اولتيماتوم دوباره دورتموند به اوباميانگ  
با وجود حضور اوباميانگ در تمرينات دورتموند هنوز به طور قطع مشخص نيست که اين مهاجم ارزشمند فصل بعد نيز با زنبورها خواهد بود يا خير.
هانس يواخيم‌ واتسکه، رئيس باشگاه دورتموند خواهان قطعي‌شدن انتقال يا عدم انتقال «پير امريک اوباميانگ»‌ است. مهاجم گابني خود علاقمند به رفتن به تيمي‌ديگري است و در چند وقت اخير شايعات بسيار زيادي در مورد انتقالش به تيم‌هاي چيني، چلسي و آ.ث‌ميلان شنيده شده است. در همين رابطه واتسکه به ولت‌ ام‌ زونتاگ گفت: پرونده انتقال اوباميانگ هنوز باز است و ما چند روز ديگر هم منتظر خواهيم ماند. تا به الان هيچ پيشنهادي براي او به دست ما نرسيده است.

درخشش مدال طلا بر گردن عسگري  
در فينال وزن 75-کيلوگرم بهمن عسگري به مصاف چو سون از چين تايپه رفت و با نتيجه يک بر صفر پيروز شد و به مدال طلاي اين وزن دست پيدا کرد.  به نقل از سايت فدراسيون کاراته، عسگري دور اول 8 بر صفر غفران زوخيدوف ازازبکستان دارنده مدال بازيهاي آسيايي اينچئون را برد.در مبارزه دوم واي لي ازهنگ کنگ را يک بر صفر شکست داد. واي لي نايب قهرماني بازيهاي آسيايي و قهرماني دانشجويان جهان را در کارنامه اش دارد.
عسگري در سومين ديدار به مصاف شارمندران راگونتان ازمالزي رفت و پس از تساوي 3 بر 3 با قانون سنشو برنده مبارزه گرديد و به فينال راه يافت.

اعزام تيم ملي بسکتبال به چين بدون حدادي  
تيم ملي بسکتبال با ترکيبي متشکل از دوازده بازيکن و براي حضور در تورنمنت اطلس اسپورت امشب عازم چين مي‌شود. به نقل از مهر، ارسلان کاظمي، سجاد مشايخي، بهنام يخچالي، محمد جمشيدي، علي الله وردي، روزبه ارغوان، وحيد دليرزهان، فريد اصلاني، ميثم ميرزايي، امير صديقي، نويد نيک‌تاش و محمد ترابي بازيکناني هستند که در غياب حامد حدادي ترکيب دوازده نفره تيم ملي بسکتبال را در تورنمنت اطلس اسپورت تشکيل مي‌دهند. تورنمنت بين المللي اطلس اسپورت از سه شنبه آغاز مي‌شود. تيم ملي ايران که براي شرکت در کاپ آسيا آماده مي‌شود، نخستين ديدار خود در اين تورنمنت را سه شبه برابر اوکراين برگزار مي‌کند.


اهداف و جاه‌طلبي‌هاي يک مربي جوان
الکساندر نوري، سرمربي ايراني الاصل وردربرمن، اميدوار است که بتواند روند خوب فصل گذشته را در فصل آينده بوندس ليگا ادامه بدهد.
نوري که در اوايل فصل گذشته بوندس ليگا، جانشين ويکتور اسکريپنيک در وردربرمن شد، نه تنها اين تيم را از سقوط نجات داد، که با نتايج خوبي که گرفت، توجهات زيادي را به خود جلب کرد. او که اکنون تيمش را براي يک فصل دشوار ديگر آماده مي‌کند، امروز بايد در ديداري دوستانه مقابل اوسنابروک قرار بگيرد؛ تيمي‌که بخش مهمي‌از دوران حرفه اي اش به عنوان بازيکن را در آنجا سپري کرد. به همين بهانه سايت اوسنابروکر سايتونگ گفتگوي مفصلي با او انجام داده که در ادامه مي‌خوانيد:
آقاي نوري، شما به عنوان سرمربي وردربرمن مقابل وي اف ال اوسنابروک بازي خواهيد کرد. وقتي به اوسنابروک فکر مي‌کنيد، چه چيزي به ذهن شما خطور مي‌کند؟
وقتي به اين شهر و اين تيم فکر مي‌کنم، ياد روزهاي زيبا در ورزشگاه خانگي اوسنابروک و هوادارانش مي‌افتم. ما سال 2007 توانستيم به بوندس ليگا دو صعود کنيم و روزهاي خوبي داشتيم. هميشه دوست دارم به اوسنابروک فکر کنم. هميشه آنجا راحت زندگي کردم و پسرم نيز در همان شهر به دنيا آمد.
شما در وي اف ال، چهار سال تحت هدايت کلاس ديتر ووليتز بازي کرديد که شما را از باشگاه اوردينگن به اين تيم آورد. آيا عملکرد او روي مربي گري امروز شما تاثير داشت؟
فکر مي‌کنم از هر مربي که با او کار کرده‌ام، چيزهايي ياد گرفته‌ام که ووليتز هم شامل آنها مي‌شود. او هميشه با شور و انگيزه با ما کار مي‌کرد و سعي مي‌کرد احساسات را به ما منتقل کند. مطمئنا اين موضوع روي عملکرد فعلي من تاثير داشته است.
آيا شما خودتان هم از پيشرفتي که در فوتبال داشتيد شگفت زده نمي‌شويد؟ در طول چند سال از يک بازيکن دسته دومي‌به سرمربي يک تيم بوندس ليگايي تبديل شده‌ايد.
براي من اين مسيري طولاني بود. من تصميم گرفتم که فعاليتم را به عنوان يک فوتباليست به پايان برسانم و در رشته مديريت سلامت تحصيل کردم. هميشه آرزوي فعاليت به عنوان مربي را داشتم و مي‌خواستم به اين هدف برسم. روزهاي سختي را پشت سر گذاشتم . مسافت‌هاي طولاني تا زمين تمرين طي مي‌کردم تا در نهايت وي اف بي اولدن برگ به من فرصت مربي گري داد. سپس وردربرمن من را براي تيم زير 23 سال انتخاب کرد.
شما با تيم زير 23 سال به دسته سوم صعود کرديد و پس از آن هم با اين تيم خوب کار کرديد. پس از جدايي اسکريپنيک، شما تيم اصلي وردربرمن را از قعر جدول تا رده ي هشتم بالا کشيديد.
البته هميشه به اين بازي‌هاي اخير که در 11 بازي موفق شديم 9 پيروزي کسب کنيم افتخار مي‌کنم. ولي در ابتداي راه کار سختي داشتيم، مخصوصا در شروع. براي همين است که مي‌توانم واقع گرايانه به همه چيز نگاه کنم.
به نظر شما چه چيزي علت اصلي موفقيت تيمتان بود؟
ما روحيه تيمي‌فوق العاده اي داشتيم، با تلاش و سخت کوشي پيش مي‌رفتيم و هيچگاه به اهدافمان شک نکرديم بلکه به آنها ايمان کامل داشتيم. البته ما تصميمات نادرستي هم در اين مدت گرفتيم، براي مثال تعريف ساختار مديريت تيم. تغييرات دائم روي ديدگاه بازيکنان تاثير داشت و همينطور روي عملکرد روزانه آنها.
شما هم عضوي از آن مربيان جوان بوندس ليگا هستيد که عملکرد بسيار خوبي در فصول اخير داشته‌ايد.
من ترسي از جوان بودنم ندارم. رقابت طلبي و کيفيت است که نقش تعيين کننده اي دارد نه اينکه جوان هستيد يا با تجربه. البته که استانداردهاي بالا به من در تمرينات کمک زيادي کرد که همه را در زمان حضورم در تيم زير 23 سال وردربرمن ياد گرفتم.
انتظارات از شما خيلي بالا رفته است. ممکن است موفقيت فصل گذشته تکرار نشود؟
انتظارات در برمن هميشه بالاست زيرا باشگاه تاريخچه بزرگي دارد. بايد واقع گرا باشيم. مي‌دانيم که خيلي باشگاه‌ها که شرايط و امکانات بهتري داشتند، فصل گذشته نتوانستند در حد و اندازه انتظارات ظاهر شوند. ولفسبورگ، لورکوزن، شالکه و گلادباخ. ما بايد بر روي روند خوبي که داشتيم تکيه کرده و به جاه طلبي و پيشرفتمان ادامه دهيم.
شما از تصميمات نادرست صحبت کرديد. جدايي کلوديو پيزارو در تابستان امسال چقدر دشوار بود؟
مطمئنا بحثي در اين رابطه نيست که جدايي او بسيار دشوار بود. کلوديو بخشي از تاريخ باشگاه ماست، شخصيتي بزرگ، يک اسطوره. ولي ما تصميمات را بر مبناي حرفه اي گري مي‌گيريم و مي‌خواهيم فضا را براي بازيکنان با استعداد جوان باز کنيم که آرزوي بازي کردن براي وردربرمن را دارند. آنها بايد فضاي پيشرفت داشته باشند تا فرصت بازي کردن به آنها برسد.
چه کسي مي‎تواند شما را فصل آينده به اين اهداف برساند؟
مطمئنا ما مطالعات و بررسي‌هاي زيادي داشته‌ايم. ماکسيميليان اگشتينز عملکرد خوبي در فصل گذشته داشته و مي‌خواهد اين روند را ادامه دهد. ميلوس وليکوويچ عملکرد خوبي به عنوان يک بازيکن جوان داشته است.همينطور يوهانس اگشتينز هم استعداد بزرگي محسوب مي‌شود که تصور ما نسبت به يک بازيکن آينده دار را نشان مي‌دهد.
هر دو اگشتينز را از تيم زير 23 سال به تيم اصلي آورده‌ايد، رده اي که خيلي از تيم‌ها ديگر قيدش را زده‌اند.
من نمي‌توانم راجع به ديگر باشگاه‌ها و اهدافشان صحبت کنم. من فقط مي‌توانم راجع به خودمان صحبت کنم. براي ما تيم زير 23 سال بسيار مهم است و فلسفه باشگاه را شکل مي‌دهد. هيچ رده اي بهتر از ليگ سوم براي پخته تر شدن يک بازيکن جوان وجود ندارد زيرا او مقابل بازيکناني قرار خواهد گرفت که تجربه بازي کردن در ليگ‌هاي اول را داشته‌اند. اين موضوع را ماکسيميليان اگشتينز به خوبي نشان مي‌دهد که در تيم زير 23 سال عالي کار کرد و حالا در تيم اصلي هم فوق العاده بوده است.
بازيکنان جوان بايد يک الگوي با تجربه داشته باشند. خبر ماندن زلاتکو يونوزوويچ براي تيم شما چقدر مهم بود؟
قطعا اين خبر براي ما مهم بود.يونو براي ما به عنوان کاپيتان، بازيکن بسيار مهمي‌است و در روزهاي سختي تيم را همراهي کرده است. مثل ماکس کروسه، دوماس دلاني، مويساندر که انها هم مسئوليت رهبري را برعهده گرفته‌اند.
بازيکن جديدي به برمن اضافه خواهد شد؟
ما در نقل و انتقالات به دنبال يک مهاجم هستيم. همچنين شايد خط دفاع را نيز تقويت کنيم.
ديدارهاي اول بوندس ليگا، بايرن، هرتا، شالکه، ولفسبورگ... . آيا نگران نيستيد دوباره وارد فاز ناکامي‌سال گذشته شويد؟
ترس راهنماي خوبي نيست. ما بايد شجاع باشيم. همچنين مطمئنيم که فصل خوبي پيش رويمان است. تا شروع بوندس ليگا، زمان زيادي باقي مانده است و فرصت خوبي داريم. در هر صورت مي‌خواهيم کاري کنيم که تمام بازيکنان بتوانند خود را نشان دهند و سخت رقابت کنند.
آيا هنوز با دوستان سابق خود در اوسنابروک ارتباط داريد؟
از آن موقع تا به حال شايد ماهي يک يا دو بار. ولي منتظرم که آنها را روز يکشنبه ملاقات کنم. دوستان قديمي‌مثل جوئي انوچس و لوتار گانس.

جودوي قهرماني جوانان آسيا- قرقيزستان
پرونده تيم جودوي جوانان ايران در رقابت‌هاي قهرماني جوانان آسيا با ۲ مدال نقره و ۴ برنز بسته شد.
به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون جودو، جوجيتسو و کوراش، هجدهمين دوره رقابت‌هاي جودو قهرماني جوانان قاره کهن باحضور 177 جودوکار از 17 کشور، در شرايطي امروز يکشنبه 25تير ماه در شهر بيشکک کشور قرقيزستان به پايان رسيد که پرونده جودوکاران جوان کشورمان با 2مدال نقره، 4برنز، 3عنوان پنجم و 2رتبه هفتمي‌بسته شد.
بر اساس اين گزارش در اين پيکارها عليرضا خجسته و جواد مرادي نايب قهرمان شدند، قاسم باغچقي، علي پرهيزکار، مريم بربط و زهرا باقري صاحب گردن آويز برنز شدند، حامد رشيدي، حميدرضا ملک زاده و سهيل جمال آباري در جاي جايگاه پنجم آسيا قرار گرفتند و جعفر فيروز آبادي و محمدرضا صديقي هفتم
شدند.
در وزن منهاي 81 کيلوگرم جواد مرادي در نخستين مبارزه خود جودوکار چين تايپه را با ضربه فني از پيش رو برداشت و در دومين مبارزه خود جودوکار قزاق را با شکست بدرقه کرد، جواد مرادي در نيمه نهايي ارلان شروف از کشور ميزبان را ايپون کرد و در فينال برابر فرخودوف از کشور تاجيکستان و دارنده دو نشان برنز کاپ آزاد جوانان نتيجه را واگذار کرد و نايب قهرمان شد. در منهاي 90 کيلوگرم قاسم باغچقي در نخستين مبارزه جودوکار قزاق را با شکست بدرقه کرد و با قبول شکست برابر جودوکار ازبک به جدول شانس مجدد راه يافت، باغچقي در نخستين مبارزه خود در جدول شانس مجدد نماينده چين تايپه را مغلوب کرد.
در اين وزن همچنين حامد رشيدي ابتدا جودوکار کشور ميزبان را از پيش رو برداشت و در مبارزه دوم خود جودوکار هندي را مغلوب کرد، و در نيمه نهايي مغلوب کوشي ناگائي جودوکار قدرتمند ژاپني شد.
رشيدي و باغچقي دو نماينده شايسته جودو ايران براي کسب نشان برنز در اين وزن رو در روي هم قرار گرفتند، که اين مبارزه با پيروزي باغچقي به پايان رسيد، بدين ترتيب باغچقي به نشان برنز دست يافت و حامد رشيدي پنجم شد.
در وزن منهاي 100 کيلوگرم علي پرهيزکار پس از استراحت در دور نخست، جودوکار کشور ميزبان را از پيش رو برداشت و در نيمه نهايي مغلوب تيمور راخيموف تاجيک شد و تا براي کسب نشان برنز نماينده ازبکها را از پيش رو برداشت و بر سکوي سوم قاره کهن ايستاد.
حميدرضا ملک زاده در به اضافه 100 کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست، جودوکار تاجيکستاني را از پيش رو برداشت تا چهلرمين نماينده ايران در مرحله نيمه نهايي باشد، ملک زاده در نيمه نهايي در مبارزه اي نزديک نتيجه را به حريف قراق واگذار کرد و در جدول شانس مجدد با قبول شکست برابر آليشر ياساپوف از ازبکستان پنجم شد.
در وزن منهاي 70 کيلوگرم دختران مريم بربط در نخستين مبارزه خود مغلوب جودوکار ازبک شد و در جدول شانس مجدد نماينده ازبکستان را مغلوب کرد و با شکست جودوکار تاجيک به نشان برنز دست يافت.
در وزن منهاي 78 کيلوگرم دختران زهرا باقري پس از استراحت در دور نخست، مغلوب جودوکار ژاپني شد و در جدول شانس مجدد نماينده کشور ميزبان را از پيش رو برداشت و با شکست جودوکار ازبک بر سکوي سوم آسيا ايستاد.
در وزن منهاي 66 کيلوگرم عليرضا خجسته در گام نخست جودوکار چين تايپه را از پيش رو برداشت و در ادامه با شکست قهرمان نوجوانان آسيا از قزاقستان به نيمه نهايي راه رسيدو با شکست جودوکار قزاق فيناليست شد، خجسته در فينال به مصاف جودوکار قدرتمند ازبکستاني قهرمان دور گذشته اين رقابتها رفت و در مبارزه اي نزديک با يک امتياز نتيجه را واگذار کرد و نايب قهرمان شد.
جعفر فيروز آبادي ديگر نماينده کشورمان در اين وزن در گام نخست از سد جودوکار مغولستان گذشت و در گام دوم نتيجه را به جودوکار قدرتمند ازبکستاني قهرمان دور گذشته اين رقابتها واگذار کرد، فيروزآبادي در جدول شانس مجدد با قبول شکست برابر جودوکار تاجيکستان به عنوان هفتم دست يافت.
در وزن منهاي 55 کيلوگرم سهيل آبادي پس از استراحت در دور نخست، مغلوب نماينده مغولستان شد و در جدول شانس مجدد با پيروزي برابر جودوکار کشور هند و قبول شکست برابر نماينده کشور ژاپن به عنوان پنجمي‌دست يافت.

کريستيانو رونالدو با وجود تمام شايعات در رئال ماندني خواهدشد و تاريخ اولين بازي او در فصل جديد نيز مشخص شده است. رئال مادريد 17 مرداد ماه در اسکوپيکه مقدونيه و در سوپرکاپ اروپا به مصاف يونايتد خواهد رفت. ديداري بين قهرمان چمپيونزليگ و قهرمان ليگ اروپا که از حساسيت بالايي نيز برخوردار است. کريستيانو رونالدو به ادعاي مارکا غايب بزرگ اين مسابقه خواهد بود و شاهد رويارويي او با تيم سابقش نخواهيم بود.  طبق گزارش مارکا، رونالدو اين روزها در حال سپري کردن تعطيلات تابستاني اش است و با وجود شايعاتي مبني بر جدايي اش از رئال به دليل اتهامات مالياتي سنگين دادستاني مادريد، پس از بازگشت از سفر تبليغاتي به شانگهاي چين، هفته بعد در کلينيک باشگاه رئال حاضر خواهد شد تا تست روتين پزشکي را انجام دهد. رونالدو به هيچ عنوان مصدوم نيست اما تست‌هاي پزشکي براي سنجش ميزان آمادگي بدني او گرفته خواهند شد. رونالدو سپس راهي ژاپن مي‌شود تا در يک فعاليت تبليغاتي حضور يابد و سپس بار ديگر تعطيلات را از سر مي‌گيرد. فوق ستاره پرتغالي 15 روز ديگر بايد در دادگاه حاضر شده و پاسخگوي اتهامات مالياتي اي باشد که به وي نسبت داده‌اند. او پس از دادگاه تمرينات پيش فصل خود را در کمپ والدبباس شروع خواهد کرد. به اين ترتيب او تور امريکا و بازي دوستانه برابر بارسا در ميامي‌را نيز از دست مي‌دهد. زيدان يک بازه 10 روزه را براي تمرينات بدنسازي رونالدو در نظر گرفته و قصد ندارد در اين مدت از او در هيچ بازي دوستانه اي استفاده کند. انتهاي تمرينات بدنسازي رونالدو مصادف است با سوپرکاپ اروپا ولي زيدان حاضر نيست در مورد بهترين بازيکن تيمش در اين بازي کاملا جدي ريسک کند با اين حال رونالدو مي‌تواند 22 مرداد در نوکمپ برابر بارسلونا در سوپرکاپ اسپانيا به ميدان برود که اين خبر خوبي براي رئالي‌ها خواهد بود. در سوي مقابل بارسلونا نيز با ترکيب کامل و با حضور MSN مقابل رئال صف آرايي خواهد کرد.
طبق آئين نامه جديدِ شرايط احراز داوطلبين رياست فدرسيون‌هاي ورزشي، حداکثر سن ۷۰ سال عنوان شده که در بين روسا هستند کساني که ديگر نمي‌توانند از اين پس کانديداي رياست شوند.
به نقل از ايسنا، وزارت ورزش و جوانان، آئين‌نامه شرايط احراز داوطلبين رياست فدرسيون‌هاي ورزشي را مصوب و حداکثر سن را ۷۰ سال عنوان کرده است. در حال حاضر در سه فدراسيون بسکتبال، نجات غريق و غواصي و بوکس سه تن از افرادي که سکان هدايت را در دست دارند بالاي ۷۰ سال سن دارند و از اين پس نمي‌توانند در انتخابات رياست فدراسيون‌ها شرکت کنند. طبق آئين‌نامه مصوب وزارت ورزش و جوانان در اسفندماه سال گذشته، شرايط احراز و چگونگي انتخاب رياست فدراسيون‌هاي ورزشي اعلام شده است که بندهاي مهم آن به شرح زير است: ماده شش: شرايط احراز داوطلبين رياست فدراسيون‌ها: ۱- التزام به قانون اساسي، ۲- تابعيت جمهوري اسلامي‌ايران، ۳- حداقل سن ۳۰ سال خورشيدي تمام و حداکثر ۷۰ سال، ۴- دارا بودن حداقل مدرک کارشناسي ارشد يا معادل مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، ۵- دارا بودن کارت پايان خدمت وظيفه عمومي‌يا کارت معافيت از خدمت دائم براي آقايان، ۶- نداشتن سوء پيشينه کيفري موثر و محروميت از حقوق اجتماعي بر اساس احکام قطعي مراجع قضايي ذيصلاح در زمان ثبت نام و انتخابات، ۷- عدم اعتياد به مواد مخدر، ۸- دارا بودن سابقه قابل قبول مديريت (بر اساس تبصره ۲ ذيل اين ماده)، ۹- عدم اشتهار به فساد، ۱۰- تاييد رسمي‌مراجع ذيربط. سيدمصطفي ميرسليم (متولد 19 خرداد 1326) ماه گذشته از سن 70 سالگي عبور کرد. او سال ۱۳۹۲ براي سومين بار به عنوان رئيس فدراسيون نجات غريق انتخاب شد و هدايت اين فدراسيون را در حالي بر عهده دارد که طبق آئين نامه جديد از اواخر خرداد ماه نمي‌تواند در سمت رئيس فدراسيون باشد. انتخابات اين فدراسيون طبق روال بايد امسال برگزار شود.
انتقاد شديد از بازيکن سابق بارسا در پرتغال
ژرمي‌متيو به ادعاي نشريه رکورد، بدترين خريد اين فصل اسپورتينگ ليسبون بوده است. متيو پس از سه سال حضور در بارسلونا تصميم به جدايي از اين تيم گرفت و با فسخ قراردادش راهي اسپورتينگ ليسبون شد. عجيب اينکه او پيش از فسخ قرارداد، چند روزي را به صورت تستي در تمرينات اسپورتينگ حضور داشت تا در نهايت مورد تاييد ژرژ ژسوس، مربي اسپورتينگ قرار گرفت. متيو روز گذشته براي اولين بار در يک بازي دوستانه براي تيم جديدش به ميدان رفت و نمايشي نااميد کننده برابر بازل سوئيس داشت. بازي او به حدي بد بود که نشريه رکورد از او به عنوان بدترين خريدي که اسپورتينگ مي‌توانست انجام دهد، نام برد. سرعت پايين و خالي گذاشتن دفاع در مواقع حساس، از موارد انتقادي به متيو بودند.

مهاجم رئال در ليست خريد روسونري
آتش بازي ميلاني‌ها در بازار نقل و انتقالات ادامه دار است و اين تيم به زودي يک خريد بزرگ ديگر انجام خواهد داد. ميلان پس از جذب بونوچي حالا تعداد خريدهاي خود را به عدد 8 رسانده است. خريد‌هايي که بيش از 200 ميليون يورو براي ميلاني‌ها هزينه در پي داشته ولي فاسونهف مدير داخلي جديد روسنوري تاکيد دارد که نه تنها از هزينه کردن ترسي ندارند که به زودي يک خريد بزرگ ديگر نيز انجام خواهند داد. فاسونه در نشستي خبري در چين به خبرنگاران گفت:« در مسير درستي گام گذاشته‌ايم و زماني که به ايتاليا برگرديم، به همين روند ادامه خواهيم داد. در خط حمله هنوز نياز به تقويت داريم و تمام گزينه‌هاي موجود را زير نظر داريم و قطعا يک بازيکن بزرگ را به خدمت خواهيم گرفت.  اگر بتوانيم از بين موراتا(رئال)، اوباميانگ(دورتموند) و بلوتي(تورينو)،حداقل يکي را به خدمت بگيريم، عالي خواهد شد.»

حربه جديد بارسلونا براي شکار پائولينيو
با وجود تهديد به شکايت از سوي باشگاه گوانگژوي چين، بارسلونا قصد ندارد در مورد پائولينيو کوتاه بيايد. بارسلونا نزديک به دو هفته است که تلاش دارد پائولينيو را از گوانگژو به خدمت بگيرد اما تمام پيشنهادات اين تيم از سوي باشگاه چيني رد شده است و چند روز پيش حتي مالک گوانگژو بارسا را تهديد به شکايت کرد. مدير ورزشي بارسلونا نيز دو روز پيش اذعان داشت که تنها راه جذب پائولينيو رسيدن به توافق با گوانگژو است. موندودپورتيوو گزارش داد که در بارسلونا بر اين اعتقادند که جذب پائولينيو بايد تا پايان نقل و انتقالات صورت بگيرد و او البته گزينه دوم در صورت جذب نشدن وراتي نيست. والورده، سرمربي بارسا معتقد است که بازيکني با توانايي‌هاي ملي پوش برزيلي در تيم خود ندارد و جذب او حياتي است. مدير برنامه‌هاي پائولينيو به توصيه بارسلونا راهي چين شده تا با مسئولان اين باشگاه وارد مذاکره شود، اگر نتيجه مثبت باشد، آنگاه نمايندگان بارسا نيز راهي چين خواهند شد.