مدير پژوهشي پژوهشکده بانک مرکزي خبر داد؛
حميد زمان‌زاده مدير پژوهشي پژوهشکده بانک مرکزي با تشريح برخي دستاوردهاي بانکي و اقتصادي برجام در دو سال گذشته، از لزوم حذف برخي ريسک‌ها سخن گفت و افزود: انتظار مي‌رود بانک‌هاي بزرگ به تدريج وارد عرصه همکاري شوند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، دو سال از توافق بزرگ هسته اي ايران با ۶ کشور بزرگ مي‌گذرد و در اين دوره، برخي دستاوردها در ابعاد مختلف سياسي و اقتصادي حاصل شده است. در بخش سياسي شايد بتوان بزرگترين دستاورد را اثبات حقانيت ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و پذيرش طرف‌هاي غربي و اروپايي بر حق استفاده ايران از انرژي هسته اي دانست.
اينکه ايران توانسته است ۶ کشور بزرگ و تاثيرگذار دنيا را متقاعد کند تا حقوق کشور در بحث استفاده از انرژي هسته اي نبايد ناديده گرفته شود و همچنين اثبات اينکه ايران هيچگاه به دنبال سلاح اتمي‌نبوده و نخواهد بود، پس از سال‌ها مذاکره طاقت فرسا به نتيجه رسيد و امروز تمامي‌قدرت‌هاي بزرگ و بعضا زياده خواه، براي حقوق هسته اي مردم ايران سر تعظيم فرود آورده‌اند.
اما علاوه بر دستاوردهاي سياسي برجام، در بُعد ديگر کار دستاوردهاي اقتصادي نيز وجود دارد. هرچند غربي‌ها لغو يکباره و يکجاي تمامي‌تحريم‌هاي ظالمانه به محض امضاي توافق نامه برجام را وعده کرده بوددند، اما از سوي برخي کشورها مانند آمريکا عملا در مسير اجراي کامل و شفاف توافقات سنگ اندازي‌هايي صورت گرفت.
مقامات ارشد دولتي معتقدند بازگشت ميلياردها دلار از منابع بلوکه شده ايران، اثبات حقانيت و حق استفاده کشور از انرژي هسته اي و گشايش‌هايي که در امر صادرات و واردات به دست آمده؛ همچنين لغو تحريم‌ها، گشايش‌هاي بانکي و ... از دستاوردهاي برجام بوده و دولت در تلاش است تا شرايط به نحوي پيش برود که طرف‌هاي توافق، تمامي‌مفاد قرارداد را عملياتي کنند.
يکي از مهم‌ترين و کليدي‌ترين بخش‌هاي توافقات هسته اي مربوط به برقراري مناسبات بانکي و حذف تحريم‌هاي جعلي بر عليه بانک‌هاي ايراني بود که برخي معتقدند عملکرد دولت‌هاي اروپايي و غربي تا به‌امروز در اين بخش خوب نبوده و حتي آنها در اين مسير مشکلاتي را نيز به وجود آورده‌اند. عنوان مي‌شود تحريم‌هاي بانکي عملا در بيشتر موارد برقرار بوده و غربي‌ها تلاش مي‌کنند ريسک انجام فعاليت بانکي با ايران را بالا و پُرهزينه نشان دهند؛ ‌از اينرو تاکنون بسياري از بانک‌هاي بزرگ در برقراري مراودات بانکي مردد مانده‌اند.
عضو هيات علمي‌پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي تاکيد کرد: مي‌توان انتظار داشت بانک‌هاي بزرگ خارجي نيز به تدريج وارد مراوده با بانک‌هاي ايراني شوند. زمان زاده درباره تاثير تحولات سياسي و همچنين مشکلات بانک‌ها در اختلال براي برقراري روابط بانکي گفت: به صورت کلي مشکلات در دو بخش سياسي و مسايل مربوط به بانک‌ها قابل بررسي است، اما بايد به قبل از برجام برگرديم. در دوره تحريم‌ها، تحولات فراواني در نظام بانکي دنيا ايجاد شد که بانک‌هاي ايراني از آن جا ماندند، با اين حال روابط بانکي ايران در گذشته با بانک‌هاي خارجي بيشتر بوده و مشکل خاصي وجود نداشت.
زمان زاده تصريح کرد: در چند سال تحريم‌ها ايران از يک‌سري تحولات نظام پولي و مالي جهان عقب افتاد که در سختي برقراري تعاملات بانکي تاثيرگذار است. بحث‌هاي سياسي و فشارها که خيلي هم ارتباطي به برجام ندارد در کنار تحولات نظام سياسي آمريکا و منطقه؛ باعث افزايش ريسک‌ها و محافظه کاري بيشتر بانک‌ها شده است.
مدير پژوهشي پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي تصريح کرد: اگر اين فشارها برداشته شود باعث مي‌شود تا مراودات بانک‌هاي بزرگ ايران نيز افزايش يابد و از آنسو نيز بايد مشکلات داخلي در نظام بانکي را هم حل کنيم و نبايد اين مسايل را نيز از ياد بُرد و بايد اين موضوع را بدانيم که ممکن است بانک‌هاي خارجي حاضر نباشند ريسک‌هاي بانک‌هاي داخلي را بپذيرند.

محسن بيگلري، عضو هيئت رئيسه کمسيون برنامه و بودجه و نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: زمانيکه بانک صنعت و معدن طرح رونق توليد - يعني حمايت از صنايع کوچک و متوسط - را در اولويت فعاليت‌هاي خود قرار مي‌دهد اين امر به معناي حركت در مسير اقتصاد مقاومتي است.
 وي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن افزود: در دوره مديريت جديد با درايت و مديريت قوي مسائل و مشکلاتي که در روابط خارجي وجود داشت در حوزه بانکي و خصوصا بانک صنعت و معدن به خوبي رسيدگي و حل شد. عضو هيئت رئيسه کمسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي‌بيان داشت: در حال حاضر بانک صنعت و معدن يکي از بهترين بانک‌هاي کشور است که توانسته است در چند سال اخير مشکلاتي را که در صنعت، توليد و ارتباط آنها با نظام پولي و بانکي وجود داشت برطرف کند و در اين حوزه بسيار موفق عمل کند ، ضمن اينکه بنده نيز از عملکرد بانک به عنوان عضو هيئت رئيسه کمسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي‌بسيار راضي هستم. عضو هيئت رئيسه کمسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي‌در پايان تصريح کرد: بانک صنعت و معدن با تدوين برنامه راهبردي كارامد جايگاه خويش را در بين بانك‌هاي كشور تثبيت كرده است و اميدوارم بيش از پيش به فعاليت‌هاي هوشمندانه و ارزنده خود ادامه دهد و روز به روز موفق تر از گذشته باشد.

دکتر صالح آبادي براين باور است که توسعه پايدار کشور در گرو گسترش و ارتقا صادرات غير نفتي است و همه هدف اين بانک تسهيل روند صادرات و تعامل سازنده با بخش توليد صادرات محور است.
بيستم تيرماه سال جاري مراسم بازديد از بزرگترين صادرکننده توليد مواد غذايي کشور با حضور مدير عامل بانک توسعه صادرات ايران و هيات همراه در آمل برگزار شد. طي اين مراسم دکتر صالح آبادي به همراه هيات مديره اين بانک و رئيس شعبه بانک توسعه صادرات در ساري از پنج واحد اقماري زيرمجموعه اين شرکت بازديد به عمل آورد. برند کاله با هدف بهبود و ارتقاي سطح سبد غذايي مردم ايران در سال ۱۳۷۰ تأسيس شد. نتيجه فعاليت‌هاي انجام‌شده اين برند را در جايگاه ۴۸ام صنايع غذايي در جهان (به گزارش يورو مانيتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌هاي لبني در ايران قرار داده است. اين مجموعه يکي از بزرگترين واحدهاي صادرات مواد غذايي بخش خصوصي در کشور است که در شهرهاي مختلف کشور مشغول به فعاليت است. دکتر صالح آبادي در اين بازديد هدف از حضور در بنگاههاي توليدي را ارتقاي تعامل با صادرکنندگان اعلام کرد و گفت: با توجه به رسالتي که بانک توسعه صادرات بر عهده دارد همه واحدهاي توليدي صادرات محور کشور مي‌توانند از تسهيلات و خدمات اين بانک بهره مند شوند. وي بانک توسعه صادرات را يک بانک خدماتي خواند و افزود: توسعه پايدار کشور در گرو گسترش و ارتقاي صادرات غير نفتي است و همه هدف ما در اين بانک تسهيل روند صادرات و تعامل سازنده با بخش توليد صادرات محور است. به گفته وي اين بانک در راستاي اهداف تعريف شده همه تلاش خود را براي رسيدن به صادراتي سهل و بدون مانع براي صادرکنندگان به کار مي‌بندد؛ لذا شعب بانک توسعه صادرات اين آمادگي را دارد که انواع مشاوره‌هاي لازم براي صادرات را به صادرکنندگان ارائه دهد. غلامعلي سليماني، مدير عامل شرکت لبنياتي کاله نيز در گفتگو با اگزيم نيوز گفت: بعنوان يکي از بزرگترين صادرکنندگان مواد غذايي معتقدم مي‌توان از مسير توليد به اشتغالزايي و پس از آن با آموزش و تلاش براي به روز رساني به صادرات و ارزآوري که هدف اقتصاد مقاومتي است دست يافت. در حال حاضر عمده مشکل ما نبود نقدينگي است و بر اين باورم که بانک بايد خود را شريک توليد بداند و با اطمينان به توليد کننده او را در مسير گسترش تجارت خود کمک کند.

عباسي عضو هيئت تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: بخش عمده‌اي از سرمايه‌هاي بانک سرمايه از سوي تسهيلات‌گيرندگان بازگردانده شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري ميزان، نامه رئيس صندوق ذخيره فرهنگيان به مديريت شرکت «پترو فرهنگ» براي توقف فعاليتش صادر شده و همچنين بخشي از مطالبات فرهنگيان تا پايان شهريور عملياتي مي‌شود. اسدالله عباسي نماينده مردم رودسر با اشاره به آخرين نتايج تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: تقريباً تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان پايان يافته و بررسي‌ها درباره شرکت‌هاي مرتبط با بانک سرمايه همچنان ادامه دارد. وي با بيان اينکه بخش عمده‌اي از سرمايه‌هاي بانک سرمايه از سوي تسهيلات‌گيرندگان بازگردانده شده است افزود: اين در حالي است که وضعيت مشکوک‌ الوصولي‌ها هم در دست پيگيري است که مي‌توان اعلام کرد هيچ نگراني‌اي در قبال بانک سرمايه وجود ندارد. عضو هيئت تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان با اشاره به موضوع رسيدگي به تخلفات شرکت پتروفرهنگ در جريان تفحص مذکور گفت:در حال حاضر مديرعامل فعلي صندوق در پي نامه‌اي به مسئولين شرکت پتروفرهنگ دستور داده تا فعاليت‌هاي مرتبط با اين شرکت پتروشيمي‌متوقف شود؛ چرا که فعاليت صندوق هيچ ارتباطي با تاسيس شرکت پتروشيمي‌ندارد. عباسي افزود: معتقدم صندوق ذخيره فرهنگيان مي‌توانست به‌جاي تأسيس شرکت پتروشيمي‌سهامي‌را خريداري و آن را در بورس سرمايه‌گذاري کند اما متأسفانه ما مشاهده مي‌کنيم که اين صندوق به حوزه پتروشيمي‌هم ورود کرده است. اين نماينده مجلس با اشاره به روند بازگشت حق و حقوق فرهنگيان به صندوق مذکور گفت: جاي اميدواريست که بتوانيم بخشي از مطالبات انباشه شده فرهنگيان را تا پايان شهريورسال جاري عملياتي کنيم تا ميزان تفاوت تسهيلات پرداخت نشده و گرفته شده کم شود.
وي تأکيد کرد: همچنين تلاش مي‌شود براي افراد خاطي و افرادي که وصول مطالبات داشته‌اند پرونده‌اي تشکيل شود تا در قبال اثبات جرمشان پاسخگو باشند.

جلسه ارزيابي عملکرد سه‌ماهه اول سال جاري مربوط به شعبه مستقل مرکزي با حضور مديرعامل، عضوهيئت‌مديره، مديران امور شعب، مالي و طرح برنامه و مديريت و معاونين شعبه برگزار شد.
حجت‌الله مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون در اين جلسه ضمن تأکيد بر جايگاه و اهميت شعبه مستقل مرکزي خاطرنشان کرد: با توجه به جايگاهي که اين شعبه ازلحاظ گردش مالي و ميزان منابع دارد عملکرد آن نيز بايد درهمان سطح برنامه‌ريزي و بررسي گردد.
مهديان ضمن تأکيد بر اهميت مشتري مداري و تکريم ارباب‌رجوع افزود: بحث مشتري مداري و انجام دقيق کار همراه با سرعت ازجمله مواردي است که به‌عنوان رويکردهاي اصلي مسئولين بانک به شمار مي‌آيد.
وي افزود: در حال حاضر عملکرد اين شعبه درسته مطلوبي قرار دارد که‌اميدواريم اين روند همچنان ادامه‌دار باشد و مسير رو به رشدي را در انتهاي سال در شعب شاهد باشيم. مديرعامل بانک توسعه تعاون همچنين در خصوص تعديل نرخ سود سپرده‌ها توضيحاتي ارائه نمود و خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغيه بانک مرکزي نرخ سود سپرده‌ها براي کليه بانک‌ها 15 درصد مي‌باشد.

‎محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اکبر ايزدي رئيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها ديدار وگفتگو کرد.
 ‎به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، در اين نشست که با حضور حمزه زارع زاده معاون مديرعامل و جليل حسينخاني مديرگروه اقتصاد و کار بانکداري اجتماعي در ساختمان مرکزي بانک برگزار شد، به بحث و گفتگو در خصوص نحوه فعاليت دو مجموعه پرداخته شد.
‎حسين زاده با اشاره به عملکرد اين بانک در خصوص ايجاد مشاغل خرد گفت: بانک قرض الحسنه رسالت بعنوان معين اقتصاد مقاومتي گلباف در خصوص کسب وکارهاي خرد و خانگي فعاليت‌هاي داشته ودر اين منطقه شغل‌هاي نيز ايجاد شده است.
‎در ادامه ايزدي رئيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها با تاکيد برتاثير مثبت قرض الحسنه در سيستم بانکداري کشور گفت: خوشبختانه بانک قرض الحسنه رسالت در ايجاد مشاغل خرد گام‌هاي موثري برداشته است.

رئيس کميته‌امداد امام خميني(ره)، با ارسال تقديرنامه‌اي به بانک پارسيان، مراتب تشکر و قدرداني خود را از مديرعامل و کارکنان بانک پارسيان در راستاي حمايت از مددجويان اين کميته اعلام کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ در اين تقديرنامه پرويز فتاح رييس کميته‌امداد امام خميني(ره) از مشارکت، همکاري و مساعدت مديران وکارکنان بانک پارسيان در حمايت از مددجويان کميته‌امداد قدرداني کرد و همچنين نقش آفريني بانک پارسيان در گسترش اشتغال پايدار، تحقق سياست‌هاي اقتصادمقاومتي و عدالت اجتماعي در کشور را ستود.

مصطفي زه تابيان به سمت مشاور در امور بورس و اوراق بهادار بانک ايران زمين منصوب شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين: در بخشي از حکم وي که به‌امضاي عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک رسيده، آمده است: نظر به تخصص، توانمندي شما، به موجب اين حکم به عنوان ((مشاور در امور بورس و اوراق بهادار در بانک )) منصوب مي‌شويد تا در چارچوب ضوابط و مقررات بانک انجام وظيفه فرمائيد. موفقيت شما را براي بکارگيري مجموعه عوامل و امکانات در جهت انجام وظايف و مسئوليتهاي محوله، در راستاي تحقق اهداف عاليه بانک، از خداوند متعال مسئلت دارم.
ابوالقاسم رحيمي‌انارکي عضو هيات مديره بانک مسکن در همايش تامين مالي شرکت‌هاي حمل‌ونقل ريلي ، بر ضرورت استفاده از روش‌هاي جديد تامين مالي توسط نهادهاي دولتي، با توجه به محدوديت‌هاي بودجه عمراني دولت تاکيد کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن ، رحيمي‌انارکي در ادامه با اشاره به فعاليت دو ساله شرکت تامين سرمايه بانک مسکن از زمان تاسيس تا کنون، اظهار کرد: هدف اصلي از تشکيل اين شرکت، بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي ابزارهاي نوين تامين مالي بوده که عملکرد خوبي نيز در اين زمينه و در چارچوب اهداف، استراتژي‌ها و سياست‌گذاري‌هاي پيش‌بيني شده در اساسنامه داشته است. وي با اشاره به اينکه‌امکان استفاده از ظرفيت شرکت تامين سرمايه بانک مسکن، در حوزه توسعه زيرساخت‌ها فراهم است، يادآور شد: با توجه به محدوديت‌هايي که در بحث تامين منابع از طريق شبکه بانکي وجود دارد و حل موانع پيش‌روي اين شيوه تامين مالي در کشور نيز زمان‌بر است، ناچار هستيم به سراغ راهکارهاي جديد تامين مالي برويم.

بانک‌پاسارگاد، در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و در ادامه‌ي طرح اهداي کتب نفيس به دانشگاه‌ها، مراکز علمي، نهادها، استادان و فرهيختگان، يک جلد کتاب نفيس قرآن طباخ هروي را به استانداري‌هاي اردبيل و البرز اهداء کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، قرآن طباخ، از قرآن‌هاي نفيس و ارزشمند گنجينه‌ي آستان قدس رضوي است که در سال 1394 با حمايت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمايي شد. بانک‌پاسارگاد اين کتاب را جهت بهره‌مندي علاقمندان و انجام پژوهش‌هاي مرتبط به مراکز مختلف علمي، فرهنگي و نهادها اهداء مي‌کند. در همين راستا و در پي اهداي اين کتاب به استانداري‌هاي اردبيل و البرز، مجيد خدابخش استاندار اردبيل و سيد حميد طهائي استاندار البرز، ضمن تشکر از مديرعامل بانک‌پاسارگاد به‌دليل حمايت از فرهنگ و هنر کشور، سرلوحه قراردادن اين‌گونه اقدامات را براي کليه سازمان‌ها ضروري دانستند. گفتني است «مصحف شريف خراسان»، در قرن نهم هجري قمري، توسط «عبدالله طباخ هروي»، از شاگردان جعفر تبريزي (بايسنقري)، کتابت شده‌ و در سال 1040 هجري قمري وقف حرم حضرت امام‌رضا (ع) شده‌است.

دستاوردهاي بانک شهر در نمايشگاه بين‌المللي«محصولات و خدمات هوشمند» به عنوان معتبرترين رويداد علمي، پژوهشي و صنعتي کشور با استقبال شهروندان رو به رو شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مدير واحد بانکداري مجازي اين بانک با بيان اين مطلب گفت: نمايشگاه بين‌المللي محصولات و خدمات هوشمند IRAN SMART EXPO به عنوان معتبرترين رويداد علمي، پژوهشي و صنعتي کشور در حوزه هوشمندسازي ؛با هدف ارائه دستاوردهاي انديشمندان و صاحب‌نظران محصولات و خدمات هوشمند به جامعه علمي‌و صنعتي در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران( بوستان گفت وگو) برگزار شد. مسيح قائميان افزود: اين نمايشگاه با حضور شرکت‌هاي داخلي و چندين شرکت‌ خارجي فعال در حوزه هوشمندسازي از کشورهاي کره، آلمان، سوئد، سوئيس، دانمارک، چين، مالزي، آسياي مرکزي و آسياي دور برگزار شد و شرکت‌هاي وابسته به بانک شهر نيز به معرفي آخرين دستاوردهاي خود پرداختند. وي تصريح کرد: اين نمايشگاه، بستري مناسب در راستاي ارائه آخرين محصولات، خدمات، دستاوردها و نوآوري‌هاي هوشمند فراهم مي‌کند که از جمله آن، هوشمند سازي در زمينه انرژي، آب، برق، اپراتورهاي مخابراتي و تلفن هوشمند، هوشمند سازي ساختمان، خودرو‌هاي هوشمند و خودرو‌هاي انرژي پاک، شهروندي (بانکداري، بيمه‌هاي درماني-خدمات کشوري)، لوازم خانگي، صوتي و تصويري هوشمند، هوشمند سازي در زمينه ترافيک ، حمل و نقل و هوشمند سازي اشياء به شمار مي‌آيد.

مجمع عادي سالانه شرکت گروه مالي ملت با دستور بررسي عملکرد منتهي به پايان سال ۱۳۹۵ به رياست مدير عامل بانک ملت برگزار شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين مجمع بعد از تصويب صورت‌هاي مالي گروه مالي ملت، مقرر شد از سود محقق شده ۶۹۰۰ ميليارد ريالي، ۶۰۰۰ ميليارد ريال معادل ۸۷ درصد تقسيم شود تا بانک ملت با اين سود و همچنين سود ساير هلدينگ‌هاي خود آماده برگزاري مجمع سالانه خود در ۳۱ تير ماه سال جاري شود. اختصاص ۲۶۸ ميليارد ريال از سود قابل تقسيم به‌اندوخته قانوني و انتخاب موسسه حسابرسي بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانوني اصلي و موسسه حسابرسي هوشيار بهمند به عنوان حسابرس علي البدل براي سال مالي ۱۳۹۶ و همچنين تعيين روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثيرالانتشار براي درج آگهي‌هاي مجمع، از ديگر مصوبات مجمع عمومي‌عادي ساليانه گروه مالي ملت بود. دکتر غلامرضا زال پور، مديرعامل گروه مالي ملت در اين مجمع، گزارش عملکرد گروه را در سال ۱۳۹۵ و برنامه‌هاي آن را براي سال ۱۳۹۶ براي حاضران تشريح کرد. وي، شناسايي ريسک‌هاي مهم گروه و شرکت‌هاي زير مجموعه و برنامه‌ ريزي براي مديريت و رفع مشکلات با رويکرد تقويت کنترل مالي، گروه بندي پورتفوي گروه مالي ملت از طريق شناسايي دارايي‌هاي ايجادکننده تنوع ناهمگون به منظور تعيين تکليف، خروج از دارايي‌هاي راکد يا غير مولد، بهبود جريان نقدي، واگذاري مازاد سهام قابل واگذاري، جذب شريک راهبردي، اصلاح ساختار شرکت‌هاي زير مجموعه، ارزيابي زير ساخت‌ها و سامانه‌هاي فناوري اطلاعات، تقويت فرآيند‌هاي کنترل و نظارت و ايجاد نظام اطلاعات مديريت سرمايه گذاري‌ها، شفاف سازي و اصلاح وضع موجود از طريق رفع مغايرت بين حساب‌هاي گروه و شرکت‌هاي زير مجموعه و همچنين بين گروه مالي و بانک و ساير شرکت‌هاي طرف قرارداد، اصلاح و ثبت معاملاتي مربوط به سال‌هاي گذشته، رفع مغايرت در ثبت سرمايه گذاري‌هاي بين گروه مالي ملت با شرکت‌هاي طرف تجاري، اصلاح حساب‌هاي مربوط به سود سهام پرداخت نشده سال‌هاي قبل، شناسايي و اصلاح حساب مربوط به دارايي‌هاي ثابت، مختومه کردن پرونده‌هاي مربوط به ماليات عملکرد/ ماليات حقوق/ ماليات تکليفي سال‌هاي گذشته، پيگيري مطالبات معوق و وصول بخش عمده آن، بهينه سازي هزينه‌هاي مالي شرکت، کاهش هزينه‌هاي اداري و تشکيلاتي، ساماندهي و تمرکز محل استقرار شرکت‌ها، تعيين تکليف سهام برخي از شرکت‌هاي بورسي، انحلال يا فروش سهام گروه در برخي از شرکت‌هاي تجاري، مشارکت در افزايش شرکت‌هاي سرمايه پذير گروه و پرداخت بخش عمده‌اي از بدهي‌هاي گروه را از جمله اقدامات گروه مالي ملت سال ۱۳۹۵ خواند.

تسهيلات قرض الحسنه بانک رفاه
به بازنشستگان تامين اجتماعي

گزارش تسهيلات قرض الحسنه بانک رفاه به بازنشستگان، مستمري بگيران و مقرري بگيران سازمان تامين اجتماعي.
بانک رفاه از ابتداي سالجاري تاکنون بالغ بر 81,796 ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه طي 4,777 فقره به بازنشستگان، مستمري بگيران و مقرري بگيران سازمان تامين اجتماعي پرداخت کرد. به گزارش روابط عمومي‌بانک رفاه ، از ابتداي سال 95 تاکنون تعداد 7,614 فقره تسهيلات طرح تلاش گستر رفاه به مبلغ 1,324,261 ميليون ريال به کارگران شاغل تحت پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي پرداخت شده است.

جشنواره طلايي بانک تجارت به ميلاد نور رسيد
قرعه کشي جشنواره طلايي ويژه پايانه‌هاي فروشگاهي با همکاري بانک تجارت و شرکت ايران کيش در مجتمع تجاري ميلاد نور شهرک غرب برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در اين مراسم که عصر روز چهارشنبه21 تير ماه 1396 درمجتمع تجاري ميلاد نور تهران برگزار شد، به پذيرندگان داراي حساب در بانک تجارت براساس ميزان امتياز کسب شده و به قيد قرعه تعداد 8کارت هديه پنج ميليون ريالي اهدا شد. از ديگر بخشهاي اين مراسم که با استقبال گسترده مشتريان اين مجتمع برگزار شد، اهدا 150کارت هديه يک ميليون ريالي به مشترياني بود که از طريق دستگاههاي POS ايران کيش در مجتمع ميلاد نور خريد خود را به انجام رسانده‌اند. همچنين در اين مراسم که همزمان با روز جهاني بدون نايلون برگزارشد توضيحاتي در خصوص اقدامات مختلف بانک تجارت در ترويج فرهنگ حفظ محيط زيست توسط نماينده اين بانک ارائه شد و کيف‌هاي پارچه اي دوستدار طبيعت که با حمايت اين بانک توليد شده است بين حاضرين در مراسم توزيع شد .

ايجاد 2400 شغل با تسهيلات بانک صادرات در استان خراسان رضوي
بانک صادرات ايران؛ طي ١٥ ماهه گذشته و با پرداخت ٦٠ هزار ميليارد ريال تسهيلات، معادل ٢٤٠٠ شغل در استان خراسان رضوي ايجاد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي تحقق سياستهاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي و همسوئي با سياست‌هاي دولت محترم و به منظور رشد و شکوفايي اقتصاد استان خراسان رضوي، ايجاد و حفظ اشتغال موجود، در طي سال ١٣٩٥ و سه ماهه اول سال جاري نسبت به تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي مستقر در استان اقدام نموده به نحوي که در طي اين مدت، حدود٦٠ هزار ميليارد ريال تسهيلات مالي دربخشهاي صنعت و معدن، کشاورزي، خدمات، بازرگاني، مسکن و ساختمان در اختيار فعالان اقتصادي قرار داده و تنها از طريق تأمين مالي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، موجبات ايجاد اشتغال براي ٢٤٠٠ نفر فراهم شده است.  همچنين درجهت تامين نيازهاي مالي اقشار کم درآمد و ايجاد اشتغال براي آنها، مديريت شعب اين بانک در استان خراسان رضوي طي مدت مذکور تعداد ٦٨٩ فقره تسهيلات مالي جمعا به مبلغ ٨٦ ميليارد ريال به معرفي شدگان از سوي کميته‌امداد حضرت امام خميني (ره) وسازمان بهزيستي اعطاء نموده است، علاوه بر موارد فوق در طي سالهاي ٩٤و٩٥ وسه ماهه اول سال جاري تعداد ١٤ هزار فقره وام ازدواج دراختيار مزدوجين قرار داده و اعطاء وام ازدواج به ساير ثبت نام کنندگان درسايت مربوطه نيز در جريان است.

مشارکت خيرخواهانه 192 ميليارد ريالي
 بانک ملي ايران

بانک ملي ايران طي چهار سال فعاليت دولت تدبير و اميد در 80 طرح عام المنفعه و خيرخواهانه با صرف مبلغ 192 ميليارد ريال مشارکت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در ادامه روند حمايت از امور خيريه و عام المنفعه، در سال‌هاي 1392 تا 1395 نيز حسب مصوبات هيات مديره، مشارکت در اين طرح‌ها در دستور کار بانک ملي ايران قرار گرفته است. آزادسازي زندانيان نيازمند جرايم غير عمد معرفي شده توسط ستاد ديه کشور، احداث مرکز نگهداري کودکان بي سرپرست و معلولين ذهني، بازسازي شيرخوارگاه، احداث بيمارستان و درمانگاه از جمله اقدامات عام المنفعه بانک ملي ايران بوده است. همچنين مساعدت مالي به انجمن خيريه حمايت از بيماران سرطاني، اهداي آمبولانس، احداث مدرسه، نمازخانه، مصلي، مسجد و حوزه علميه در مناطق محروم کشور از ديگر اقدامات اين بخش است. بانک ملي ايران هزينه اين اقدامات را از محل پنج درصد بودجه‌امور فرهنگي و آموزشي قرعه کشي جوايز حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز و پس از اخذ مجوزهاي لازم از بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران تامين کرده است.