاوني از بانک مرکزي اشاره کرد در حالي که اين مبلغ هيچ گاه به حساب‌هاي اين بانک واريز نشده و غالباً توسط دست اندرکاران تعاوني از طريق تماس تلفني به اسم بانک مرکزي از شعب جمع آوري شده و با کارشکني و عدم همکاري مسئولين تعاوني نيز تا کنون سرنوشت اين مبلغ در‌هاله اي از ابهام باقي مانده است.
مديريت ناکارآمد منابع از جمله سرمايه گذاري در املاک و مستغلات و رکود طولاني اين بخش از يک سو و پرداخت سودهاي بالا حتي در مواردي بيش از 45 درصد به سپرده هاي جذب شده از سوي ديگر را مي توان عمده ترين دليل بحران مالي اين تعاوني به حساب آورد.
بحران مالي و ناتواني تعاوني اعتبار غيرمجاز ثامن  الحجج در بازپرداخت سپرده ‌هاي مردم، منجر به تشکيل کارگروه ويژه رسيدگي به اين موضوع شد و اين کارگروه از نيمه دوم آذر ماه 1394 آغاز بکار کرد.
سيامک ره پيک معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان، سيدجواد مغيث معاون اداره کل امور انتخابات، به همراه جمعي از مسئولان برگزاري انتخابات رياست جمهوري با حضور در شرکت چاپ و نشر بانک ملي ايران از چگونگي روند چاپ تعرفه‌هاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بازديد کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران ، در اين بازديد رضا منصوري مديرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ،گزارشي از عملکرد اين شرکت در سنوات گذشته ارائه و از چگونگي روند چاپ تعرفه و برگه‌هاي انتخابات مختلف در دور گذشته و همچنين در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مطالبي را بيان کرد.  ره پيک نيز با بيان ويژگي‌هاي يک مرکز چاپ و نشر مطمئن و نظام‌مند گفت : داشتن يک چنين مرکزي در تمام نظام‌هاي سياسي و اداري لازم و ضروري است و داشتن علم و تخصص در کنار امنيت از نکات مهم در اين مراکز حساس است.
معاون اجرايي شوراي نگهبان با برشمردن نکات برجسته شرکت چاپ و نشر بانک ملي ايران گفت : اين شرکت در سنوات گذشته به خوبي امور مربوط به چاپ برگه‌هاي انتخابات را انجام داده است و اميدواريم در انتخابات پيش رو نيز با توجه به حجم کار، روند چاپ و توليد برگه‌هاي راي به خوبي انجام شود.
ره پيک همچنين با اشاره به توليد انواع کارت‌هاي الکترونيکي در شرکت چاپ و نشر بانک ملي ايران، بر اهميت برگزاري الکترونيکي انتخابات تاکيد کرد و گفت : حوزه فناوري ما بايد امکانات لازم و کافي را داشته باشد تا بتوانيم با اطمينان و امنيت انتخابات را برگزار کنيم.
مديران حقوقي بانک قوامين نقش مهمي‌در اجراي سند تحول دارند. مديران حقوقي بانک در سراسر کشور به عنوان يک مجموعه تخصصي نقش بسيار مهمي‌در اجراي سند تحول دارند که حفظ و احقاق حقوق ميليون‌ها ذي نفع جزو وظيفه اصلي اين مديران محسوب مي‌شود.
دکتر نجف پور قائم مقام مديرعامل بانک قوامين در ششمين همايش تخصصي معاونت حقوقي که با موضوع نقش حقوقي بانکي در تحقق اقتصاد مقاومتي 10 و 11 اسفندماه در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگي ورزشي پاس قوامين برگزارشد، با بيان مطلب فوق گفت: برگزاري همايش‌هاي تخصصي در راستاي سند تحول بانک و همگام با سياست‌هاي سند تحول بانک است، چرا که ايجاد مفاهمه واحد و ادبيات غالب منجر به ايجاد مطالبه عمومي‌جهت اجراي سند تحول خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه در زمينه حوزه‌هاي تخصصي بايد در جهت اجراي سند تحول اقدامات اساسي انجام شود، افزود: حوزه‌هاي تخصصي بانک در شعبه و ستاد بانک بايد با شناخت اهداف راهبردي، نقش خود را در جهت اجرائي کردن سند تحول بيابند و با طرح ريزي و برنامه ريزي مدون چگونگي انجام فعاليت‌ها و ريز فعاليت‌ها را مديريت نمايند.
عضو هيئت مديره بانک با بيان اينکه در ابتدا سند تحول، تحول بنيادين معرفت و خودشناسي است، ادامه داد: يکي از بديهي‌ترين مسائل شناخت مسائل و مشکلات، نقات ضعف و قوت، تهديد‌ها و فرصت‌ها است. يکي ديگر از مباحث مهم در اين عرصه مديريت اقتضائي است که بايد حسب زمان و مکان مشخص تصميم گرفته شود.

وحيد محمدي رييس شعبه لردگان استان چهارمحال و بختياري بانک قرض الحسنه مهر ايران اقدامات مثبت صورت گرفته در راستاي دستيابي به اهداف بانک به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به نيازمندان واقعي جامعه را تشريح کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، وحيد محمدي رييس شعبه لردگان بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان چهارمحال و بختياري گفت: با اقدامات صورت گرفته و با توجه به‌امار پايان بهمن ماه سال جاري تقريبا 26 درصد رشد منابع بوده که‌اميد است با توکل به خدا و تلاش به رشد برنزي 30% دست يابيم.
محمدي با اشاره به نسبت مصارف به منابع شعبه بيان داشت: با احتساب آمار پايان بهمن ماه وبدون لحاظ آمار تسهيلات ازدواج و کميته‌امداد امام(ره) و بهزيستي مصارف شعبه روند مناسبي دارد.
رئيس شعبه لردگان بانک قرض الحسنه مهر ايران در خصوص اقدامات انجام شده در زمينه‌هاي جذب منابع پايدار قرض الحسنه افزود: انسانها تا زماني که تلاش مي‌کنند زنده و پويا هستند و سازمانها و نهادهاي مالي براي تدام فعاليت بايستي همواره با نيازهاي به روز مشتريان پاسخ مناسب دهند. همواره تلاش شده در عمل، تکريم ارباب رجوع و انجام بموقع وظايف در قبال مشتريان مورد تاکيد اساسي قرار دهيم.
وي در ادامه افزود: همواره سعي شده به عنوان يک مشاور مالي براي مشتري براي رفع نياز در چارچوب ضوابط اقدام شود و از مشتريان مي‌خواهيم افتتاح حساب قرض الحسنه را بعنوان يک ارزش اسلامي‌و سنت حسنه تلقي نمايند.
وحيد محمدي ضمن تاکيد بر اهميت بازاريابي در دستيابي به اهداف شعبه گفت: با توجه به محروم بودن منطقه از فعاليت‌هاي صنعتي و اينکه شغل اصلي مردم کشاورزي و دامداري مي‌باشد تلاشها جهت پيشبرد اهداف بانک به شکل منطقي و در راستاي شناساندن بانک به مردم صورت مي‌گيرد.
محمدي افزود: در بحث رعايت اصول اخلاقي ما با دو وظيفه تعهد ديني و تعهد کاري مواجه هستيم. هر انساني بر حسب اعتقادات خود و اجتماع خود بايستي تعهدات اخلاقي خود را رعايت کند. اما از جنبه تعهد کاري ذکر يک نکته حائز اهميت مي‌باشد که مردم ما را در شهري که زندگي مي‌کنيم با شغلمان و رفتارمان مي‌شناسند، به عبارت ديگر بخشي از شخصيت هر انساني، متاثر از کار و حرفه اوست پس براي ايجاد منافع خود و سازمان همانقدر که درمحيط کار به اصول بايستي پايبند باشيم در خارج از محيط کار هم مي‌بايست شخصيت حرفه اي و کاري و هويتي خويش را قدر بدانيم و قطعا رفتار‌هاي کارکنان در شخصيت سازمان نيز تاثير گذار است.

بانک شهر به انتخاب مردم، در ميان ۵ بانک محبوب کشور قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر در صفحه اينستاگرام اين بانک، در سومين جشنواره "بانک محبوب من" که از ۲۳ آذر تا پنجم بهمن‌ماه برگزار شد، بانک شهر به انتخاب مشتريان شبکه بانکي، به عنوان يکي از ۵ بانک‌ محبوب کشور معرفي شد.
در اين جشنواره که با حضور تمامي‌بانک‌ها برگزار شد، بانک شهر در رديف پنج بانکي قرار گرفت که شهروندان بيشترين علاقه را به افتتاح حساب در اين بانک نشان دادند.
اين جشنواره همه ساله، باهدف تعيين محبوب‌ترين بانک‌ها ازنظر مشتريان شبکه بانکي برگزار مي‌شود و طي آن مشتريان با امتيازدهي به بانک موردعلاقه‌شان، بانک‌هاي محبوب را انتخاب مي‌کنند.
بر اين اساس، سال گذشته و در جشنواره دومِ «بانک محبوب من» 94، بانک شهر در رده دوازدهمين بانک از لحاظ محبوبيت و علاقه به افتتاح حساب قرار داشت که با تلاش مديران و کارکنان در سومين دوره اين جشنواره مقام سوم در جمع محبوب‌ترين بانک‌ها کسب کرد که در اين سال، شعار نوآوري در خدمت به عنوان برترين شعار انتخاب شد.
در جشنواره سومِ «بانک محبوب من» در سال 95، در طول سي و شش روز برگزاري جشنواره «بانک محبوب من»، به انتخاب 50 هزار مشتري شبکه بانکي، بانک‌ شهـــر به عنوان يکي از پنج بانک محبوب توسط مردم انتخاب شد.
در اين جشنواره، بانک شهر دو عنوان جايزه "بانک محبوب ايران" و " برترين بانک در آموزش مشتريان از طريق فعاليت‌هاي ارتباطي و روابط عمومي‌بانک" را به خود اختصاص داد.

در آيين اختتاميه سومين جشنواره سالانه بانک محبوب من که با حضور مديران نظام بانکي کشور در محل دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد، بانک حکمت ايرانيان تنديس اين جشنواره را در بخش برترين پيشرفت در سال 95 بدست آورد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، در سومين جشنواره سالانه بانک محبوب من که از 23 آذر تا 5 بهمن بر اساس نظرسنجي از مشتريان نظام بانکي کشور برگزار شد ، در مجموع 50 هزار نفر در اين جشنواره شرکت کردند که بانک حکمت ايرانيان موفق شد به راي مشتريان ، تنديس برترين پيشرفت در سال 95 را از آن خود کند .
بر اساس اين گزارش ، سيد محمد مير جعفري دبير اين جشنواره در ابتداي مراسم به ارائه گزارشي از روند برگزاري سومين دوره اين جشنواره پرداخت و ضمن تشکر از حمايت تمامي‌بانکها از برگزاري اين جشنواره خاطرنشان کرد:
رسالت ما در جشنواره بانک محبوب من اينست که اطلاعات و گزارش‌هاي تحليلي بدست آمده از نظرسنجي مردم در اين جشنواره را در اختيار نظام بانکي قرار دهيم تا از اين مسير بتوانيم تغيير و تحولي در فرآيند فعاليت‌هاي بانکها ايجاد کنيم.
وي در خصوص برنامه‌هاي آينده اين جشنواره در سال بعد نيز تصريح کرد : راه‌اندازي سامانه نظرسنجي‌هاي فصلي و تخصصي به همراه گزارش‌هاي آنلاين ، آغاز ليگ شبکه‌هاي اجتماعي و افزايش نقاط تماس با مشتريان از جمله مهمترين سرفصلهاي جشنواره بانک محبوب من در سال آينده خواهد بود.

مدير امور اعتباري بانک مسکن عنوان کرد:
مدير امور اعتباري بانک مسکن با بيان اينکه بانک مسکن از آغاز اجراي طرح مسکن مهر، تأمين مالي دو ميليون و ۳۵۷ هزار واحد را متقبل شده است گفت: تا کنون يک ميليون و ۷۳۵ هزار واحد از اين تعداد توسط بانک، فروش اقساطي شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌نادر قاسمي‌با تأکيد بر اينکه بيش از ۶۵ درصد واحدهايي که فروش اقساطي شده‌اند، توسط بانک مسکن در دولت يازدهم انجام شده است افزود: بعد از ابلاغ افزايش سقف تسهيلات از ۳۰۰ به ۴۰۰ ميليون ريال توسط بانک مرکزي به بانک مسکن و مشخص شدن تعداد ۳۹۰ هزار واحد مشمول افزايش سقف تسهيلات، همه شعب را بسيج کرده‌ايم تا اين تسهيلات به سرعت پرداخت شود. وي با بيان اينکه ۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزايش سقف ۲۵۰ به ۳۵۰ ميليون ريال و ۳۹۰ هزار واحد مشمول افزايش سقف ۳۰۰ به ۴۰۰ ميليون ريال شده‌اند تصريح کرد: پرداخت افزايش سقف «۲۵ به ۳۰» از سال گذشته تا کنون ادامه داشته و افزايش «۳۰ به ۴۰» پروژه‌ها جهت ثبت قرارداد متمم به دفترخانه ارسال و به تدريج سهم الشرکه نيز آغاز شده است.
مدير امور اعتباري بانک مسکن با تأکيد بر اينکه بانک مسکن آمادگي کامل دارد که بر اساس مصوبه شوراي عالي پول و اعتبار و با رعايت ضوابط و تشخيص بانک عامل، پروژه‌ها را تأمين مالي کند ادامه داد: با توجه به دستور رييس جمهوري و وزير راه و شهرسازي و همچنين تأکيد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، همکاران، تمام تلاش خود را در جهت اجراي به موقع پرداخت تسهيلات به کار بسته‌اند و مقرر است که تکليف واحدهاي باقيمانده و در حال ساخت مسکن مهر مشخص شود. قاسمي‌با اشاره به نامه وزير راه و شهرسازي به استانداران سراسر کشور عنوان کرد: در اين نامه درخواست شده که جلساتي به صورت هفتگي برگزار شود تا مسايل پروژه‌هاي به صورت استاني تعيين تکليف شوند. وي اظهار کرد: در بهمن ماه، مديرعامل بانک طي نامه اي از همه مديران استاني بانک خواست تا در اين جلسات، فعالانه حضور داشته باشند و در جهت تسهيل و تسريع پرداخت تسهيلات اعطايي مسکن مهر و افزايش سقف «۳۰ به ۴۰» اقدام کنند. اين مقام مسوول در بانک مسکن افزود: در جلسه اي به صورت ويدئو کنفرانس، مشکلات مديريت‌ها را در جهت اجراي اين طرح، رفع کرديم و خواستيم در فرصت باقيمانده، اين تسهيلات به پروژه‌ها تخصيص يابد. قاسمي‌با اشاره به اقدام اخير بانک در جهت رفع مشکلات مسکن مهر پرديس گفت: مسکن مهر پرديس دو سال بعد از ساير پروژه‌ها در سراسر کشور آغاز شد و در جهت رفع مشکلات موجود، در روز پاياني بهمن ماه، اکيپي از ستاد مرکزي بانک و مديريت شرق تهران به اين شهر جديد اعزام شدند و در شرايط بد جوي، پروژه‌ها را ارزيابي کردند و نشستي با دفاتر اسناد رسمي‌منطقه برگزار کرديم تا کار انعقاد قرارداد پرديس را در اولويت قرار دهند.
رئيس گروه مالي گردشگري در جريان بازديد از پروژه فولاد شهرستان بافت در جمع خبرنگاران گفت: فاز اول با ظرفيت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجي با فراهم کردن اشتغال براي ۳۰۰ نفر تا شش ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش روابط عمومي‌گروه مالي گردشگري، «مهدي جهانگيري» که همراه با «عليرضا رزم حسيني»، استاندار کرمان و «خسرو خواجه حسني»، مديرعامل بانک گردشگري و جمعي از مسئولين از پروژه فولاد بافت بازديد مي‌کرد درباره فاز بعدي اين پروژه گفت: فاز دوم اين پروژه يک پکيج فولادي است که در يک دوره دو ساله با سرمايه گذاري هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان به بهره برداري خواهد رسيد ضمن اينکه LC اين پروژه با طرف چيني گشايش پيدا کرده است. وي افزود: به دليل ايجاد همين پروژه‌هاي بزرگ در اين منطقه و براي اينکه بتوان براي اسکان گردشگران، مهندسين و افرادي که بعد از اين در اين شهرستان رفت و آمد خواهند کرد عمليات اجرايي هتل ۴ ستاره در يکي از بهترين مناطق اين شهرستان با حضور استاندار کرمان و جمعي از مسئولين کلنگ زني شد که فاز اول هتل ۴ ستاره با ۴۲ ميليارد تومان سرمايه گذاري ظرف دو سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
نخستين پايگاه شبانه روزي دومنظوره بانک ملت در جزيره کيش با حضور محمد بيگدلي، رييس هيات مديره اين بانک به بهره برداري رسيد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين مراسم که رحيم طاهري مدير امور ناحيه يک، مجيدي مدير شعب مناطق آزاد تجاري و صنعتي، دکتر شيرزاد مدير سرمايه گذاري مناطق آزاد، جهانبخش جانشين فرماندهي نيروي انتظامي‌کيش ، دکتر قليان معاون عمراني سازمان مناطق آزاد کيش، روساي حوزه و شعب کيش و جمع کثيري از مشتريان ارزنده، غرفه داران وکسبه مراکز تجاري کيش نيز در آن حضور داشتند، پايگاه دو منظوره بانک ملت در پرترددترين و بهترين موقعيت جغرافيايي جزيره کيش، به صورت رسمي‌آغاز به کار کرد. اين پايگاه شبانه روزي منحصر به فرد در خيابان اعتصامي‌فر و در مجاورت بازارهاي مهمي‌چون مرکز تجاري،‌هايپر مارکت و بازار پرديس کيش قرار دارد و داراي مبلمان شهري و تجهيزات تهويه مطبوع، دو دستگاه خود پرداز سالني و يک دستگاه پايانه بانکي غير نقد است و به عنوان اولين ايستگاه مجهز و مسقف ميني بوس راني و به منظور محل تجمع ، استراحت و انتظار مسافران درون شهري نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
مدير عامل بانک بين‌المللي سپه لندن : قادر به ارايه خدمات بانکي در عرصه بين‌المللي هستيم
مديرعامل بانک بين‌المللي سپه لندن گفت: بانک بين‌المللي سپه لندن و ساير شعب اروپايي بانک سپه بعد از موافقتنامه برجام قادر به ارايه خدمات بانکي در عرصه بين‌المللي و از جمله شرکت‌ها و پروژه‌هاي ايراني است. به‌گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه مديرعامل بانک بين‌المللي سپه لندن با اشاره به‌مصاحبه يکي از مديران اين بانک با خبرگزاري وال استريت ژورنال اظهار داشت: همان‌گونه که قبلاً و مستمراً اطلاع‌رساني شده است , بانک بين‌المللي سپه و ساير شعب اروپايي اين بانک همانند ديگر واحدهاي بانک‌هاي ايراني در اروپا و انگلستان پس از توافقنامه برجام با انجام اقدامات لازم و اخذ مجوزهاي مربوطه فعاليت مجدد خود را از سرگرفته‌اند. وي افزود: بانک بين‌المللي سپه لندن نيز هم‌اينک قادر است عمليات اعتبارات و معاملات اسنادي، صدور ضمانتنامه‌ها و تأييديه‌هاي بانکي، اعطاي تسهيلات کوتاه مدت و ميان مدت و ساير خدمات بانکي را براي شرکت‌ها و پروژه‌هاي ايراني ارايه دهد.

انتشار اوراق گواهي سپرده توسط بانک اقتصادنوين
بانک اقتصادنوين اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري عام مرحله بيست و يکم خود را از روز بيست و يکم اسفند ماه به مدت شش روز کاري منتشر مي‌کند.   به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصاد‌نوين اين اوراق يکساله، با نام و معاف از ماليات بوده و مبالغ انتشار آن ضريبي از يک ميليون ريال است.  اين اوراق با نرخ سود علي‌الحساب پانزده و نيم درصد سالانه در کليه شعب بانک اقتصادنوين در اختيار مشتريان است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، نرخ بازخريد اين اوراق قبل از سررسيد سيزده و نيم درصد سالانه، الکترونيکي و قابل انتقال به غير با قابليت بازخريد نزد شعب صادر کننده است.  همچنين مقاطع پرداخت سود علي‌الحساب، ماهانه بوده و اصل و پرداخت سود ماهانه آن توسط بانک اقتصادنوين تضمين شده است.

حمايت بانک مهر اقتصاد از همايش بهره وري در بخش دفاعي کشور
همايش ملي بهره‌وري در بخش دفاعي کشور با حمايت بانک مهر اقتصاد و با شعار "افزايش بهره وري بخش دفاع، ارتقاي آمادگي براي رزم" برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، اين همايش با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و به همت مرکز تحقيقات دفاعي راهبردي و گروه منابع و اقتصاد دفاعي با شرکت فرماندهان، مديران، اساتيد و نخبگان لشکري و کشوري در دانشگاه عالي دفاع ملي آغاز به کار کرد. مباني، مفاهيم، الگوها و تکنيک‌هاي بهره وري در بخش دفاع، تجارب و دستاوردهاي ارتقاي بهره وري در بخش دفاع، ارزيابي بهره وري بخش دفاع و راهکارهاي ارتقاي آمادگي رزم با ارتقاي بهره وري و آينده پژوهي بهره وري در بخش دفاع از محوهاي اين همايش بودند.

برخي از بدهکاران کلان بانکي خبر ورشکستگي يک بانک را شايعه کردند
اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهوري، شايعه ورشکستگي بانک سرمايه را ساخته دست بدهکاران کلان بانکي براي شانه خالي کردن از بازپرداخت بدهي‌هاي خود دانست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه ، اسحاق جهانگيري مطلب فوق را در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي عنوان نمود و به رئيس کل بانک مرکزي مأموريت داد تا به همراه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، دادستان تهران، دبيرخانه ستاد اقتصاد مقاومتي و با حضور مديران عامل بانک‌ها، انواع ترفندهاي بدهکاران بانکي از جمله شايعه پراکني آن‌ها را بررسي و راهکارهاي مؤثري براي پيشگيري از آن ارائه دهند. شايان ذکر است در روزهاي گذشته، برخي بدهکاران کلان بانک سرمايه با شايعه پراکني در خصوص ورشکستگي اين بانک، به دنبال راه گريزي براي خود بودند که با تکذيب پرقدرت شايعه مذکور از سوي بانک سرمايه و درايت تحسين برانگيز سپرده گذاران و مشتريان ارجمند اين بانک، توطئه مذکور خنثي و حقيقت در خصوص وضعيت باثبات، استوار و بالنده بانک سرمايه هويدا شد.

در جشنواره سالانه بانک محبوب من از بانک صادرات ايران تقديرشد
درآيين اختتاميه سومين جشنواره بانک محبوب من كه در دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد از بانک صادرات ايران که بر اساس نظر سنجي مخاطبان جايگاه برتر را کسب کرده بود، با اعطاي تنديس ويژه تقدير شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، جشنواره سالانه بانک محبوب من بر اساس نظر سنجي اينترنتي از مخاطبان در خصوص خدمات ارائه شده از سوي بانکها ي کشور مي‌باشد، که در سومين دوره آن بانکها بر اساس ديدگاه‌هاي مشتريان رتبه بندي شده‌اند که نتايج نظر سنجي از ميان حدود 50 هزار مشتري بيانگر کسب جايگاه برتر بانک صادرات ايران مي‌باشد و طي مراسمي‌با حضور جمعي از مديران و صاحبنظران نظام بانکي و کارشناسان از آن تقدير به عمل آمد. شايان توجه است؛ متوليان اين جشنواره در پي آنند تا خدمات قابل ارايه از سوي بانك‌هاي كشور را در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهند كه نتايج آخرين نظرسنجي انجام گرفته موييد برتري بانك صادرات ايران در ارايه خدمات مطلوب به مشتريان مي‌باشد.

توزيع اسکناس‌نو در شعب منتخب پست بانک‌ايران از 22 لغايت 26 اسفندماه
 توزيع اسکناس‌هاي نو در شعب منتخب پست بانک ايران درسطح استان تهران از بيست و دوم اسفندماه آغاز و تا بيست‌و‌ ششم اسفندماه ادامه مي‌يابد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: بنابراعلام اداره‌کل خزانه‌داري و مبادلات؛ شعب کوي‌دانشگاه و شوش تهران و همچنين شعب دماوند، رودهن، ورامين، اسلامشهر، رباط‌کريم و شهريار طي روزهاي اعلام شده اسکناس‌هاي‌نو را به هموطنان توزيع مي‌کند. بنابراين گزارش: اسکناس‌هاي‌نو شامل؛ 20هزار ريالي و 50هزار ريالي است که سهميه قابل تخصيص از مجموع اسکناس‌هاي مذکور حداکثر 100 برگ معادل يک باند براي هر نفر مي‌باشد و به جهت محدوديت درچاپ و توزيع اسکناس‌هاي 10 هزار ريالي به هر فرد صرفاً 100 برگ معادل يک باند واگذار مي‌شود.