معاون اقتصادي بانک مرکزي خبر داد؛
بانک مرکزي در راستاي حسن اجراي وظايف قانوني خود، طبق بند (پ) ماده (۱۰) قانون احکام دائمي‌برنامه‌هاي توسعه کشور، نرخ تورم را از مرداد ماه سال ۱۳۹۶ بر اساس سال پايه ۱۳۹۵ محاسبه و اعلام خواهد کرد. بر اين اساس نرخ تورم تير ماه که در مرداد ماه سال جاري اعلام خواهد شد، آخرين نرخ تورم اعلامي‌بر اساس سال پايه ۱۳۹۰ خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، معاون اقتصادي اين بانک در خصوص دليل به هنگام سازي سال پايه گفت: به طور کلي و با توجه به تجارب و رهنمود‌هاي بين‌المللي،‌ عواملي همچون «تغيير سليقه مصرفي خانوارها در طول زمان»، «تغييرات درآمد خانوارها»، «تغييرات نسبي قيمت کالاها و خدمات» و «نيازهاي جديد و تنوع کالاهاي توليد شده در جامعه» از جمله عللي هستند که باعث ايجاد اختلاف بين سبد مصرفي و ضرايب اهميت تعيين شده در سال پايه با الگوي مصرفي فعلي خانوارها خواهند شد و بر اين اساس، سال پايه هر چند سال يک‌بار نيازمند به هنگام‌سازي و روزآمد کردن است.
قرباني‌ افزود: بر اساس چنين ضرورتي و به منظور بهبود کيفيت آمار توليدي براي نرخ تورم، شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي که از سال ۱۳۱۵ تا کنون توسط بانک مرکزي محاسبه و منتشر مي‌شود، دستخوش تغييرات در سال پايه شده و پس از سال‌هاي ۱۳۱۵، ۱۳۳۸، ۱۳۴۸، ۱۳۵۳، ۱۳۶۱، ۱۳۶۹، ۱۳۷۶ و ۱۳۸۳، سال ۱۳۹۰ به ‌عنوان سال پايه جديد انتخاب شده است و در مردادماه سال جاري نيز، سال پايه به ۱۳۹۵ تغيير خواهد يافت.
وي تصريح کرد: به منظور تغيير سال پايه، در قدم نخست، از سال ۱۳۹۴ اصلاح و رفع مغايرت نقشه شهرهاي مورد بررسي انجام گرفت و پس از تعيين بلوک‌هاي جغرافيايي، فرآيند عمليات فهرست‌برداري اطلاعات کامل خانوار ساکن آغاز شد. با انتخاب بلوک‌هاي نمونه، انتخاب خانوار نمونه در هر بلوک انجام و مراجعه مستقيم به جهت کسب اطلاعات درآمد هزينه-خانوار بر اساس توزيع مناسب زماني در طول سال صورت پذيرفت. بر اين اساس در سال ۱۳۹۵، ۱۷۶۰۰ خانوار نمونه مورد پرسش آمارگيران اين بانک قرار گرفتند و پس از تعميم اطلاعات نمونه به کل کشور، اقلام سبد مصرفي خانوار و ضرايب اهميت آن‌ها در سال ۱۳۹۵ تعيين شد.
مديرعامل بانک ملي ايران گفت: بودجه ريزي مبتني بر عملکرد از سال گذشته در اين بانک اجرايي شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمدرضا حسين زاده‌امروز در «هشتمين کنفرانس بين المللي بودجه ريزي بر مبناي عملکرد با تاکيد بر تحقق اقتصاد مقاومتي» که با حضور دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، دکتر عادل آذر رئيس ديوان محاسبات کل کشور و جمعي از کارشناسان و محققان حوزه برنامه و بودجه در مرکز همايش‌هاي بين المللي رازي برگزار شد، با اعلام اين خبر افزود: از دو سال پيش مقدمات عملياتي شدن اين اقدام در بانک ملي ايران فراهم شد و در سال گذشته يک منطقه از تهران، شاهد اجرايي شدن بودجه ريزي مبتني بر عملکرد بود.
رئيس هيات مديره بانک ملي ايران با اشاره به اين که اين بانک 3500 شعبه و 40 هزار کارمند دارد، اظهار کرد: بودجه ريزي مبتني بر عملکرد در چنين سازمان بزرگي مي‌توان آثار بسيار مشهود و قابل توجهي داشته باشد.
حسين زاده با تاکيد بر اين که بزرگترين اثر عملياتي شدن بودجه ريزي مبتني بر عملکرد، افزايش کارايي، اثربخشي و انضباط مالي است، ادامه داد: يکي از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتي که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب، هيات محترم دولت و برنامه‌هاي بالادستي است، عملياتي شدن بودجه ريزي مبتني بر عملکرد مي‌باشد.
مديرعامل بانک ملي ايران با بيان اين که دست کم در سه بند از سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي به طور مشخص به موضوع بودجه ريزي مبتني بر عملکرد اشاره شده است، گفت: کنترل و نظارت بر اموال عمومي، بالابردن کيفيت در مديريت دستگاه و نيز انتخاب بهترين مورد در ميان همه انتخاب‌ها، دستاورد بودجه ريزي مبتني بر عملکرد است.

رييس کميته‌امداد امام خميني (ره) اعلام کرد که بانک ملت در ۶ سال گذشته، ۱۱ هزار و ۶۶۰ ميليارد ريال به مددجويان تحت پوشش اين کميته، تسهيلات اشتغالزايي اعطا کرده است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، مهندس پرويز فتاح در مراسم انعقاد تفاهمنامه جديد با اين بانک براي سال ۹۶، تاکيد کرد که با تسهيلات اعطايي از سوي اين بانک، ۱۲۷ هزار خانوار از چرخه حمايتي کميته‌امداد امام خميني(ره) خارج شده‌اند.
وي با اشاره به اين نکته که بانک ملت با تسهيلات خود، بسياري از مددجويان کميته‌امداد را به خودکفايي رسانده است و هم اکنون اين مددکاران، خود توليدکننده شده‌اند، ادامه داد: اگر بانک بتواند در بخش وام‌هاي گروهي نيز در کنار وام‌هاي شخصي، در کنار کميته‌امداد قرار بگيرد، به رونق توليد و اقتصاد کشور کمک بزرگي خواهد شد.
دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار، مديرعامل بانک ملت هم در مراسم امضاي اين تفاهمنامه،گفت: خودکفايي مددجويان باعث افزايش سرمايه اجتماعي کشور و ورود اين افراد به چرخه توليد و خروج آنان از جرگه مصرف کنندگان صرف، خواهد شد.
وي با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده از سوي کميته‌امداد در سال‌هاي گذشته، يادآور شد: تبديل شدن مددجويان به نيروهاي مولد، باعث تقويت اعتماد به نفس در آنها و رونق توليد در کشور مي‌شود که اين اقدام کميته‌امداد با کمک نظام بانکي کشور، شايسته قدرداني است.
وي از آمادگي کامل بانک ملت براي همکاري و مشارکت در اجراي طرح‌هاي توسعه اي کميته‌امداد خبر داد و اظهار داشت: ما در اين حوزه نگاه اقتصادي نداريم و نگاه اصلي بانک ملت، بهبود وضعيت در سطح ملي و ارتقاي فضاي اقتصادي کشور
 است.
حميدرضا فولادگر، رئيس کميسيون حمايت از توليد ملي ونظارت براصل۴۴ قانون اساسي درخصوص اقدامات بانک صنعت و معدن در جهت رونق توليد در كشور گفت: بانک صنعت و معدن به دليل نقش پراهميتي که در رونق توليد و صنعت کشور دارد به عنوان يک بانك توسعه اي – تخصصي ماموريت خود را به بهترين شكل به انجام مي‌رساند.
وي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن افزود: اين بانك توانست مانند سال‌هاي گذشته با حركت در راستاي سياست‌هاي مجلس شوراي اسلامي‌، دولت و قوانين جاري تاثير چشمگيري در توسعه صنعتي كشور داشته باشد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي‌بيان داشت: اگر انتظار داريم که فعاليت‌هاي بانک صنعت و معدن در اين عرصه پر رنگ تر شود بايد براي افزايش سرمايه و ايجاد سهولت بيشتر در قوانين و مقررات ، حمايت‌هاي لازم را از اين بانك انجام دهيم.رييس کميسيون حمايت از توليد ملي و نظارت بر اصل 44 خاطرنشان کرد: در عين حال که يک بانک توسعه اي نظير بانك صنعت ومعدن بايد مقررات خود را داشته و فعاليت‌هايش را در چارچوب قانون پيش ببرد لازم است دولت و مجلس نيز در مصوبه‌هاي خود حمايت‌هاي لازم را در راستاي تامين مالي واعطاي اعتبارات به طرح‌هاي توليدي ، از آن به انجام برسانند.عضو کميسيون صنايع و معادن در مجلس شوراي اسلامي‌عنوان داشت: در حال حاضر براي افزايش سرمايه بانک صنعت و معدن در مصوبه‌هاي قانون رفع موانع توليد و قوانين بودجه اي امتيازاتي را قائل شده‌ايم که البته کافي نيست و براي حمايت از توليد بايد منابع بيشتري را در اختيار اين بانک قرار داد.رييس کميسيون حمايت از توليد ملي در پايان گفت: بانک صنعت و معدن يک بانک توسعه اي تخصصي است که در راستاي توسعه حوزه صنعت و معدن توانسته جايگاه خود را به خوبي تثبيت کند.
رونمايي از سامانه نظارت و رتبه‌بندي اعتباري تعاوني‌هاي صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري بخش تعاون با حضور کلانتري معاون وزير تعاون در امور تعاون، مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون و حسين نژاد مدير صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري در شهرستان محلات انجام شد.
مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون راه‌اندازي اين سامانه جهت اعتبارسنجي مشتريان اصلي بانک را که تعاوني‌ها مي‌باشند بسيارموثردانست و خاطرنشان کرد: بهداشت پرونده‌هاي اعتباري و همچنين رتبه‌بندي مشتريان براي بانک از اهميت زيادي برخوردار مي‌باشد و از طريق اين سامانه مي‌تواند سبب کاهش ريسک پرونده‌هاي اعتباري گردد.در ادامه اين مراسم حسين نژاد مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون نيز خاطرنشان کرد: از امروز شرکت‌هاي تعاوني مي‌توانند در اين سامانه ثبت‌نام نمايند و پس‌ازآن کارشناسان در دو مرحله ارزيابي‌ها وراستي آزمائي‌هاي لازم را انجام مي‌دهند و درنتيجه ضعف‌هاي حاصل از اين ارزيابي‌ها براي توانمندسازي به مبادي ذي‌ربط ارجاع داده مي‌شود.گفتني است مديرعامل بانک توسعه تعاون و عضو هيئت‌مديره در اين ضمن بازديد از شعبه محلات از شرکت تعاوني آبزي پرور محلات برترين صادرکننده استان مرکزي و مجتمع گلخانه‌اي کرمعلي در اين شهرستان ديدار کردند.
مدير عامل بانک سرمايه، در ديداري صميمانه از دو شعبه‌امل و بابل بازديد نمود و با همکاران اين دو شعبه به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره به همراه حجت اله فخارزاده، رئيس اداره‌امور شعب شهرستان اين بانک به صورت سرزده از دو شعبه‌امل و بابل بازديد نموده و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات دو شعبه قرار گرفت.
در اين بازديد پويان شاد ابتدا با مسئولين هر يک از شعب در خصوص وضعيت منابع و مصارف، عملکرد شعبه در خصوص بازاريابي، وصول مطالبات، ضمانت نامه و ساير آمارهاي مربوط به عملکرد شعب به بحث و گفت و گو نشست و ضمن شنيدن نظرات و پيشنهادهاي مسئولين هر دو شعبه، راهکارها و پيشنهادهاي خود را به منظور بهبود عملکرد و افزايش بهره‌وري شعبه ابراز نمود.

نخستين جلسه از سلسله نشست‌هاي رشد و نوآوري موسسه اعتباري کوثر با حضور جواد فهيمي‌پور قائم مقام مديرعامل، قاسم شيرکوند مدير شعب استان تهران، مصطفي امجديان رئيس مرکز تحول استراتژيک و کارشناسان و متصديان فناوري اطلاعات استان تهران برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ جوادفهيمي‌پور قائم مقام مديرعامل موسسه در اين جلسه با بيان اينکه سازمان‌ها با رسالت و هدف خاصي تشکيل مي‌شوند که ماندگاري آنها در گرو موفقيت‌هاي کسب شده است، گفت: هر چند برخي سازمان‌ها همچون بانک‌ها و موسسات اعتباري با اهداف از پيش تعيين شده و تعاريف مشخص شده تشکيل مي‌شوند ولي پس از آغاز فعاليت به منظور پاسخگويي به نيازها و توسعه کسب و کار، اهداف بسيارِ ديگري را براي خود تعيين مي‌کنند که بايد در جهت تحقق آنها گام بردارند.قائم مقام مديرعامل موسسه اعتباري کوثر افزود: تعيين هدف شرايطي دارد که گاهي اوقات مي‌بايست از قبل، در شرايط مکاني و زماني خاص و در بُعد خرد و کلان مدنظر قرار گيرد. البته اين موضوع را نيز بايد در نظر داشت که هر هدفي را نمي‌توان انتخاب کرد و بايد ابزار لازم براي رسيدن به هدف در اختيار باشد و آمادگي لازم را نيز براي دستيابي آن کسب نمود.
فهيمي‌پور خاطرنشان کرد: در خلق نوآوري‌ها، کارکنان مي‌بايست پيش قدم شوند و با تجهيز خود به دانش روز، به سمت اهداف از پيش تعيين شده و تحقق شعار "آينده از آن ماست" که در حال حرکت به سمت آن هستيم، با تلاش و همت مضاعف گام بردارند.مصطفي امجديان رئيس مرکز تحول استراتژيک موسسه اعتباري کوثر نيز در ادامه ضمن برشمردن اهداف برگزاري سلسله نشست‌هاي رشد و نوآوري در سطح موسسه گفت: هدف اصلي تشکيل اين نشست‌ها، بهره برداري از سرمايه‌هاي فکري سازمان است.

عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران با هدف بررسي عملکرد و ارزيابي اقدامات موثر انجام شده در حوزه بازاريابي و جذب منابع طي سه ماه نخست سال جاري از دواير ستادي مديريت شعب استان تهران بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، در اين بازديد، امامي‌با تاکيد برکسب اطلاعات و مبنا قراردادن مديريت علمي‌در همه کارها بيان داشت: لازم است تا تمامي‌همكاران شعب و دواير ستادي، با كسب و به روز رساني اطلاعات دقيق و كاربردي، بنيه علمي‌خود را تقويت نموده و مديريت علمي‌را سرلوحه كارخود قراردهند.
وي ايجاد کميته راهبردي با هدف شناسايي کارکنان خلاق و ارايه راهکارهاي ارزنده جهت تحقق اهداف عاليه بانك را ضروري دانست و گفت: ايجاد جلسات كارشناسي در اين كميته مي‌تواند به ارتقاء سطح علمي‌كاركنان كمك كند به نحوي كه نتيجه‌هاي حاصل از اين هم انديشي‌ها در ستاد مركزي ودر راستاي برنامه ريزي‌هاي كلان بانك نيز مورد استفاده قرار گيرد.
عضو هيات مديره بانک تصريح کرد: آموزش کارکنان در زمينه‌هاي متنوع و مرتبط با حوزه فعاليت آنان يكي از نيازهاي ضروري براي دستيابي به رشد و شكوفايي و تحقق برنامه‌هاي تدوين شده مي‌باشد كه در حال حاضر مورد توجه ويژه ي مديران بانك قرار گرفته است.
با عنايت به منويات مقام معظم رهبري در سالي که به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده ، با نگاه به سابقه درخشان بانک قوامين در بازار رقابت و اهتمام به مشتري مداري، نياز به افزايش سقف تسهيلات اعطايي بانک در شاخه‌ها و عناوين مختلف بيش از پيش ملموس و محسوس مي‌باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين معاون اعتباري بانک در گفت و گويي با اعلام خبر فوق گفت :با عنايت به منويات مقام معظم رهبري در سالي که به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده ، با نگاه به سابقه درخشان بانک قوامين در بازار رقابت و اهتمام به مشتري مداري، نياز به افزايش سقف تسهيلات اعطايي بانک در شاخه‌ها و عناوين مختلف بيش از پيش ملموس و محسوس مي‌باشد.بنابراين گزارش رضا چراغي افزود : در اين راستا انجام مطالعات ميداني، بررسي شرايط بازار و دستورالعمل‌هاي ابلاغي بانک محترم مرکزي ج.ا.ا، توجه به سياست‌هاي کلان اقتصاد کشور و لزوم پرداخت تسهيلات جهت تقويت بنگاه‌هاي اقتصادي کوچک و متوسط ، منتج به تصميم مديران ارشد نسبت به ايجاد تسهيل در ارائه خدمات و تسهيلات به فعالين اقتصادي در بخش‌هاي توليدي، خدماتي و بازرگاني گرديد تا اين بانک در حوزه‌هاي اقتصادي کشور، گام‌هاي موثرتري برداشته و نقش آفريني بيش از پيش داشته باشد.رضا چراغي در پايان گفت : مشتريان محترم مي‌توانند جهت بهره مندي از تسهيلات مذکور با ارائه مدارک و مستندات مکفي به شعب بانک در سراسر کشور مراجعه نمايند.
دبير اجرايي و عضو هيأت‌داوران دومين جشنواره فيلم 180ثانيه‌اي پاسارگاد، از تمديد مهلت ارسال آثار به اين جشنواره، به‌دليل استقبال چشمگير علاقمندان و درخواست دانشجويان خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، خسرو رفيعي دبير اجرايي و عضو هيأت‌داوران دومين جشنواره فيلم 180ثانيه‌اي پاسارگاد گفت: با توجه به استقبال بسيار خوب علاقمندان از اين جشنواره، تداوم ارسال آثار و همچنين درخواست دانشجويان مبني بر تمديد اين جشنواره به‌دليل همزماني با فصل امتحانات، برگزارکنندگان مهلت ارسال آثار به اين جشنواره را تا پايان شهريور ماه تمديد کرد.وي ادامه داد: برگزاري اين جشنواره به دنبال نگاه ويژه‌ مديرعامل بانک‌پاسارگاد به موضوعات اجتماعي و همچنين حمايت از فرهنگ و هنر آغاز شد. اولين دوره برگزاري‌ آن با استقبال بسيار خوب و چشمگير علاقمندان، هنرمندان و جوانان مواجه شد، از اين‌رو بر آن شديم دومين دوره آن را نيز با موضوعاتي کاملاً اجتماعي برگزار کنيم.
وي افزود: هدف اين جشنواره، علاوه بر جلب افکار عمومي‌به موضوعات روز کشور، شناسايي استعدادها و توانمندي‌هاي جواناني است که به اين حوزه علاقمند هستند اما زمينه بروز استعدادهاي خود را نيافته‌اند. در همين راستا و در اولين دوره اين جشنواره نيز زمينه براي ساخت فيلم و نمايش توانمندي‌ها براي بسياري از جوانان فراهم شد. اميدوارم در دومين دوره از اين جشنواره نيز به اين مهم دست يابيم.
رفيعي در خصوص محورها و موضوعات اين جشنواره ادامه داد: حفظ محيط‌زيست و منابع‌طبيعي، تکريم خانواده و حقوق اجتماعي و اهداي عضو از محورهاي اصلي جشنواره هستند. همچنين يک بخش جنبي مربوط به‌ايده‌هايي که‌امکان ساخت پيدا نکرده‌اند نيز در جشنواره لحاظ شده‌است.
گفتني است علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر، تماس با دبيرخانه و همچنين ثبت‌نام، به سايت جشنواره به نشاني www.pasargadfilmfest.ir مراجعه کنند.
مدير کل بازرسي و حسابرسي بانک مهر اقتصاد در ديدار از شعب استان البرز مشتري مداري را از شاخص‌هاي بارز بانک مهر اقتصاد برشمرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان البرز، محسن منشوري مدير کل بازرسي و حسابرسي بانک در اين بازديد، اظهار داشت: مشتري مداري و همبستگي و همدلي ميان کارکنان اين مجموعه ارزشي همواره از شاخصه‌هاي متمايز کننده آن بوده که موجب پيشبرد هر چه بهتر اهداف سازماني و ارتقاي سطح کيفي بانک در رقابت با ساير بنگاه‌هاي اقتصادي گرديده است.
وي با اشاره به لزوم دانش افزايي و کسب مهارت‌هاي بيشتر در زمينه علوم اقتصادي و بانکي، تصريح کرد: کارکنان بانک مهر اقتصاد با برخورداري از روحيه جهادي و ارزشي و افزايش دانش خود مي‌توانند بيش از گذشته بانک را به اهداف از پيش تعيين شده نزديک کنند.
منشوري در ادامه افزود: ساليان متمادي تلاش و فعاليت بانک مهر اقتصاد در شبکه بانکي کشور ثابت کرده اين بانک با کار تيمي‌فوق العاده، گره گشاي مشکلات مردم بوده و در راه کمک به آحاد مردم جامعه از هيچ تلاشي دريغ نکرده است.
مجوز افزايش سرمايه بانک آينده صادر شد
بانک آينده در راستاي ماموريت اصلي خود با ايفاي نقش براي افزايش رفاه جامعه، تقويت توليد، ايجاد پايداري در توسعه اقتصادي کشور، ارتقاي سلامت عملکرد و استحکام مالي بانک، فرآيند افزايش سرمايه براي دستيابي به سرمايه 30 (سي) هزار ميلياردريالي را از دو سال گذشته آغاز کرده است. در اين ارتباط، پس از موافقت بانک مرکزي ج.ا.ايران و سازمان بورسو اوراق بهادار، مراحل اجرايي افزايش سرمايه از مبلغ 8( هشت) هزار ميليارد ريال به مبلغ 16( شانزده) هزار ميلياردريال آغاز و آگهي پذيره نويسي افزايش سرمايه در تاريخ 05/12/1394 از طريق جرايد کثير الانتشار به اطلاع عموم رسيد. درنهايت، پس از تصديق کليه مراحل قانوني صورت پذيرفته توسط بانک مرکزي ج.ا.ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار،مرحله اول افزايش سرمايه در تاريخ 11 بهمن ماه 1395 محقق شده و دراداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غير تجاري تهران به ثبت قانوني رسيد. در اجرايي مرحله دوم، بانک مرکزي ج.ا.ايران، مجوز افزايش سرمايه بانک آينده از مبلغ 16 ( شانزده ) هزار ميليارد ريال به مبلغ 30 (سي) هزار ميلياردريال از محل آورده نقدي و مطالبات حال شده سهام داران را صادر و انجام آن با رعايت قوانين و مقررات را ابلاغ کرد . هيأت مديره بانک آينده ابراز اميدواري کرد؛اين افزايش سرمايه 14 (چهارده) هزار ميليارد ريال يمنجر به ارتقاي توانايي بانک در تجهيز و تخصيص منابع و ايجاد ترکيب مناسبي از درآمدها و بازدهي مطلوب و موردانتظار سپرده گذاران و سهام داران و هم چنين اصلاح نسبت‌هاي مالي بانک مي‌گردد.همچنين، هيأت مديره بانک آينده در نظر دارد؛ همسو با استانداردهاي بين المللي و مدل جديد نظارتي بانک مرکزي ج.ا.ايران،تا پايان سال 1397، نسبت به افزايش سرمايه بانک از 30 (سي) هزار ميليارد ريال به 50 ( پنجاه) هزار ميليارد اقدام نمايد.

افتتاح حساب بانک سينا نزد  13 بانک معتبر بين المللي
تعداد حساب‌هاي افتتاح شده از سوي بانک سينا در بانک‌هاي معتبر بين المللي به 13 مورد رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، اين بانک در جهت روان سازي و ارتقاء توان رقابت پذيري در عرصه داخلي و خارجي و به منظور بهره گيري از ظرفيت‌هاي بين المللي، در 13 بانک فعال در سراسر دنيا، اقدام به افتتاح حساب کرده است که از آن جمله مي‌توان به بانک‌هايي از کشورهاي سوئيس، ايتاليا، اتريش، روسيه و اسپانيا اشاره کرد. همچنين بانک سينا به منظور ايجاد زمينه‌هاي دسترسي هموطنان به خدمات بانکي بين المللي و انجام نقل و انتقالات ارزي، در حال حاضر با 25 بانک معتبر دنيا از کشورهاي روسيه، آلمان، فرانسه و چين، روابط کارگزاري بانکي (RMA ) برقرار نموده است.با توجه به اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر بانک سينا با بانک‌هاي بين المللي از طريق ايجاد روابط کارگزاري و افتتاح حساب ارتباط دارد و به تبع آن طيف وسيعي از خدمات ارزي را به واردکنندگان و صادر کنندگان کشور بدون تحميل هزينه‌هاي اضافي از قبيل اعطاي تسهيلات ،افتتاح انواع اعتبارات / بروات اسنادي ، ضمانتنامه‌هاي ارزي و خدمات مشاوره اي را به مشتريان خود عرضه مي‌نمايد.

استفاده يك ميليون نفر در شيراز از كارت شهروندي بانک شهر
رئيس سرپرستي منطقه 4 بانک شهر با اشاره به خدمات کارت شهروندي از استفاده يک ميليون نفر از شهروندان شيرازي از اين کارت خبر داد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي،‌هادي امين زاده با بيان اين‌كه پروژه كارت بليط شهروندي از سال ٩٣ در كلانشهر شيراز آغاز شده است ، گفت: پيشخوان‌هاي فروش و شارژ کارت بليط شهروندي به تعداد 23 دستگاه در محدوده پايانه‌هاي اتوبوسراني و 12 دستگاه در ايستگاه‌هاي مترو شيراز در حال خدمت رساني به شهروندان هستند. وي افزود: بانک شهر با ارائه و توسعه کارت شهروندي اهدافي همچون جلب رضايت مردم و تامين بهداشت از طريق حذف مبادله مستقيم پول را دنبال مي‌کند و در مجموع يك ميليون نفر از شهروندان شهر شيراز از كارت شهروندي اين بانك استفاده مي‌كنند.امين زاده با بيان اين‌که تاکنون بانک شهر در زمينه ارائه خدمات نوين بانکي و تسهيل در امور بانکي پيشگام بوده است ،تصريح کرد: شهروندان مي‌توانند کارت بليط شهروندي را از پيشخوان‌هاي شهرنت اين بانک در سطح منطقه نيز دريافت کنند .رئيس سرپرستي منطقه 4 بانک شهر با تاکيد بر اين‌که اين بانک با توسعه محصولات و خدمات جديد ضمن کسب مقام نخست بانكداري الكترونيك در شبکه بانکي کشور مشتريان خود را به سمت استفاده از خدمات محافظ محيط زيست هدايت مي‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده شهروندان از کارت شهروندي بانک شهر در حمايت از طبيعت و تحقق بانکداري سبز نيز حائز اهميت است.امين زاده اظهار کرد : با تعاملي که بين بانک شهر و شهرداري كلانشهر شيراز اتفاق افتاد براي اولين بار در 10 نقطه دستگاه‌هاي شارژ الکترونيکي نصب شده است که با رايزني‌هاي انجام شده به زودي شاهد ارائه خدمات شارژ کارت شهروندي توسط250 دستگاه کارتخوان فروشگاهي خواهيم بود .

برگزاري دور دوم جشنواره طلايي بانک تجارت
دور دوم از سري جشنواره‌هاي طلايي پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت با همکاري شرکت ايران کيش، در مجتمع ستاره باران تبريز برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، در "مجتمع تجاري ستاره باران " شهر تبريز ، به قيد قرعه و براساس ميزان امتياز کسب شده، به 12 نفر از پذيرندگان داراي حساب در بانک تجارت کارت هديه پنج ميليون ريالي اهدا کرد.از ديگر بخشهاي اين مراسم که با استقبال گسترده مشتريان اين مجتمع برگزار شد، مراسم اهدا 80 کارت هديه يک ميليون ريالي به دارندگان تجارت کارت بود، که در اين مجموعه و از طريق دستگاههاي POS ايران کيش خريد خود را به انجام رسانده‌اند.گفتني است جشنواره فوق که تا پايان شهريور ماه سال 96 ادامه دارد در مجتمع‌هاي تجاري: پاساژ رضا، قائم تجريش و ميلاد نور در تهران و مراکز خريد سيتي سنتر در اصفهان، آفتاب شيراز و پروما مشهد نيز به طور دوره اي برگزار خواهد شد.دارندگان تجارت کارت و پذيرندگان دستگاههاي POS شرکت ايران کيش که مشتري بانک تجارت هستند، مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين جشنواره به سايت اينترنتي شرکت ايران کيش به نشاني www.irankish.com مراجعه نمايند.