«تجارت» از درآمدهای هنگفت دستفروشان در مترو پایتخت گزارش می دهد؛
تجارت_ محمدخادمي: راه‌اندازي 115 ايستگاه مترو، يک هزار واگن قطار و تردد نزديک به 5/2 ميليون مسافردر روز محيط خوبي را در چندسال اخيربراي 6هزار دستفروش فراهم کرده است.
اين روزها دستفروشي درواگن‌هاي مترو به يک معضل اجتماعي تبديل شده است و طبق تحقيقي 60 درصد اين افراد مرد و 40 درصد آنها زن هستند و آن طور که مسئولان شرکت ساماندهي شهرداري تهران به خبرنگار«تجارت» گفته‌اند 10درصد جمعيت دستفروشان شهرتهران در مترو بساطشان را برپا مي‌کنند و آنها درآمدي بين يک ميليون تا 3 ميليون تومان در ماه به دست مي‌آورند؛ با اين وجود گردش مالي اين دستفروشان قابل توجه است، اما بخش عمده اي از کالاهاي فروش رفته در مترو تهران قاچاق است وسود بيشتر را قاچاق چيان کالا مي‌برند.کالاهايي شامل لوازم خرازي، لوازم آرايشي، لوازم تحرير، اسباب بازي، آدامس، لوازم جانبي تلفن همراه و لوازم برقي با قيمت بسيار پايين با تنوع گوناگون عرضه مي‌شود.در گزارش پيش رو نگاهي مي‌اندازيم به دلايل استقبال دستفروشان از خريد و فروش کالاي قاچاق در اين محيط پر رونق که در ادامه مي‌خوانيد:
جمعيت زياد دليل دستفروشي
براي تهيه اين گزارش تصميم مي‌گيريم به شهر زيرزميني پايتخت برويم و با چند نفر از دستفروشان که در واگن‌هاي مترو مشغول به کار هستند هم صحبت شويم تا برايمان از تهيه اجناس شان بگويند، يکي از دستفروشاني که در ايستگاه صادقيه سوار واگن مترو مي‌شود، کوله پشتي به دوش انداخته و نمونه اي از اجناسش را در دست گرفته و به محض اينکه قطار حرکت مي‌کند، با صداي بلند شروع به تبليغ کردن اجناسش مي‌کند، يک بسته 12عددي مداد رنگي و2 دفتر نقاشي را با قيمت 5 هزار تومان بفروش مي‌رساند.چند ايستگاه جلوتر پياده مي‌شود و جايگزين او دستفروش ديگر وارد واگن مترو مي‌شود، او نيز به محض وارد شدن اقدام به تبليغ کردن کابل اتصال تلفن همراه مي‌کند، يکي از مسافران جلو مي‌آيد از او خريد مي‌کند، صداي ريل مترو به گوش مي‌رسد که فرد ديگري از لابه لاي جمعيت چند ساک ورزشي براي فروش آورده و قيمت هر ساک ورزشي را 10 هزار تومان اعلام مي‌کند. تعدادي از مسافران با تلفن همراه سر گرم و تعداد ديگر در حال روزنامه خواندن هستند، در اين ميان پسر بچه اي جعبه اي در دست دارد و مشغول فروش آدامس با مارک خارجي است، او نيز هر ادامس را يک هزار تومان به فروش مي‌رساند.قطار به ايستگاه‌امام (ره) در قلب پايتخت مي‌رسد، يکي از دستفروشان را در هنگام پياده شدن از قطار دنبال مي‌کنم، او از سالن برگشت ايستگاه استفاده مي‌کند تا دوباره سوار قطار برگشت همين مسير شود، زماني که منتظر مترو ايستاده است، جلو مي‌روم و خودم را معرفي مي‌کنم، مي‌گويد:« وقت ندارم و هرچه زود تر بايد اجناسم را به فروش برسانم.» تا ورود مترو به ايستگاه مهلت صحبت داريم، مي‌گويد:« من و همکارانم در طول روز تنها يک بليط مترو تهيه مي‌کنيم و وارد مترو مي‌شويم تا زماني که اجناس مان را به فروش نرسانيم از مترو خارج نمي‌شويم، روش کار ما اين است به عنوان مسافر سوار واگن‌ها مي‌شويم و از کيف مان در واگن‌ها اجناس مان را بيرون مي‌آوريم و به مسافران مي‌فروشيم، در طول حرکت مترو از چند واگن عبور مي‌کنيم تا مشتريان بيشتر براي اجناس مان پيدا کنيم، پايان هر خط مترو ما همانند مسافران پياده مي‌شويم و از مسير برگشت دوباره سوار مترو بعدي در مسير خلاف مي‌شويم، براي ما فرقي ندارد قطار به کدام سمت شهر در تردد است چرا که ما دوباره مسير را برمي‌گرديم.»از او مي‌پرسيم چرا مترو را براي فروش اجناس تان انتخاب مي‌کنيد؟ پاسخ مي‌دهد:« اين حجم جمعيت را در هيچ يک از معابر شهر نمي‌توان ديد به همين خاطر مترو بهترين محيط براي دستفروشان است.»
80درصد دستفروشان از شهرستان آمده‌اند
روي صندلي انتظار مسافر براي ورود مترو به ايستگاه‌امام (ره)مي‌نشينم، اين ايستگاه بيشترين تردد ايستگاه‌هاي مترو پايتخت را به خود اختصاص داده است، چند دقيقه بعد دستفروش ديگر در کنارم مي‌نشيند تيغ يک بار مصرف مي‌فروشد، او نيز هم صحبت خوبي برايمان مي‌شود، لهجه اش گوياي اين است که اهل يکي از شهرهاي غربي کشور باشد، اين بار از او مي‌پرسم از کجا اجناس تان را تهيه مي‌کنيد که انقدر ارزان قيمت است، در جواب مي‌گويد:« خريد مان بيشتر محله 15 خرداد، مسجدشاه، مولوي و...است.»او مي‌گويد:« بيشتر اجناسي که ما به فروش مي‌رسانيم چيني و از کيفيت پاييني برخوردار است، اما ارزان بودن موجب مي‌شود تا هم دستفروشان که سرمايه کمتري دارند روبه اين محصولات آورند و هم اينکه مسافران از ارزان بودن اين محصولات استقبال کنند.»اين فروشنده که نزديک به 5سال است دستفروشي در مترو را به عنوان شغلش انتخاب کرده و از اين راه خرج زندگي خانواده چهارنفره اش را تامين مي‌کند، مي‌گويد:« نزديک به 80 درصد دستفروشان در متروتهران اهل شهرستان هستند و به دليل بيکاري در شهرهايشان رهسپار تهران مي‌شوند، اين افراد يک خانه کوچک در جنوب تهران اجاره مي‌کنند و در آن خانه نزديک به 10تا15 نفر شب‌ها استراحت مي‌کنند وصبح تا شب را براي کسب و کار راهي مترو مي‌شوند و هزينه اجاره خانه را تقسيم مي‌کنند البته در طول هفته چند باري هم به بازار مي‌روند تا اجناس شان را تهيه
کنند.»
سود بالا عامل فروش در مترو
مترو وارد ايستگاه مي‌شود و ما همانند مسافران و دستفروشان وارد واگن‌ها مي‌شويم، جهت حرکت مترو به سمت ميدان «تجريش» است. در داخل واگن تعداد قابل توجهي دستفروش وجود دارد و هر کدام از آنها يک محصول را به فروش مي‌رسانند، در ايستگاه تجريش که از واگن پياده مي‌شوم، به سراغ يکي از آدامس فروشان دستفروش که درصندلي ايستگاه نشسته مي‌رويم، او علاقه زيادي به کار خبرنگاري دارد و با استقبال به سوالات ما جواب مي‌دهد، مي‌گويد:« اهل يکي از شهرهاي غربي کشور هستم، آدامس فروشي سود خيلي خوبي دارد، آدامس‌ها به شکل قاچاق وارد کشور شده است، هر يک از آدامس‌ها را يک هزار تومان مي‌فروشم و خودم هر يک بسته را 500تومان مي‌خرم، يعني اگر در طول روز بتوانم صد تا از اين آدامس‌ها را بفروشم روزانه حدود50 هزارتومان درآمد دارم، البته گاهي اوقات بيشتر فروش مي‌کنم، سود بالاي فروش کالاهاي قاچاق باعث رونق فروش کالاي قاچاق در بين دستفروشان مي‌شود، به طور مثال همين نوع محصول که در بازار وجود دارد و به شکل قاچاق وارد نمي‌شود قيمت زيادي دارد، براي نمونه همين آدامس که ما يک هزار تومان مي‌فروشيم در صورتي که از مبادي رسمي‌به کشور وارد شود قيمت آن به 2هزار و 500 تومان مي‌رسد در حال حاضر اين محصول در فروشگاه‌هاي سطح شهر با همين قيمت به فروش مي‌رسد.» او که آدامس فروشي را يکي از شغل‌هاي پر درآمد مي‌داند، درپاسخ به سوال خبرنگار«تجارت» درباره اينکه اين محصولات را از کجا تهيه مي‌کنيد؟ مي‌گويد:« دربازار انواع گوناگون کالاي قاچاق موجود است و بنکداران زيادي هستند که اين کالا‌ها را مي‌فروشند، اما کار به شکل تخصصي انجام مي‌شود، به اين شکل که يک عده تنها آدامس مي‌فروشند، عده ديگر اسباب بازي و افراد ديگر لوازم آرايشي ومحصولات ديگر به شکل انحصاري کالاي قاچاق در بازار عرضه مي‌شود، يعني اينکه من و شما نمي‌توانيم برويم آن سوي مرزها کالاي مورد نظرمان را به اين سوي مرز بياوريم و به راحتي در تهران که قلب اقتصاد کشور است به فروش رسانيم، در نتيجه افراد خاصي با روش‌هاي خاص دست به ورود کالاي قاچاق مي‌زنند.»او درپاسخ به سوال ديگر خبرنگار«تجارت» درباره اينکه حضور چند دستفروش در کنار هم در يک واگن موجب تداخل در کسب و کار تان نمي‌شود؟ پاسخ مي‌دهد:« اگر صنف مان يکي باشد چرا، مثل چند جوراب فروش نمي‌توانند در يک واگن قطار باشند، اما چند دستفروش که محصول مختلف مي‌فروشند حضورشان کنار يکديگر بلامانع است، البته در گذشته به دليل زياد نبودن دستفروشان تعدادي از دستفروشان يک خط مترو را از آن خودشان مي‌دانستند و اجازه فعاليت به فرد ديگري
 نمي‌دادند.»
بيشتر اجناس قاچاق، چيني هستند
بر اساس آمارهاي معتبر هر يك ميليارد دلار واردات ۱۰۰ هزار فرصت شغلي را از بين مي‌برد. با اين حساب دستفروشي كه آدامس‌هاي خارجي هزار توماني در مترو عرضه مي‌كند و به گفته خود به ازاي هر آدامس سود500 توماني مي‌برد، با فروش هر 50 آدامس در مترو يك فرصت شغلي را به نابودي مي‌كشد. با توجه به‌امار و ارقام مي‌توان گفت به ازاي هر دستفروش مترو، سالانه 2 تا 3 فرصت شغلي واقعي از بين مي‌رود.گويا شبکه ارتباطي گسترده‌اي ميان فروشندگان مترو وجود دارد. چند دقيقه حضور در يکي از واگن‌هاي مترو کافي است تا با جمعيت زيادي از فروشندگان روبه‌رو شويم که هر کدام با در دست داشتن کالايي راه‌شان را از ميان جمعيت مسافران باز مي‌کنند و با تبليغ محصولاتشان به بازاريابي و فروش اجناس مشغول هستند.
بعد از کلي پرس و جو نشاني چند نفر از عمده فروشان کالاي قاچاق که به دستفروشان مترو اجناس شان را مي‌فروشند، به دست مي‌آوريم، خودمان را به بيرون از مترو در ايستگاه 15 خرداد مي‌رسانيم.يکي از عمده فروشان کالاي قاچاق لوازم التحرير که خود را «آرش» معرفي مي‌کند خيلي تمايل ندارد با ما هم صحبت شود، بعد از اينکه متوجه مي‌شود خطري تهديدش نمي‌کند، مي‌گويد:« اجناسي که به دستفروشان مترو فروخته مي‌شود، 3 دسته‌اند، يک دسته توليدات داخلي اند که کمتر از 10 درصد حجم کالاي بازار مترو را به خود اختصاص مي‌دهد و 90 درصد اجناس توليدات خارجي هستند، که از اين حجم 40 درصد آن به شکل رسمي‌وارد کشور مي‌شوند و 50 درصد ديگر به شکل قاچاق به بازار داخلي وارد مي‌شود.»به گفته اين عمده فروش لوازم التحرير بيشتر کالاهاي قاچاق که وارد کشور مي‌شود از کشور چين صورت مي‌گيرد و بسيار از کالاهاي قاچاق بي کيفيت هستند، برخي ازاين کالا‌ها مرجوعي کشورديگر است و به جاي برگشت به کشور توليد کننده به شکل قاچاقي وارد کشور مي‌شوند، به طور نمونه فلش کامپيوتر که توليد چين است و از کشورهاي ديگر مرجوع مي‌شود از طريق مرزهاي غربي کشور وارد کشور مي‌شود، به دليل اينکه اين نوع کالاها از حجم و وزن زيادي برخوردار نيستند به راحتي از هر مرزي قابل جابه جايي به داخل کشور هستند.»
يکي ديگر از عمده فروشان کالاهاي قاچاق به دستفروشان مترو «شهاب» است، او نيز که در خريد و فروش اجناس خرازي فعاليت دارد، به خبرنگارما مي‌گويد:«با اين که اغلب جنس‌هايي که مي‌فروشند چيني است، اما به گفته تعدادي از مشتريان کار راه‌انداز و سود خوبي را براي دستفروشان به دنبال مي‌آورد. از گل‌ سري که مي‌توان با ۵۰۰تومان خريد تا انواع لوازم خياطي و خوراکي و لوازم آرايش که تا ۱۰هزار تومان و حتي ارزان‌تر از آنچه تصور کنيم يافت مي‌شود.»
او در ادامه صحبت‌هايش مي‌گويد:« حتي جوراب نيز که از سوي دستفروشان مترو به فروش مي‌رسد به شکل قاچاق وارد کشور مي‌شود، چرا که يک جوراب در توليد کشور با جنس مرغوب نزديک به 5هزارتومان قيمت گذاري مي‌شود، اما دستفروشان جوراب را يک هزار تومان مي‌فروشند، که براي دستفروشان 300تومان و 200تومان براي عمده فروش و آن فردي که اين کالا را به کشوروارد مي‌کند سود آور است، بنابراين يک جوراب که از چين خريداري مي‌شود بين 300تا500تومان قيمت گذاري مي‌شود.»
اين عمده فروش کالاهاي قاچاق مي‌افزايد:«گاهي اوقات هدف از ورود کالاها به کشور به دست آوردن ارز است، چرا که بعضي از کالاها مانند ساعت مچي، فلش کامپيوتر، کابل رابط تلفن همراه، جوراب، لوازم التحرير به شکل گوني و حتي کيلويي به عمده فروشان از سوي قاچاق چيان کالا به فروش مي‌رود و اين قاچاق چيان کالا به دنبال به دست آوردن ارز هستند و اين نشان دهنده بي کيفيتي محصولات است.»آن طور که وي مي‌گويد:« دلايل گوناگوني وجود دارد که قاچاق چيان و عمده فروشان اجناس ممنوع شان را به دستفروشان مترو مي‌دهند، نخستين دليل برمي‌گردد به اينکه دستفروشان در مدت زمان کوتاه اجناس را به فروش مي‌رسانند و اجناس را به پول تبديل مي‌کنند، دومين دليل برمي‌گردد به اينکه دستفروشان مترو جا و مکان خاصي ندارند که نيروي انتظامي‌و ستاد مبارزه با قاچاق کالا بتوانند با آنها برخورد کنند.سومين دليل اينکه به دليل ارزان بودن اين محصولات دستفروشان که از سرمايه‌اندکي برخوردار هستند از اين محصولات استقبال مي‌کنند و دليل آخر را مي‌توان به استقبال مردم براي خريد اين کالاها به دليل ارزان بودن اشاره کرد.»

اعلام جزئيات قرارداد بيمه پارسيان با بزرگترين بيمه ارمنستان
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه پارسيان ؛ پس از انعقاد قرارداد اين شرکت با بزرگترين شرکت بيمه اي کشور ارمنستان گردشگران ايراني که از اين پس از طريق زميني به کشور ارمنستان سفر مي‌کنند مي‌توانند از سه بيمه نامه بدنه خودرو ، شخص ثالث خودرو ( با شرايط کشورارمنستان ) و بيمه درمان مسافرتي استفاده نمايند.بر اساس اين گزارش 3 نوع بيمه نامه در قرارداد في مابين بيمه پارسيان قابل ارائه به بيمه گذاران مي‌باشد که در تمامي‌شعب و نمايندگي‌هاي بيمه پارسيان در سراسر کشور و همچنين در مرز ارمنستان صادر مي‌گردد و جزييات آن به شرح زير مي‌باشد :
بيمه خودرو: در صورتي که خودرو گردشگراني که با وسيله نقليه شخصي به ارمنستان مسافرت مي‌کنند دچار سانحه گردد اين بيمه نامه تمام پوشش‌هاي بيمه نامه بدنه و همچنين مزايايي از قبيل حمل رايگان و اعزام به تعمير گاه و پرداخت خسارت بيمه‌هاي بدنه خودرو را شامل مي‌گردد.
بيمه شخص ثالث اجباري خودرو کشور ارمنستان: شامل پوشش‌هاي بيمه شخص ثالث طبق قوانين کشور ارمنستان بوده و گردشگران ايراني مي‌توانند قبل از ورود به کشور ارمنستان از طريق شعب و نمايندگان بيمه پارسيان در سراسر کشور و يا در مرز آن را خريداري و از مزاياي آن در هنگام مسافرت خود بهرمند گردند.
بيمه درمان مسافرت هوايي و بيمه درمان مسافرتي: براساس قرارداهايي که بيمه پارسيان با مراکز درماني و بيمارستان‌هايي درجه اول ارمنستان منعقد نموده گردشگران ايراني در اين کشور در صورتي که قبل از خروج از کشورمان اين بيمه نامه را از بيمه پارسيان دريافت نمايند مي‌توانند در صورت لزوم از تمام مزاياي آن درکشور ارمنستان بهرمند گردند.
در پايان نيز ذکر اين نکته اهميت دارد که پاسخگويي به بيمه گذاران بيمه پارسيان در کشور ارمنستان در هنگام تماس جهت استفاده از بيمه نامه خود (در صورت وقوع حادثه) به زبان فارسي انجام خواهد گرفت تا در اين زمينه نيز مشکلي براي بيمه گذاران بوجود نيايد.

بازديد عضو کميسيون اجتماعي مجلس از بيمه "ما"
نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي‌ضمن بازديد از شرکت بيمه "ما" با مديرعامل ديدار و از فعاليت‌هاي اين شرکت در حوزه CSR قدرداني و تشکر نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، طي ديداري با حضور دکتر وحدتي نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي‌و جناب آقاي مهندس صفدري مديرعامل شركت بيمه "ما" مسائل مهم صنعت بيمه و نقش سازمان‌هاي اقتصادي در مسئوليت‌هاي اجتماعي و CSR در گسترش فرهنگ بيمه به بحث و بررسي گذاشته شد.
اين گزارش مي‌افزايد: دکتر وحدتي ضمن تقدير از تلاش‌هاي بيمه "ما" در راستاي مشتري مداري و ايجاد امنيت براي فعاليت‌هاي اقتصادي و ورود به حفظ محيط زيست گفت: شرکت‌هاي بيمه نقش بسيار مهمي‌در رشد و توسعه اقتصادي و اجتماعي جامعه دارند و در اين خصوص گسترش فرهنگ بيمه و توجه به نيازهاي بيمه اي جامعه از ضروريات است.بر اساس اين گزارش، آقاي دکتر وحدتي نماينده مردم محترم بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي‌در راستاي گسترش فرهنگ بيمه و خدمات رساني مناسب و شايسته به آحاد جامعه رهنمودهايي ارائه فرمودند و اشاره کردند که شرکت‌هاي بيمه اي با ايجاد امنيت مالي و رواني بسيار نقش مهمي‌در اقتصاد دارند و ضريب نفوذ بيمه در کشور اين اثرگذاري را نمايان مي‌کند.
همچنين مهندس صفدري از اقدامات شرکت بيمه "ما" در راستاي خدمات رساني بيمه اي و دستاوردهاي شرکت در حوزه CSR گزارشي ارائه کردند.
افزايش 27 درصدي شکايت از پزشکان؛ زنگ خطر براي بيمه
پس از اعلام آمار افزايش ميزان پرونده‌هاي قصور پزشکي توسط رئيس سازمان پزشکي قانوني ، يک عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با تاييد اين موضوع آنرا ناشي از عدم نظارت کافي بر حوزه سلامت کشور دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌سنديکاي بيمه گران، براساس اعلام دکتر احمدشجاعي رئيس سازمان پزشکي قانوني کشور در سال 95 تعداد پرونده‌هاي قصورپزشکي نسبت به سال قبل 27 درصد رشد داشته است که در 44 درصد پرونده‌ها، کادر درماني قصور داشته و مقصر شناخته شده‌اند.
پزشکي قانوني علل اصلي افزايش شکايات را عوامل رفتاري کادردرماني، عدم آگاهي بيمار و بستگان او از عوارض بيماري و هزينه‌هاي درماني اعلام کرده است اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد عدم نظارت کافي در حوزه سلامت در افزايش پرونده‌هاي قصور پزشکي موثر بوده است.حيدرعلي عابدي عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با تاييد ضعف نظارتي در حوزه سلامت در گفتگو با رسانه‌ها بيان داشت: قوانين حوزه سلامت نيازمند بازنگري است اما نظارت بر قوانين مهمتر است. بايد سيستم نظارتي قوي تر شده و اقداماتي انجام دهيم تا تخلفات روي ندهد.
عابدي با بيان اينکه شکايت از پزشکان در حال افزايش است، گفت: اين به معناي افزايش تخلفات پزشکان نيست بلکه مربوط به افزايش سطح آگاهي مردم از حقوق خود است که نسبت به غفلت‌ها و تخلفاتي که در حوزه پزشکي رخ مي‌دهد حساس تر شده‌اند.
در اظهارات اين دومقام رسمي‌دلايل مختلفي براي افزايش شکايت از پزشکان و کادر درماني عنوان شده است،که در مجموع نشان مي‌دهد با ادامه اين روند شاهد افزايش ضريب خسارت در رشته بيمه مسئوليت پزشکان و پيراپزشکان خواهيم بود.

پرداخت خسارت ديه 20ميليارد ريالي توسط بيمه‌کوثر
طبق قانون تعدد ديه، گزارش پزشکي قانوني و راي دادگاه به دونفر از زيان‌ديدگان حادثه رانندگي مبلغ 20ميليارد ريال پرداخت شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و مدير بيمه‌هاي اتومبيل شرکت بيمه‌کوثر؛ بر اثر وقوع حادثه رانندگي در استان‌هاي قم و اصفهان، هر يک از زيان‌ديدگان دچار نقص‌عضو از چند ناحيه شدند که به هريک از آنها مبلغ 10ميليارد ريال پرداخت شد.
مسعود يوسفي گفت: پرونده‌هاي خسارت مالي و جاني در کمترين زمان ممکن توسط کارشناسان پرداخت خسارت در سراسر کشور بررسي و مبلغ خسارت در اسرع وقت پس از تکميل مدارک به زيان‌ديدگان پرداخت مي‌شود.

بيمه آسيا70 ريال سود تقسيم کرد
مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه آسيا با حضور92 درصد سهامداران، مديرعامل و اعضاي هيأت مديره بيمه آسيا ، نمايندگان وزارت امور اقتصادي و دارايي، بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسي روز دو شنبه 1396/4/26برگزار و صورت‌هاي مالي سال1395 اين شرکت به تصويب رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، دکتر کاردگر، نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه آسيا با اشاره به سود155ريالي هر سهم و تقسيم 70ريال سود بين سهامداران و تأکيد بر روند رو به رشد توليد حق بيمه در سال 1395، گفت: توليد حق بيمه در سال 1395 بالغ بر27654 ميليارد ريال گرديد که نسبت به سال 1394 با 21 درصد رشد همراه بوده است.
مديرعامل بيمه آسيا با اشاره به نسبت خسارت 68 درصدي در سال 1395، اظهار داشت: شرکت بيمه آسيا در سال 1395 بالغ بر 18849 ميليارد ريال خسارت به بيمه گذاران خود و زيان ديدگان پرداخت کرده است.
دکتر کاردگر در ادامه با مقايسه درآمد سرمايه گذاري بيمه آسيا در سال‌هاي 1394 و 1395 از رشد 4/1(يک و چهار دهم) درصدي درآمد سرمايه گذاري بيمه آسيا در سال 1395 خبر داد.
نايب رئيس هيات مديره بيمه آسيا با اشاره به سهم 1/10 (ده و يک دهم)درصدي بيمه آسيا از کل بازار بيمه و2/16(شانزده و دو دهم)درصدي از بازار بيمه خصوصي کشور اظهار اميدواري کرد که روند رو به رشد سهم بيمه آسيا از صنعت بيمه کشور در سال 1396 همچنان ادامه داشته باشد.
بنابراين گزارش ، بخش بعدي مجمع ،پاسخگويي مستدل به بندهاي گزارش حسابرس بود که در نهايت صورت‌هاي مالي سال 1395 بيمه آسيا به اتفاق آراي حاضرين مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه آسيا به تصويب رسيد.
انتخاب حسابرس و بازرس قانوني و تعيين روزنامه کثيرالانتشار براي درج آگهي‌هاي بيمه آسيا بخش پاياني مجمع بود که براساس آن سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس و بازرس قانوني و روزنامه‌هاي اطلاعات و دنياي اقتصاد به عنوان روزنامه‌هاي کثيرالانتشاربراي درج آگهي‌هاي بيمه آسيا تعيين شدند.

انعقاد قرارداد بيمه سرمد با اتاق اصناف بندر آستارا
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، با مذاکرات صورت گرفته از سوي شعبه سردارجنگل اين شرکت، اتاق اصناف بندر آستارا در پوشش بيمه سرمد قرار گرفت.
در اين مراسم که با حضور برخي از روساي اتحاديه‌هاي اصناف در محل اتاق اصناف شهر آستارا برگزار شد، مجتبي نصريان، رئيس شعبه سردار جنگل (گيلان) بيمه سرمد، ضمن قدرداني از همکاري همه‌جانبه اتاق اصناف بندر آستارا در عقد اين قرار داد، نسبت به ارائه مطلوب خدمات بيمه‌اي و توسعه دامنه قراردادهايي از اين دست ابراز اميدواري کرد.در اين مراسم نصريان، با اشاره به اهميت بيمه براي اقشار مختلف جامعه گفت:« پايدار سازي جريان ارزش اقتصادي شرکت، توسعه سرمايه‌هاي انساني، ارتقاء کيفيت از طريق بهبود ميزان تطابق عملکرد شرکت با انتظارات مشتريان، ايجاد ترکيب متعادل و متوازن پرتفوي و خرده فروشي با تمرکز بر بيمه‌هاي زندگي، از اهداف و استراتژي‌هاي مدنظر شرکت بيمه سرمد است.»نصريان در ادامه در خصوص قرارداد بيمه‌اي منعقد شده با اتاق اصناف آستارا گفت:« اين طرح با محوريت صنف قاليبافان بندر مرزي آستارا در شعبه 1649 آغاز شده و در کمترين زمان ممکن، کليه اصناف اين بندر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.»در جريان اين مراسم، عارف باباش‌پور، رئيس اتاق اصناف بندر مرزي آستارا گفت:«پس از بررسي‌هاي انجام شده، نيازهاي صنوف مختلف شهرستان مرزي آستارا شناسايي و در جلسات مختلف، راهکارهايي براي رفع اين نيازها مطرح شد.»وي با اشاره به برخي از مشکلات و معضلات موجود در بازار آستارا گفت:« براي احقاق حق بازاريان و حمايت از آنان، لازم است همه دستگاه‌هاي مرتبط همکاري و تعامل لازم را داشته باشند.»

برگزاري دوره‌اموزش فني بيمه‌هاي عمر بيمه دي
دوره‌اموزش بيمه‌هاي عمر انفرادي شرکت بيمه دي، با استقبال چشمگير کارشناسان برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دي؛ سومين دوره‌اموزش فني بيمه‌هاي عمر انفرادي براي تمام کارشناسان عمر شعب برگزار شد.
اين دوره دو روزه، 17 و 18 تيرماه به مدت 16 ساعت و با حضور 45 نفر از کارشناسان شعب در محل ساختمان مرکزي شرکت برگزار گرديد.
در روز نخست اين دوره‌اموزشي محصولات جديد در حوزه مديريت عمر انفرادي معرفي و بخشنامه و دستورالعمل صدور بازنگري شد.
در روز دوم ، به معرفي و آموزش سامانه جامع بيمه گري پرداخته شد و در انتها با ارزيابي کارشناسان در زمينه صدور خاتمه يافت.
در اين دوره مهندس بختياري مديرعامل شرکت ضمن خوش آمدگويي نکاتي را درخصوص اهميت بيمه‌هاي عمر و لزوم حفظ هماهنگي کامل با مديريت بيمه‌هاي عمرانفرادي و حوزه بازاريابي، براي شرکت کنندگان عنوان کردند. همچنين ايشان خواستار حداکثر تلاش براي افزايش فروش با رويکرد نوآورانه براي ايجاد تمايز جدي در خدمات و محصولات شدند و در ادامه معاون فني شرکت با بيان توضيحات بيشتر در خصوص رسيدن به اهداف تعيين شده مطالبي ايراد نمودند.

برگزاري کارگاه‌اموزش تخصصي در بيمه رازي
کارگاه‌اموزش تخصصي چالش‌هاي مربوط به دعاوي بيمه اي در حقوق ايران طي روزهاي چهارشنبه و پنجشبه مصادف با 21 و 22 تير ماه در ساختمان مرکزي بيمه رازي برگزار شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، کارگاهي با موضوع چالش‌هاي مربوط به دعاوي بيمه اي در حقوق ايران به همت واحدهاي حقوقي و آموزش شرکت بيمه رازي در محل ستاد مرکزي اين شرکت براي اولين بار در صنعت بيمه برگزار گرديد.
 اين کارگاه‌اموزشي با سخنراني دکتر امراللهي مدير عامل بيمه رازي آغاز شد و ايشان ضمن خير مقدم به اساتيد و شرکت کنندگان اين کارگاه از برگزاري کارگاه‌هاي اين چنيني در صنعت بيمه ابراز خرسندي نموده و نسبت به تداوم روند برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي تخصصي اظهار اميدواري کردند.
کارگاه فوق با تدريس 8 استاد برجسته در حوزه دعاوي حقوقي ايران ادامه يافت که در روز اول اين کارگاه‌اموزشي دکتر باديني، عضو هيئت علمي‌دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و مدير دپارتمان حقوقي شرکت بيمه رازي، در حوزه آشنايي با انواع قراردادها و بيمه نامه‌هاي رايج در شرکت بيمه رازي ايراد سخنران نمودند.
پس از ايشان آقايان ميرقاسمي، مديرکل حقوقي بيمه مرکزي در خصوص آشنايي با قوانين و مقررات حاکم بر بيمه مرکزي، دکتر رضا شکوهي زاده، عضو هيئت علمي‌دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، در مورد گونه شناسي دعاوي بيمه اي در حقوق ايران، دکتر عبدالله خدابخشي، عضو هيئت علمي‌دانشگاه فردوسي مشهد، در خصوص قلمرو تعهدات بيمه گر در قانون بيمه اجباري خسارت وارد شده به شخص ثالث، آقاي علي فراهاني، رياست اداره خسارت جرحي شرکت بيمه رازي در خصوص آشنايي با قوانين کاربردي در دعاوي مرتبط با خسارت اتومبيل اقدام به تدريس نمودند.
دومين روز برگزاري اين کارگاه با سخنراني دکتر محسن ايزانلو، عضو هيئت علمي‌دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، در خصوص تقلب نسبت به قانون و قرارداد در دعاوي بيمه اي و راهکارهاي جلوگيري از آن آغاز شد و با سخنراني دکتر حسن محسني، عضو هيئت علمي‌دانشکده حقوق و علوم سياسي مديرکل حقوقي دانشگاه تهران در مورد بررسي و نقد ماده 50 قانون بيمه اجباري خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث نقليه ادامه پيدا کرد.
در ادامه سخنراني آقاي فرشيد پورکاويان، مدير کل حقوقي بيمه ايران در باب بررسي مشکلات وصول مطالبات مربوط به بازيافت خسارات انجام شد.

اعلام آزمون‌هاي ارزيابي خسارت بيمه، اکچوئر، کارگزاري بيمه اتکايي
برنامه آزمون‌هاي ارزيابي خسارت بيمه، اکچوئر رسمي‌بيمه وکارگزاري بيمه اتکايي براي نيمه اول سال 1396برابر مصوبات کميته آزمون‌هاي بيمه مرکزي اعلام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده بيمه متقاضيان مي‌توانند برابر برنامه زمانبندي آزمون‌ها ، براي ثبت نام در يکي از رشته‌هاي بيمه اي (وسيله نقليه موتوري زميني- آتش سوزي و خطرات تبعي- مسئوليت- زيان‌هاي پولي- باربري،کشتي و هواپيما-درمان و حادثه- بيمه‌هاي زندگي وحوادث- مهندسي، صنايع و معادن- محصولات کشاورزي- آثار هنري ) از طريق مراجعه به سامانه آزمون پژوهشکده بيمه اقدام نمايند.
اين گزارش مي‌افزايند متقاضيان فقط مجاز به انتخاب يکي از رشته‌هاي اصلي مي‌باشند و مي‌توانند به طور همزمان در يک يا چند رشته فرعي برابر جدول زير ثبت نام نمايند.