مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران تاکید کرد؛
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران مي‌گويد، براي کاهش نرخ سود تسهيلات در سيستم بانکي نياز است که افزايش درآمد بانک‌ها از محل اخذ کارمزد و فعاليت‌هاي ارزي افزايش يابد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري ايرنا، دکترعلي صالح آبادي اظهار داشت: افزايش درآمد کارمزدي بانک‌ها شيوه اي مرسوم در دنياست که اتکاي بانک‌ها را به درآمد ناشي از سود تسهيلات کم مي‌کند.
وي افزود: به تازگي بانک مرکزي بخشنامه جديدي را در حوزه کارمزد خدمات بانکي ابلاغ کرده که مي‌تواند درآمد بانک‌ها را در اين زمينه بهبود بخشد. اين مدير بانکي يادآور شد: مردم بايد بابت خدمتي که از سيستم بانکي مي‌گيرند، هزينه پرداخت کنند.
صالح آبادي افزايش درآمد بانک‌ها از محل مبادلات ارزي و مراودات بين المللي را شيوه ديگري براي کاهش اتکاي آنها به درآمد ناشي از سود تسهيلات عنوان کرد و گفت: زماني برخي بانک‌هاي بزرگ درصد قابل توجهي از درآمد خود را از محل گشايش اعتبار و بروات اسنادي کسب مي‌کردند و شعب خارجي آنها نيز ارزآوري خوبي براي آنها داشتند که در دوره تحريم اين درآمدها به شدت کاهش يافت.
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران يکي از موانع کاهش نرخ سود بانکي را بالا بودن معوقات بانک‌ها دانست و گفت: دارايي‌هاي مازاد بانک‌ها نيز به مشکل انجماد دارايي آنها دامن زده است که بايد طبق قانون رفع موانع توليد، ظرف سه سال سالي 30 درصد از اين دارايي‌ها کاهش يابد.
اقتصاددانان بر اين باورند که براي ايجاد اشتغال در کشور و جلوگيري از رکود، نرخ سود بانکي بايد در محدوده نرخ رشد اقتصادي کشورها باشد و تداوم نرخ سودهاي بالا، طرح‌هاي توليدي و اشتغالزايي را با شکست رو به رو مي‌کند.
در اين پيوند، علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي در بيست و هفتمين همايش سياست‌هاي پولي و ارزي از بالا بودن نرخ سود تسهيلات و سپرده‌هاي بانکي انتقاد کرد و آن را ضد اشتغال دانست.
اوايل امسال نيز ولي اله سيف رئيس کل بانک مرکزي از بررسي برنامه کاهش نرخ سود در اين بانک خبر داد و اعلام کرد که نتايج آن براي تصميم گيري نهايي به شوراي پول و اعتبار ارائه مي‌شود.
بر اساس تصميم سال گذشته شوراي پول و اعتبار، نرخ سود سپرده‌هاي يکساله در نظام بانکي 15 درصد و نرخ سود تسهيلات 18 درصد تعيين شده است و تصميم گيران حوزه پولي و بانکي تلاش مي‌کنند که نرخ سود را در محدوده نرخ تورم کاهش دهند.
با اين وجود، بانک‌ها به بهانه کمبود نقدينگي و نيز بالا بودن نرخ سود اوراق خزانه اسلامي، اين نرخ را رعايت نمي‌کنند که سبب شده تا نرخ سود برخي سپرده‌ها در بانک‌ها به بالاي 22 درصد برسد.
مسئولان بانک مرکزي، بارها پرداخت سودهاي بالاتر از نرخ مصوب شوراي پول و اعتبار را بيانگر ناتواني مسئولان آن بانک در مديريت نقدينگي و منابع اعلام کرده‌اند و تاکنون پرونده چندين بانک به دليل تخلف از مقررات بانکي در اين زمينه به هيات انتظامي‌بانک‌ها ارسال
شده است.
علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت : بانك صنعت و معدن 900 ميليارد تومان تسهيلات به صنايع استان كرمانشاه پرداخت كرده و 6 طرح صنعتي در اين استان در دست اجرا دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن وي كه در مراسم افتتاح ساختمان جديد شعبه كرمانشاه سخن مي‌گفت با تاكيد بر اين كه استان كرمانشاه نبايد از جريان توسعه صنعتي كشور عقب بماند از مجتمع ذوب آهن كرمانشاه،صنايع كاغذ سازي،ايران خودرو كرمانشاه،زمزم كرمانشاه ، ايليا ذرت سبز و ايمان سرم به عنوان طرح‌هاي در حال اجراي بانك صنعت و معدن در اين استان نام برد.
وي اصل مشتري مداري و افزايش كمي‌و كيفي خدمت رساني به مردم را از اهداف بانك صنعت و معدن برشمرده و بازسازي ساختمان مركز و شعب را در همين راستا و به منظور هماهنگي فضاي بانك با ارتقاء سطوح فعاليت و خدمات بانك توصيف كرد.افخمي‌سامانه بانكداري متمركز(core banking) را كه از ارديبهشت ماه‌امسال در بانك صنعت و معدن به اجرا درآمده عامل سرعت بخشي و شفاف سازي فعاليت‌هاي اين بانك دانست كه موجب انطباق با معيارهاي جهاني و افزايش سطح تعاملات بين المللي مي‌شود.رحيمي‌معاون اقتصادي استانداري كرمانشاه نيز در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از بانك صنعت و معدن در توسعه صنعتي استان گفت: كرمانشاه در طول 8 سال دفاع مقدس لطمات بسياري ديد كه باعث شد تا نسبت به ديگر استان‌ها از توسعه صنعتي عقب بماند.
وي تصريح كرد: امروز استان كرمانشاه نياز به افزايش سطح اشتغال دارد كه اين امر با همكاري بانك صنعت و معدن و ايجاد واحد‌هاي جديد صنعتي قابل دسترس است.مديرعامل بانك صنعت و معدن در سفر به كرمانشاه به اتفاق هيات همراه ازكارخانه ايران خودرو كرمانشاه نيز بازديد كرد واز نزديك با مراحل پيشرفت طرح ياد شده آشنا شد.بنا به اين گزارش 78 درصد از كل حجم سرمايه گذاري طرح ايران خودروي كرمانشاه توسط بانك صنعت و معدن و 22 درصد آن توسط گروه صنعتي ايران خودرو تامين شده است ، ميزان تسهيلات مصوب بانك صنعت و معدن 450 ميليارد ريال است كه تاكنون 280 ميليارد ريال از مبلغ ياد شده پرداخت شده است .
با افتتاح كارخانه خودرو سازي كرمانشاه كه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه بود در فاز اول 15 هزار دستگاه خودرو توسط اين شركت توليد و براي 190 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد.
مديرعامل بانک شهر با بيان اين‌که‌امروز نقش اين بانک در عمران و آبادي شهرها بر هيچکس پوشيده نيست، از اتمام بسياري از پروژه‌هاي نيمه تمام کلانشهرها با حمايت بانک شهر خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، دکتر حسين محمد پورزرندي با بيان اين‌که يکي از مشکلات اصلي کلان شهرهاي کشور تامين مالي پروژه‌هاي عمراني ، ترافيکي و فرهنگي است ، گفت: هم اکنون در شهرهاي بزرگ دنيا روش‌هاي متفاوتي براي تامين پروژه‌ها وجود دارد که يکي از آنها ارايه تسهيلات از سوي بانک‌ها به شهردار‌ي‌هاست. وي با اشاره به نقش درآمدهاي پايدار در توسعه شهرهاي کشور،گفت: بايد با استفاده از ظرفيت اين درآمدها براي بهبود بيش از پيش شهرها استفاده کرد. مديرعامل بانک شهر تصريح کرد: متاسفانه تا پيش از تشکيل اين بانک کمتر از يک درصد منابع شهرداري‌ها از طريق شبکه بانکي کشور تامين مي‌شد، اما امروز نقش بانک شهر در توسعه و آباداني کلان شهرها و به ويژه شهرهاي مختلف کشور بر هيچکس پوشيده نيست. وي افزود: حمايت‌هاي اين بانک از شهرداري‌ها طي چند سال اخير بسياري از اقدامات عمراني به جامانده از گذشته را به سرانجام رساند. وي با تاکيد براين‌که شيوه فروش اوراق قرضه و سرمايه گذاري مطمئن براي ساخت شهرها ضروري است، افزود: طي آخرين آمار اعلام شده ، هم اينک بيش از 70 درصد مردم کشوردر شهرها زندگي مي‌کنند که اين موضوع مسئوليت شهرداري‌ها و بانک شهر را براي آباداني شهرها سنگين تر مي‌کند.
دكتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با خانواده شهيدان حسيني واعظ ديدار وگفت و گو كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دكتر عيسي رضايي ضمن حضور در منزل شهيدان حسيني واعظ از شهداي هشت سال دفاع مقدس استان گلستان، با خانواده اين شهيد والامقام ديدار و گفت‌وگو کرد.
مديرعامل موسسه اعتباري کوثر در اين ديدار، ضمن دلجويي از مادر و پدر شهيد سيد مهدي و محسن حسيني واعظ گفت: آرامشي را که‌امروز در کشور داريم مديون دلاوري‌هاي جواناني همچون فرزند شما هستيم که جان بر کف براي دفاع از خاک ايران به جنگ با دشمن رفته و بي هيچ‌گونه چشم داشتي از اين مرز و بوم دفاع کردند.دکتر رضايي در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري (حفظه الله) در خصوص حفظ راه شهيدان تصريح كرد: تداوم راه و هدف شهيدانمان بر همه واجب و ضروري است و نبايد فراموش کنيم كه براي حفظ دين اسلام و خاک ايران، خون پاک جوانانمان را اهدا کرده‌ايم لذا مسئوليت خطيري بر دوش همه ماست.
مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با اهداي لوح تقدير از خانواده شهيدان سيد مهدي و سيد محسن حسيني واعظ تقدير نمود.دکتر رضايي در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزي خبر، مهمترين عامل حفظ انقلاب اسلامي‌را پاسداري از آرمان‌هاي والاي امام راحل (ره) مقام معظم رهبري و شهداي عزيز ۸ سال دفاع مقدس دانست و ديدار از خانواده‌هاي شهدا را به عنوان يک پشتوانه معنوي براي حفظ و تداوم روحيه ايثارگري و شهادت برشمرد.
تجربيات موفق بانک کشاورزي در زمينه استقرار و به کارگيري نظام مديريت بهره وري در اختيار ديگر بانک‌هاي دولتي قرار مي‌گيرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، نشست تخصصي بهره وري مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي براي زمينه سازي اجراي مفاد ماده 5 قانون برنامه ششم توسعه کشور 11 تيرماه برگزار و تجربه موفق اين بانک در زمينه استقرار و به کارگيري نظام مديريت بهره وري ارائه شد.
بر اساس اين گزارش، ارائه تجربه موفق و اعلام آمادگي بانک کشاورزي براي انتقال نتايج به دست آمده از استقرار نظام مذکور به ساير بانک‌هاي دولتي ، قدرداني دکتر محمد شرفشاهي معاون توسعه مديريت ومنابع وزارت امور اقتصادي و دارايي از اين بانک را درپي داشت.
اين گزارش مي‌افزايد، بنا بر درخواست اين معاونت و با توجه به تشابه فرآيندهاي بانکي و به منظور بهره گيري و تسري دست آوردهاي ارزشمند موجود در سطح بانک‌هاي دولتي که به بهبود بهره وري کمک شاياني خواهد کرد، تجربيات موفق بانک کشاورزي در جلسه مشترک با حضور کارشناسان مربوطه تبيين خواهد  شد.
دکتر مجتبي لشکر بلوکي با بيان معضلات پرداخت سود‌هاي غير متعارف از سوي برخي بانكها گفت: پرداخت سودهاي غير متعارف و نامعقول به سپرده گذاران علاوه بر تخلف آشکار در قانون باعث هرج و مرج اقتصادي و ايجاد زيان و صدمات غير قابل جبران به بانکها و موسسات مالي مي‌گردد و اين امر باعث ايجاد مخاطره براي سرمايه‌هاي مردم مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك صادرات ايران، دکتر مجتبي لشکربلوکي عضو هيات مديره اين بانک در ديدار با جمعي از کارکنان اين بانک، خاطرنشان ساخت: بانک صادرات ايران ضمن حرکت در مسير قانون و توجه به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي صادره از سوي مراجع ذيصلاح بــويــژه بــانـک مرکــزي ج.ا.ا خود را اميــن سپــرده گذاران و سهامداران دانسته و به همين جهت از سرمايه‌هاي آنان صيانت خواهد کرد.عضو هيات مديره بانک صادرات ايران موضوع وصول مطالبات معوق را بسيار با اهميت عنوان کرد و گفت: وصول مطالبات معوق به عنــوان يک رويــکرد ســودآور مي‌تــوانـد در دستور کار بانکها باشد. در شرايط کنوني وصول مطالبات مي‌تواند بانکها را از هزينه‌هاي سرسام آور و ناخواسته اي که از اين طريق تحميل مي‌شود نجات دهد.وي از راه‌اندازي سوپر ماركت مالي به عنوان الگويي از بانکداري نوين يادکرد و گفت: در آينده نزديک هر شعبه بايدبه يک سوپر مارکت مالي تغيير کند تا از اين طريق بتوانيم علاوه بر خدماتي که تاکنون ارائه داده‌ايم نسبت به عرضه خدمات متنوع تري از جمله‌امور بيمه اي ،بازار سرمايه و... اقدام نماييم.

امامي‌عضو هيات مديره ناظر بر استان خراسان رضوي به منظور ارزيابي عملکرد استان در حوزه‌هاي بازاريابي براي جذب منابع جديد، کنترل مصارف و پيگيري وصول مطالبات از شعب مشهد بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، در اين بازديدها، امامي‌با تاکيد بر جذب مشتريان حقيقي بيان داشت: جذب منابع ماندگار از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين اقدام تنها از طريق داشتن ارتباطي خوب با مشتريان و تکريم ارباب رجوع حاصل مي‌گردد که بايد سرلوحه كار تمامي‌پرسنل شعب و ستاد باشد.وي داشتن کميته راهبردي با هدف شناسايي بازارهاي جديد و برنامه ريزي براي دستيابي به آنها و همچنين داشتن کميته بازاريابي به منظور پيگيري مصوبات کميته راهبردي را در هر شعبه لازم و ضروري دانست و در خصوص بانکداري الكترونيك اظهار داشت: حركت دنيا به سمت استفاده از تكنولوژي در تمامي‌عرصه‌ها بسيار سريع مي‌باشد و در حوزه ي بانكداري هم اين امر شدت بسياري يافته است. لذا ضروري است تمامي‌پرسنل شعب نسبت به خدمات الكترونيكي بانك آگاهي كامل داشته باشند تا به خوبي دانش خود را به مشتريان انتقال داده و آنها را نسبت به استفاده از اين خدمات تشويق نمايند. عضو هيات مديره بانک تصريح کرد: داشتن تبليغات موثر به منظور شناساندن بانک به تمامي‌اقشار جامعه بسيار حائز اهميت است و بايد با برنامه ريزي در اين حوزه برند بانک قرض الحسنه مهرايران را به خوبي مطرح كنيم.
مدير عامل بانک ايران زمين طي حکمي‌معاون عمليات بانکي را منصوب کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، عبدالمجيد پورسعيد مدير عامل اين بانک با صدور حکمي‌محمد رضا ادبي را به سمت معاون عمليات بانکي منصوب کرد.
در حکم مديرعامل خطاب به ادبي آمده است " اميد است در سايه عنايات خداوند متعال با نظارت عاليه خود در راستاي پيشبرد اهداف و سياستهاي بانک ايران زمين موفق و مؤيد باشيد."

شمس اله اسدالهي: 4 هزار شغل پايدار با همکاري بانک در طرح سروک آذر ايجاد مي‌شود.مدير شعب بانک سپه منطقه ايلام با بيان اينکه مطرح کردن استراتژي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري نقشه راه روشني براي توسعه و پيشرفت کشور است اظهار داشت: حمايت بانک سپه از طرح‌هاي مولد و اشتغال زا در راستاي کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و سياست‌هاي اقتصادي دولت بوده و نشان از عزم جدي بانک سپه براي تحقق اين سياست‌ها است.
شمس اله اسدالهي با تأکيد بر حضور پررنگ و اثرگذار بانک سپه در طرح‌هاي بزرگ اقتصادي استان ايلام، تصريح کرد: تأمين مالي پروژه ميدان مشترک نفتي سروک آذر، ارائه تسهيلات ريالي و ارزي براي راه‌اندازي کارخانه سيمان ايلام، پرداخت تسهيلات براي ايجاد پتروشيمي‌ايلام و مشارکت در طرح‌هاي مهار و تنظيم آبهاي مرزي استان از جمله اقدامات مؤثر بانک سپه در جهت کمک به توسعه استان بوده است.اسدالهي با اشاره به اينکه بيش از 90 درصد منابع نفت و گاز غرب کشور در استان ايلام قرار دارد، خاطر نشان کرد: استان ايلام از 11 درصد منابع نفت و گاز کشور برخوردار است که مي‌‏تواند نقش بسيار تعيين کننده در توسعه و اشتغال استان داشته باشد.وي افزود: پروژه نفتي سروک آذر در مرز ايلام و20 کيلومتري جنوب شرقي مهران ‏واقع شده که با مشارکت 800 ميليون دلاري بانک سپه در حال انجام است و با اجراي آن ظرفيت توليد نفت کشور بالغ بر 65 هزار بشکه افزايش خواهد يافت.اسدالهي مزيت پروژه فوق را افزايش سهم کشور در برداشت از ميادين مشترک نفتي با کشور عراق عنوان کرد و اظهار داشت: با اجراي پروژه فوق حدود 4 هزار شغل پايدار ايجاد خواهد شد.اسدالهي با بيان اينکه بر اساس آمار سالانه 1.5 ميليارد متر مکعب آب از مرزهاي ايلام خارج مي‌شود ابراز داشت: طرح مهار و تنظيم آبهاي مرزي از جمله طرح‌هاي مهم و کليدي استان است که با مشارکت بانک سپه، وزارت نيرو و وزارت جهاد کشاورزي در حال انجام بوده و نقش بسزايي در زدودن محروميت از چهره استان خواهد داشت.اسدالهي در خصوص نقش بانک سپه در توسعه صنعتي استان، خاطر نشان کرد: بانک سپه به عنوان بزرگترين سهام دار شرکت سيمان ايلام با ارائه تسهيلات ريالي و ارزي مساعدت شاياني در راستاي راه‌اندازي فازهاي دوگانه کارخانه و بهره برداري از آنها داشته است.وي با اشاره به نقش پتروشيمي‌ايلام در رونق اقتصادي استان و اشتغالزايي، تصريح کرد: بانک سپه با پرداخت تسهيلات به پتروشيمي‌ايلام از نخستين حاميان اين صنعت در استان بوده است.
مديرعامل و مديران عالي بانک در شهر مقدس مشهد با جمعي از فعالين اقتصادي و مشتريان ويژه استان خراسان ديدار کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در اين ديدار علي اصغر سفري، مديرعامل بانک گردشگري، در سخناني گفت: رابطه پايدار و پيوسته با فعالين اقتصادي مستلزم در نظر گرفتن نيازها و منافع دو طرف است که اين جلسه نيز با هدف آشنايي مستقيم با دغدغه‌هاي فعالين اين استان برگزار شده است.مديرعامل بانک گردشگري با ارائه گزارشي در خصوص شرايط کنوني بانک در حوزه‌هاي مالي و خدماتي و نيز شبکه شعب افزود: به دنبال اين هستيم که دامنه وسيعي از خدمات مالي و پولي را به مشتريان عرضه کنيم که گسترش خدمات ارزي، ارتقاي خدمات فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک و تسهيل ارائه خدماتي چون ضمانت نامه‌هاي بانکي و بسته‌هاي اعتباري از مهم‌ترين اين اقدامات است.وي افزود: مديران عالي بانک گردشگري، با انتخاب استان خراسان و شهر مشهد به عنوان اولين مقصد سفر استاني، علاوه بر جنبه‌هاي معنوي وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع)، بر ظرفيت‌هاي عظيم اقتصادي اين استان به ويژه در حوزه گردشگري صحه گذاشته‌اند.وي ادامه داد: در راستاي رفع دغدغه‌هاي سپرده گذاران و فعالين اقتصادي، هياتي از مشاورين مجرب و حرفه اي بين المللي اقدام به اعتبارسنجي و بررسي نقاط قوت و ضعف سازمان بانک گردشگري کرده و سازمان نيز تغيير اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را بر اين مبنا و ديدگاه‌هاي متخصصين در دستور کار قرار داده است.

بانک‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، ساخت يک باب مدرسه در مناطق محروم روستاي سورباغ از توابع شهرستان ميانه در استان آذربايجان شرقي را آغاز کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، در مراسم آغاز ساخت اين مدرسه، جمعي از مديران و مسئولان محلي از جمله مسئولان آموزش و پرورش و مديران اين بانک حضور داشتند.بر اساس اين خبر، اين مدرسه با همکاري اداره کل نوسازي مدارس استان آذربايجان شرقي ساخته خواهد شد و پيش‌بيني مي‌شود در مدت 4 ماه‌اماده بهره‌برداري شود.گفتني است بانک‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، در مناطق محروم استان‌هاي مختلف کشور، به ساخت مدرسه، کتابخانه‌هاي عمومي، خانه‌هاي بهداشت و بيمارستان اقدام مي‌کند. اين بانک همچنين در راستاي ايفاي رسالت‌هاي اجتماعي خود اقداماتي از قبيل حمايت از مؤسسات عام‌المنفعه و جمعيت‌هاي خيريه، حمايت از نخبگان علمي‌و نفرات برتر کنکور سراسري تا هر مقطعي که در کشور ادامه تحصيل دهند، توجه ويژه به بحث ورزش و حمايت از ورزشکاران تيم‌هاي مختلف مانند کشتي، فوتسال، کوهنوردي و ...، حمايت از برگزاري کنفرانس‌ها و همايش‌هاي علمي‌و تخصصي، کمک به آزادي زندانيان مالي غيرمقصر، پشتيباني از هنرمندان و فعاليت‌هاي هنري، کمک به نيازمندان و افراد آسيب‌ديده از بلاياي طبيعي و ... را در کارنامه خود دارد.
معافيت مستمري بگيران
 از کارمزد پرداخت نقدي

مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي از کارمزد پرداخت نقدي ( ريالي) معاف هستند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه ؛ مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي از کارمزد پرداخت نقدي از حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز ، جاري و کوتاه مدت در سامانه همراه به غير از شعبه باز کننده حساب معاف هستند.

رونمايي از محصول اعتباري «همپا»
 بانک قوامين

از محصول اعتباري همپا به عنوان يکي از رقابتي‌ترين محصولات بانکي در بيست و چهارمين همايش سراسري مديران بانک، رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، با توجه به اينکه عمليات توسعه محصولات بويژه در بخش مصارف مولد در راستاي تسهيل و توسعه توليد و اقتصاد ملي و بالتبع اشتغال زايي حاصل از آن، در دستور کار بانک قرار گرفته است؛ از اين رو در اجراي اقدامات راهبردي سند تحول بنيادين و همچنين تحقق بودجه تحولي بانک با رويکرد جهادي؛ طرح اعتباري همپا (هميار مشتريان پايانه‌هاي فروشگاهي)، با اهداف عملياتي شامل افزايش وفاداري مشتريان، جذب مشتريان بالقوه از طريق ارتقاء کيفي و توسعه محصولات و خدمات، افزايش کارکرد ابزارهاي بانکداري الکترونيک به ويژه در بخش پايانه‌هاي فروشگاهي و ايجاد درآمد غير مشاع حاصل از آن و همچنين کاهش قيمت تمام شده پول (عملياتي و غيرعملياتي) و در نتيجه حاشيه سود پايدار، پس از کارشناسي و تلاشهاي بعمل آمده اعم از ظرفيت سنجي بازار هدف، بررسي ظرفيت سبد محصولات، بسترسازي و تقويت زيرساخت عملياتي، پايش مزيت رقابتي لازم، مهندسي مالي و اقتصادي طراحي و آماده اجرا گرديد. اين گزارش به نقل از رئيس اداره طراحي و توسعه محصول مي‌افزايد: در اين محصول، پذيرندگان پايانه فروشگاهي بانک با ميانگين سازي مانده حساب متصل به پايانه (با امکان واريز و برداشت) در يک دوره‌ي معين و پس از کسب ميانگين مورد نظر، مي‌توانند از امتياز اخذ تسهيلات عقود اسلامي‌با اقساط 6 الي 36 ماهه با نرخ سود 8 الي 18 درصد بنابر نظر و امتياز مشتري بهره مند گردند. با توجه به‌امکان اتصال دو نوع حساب جاري و کوتاه مدت عادي به پايانه‌ها، حساب‌هاي سپرده سرمايه گذاري کوتاه مدت علاوه بر بهره مندي از امتياز اخذ تسهيلات، مشمول دريافت سود سپرده (با نرخ 10 درصد) نيز مي‌باشد. بنابر اين گزارش، کشاورز افشار همچنين گفت: با توجه به تقاضاي بالاي اقشار مختلف براي اخذ تسهيلات با شرايط مناسب، ارائه چنين محصولات ترکيبي به طور حتم با رضايت بيشتري از سوي مخاطبان مواجه خواهد بود و اين عمليات دوجانبه موجب انتفاع کليه ذينفعان اعم از سپرده گذار، سرمايه گذار، توليدکننده، عرضه کننده، مصرف کننده و همچنين کارکنان مجموعه نيز خواهد گرديد.

بهره‌برداري بيش از 81 هزار دستگاه کارتخوان پست‌بانک در کشور
در راستاي ترويج فرهنگ بانکداري الکترونيک و تسهيل امور پرداخت‌هاي هموطنان در سطح کشور بويژه در مناطق روستايي و کم برخوردار، 81 هزار و 500 دستگاه کارتخوان (POS) پست‌بانک ايران در سطح کشور مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک ايران: بنا بر اعلام اداره‌کل بازاريابي و تجارت الکترونيک؛ با همکاري شرکت تجارت الکترونيک پارسيان، تعداد 50 هزار دستگاه کارتخوان متصل به حساب‌هاي اين بانک در فروشگاه‌ها، مراکز خريد و مغازه‌‌ها در سطح کشور نصب و راه‌اندازي گرديده است.
بنابر اين گزارش: طي توافق بعمل آمده با شرکت مبنا کارت مبني بر نصب 5 هزار دستگاه کارتخوان در سطح کشور تاکنون از مجموع آن، تعداد يک هزار و 500 دستگاه کارتخوان مورد استفاده قرار گرفته و بقيه نيز در حال راه‌اندازي است.
 همچنين با شرکت فناواکارت نيز توافقات لازم براي نصب تعداد 30 هزار دستگاه انجام شده که 3 هزار دستگاه آن سيار بوده و درحال عملياتي شدن است.

دعوت به مجمع عمومي‌عادي ساليانه بانک انصار
به آگاهي سهامداران محترم مي‌رساند؛ مجمع عمومي‌عادي ساليانه بانک انصار، راس ساعت ۱۶:۰۰ روزشنبه تاريخ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ در محلي مرکز همايشهاي بين المللي رايزن به تشاني: تهران، تياوران، کاشانک، نرسيده به سه راه آجودانيه، شماره ۲۱۰ تشکيل ميگردد.
بدين وسيله کليه سهامداران محترم، وکلايا نمايندگان قانوني آنان مي‌توانند به منظور اخذ برگه ورود به جلسه در روز چهارشنبه تاريخ ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ از ساعت ۹:۰۰ صبح الي ۱۵:۰۰ عصر با در دست داشتن کارت ملي، وکالتنامه يا برگ نمايندگي معتبر، به اداره‌امورسهام بانک واقع در تهران، خيابان طالقاني، خيابان ايرانشهر جنوبي، نرسيده به تقاطع سمبه، بن بست ظهيرالاسلام، پلاک ۶ و طبقه سوم مراجعه فرمايند.
در ضمن ترتيبي اتخاذ شده است تا بعد از مهلت فوق : برگه ورود به جلسه، از ساعت ۱۵:۳۰ روز برگزاري مجمع (۱۳۹۶/۰۴/۳۱) نيز در محلي برگزاري مجمع با اخذ مدارک مربوطه به حضور سهامداران محترم ارائه گردد.