نمايندگان مجلس با کاهش مجازات براي محکومان مواد مخدر موافقت كردند؛
گروه اجتماعي: روز گذشته با راي مثبت نمايندگان مجلس، يک فوريت طرح کاهش مجازات اعدام محکومين مواد مخدر به تصويب رسيد. اين مصوبه در قالب «طرح الحاق يک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» ديروز در مجلس بررسي شد و پس از ارائه نظرات موافق و مخالف نمايندگان به تصويب رسيد.
اين طرح با ۱۸۲ رأي از مجموع ۲۴۵ نماينده حاضر در مجلس تصويب شد. همچنين نمايندگان با ارجاع اين ماده واحده به کميسيون براي بررسي بيشتر هم موافقت کردند. اين ماده واحده پس از بررسي مجدد در کميسيون قضايي، و بررسي جزئيات در صحن علني مجلس و اعلام نظر شوراي نگهبان به قانون قطعي تبديل خواهد شد.
رفت و آمد چندباره طرح کاهش مجازات اعدام
پيش از اين، يک بار ديگر نيز طرح کاهش مجازات اعدام در دستور کار صحن علني قرار گرفته بود که پس از تصويب ماده واحده آن نظرات متعدد پيرامون بندهايي از اين ماده سبب شد تا مجدداً به کميسيون قضايي و حقوقي براي اصلاحات تخصصي‌تر ارجاع شود. بعد از ارجاع اين طرح شرايط مجرمان براي کاهش مجازات اعدام به گونه‌اي در کميسيون قضايي و حقوقي رقم خورد که قيد وزن براي توليد، توزيع، حمل، نگهداري و وارد کردن مواد مخدر به کلي از مجازات اعدام حذف و اعدام تنها مشمول سرکرده‌هاي قاچاق مواد مخدر و کساني شد که با استفاده از سلاح گرم مرتکب اين جرم مي‌شوند يا به دفعات دست به اين کار زده و چند بار دستگير شده‌اند.
با اصلاح اين موارد، مجدداً اين طرح به هيئت رئيسه جهت بررسي در صحن علني ارسال شد اما حذف قيد «توليد، توزيع، حمل، نگهداري و وارد کردن مواد مخدر جهت تعيين مجازات اعدام» مخالفان زيادي داشت که از جمله آنها مي‌توان به برخي متوليان مبارزه با مواد مخدر، برخي مسئولان قوه قضاييه، وزارت دادگستري و دادستاني کل کشور اشاره کرد که بر تعيين «قيد وزن» جهت تعيين مجازات اعدام تأکيد داشتند. انتقادها به اين طرح باعث شد تا اين طرح مجدداً و براي بار دوم به کميسيون قضايي و حقوقي جهت اصلاح ارجاع شده و پس از بررسي به هيئت رئيسه مجلس ارسال شود.
نظرات کارشناسي موافقان و مخالفان طرح
حجت‌الاسلام محبي، مدير دفتر حقوقي مرکز پژوهش‌ها مجلس که در صحن علني مجلس در اين باره سخن مي‌گفت، با بيان اينکه باتوجه به نظرات قوه قضائيه و برخي دستگاه‌هاي ديگر، ما از ابتدا با اين تغيير موافق نبوديم افزود: بعد از بررسي‌ها به اين نتيجه رسيديم که مي‌توان در قانون تغيير داد. وي با بيان اينکه در حال حاضر کسي در کليات اين طرح ترديد ندارد، گفت: نمايندگان مي‌توانند پس از تصويب کليات اين طرح، نسبت به اعمال نظر در جزئيات پيشنهادات خود را ارائه دهند. دکتر خدايار، نماينده قوه قضائيه نيز در اين جلسه گفت: دستگاه قضايي موافق افزايش محکوميت‌ها نيست و نگراني ما اين است که با کاهش مجازات اعدام قاچاقچيان مواد مخدر، باعث افزايش دست زدن به قاچاق مواد مخدر باشيم. وي با بيان اينکه از نمايندگان مي‌خواهيم قيد وزن براي دفعه اول ارتکاب به جرم را تغيير دهند، گفت: ما به اصل قانون موافقيم اما معتقديم بايد مجدداً به کميسيون قضايي ارجاع شود. ميرکوهي نماينده دولت نيز اعلام کرد که با کليات اين طرح موافق است.
با اين حال نقوي‌حسيني، سخنگوي کميسيون اميت ملي نيز با اشاره به نظر منفي اين کميسيون دربارهٔ طرح گفت: در جمع‌بندي و تطبيق مزايا و معايب اين طرح، کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اين طرح مخالفت کرد. وي با بيان اينکه مجازات سنگين بازدارندگي ايجاد مي‌کند، گفت: کميسيون امنيت ملي معتقد است که با کاهش مجازات اعدام براي قاچاقچيان مواد مخدر، توزيع و توليد مواد مخدر بيشتر خواهد شد. سخنگوي کميسيون ملي نيز خواستار ارجاع مجدد به کميسيون‌هاي تخصصي شد.
همچنين نوروزي، سخنگوي کميسيون قضايي نيز در موافقت با اين طرح گفت: کساني که ماه‌ها بر روي اين طرح کار کرده‌اند همگي جزو قضات خوش‌سابقه هستند. تندروي در بحث اعدام مواد مخدر فايده‌اي دارد و باعث کاهش قاچاق مواد مخدر نمي‌شود. وي با بيان اينکه «ما بنا نداريم که اعدام را براي قاچاقيان و سوداگران مواد مخدر حذف کنيم و آنها کماکان محارب هستند» تصريح کرد: ما مي‌گوييم اگر کسي براي اولين بار دستگير شد و اقدام مسلحانه انجام نداده بود، بايد با مجازات حبس مواجه شود و در صورت قاچاق مجدد، طعم مجازات‌هاي سنگين را بچشد. سخنگوي کميسيون قضايي با بيان اينکه، قاچاقچيان سازماندهي شده مواد مخدر همواره با گرفتن وکلاي مجرب و خرج کردن پول از مجازات عدام مي‌گريزند گفت: مجازات اعدام براي حاملين مواد مخدر مجازات درستي نيست.
متناسب‌سازي مجازات‌هاي مواد مخدر با جرايم
در همين حال حجت‌الاسلام جليل محبي، نويسنده طرح کاهش اعدام در جرائم مواد مخدر به مهر گفت: با مصوبه روز گذشته مجلس، کساني که به خاطر فقر و بيکاري مرتکب جرم شده‌اند اعدام نخواهند شد. وي با اشاره به اينکه بيشتر مرتکبين جرائم مواد مخدر خصوصا در لب مرز به علت فقر به اين جرائم دست مي‌زنند و قاچاقچيان اصلي از مجازات مصون مي‌مانند، تصريح کرد: اعدام براي اين افراد بازدارنده نيست و بايد چاره ديگري انديشيده مي‌شد. محبي با بيان اينکه يک جوان بيکاري که دولت وظيفه‌اش را در قبال او انجام نداده، نبايد به خاطر يک خطا اعدام شود و بايد به او فرصت بازگشت داد، گفت: حقيقتا کاري که اين جوان انجام داده افساد في الارض نيست. مدير دفتر حقوقي مرکز پژوهش‌هاي مجلس افزود: اين ماده قانوني که ماه‌ها روي آن کار شد و در مجلس به تصويب رسيد، مجازات‌هاي راجع به مواد مخدر را با توجه به نوع جرم ارتکابي متناسب‌سازي مي‌کند. وي افزود: تکرار جرم، جرايم سازمان يافته، سوءاستفاده از کودکان و قاچاق مسلحانه اعدام و باقي موارد حبس‌هاي طولاني مدت را به دنبال خواهد داشت.

رئيس سني شوراي پنجم اعلام کرد: در جلسه روز چهارشنبه ۷ نفر به‌عنوان کانديداي نهايي شهردار تهران معرفي خواهند شد.
مرتضي الويري در گفتگو با ايلنا با اشاره به اينکه روز چهارشنبه سرانجام اولين گام در فرآيند انتخاب شهردار برداشته خواهد شد، گفت: در جلسه روز چهارشنبه هفت نفر از کانديداهاي شهرداري که بالاترين راي را در ميان اعضاي شوراي شهر کسب کرده‌اند به‌عنوان کانديداهاي نهايي شهردار معرفي خواهند شد. منتخب مردم در شوراي پنجم، درباره اينکه تاکنون چند گزينه براي شهرداري تهران معرفي شده‌اند، تصريح کرد: تعداد کانديداها قطعي نيست؛ هر آن ممکن است؛ کم و زياد شود. با اين حال به هر تعداد هم که باشند هفت نفر از آنها به‌عنوان کانديداي نهايي همين هفته انتخاب خواهند شد. رئيس سني شوراي پنجم در مورد تشکيل فراکسيون‌ در شوراي شهر خاطرنشان کرد:‌ فراکسيون‌هاي شوراي شهر هنوز شکل نگرفته، اما از آنجايي که تعداد زنان در اين دوره نسبت به دوره‌هاي گذشته بيشتر است طبيعتا آنها فراکسيون زنان را تشکيل خواهند داد، اما از بقيه فراکسيون‌ها اطلاع دقيقي ندارم. الويري افزود: از آنجايي که به شروع کار شوراي پنجم نزديک مي‌شويم؛ لازم است، افرادي که با رويکرد اصلاح‌طلبي در ميدان حاضر شده‌اند به خصوص در اموري نظير اصلاح قوانين بالادستي و ايجاد يک فضاي مناسب براي همکاري ميان شهردار و شوراي شهر به تجميع برسند.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اخذ ۱۰ درصدي ماليات از درآمدهاي پزشکان دولتي، گفت: امروزه ميزان ماليات پزشکان از بسياري از مشاغل از جمله صنف جواهر فروشان بالاتر است.
محمد نعيم اميني‌فرد در گفتگو با خانه ملت، درباره وضعيت پرداخت ماليات پزشکان، افزود: واقعيت آن است که با فرار مالياتي پزشکان به نحوي که‌امروزه در جامعه مطرح شده موافق نيستم زيرا معتقد به پرداخت ماليات از سوي قشرهاي مختلف پرشکي هستم و تنها بخش اندکي از اين افراد ماليات را پرداخت نمي‌کنند.
وي ادامه داد: طبق برآوردي که صورت گرفته‌امروزه ميزان ماليات پزشکان از بسياري از مشاغل از جمله صنف جواهر فروشان بالاتر است که نشان مي‌دهد پزشکان ماليات زيادي را پرداخت مي‌کند. اين نماينده مجلس دهم، تصريح کرد: البته ناگفته نماند که برخي از پزشکان نيز فرار مالياتي دارند اما بايد براي برون رفت از اين مشکل سيستم‌هاي هوشمندي طراحي و از طريق آن بتوان از فرار مالياتي جلوگيري کرد. اميني‌فرد همچنين با تاکيد بر ضرورت در نظر گرفتن مشوق‌هاي مالياتي براي جلوگيري از فرار مالياتي پزشکان، يادآور شد: امروزه ماليات‌هايي که از پرشکان در تهران يا نقاط برخوردار دريافت مي‌شود هيچ تفاوتي با اخذ ماليات از پزشکان در نقاط محروم ندارد درحالي که مي‌توان سيستم را عادلانه کرده و ارايه خدمت به مردم را ارتقا داد.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل:
مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل گفت: استان اردبيل به علت دارا بودن اقليم مناسب جزء مناسب‌ترين مناطق در زمينه بهره‌برداري از انرژي‌هاي خورشيدي در کشور است.
مهندس عليرضا عليزاده در نشست خبري شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل اظهار کرد: استان اردبيل به علت دارا بودن اقليم مناسب و شرايط آب و هوايي ويژه جزء مناسب‌ترين مناطق در زمينه بهره‌برداري از انرژي‌هاي خورشيدي در کشور است که بايد از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده شود.وي با اشاره به اينکه کشور ما به طور ميانگين بيش از ۳۰۰ روز آفتابي دارد گفت: بايد با برنامه‌ريزي ويژه در اين زمينه بتوانيم در سال‌هاي آينده ميزان توليد انرژي در حوزه انرژي‌هاي تجديد پذير در استان را افزايش دهيم.وي بيان کرد: تمامي‌دستگاه‌هاي دولتي استان اردبيل موظف هستند تا پايان سال آينده ۲۰ درصد از انرژي‌هاي مصرفي خود را از انرژي‌هاي تجديدپذير تامين کنند که در غير اين صورت مجموعه يا نهاد مورد نظر موظف به پرداخت ۲۰ درصد از انرژي مصرف شده به بهاي تمام شده آن خواهد بود.مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل با تاکيد بر اينکه تمامي‌روستاهاي بالاي ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند ادامه داد: کل توليد برق استان بيش از هزار مگاواتت است که حدود ۳۰۰ مگاوات آن به مصرف استان مي‌رسد.عليزاده اضافه کرد: ۷ روستا و ۴ پاسگاه مرزي استان توسط انرژي خورسيدي برق‌رساني مي‌شوند و ۲۹۷ خانواده عشاير در استان اردبيل از انرژي خورسيدي بهره‌مند مي‌شوند.وي گفت: با توجه به ميزان بالاي مصرف برق در کشور و استان اردبيل لازم است در اين زمينه خانواده‌ها به خاطر مديريت اقتصادي و انرژي خانواده و جلوگيري از اتلاف انرژي در کشور به صورت جدي به اين مسايل بپردازند و با کاهش مصرف در زمان پيک بار و استفاده از وسايل برقي کم مصرف در صرفه‌جويي مصرف برق کوشا باشند.

در جشنواره عمران سلامت که 20 تيرماه در تهران و با حضور رئيس جمهور و وزير بهداشت برگزار شد از دکتر علي اکبر حق دوست رئيس دانشگاه علوم پزشکي کرمان با اهداي لوحي قدرداني شد.
به گزارش پايگاه اطلاعي رساني دانشگاه علوم پزشکي کرمان، در اين لوح وزير بهداشت از اجراي پروژه‌هاي عمراني طرح تحول نظام سلامت قدرداني کرده است. دکتر عباس کاميابي معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه در حاشيه اين جشنواره و در يادداشتي آورده است: دانشگاه علوم پزشکي کرمان در شروع دولت تدبير و اميد به رغم مطرح بودن اسمي‌در ميان دانشگاه‌هاي تيپ 1، به لحاظ زير ساخت‌ها قابل قياس با دانشگاه‌هاي همتراز و يا حتي برخي از دانشگاه‌هاي تيپ 2 نبود و محروم تر بوده است.  زير ساخت‌هايي همچون منابع انساني، منابع فيزيکي و منابع مالي در پايين‌ترين حد ممکن و جايگاه دانشگاه در نظام ارزش گذاري استان و کشور در وضعيت مطلوبي قرار نداشت.  طبيعي است رسيدن به کيفيت مطلوب يا در خور توجه نيازمند برنامه ريزي و تحول در مديريت را طلب مي‌کرد که خوشبختانه در اين دوره محقق شد. تعداد پروژه‌هاي عمراني در قياس با دوره‌هاي قبلي بي نظير بوده که همراه توسعه تشکيلاتي در رديف‌هاي سازماني و همچنين افزايش بودجه با شيب بسياري محقق شد و دانشگاه علوم پزشکي کرمان به عنوان يکي از دانشگاه‌هاي سرآمد در کشور مطرح و بارها مورد تجليل قرار گرفت.  بسياري از پروژه‌هاي عمراني با خلق منابع و بهينه سازي سرمايه‌هاي غير منقول و جذب خيرين و سود سرمايه‌هاي بانکي و بدون استفاده از بودجه‌هاي مربوط به حق الزحمه‌هاي منابع انساني و تسهيلات رفاهي صورت گرفت که در برخي از موارد نيز با افزايش املاک دانشگاه و رشد بسيار در زيربناهاي تحت تملک دانشگاه افزايش بي نظيري در سرمايه‌هاي دانشگاه محقق شد که نتايج اين توسعه در سال‌هاي بعد ملموس خواهد شد.  پيش بيني مي‌شود با توسعه منابع فيزيکي و همچنين بهبود مولفه‌هاي محاسبه سرانه بودجه و ظرفيت‌هاي استخدامي، روند رشد و سرآمدي دانشگاه در نظام ارزش گذاري سياسي، اجتماعي و حوزه سلامت به سرعت مراحل نهايي خود را طي نمايد و يکي از خواسته‌هاي کارکنان خدوم دانشگاه براي بهبود شأن آنان و انتفاع از تسهيلات و افتخارات حاصله محقق شود که حاصل نيک انديشي و همت آنان است.

شهردار رباط کريم با حضور در ملاقات عمومي‌در روز سه شنبه به موضوعات و مشکلات مطرح شده شهروندان رسيدگي و ضمن صدور دستورات لازم ديدگاه‌هاي خود را در خصوص لزوم توجه به مراحل قانوني امور اجرايي بيان کرد .
علي کيواني- رباط کريم ، مهندس مسعود مختاري به همراه معاونان و مسئولان حوزه‌هاي مختلف شهرداري به درخواست‌ها و تقاضا‌هاي بيش از 130 شهروند پاسخ گفت و دستورات لازم را براي بررسي و انجام موارد امکان پذير به معاونان خود ابلاغ کرد .
در اين جلسه شهردار رباط کريم توجه به مراحل انجام يک فرآيند را ضروري دانست و گفت : بعضا مشاهده مي‌گردد شهروندان بدون مراجعه به قسمت مربوطه و ارائه درخواست و تشکيل پرونده مستقيما براي ديدار در ملاقات عمومي‌وقت مي‌گيرند و پس از مطرح نمودن درخواستشان بايد از پله اول در معاونت مربوطه شروع کنند که اين موضوع علاوه بر اتلاف وقت ديگر مراجعه کنندگان نتيجه اي را نيز براي شخص مراجعه کننده نخواهد داشت . وي افزود : انجام هريک از امور اداري در شهرداري مستلزم طي سلسله مراتب و مراحل اداري تا حصول نتيجه است و ملاقات عمومي‌تنها به اين دليل برگزار مي‌گردد تا اختلاف نظر بين شهروند و واحد مربوطه را برطرف کند و اين ديدگاه که ملاقات عمومي‌ميانبري براي انجام ندادن مراحل اداري است تصوري اشتباه است .
شهرداري رباط کريم خاطر نشان کرد : هر روند و فرآيند اداري برطبق قانون شامل مراحلي است که بايد طي شود وگرنه بنده به تنهايي به جاي همه واحد‌هاي شهرداري نمي‌توانم تصميم بگيرم و معيار تصميم گيري گزارشي است که واحد‌ها براي يک موضوع ارائه مي‌کنند . مهندس مختاري در پايان گفت : از شهروندان تقاضا دارم که با کمي‌تامل و صبر مدارک لازم را به واحد يا معاونت مربوطه ارائه دهند و بيش از 95 درصد موارد در واحد‌هاي شهرداري قابل رسيدگي و حصول نتيجه است ، اگر در موردي اختلاف نظري پيش آمد بنده در خدمت شهروندان هستم تا شخصا به موضوع رسيدگي نمايم در غير اينصورت چيزي جز هدررفت انرژي و زمان شما عزيزان در پي نخواهد داشت .
بوشهر- خبرنگار تجارت : مسئول روابط عمومي‌اداره کل اوقاف وامور خيريه استان بوشهر درباره طرح ملي وقف قرآن کريم گفت: همزمان با ايام ماه مبارک رمضان اجراي اين طرح ملي دراستان آغاز گرديده است، در اين راستاعموم مردم استان مي‌توانند حس خوب واقف بودن را تجربه کنند و با شرکت در اين طرح نام خود را به‌عنوان واقف ثبت کنند.
 علي اکبر مداح با بيان اينكه اين طرح براي نخستين بار به‌صورت سراسري در کل کشور اجرا مي‌شود در اين طرح خيرين مي‌توانند يک جلد قرآن کريم با هديه 70 هزار رال خريداري کنند، و عموم مردم و خيرين مي‌توانند با تکميل سند وقف‌نامه در ابتداي اين کتاب آسماني شريف، طبق نيت دلخواه و موردنظر خود وقف در حسينيه، امامزاده، نمازخانه، اداره، بيمارستان و ... شهر يا منطقه خود كنند

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هرمزگان نشست مديران شركتهاي حمل ونقل سواري كرايه استان و رئيس شركتهاي تعاوني سواري كرايه بين شهري كشوري رحمت اله حاجي محمد علي با حضور باقرجوان مديركل درسالن جلسات اداره كل برگزار گرديد .
رئيس اداره مسافر دراين جلسه اظهار داشت استان هرمزگان ازنظر وسعت هشتمين استان پهناور كشور بطول 900 كيلومتر كه داراي ويژگي‌هاي زيادي ازقبيل وجود جزائر قشم ، كيش ، هرمز و ابوموسي و... جاذبه گردشگري جنگل حرا ، كوه گنو وآبشارهاي پلكاني ،آبشار تزرج ،معبد هندوها هرساله شاهد جذب ميليونها هموطنان عزيز ميباشد . كه 66 درصد ازكل سفرهاي استاني با وسائط نقليه سواري كرايه صورت مي‌پذيرد . كامراني گفت : 85 درصد سفرهاي درون استاني توسط ناوگان سواري كرايه استان باتوجه به علاقه وتمايل مسافر جهت استفاده از اين ناوگان صورت مي‌پذيرد . صابر صلغي گفت اين انجمن باهدف حمايت وپشتوانه شركتها درسال 1385 تاسيس شده ووبا تلاش بي وقفه همه عزيزان شاغل دراين انجمن درسال 95 موفق گرديده مقام اول صنف سواري كرايه در كشور درراستاي جذب 20 دستگاه ون را ازآن خود كند . وتنها معضل مهمي‌كه گريانگير اين بخش شده متاسفانه وجود ناوگانهاي سواري كرايه شخصي ميباشد كه همين امر باعث كم شدن درآمد شركتهاي سواري كرايه درسراسر استان وشهرستانها گرديده وهمچنين اهميت ندادن وجدي نگرفتن كارت سلامت راننده باعث با بازي با جان مسافرين عزيز است كه بايد جهت جلوگيري از تلفات جاده اي اين امر مهم توسط شركتهاي خصوصي بطور جد ومستمر پيگيري ودر دستور كارخود قراردهندزيرا بيشترين استفاده كنندگاند يا به نوعي مسافرين اين بخش انسانهايي هستند كه جهت رسيدن به مقصد عجله دارند .
شهردار آينده بايد با شورا ميثاق‌نامه‌امضاء کند
منتخب پنجمين دوره شوراي شهر تهران گفت: شهردار آينده تهران بايد با اعضاي شورا ميثاق‌نامه‌اي را امضاء کند و اعضاي شورا نيز به شهردار و کابينه‌اش رأي مي‌دهند. زهرا نژاد بهرام در گفتگو با فارس، درباره انتخاب شهردار آينده تهران اظهار داشت: شهردار آينده با شوراي شهر که منتخب مردم شهر هستند ميثاق‌نامه‌اي را امضاء مي‌کند که براساس آن در ادامه شورا تعاملاتي داشته باشد. وي ادامه داد: در روز چهارشنبه 7 نفر توسط اعضاي شوراي شهر تهران به عنوان گزينه‌هاي شهرداري تهران انتخاب مي‌شوند و نهايتاً از اين تعداد 2 نفر با رأي اعضاء گزينه‌هاي نهايي شهردار تهران هستند. عضو شوراي اسلامي‌شهر تهران افزود: پيش‌نويس ميثاق‌نامه شورا با شهردار تهران تهيه شده است و شهردار بايد اين ميثاق‌نامه را امضاء کند. نژادبهرام افزود: اعضاي شوراي پنجم شهر تهران به شهردار و کابينه‌اش رأي نهايي را خواهند داد. وي يادآور شد: پيش‌نويس شورا نيز بيشتر در راستاي تعاملات و نظارت شورا بر عملکرد شهرداري است.

خياباني به نام «مريم ميرزاخاني» نامگذاري مي‌شود
رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران از ارائه پيشنهادات اجرايي درخصوص نامگذاري يکي از اماکن و خيابان‌هاي شهر تهران به نام دانشمند ايراني، مريم ميرزاخاني به شوراي شهر تهران خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بابک نگاهداري با بيان اينکه خبر درگذشت مريم ميرزاخاني جامعه علمي‌و پژوهشي کشور را تحت تاثير خود قرار داده، اظهار داشت: افتخار کسب مدال فيلدز (برترين جايزه جهاني تخصصي در حوزه علوم رياضي)؛ به‌عنوان تنها ايراني کسب کننده اين مقام؛ زمينه اين مهم را فراهم مي‌کند که با حفظ ياد و خاطره ايشان، پيشرفت‌هاي اخير کشور در حوزه علوم و فناوري؛ که حاصل تلاش‌هاي دلسوزانه جامعه علمي‌و پژوهشي کشور بوده و مورد تاکيد مقام معظم رهبري است، در حافظه شهروندان ثبت و ماندگار شود. وي ادامه داد: در همين راستا و در جهت ماندگاري نام و ياد پرچمداران ايراني علم و دانش، پيشنهادهاي مشخصي را جهت بررسي شوراي شهر تهران ارائه نموده‌ايم.

فعاليت مراکز درماني ويژه کودکان معتاد
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي‌ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تعداد کودکان مبتلا به اعتياد در ايران اندک است و در حال حاضر در ۷ استان کشور مراکز درماني مورد نياز اين گروه وجود دارد. به گزارش مهر، دکتر پرويز افشار گفت: نتيجه تحقيقات نشان داد که تعداد کودکان مبتلا به اعتياد در ايران اندک است اما وجود همين تعداد کم از سوي ستاد مبارزه با موادمخدر، بسيار و مخاطره‌اميز تلقي مي‌شود و براي درمان آنها مراکز ويژه‌اي راه‌اندازي شده است. افشار گفت: در حال حاضر در ۷ استان کشور، مراکز درماني سوءمصرف موادمخدر ويژه کودکان و افراد زير ۱۸ سال راه‌اندازي شده و مشغول به فعاليت و ارايه خدمات به مددجويان هستند. افشار افزود: راه‌اندازي مراکز درمان اعتياد کودکان معتاد زير ۱۸ سال در طي ۲ سال گذشته، گامي‌جديد و موثر در حوزه کاهش آسيب‌هاي ناشي از اعتياد و مبارزه با موادمخدر است.

دکتر نوربخش: جمعيت تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي از اقشار زحمتکش جامعه هستند
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي همزمان با روز تامين اجتماعي (٢٥ تيرماه) از شعبه ١٥ تهران بازديد و اين روز را به کارکنان و مراجعان تبريک گفت. به گزارش اداره کل روابط عمومي‌سازمان تامين اجتماعي، دکتر نوربخش از بخشهاي مختلف شعبه ١٥ تهران بازديد و با کارکنان ديدار و گفتگو کرد و همچنين دستور پيگيري براي حل مسائل مراجعان را صادر کرد. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي پس از بازديد در جلسه اي با روسا و کارکنان شعبه ١٥ تهران حضور يافت و در اين جلسه ضمن تبريک هفته تامين اجتماعي به کارکنان اظهار اميدواري کرد با استقرار دولت دوازدهم شاهد توسعه خدمات اين سازمان باشيم. دکتر نوربخش با بيان اينکه در حوزه فناوري اطلاعات در سازمان تامين اجتماعي فعاليت‌هاي گسترده اي انجام شده است، گفت: آينده بهتري در اين زمينه براي سازمان تامين اجتماعي پيش بيني مي‌شود. وي با اشاره به شعار امروز از هفته تامين اجتماعي با عنوان" تامين اجتماعي، خلاقيت کارکنان ورضايت مخاطبان" اظهار داشت: خلاقيت نيروها از عوامل توسعه سازماني است و مديريت سازمان‌ها موظف به‌اماده سازي شرايط براي شکوفايي استعداد‌ها و نوآوري کارکنان هستند تا با ايجاد نظام بهره وري و انگيزشي و افزايش رضايتمندي کارکنان شاهد رشد رضايتمندي مخاطبان نيز باشيم. دکتر نوربخش با بيان اينکه مخاطبان سازمان تامين اجتماعي از اقشار زحمتکش جامعه هستند، گفت: براي جلب رضايت و کاهش دغدغه‌هاي آنها تلاش مي‌کنيم. مدير کل تامين اجتماعي غرب تهران بزرگ نيز در اين جلسه با بيان اينکه طي سالهاي اخير تصميمات و اقدامات مديريتي خلاقانه اي را شاهد بوديم، گفت: به روز کردن حوزه‌هاي فناوري اطلاعات از جمله اقدامات مهم اين سازمان بوده و موج دوم گسترش آي تي در اين سازمان آغاز شده است. ناهيد حيدري افزود: همچنين نگاه ويژه اي به منابع انساني در سازمان تامين اجتماعي حاکم شده است.

اهداي پرواز تفريحي به 110 نفر از
 آتش‌نشانان و خانواده شهداي پلاسکو

اين جشن، عصر پنجشنبه 22 تيرماه 1396 با عنوان «پرواز در برج ميلاد» در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد با حضور 1600 نفر از مدعوين، برگزار شد. در برنامه ياد شده، مشتريان شرکت آيکو و جمعي از فعالان حوزه IT همراه با خانواده و همچنين 110 نفر از آتش‌نشانان حاضر در حادثه پلاسکو و خانواده شهداي آتش‌نشان اين حادثه و جمعي از خلبانان و پزشکان حضور داشتند.  اجراي گروه موسيقي تلفيقي "حال" و گروه‌ موسيقي "رستاک" ، از جمله برنامه‌هاي جانبي شانزدهمين سالگرد تأسيس شرکت آيکو بود. در بخشي از مراسم «پرواز در برج ميلاد»، هم زمان با بريدن کيک تولد 16 سالگي آيکو، از مديران برتر اين شرکت تقدير شد.  در بخشي ديگري از اين مراسم، شقايق دهقان و فرهاد نجفي از هنرمندان کشور، ضمن تقدير از شرکت آيکو، در مورد انجمن اتيسم و حمايت از کودکان مبتلا به اين عارضه، سخنراني کردند.  از نکات قابل توجه اين مراسم، تمرکز روي موضوع «پرواز» و قرعه‌کشي بين حاضران براي دريافت يک پرواز تفريحي به عنوان هديه ويژه بود. دريافت کارت پرواز، ورود از گيت‌هاي پروازي، طراحي کارت‌هاي قرعه‌کشي شبيه به کارت‌هاي اطلاعات هواپيما و خوش‌آمدگويي به‌شيوه خدمه پرواز، از جمله فضاسازي‌هاي جشن شانزدهمين سالگرد تأسيس شرکت آينده‌نگاران بود. از سوي ديگر، شرکت آيکو به تمامي‌اعضاء خانواده شهداي حادثه پلاسکو و آتش‌نشانان حاضر در اين حادثه، پرواز تفريحي هديه داد که کاپيتان فکري و کاپيتان الوندي، مديران شرکت آيکو، خلبان اين پروازها هستند.  شرکت آيکو در زمينه ارائه راه‌حل جامع امنيت شبکه، ارائه راهکار جامع مديريت ارتباط با مشتريانCRM و ارائه نرم‌افزارهاي خارجي با لايسنس اصلي فعال است و از جمله معتبرترين و با سابقه‌ترين شرکت‌هاي حوزه کاري خود محسوب مي‌شود.