تنها با زبان احترام با ايران سخن بگوييد
سخنگوي وزارت خارجه در واکنش به اظهارات نسنجيده رئيس جمهوري آمريکا عليه ايران در سفر به پاريس افزود: ظاهرا مشاورين ايشان هنوز در فضاي وهم آلود گذشته سير مي‌کنند و آن گونه که در آن دوران نيز از واقعيات و بديهيات ابتدايي بي خبر بودند، هم اکنون نيز از تحولات ايران، منطقه و جهان بسيار عقب هستند. بهرام قاسمي‌به دولت جديد آمريکا توصيه کرد ضمن توجه به نقش مثبت ايران در منطقه و جهان، طغيان و سرکشي را در سياست‌ها و اقدامات خودخواهانه و هرج و مرج طلبانه خويش و برخي همپيمانان لجوج، متجاوز و اشغالگر خود در منطقه جستجو کنند و از گذشته عبرت گرفته و تنها با زبان تکريم و احترام با ملت ايران سخن گويند.

سهم‌خواهي از رييس جمهور مفهومي‌ندارد
يک عضوحزب اسلامي‌کار گفت: رييس جمهور موظف است در خصوص برنامه‌هايي که به مردم وعده داده پاسخگو باشد، لذا براي رسيدن به چنين جايگاهي بايد از سهم‌خواهي‌ها دوري کند. به طور کلي سهم‌خواهي از کابينه و رييس جمهور مفهومي‌ندارد.محسن سرخو در گفت‌وگو با ايسنا، افزود:‌ نهايتاً آن کسي که بايد در مورد عملکرد کابينه پاسخگو باشد شخص رييس جمهور است. اگر سهم‌خواهي‌هايي صورت بگيرد و آن وزرا نتوانند مطابق برنامه‌هاي دولت عمل کنند کارنامه دولت سياه مي‌شود.وي گفت: دولت اول تدبير و اميد به علت چالش‌هايي که مجلس گذشته برايش ايجاد مي‌کرد، نتوانست با وزراي يکدستي مشغول به کار شود. و دولت در نيمه کار مجبور شد تغييراتي در کابينه ايجاد کند.

لزوم تقويت تحزب براي اصلاح‌طلبان
مدتهاست که جهان به جايگاه تحزب پي برده و امروزه بيشتر کشورها روساي جمهور، نمايندگان مجلس و تصدي پستهاي کليدي را با استفاده از اهرم احزاب تعيين مي‌کنند. مردم نيز در اين کشورها به احزاب اعتماد دارند و تقريبا هر حزبي که تصميمي‌گرفته باشد، حاميان احزاب به آن تصميم احترام مي‌گذارند. اما با کمال تاسف در ايران هنوز احزاب جايگاه خودشان را پيدا نکرده‌اند و مردم نيز در احزاب عضو نمي‌شوند و اعضا نيز خود را متعهد به اطاعت نمي‌دانند. در اين رابطه محمود صادقي نماينده تهران در مجلس در توئيتر خود نوشت:«تقويت تحزب براي ادامه مسير اصلاح‌طلبان بسيار حياتي است. اما بزرگاني که بر ‌اين ضرورت تأکيد دارند بايد خود به سازوکار حزبي ملتزم باشند».


توسط دبیر کل سازمان ملل ودر دومين سالگرد برجام؛
برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، توافقي بين المللي بر سر برنامه هسته اي ايران است که در 14 ژوييه 2015 بين ايران و کشورهاي گروه 1+5 متشکل از آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان در شهر وين صورت گرفت.
 از آن تاريخ تاکنون دو سال مي‌گذارد. برجام در اين مدت بارها از سوي صاحب نظران و منتقدان داخلي و خارجي مورد بررسي و نقد قرار گرفت در حالي که هرگز اهميت آن فراموش نشد و هيچ کس نتوانست تاثيرات آن را منکر شود. اما دبيرکل سازمان ملل متحد در بيانيه‌اي به مناسبت دومين سالگرد تحقق برجام، ايران را به خاطر پايبندي به اين توافق تحسين کرد و آن را دستاورد بزرگي دانست که نويد مي‌دهد پيچيده‌ترين امور در اين حوزه را مي‌توان از راه گفت و گو، تفاهم و همکاري حل و فصل کرد.
به گزارش ايرنا، گوترش در اين بيانيه که تارنماي رسمي‌سازمان ملل متحد منتشر شده، گفته است: 'برجام دستاورد بزرگي در حوزه منع اشاعه تسليحات هسته اي است و به ما نويد مي‌دهد که پيچيده‌ترين مسائل را در حوزه هسته اي مي‌توان از راه گفت و گو، تفاهم و همکاري حل و فصل کرد. من اطمينان دارم که برجام بهترين راه براي حصول اطمينان از اين است که برنامه هسته اي ايران کاملا صلح آميز باشد و از تمامي‌کشورهاي عضو سازمان ملل مي‌خواهم از پيگيري بيشتر اين توافق تاريخي حمايت کنند.'
دبير کل سازمان ملل تصريح کرد: در اين دو سال، تداوم اجراي برجام من را دلگرم کرده و جمهوري اسلامي‌ايران را به خاطر اجراي تعهدات هسته اي خود که از سوي 'آژانس بين المللي انرژي اتمي' راستي آزمايي شده است، تحسين مي‌کنم و همچنين از تاکيد دوباره کشورهاي حاضر در برجام به اجراي کامل و کارآمد در نشست 25 آوريل (سه شنبه 5 ارديبهشت ماه سال جاري) استقبال مي‌کنم. تعهد پايدار آنها براي حيات درازمدت و موفقيت اجراي برجام ضروري است. من از تمامي‌آنها مي‌خواهم با حسن نيت و به طور متقابل با يکديگر کار کنند تا اطمينان حاصل شود که تمامي‌طرف‌ها از برجام سود ببرند.'
گوترش همچنين تاکيد کرد: 'من همچنين از تمامي‌کشورهاي عضو سازمان ملل مي‌خواهم که از پيگيري بيشتر اين توافق تاريخي حمايت کنند و به حمايت از اجراي برجام بر اساس قطعنامه 2231 (سال 2015) و ساير تصميمات مرتبط شوراي امنيت، ادامه خواهم داد. اينکه اين دستاورد ديپلماسي چندجانبه در برابر تحولات و اجراي چالش‌هايي که تعهد جمعي ما را به ديپلماسي و گفت و گو تحکيم مي‌کند، تاب آورده، به نفع جامعه بين المللي است.'
گرفتن بهانه از آمريکا
در اين رابطه رئيس مرکز مطالعات ژئوپليتيک روسيه گفت: عقد برجام گامي‌راهبردي براي تحکيم امنيت بين المللي بود که جامعه جهاني به حفظ و تامين شرايط اجراي کامل آن متعهد است و همزمان ديپلماسي تهران بهانه مناقشه آفريني را از واشنگتن گرفت. لئونيد ايواشف در گفت وگو با ايرنا افزود: برجام در دو سال اجرا، وضعيت امنيت و ثبات بين المللي را بهتر کرد و بر خاورميانه نيز تاثير مثبت گذاشت.وي افزود: اين توافق نامه بين المللي فقط به نفع ايران نبود و ديگر کشورهاي حاضر در مذاکرات هم توانستند يکي از مهم‌ترين مسائل بين المللي را که پديدآورنده تنش‌ها و اختلافات شديد بود، حل و فصل کنند.ايواشف گفت: امروز همه کشورهاي طرف مساله هسته اي ايران جز آمريکا صددرصد از برجام حمايت مي‌کنند و علت مخالفت واشنگتن نيز کاملا آشکار و قابل درک است.وي افزود: اين واقعيت‌ها دلايل مخالفت آمريکا با برجام و تلاش براي بازبيني آن را روشن تر و قابل فهم تر مي‌کند، زيرا برجام را به نفع خود نمي‌داند و مانعي در اجراي نقشه‌هاي جنگ افروزانه واشنگتن در منطقه خاورميانه است.ايواشف گفت: برجام بايد حفظ شود، زيرا اختلاف‌ها پيرامون برنامه هسته اي ايران را حل و فصل کرد و پيش از همه جامعه جهاني، سازمان ملل و آژانس بين المللي انرژي اتمي‌آن را تائيد و تضمين کردند و اکنون بايد به‌امريکا پيام روشني داد که هرگونه تعهدشکني و مانع تراشي برجامي‌سبب انزواي بين المللي واشنگتن مي‌شود.
تاکيد آلمان بر اجراي کامل برجام
از سوي ديگر وزارت خارجه آلمان هم‌زمان با دو ساله شدن توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 که در 14 ژوئيه 2015 ميان اين کشورها حاصل شد، بيانيه‌اي منتشر کرد. به گزارش ايسنا در اين بيانيه‌امده است: توافق بر سر برنامه هسته‌اي ايران که با نام برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته مي‌شود، بايد هم‌چنان به طور کامل مطابق با منافع دولت ‌آلمان و متحدانش اجرا شود.وزارت خارجه آلمان تاکيد کرد: دولت فدرال (آلمان) هم‌چون متحدان‌مان خواستار اجراي کامل و بدون قيد و شرط توافق وين است. اين توافق در صورت تحقق کامل به افزايش اعتماد دو طرفه منجر خواهد شد.
آزمون قدرتمند ديپلماسي آمريکا
در همين رابطه رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمايندگان آمريکا با انتقاد از سياست‌هاي رئيس‌جمهور کشورش در قبال اين توافق، گفت: برجام يک آزمون قدرتمند براي قدرت ديپلماسي آمريکا است.به گزارش ايسنا، نانسي پلوسي، با انتشار بيانيه‌اي به تکرار ادعاهاي ساختگي و مغرضانه غرب و آمريکا عليه برنامه هسته‌اي گذشته کشورمان پرداخت.در اين بيانيه که روي وب سايت رسمي‌وي قرار گرفته، آمده است: دو سال پيش، آمريکا به هم پيمانان ما در گروه 1+5 پيوست تا به برنامه جامع اقدام مشترک دست يابد؛ توافقي مهم که مانع از دست يابي ايران به يک سلاح هسته‌اي شد و مردم آمريکا و هم پيمانان ما را امن‌تر کرد. به لطف تلاش‌هاي رئيس جمهور اوباما و کار بي‌وقفه دانشمندان، ديپلمات‌ها، مقامات نظامي‌و ديگر سران کشورها از سراسر جهان، تهديد قريب الوقوع و فاجعه بار يک ايران مسلح به سلاح هسته‌اي از روي ميز برداشته شد، بدون آن که حتي يک تير شليک شود. اين توافق بر اساس راستي‌آزمايي است نه اعتماد و آمريکا در مقابل هر گونه نقض احتمالي آن هوشيار است.پلوسي در ادامه مدعي شد: کشور ما هيچ‌گونه توهمي‌در ارتباط با نظام ايران ندارد و دموکرات‌ها به تضمين اين موضوع متعهد هستند که ايران به دليل ادامه روند حمايت خود از تروريسم و نقض حقوق بشر پاسخگو خواهد بود.وي در ادامه ادعاهاي خود گفت: برجام يک آزمون قدرتمند براي قدرت ديپلماسي آمريکا و رهبري در جهان است. با اين حال، دولت ترامپ همچنان نشان مي‌دهد که رويکردي در ارتباط با نقش حياتي که‌امريکا در جهان ايفا مي‌کند، ندارد از خارج شدن از تواقق اقليمي‌پاريس گرفته تا توهين به هم پيمانان ما در ناتو، تا نزديک شدن به ديکتاتورهايي همانند پوتين. با گذشت شش ماه از آغاز کار دولت وي، کاخ سفيد هنوز نقش جدي رهبري جهاني ايفاء نکرده است.
شمخاني در دیدار نماینده ویژه پوتین:
در يابان علي شمخاني گفت: هيچ‌گونه توافقي نبايد مخدوش‌کننده اصل غيرقابل تغيير حاکميت سوريه بر تمام سرزمين و يا زمينه‌سازي براي تجزيه اين کشور باشد.
به گزارش ايسنا، الکساندر لاورنتيف نماينده ويژه رئيس‌جمهور روسيه در امور سوريه با علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و پيرامون آخرين تحولات سوريه و روندهاي حل بحران در اين کشور گفت‌وگو کرد.
وي با اشاره به فعاليت گسترده لابي صهيونيسم براي تضعيف دولت سوريه و جهت دادن معادلات سياسي و امنيتي در مسير ضربه زدن به جبهه مقاومت افزود: رژيم صهيونيستي ضمن برقراري پيوند عميق و گسترده با گروه‌هاي تروريستي و کشورهاي حامي‌آنها، به دنبال استفاده ابزاري از اين گروه‌ها براي به اصطلاح امن نگه داشتن مرزهاي اسراييل و تداوم سرکوب مردم مظلوم فلسطين است.
شمخاني سوء استفاده برخي عناصر تروريست از فرصت گفت‌وگوهاي سياسي و آتش بس را براي بازسازي خود غيرقابل قبول و نگران‌کننده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تجربه اثبات کرده اين عناصر به هيچ پيمان و توافقي پايبند نبوده و از هر فرصتي براي کشتار مردم بي‌گناه و پيگيري اهدف غير انساني خود استفاده خواهند کرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي عنوان کرد: ابتکار سياسي سه جانبه و برگزاري اجلاس آستانه، روش موفقي است که مي‌تواند به عنوان الگوي پايان دادن به بحران‌هاي منطقه‌اي با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بومي‌مورد استفاده قرار گيرد.
هم‌چنين الکساندر لاورنتيف نماينده ويژه رييس‌جمهور روسيه در امور سوريه نيز در اين ملاقات ضمن ارائه گزارشي از تفاهم روسيه، اردن و آمريکا در خصوص منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوريه به سوالات مطرح شده در اين خصوص پاسخ داد.
لاورنتيف با تاکيد بر نقش و کارکرد تعيين‌کننده جمهوري اسلامي‌ايران، روسيه و سوريه در موضوع مبارزه واقعي با تروريسم افزود: روند همکاري‌هاي راهبردي مشترک ميان سه کشور تا نابودي کامل جبهه تروريسم با جديت ادامه خواهد يافت.

اميري پيش بيني‌های کابينه دولت دوازدهم را تشريح کرد؛
معاون پارلماني رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه رئيس‌جمهور در حال بررسي و رايزني براي معرفي کابينه جديد است اظهار کرد: ولي فهرست‌ها و اخبار و گزارش‌هايي که در اين زمينه در سايت‌ها و رسانه‌ها منتشر مي‌شود، فعلا گمانه‌زني است و بعضا هم با اهداف خاصي منتشر مي‌شود.
به گزارش ايسنا، حسينعلي اميري در شوراي معاونين پارلماني وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي افزود: بر اساس ماده 204 قانون آيين نامه داخلي مجلس، رئيس جمهور ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحليف اسامي‌وزيران پيشنهادي را به همراه شرح حال هر يک از وزيران و برنامه دولت به مجلس شوراي اسلامي‌ارائه مي‌نمايد. شروع اين دو هفته مي‌تواند بعد از مراسم تحليف باشد. يک هفته پس از ارائه فهرست وزيران پيشنهادي توسط رئيس جمهور، جلسات مجلس براي بحث و بررسي خط مشي و اصول کلي برنامه دولت و اخذ راي اعتماد براي وزيران بطور متوالي تشکيل مي‌شود. براساس قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، با پيشنهاد رئيس مجلس و تصويب نمايندگان، جلسات راي اعتماد بصورت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.
معاون پارلماني رئيس جمهور روابط نزديک و سازنده با مجلس شوراي اسلامي‌را يکي از سياست‌هاي اصلي دولت و تدبير و اميد دانست و گفت: خوشبختانه سطح تعاملات دولت و مجلس ارتقاي خوبي يافته است و ما اميدواريم اين تعاملات در دولت دوازدهم نيز ادامه يابد زيرا اين روند مي‌تواند در حل مسائل و مشکلات کشور تاثير بسزايي داشته باشد.
 اميري با قدرداني از تلاش‌هاي معاونين پارلماني وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي در دولت يازدهم افزود: مطمئنا طي روزهاي آينده اوج کار معاونت امور مجلس رياست جمهوري و معاونت‌هاي پارلماني دستگاه‌هاي اجرايي خواهد بود که‌اميدواريم همکاري نزديک ميان دستگاه‌هاي مختلف با هيات رئيسه، فراکسيون‌ها، کميسيون‌هاي تخصصي مجلس و مجامع استاني نمايندگان، آثار مثبت خود را در کليه مناسبات دولت و مجلس نشان دهد.
وي گفت: مطمئنا تعامل سازنده ميان قواي مختلف و از جمله ميان دولت و مجلس مي‌تواند به تحقق هرچه بهتر و سريعتر اهداف انقلاب، آرمان‌هاي حضرت امام(ره)، منويات مقام معظم رهبري و برنامه‌هاي رئيس جمهور منتخب ملت کمک کند.
معاون امور مجلس رئيس جمهور بر ضرورت رسيدگي سريع و دقيق به درخواست‌ها و نامه‌هاي نمايندگان محترم تاکيد کرد و افزود: همه ما بايد تلاش کنيم بر اساس قوانين و مقررات به مشکلات بويژه مشکلاتي که توسط نمايندگان مردم منعکس مي‌شود رسيدگي کنيم ولي در عين حال مراقبت کنيم که برخي مناسبات غيررسمي‌به روند منطقي امور آسيب نزند.
دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه خبر داد:
دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفت: دادستان کل کشور بطور مکرر مکاتباتي با وزير ارتباطات انجام و تذکرات لازم را براي اجراي قانون در مورد کانال‌هاي مجرمانه تلگرام داده ولي تاثير چنداني نداشته است.
به گزارش ايلنا، عبدالصمد خرم‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به اين که چرا هنوز برخي کانال‌هاي تلگرامي‌که اقدام به انتشار مطالب عليه‌امنيت ملي کشور، ارزش‌ها ومقدسات اسلامي‌مي‌کنند، فيلتر نشده و به فعاليت مجرمانه خود ادامه مي‌دهند؟ و اينکه آيا جمهوري اسلامي‌ايران توانايي انسداد اين کانال‌ها وجلوگيري از فعاليت آن‌ها را ندارد؟ اظهار کرد: بله درست است تاکنون حدود هشت هزار کانال تلگرامي‌مجرمانه که عليه‌امنيت کشور و نظام جمهوري اسلامي‌ايران و عليه مقدسات و هويت ملي، ديني و فرهنگي مردم مشغول فعاليت هستند شناسايي شده و فهرست اين کانال‌ها بار‌ها با دستور قضايي جهت فيلتر شدن براي وزارت ارتباطات ارسال شده است ولي تا کنون فيلتر نشده‌اند.به گفته معاون دادستان کل کشور، حتي دستور انسداد برخي از اين کانال‌ها بيش از ۴۰ مرتبه براي وزارت ارتباطات ارسال شده است. قاضي خرم‌آبادي از انجام نامه‌نگاري‌هاي زياد با وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: علاوه بر اينکه دستورهاي قضايي و دستورهاي کارگروه تعيين مصاديق در خصوص فيلتر موارد مجرمانه از طريق سيستم‌هاي رايانه‌اي براي اجرا به شرکت ارتباطات زيرساخت و وزارت ارتباطات ابلاغ مي‌شود، دادستان کل کشور نيز بطور مکرر مکاتباتي با وزير ارتباطات انجام و تذکرات لازم را براي اجراي قانون در مورد کانال‌هاي مجرمانه تلگرام داده ولي تاثير چنداني نداشته است. معاون دادستان کل کشور در امور فضاي مجازي اضافه کرد: وزارت ارتباطات اعلام مي‌کند دستورهاي قضايي مربوط به انسداد کانال‌هاي مجرمانه تلگرامي‌را براي مدير تلگرام ارسال کرده ولي مدير تلگرام اولاً از اجراي بسياري از دستور‌ها استنکاف کرده و صرفاً برخي از کانال‌هاي مستهجن آن هم با تعريفي که خودشان از «مستهجن» دارند و نه تعريفي که ما داريم را فيلتر مي‌کنند. ثانياً کانال‌هاي مستهجن مسدود شده نيز بلافاصله با تغيير جزئي در نام خود با‌‌ همان محتواي قبلي منتشر مي‌شوند؛ بنابراين همکاري تلگرام با وزارت ارتباطات در مورد انسداد محتواي مجرمانه تقريبا مساوي است با هيچ!
ايران با ناتوي اطلاعاتي مواجه است
وزير اطلاعات گفت: دشمن در حال تلاش است که تقابل با جمهوري اسلامي‌با استکبار جهاني را به تقابل شيعه و سني و تقابل قوميت‌ها تبديل کند.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام محمود علوي در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه اظهارکرد:جمهوري اسلامي‌ايران امروز همزمان با ناتوي فرهنگي و نظامي، با ناتوي اطلاعاتي هم مواجه است.وي افزود: در شرايطي که دشمنان مشغول توطئه عليه توفيقات ايران اسلامي‌در منطقه هستند و غرب آسيا درحال بازمهندسي است، اهميت حفظ و ارتقاي امنيت کشور بسيار بيشتر از گذشته است، ما نبايد دچار تاخر اطلاعاتي و امنيتي شويم.علوي خاطرنشان کرد: گروه‌هاي معاند و مخالف انقلاب اسلامي‌با راهبرد آمريکا و سرمايه عربستان حتي با تابلوهاي مختلف اکنون کنار هم نشسته‌اند که نمونه تلاش‌هاي آنها در نشست‌هاي پاريس، قاهره، بروکسل و رياض ديده مي‌شود، لذاحفظ وحدت ملي از واجبات است. وزير اطلاعات با مرور وضعيت امنيت استان کرمانشاه آن را مناسب و قابل تقدير توصيف کرد و يادآورشد که نيروهاي وزارت اطلاعات در کنار مردم و ساير مسئولان تمام تلاش خود را براي حفظ و ارتقاي امنيت به کار مي‌گيرند.

ديدار با تتلو منجر به ريزش آراي رييسي
رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف، نتيجه کنار رفتن قاليباف به نفع رييسي را ريختن ۵۰ درصد از آراي او به سبد روحاني دانست و گفت: طبق نظرسنجي‌ها معتقد به ماندن آقاي قاليباف در عرصه بوديم چون احتمال راي آوري او بيشتر بود. محمد دهقان در گفت‌وگو با ايسنا ديدار تتلو با رييسي را کار غلط و حتي بدي دانست که بسياري از افراد را در انتخابات به ترديد انداخت.نايب رييس فراکسيون نمايندگان ولايي با تاکيد بر اينکه رقابت‌هاي انتخاباتي تمام شده است گفت: همه بايد براي موفقيت دولت کمک کنيم چون موفقيت دولت، موفقيت نظام و مردم است. نماينده طرقبه و چناران گفت: تجربه جهاني نشان داده که رئيس‌جمهور مستقر معمولا در دور دوم انتخابات راي مي‌آورد که طبق بررسي‌ها در طول تاريخ دموکراسي در دنيا رئيس‌جمهور مستقر تنها ۱۳ مورد نتوانسته راي آورد؛ لذا رويه‌اي غير از آن موضوعي استثنايي است و طبق قاعده نيست.

آخرين وضعيت پرونده تروريست‌هاي تکفيري
رئيس کل دادگستري استان تهران در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده تروريست‌هاي تکفيري گفت: دستورات قضايي در ارتباط با اين افراد صادر شده است و پرونده آن‌ها مستلزم تکميل تحقيقات است. غلامحسين اسماعيلي در گفت‌وگو با ميزان گفت: مقرر شده است که پرونده تروريست‌هاي تکفيري در تهران رسيدگي شود و اين پرونده‌ها در حال تجميع است چه براي افرادي که قبل از حادثه تروريستي ۱۲ ماه مبارک رمضان در اين موضوع تحت تعقيب قرار گرفتند و چه کساني که بعد از اين حادثه تحت تعقيب قرار گرفتند، دستورات قضايي در ارتباط با آن‌ها صادر شده است.

پرداخت وجوه سپرده گذاران کاسپين
دادستان کل کشور گفت: بر اساس تعهد بانک مرکزي، وجوه سپرده گذاران کاسپين تا سقف ۲۰ ميليون تومان پرداخت مي‌شود.به گزارش خانه ملت، حجت الاسلام منتظري افزود:‌ موسسه کاسپين، مجموعه اي از چند تعاوني بود که در اين موسسه تجميع شد.وي گفت: کاسپين متعهد شد مطالبات مردم را به صورتي تامين و پرداخت کند که در اين زمينه کوتاهي‌ها و قصوري از طرف برخي افراد منجر به طرح شکايات مردم شده است.دادستان کل کشور تصريح کرد:‌ هم اکنون اين شکايات در دست رسيدگي است.منتظري پاسخ به اين که با توجه به انتقادات سپرده گذاران کاسپين از بانک مرکزي که به تعهدات خود مبني بر بازگرداندن وجوه سپرده، تاکنون عمل نکرده است، آيا نماينده ناظر دستگاه قضا در آنجا حضور دارد يا خير؟‌ گفت: سپرده گذاران در موسسه کاسپين مبالغي از يک ميليون تا ميلياردي سپرده گذاري کرده‌اند که قرار است مبالغ زير يک ميليون تا سقف 20 ميليون تومان به سپرده گذاران پرداخت شود.

ديدار کميته تعامل اصلاح طلبان با روحاني
محمد رضا عارف و کميته تعامل شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان با حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان ديدار کردند.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ همچنين سيدمحمود ميرلوحي عضوشوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با ايلنا، درباره آخرين رايزني شوراي عالي سياست‌گذاري براي چينش کابينه با بزرگان اصلاحات، بيان کرد: به احتمال زياد روز يکشنبه هيات رييسه شوراي عالي با رييس‌جمهور ديدار خواهند داشت و نظرات خود را مطرح مي‌کنند.