تيراندازي، قمه‌كشي، خودكشي ناموفق و كشته شدن ضارب
گروه اجتماعي: روز گذشته خط يك متروي تهران دو حادثه متفاوت را تجربه كرد. يكي در ايستگاه شهر ري و ديگري در ايستگاه ميرداماد؛ دو اتفاقي كه هيچ ارتباطي با يكديگر نداشتند و تنها وجه تشابه آنها محل وقوع حادثه بود، يعني خطوط متروي پايتخت.
سال‌هاست كه خطوط متروي پايتخت شاهد اتفاقات و حوادث مختلفي است. از برخورد قطارهاي مترو تا آب‌گرفتگي تونل‌ها و برخورد با دست‌فروشان حاضر در قطار شهري، حتي در برخي موارد خبرهايي تلخ‌تر نيز گزارش مي‌شد درباره اينكه بعضي شهروندان خود را در مسير حركت قطار قرار داده و اينگونه اقدام به خودكشي مي‌كنند.
روز گذشته ايستگاه شهر ري از خط يك متروي پايتخت شاهد اتفاقي بود كه طي سال‌هاي گذشته كمتر شاهد آن بوديم. ديروز ساعت حوالي 11 صبح بود كه كانال‌هاي تلگرامي‌و خبرگزاري‌ها از وقوع تيراندازي در ايستگاه متروي شهر ري خبر دادند. خبري كه در ابتدا به نظر امنيتي مي‌رسيد و تا زمان انتشار جزئيات خبر، اكثر گمانه‌زني‌ها به سوي حادثه‌اي تروريستي اشاره داشت. با اين حال انتشار جزئيات مربوط به اين خبر نشان داد كه يك نزاع و درگيري ميان برخي از مسافران مترو موجب شده تا برخي از شهروندان زخمي‌شده و اين ايستگاه مترو براي دقايقي وضعيت فوق‌العاده را تجربه كرده و از شرايط عادي خارج شود.
آنطور كه خبرگزاري‌ها گزارش داده‌اند روز گذشته طبق اظهارات مردم حاضر در محل صداي سه گلوله شنيده شده است. بر اثر اين تيراندازي، براي مدت زماني چند دقيقه‌اي درب قطار مترو براي حفظ امنيت مسافران بسته شده است. همچنين برخي اخبار از درگيري و نزاع در مترو شهر ري به‌عنوان دليل اصلي بر هم زدن اوضاع مترو خبر دادند.
در همين ارتباط سرپرست اورژانس کشور از مجروح شدن يک افسر پليس در حادثه تيرندازي در مترو شهرري خبر داد. پير حسين کوليوند گفت: ساعت ۱۰ و ۵۸ دقيقه روز شنبه، شخصي با سلاح سرد در متروي شهرري شروع به فحاشي به عموم کرده است. وي افزود: پس از اين اتفاق، يک روحاني جهت امربه معروف و کنترل شخص به وي نزديک مي‌شود و فرد مهاجم روحاني را از ناحيه گردن و کتف مورد ضرب و جرح قرار مي‌دهد.
 سرپرست اورژانس کشور با اشاره به مرگ ضارب در اين حادثه عنوان کرد: افسر نيروي انتظامي‌جهت کنترل اوضاع به شخص مهاجم تيراندازي مي‌کند و ضارب جان خود را از دست مي‌دهد. کوليوند از مصدوم شدن يک افسر پليس در اين حادثه خبر داد و گفت: در اين حادثه، يک افسر پليس از ناحيه انگشت مجروح شده و در محل درمان مي‌شود.
همچنين‌هادي تمهيدي، معاون فرمانداري شهرري، در ارتباط با جزييات حادثه تيراندازي در ايستگاه متروي شهرري، گفت: فردي در متروي شهرري به علت موضوع امر به معروف و نهي از منکر از سوي يک روحاني، به او با چاقو حمله مي‌کند و باعث مجروحيت او مي‌شود. معاون فرماندار شهرري ادامه داد: پس از شروع اين حادثه پليس وارد عمل مي‌شود و زماني که با مقاومت فرد ضارب مواجه مي‌شوند، پليس به او تيراندازي مي‌کند.
 وي افزود: در اين ميان يکي از شهروندان براي دفاع از روحاني وارد صحنه شد که دست او آسيب ديد و توسط مأموران اورژانس به بيمارستان منتقل شده است. تمهيدي با اشاره به اينکه در حال حاضر فرد ضارب فوت کرده است، گفت: در حال حاضر اوضاع مترو تحت کنترل است و شرايط به حالت عادي بازگشته است.
از طرف ديگر معاون عمليات پليس تهران اعلام کرد تحقيقات براي شناسايي ضارب حادثه مترو شهرري آغاز شده است. سرهنگ يعقوبي در گفتگو با ميزان با اشاره به حادثه در مترو تهران، گفت: صبح شنبه مردي حدودا 40 ساله که حالت عادي نداشته و با لباس نامناسب مشغول تردد در مترو شهرري بود به دو شهروند با سلاح سرد حمله مي‌کند.
 وي ادامه داد: با توجه به اينکه اقدمات پليس براي دستگيري اين فرد و جلوگيري از آسيب رساندن به شهروندان به نتيجه نمي‌رسد، نيروي پليس تهران مجبور مي‌شود با رعايت قانون بکارگيري اسلحه به سمت اين فرد شليک کند.
يعقوبي با بيان اينکه مرد 40 ساله از ناحيه پا مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد، تاکيد کرد: اين فرد حين انتقال به مراکز درماني جان خود را از دست مي‌دهد.
معاون عمليات پليس تهران افزود: در اين حادثه يک مامور پليس و دو شهروند مجروح شدند که تنها يکي از شهروندان در بيمارستان بستري بوده و دو مجروح اين حادثه سرپايي مداوا شدند. وي در پايان گفت: تحقيقات براي شناسايي ضارب حادثه مترو شهرري ادامه دارد.
خودكشي ناموفق در ايستگاه ميرداماد
اتفاق روز گذشته در ايستگاه ميرداماد خط يك متروي پايتخت يكي از آن دست اتفاقاتي بود كه هر از چند گاهي تبديل به سوژه رسانه‌ها مي‌شود. به گزارش خبرگزاري‌ها روز گذشته يك زن از محدوده مجاز براي حريم قطارهاي مترو در ايستگاه مترو عبور مي‌كند. برخي گزارش‌ها در اين رابطه اعلام كرده‌اند كه انگيزه اين زن خودكشي در ايستگاه مترو بوده است، اتفاقي كه خبرهاي تكميلي منتشر شده نشان مي‌دهد عملي نشده است.
آنطور كه خبرگزاري ايسنا گزارش داده مشاور مديرعامل و مدير روابط عمومي‌و امور بين‌الملل شرکت بهره‌برداري مترو تهران در رابطه با حادثه ايستگاه متروي ميرداماد گفته است كه، صبح روز شنبه يک زن با ورود غيرمجاز به حريم ريلي در ايستگاه ميرداماد قصد تجاوز به حريم ريلي داشت که اين عمليات وي ناکام ماند و بعد از گذشت مدت زمان كوتاهي مسافرگيري در اين ايستگاه به روال عادي
 بازگشت.
احسان مقدم در اين گفتگو همچنين اظهار کرد: در پي ورود غيرمجاز اين زن به حريم ريلي خوشبختانه وي آسيبي نديده است و فقط قطار به مدت چندين دقيقه متوقف و برق قطع شد که پس از اقدامات لازم براي بيرون آوردن اين زن از ريل قطار، حرکت قطارها به روال عادي بازگشت. در همين ارتباط همچنين حسن عباسي، سخنگوي اورژانس تهران اعلام کرد: پس از اعلام حادثه به اورژانس تهران مأموران ما براي رسيدگي به حال يک خانم که در متروي ميرداماد دچار حادثه شده بود اعزام شدند و اين فرد را به بيمارستان منتقل کردند.

هفته گذشته بود که سخنان شهردار تهران در مورد عدم تغيير کاربري سوله‌هاي بحران خبرساز شد و واکنش‌هاي زيادي در پي داشت، رييس سازمان مديريت بحران کشور دراين‌باره توضيح داد و گفت: اگر حادثه‌اي رخ داده و مسئولان نتوانند سوله را به حالت اوليه بازگردانند قطعا تخلف است.
اسماعيل نجار در گفتگو با ايسنا درباره ادعاي شهردار تهران مبني براينکه هيچ سوله بحراني تغيير کاربري نداده، گفت: مسئوليت سوله‌هاي مديريت بحران در شهر تهران برعهده سازمان مديريت بحران شهرداري تهران است و اين سازمان مستقيما بر فعاليت و کاربري آنها نظارت مي‌کند. وي ادامه داد: اما به‌طور کلي سوله‌هاي مديريت بحران چندمنظوره هستند و در شرايط عادي مي‌توانند کاربري‌هاي ديگري همچون ورزشي و... داشته باشند، اما موضوعي که مهم است اين است که اولا بايد تمامي‌امکانات مقابله و آمادگي در برابر بحران در آنها وجود داشته باشد و ثانيا به هنگام وقوع بحران بتوان در کوتاهترين زمان ممکن سوله را به حالت اوليه و کاربري اصلي خود بازگرداند. رييس سازمان مديريت بحران کشور با تاکيد بر اينکه بايد شرايط اوليه اين سوله‌ها رعايت شود، گفت: گزارشي در مورد اينکه سوله‌هاي مديريت بحران شهر تهران بطورکلي تغييرکاربري داده‌ باشند به دست ما نرسيده‌اما مواردي بوده که گفته شده مثلا سوله‌اي به برنامه‌اي تلويزيوني اختصاص داده شده و... که در اين خصوص متعهد شده‌اند که بلافاصله پس از بحران فضا را تخليه و آن را براي کاربري بحران و اسکان و خدمات امدادي تخليه و آماده کنند. بنابراين اگر حادثه‌اي رخ داده و مسئولان نتوانند سوله را به حالت اوليه بازگردانند قطعا تخلف است، اما در حال حاضر گفته شد که‌امکان بازگرداندن تمامي‌سوله‌ها به حالت اوليه را دارند.

رييس فراکسيون زنان مجلس از تلاش براي افزايش حداقل سن ازدواج دختران از ۱۳ سال به ۱۵ سال خبر داد.
پروانه سلحشوري در گفتگو با ايلنا گفت: روند طولاني و فرسايشي بروکراسي در کشور، به‌عنوان يکي از دلايل اصلي تاخير در حصول نتيجه در اين مورد است. ما در فراکسيون زنان به جدّ پيگير اين موضوع هستيم. هرچند پيچيدگي و حساسيت‌هاي موجود در مسائل فرهنگي کشور، هم روند رسيدن به نتيجه را کند و هم ما را ملزم به بررسي‌هاي دقيق‌تر کرده است. وي افزود: در اين مقوله، از يک طرف ازدواج کودکان براي عده‌اي مثل ما، مسئله و اشکال است و از طرفي ديگر، براي عده‌اي يک امر واجب تلقي مي‌شود و ممکن است نه تنها اين کار را ازدواج کودک ندانند که حتي بر اين عقيده باشند که اين امر در واقع ازدواج دختري است که به سن شرعي رسيده و ازدواج در چنين سني، بايد در قانون لحاظ شود. رئيس فراکسيون زنان مجلس با بيان اينکه فقه شيعه، فقه پويايي است، افزود: ما در اين رابطه، هم نظر فقها و علما را جويا شده‌ايم تا رضايت آنها را جلب کنيم و برخي از علما نظر مثبت داشته‌اند. سلحشوري همچنين با اشاره به اينکه ما کودکان مطلقه 15 ساله در کشور داريم، اظهار داشت: بطور مثال ما در جايي مي‌بينيم که خانواده‌اي متشرع و متدين هستند و اصرار دارند که دخترشان بايد زود ازدواج کند. اما در مقابل در جاي ديگر شاهد هستيم که فقر عاملي است که خانواده را مجبور مي‌کند به ازدواج دخترشان در سن پايين، تن بدهند. وي گفت: تلاش پيگير و مجدانه ما مبتني بر اين است که حداقل سن ازدواج را افزايش بدهيم.

باحضور مدير عامل شرکت مديريت منابع آب ايران طرح تامين و انتقال آب اضطراري به بندرعباس از سدهاي شميل و نيان به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت سهامي‌آب منطقه اي هرمزگان ، با توجه به تداوم خشکسالي‌هاي اخير و به تبع آن کاهش چشمگير آورد رودخانه ميناب و افت فاحش سفره‌هاي آب زير زميني دشت ميناب و بحران فرو نشست زمين در اين دشت و کاهش برداشت از منابع آب زيرزميني دشت شميل طرح تامين و انتقال آب اضطراري به بندرعباس از سدهاي شميل و نيان طراحي و اجرا گرديد.از اهداف اين طرح تامين يک چهارم نياز آب شرب شهرهاي بندرعباس ، بندر خمير و روستاهاي تابعه به ميزان  600 ليتر بر ثانيه مي‌باشد.
گفتني است در اين طرح که با هزينه اي بالغ بر 400 ميليارد ريال انجام شده است تاسيسات آبگيري و حفر گالري و چاهک به ظرفيت 600 ليتر در ثانيه ايجاد شده و خط لوله فولادي به طول 32 کيلومتر به اقطار 700-600-500- 200 و 800 ميلمتر فولادي اجرا شده است.
در ادامه مدير نظارت بر بهداشت شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور بازديد از تاسيسات آب شهر بندرعباس، بر سلامت آب شرب اين شهر تاکيد کرد.مهندس «کوشيار واقفي» که به منظور بررسي وضعيت کيفي آب شرب بندرعباس به هرمزگان سفر کرده بود، در اين باره گفت: در مناطقي که از آب‌هاي سطحي(سد) استفاده مي‌كنند، برخي فصول با افزايش درجه حرارت و گرماي هوا، جابجايي لايه‌هاي آب و بالا آمدن مواد آلي و مغذي دليل ايجاد طعم و بو در آب بوده‌اما به طور قطع مشکلي براي سلامت شهروندان ايجاد نمي‌کند. وي با تصريح بر اينکه؛ مشکل طعم و بوي آب مربوط به تصفيه خانه آب بندرعباس نيست، اظهار داشت: وضعيت تاسيسات آب اين شهر مناسب بوده و از سيستم‌هاي مجهز ازن زني با اکسيدکننده قوي برخوردار است اما تمام تلاش ما براي ارتقاء اين تاسيسات و بهتر شدن فرايند‌هاست تا در سال‌هاي آتي شاهد طعم و بوي آب به اين شکل نباشيم. وي افزود: در سد استقلال نيز بايد از نقاطي که آب داراي کيفيت بهتري است، برداشت انجام شود تا با مشکل طعم و بوي آب مواجه نشويم .«واقفي» تاکيد کرد: در هر جا که از آب سد برداشت مي‌شود، مسئله طعم و بوي آب وجود دارد اما اين مشکل فصلي بوده و با تلاش همکاران ما در آبفاي هرمزگان و آب منطقه اي به زودي به حداقل ممكن كاهش پيدا خواهد كرد.
ليلا احمد زاده : نماينده مردم کرج، فرديس، اشتهارد و آسارا در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: تلاش مي‌کنيم حمايت‌هاي لازم را از موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي در مجلس،کميسيون‌هاي مجلس و ساير حوزه‌ها داشته باشيم .
سردار عزيز اکبريان در نشست مشترک نمايندگان مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فرديس در مجلس شوراي اسلامي‌که با حضور دکتر محمد جواد کوليوند، رئيس موسسه رازي، معاونان و مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در موسسه رازي برگزار شد، گفت : تلاش مي‌کنيم حمايت‌هاي لازم را از موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي در مجلس،کميسيون‌هاي مجلس و ساير حوزه‌ها داشته باشيم تا با تلاش جمعي در راستاي اعتلاي جايگاه موسسه و منفعت کشور قدم برداريم.وي اظهار کرد: رازي موسسه اي استراتژي براي کل کشور محسوب مي‌شود که البته در منطقه جغرافيايي استان البرز قرار گرفته است.اين مسئول همچنين با تاکيد بر اهميت اين موسسه افزود: با توجه به اهميت توليدات موسسه رازي، بايد در نظر داشته باشيم که اين موسسه تنها متعلق به کشور ايران نبوده و براي پوشش دهي منطقه، خاورميانه و جنوب شرق آسيا تاسيس شده است.رئيس کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي‌خاطرنشان کرد: در همين راستا لازم است از تصميم گيري‌هاي مقطعي خودداري کرده و در سطح کلان براي اين موسسه برنامه ريزي شود.وي ادامه داد: ما نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي‌نيز اقدامات زيادي در راستاي اعتلا و پيشرفت موسسه در مجلس انجام داديم که يکي از همين موارد جلوگيري از خصوصي سازي اين موسسه بود که به طور جدي در مقابل آن ايستادگي کرديم.سردار اکبريان ضمن اعلام آمادگي براي خدمتگزاري در ابعاد مختلف حمايتي از اين موسسه، گفت: تلاش مي‌کنيم حمايت‌هاي لازم از موسسه رازي را درمجلس، وزارت جهاد کشاورزي،کميسيون‌هاي مجلس و ساير حوزه‌ها داشته باشيم تا با تلاش جمعي در راستاي اعتلاي جايگاه موسسه و منفعت کشور قدم برداريم.

در پي اعتراض مردم ملکشاهي به نرخ تعرفه‌هاي گاز و واکنش امام جمعه شهرستان به اين موضوع، مديرعامل شرکت گاز استان با امام جمعه ملکشاهي ديدار کرد. مديرعامل شرکت گاز استان ايلام و مدير شرکت گاز ملکشاهي با امام جمعه شهرستان ملکشاهي ديدار کردند.
اين ديدار در نتيجه اعتراضات مردم ملکشاهي مبني به نرخ تعرفه‌ها و همچنين واکنش امام جمعه شهرستان به موضوع تعرفه‌ها و اقليم شهرستان به عمل آمد.
"سيدعبدالله‌اميني"؛ امام جمعه ملکشاهي در اين ديدار خواستار بررسي مسئولين شرکت گاز درخصوص نرخ تعرفه‌ها و وضعيت اقليم شهرستان شد.
وي اظهار کرد: پيگيري نرخ تعرفه‌ها و اقليم شهرستان و قرار گرفتن شهرستان ملکشاهي در ليست مناطق سردسير و استفاده از تعرفه سردسيري از مطالبات به حق مردم ملکشاهي است.
اميني تاکيد کرد: مسئولان مربوطه بايستي اين خواسته مردم ملکشاهي را تا حصول نتيجه پيگيري کنند و مردم را از نتيجه اقدامات مطلع نمايند. در اين ديدار مسئولين شرکت گاز وعده دادند که مشکل اقليم و نرخ تعرفه‌هاي گاز در شهرستان ملکشاهي را پيگيري نمايند.
لازم به ذکر است که در هفته‌هاي گذشته مردم ملکشاهي با امضاي طوماري به نرخ تعرفه‌هاي گاز و برق در شهرستان اعتراض کردند و امام جمعه ملکشاهي نيز در خطبه‌هاي نمازجمعه و مصاحبه با پايگاه خبري تحليلي ملکشاهي خبر به اين موضوع واکنش نشان داد.
سايت ملکشاهي خبر قبلا گزارشي در خصوص اعتراض مردم ملکشاهي به نرخ تعرفه‌ها منتشر کرده که بازتاب گسترده اي در فضاي مجازي شهرستان داشته است.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: حدود يک چهارم از جمعيت 130 هزار نفري دريانوردان کشور در اين استان فعاليت مي‌کنند.
"اله مراد عفيفي پور" در آيين تجليل از دريانوردان نمونه استان هرمزگان که با حضور مديران ارگان‌هاي دريايي و صنوف مختلف درياييان اين استان در بندر شهيد رجايي برگزار شد، اظهار داشت: از سوي سازمان جهاني دريانوردي، چهارم تيرماه به عنوان روز جهاني دريانورد نامگذاري و شعار امسال نيز "دريانوردان اهميت دارند" تعيين شده است.
وي با بيان اينکه بيش از 90 درصد تجارت بين المللي ايران از طريق دريا انجام مي‌شود، به تبيين ابعاد مختلف اهميت حرفه دريانودي پرداخت و افزود: ايران داراي پنج هزار و 800 کيلومتر نوار ساحلي است که 2 هزار و 237 کيلومتر آن در هرمزگان قرار دارد و اين استان به تنهايي 40 درصد نوار ساحلي و اعتبار دريايي کشور را به خود اختصاص داده است. به گفته عفيفي پور، يک چهارم از جمعيت 130 هزار نفري دريانوردان کشور نيز در اين استان فعاليت مي‌کنند.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اعلام اينکه 9 هزار شناور ثبت شده در اين استان وجود دارد، گفت: از اين تعداد، هفت هزار شناور در آب‌هاي داخلي و دوهزار فروند ديگر، کشتي‌هايي هستند که در آب‌هاي بين المللي تردد مي‌کنند.مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دريايي و حماسه آفريني‌هاي آنان به ويژه در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شناورهايي که با پرچم ايران که در آب‌هاي بين المللي تردد مي‌کنند، توانسته‌اند اعتبار کشور ما را در جهان افزايش مي‌دهند.وي اضافه کرد: دريانوردان بر اساس کنوانسيون‌ها و استانداردهاي آموزشي بين المللي، گواهي نامه خود را دريافت مي‌کنند و ايران جز اولين کشورهايي است که اين استانداردها را اجرا کرده است.عفيفي پور با بيان اينکه گواهي نامه 90 درصد از 30 هزار دريانورد فعال استان هرمزگان نيز با استانداردهاي جهاني تطبيق داده شده و دوره‌هاي آموزشي آنها را گذرانده‌اند، افزود: توجه به اين استانداردهاي آموزشي باعث شده تا شاهد کمترين حوادث و چالش‌هاي دريايي در کشور باشيم و دريانوردان ايراني در زمره با کيفيت‌ترين و بهترين دريانوردان جهان قرار گيرند.وي شغل دريانوردي را از جمله مشاغل سخت در دنيا توصيف کرد و ضمن تأکيد بر ضرورت بهره گيري از ظرفيت‌ها براي توسعه فرهنگ دريايي، افزود: دريانوردي ارتباط بين ملت‌هاي و کشورها را تقويت کرده و نقش به سزايي در نشان دادن الگوي شخصيتي کشورها و نظام‌هاي سياسي آنها براي ساير کشورها و ملت‌ها دارد.عفيفي پور در پايان اظهار داشت: رفتار و منش دريانورداني که در آب‌هاي داخلي و خارجي تردد مي‌کنند، نشان دهنده فرهنگ غني و هويت جامعه ايراني- اسلامي‌است.
اهواز- ليلا زرگانيان- مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: روز سه شنبه مورخ 20/04/96 ساعت 15:54 دقيقه پيک مصرف برق به 8062 مگاوات رسيد که بالاترين رکورد درخوزستان است.
 محمود دشت بزرگ افزود: گرماي هواي بالاتر از 50 درجه در روز گذشته موجب شده مصرف برق به طور محسوسي بالا برود به طوري که مصرف روز گذشته نسبت به روز مشابه در سال قبل که 7344 مگاوات در ساعت 15:57 دقيقه بوده با رشد 7/9 درصدي به 8062 مگاوات برسد.
وي در ادامه بيان داشت: اين درحالي است که پيک بار سال گذشته 7858 مگاوات بوده که در روز شنبه مورخ 24 مرداد ساعت 15 رخ داده است.
دشت بزرگ افزود: زماني که درجه حرارت هوا از 47 درجه بالاتر مي‌رود به ازاي هر درجه افزايش دما بيش از 150 مگاوات به مصرف برق افزوده مي‌شود.
وي اضافه کرد: به توجه به تعطيلي ادارات از ساعت 13 که شروع پيک مصرف مي‌باشد روزانه حدود 200 مگاوات کاهش مصرف در پيک بار داشته‌ايم
مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان خاطرنشان کرد: اين شرکت تمهيدات لازم جهت تامين برق مطمئن و پايدار را براي کليه مشترکان فراهم نموده‌اما به منظور افزايش قابليت اطمينان شبکه و استفاده بهينه از انرژي الکتريکي که يکي از مهمترين منابع ملي کشور محسوب مي‌شود، ضرورت مديريت مصرف برق و جابجايي مصارف غير ضروري از ساعات اوج مصرف ساعت(13 الي 17 و 21 الي 23) به ساير ساعات شبانه روز توسط کليه مصرف کنندگان امري لازم و ضروري مي‌باشد.             
وي با تقدير از مردم خوزستان بابت همکاري در مديريت مصرف انرژي الکتريکي طي ساليان اخير گفت : به منظور تامين انرژي الکتريکي مطمئن براي کليه مشترکان و تامين رفاه عمومي‌ضروري است تا استفاده بهينه از انرژي الکتريکي توسط تمامي‌اقشار جامعه به طور جدي مَد نظر قرار گيرد.
تخلف ساختماني
 در مجاورت دانشگاه علوم پزشکي ايران

رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران گفت: ساختماني در مجاورت دانشگاه علوم پزشکي ايران و برج ميلاد تهران بدون داشتن مجوز در حال احداث است به همين دليل شهردار منطقه بايد جلوي فعاليت اين ساختمان را بگيرد. محمد سالاري رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بيان اينکه ساختماني در مجاورت دانشگاه علوم پزشکي ايران و جنب برج ميلاد تهران بدون داشتن مجوز در حال احداث است، اظهار داشت: بر اساس اطلاع بنده ساخت اين ساختمان تخلف محض محسوب مي‌شود. وي افزود: در حال حاضر اين ساختمان تعداد قابل توجهي نيروي اجرايي دارد که بدون داشتن پروانه ساخت، مشغول فعاليت هستند. رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران گفت: اين ساختمان چندين طبقه تخلف ساخت و ساز دارد که بايد به آن رسيدگي شود. وي ادامه داد: راي کميسيون ماده پنج تملک اين ساختمان توسط شهرداري تهران بوده چراکه اين ساختمان بايد در اختيار پرديس برج ميلاد تهران قرار گيرد.

پايان عمر پنج پل فلزي پايتخت
رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران با اعلام پايان عمر پنج پل فلزي در تهران گفت: پل‌هاي جديد در پايتخت فلزي نيستند. اقبال شاکري در گفتگو با مهر، با اشاره به پروژه‌ايمن‌سازي پل‌هاي پايتخت گفت : عمر پل‌هاي فلزي احداث شده در تهران به پايان رسيده، پل‌هاي حافظ و گيشا و ساير پل‌هاي فلزي نمونه‌هايي از اين پل‌ها هستند که عمرشان به پايان رسيده و بايد مورد بررسي قرار گيرند. وي افزود: در حال حاضر مديريت شهري براي پل گيشا برنامه‌ريزي کرده و قرار است در محدوده اين پل زيرگذر احداث شود و پل گيشا جمع‌آوري شود. شاکري اضافه کرد: برخي از پل‌ها نياز به مقاوم‌‌سازي دوباره دارند که هزينه بسيار بالايي مي‌طلبد. اين عضو شوراي شهر تهران گفت: مابقي پل‌هاي احداث شده در تهران جديد بوده و بدنه آنها فلزي نيست.

هواي تهران در وضعيت سالم
روز گذشته مرکز پايش آلودگي هوا، شاخص آلودگي هوا را ۹۱ و در وضعيت «سالم» اعلام کرد. آلاينده‌ ازن بيشترين شاخص را به خود اختصاص داده است. به گزارش مهر، محمد رستگاري معاون پايش و نظارت اداره کل محيط زيست استان تهران گفت: وضعيت کيفي هواي تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهي به بيست و چهارم تيرماه ۹۶ در وضعيت «سالم» بوده است. وي افزود: در اين بازه زماني وضعيت آلاينده منواکسيدکربن پاک (۲۶)، ازن سالم (۹۱)، دي اکسيد نيتروژن سالم (۶۴)، دي اکسيد گوگرد پاک (۱۱)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ ميکرون سالم (۵۱) و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ ميکرون سالم (۸۷) بوده است.

شهردار باغستان:تداوم احداث زمين چمن مصنوعي فوتبال و واليبال در محله نصيرآباد
علي کيواني-باغستان: شهردار باغستان از تداوم احداث پروژه زمين چمن مصنوعي فوتبال و واليبال در محله نصيرآباد خيابان عزيزاله پزشکي خبر داد.وي ادامه داد: اين مجموعه ورزشي در زميني به مساحت يک هکتار و هشتصدو هفتادو شش متر مربع داراي يک زمين فوتبال و يک زمين واليبال مي‌باشد وي افزود: هدف از اجراي اين پروژه‌ها بالا بردن سرانه ورزش و فضاهاي ورزشي است و همچنين زمينه گسترش اوقات فراغت در جوانان خواهد بود.

توسعه بيمه محصولات كشاورزي، دامپروري در دستور كار جهاد كشاورزي
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه در دومين کارگروه خشکسالي، سرمازدگي و مخاطرات کشاورزي که با حضور دکتر نادر پرور مديرکل دامپزشکي استان، دکتر متين سرپرست مديريت ترويج سازمان، مهندس آئيني مديريت رفاه و پشتيباني، کارشناسان مديريت بحران استانداري کرمانشاه و کارشناسان بيمه در سالن شماره 2 سازمان برگزار شد افزود: در راستاي جبران خسارت مخاطرات کشاورزي به کشاورزان تنها رويکرد ما توسعه بيمه محصولات کشاورزي و دامپروري بوده که در دستور کار اين سازمان قرار دارد.
مهندس علي چاله چاله با بيان اينکه بخش کشاورزي يکي از بخش‌هايي بوده که با مخاطرات کشاورزي و حوادث غيرمترقبه روبه رو بوده لذا کشاورزان به دنبال بيمه محصولات کشاورزي باشند تا در مواقعي که با هر کدام از حوادث روبرو شدند کمتر متضرر شوند.
در ادامه اين جلسه دومين دستور کار جلسه تب کريمه کنگو بود که توسط دکتر نادر پرور مديرکل دامپزشکي استان گزارشي اجمالي در اين خصوص ارائه شد.
دکتر نادر پرور با بيان اينکه اقدامات لازم در خصوص پيشگيري از بيماري تب کريمه با جديت در حال پيگيري است گفت:همکاري مردم براي پيشگيري بسيار مي‌تواند کمک کننده باشد چرا که بيماري تب کريمه قابل ريشه کني نبوده‌اما با ضدعفوني دامداريها و رعايت مسائل بهداشتي در حوزه دام به‌اندازه قابل توجهي مي‌توان از ابتلا به بيماري جلوگيري کرد.
وي خاطرنشان کرد: مردم گوشت قرمز را حتما از مراکز و فروشگاهاي مجاز و داراي مجوز تهيه کنند و از خريد گوشت از مراکز غير مجاز جدا خودداري کنند. پرور به شهروندان توصيه نمود در صورتي که مجبور به کشتار دام شدند حتما مسائل بهداشتي را رعايت نمايند و گوشت را حداقل 24 ساعت در دماي يخچال معمولي نگهداري و سپس استفاده نمايند. گفتني است در اين جلسه ساير اعضاي کارگروه خشکسالي، سرمازدگي و مخاطرات کشاورزي به بيان نظرات خود پرداخته و در پايان جلسه تصميماتي اخذ و در کارگروه مصوب شد.