خليل و رشيداف در الجزيره‌امارات
احمد خليل مهاجم تيم ملي فوتبال امارات با قيمت هنگفتي به تيم فوتبال باشگاهي الجزيره اين کشور پيوست. به نقل از ورزش سه، احمد خليل مهاجم تيم ملي فوتبال امارات پس از ١١ سال از تيم الاهلي جدا شد و به تيم الجزيره پيوست.
 همچنين سردار رشيد اف مهاجم تيم الجيش قطر نيز به اين تيم اماراتي پيوست.الجزيره فصل قبل موفق شده بود قهرمان ليگ امارات شود و به فکر حضور پرقدرت در آسياست، مثلث احمد خليل، سردار رشيد اف و علي مبخوت مي‌تواند تمام تيم‌هاي امارات را آزار بدهد.
خليل در سال ٢٠١٥ موفق به کسب جايزه بهترين بازيکن آسيا شده بود.

انصاري‌فرد فصل بعد جايي در المپياکوس ندارد
يک سايت يوناني اعلام کرد کريم انصاري‌فرد جايي در برنامه‌هاي بسنيک هسي، سرمربي آلبانيايي المپياکوس ندارد.به‌ گزارش ‌ايسنا ‌و ‌به نقل از راديو ورزش يونان، به نظر مي‌رسد کريم انصاري‌فرد براي فصل آينده بايد به دنبال تيم جديدي باشد. بعد از زمزمه‌هايي مبني بر خروج اين بازيکن از تيم قهرمان ليگ يونان اين‌بار سايت راديو ورزش يونان نيز درباره وضعيت بازيکن ايراني، نوشت: بسنيک هسي، سرمربي المپياکوس به دنبال بازيکن ديگري به جاي انصاري‌فرد است و به سران باشگاه اعلام کرده است که جانشيني براي اين بازيکن ايراني پيدا کند. به همين خاطر به نظر مي‌رسد ديگر جايي براي مهاجم ايراني در المپياکوس وجود ندارد و او بعد از نيم فصل حضور در اين تيم بايد به فکر تيم ديگري باشد.

واکنش باشگاه ميلان به شايعه جذب موراتا
امروز گاتزتا دلو اسپورت ادعا کرد که ميلان به جذب آلوارو موراتا، مهاجم رئال نزديک تر از هميشه شده است. ماسيميليانو ميرابلي، مدير ورزشي ميلان در مورد تمايل تيمش به خريد آلوارو موراتا و رناتو سانچز صحبت کرد.
ميرابلي در همين رابطه گفت که ميلان براي خريد اين دو بازيکن قرار نيست که دست به جنون بزند و براي هر دو بازيکن پيشنهاد معقول ارائه خواهد کرد: از ابتداي فصل نقل و انتقالات جوياي شرايط موراتا بوديم. او يکي از گزينه‌هاي ماست. اگر بخواهيم بازيکني را بخريم فقط تحت شرايطي که خودمان مد نظر داريم اين کار را مي‌کنيم.سانچز را هم از زمان حضورش در بنفيکا مي‌شناسيم و در بايرن فرصت چنداني نصيبش نشده است.
اسپورت افشاگري کرد؛
نيمار به تازگي تمرينات پيش فصل خود را همراه ديگر بازيکنان بارسا شروع کرده و از فيلم‌ها و عکس‌ها چنين برداشت مي‌شود که شرايط او مطلوب است اما اين همه ماجرا نيست.
نيمار همين چند روز پيش همراه با مسي، پيکه و آردا در ژاپن براي معارفه رسمي‌اسپانسر جديد بارسلونا(راکوتن) در توکيو حضور داشت و با لبخند و روحيه اي خوب مقابل دوربين‌ها ظاهر مي‌شد. او در تمرينات نيز هميشه بشاش است و شوخ طبيعي‌هاي خاص خود را دارد. تا اينجا همه چيز در مورد او طبيعي به نظر مي‌رسد ولي طبق ادعاي اسپورت، يک چيزي وجود دارد که باعث مي‌شود نيمار، آن آرامش واقعي را در بارسا نداشته باشد.
اين عامل باعث شده تا نيمار بيش از گذشته به توصيه اطرافيانش مبني بر زمينه سازي براي جدايي از بارسا گوش کند. اينگونه به نظر مي‌رسد که حضور نيمار در بارسا موقتي است و او هرگز همانند مسي، دوراني طولاني در بلوگرانا را تجربه نخواهد کرد.نيمار هر تابستان پيشنهادات خوبي از تيم‌هاي بزرگ دريافت مي‌کند ولي تا به اينجا هنوز اتفاق خاصي نيفتاده است. امسال اين پيشنهادات تشديد نيز شده‌اند و طبق ادعاي اطرافيانش، نيمار با علاقه بيشتري به احتمال جدايي خود فکر مي‌کند.
نيمار در 25 سالگي و پس از 4 سال حضور در بارسلونا، فاتح همه چيز شده است. قهرماني اروپا، لاليگا، سوپرکاپ‌ها و جام جهاني باشگاه‌ها ولي هنوز جاي خالي يک افتخار مهم در کارنامه او به شدت احساس مي‌شود؛ توپ طلا. او سال 2015 به جمع سه بازيکن برتر دنيا راه يافت ولي پشت سد مسي و رونالدو ماند.نيمار سال گذشته حتي نتوانست نزديک به سه نامزد پاياني شود و توصيه‌ها از سوي نزديکانش مبني بر اينکه با ادامه حضور در بارسلونا، همواره در سايه مسي باقي خواهد ماند، روز به روز بيشتر مي‌شوند.
نيمار شايد براي اولين بار پس از مدت‌ها با علاقه بيشتري به پيشنهادتش فکر مي‌کند. پيشنهادات به او کم نيستند؛ يونايتد، سيتي، پي اس جي و حتي رئال مادريد.
او تعطيلاتي تقريبا طولاني مدت را پشت سر گذاشت و زمان به‌اندازه کافي براي تعمق کردن در اختيار داشت. بايد توجه داشت که حضور نيمار در هر يک از اين تيم‌ها، نه تنها به لحاظ فني بلکه به لحاظ اقتصادي نيز پرسود خواهد بود.
طي هفته‌هاي اخير، شاهد مصاحبه‌هاي عجيبي از نيمار در مورد آينده اش بوديم که نشان از بي قراري او در بارسلونا دارند. مصاحبه‌هايي که نگراني هواداران را نيز در پي داشت:« چه کسي از فرداي خودش خبر دارد؟ در بارسلونا جا افتاده‌ام ولي هر چيزي امکان دارد. مي‌توانم به يونايتد يا حتي ايبار بروم.»
سپتامبر 2016 نيز او فاش ساخت که با مدير قطري پي اس جي نشست‌هايي برگزار کرده بود و در مقطعي وسوسه شد به پيشنهاد اين تيم پاسخ مثبت بدهد. پيشنهادي که او را به گران‌ترين بازيکن دنيا بدل مي‌کرد.
به اينها تماس تلفني مورينيو با نيمار در انتهاي فصل گذشته را اضافه کنيد که از او مي‌خواست به يونايتد پيوسته و جاي خالي زلاتان را پر کند. نمي‌توان گفت ارتباطي بين مصاحبه اخير نيمار با اين تماس تلفني وجود نداشته است.
در بارسلونا اما بر اين عقيده‌اند که جايگاه نيمار با توجه به تمديد قرارداد او تا 2021 تثبيت شده است و جاي نگراني وجود ندارد. فوق ستاره اي که سالانه 15 ميليون يورو دريافت مي‌کند و رقم فسخ قرارداد او در حال حاضر 222 ميليون يورو است. اما واقعا جاي هيچ نگراني اي نيست؟
واضح است که جدايي بازيکني مثل نيمار از بارسلونا ساده نيست و رقم انتقال او نجومي‌خواهد بود ولي نبايد فراموش کرد که همين حالا رئال حاضر است براي امباپه ي 18 ساله که يک سوم افتخارات و تجربه بين المللي نيمار را ندارد، 130 ميليون يو رو پرداخت کند.بارسلونا بايد در مورد نيمار هوشيار باشد. او بي قرار و ناآرام به نظر مي‌رسد و در جستجوي روزنه اي براي خارج شدن از سايه مسي. پرداخت 222 ميليون يورو رقم فسخ قرارداد او، به زودي ديگر يک روياي دور از دسترس و غيرممکن نخواهد بود.
با وجود اين که ستاره خط حمله ايران قرارداد جديدي با باشگاه روسي امضا کرد اما اين بازيکن همچنان سوژه اول اطراف اردوي لاتزيو براي انتقال به پايتخت ايتاليا قلمداد مي‌شود.
از چند هفته قبل گمانه زني‌ها در خصوص انتقال قريب الوقوع سردار آزمون به سري A ايتاليا و پوشيدن پيراهن لاتزيو با گزارش مفصل در روزنامه معتبر کوريره دلااسپورت آغاز شد و در اين مدت به يکي از سوژه‌هاي داغ بازار تابستاني فوتبال ايتاليا تبديل شد به خصوص که بعد از سال‌ها با قدرت گرفتن باشگاه‌هاي اين کشور در مباحث مالي شاهد نقل و انتقالات جالب توجهي ميان هفت خواهران(باشگاه‌هاي معروف و محبوب سري A) بوديم.
در شرايطي که سردار با پايان يافتن دعاوي ميان دو باشگاه روسي روستوف و روبين دوباره سر از شهر کازان درآورد و قرارداد جديد با مديران باشگاه روبين امضا کرد تا همچنان شاگرد قربان بردي اف باقي بماند اما باز هم رسانه‌هاي ايتاليايي پروسه انتقال اين مهاجم گلزن به باشگاه محبوب شهر رم را به عنوان سوژه اي جذاب مدنظر قرار داده و اين بار مدعي شدند لاتزيو پيشنهاد خود براي خريد مهاجم اول تيم ملي ايران را تا سقف 18 ميليون يورو افزايش داده است.
صفحه 16 روزنامه کوريره دلااسپورت در شماره‌امروز که با تصويري از سردار آزمون در جشن صعود تيم ملي به جام جهاني 2018 روسيه بسته شده است.
کوريره دلااسپورت امروز در صفحه 16 خود که اختصاص به اخبار باشگاه لاتزيو داشت، نوشت:« سردار آزمون همچنان گزينه اول در مارکتينگ تابستاني باشگاه لاجوردي پوش پايتخت ايتاليا قرار دارد تا جايي که نماينده‌هاي لاتزيو در مذاکراتي که با مديربرنامه و پدر سردار داشتند پيشنهاد خود را تا سقف 15 ميليون يورو افزايش داده و با گنجاندن بند پاداش سه ميليون يورويي حاضر به پرداخت رقمي‌گزاف براي کشاندن مهاجم 22 ساله ايراني به رم شدند». در اين گزارش آمده است:« لاتزيو بعد از فروش چند بازيکن خود از جمله لوکاس بيليا آرژانتيني به باشگاه ميلان حالا بودجه اي کلان در حساب خود براي خريدهاي جديد دارد که بعد از ورود لوکاس ليوا برزيلي از ليورپول سران لاتزيو روي خريد سردار به عنوان بمب نقل و انتقالاتي خود براي برطرف کردن ضعف گلزني تمرکز کرده و پيش بيني مي‌شود اين پروسه تا يک هفته آينده با پاسخ مثبت آزمون و باشگاه روسي به نتيجه برسد».
کوريره دلااسپورت يکي از معروف‌ترين و پرتيراژترين روزنامه‌هاي ورزشي کشور ايتاليا محسوب مي‌شود که فوتبالدوستان اين کشور صبح خود را با خواندن اين روزنامه آغاز مي‌کنند و قرار گرفتن سردار آزمون در بين سوژه‌هاي داغ نقل و انتقالاتي تابستان 2017 سري A باعث شده فوتبال ايران بيش از هر زمان ديگري مورد توجه ايتاليايي‌ها و طرفداران دومين تيم بزرگ پايتخت قرار بگيرد. بازيکني که با توجه به‌امضاي قرارداد با روبين کازان در هفته گذشته بر اساس قوانين نقل و انتقالاتي فيفا مي‌تواند در همين تابستان و پنجره نقل و انتقالاتي راهي ايتاليا شود تا پيراهن لاتزيو را به عنوان گران‌ترين بازيکن آسيايي اين فصل برتن کند تا ايران دوباره در سري A نماينده اي داشته باشد.
جاده لغزنده است؛
دومين دور از مسابقات رالي سال 96 در جاده‌هاي جنگلي اطراف ساري برگزار شد و 9 شرکت‌کننده به دل جنگل انبوه زدند.
رالي‌ ساري در شرايطي آغاز شد که بارش باران تابستاني، شرايط جاده‌هاي جنگل کياسر را تغيير داده و مسيرهاي مسابقه را گل‌آلود کرده بود.
استارت نمادين مسابقه عصر روز پنجشنبه هفته گذشته و در حضور بيش از سه هزار نفر از شهروندان علاقه‌مند مازني در پارک ملل زده شد و صبح جمعه گذشته به صورت رسمي‌آغاز شد.
هيجان و اضطراب
9 شرکت‌کننده مسابقه که روز پنجشنبه به صورت تمريني مسير مسابقه را طي کرده بودند صبح جمعه با فرمان استارت مسوول برگزاري، کارشان را آغاز کردند.
طراحان مسير در رالي شمال، سه تست را به طول 95 کيلومتر انتخاب کرده بودند که تست سوم به دليل شرايط نامناسب از نظر ايمني حذف شد. بنابراين راننده‌ها و نقشه‌خوان‌ها دو تست را در دو زمان صبح و عصر طي کردند.
از همان تست اول مشخص شد که مسابقه سختي در پيش است چون بارش باران شديد در روز قبل، تمام مسيرها را گل‌آلود کرده بود و خودروها با وجود لاستيک و امکانات مناسب؛ ‌عبور سختي در مسيرهاي لغزنده در پيش داشتند.
اولين اتفاق مسابقه مربوط به آرمان طاهردوست نفر اول رالي شمال در سال 95 بود که متاسفانه از مسير خارج شد و به سمت پرتگاه رفت اما خوشبختانه درخت‌ها مانع از سقوط او شدند.علاوه بر آرمان طاهردوست، ابوترابيان از تيم قزوين و صابر خسروي از تيم کرمانشاه نيز به خط پايان نرسيدند. ابوترابيان دچار نقص فني شد و گيربکس خود را از دست داد و خسروي نيز از مسير خارج شد.
حتي اردلان غزنوي راننده تيم سايپا نيز دچار خرابي در سيستم ترمز شد اما به هر ترتيب تا خط پايان پيش رفت.
براساس اعلام مارشال مسابقه، متوسط سرعت خودروهاي شرکت‌کننده در اين مسابقه بين 85 تا 90 کيلومتر بر ساعت بود که با توجه به مسيرهاي خاکي و سنگي و گل‌آلود نشان از شجاعت و تبهر رانندگان دارد. علاوه بر اين فاصله چند سانتي‌متري جاده با لبه پرتگاه و دره‌هاي جنگلي هم به‌گونه‌اي بود که استرس رانندگي را بالا مي‌برد. با اين اوصاف 6 خودرو باقيمانده موفق به عبور از خط پايان مسابقه شدند.
سکوي افتخار
با توجه به يک روزه شدن مسابقات رالي در کشور، رالي ساري امسال نيز عصر جمعه به پايان رسيد و تيم برگزارکننده، سکوي قهرماني زيبايي را در نزديکي شهر ساري تدارک ديد. اختتاميه مسابقه رالي ساري با حضور محمود صيدانلو رئيس فدراسيون و مقامات استاني برگزار شد و به ترتيب فريد پروين و حسين فرازمند (نقشه‌خوان) از تيم ستارگان سرعت ساري به مقام قهرماني دست يافتند، تيم ميثاق قاسمي‌و حامد مجد (نقشه‌خوان) دوم شد و سکوي سوم نيز به هرمز کلهر و آرمان طاهردوست (نقشه‌خوان) از تيم سايپا رسيد.
مهدوي به تيم واليبال سايپا پيوست
پاسور سابق تيم ملي واليبال ايران با جدايي از بانک سرمايه به تيم سايپا بازگشت.
مهدي مهدوي پاسور سابق تيم ملي واليبال که سابقه چندين سال حضور در ترکيب تيم واليبال سايپا را نيز در کار نامه داشت، با عقد قرارداد رسمي‌به عضويت باشگاه سايپا در آمد تا در رقابتهاي فصل ۱۳۹۶ ليگ برتر کشور نارنجي پوشان را همراهي کند.
مهدي مهدوي فصل گذشته همراه با تيم سرمايه موفق به کسب عنوان قهرماني رقابتهاي ليگ برتر والييال و جام باشگاه‌هاي آسيا شده بود اما به دليل مصاحبه کارخانه سرمربي تيم بانک سرمايه که گقته بود قصد دارد از او به عنوان مربي در تيمش استفاده کند تصميم به جدايي گرفت.

صعود دو پله‌اي راجر فدرر
در رنکينگ جهاني تنيس

در رنکينگ جديد ATP که بعد از مسابقات ويمبلدون اعلام شد، اندي ماري همچنان در رتبه اول است. راجر فدرر و استن وارينکا در جدول رنکينگ جا به جا شده‌اند و فدرر با يک صعود از پله پنجم به رتبه دوم رفته است.
به نقل از ‌ايسنا، در رنکينگ جديد ATP اندي ماري با امتياز ۷۷۵۰ در رتبه اول قرار دارد، رافائل نادال نيز همچنين در رتبه دوم است. او ۷۴۶۵ امتياز دارد. راجر فدرر که در رتبه پنجم قرار داشت با ۶۵۴۵ امتياز دو پله صعود کرده و به رتبه سوم رسيده است.
نواک جوکوويچ با ۶۳۲۵ امتياز هم چنان در رده چهارم است. استن واورينکا که در رتبه سوم قرار داشت با ۶۱۴۰ امتياز به رتبه پنجم سقوط کرده است.
در رنکينگ زنان نيز تغييراتي ايجاد شده است.

بازگشت شاراپووا به مسابقات گرند اسلم
ماريا شاراپووا بعد از ۱۵ ماه محروميت به دليل مصرف ملدونيوم قصد دارد که ماه آينده در مسابقات اپن آمريکا شرکت کند. اين اولين مسابقات گرند اسلمي‌است که شاراپووا بعد از محروميت طولاني مدت خود در آن حضور خواهد داشت.‌به نقل از ايسنا،‌ سايت USA TO day نوشت شاراپووا از ماه آوريل دوباره به ميادين تنيس بازگشته است. او در اين مدت سه بار در تورنمنت‌هاي تنيس در اروپا حضور يافته است. در اولين تورنمنت او توانست به نيمه نهايي برسد.
آسيب‌ديدگي‌ ناحيه پا شاراپووا به او امکان شرکت در مسابقات ويمبلدون و بازي کردن روي زمين چمن را نداد. اما شاراپووا در حال‌ حاضر آمادگي جسماني لازم براي شرکت کردن در مسابقات اپن آمريکا را دارد.
او در اين باره گفت‌: بسيار خوب است که دوباره برنامه‌ريزي دارم. دلم براي اين کار تنگ شده بود. اين که منتظر تورنمنت‌ها باشم و بدانم که براي هر چيزي آماده مي‌شوم. من زمان محروميت را گذرانده‌ام و فکر مي‌کنم که ديگر نبايد اين زمان طولاني‌تر شود. من هميشه اين گزينه را داشتم که تنيس را رها کنم اما تنيس برايم بيش‌تر از ورزش است. چيزي عميق‌تر وجود دارد. من مي‌خواهم ادامه‌ دهم. من تمرکزم بر روي اين کار است.
شاراپووا درباره عملکرد احتمالي‌اش در مسابقات اپن آمريکا، گفت‌: اين چيزي نيست که به آن فکر کنم. اين کار من نيست. آسيب‌ديدگي‌ مانند دو سال استراحت براي من بود. اهميت مسابقه براي من بيش‌تر از اين است که به توانستن يا نتوانستن فکر کنم.

کشتي جهاني با فرمول
 ده بيست سي چهل ايراني!

در جلسه کميسيون فني اتحاديه جهاني کشتي در آلمان تصميم گيري در مورد اوزان المپيکي و يکي شدن وزن‌هاي کشتي آزاد و فرنگي به جلسه هيأت رئيسه همزمان با رقابت‌هاي جهاني در پاريس موکول شد.
پيشنهاد اوليه هيأت رئيسه اتحاديه جهاني کشتي، اوزان 60، 70، 80، 90، 100 و 125 تا 130 کيلوگرم براي رقابت‌هاي المپيک 2020 توکيو بود، اما در جلسه کميسيون فني برخي کشورها خواستار شروع اوزان از 55 کيلوگرم بودند و در نهايت تصميم گيري در مورد اين موضوع به جلسه هيأت رييسه موکول شد.همچنين در جلسه کميسيون فني اتحاديه جهاني که علي اکبر دودانگه نماينده ايران نيز براي اولين بار پس از عضويت در کميسيون مذکور در آن حضور داشت، پيشنهاد يکي شدن اوزان کشتي آزاد و فرنگي مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر، اعضاء در اين زمينه به توافق نرسيدند و مقرر شد در اين مورد نيز در جلسه هيأت رئيسه در فرانسه (مسابقات جهاني ٣٠ مرداد تا ٤ شهريورماه) تصميم گيري شود.

آنتونيو روديگر: کونته؛
 دليل پيوستنم به چلسي بود

روديگر، مدافع سيه چرده آلماني، هفته گذشته آاس رم را پس از دو فصل درخشان ترک کرد و به چلسي پيوست.
چلسي در فصل نقل‌ و انتقالات تابستاني موفق شد آنتونيو روديگر، مدافع آلماني تيم رم را به خدمت بگيرد.اين مدافع که فصل گذشته بازي‌هاي خوبي در ليگ ايتاليا از خود به نمايش گذاشت، درباره حضور در چلسي، گفت‌: در همين چند روزي که در چلسي بودم، متوجه شدم که سطح و کيفيت اين باشگاه با تيم سابقم يعني رم فاصله دارد. چلسي از بهترين تيم‌هاي جهان است و خوشحال هستم که در حال‌ حاضر عضوي از اين تيم هستم و مي‌توانم قابليت‌هاي خودم را به نمايش بگذارم.»مدافع آلماني درباره آنتونيو کونته، سرمربي تيم لندني هم، گفت‌:« کونته يکي از دلايلي بود که من تصميم گرفتم به چلسي بيايم. او مربي بسيار با هوش و مقتدري است و خصوصا در کارهاي دفاعي به شما کمک مي‌کند تا بهتر از قبل شويد. با شناختي که از کونته داشتم تصميم گرفتم تا به چلسي بيايم.