در نشست خبری چمران صورت گرفت؛
گروه اجتماعي: حاشيه‌هاي ايجاد شده براي شوراي شهر پايتخت در ماه‌هاي پاياني دوره چهارم، به نشست خبري رئيس اين شورا نيز كشيده شد. روزهاي پاياني سال 95 براي مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران پرحاشيه در حال سپري شدن است.
آخرين وضعيت پرونده واگذاري املاك نجومي‌و بحث‌هاي مربوط به استخدام نجومي‌4200 نفر در متروي تهران مهمترين سوال‌هاي مطرح شده در نشست خبري روز گذشته چمران بودند، پرسش‌هايي كه هرچند حاشيه‌اي بودند، اما واكنش چمران نسبت به آنها تقريبا قابل پيش‌بيني بود.
مهدي چمران در نشست خبري روز گذشته درباره پرونده‌املاک نجومي‌گفت: اين موضوع باعث موج شديدي در شهر شد و هنوز هم مورد سوال مردم هستيم. وي خاطرنشان کرد: دادستاني اعلام کرده مسائل مطروحه در اين پرونده در خصوص هيچ يک از اعضا شورا صحت ندارد. وي ادامه داد: ۲۷ هزار ملک واگذار شده به تعاوني‌هاي شهرداري همچنان در حال بررسي است و ۴۰ مورد از اسامي‌اعلام شده در گزارش سازمان بازرسي کل کشور هيچ ارتباطي با پرونده نداشته‌اند و نبايد اسامي‌شان در ليست مي‌آمد.
چمران با ارائه گزارش عملکرد شوراي شهر تهران در سال 95 گفت: در اين سال شوراي شهر 538 مصوبه را به تصويب رساند که 178 مورد آن در خصوص تصميم‌گيري در ارتباط با باغات تهران و 259 مورد مربوط به نامگذاري معابر شهر بود. وي مصوبه ساماندهي اسناد املاک و مستغلات شهرداري و موسسات تابعه را از جمله اقدامات شوراي شهر تهران خواند و ادامه داد: اين مصوبه باعث شد که بتوان به ليست املاک مستقر شده در سازمان املاک سازمان شهرداري تهران به صورت سيستماتيک دسترسي داشت. رئيس شوراي شهر تهران با تاکيد بر تصويب تامين منابع مالي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران و ارتقاي کمي‌و کيفي تجهيزات و آموزش آتش‌نشاني و شهروندان تهراني در مردادماه سال‌جاري گفت: منابع مالي براي تامين تجهيزات از 3 درصد درآمد شهرداري از طريق صدور پروانه ساخت و ساز تامين مي‌شود اما بحث آموزش نياز به همکاري دستگاه‌هايي همچون صدا و سيما دارد.
چمران با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته منابع مالي مربوط به آتش نشاني به صورت اندک تخصيص داده شده است گفت: تخصيص کامل اين منابع را در بودجه سال 95 و 96 گنجانديم و مقرر شد 3 درصد مذکور به صورت مستقيم به حساب آتش‌نشاني واريز شود که اين مبلغ در سال 96 بيش از 600 ميليارد تومان بوده است. وي خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه مصوبه‌اي مرتبط با حفظ و گسترش درختان خيابان وليعصر را که مورد ايراد فرمانداري قرار گرفته بود بررسي کرده و پس از بررسي و رفع ايرادات به شوراي عالي معماري و شهرسازي ارسال کرديم. رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادي از آتش‌نشانان و شهروندان تهراني تصريح کرد: براي بررسي اين حادثه دو کميته حقوقي و فني و کميته رفاهي تشکيل شده و ما به صورت جدي پيگير موضوع هستيم اما هنوز اين دو کميته، دولت و دادستاني به نتيجه نهايي در اين خصوص نرسيده‌اند.
چمران تاکيد کرد: بودجه‌اي براي خانواده شهداي آتش‌نشان در نظر گرفته‌ايم اما ضروري است براي پرداخت اين بودجه اقدامات مربوط به انحصار وراثت صورت بگيرد تا مشخص شود مبالغ مربوطه بايد به چه کسي پرداخت شود. اين عضو شوراي شهر تهران عنوان کرد: ما سعي داشتيم شورا نهادي تخصصي باشد و اگر چه عموما مردان سياسي به صندلي‌هاي سبز شورا تکيه داده‌اند و غالبا حاشيه‌هاي سياسي دارند اما سعي کرديم کارها به صورت تخصصي انجام شود و معتقدم بيلان خوبي ارائه داده‌ايم. وي درباره ساخت ساختمان‌هاي بلندمرتبه در معابر کم‌عرض گفت: طرح تفصيلي از سال 92 آغاز شده و ساختمان‌هايي که در سال‌هاي 93 و 92 ساخته شده‌اند پروانه‌هاي ساخت خود را در سال‌هاي گذشته گرفته‌اند و تعداد پروانه‌هاي صادره در سال‌هاي 94 و 95 نسبت به سال‌هاي قبل نصف شده است لذا آن دسته از ساختمان‌هايي که در معابر 6 متري ساخته شده‌اند بايد به تاريخ صدور پروانه‌شان توجه شود.
چمران همچنين در واکنش به اينکه چرا نامه سازمان بازرسي درباره استخدام نجومي‌4200 نفر در مترو، را از اعضاي شوراي شهر پنهان کرده‌ايد؟ گفت: مگر همه نامه‌هايي که براي رئيس مجلس مي‌رسد را براي همه اعضاي مجلس مي‌فرستند؟ رئيس شوراي شهر افزود: سازمان بازرسي در ارتباط با مترو، نامه به من مي‌نويسد. من بايد از شهردار توضيح بخواهم. نه اينکه به اعضاي شوراي شهر بنويسم. اگر نامه مالي باشد، براي کميسيون برنامه بودجه مي‌فرستم. اگر موضوع عمراني باشد به کميسيون مربوطه براي بهره‌برداري مي‌نويسم. اعضاي شوراي شهر هيچ وظيفه‌اي ندارند، اگر قرار است مسايل را فاش کنند که سازمان بازرسي هم مي‌تواند فاش کند. وي افزود: نامه‌ها بايد به شهرداري برود و پاسخ بيايد، حتي پس از بررسي‌ها، بسياري از موارد را سازمان بازرسي به دادگاه مي‌فرستد. دادگاه هم ممکن است تخلف را رد کند يا قبول کند. بنابراين دادگاه تصميم مي‌گيرد تقصير با شهرداري است يا نيست.
رئيس شوراي شهر تهران در ادامه گفت: چيزي که به نتيجه نهايي نرسيده، درست نيست ما اعلام عمومي‌کنيم. وي درباره مديريت يکپارچه شهري با يادآوري اينکه در دوره دوم شوراي شهر در اين خصوص حکمي‌از مجلس گرفتيم و شوراي نگهبان مقرر کرد که دولت موظف است با همکاري شوراي عالي استان‌ها طرحي درخصوص مديريت يکپارچه شهري به دولت ارائه دهد بيان کرد: در آن زمان وزارت کشور همکاري نکرد و ما در شوراي عالي استان‌ها اقدامات لازم را انجام داديم و طرح را به دولت ارسال کرديم و طي 30 نشستي که در اين خصوص داشتيم در 16 مورد با دولت به تفاهم رسيديم. چمران گفت: طرح مديريت يکپارچه شهري هنوز در کميسيون‌هاي دولت در حال بررسي بوده و به صحن دولت نيامده است و تصويب آن به اين دولت نخواهد رسيد و اميدوارم دولت بعدي شوراها را درک کند و دريابد. شوراها بار بزرگي را از دوش دولت برمي‌دارند.
رئيس شوراي شهر تهران همچنين در خصوص سخنان تندگويان درباره موضوع قراردادهاي تبليغاتي سازمان زيباسازي گفت: اين عضو شوراي شهر نامه خود را مستقيم به شهرداري داده نه به من و گرنه حتما تذکر وي را بررسي مي‌کردم. هرچند که من بارها قراردادهاي سازمان زيباسازي را بررسي کردم از شهرداري خواستم که پاسخ بدهد. چمران درخصوص ساختمان‌هاي ناايمن شهر با تاکيد بر اينکه ساختمان‌هاي ناايمن به دو دسته ناپايدار به لحاظ ساختاري و ناپايدار در برابر حوادث تقسيم مي‌شود، ‌گفت: ساختمان‌هاي ناايمن ناپايدار مربوط به بافت فرسوده هستند و در حال حاضر بيش از 2 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح شهر تهران داريم اما تعداد ساختمان‌هاي ناايمن در برابر حوادث در شهر 12 هزار هکتار است که عموم آنها تجاري هستند و مناطق موظف شده‌اند اين ساختمان‌ها را طبقه‌بندي کنند و براي صدور حکم به دادستاني ارجاع دهند.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه ۸۰۰ ميليارد تومان به حساب صندوق ذخيره بازگشت گفت: معوقات فرهنگيان تا پايان سال پرداخت مي‌شود.
به گزارش مهر، فخرالدين احمدي دانش آشتياني در حاشيه دومين نشست هشتمين دوره مجلس دانش‌آموزي گفت: مجلس دانش‌آموزي تمرين فعاليت اجتماعي، فرهنگي و سياسي براي حضور دانش‌آموزان در جامعه است. وي افزود: اين مجلس بازوي مشورتي قوي براي مديران آموزش و پرورش است چراکه مخاطبين تصميم‌گيري ما دانش‌آموزان هستند. نمايندگان آنام به عنوان بازوي مشورتي مديران در مجلس دانش آموزي حضور دارند. وزير آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندي معلمان در سال اينده گفت: کارگروهي را براي تدوين نظام جديد حقوق معلمان تعيين کرده‌ايم که در آن بحث رتبه‌بندي را هم خواهيم داشت.
دانش آشتياني درباره پرداخت مطالبات معلمان نيز بيان کرد: پاداش بازنشستگي فرهنگيان تا سال ۹۴ پرداخت شده است، امابخشي ديگر از مطالبات از جمله پاداش پايان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ و حق التدريس‌ها از ابتداي مهر تا پايان امسال باقي مانده است. تا پايان امسال تلاش مي‌کنيم بخشي از مطالبات معلمان را پرداخت کنيم و با سازمان مديريت در حال پيگيري هستيم تا بخشي از مطالبات را تا پايان سال بپردازيم و بخش ديگري براي سال آينده مي‌ماند. وي يادآورد شد: توانستيم با همراهي دولت حقوق اسفند معلمان را زودتر بپردازيم. وزير آموزش و پرورش درباره بازگشت ۳ هزار ميليارد تومان به صندوق ذخيره فرهنگيان، گفت: بنده نيز اين مبلغ را شنيده‌ام اما هنوز گزارش آن به ما نرسيده و تا جايي که مي‌دانيم ۸۰۰ ميليارد تومان به صندوق برگشته است. وي تصريح کرد: کميته‌اي که در اين باره تعيين کرده‌ايم در حال بررسي وضعيت صندوق است. مديران شرکت‌ها و هيات مديره‌هايي که فعال نبودند را تغيير داده و افراد متخصص بکار گرفته‌ايم به عنوان مثال هيات مديره جديد بانک سرمايه از سوي بانک مرکزي تاييد شده‌اند و بزودي بکار گرفته مي‌شوند.

نشست تجليل از صيانت فرآورده‌هاي نفتي و توزيع هوشمندانه سوخت در سالن جلسات انبار نفت شهيد احمدي روشن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌منطقه کرمان اين نشست که با حضور مديرکل فرهنگي و پژوهشي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز ايران ،محمدرضا پور ابراهيمي‌نماينده و رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي،مشاورين استاندار و دبير کميسيون هماهنگي و نظارت و کنترل قاچاق کالا و ارز استان و همچنين فرمانده نيروي انتطامي‌استان حضور داشتند از منصور رياحي مدير عامل شرکت ملي پش فرآوردههاي نفتي ايران و جعفر سالاري نسب مدير منطقه کرمان با اهداي لوحي به جهت مراقبت و صيانت از سرمايه‌هاي ملي و توزيع هوشمندانه سوخت در ايران و استان کرمان و استانهاي همجوار تقديروتشکرشد.جعفر سالاري نسب ،مدير منطقه کرمان در اين نشست ضمن ابراز رضايت از عملکرد تيم‌هاي نظارتي و برنامه ريزي و کنترلي ،صيانت از فرآورده‌هاي نفتي را وظيفه ذاتي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي دانست و ياد آور شد با توجه به حساسيت‌هاي مدير عامل پخش و همچنين بر اساس اطلاعيه‌هاي موجود، توزيع فرآورده‌هاي نفتي در تمام ايران و خصوصا منطقه کرمان به دليل موقعيت خاص جغرافيايي رصد خواهد شد.

شهرداري ساري مردمداري را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است ، بر اين اساس لحظه اي از عملگرايي مبتني بر اقدام وعمل فرموده مقام معظم رهبري غافل نخواهد شد.
 به گزارش روابط عمومي‌و امور بين‌الملل شهرداري ساري: مهدي عبوري ، شهردار ساري در نشست هم انديشي الحاق محلات جديد به شهر ساري، اظهار كرد: هدف از برگزاري اين نشست قدرداني ازمنتخبان مردم در سمت‌هاي شوراي اسلامي‌روستا وعزيزان دهياراست كه در شوراي اسلامي‌چهارم زحمات زيادي را متقبل شدند. وي با اشاره به اينكه طرح‌هاي جامع توسط وزارت راه و شهرسازي تهيه وطرح جامع از طريق مشاوراني كه در اين امر انتخاب مي‌شوند صورت مي‌گيرد. شهردار ساري با بيان اينكه ۲۱ سال قبل آخرين طرح جامع شهر ساري ابلاغ شد و از سال ۸۴ تا كنون ساري فاقد طرح جامع جديد بود، اضافه كرد: طبق قانون طرح جامع قديم تا زماني كه طرح جديد تدوين نشده است، لازم‌الاجرا است. رفاه متوازن شهروندي دغدغه‌ تيم مديريت شهري: شهردار ساري با اعلام اينكه طرح جامع شهر ساري ارديبهشت سال ۹۵ ابلاغ شد و نحوه واگذاري آن در همه ابعاد ديده شده است ، بيان داشت: يكي از دلايل عقب‌ماندگي ساري همين نگاه‌هاي سياسي است و بعد از خودمي‌پرسيم چرا رشد و توسعه ساري با شتابي اندك پيش مي‌رود. عبوري با اشاره به اينكه براي رسيدن به شرايط مطلوب توسعه و رفاه شهروندي دغدغه‌ تيم مديريت شهري بايد كار براي مردم باشد، افزود: براي نخستين‌بار ۱۰ روستا به سه منطقه شرق ، غرب و جنوب مركز استان مازندران الحاق شده است و شهرداري قطعا با مطالعاتي كه انجام پذيرفته و كار كارشناسي عزيزان حاضر در جلسه از مشكلات موجود مطلع شده است، اما فراموش نكنيم كه براي انجام امر مي‌بايست طبق قانون رفتار نماييم و نمي‌بايست انتظارات از شهرداري فراتر از اين مهم باشد. وي با بيان اينكه خيلي‌ها بخاطر اينكه عبوري زياد مي‌داند نمي‌توانند او را تحمل كنند، اضافه كرد: از ابتداي خدمت تاكنون خدمتگذاري به مردم را در عمل نشان داده‌ام وهر جا تيم مديريت شهري ورود پيدا كرد، خروجي آن براي شهر ساري آباداني و پيشرفت بوده است.
به منظور در پيش بودن بهار طبيعت و ايام نوروز و حضور مسافرين و گردشگران نوروزي از سرتاسر كشور به مازندران و همچنين افزايش ضريب ايمني راهها 300 راهدار در جاده‌هاي اين استان مستقر مي‌شوند.
به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران مهندس احمد آفرين محمدزاده مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين اداره كل تمام تلاش خود را بكار خواهد گرفت تا مسافران نوروزي جاده‌ها درآغاز سال جديد سفري كم خطر را تجربه نمايند. وي به استقرار 33 اكيپ راهداري با 300 راهدار در سطح محورهاي ارتباطي استان خبر داد و افزود : 22راهدارخانه در سطح محورهاي استان آمادگي كامل براي پذيرايي و استقبال از مسافرين نوروزي و هموطنان عزيز را دارند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي مازندران خاطر نشان ساخت : اين اداره كل به منظور ارتقاء سطح ايمني ؛ نظارت و كنترل در سطح محورهاي استان و همچنين انجام به موقع و سريع در عمليات راهداري فعاليتهاي گسترده اي را براي تعطيلات نوروزي در دست انجام دارد. وي اظهار داشت: به منظور كنترل و نظارت بر گشتهاي راهداري و حمل و نقل ادارات تابعه با هدف برقراري ترافيك روان و ايمن، گشتهاي ويژه نوروزي (مجهز به سامانه GPS) در سطح چهار محور ارتباطي و شرياني خود شامل محورهاي هراز ، سوادكوه ، كندوان و ساري _ كياسر اعزام مي‌شوند. مهندس محمدزاده در خصوص بخشي از اقدامات ايمن سازي محورهاي استان توسط اين اداره كل براي ايام نوروز اظهار داشت: اجراي روكش آسفالت ، پاكسازي و زيبا سازي حريم راهها ، نصب نيوجرسي ، نصب انواع تابلو و علائم ايمني ،نصب تابلو‌هاي فلورسنتي جهت آشكار سازي نقاط پر حادثه ، بهبود وضعيت حفاظ‌ها و نگهداري روشنايي محورها ، ايمن سازي و ساماندهي نقاط پرحادثه ، خط كشي و لكه گيري ، شستشو و ترميم علائم ، جمع آوري لاشه حيواني و زباله در سطح محورها از جمله فعاليت‌هايي است كه به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام مي‌باشد

علي کيواني- شهرستان قدس ،مدير امور آبفاي شهرستان قدس از اتمام اجراي عمليات لوله گذاري و آبرساني به مجتمع صنايع صنوف خودرو در شهرستان قدس خبر داد.
بهزاد رضواني گفت: پيرو جلسات متعدد مسئولين شهري در خصوص ساماندهي صنوف صنايع خودرو مبني بر ارائه خدمات شهري به اين مجتمع جديدالاحداث واقع در انتهاي بلوارامام زاده آبرساني به مجتمع مذکورکه شامل ٣٨٢ واحد صنعتي مرتبط با صنايع خودرو مي‌باشد در برنامه اجرايي سال جاري اين امور قرار گرفت که پس از تهيه طرح واخذ مجوزهاي لازم عمليات مذکورآغاز گرديد که هم اکنون پروژه آبرساني به اين مجتمع بزرگ به اتمام رسيد. وي ادامه داد: لازم به توضيح است که پروژه مذکور شامل ٢هزار و پانصد متر لوله گذاري حد فاصل چهارراه گلبرگ تا اين مجتمع به اقطار ١١٠،١٦٠، و٢٠٠پلي اتيلن مي‌باشد. رضواني يادآور شد: با اتمام پروژه آبرساني علاوه بر تامين آب شرب اين مجتمع آبرساني به مناطق جديد در آن مسير که فاقد شبکه آبرساني بودند نيز ميسر شد

ليلا احمدزاده -سردارکامراني صالح در نشست خبري با اصحاب رسانه در پليس آگاهي استان البرز ازانهدام چند باند درزمينه‌هاي گوناگون دراستان البرز خبرداد .
 سرداربخشعلي کامراني صالح فرمانده نيروي انتظامي‌استان البرز با اعلام اين خبر افزود : يک باند 5 نفره که اقدام به صدور چک‌هايي با استفاده از مدارک شناسايي جعلي تحت عنوان افراد اقدام به دريافت دسته چک مي‌کردند، متلاشي شدند .وي ادامه داد : باندمذکور، چک به نام افراد مي‌گرفتند که خود افراد هم خبر نداشتند و در اين راستا 520 فقره چک به ميزان ميلياردها تومان صادر کرده‌اند. وي همچنين با اشاره به اقدامات نيروي انتظامي‌در 3 هفته اخيروانهدام چند باند درزمينه‌هاي گوناگون اظهارداشت :يکي از باندها اقدام به سرقت وفروش خودروهاي نيسان در داخل و بعضا خارج از کشور مي‌کردند که از اين باند 20 دستگاه خودرو کشف شده است. فرمانده انتظامي‌استان البرز با بيان اينکه باند ديگر که اقدام به سرقت 15 دستگاه خودرو پژو و پرشيا کردند، دستگير شدند، ادامه داد: باند ديگري هم که اقدام به سرقت داروهاي گران از داروخانه‌هاي استان مي‌کردند، دستگير شدند. کامراني‌صالح با اشاره به کشف کالاي قاچاق گفت : درزمينه ي کشف کالاي قاچاق 2 کاميون لوازم کامپيوتر کشف شده است. وي درادامه ضمن پيشنهاد اقدامات پيشگيرانه از جرم به شهروندان، توصيه کرد : خودروهاي خود را در محل ديد و با استفاده از قفل پارک کنند و در مسافرت منازل خود را به افراد مورد وثوق بسپارند.سردارکامراني صالح با اشاره به کاهش خسارات ناشي از چهارشنبه‌سوري درچند ساله اخير هشدارداد: با کساني که در اين روز نظم عمومي‌را برهم بزنند، برخورد مي‌شود وضمن دستگيري ايام نوروز را دربازداشتگاه سپري خواهند کرد .

دکتر فرهاد يغمائي رئيس دانشگاه گفت: حضور در جمع خبرنگاران و اهل قلم افتخاري بزرگ براي من است بخصوص شما که در حيطه دانشگاه قلم مي‌زنيد و براي ارتقاء همه جانبه استان و کشور تلاش مي‌کنيد شايسته بهترين احترامات و بالاترين تقديرها هستيد.وي در ادامه به تاريخچه دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه گلستان يک دانشگاه تازه تأسيس نيست، بلکه قدمتي در حدود 30 سال را بايد براي اين دانشگاه متصور شد زيرا دانشکده علوم که به عنوان ساختار اصلي اين دانشگاه شناخته مي‌شود در سال 1368 آغاز به کار کرده است.
رئيس دانشگاه گلستان به سالنامه‌اماري استان گلستان اشاره و افزودند: طبق آمار منتشره اين سالنامه، عليرغم کاهش جمعيت دانشجويي استان نسبت به اوايل دهه جاري، شاهد افزايش جمعيت دانشجويي دانشگاه گلستان هستيم که اين موضوع نشان دهنده اقبال عمومي‌رشته‌هاي اين دانشگاه و داشتن متقاضي براي رشته‌ها و گرايشهاي اين دانشگاه است. ايشان در ادامه سخنان خود به نقش مديريت سخت افزارها و فضاي فيزيکي موجود استان تأکيد و خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش دانشجويان دانشگاه گلستان و کمبود فضاي فيزيکي و کلاسهاي اين دانشگاه مي‌طلبد تصميمي‌منطقي و عقلاني در سطح استان و وزارت علوم گرفته شود.دکتر يغمائي در خصوص هزينه‌هاي صورت گرفته و باقيمانده براي تکميل پرديس جديد دانشگاه افزود: تاکنون براي انجام فعاليتهاي عمراني پرديس جديد دانشگاه مبلغي بالغ بر 180 ميليارد ريال هزينه شده است و در حدود 200 ميليارد ريال ديگر براي تکميل تقريبي آن پرديس مورد نياز است.رئيس دانشگاه گلستان به حمايتها و تلاشهاي صورت گرفته جهت حضور مسئولان سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور اشاره کرد و از بازديدهاي چند مرحله اي کارشناسان اين سازمان از پرديس دانشگاه خبر داد.   وي گفت: تعيين شاخصهاي لازم براي رتبه بندي دانشگاه‌ها در اختيار وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي‌باشد که دانشگاه گلستان در رتبه 44 دانشگاه‌هاي کشور قرار دارد و از جمله موفقيتهاي علمي‌ديگر مي‌توان به عنوان سرآمد علمي‌در دو سال پياپي توسط يکي از اساتيد دانشگاه اشاره کرد

بيمه و اشتغالزايي مهم‌ترين خواسته کولبران
عضو کميسيون اجتماعي مجلس از تلاش کميته حقيقت‌ياب مجلس براي جمع‌بندي و ارايه گزارش درباره کولبرها خبر داد. رسول خضري در گفتگو با خانه ملت، با يادآوري سفر سه روزه کميته حقيقت ياب مجلس براي بررسي وضعيت کولبرها، افزود: در اين سفر سه روزه گفتگويي با کولبرها داشتيم و ديداري نيز با خانواده کولبر 17 ساله‌اي که اخيرا فوت کرده بود، صورت گرفت. نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس، ادامه داد: مجلس از بُعد نظارتي خود به خوبي وارد عمل شد تا براساس اطلاعات به دست آمده بتواند بهترين تصميم را اتخاذ کند اما متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از زير بار مسئوليت شانه خالي کرده و در زمينه رفع معضلات کولبرها و اشتغالزايي تاکنون هيچ کار علمياتي انجام نداده است. خضري با بيان اينکه پوشش بيمه‌اي کولبرها و آسفالت مسير کولبري، مهمترين خواسته اين افراد به شمار مي‌رفت، تصريح کرد: همچنين کولبرها از اعضاي کميته حقيقت‌ياب درخواست داشتند تا درآمد معابر مرزي که ۴۰ درصد برا‌ي استانداري‌ها و ۶۰ درصد براي تهران اختصاص مي‌يابد همه صرف عمران و آبادني شهرهاي مرزي شود.

١٠٠ هزار کارگر ساختماني تحت پوشش تامين اجتماعي قرار مي‌گيرند
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: ١٠٠ هزار کارگر ساختماني در هفته جاري تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي قرار مي‌گيرند. به گزارش ايرنا، سيدتقي نوربخش افزود: برنامه‌ريزي براي افزايش تعدادکارگران ساختماني تحت پوشش در فروردين و سال آينده نيز انجام مي‌شود. وي ادامه داد: سازمان جهت ايفاي تعهد خودش در ارتباط تحت بوشش قراردادن کارگران ساختماني اقدام به طراحي يک سامانه براي شناسايي کارگران کرده است. وي خاطرنشان کرد: سازمان تامين اجتماعي با برقراري سهميه، در هفته جاري١٠٠ هزار نفر از کارگران ساختماني را تحت پوشش قرار مي‌دهد و اميدواريم در سال آينده به اين تعداد اضافه شود. نوربخش افزود: منابع اين بيمه کارگران ساختماني از هفت درصد سهم کارگر و ١٥ درصد از محل عوارض پروژه‌هاي عمراني و توسط شهرداري‌ها تامين مي‌شود.

ارائه لايحه حمايت از محيط بانان به مجلس
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از ارائه لايحه حمايت از محيط بانان به مجلس خبر داد. معصومه ابتکار در گفتگو با خانه ملت، از ارائه لايحه حمايت از محيط بانان به مجلس خبر داد و گفت: اميدواريم با حمايت نمايندگان لايحه مذکور سريع تر تصويب شود. ابتکار با بيان اينکه سازمان محيط زيست به مسئوليت خود در رابطه با تدوين و ارائه لايحه حمايت از محيط بانان به مجلس عمل کرد، افزود: بهره مندي کامل محيط بانان از همه ابعاد قانون نحوه بکارگيري سلاح و به ويژه بحث بيمه و معاضدت‌هاي قضايي در اين لايحه ديده شده است. معاون رئيس جمهور در رابطه با آخرين وضعيت لايحه مقابله با حيوان آزاري، گفت: اين لايحه در دستور کار دولت قرار دارد و در حال بررسي آن هستيم. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته قرار شده در قالب اصلاح قانون تعزيرات موادي در اين لايحه ذکر شود.

دکتر طباطبايي مزدآبادي عنوان کرد: منشور دولت در حال فراموشي است
دبير انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران با تاکيد بر اينکه اداره شهر با تراکم فروشي يعني خرج کردن از جيب مردم و اين عدول از حقوق شهروندي است، گفت: منشوري که دولت منتشر کرد به دليل عدم مطالبه گري مردم و رسانه‌ها در حال فراموش شدن است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران، کارگاه‌اموزشي حقوق شهروندي از سوي انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران و با همکاري آموزش و پرورش استان تهران در سالن اجتماعات خانه فرهنگ حر برگزار شد.
در اين نشست که برخي از مسئولان مدارس آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند دکتر سيد محسن طباطبايي مزدآبادي دبير انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران با بيان اينکه قبل از ورود به بحث حقوق شهروندي بايد مفاهيم شهر، شهروند، شهروندگرايي، شهروند سازي و مديريت شهري شهروند مدار مورد توجه قرار گيرند، يادآور شد: ابتدا بايد شهر را بشناسيم و تعريف دقيقي از شهروند داشته باشيم و سپس به تدوين حقوق آن بپردازيم و متاسفانه اين همان چيزي است که در تدوين منشور حقوق شهروندي مغفول مانده و همين عامل باعث شده تا  اين منشور بيشتر به حقوق مدني شباهت داشته باشد.
وي سياست شهروندسازي ( Citizenship Building Policy) را فرايندي عنوان کرد که طي آن تمامي‌برنامه و طرح‌هاي توسعه شهري بر اساس قاعده و فرهنگ شهروند محوري تنظيم مي¬گردد و يادآور شد: ما زماني مي‌توانيم از شهروند صحبت کنيم که نظام برنامه ريزي شهري ما شهروند مدار و شهروند محور باشد.
مديرمسئول فصلنامه علمي‌پژوهشي اقتصاد و مديريت شهري سياست شهروندسازي و اعاده نقش, منزلت و هويت به هر شهروند ساکن در شهر را زمينه‌هاي رويش اخلاق و سلوک شهروندي خواند و گفت: ساده‌ترين فرجام اين موضوع افزايش حس تعلق مکاني و اجتماعي و در نتيجه افزايش ميزان تعهد اجتماعي شهروندان در قبال محيط زندگي، ديگر شهروندان، نهادها و فعاليت‌ها در شهر است.
. وي فرهنگ پرداخت عوارض شهري، رعايت قوانين و مقررات شهري، حفظ حقوق و حريم زندگي افراد در شهر و سرانجام مشارکت در حل و فصل بسياري از انواع مسائل در شهر منجمله حفظ محيط زيست و همکاري در بهداشت محيط را مستلزم توسعه بنيادي مقوله شهروندي و تحقق ابواب مختلف حقوق شهروندي دانست و همچنين گفت: حقوق شهروندي در معناي امروزي خود بايد به ياري مشکلات و مسائل شهري بشتابد.
 دبير انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران در بخش ديگري از سخنان خود به ابعاد اقتصادي حقوق شهروندي اشاره کرد و افزود: ماده 68 منشور دولت تاکيد دارد شهروندان در حق دستيابي به فرصت‌هاي اقتصادي و امکانات و خدمات عمومي‌و دولتي برابرند.
طباطبايي مزدآبادي با بيان اينکه اغلب حقوق اقتصادي منشور شهروندي در سطوح کلان مطرح شده و تفاوت چندان با بيان قانون اساسي در اين زمينه ندارد ، ادامه داد: به نظر من اگر بخواهيم در حوزه اقتصاد شهري بحث کنيم اولين حقوق اقتصادي شهروندان عدالت در توزيع خدمات و امکانات است که متاسفانه‌امروز در اغلب شهرها اين توازن وجود ندارد.
وي مساله مديريت صحيح درآمدي و هزينه اي در مديريت شهري را نيز از جمله حقوق حقه مردم دانست و گفت: وقتي توانايي مديريت علمي‌وجود نداشته باشد و شهرها به سمت درآمدهاي ناپايدار همچون فروش تراکم و ... بروند آنگاه متضرر اصلي آن کسي غير از مردم نيست و به عبارت دقيقتر هزينه اصلي شهر از جيب مردم پرداخت مي‌شود.
دبير انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران به نقش ويژه رسانه‌ها نيز در ايجاد جو مطالبه گري در خصوص حقوق شهروندي اشاره کرد و گفت: با اينکه تعداد رسانه‌هاي کشور به نسبت بالاست اما هنوز اين رسانه‌ها در خصوص کارکردهايي که بايد مطابق جامعه مدني داشته باشند نرسيده‌اند و همين عامل باعث شده تا موضوع حقوق شهروندي عملا دچار رکود شد.