گزارش «تجارت» از تجمع اعتراضی به تبعیض بودجه‌ای؛
گروه اجتماعي: پنجشنبه 19 اسفندماه گروه‌هاي متعددي از معلمان شاغل و بازنشستگان آموزش و پرورش در شهرهاي مختلف كشور دست به تجمعاتي آرام زدند. تجمعاتي كه هدف اصلي آنها اعتراض به بودجه‌اي بوده كه براي وزارت آموزش و پرورش در سال آينده پيش‌بيني شده است.
آنطور كه تجمع‌كنندگان روز پنجشنبه پيش از اين اعلام كرده بودند، براساس بودجه‌هاي برنامه‌ريزي شده احتمال اعمال تبعيض بين كاركنان آموزش و پرورش وجود داشته كه معلمان سراسر كشور در اعتراض به اين موضوع دست به تجمع زدند.
اين تجمع در تهران همانطور كه پيش از آن اطلاع‌رساني شده بود در مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي‌برگزار شد. همچنين در طول برگزاري اين تجمع برخي گزارش‌هاي ارسال شده در برخي ديگر از استان‌هاي كشور نيز مشابه تجمع معلمان در پايتخت نيز انجام شده است. براساس كزارش‌هاي رسمي‌مشابه اين تجمعات در استان‌هاي خراسان رضوي، لرستان، هرمزگان، کردستان، خوزستان، فارس، قزوين، خراسان جنوبي، اردبيل، آذربايجان شرقي و چهارمحال بختياري نيز برگزار شده بود. همچنين تجمع اعتراضي معلمان در تهران که پيش از اين قرار بود بعد از ظهر روز پنجشنبه در مقابل ساختمان مجلس برگزار شد. طبق برخي گزارش‌ها بيش از 600 نفر از معلمان تهران در مقابل مجلس تجمع داشتند. معلمان معترض در تهران همچنين گفته‌اند که دليل اعتراض آنان تبعيض‌هاي صورت گرفته در سيستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهايي از قانون خدمات کشوري مرتبط با کارکنان دولت است. کنشگران صنفي جامعه فرهنگيان معتقدند بودجه اختصاص يافته براي وزارت آموزش پرورش در سال آينده در شرايطي که اين وزارتخانه با ۵ هزار ميليارد تومان کسري بودجه مواجه است، نمي‌تواند پاسخگوي نيازهاي بدنه  اين وزارتخانه يعني کادر آموزشي باشد.
تقريبا به رويه هرساله تبديل شده كه در پايان سال با آغاز مراحل تدوين بودجه در هيات دولت و پس از آن در طي مراحل تصويب بودجه در مجلس هشدارهاي لازم نسبت به مشکلات مالي و کمبود بودجه در وزارت آموزش و پرورش توسط فعالان رسانه‌اي و صنفي و تشکل‌هاي معلمي‌در قالب‌هاي مختلف داده مي‌شود. امسال نيز پيش از ارسال بودجه به مجلس شاهد تذکرات لازم از طرف تشکلهاي صنفي و فعالان رسانه‌اي بوديم که با بي‌توجهي مسئولان دولتي مواجه شد. حال که بودجه سال 1396 براي تصويب نهايي در اختيار مجلس شوراي اسلامي‌قرار گرفت. از هفته‌ها قبل پويشي به نام کمپين بودجه عادلانه در فضاي مجازي ايجاد شده بود، که هدف از ايجاد آن اثر گذاري بر نظرات نمايندگان مجلس به منظور افزايش بودجه پيشنهادي است. اين کمپين که با استقبال پرشور همکاران فرهنگي مواجه شده، نشانه ديگري از نگراني جامعه فرهنگي نسبت به بي‌توجهي تصميم گيران حکومتي، به وضعيت آموزش عمومي‌کشور است.
خواست معلمان چه بود؟
در همين ارتباط يکي از معلماني است که روز پنجشنبه در مقابل مجلس حضور داشته در گفتگو با خبرنگار «تجارت» درباره دلايل اين تجمع گفت: تبعيض‌هاي صورت گرفته در سيستم آموزشي کشور بين فرهنگيان و همچنين اجرا نشدن قانون خدمات کشوري که منجر به تبعيض‌هاي گسترده بين فرهنگيان و کارکنان دولت شده است از دلايل اصلي اين تجمع سراسري است. به گفته لطفي در تجمعات روز گذشته خبري از شعار دادن نبوده‌اما معلمان در تجمع پلاکاردهايي را به همراه دارند که روي آنها نوشته‌هايي مبني بر «ما از فرق مي‌ناليم، نه از فقر»، «معلم فرهنگ‌ساز جامعه را دريابيد» مشاهده مي‌شود. اين معلم همچنين در ادامه گفت: معلمان حاضر در تجمعات اعتراضي روز پنجشنبه ضمن تاکيد بر اجراي کامل نظام و حقوق هماهنگ کارکنان دولت، خواستار اجراي فوري و بي‌قيد و شرط بند ۵ ماده ۶۸ قانون مديريت خدمات کشوري بودند که به دولت اجازه مي‌دهد براي مشاغل هم سطح کارداني حداکثر ۷۰۰ امتياز براي کار‌شناسي ۱۵۰۰ و براي کار‌شناسي ارشد به بالا ۲۰۰۰ امتياز براي افزايش فوق العاده شغل در نظر بگيرد. تجمع کنندگان همچنين به ميزان بودجه در نظر گرفته شده براي آموزش و پرورش در سال ۹6 نيز معترضند.
تدوين نظام حقوقي جديد براي فرهنگيان
يك روز پيش از تجمع اعتراضي معلمان سراسر كشور بود كه وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه احکام برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را موظف به تهيه نظام حقوق کرده، گفت: کارگروهي در حال تدوين نظام حقوقي جديد در شأن معلمان است تا دغدغه فرهنگيان در اين زمينه برطرف شود. فخرالدين دانش آشتياني با بيان اينکه نبايد به معلمان مانند سايرکارمندان دولت نگاه شود، تصريح کرد: معلم يک فرهيخته، متفکر و متخصص است که نياز به ضوابط حقوقي مجزا دارد. وي با تاکيد بر اينکه در سياست‌هاي جديد به دنبال کوچک کردن ساختار ستادي در استان‌ها وکاهش تصدي‌گري هستيم، خاطرنشان کرد: مشکل امروز آموزش و پرورش ما مقاطع و تعداد سال‌هاي تحصيلي نيست بلکه هر تغييري در اين نهاد مهم بايد با تامين زير ساخت‌هاي آن صورت گيرد.

مديرکل دفتر حمايتي و توانمندسازي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از فراهم شدن امکان استفاده از مرخصي دوره مراقبت براي مادران شاغلي که کودکي را از بهزيستي به فرزندخواندگي قبول مي‌کنند خبر داد.
عبدالرحيم تاج‌الدين در گفتگو با ايسنا، در اين باره اظهار کرد: مدت اين مرخصي زايمان يا به عبارت بهتر مرخصي دوره مراقبت، 84 روز است و مشمول زناني مي‌شود که کودکاني تا سن زير سه سال را از بهزيستي به حضانت گرفته باشند. وي افزود: اين بخشنامه از ابتداي اسفندماه جاري توسط سازمان تامين اجتماعي ابلاغ شده و لازم الاجراست. مديرکل دفتر حمايتي و توانمندسازي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اصلاح بند 21 قانون حمايت از کودکان و نوجوانان بي‌سرپرست و بدسرپرست در سال 1393، گفت: قبلا زني که سرپرستي افراد تحت حمايت اين قانون را به عهده مي‌گرفت از مزاياي حق اولاد و مرخصي دوره مراقبت بهره‌مند نبود که با پيگيري و رايزني‌هاي ما زمينه ارائه اين خدمت حمايتي فراهم شد و اين دسته از مادران مي‌توانند طبق ماده 67 قانون تأمين اجتماعي از 84 روز مرخصي کمک بارداري موقت برخوردار شوند.

وزير بهداشت گفت: هيچ‌گونه جراحي در بيمارستان‌هاي دولتي براي بيماران متوقف نشده است.
سيد حسن قاضي‌زاده‌هاشمي‌در گفتگو با ايلنا گفت: ما در اين وزارتخانه اجازه جديدي براي کلينيک‌هاي زيبايي صادر نکرده‌ايم اما کساني که متخصصان اين رشته هستند مثل جراحان پلاستيک و زيبايي و متخصصان پوست و مو همه در قالب قانون مي‌توانند مطب و کلينيک داشته باشند. او افزود: مسلماً حتماً اين کلينيک‌ها افزايش داشته. دليل آن هم اولاً نياز جامعه و دوماً فارغ‌التحصيلان اين رشته‌هاست. اما سوال من اين است که آيا اگر ما کلينيک زيبايي داشته باشيم امر بدي است؟ قطعاً داشتن کلينيک زيبايي امر بدي نيست اما اگر اين کلينيک‌ها تخلف بکنند و با آنها برخورد نشود اين مسئله بد است.‌هاشمي‌در واکنش به خبري مبني بر اينکه جراحي بيماران در بيمارستان‌هاي دولتي متوقف شده، گفت: اين جزو حواشي است که برخي براي حوزه سلامت درست مي‌کنند. من هم در اين مورد نيازي به توضيح نمي‌بينم. تصور من اين است که همه اينها حاشيه است و بهتر است که به اين مسائل ورود پيدا نکنيم. هيچ‌گونه جراحي در بيمارستان‌هاي دولتي براي بيماران متوقف نشده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براي نقد و بررسي منصفانه عملکرد مناطق آزاد بايد به منابع، اختيارات قانوني و امکانات آنها توجه کرد و با نگاه به اين جوانب به عملکرد مناطق آزاد نمره قبولي مي‌دهم.
 به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم حميدرضا مومني در قسمت پاياني برنامه «وطنم ايران» بيان داشت: مناطق آزاد دستگاه‌هاي حاکميتي و فرابخشي هستند و قواي سه گانه کشور بايد براي جبران کاستي‌ها و دست يابي به چشم اندازهاي از پيش تعيين شده اين مناطق، با مديران عامل اين مناطق همکاري کنند.وي ادامه داد: با فراهم شدن زيرساخت‌ها و ابزارهاي مورد نياز سرمايه گذاري در اين مناطق، مي‌توان به جذب بيشتر سرمايه گذاري‌هاي داخلي و خارجي در اين مناطق اميدوار بود.
به گفته مومني، تاکنون به مناطق آزاد کم لطفي شده و براي رونق و شکوفايي آنها به همت و خرد جمعي قواي سه گانه کشور نياز است و تا اين همت جمعي به وجود نيايد ايجاد مناطق آزاد جديد منطقي نيست.رييس هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جهت‌گيري امسال و سال‌هاي آينده مناطق‌آزاد به سمت اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي شده و نرخ رشد صادرات در مناطق ‌آزاد هم معادل ٣٠ درصد براي هر سال تعيين شده است.
به گفته وي، آمار محصولات صادراتي منطقه آزاد قشم در سال 95 بيش از 30 درصد سياست گذاري اعلام شده براي مناطق آزاد کشور بوده و اين نشان از عملکرد مثبت برنامه‌هاي در حال اجرا در اين منطقه دارد.مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخشي ديگر از سخنان خود به فعاليت ستاد اجرايي خدمات سفر قشم اشاره کرد و افزود: اين ستاد در طول سال فعال است و برنامه‌هاي فرهنگي، پروژه‌هاي عمراني و ارائه خدمات در تعطيلات نوروز را هدف گذاري و اجرا مي‌کند.او گفت: تاکنون بيش از 85 درصد از اهداف اين ستاد محقق شده و تلاش همه جانبه اعضاي ستاد براي برگزاري نوروزي مناسب و مفرح در جزيره قشم ادامه دارد.مومني افزايش پروازهاي هوايي به قشم، احداث کمپ پارک‌هاي کاملا مجهز با امکانات رفاهي و خدماتي، تامين آب و موادغذايي مورد نياز گردشگران و حاکميت امنيت را از مهمترين موضوعاتي دانست که در آخرين جلسه اين ستاد مورد بررسي قرار گرفته تا در ايام نوروز در بهترين شکل ممکن ارائه شود.وي در پايان با شعار«قشم امسال يه چيز ديگه ست» مردم سراسر ايران را به اين جزيره زيبا در جنوب کشور دعوت کرد و با توجه به وسعت 1500 کيلومتر مربعي جزيره از گردشگران تقاضا کرد در حفظ بهداشت و پاکيزگي محيط زيست تمام تلاش خود را به کار بگيرند.

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي لارستان ، ناصر فنوني رئيس اداره ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات از کسب رتبه برتر اداره کل راه و شهرسازي لارستان درعملکرد پاسخگويي به شکايات دربين دستگاههاي اجرايي استان فارس خبرداد: فنوني اظهار داشت : در همايش سراسري واحد بازرسي و رابطين "مرکز ارتباطات مردمي‌رياست جمهوري " سامد سال 1395 که در استانداري فارس تشکيل گرديد ، اداره ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات اين اداره کل توانست به اين موفقيت دست يابد .
وي با اشاره به اينکه : وقتي همکاران ما با روحي بزرگ در راه خدمت رساني همواره در تلاشند همواره دستان ديگر آنان در دستان خداست و اين انديشه ي والاي همه ي خادمان به اين نظام مقدس است که در افق بلندش ، ديگر گونه اي جز خدمت يافت نمي‌شود . فنوني در ادامه افزود : اين موفقيت حاصل تلاش مديريت کل ، مديريتها و رؤساي ادارات ستادي و شهرستاني مي‌باشد و شهروندان مي‌توانند از طريق سامانه مذکور و تلفن 111 نسبت به درخواست ، گزارش ، انتقاد و شکايت خود با دستگاههاي اجرايي ارتباط بر قرار نمايند .

به گزارش از روابط عمومي‌اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان ايلام؛ مراد جليليان مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان با اعلام اين خبر افزود: اين تجهيزات الکترونيکي، شامل رايانه، دوربين مداربسته و قطعات الکترونيکي مورد نياز کليه کتابخانه‌هاي عمومي‌استان هستند.
جليليان اضافه نمود: اين تجهيزات با هزينه ۱ ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال از محل اعتبارات تملک دارائي و ماده ۶۴ و به منظور حل مشکلات کتابخانه‌هاي استان که سالها از آن رنج مي‌بردند، و همچنين کمبودهاي نرم افزاري و سخت افزاري و بر اساس نياز و شرايط کتابخانه‌هاي عمومي‌استان خريداري شد. وي افزود: تجهيز و بروز نمودن کتابخانه‌ها نقش بسزايي در افزايش ميزان رضايتمندي اعضاء، مراجعين و کتابداران ايفا مي‌نمايد.
مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان اضافه نمود: در اين راستا علي رستمي‌کارشناس فناوري اطلاعات تلاشهاي خوبي داشتند و با پيگيري‌هاي به عمل آمده شاهد پيشرفت‌هاي خوبي در حوزه فناوري اطلاعات بوده‌ايم.

مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري از تحقق 103 درصدي برنامه توليد نفت تا اسفندماه سال جاري خبر داد .
مهندس ابراهيم پيرامون در نشست پيش بيني بهره دهي چاه‌هاي نفت و گاز آغاجاري با بيان اين مطلب افزود : در اين مدت همچنين ميزان توليد نفتا در اين شركت به ميزان 80 درصد ، مايعات گازي 8/82 درصد و گاز سبك توليدي به ميزان حدود 8/78 درصد محقق شده است . مهندس پيرامون در ادامه با اشاره به طرح‌ها و اقدامات انجام شده طي سال جاري گفت : انجام اصلاحيه و تامين گاز سوخت واحد بهره برداري ، نمك زدايي و ايستگاه تقويت فشار مارون -2 ، و همچنين راه‌اندازي طرح كوتاه مدت جداسازي نفت شيرين و نمكي در واحد رامشير به منظور افزايش ظرفيت اين واحد به بيش از 50 هزار بشكه در روز از جمله اقدامات صورت گرفته است .وي تصريح كرد : طراحي ، ساخت و راه‌اندازي سومين دستگاه فرآورش سيار نفت خام ، مشبك كاري 2 حلقه چاه جهت انجام عمليات فراز آوري طبيعي ، تعميرات اساسي 6 ايستگاه تقويت فشار گاز و نيز انجام عمليات ضخامت سنجي خطوط لوله به ميزان 2 هزار و 766 متر مربع از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين شركت در سال جاري بوده است .

گيلان_فرحي؛ به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي استان گيلان با اهداي لوح سپاسي از سوي دکتر محمد سعيد ايزدي معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران ، اداره کل راه و شهرسازي گيلان بعنوان استان برتر باز آفريني شهري در کشور شد.
در اين لوح سپاس خطاب به مهندس علي خاوري مديرکل راه و شهرسازي استان گيلان آمده است : با توجه به ارزيابي صورت گرفته بر اساس شاخص‌هاي برگزاري ستادهاي بازآفريني استاني و شهرستاني ، تحقق برنامه اجرايي سال 1395 ، تامين منابع مالي ، ارتباط و تعامل سازنده با ستاد و اقدامات شاخص به عنوان استان برتر شناخته شده‌ايد ؛ اين موفقيت بزرگ را خدمت جنابعالي و اعضاء محترم هيئت عامل استاني و همه همکاران اداره عمران و بهسازي شهري تبريک عرض نموده و از خداوند منان ، توفيق روز افزون شما را مسئلت مي‌نمايم.
محمد سعيد ايزدي-معاون وزير راه و شهرسازيو مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران

بوشهر- خبرنگار تجارت : دبير نکوداشت هفته بوشهر از اجراي چهار برنامه ويژه در پنجمين روز نکوداشت هفته بوشهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، فاطمه صفري‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: يژه‌برنامه‌هاي هفته بوشهر در چهار روز اخير با استقبال گسترده و فراوان مردم مواجه شده‌ايم.وي اضافه کرد: به دليل مردم محوربودن اين برنامه‌ها، فضاي کلي شهر بوشهر متاثر از برنامه‌هاي نکوداشت هفته بوشهر شده و انتظار مي‌رود با ادامه روند جشن‌هاي شبانه، ظرفيت بيشتري از توانايي‌هاي شهر بوشهر معرفي شود .دبير نکوداشت هفته بوشهر يادآور شد: برنامه‌هاي نکوداشت هفته بوشهر نه تنها فضاي شهري بندر بوشهر را تحت تاثير خود قرار داده بلکه با توجه به تاثيرگذاري شبکه‌هاي اجتماعي تلفن همراه، اخبار و تصاوير رويدادهاي اين هفته به شکل مناسبي به سطح کشور نيز توسط مردم شهر بوشهر مخابره مي‌شود که سبب جلب توجه آنها شده است.وي با اعلام اين که عمده هدف از نکوداشت هفته بوشهر توجه هم‌وطنان به پتانسيل‌هاي موجود در شهر بوشهر با قدمتي بالاي 5 هزار سال است يادآور شد: امسال سعي شده با خلاقيت‌هاي استفاده شده فضايي جديد از ظرفيت‌هاي بوشهر در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي به کشور نشان داده شود.
صفري‌زاده با قدرداني از رسانه‌ها به جهت انعکاس مطلوب برنامه‌هاي هفته نکوداشت بوشهر، بيان کرد: در پنجمين روز از نکوداشت هفته بوشهر در روز دوشنبه جشنواره اسوه‌هاي صبر و مقاومت با حضور پروين سليحي همسر شهيد دکتر لبافي نژاد از ساعت 8 بامداد در مجتمع فرهنگي هنري 9 دي برگزار مي‌شود.وي افزود: جشنواره آشپزي خوراک‌ها و نوشيدني‌ها از ساعت 15 در پارک شورا، اجراي نمايش سرزمين مادري با کارگرداني احمدرضا قرباني و سرپرستي فاطمه پورتنگستاني با اجراي موسيقي محلي و خيام خواني در ساعت 18 در پارک شورا و جشن بچه‌هاي افتاب با حضور گروه عروسکي صدا و سيماي مرکز بوشهر از ساعت 7 بعد از ظهر در پارک شورا از ديگر برنامه‌هاي روز پنجم نکوداشت هفته بوشهر است

بخش بزرگي از منابع طبيعي در دولت قبل تهاتر شد
سخنگوي کميسيون اصل نود مجلس با بيان اينکه بخش بزرگي از زمين‌خواري‌ها در دولت قبل صورت گرفته، گفت: دولت قبل به دليل نپرداختن دستمزد پيمانکار تهران-شمال بخش بزرگي از منابع طبيعي را تهاتر کرد. بهرام پارسايي در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به اينکه پرونده‌هاي بسياري درکميسيون اصل نود درحوزه زمين‌خواري وجود دارد، گفت: زمين‌خواري و تجاوز به منابع طبيعي به لحاظ کثرت يکي از بيشترين تعداد پرونده‌ها را درکميسيون اصل نود به خود اختصاص داده است. وي افرود: رسيدگي به پرونده‌هاي موجود درکميسيون اصل نود باقي مانده ازدوره قبل مجلس به ترتيب اولويت دردستور کار بررسي قرار مي‌گيرد، بنابراين تاکنون فرصت براي بررسي پرونده‌هاي ارجاعي به کميسيون از اين دوره مجلس دست نداده؛ زيرا 1500 پرونده بررسي نشده ازدوره نهم مجلس درکميسيون اصل نود وجود دارد. وي با بيان اينکه مباحث و پرونده‌هاي مربوط به زمين‌خواري بسيار گسترده، تصريح کرد: تعداد پرونده‌هاي زمين‌خواري از استان‌هاي شمالي بسيار بيشتر از پرونده‌هاي زمين‌خواري استان‌هاي ديگر کشور است.

قوانين ضدزن مجلس نهم ملغي مي‌شود
نائب رئيس فراکسيون زنان مجلس دهم گفت: متاسفانه قوانين ضدزني از مجلس قبل باقي مانده که تلاش داريم؛ آثار و تبعات منفي آنها را کاهش دهيم و حتي آنها را ملغي کنيم. طيبه سياوشي شاه‌عنايتي در گفتگو با ايلنا درباره عملکرد دولت يازدهم در زمينه احقاق حقوق زنان گفت: با توجه به تجربه زنان نسبت به حضور در دولت و اثبات توانايي‌هايشان تصور سهم بيشتري در پست‌هاي کلان مديريتي براي آنها مي‌رفت، بطوريکه در سطح استانداري‌ها از مشارکت آنان بهره ببرند، اما در عمل انتصاب زنان از حد معاونت زنان و رياست سازمان حفاظت محيط زيست و ميراث فرهنگي بالاتر نرفت. وي تصريح کرد: در سطح استان‌ها به يک قوه محرکه براي به حرکت درآوردن جامعه زنان نياز است و در حوزه اجتماعي و به ويژه اقتصادي نيازمند مشارکت بالاي زنان هستيم. وي گفت: يکي از مهمترين اقدامات مثبت و مهم دولت يازدهم فراهم آوردن بستري مناسب براي حضور فعال‌تر زنان بود که فراهم شد

حريم تهران 23 شهر و400 آبادي را در خود جاي داده است
رييس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: شهر تهران با ساير شهرها و کلان شهرهاي کشور تفاوت‌هاي اساسي دارد، چراکه شرايط پايتخت و حريم آن کاملاً متفاوت با هر نقطه ديگري در کشور است و نبايد به نوعي عمل کنيم که حريم شهر، بيش از اين به «حياط خلوت» تهران تبديل شود. محمد حقاني در گفتگو با ايسنا، با تأکيد بر اين که در حال حاضر محدوده شهر تهران معادل 648 کيلومتر مربع و حريم آن 9 برابر اين ميزان يعني 5900 کيلومتر مربع وسعت دارند، تصريح کرد: اين گستره حدود 6000 کيلومتر مربعي، بالغ بر 23 شهر و شهرک و بيش از 400 آبادي و روستا را در خود جاي داده است. حقاني گفت: اضافه کرد: در سند پهنه بندي حريم شهرها، مناطق چهارگانه حفاظت شده محيط زيست شامل محدوده‌هاي آبخوان، سفره‌هاي آب زير زميني، جنگل‌ها و اراضي جنگلي و عرصه‌ها و حريم‌هاي با ارزش تاريخي، فرهنگي و طبيعي و نيز ساير عرصه‌هايي است که به هر دليل حفاظت از آنها ضروري است.


کمبود فضاي فيزيکي در دانشگاه گلستان
دکتر فرهاد يغمائي رئيس دانشگاه گفت: حضور در جمع خبرنگاران و اهل قلم افتخاري بزرگ براي من است بخصوص شما که در حيطه دانشگاه قلم مي‌زنيد و براي ارتقاء همه جانبه استان و کشور تلاش مي‌کنيد شايسته بهترين احترامات و بالاترين تقديرها هستيد.وي در ادامه به تاريخچه دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه گلستان يک دانشگاه تازه تأسيس نيست، بلکه قدمتي در حدود 30 سال را بايد براي اين دانشگاه متصور شد زيرا دانشکده علوم که به عنوان ساختار اصلي اين دانشگاه شناخته مي‌شود در سال 1368 آغاز به کار کرده است.   رئيس دانشگاه گلستان به سالنامه‌اماري استان گلستان اشاره و افزودند: طبق آمار منتشره اين سالنامه، عليرغم کاهش جمعيت دانشجويي استان نسبت به اوايل دهه جاري، شاهد افزايش جمعيت دانشجويي دانشگاه گلستان هستيم که اين موضوع نشان دهنده اقبال عمومي‌رشته‌هاي اين دانشگاه و داشتن متقاضي براي رشته‌ها و گرايشهاي اين دانشگاه است. ايشان در ادامه سخنان خود به نقش مديريت سخت افزارها و فضاي فيزيکي موجود استان تأکيد و خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش دانشجويان دانشگاه گلستان و کمبود فضاي فيزيکي و کلاسهاي اين دانشگاه مي‌طلبد تصميمي‌منطقي و عقلاني در سطح استان و وزارت علوم گرفته شود.دکتر يغمائي در خصوص هزينه‌هاي صورت گرفته و باقيمانده براي تکميل پرديس جديد دانشگاه افزود: تاکنون براي انجام فعاليتهاي عمراني پرديس جديد دانشگاه مبلغي بالغ بر 180 ميليارد ريال هزينه شده است و در حدود 200 ميليارد ريال ديگر براي تکميل تقريبي آن پرديس مورد نياز است.

تقديرنامه 5 ستاره به افتخارهاي پالايشگاه آبادان افزوده شد
پالايشگاه آبادان موفق به دريافت تقديرنامه 5 ستاره از اولين دوره جايزه بهبود مستمر صنعت نفت گرديد.شركت پالايش نفت آبادان در محدوده تاسيسات آبادان و بندر صادراتي ماهشهر با تنظيم و اجراي يک برنامه دقيق و منسجم و با استفاده از توانمندي و تجربه پرسنل کوشا و ساعي خود در رده‌هاي مختلف سازماني، موفق به دريافت تقديرنامه 5 ستاره اولين دوره جايزه بهبود مستمر صنعت نفت بر اساس مدل EFQM گرديد.اين موفقيت پس از گذران مراحل مقدماتي و انجام بيش از 65000 نفرساعت كار مداوم در رده‌هاي مختلف مديريتي، سرپرستي کارشناسي و نيروهاي اجرايي پالايشگاه آبادان، تحقق يافت.ارزيابي دقيق ارزيابان ارشد و حرفه اي سازمان ملي بهره وري و وزارت نفت به عنوان مرجع صادرکننده گواهينامه‌هاي تعالي صنعت نفت در روزهاي هشتم آبان تا دهم بهمن ماه در حالي زمينه ساز اين افتخار شد که تمامي‌ادارات و واحدهاي مرتبط شرکت پالايش نفت آبادان با برنامه ريزي از پيش صورت گرفته از آمادگي کامل براي اين امر برخوردار بودند.

بازار هنردر پياده راه فرهنگي رشت افتتاح شد
گيلان_فرحي؛ با انعقاد تفاهمنامه فيمابين شهرداري منطقه 2، اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان گيلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي‌شهرستان رشت بازار هنر از روز پنجشنبه 19 اسفندماه حد فاصل مجسمه ميرزا تا خانه فرهنگ و هنر داير مي‌گردد. صنايع دستي و هنرهاي تجسمي‌از جمله محصولات قابل عرضه در بازار هنر خواهد بود. اين بازار طي مراسمي‌با حضور مسؤولين به صورت رسمي‌افتتاح شد.